Ligt er maar net aan waar de overstap isquote:Op dinsdag 18 april 2017 12:12 schreef Miezziej het volgende:
Zit ik een beetje vluchten uit te zoeken, kan ik kiezen tussen 1 of 9 uur overstap tijd Beide lijken mij niet wenselijk met een klein kind
quote:Op dinsdag 18 april 2017 13:06 schreef Sounddragon het volgende:
Pas op de terugweg uit Nigeria ook zoiets.. Half etmaal aan het reizen, nachtje doorgehaald dus, laatste stukkie vanuit Parijs terug cattle class, zit ik naast een mama met zo'n krijsmormel op schoot... Kleine kinderen horen niet in een vliegtuig, en al helemaal niet op schoot in cattle. JIJ wilt een jong, draag dan de consequenties en blijf met dat mormel uit vliegtuigen tot hij/zij/het op zijn minst oud genoeg is om zich te gedragen en op zéker niet meer krijst om het krijsen.. Alsjeblieft zeg
Daar is een heel eigen topic voor. Zal het als weer een pc voor mijn neus heb eens voor je opzoeken. Als je voor die tijd verder wil klagen, open gerust een nieuw topic (in KLB?).quote:Op dinsdag 18 april 2017 13:06 schreef Sounddragon het volgende:
Pas op de terugweg uit Nigeria ook zoiets.. Half etmaal aan het reizen, nachtje doorgehaald dus, laatste stukkie vanuit Parijs terug cattle class, zit ik naast een mama met zo'n krijsmormel op schoot... Kleine kinderen horen niet in een vliegtuig, en al helemaal niet op schoot in cattle. JIJ wilt een jong, draag dan de consequenties en blijf met dat mormel uit vliegtuigen tot hij/zij/het op zijn minst oud genoeg is om zich te gedragen en op zéker niet meer krijst om het krijsen.. Alsjeblieft zeg
Dit kan je in Business Class net zo goed gebeuren. Natuurlijk heb je wat meer persoonlijke ruimte, maar genoeg krijsende kinderen in Business Class. Het probleem in dezen is ook niet het kind, die doet gewoon wat ieder kind doet. Het probleem is dat Sounddragon er niet mee om kan gaan, nachtje moet doorhalen en 12 uur moet reizen voor een vluchtje dat in 6,5 uur achter je kan liggen.quote:Op dinsdag 18 april 2017 13:15 schreef Blik het volgende:
[..]
dan had je lekker een directe vlucht vanuit Nigeria moeten nemen, danwel business class of een treinticket moeten regelen. Je kunt ouders moeilijk verwijten dat ze een vlucht van Parijs naar Amsterdam nemen.
Laatst een overstap van een uur gehad in Moskou. Vliegtuig werd niet aan de slurf geparkeerd maar vanwege de krappe overstap mocht ik mee met het business-class-busje. Allemaal no problem.quote:Op dinsdag 18 april 2017 12:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan waar de overstap is
Hong Kong of Singapore, moet nog even kijken.quote:Op dinsdag 18 april 2017 12:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan waar de overstap is
Klopt natuurlijk ook, kans is alleen wel minder groot op een directe vlucht van NIgeria naar AMS dan op een korte vlucht van Parijs naar Amsterdam.quote:Op dinsdag 18 april 2017 13:30 schreef XL het volgende:
[..]
Dit kan je in Business Class net zo goed gebeuren. Natuurlijk heb je wat meer persoonlijke ruimte, maar genoeg krijsende kinderen in Business Class. Het probleem in dezen is ook niet het kind, die doet gewoon wat ieder kind doet. Het probleem is dat Sounddragon er niet mee om kan gaan, nachtje moet doorhalen en 12 uur moet reizen voor een vluchtje dat in 6,5 uur achter je kan liggen.
tokkie being tokkie. Again.quote:Op dinsdag 18 april 2017 13:06 schreef Sounddragon het volgende:
Pas op de terugweg uit Nigeria ook zoiets.. Half etmaal aan het reizen, nachtje doorgehaald dus, laatste stukkie vanuit Parijs terug cattle class, zit ik naast een mama met zo'n krijsmormel op schoot... Kleine kinderen horen niet in een vliegtuig, en al helemaal niet op schoot in cattle. JIJ wilt een jong, draag dan de consequenties en blijf met dat mormel uit vliegtuigen tot hij/zij/het op zijn minst oud genoeg is om zich te gedragen en op zéker niet meer krijst om het krijsen.. Alsjeblieft zeg
Ik weet het niet, voor de lange vlucht is er geen alternatief. Ik zou liever met kinderen in de auto naar Parijs gaan dan met het vliegtuig. Naar Nigeria wordt de auto een moeilijk verhaal met kinderen. Vanwege familie omstandigheden en dergelijke moet je soms reizen, ook met kinderen. Natuurlijk zullen er minder kinderen in economy direct tussen Lagos en Amsterdam reizen (duur) of in Business (nog duurder), echter zitten op de KLM vlucht van Lagos naar Amsterdam ook de kinderen die naar Parijs vliegen en dus minder betalen voor een plek in die machine omdat ze in Amsterdam alsnog moeten overstappen. Het is gewoon heel dom om te doen alsof een kind minder recht heeft om in die machine te zitten of om te doen alsof een kind niet mag krijsen op een vlucht. Stel je gewoon niet zo aan, neem oordopjes mee en let meer op jezelf dan op anderen.quote:Op dinsdag 18 april 2017 13:45 schreef Blik het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk ook, kans is alleen wel minder groot op een directe vlucht van NIgeria naar AMS dan op een korte vlucht van Parijs naar Amsterdam.
Maargoed, maar terug ontopic
Is die 1 uur overstap ook een echte overstap of alleen maar een tussenstop?quote:Op dinsdag 18 april 2017 12:12 schreef Miezziej het volgende:
Zit ik een beetje vluchten uit te zoeken, kan ik kiezen tussen 1 of 9 uur overstap tijd Beide lijken mij niet wenselijk met een klein kind
Hmm, dat is interessant, blijven zitten klinkt wel fijn Behalve voor man dan, die rooktquote:Op dinsdag 18 april 2017 14:17 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Is die 1 uur overstap ook een echte overstap of alleen maar een tussenstop?
Het wil nog wel eens voorkomen dat vluchten van vakantievliegers een tussenstop hebben die door sommige systemen gezien worden als overstap.
Je stapt dan over in het toestel waar je zelf mee aangekomen bent en in een aantal gevallen mag je dan zelfs blijven zitten.
Waarschijnlijk gewoon een tussenstop in dat geval.quote:Op dinsdag 18 april 2017 14:26 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Hmm, dat is interessant, blijven zitten klinkt wel fijn Behalve voor man dan, die rookt
Hoe kom ik daarachter? Ik zit nu bij 1 te kijken, en het toestel is hetzelfde type en aankomst/vertrek in zelfde terminal. Dus lijkt een tussenstop te kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
Waar gaat de reis heen?quote:Op dinsdag 18 april 2017 14:26 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Hmm, dat is interessant, blijven zitten klinkt wel fijn Behalve voor man dan, die rookt
Hoe kom ik daarachter? Ik zit nu bij 1 te kijken, en het toestel is hetzelfde type en aankomst/vertrek in zelfde terminal. Dus lijkt een tussenstop te kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
Vlucht naar Australie / Nieuw-Zeeland? Ik dacht dat op die route een tussenstop in bijv Hong Kong wel gebruikelijk is, omdat het te ver is om met één lading kerosine te vliegen.quote:Op dinsdag 18 april 2017 14:26 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Hmm, dat is interessant, blijven zitten klinkt wel fijn Behalve voor man dan, die rookt
Hoe kom ik daarachter? Ik zit nu bij 1 te kijken, en het toestel is hetzelfde type en aankomst/vertrek in zelfde terminal. Dus lijkt een tussenstop te kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
Ho Chi Minh City.quote:
Welke vlucht / maatschappij / vluchtnummers?quote:Op dinsdag 18 april 2017 14:26 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Hmm, dat is interessant, blijven zitten klinkt wel fijn Behalve voor man dan, die rookt
Hoe kom ik daarachter? Ik zit nu bij 1 te kijken, en het toestel is hetzelfde type en aankomst/vertrek in zelfde terminal. Dus lijkt een tussenstop te kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
Een overstap op de hub/thuisbasis dus, in beide gevallen. En een afstand die ook non-stop te doen is. Dan lijkt me dat het een gewone overstap is en geen tussenlanding.quote:Op dinsdag 18 april 2017 14:48 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ho Chi Minh City.
We wilden het liefst met Singapore Airlines vliegen, maar daar is een ticket in onze periode nu een stuk duurder, dus kijken we ook naar Cathay.
Man is nogal precies met welke airlines hij wil
Geen directe mogelijkheden KLM en/of met overstap in Parijs?quote:Op dinsdag 18 april 2017 14:48 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ho Chi Minh City.
We wilden het liefst met Singapore Airlines vliegen, maar daar is een ticket in onze periode nu een stuk duurder, dus kijken we ook naar Cathay.
Man is nogal precies met welke airlines hij wil
Bijvoorbeeld van Cathayquote:Op dinsdag 18 april 2017 14:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Welke vlucht / maatschappij / vluchtnummers?
Dat is niet één vlucht die een tussenstop maakt dnek ik. Dan zou je namelijk hetzelfde vluchtnummer verwachten. Lijkt me dus sterk dat je mag blijven zitten.quote:Op dinsdag 18 april 2017 15:01 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld van Cathay
SGN - HKG CX764 (boeing 777-300ER), aankomst T1
HKG - AMS CX271 (boeing 777-300ER), vertrek T1
@Blik:
KLM vond ik vorige keer niet zo (al was dat op de heenweg met Air France, maar op de terugweg waren ze onze koffers kwijt). En bij klm mag je 23kg en bij bijv. Cathay 30kg
Eten doen we wel in het vliegtuig Het lijkt mij ook wel te doen, al ken ik het vliegveld van Hong Kong niet. Bij Singapore was anderhalf uur ruim voldoende, alleen weet ik niet meer precies hoeveel tijd we over hadden.quote:Op dinsdag 18 april 2017 15:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat is niet één vlucht die een tussenstop maakt dnek ik. Dan zou je namelijk hetzelfde vluchtnummer verwachten. Lijkt me dus sterk dat je mag blijven zitten.
Maar een overstap binnen één terminal moet te doen zijn binnen 1 uur lijkt me. Vliegtuig uit, even naar de WC, door de transfer en naar je gate. Je hebt dan echter geen tijd om even rustig wta te eten of zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |