Ruim zat, CRL is echt zo'n typische ryanair tokko. Links aankomen, rechtsvertrekken. Hal met een broodje, security check, taxfree winkeltjes en de gate.quote:Op donderdag 20 april 2017 07:12 schreef Noisecontrollers het volgende:
Iemand hier weleens vanaf CRL gevlogen? Vlieg morgen rond 09:00. Is 07:30 aanwezig voldoende? 05:30 weg uit regio Dordrecht? Hoe is de ochtendspits rondom Antwerpen en Brussel op vrijdag?
Easyjet valt wel mee hoor. Maar een cittytripje praag moet toch wel te doen zijn zonder ruimbagage? Easyjet heeft bovendien het voordeel dat ze de M pier gebruiken en dat is een ander security punt dan die drama rijen die je ziet op het nieuws.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:11 schreef poldervrouwtje het volgende:
Ik vlieg zondag met easyJet naar Praag. Vertrekhal 3. Ik vlieg om 10.55. Heb 1 stuks bagage voor incheck. Is het slimmer ivm die idiote drukte om heen maar zonder incheck bagage te vliegen en onze spullen maar in backpack te stoppen ? Of 3 uur van te voren er maar zijn ?
100% zeker weer ik het natuurlijk niet, maar de m-pier heeft een eigen security check. Het is 90% easyjet daar, en die doen verder ook niks anders rond die tijd.quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:39 schreef poldervrouwtje het volgende:
Ah mooi. Dank yreal. Ik heb een beperking dus heb ik momenteel vanwege slechte periode extra's nodig. Vandaar ruimbagage. In nood kan het wel in handbagage maar is niet handig en zorgt voor extra gedoe
ik vlieg maandag met wow air naar keflavik om 12:25 dat is ook de M pier, dus dat is blijkbaar gunstig?quote:Op dinsdag 25 april 2017 13:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
Easyjet valt wel mee hoor. Maar een cittytripje praag moet toch wel te doen zijn zonder ruimbagage? Easyjet heeft bovendien het voordeel dat ze de M pier gebruiken en dat is een ander security punt dan die drama rijen die je ziet op het nieuws.
Gaat een stukje eerder een vlucht naar dublin van ryanair en rond hetzelfde moment een easyjet naar edinburg. Dat zijn geen schengen vluchten en dus H, niet M. Dus is verder is die M pier leeg op dat moment voor zover ik nu kan zien. Zou raar moeten zijn als dat druk is.
vind er geen zak aan, maar 9/10 x kan ik meteen mijn spullen op dd band gooien.quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:41 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
ik vlieg maandag met wow air naar keflavik om 12:25 dat is ook de M pier, dus dat is blijkbaar gunstig?
hoef ik geen moeite voor te doen , moeilijk lopen doe ik al .. dat weerhoud mij niet van een city trip. Ik ben sowieso altijd graag op tijd op luchthaven maar nu ik die drama verhalen zie op tv krabde ik mij even achter de oren..quote:Op dinsdag 25 april 2017 14:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
100% zeker weer ik het natuurlijk niet, maar de m-pier heeft een eigen security check. Het is 90% easyjet daar, en die doen verder ook niks anders rond die tijd.
Bij de koffer drop heb je dus Praag en edinburgh, loopt ook wel los. Ik ben altijd redelijk laat, dus trek je vooral niet heel veel van mij aan, maar met drie uur ga je dat echt makkelijk redden daar. Vooral kreupel doen, krijg je prio boarding
Niet Schengen, dus via vertrekhal 2 of 3.quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:26 schreef danos het volgende:
Ik vlieg morgen naar Cork, Ierland (niet Schengen), die vertrekt vanaf pier D. bij vertrekhal 1 dus. Maar inchecken is vertrekhal 3. Ik ben al ingechecked en heb geen ruimbagage, kan ik dan ook door de douane bij vertrekhal 1?
Of wordt het gewoon een stukje hobbelen.
En het loont, als je geen priority hebt, soms als je kijkt waar het drukker is bij de security check, dit is wel boven, maar je kan in vertrekhal 3 en vertrekhal 2 toch wel een inschatting krijgen hoe druk het is vanaf de plek waar je inchecked.quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:39 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Niet Schengen, dus via vertrekhal 2 of 3.
Alleen als je vanaf D59 of hoger vertrekt kan je via vertrekhal 1 of 1a.
Ok thanks! Kon het nergens terugvinden.quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:39 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Niet Schengen, dus via vertrekhal 2 of 3.
Alleen als je vanaf D59 of hoger vertrekt kan je via vertrekhal 1 of 1a.
zou de dag van tevoren even kijken of er nog meer vluchten van m gaan. Want als die easyjet Praag de enige is ga je echt recht door security lopen. Bij bagage drop concureer je alleen met edinburg.quote:Op dinsdag 25 april 2017 17:22 schreef poldervrouwtje het volgende:
[..]
hoef ik geen moeite voor te doen , moeilijk lopen doe ik al .. dat weerhoud mij niet van een city trip. Ik ben sowieso altijd graag op tijd op luchthaven maar nu ik die drama verhalen zie op tv krabde ik mij even achter de oren..
Maar zo te horen loopt het wel los.
Ik hoorde van een collega dat Schiphol tegenwoordig afschuwelijk druk is, oa omdat de bagagecheck vervroegd is. Ik zou het risico niet nemen.quote:Op vrijdag 28 april 2017 13:10 schreef Eerin het volgende:
Iemand die er zicht op heeft hoe druk het morgen op Schiphol gaat zijn? Google geeft alleen nieuws over vorig weekend dat klote was, maar is dat morgen ook? Wij gaan naar Barca, zonder koffer, maar er wordt de hele tijd gehamerd op drie uur van tevoren daar zijn ivm drukte bij douane. Is het echt zo kut, of kunnen we ook om zes uur ipv vijf uur s ochtends weg? (8.10 vliegen )
Wat is je vraag?quote:Op zondag 30 april 2017 09:51 schreef poldervrouwtje het volgende:
Het is gruwelijk ... rustig. Vertrek 3 Lounge 4. Gate m.
In serieus 5 minuten door security
Geen reet te doen dus maar koffie en WiFi
Vertrek 2 was druk !!
Het is een antwoord op enkele vragen hierboven waar mensen zich afvragen hoe druk het is....quote:
ben ook wel benieuwd naar de actuele situatie, vlieg morgenochtend zonder ruimbagage.quote:Op vrijdag 28 april 2017 13:10 schreef Eerin het volgende:
Iemand die er zicht op heeft hoe druk het morgen op Schiphol gaat zijn? Google geeft alleen nieuws over vorig weekend dat klote was, maar is dat morgen ook? Wij gaan naar Barca, zonder koffer, maar er wordt de hele tijd gehamerd op drie uur van tevoren daar zijn ivm drukte bij douane. Is het echt zo kut, of kunnen we ook om zes uur ipv vijf uur s ochtends weg? (8.10 vliegen )
Gewoon 3u vantevoren aanwezig zijn en je mist je vlucht iig niet. Boek mee of tablet met Netflix er op en je zit je tijd wel uit. Snap niet zo goed dat mensen echt het risico willen nemen om hun vlucht te missen..quote:Op maandag 1 mei 2017 12:56 schreef byah het volgende:
[..]
ben ook wel benieuwd naar de actuele situatie, vlieg morgenochtend zonder ruimbagage.
Kun je het niet gewoon als pakket opsturen? Is denk ik goedkoper..quote:Op maandag 1 mei 2017 14:02 schreef fraubitch het volgende:
oke, ik heb een cadeau gekocht welke ik mee wil nemen in het vliegtuig, echter is hij relatief groot (40x40x40) en behoorlijk breekbaar.
Ik vlieg met ryanair. Zou ik het mee kunnen nemen als handbagage? (En dan evt mijn handbagage inchecken)
Ik ben bang dat als ik het cadeau inchek hij stuk gaat aangezien ze niet heel voorzichtig met spullen omgaan die het ruim ingaan.
Inchecken als ruimbagage is 15 euro. Opsturen 35 Vandaar mijn overweging.quote:Op maandag 1 mei 2017 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Kun je het niet gewoon als pakket opsturen? Is denk ik goedkoper..
goed te horenquote:Op zondag 30 april 2017 09:51 schreef poldervrouwtje het volgende:
Het is gruwelijk ... rustig. Vertrek 3 Lounge 4. Gate m.
In serieus 5 minuten door security
Geen reet te doen dus maar koffie en WiFi
Vertrek 2 was druk !!
Gewoon als handbagage in een stevige curverbox ofzo?quote:Op maandag 1 mei 2017 14:45 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Inchecken als ruimbagage is 15 euro. Opsturen 35 Vandaar mijn overweging.
Alleen een extra stoel boeken lijkt mij weer geen goed plan qua kosten.
Lees post #222 nog eensquote:Op maandag 1 mei 2017 23:17 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Gewoon als handbagage in een stevige curverbox ofzo?
Bagage in een stoel heb ik nog nooit van gehoord. Gewoon extreem goed verpakken met bubbeltjesplastic en dan in het ruim of verzekerd verzenden.quote:Op maandag 1 mei 2017 14:45 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Inchecken als ruimbagage is 15 euro. Opsturen 35 Vandaar mijn overweging.
Alleen een extra stoel boeken lijkt mij weer geen goed plan qua kosten.
Dergelijk formaat handbagage staat Ryan niet eens toe? Check het gewoon in als ruimbagage.quote:
Dat bedoelde ze dus ook.quote:Op dinsdag 2 mei 2017 00:24 schreef Xetran het volgende:
[..]
Dergelijk formaat handbagage staat Ryan niet eens toe? Check het gewoon in als ruimbagage.
Extra cargo lijkt mij, overweight betaal je de hoofdprijs voorquote:Op donderdag 4 mei 2017 18:02 schreef Sounddragon het volgende:
Morgenvroeg vliegen naar Africa per KLM/AF; heb 2 stuks cargo; eentje van 22,5, en eentje van 17 kilo.. planning belde dat ik een hydraulische koppeling mee moet nemen, maar het loedertje weegt 9 kilo.. wat is wijsheid? Carry on is geen optie ivbm klapjap en ander kwetsbaar spul.
Voor zo ver ik weet heb ik 2 optie's :
- bij mijn werkspullen (de 17 kilo) erin en overweight betalen
- Een extra cargo erbij pakken.
Wat is slimmer?
Dat is toch niet zo moeilijk...quote:Op donderdag 4 mei 2017 19:38 schreef cherrycoke het volgende:
Tui site is vaag mijn handbagage tas is
Hoogte 47 cm
Breedte 31 cm
Diepte 24 cm
wat ik mag meebrengen is 55 x 40 x 25
mag ik de tas meenemen?
https://www.tui.nl/vliegtickets/services/bagage/
dank uuuquote:Op donderdag 4 mei 2017 19:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo moeilijk...
47<55
31<40
24<25
Dus je mag je tas meenemen.
1 cargo extra kost ook 200¤ zie ik.. zou die 4 kilo overweight 200¤ kosten?quote:Op donderdag 4 mei 2017 19:53 schreef Blik het volgende:
[..]
Extra cargo lijkt mij, overweight betaal je de hoofdprijs voor
Je baas vraagt het, wat maakt het dan uit wat de goedkoopste optie is?quote:Op donderdag 4 mei 2017 20:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
1 cargo extra kost ook 200¤ zie ik.. zou die 4 kilo overweight 200¤ kosten?
Extra cargoquote:Op donderdag 4 mei 2017 18:02 schreef Sounddragon het volgende:
Morgenvroeg vliegen naar Africa per KLM/AF; heb 2 stuks cargo; eentje van 22,5, en eentje van 17 kilo.. planning belde dat ik een hydraulische koppeling mee moet nemen, maar het loedertje weegt 9 kilo.. wat is wijsheid? Carry on is geen optie ivbm klapjap en ander kwetsbaar spul.
Voor zo ver ik weet heb ik 2 optie's :
- bij mijn werkspullen (de 17 kilo) erin en overweight betalen
- Een extra cargo erbij pakken.
Wat is slimmer?
je zou voor de grap eens moeten kijken wat een hele ticket upgrade kost als je economy vliegt. Kan zijn dat je dan beter uit bent.quote:Op donderdag 4 mei 2017 20:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
1 cargo extra kost ook 200¤ zie ik.. zou die 4 kilo overweight 200¤ kosten?
Lekker instelling heb jij.quote:Op donderdag 4 mei 2017 20:38 schreef Operc het volgende:
[..]
Je baas vraagt het, wat maakt het dan uit wat de goedkoopste optie is?
Jij denkt er serierus anders over? Als mijn baas wil dat ik extra bagage meeneem op een verre reis en blijkbaar geen interesse heeft in hoe ik dat doe, dan zou ik gewoon incheckbagage bijkopen. Ik zou niet weten wat daar raar of fout aan is.quote:
Derde optie is business class vliegen, maar dat vertelt je baas er zeker niet bij?quote:Op donderdag 4 mei 2017 18:02 schreef Sounddragon het volgende:
Morgenvroeg vliegen naar Africa per KLM/AF; heb 2 stuks cargo; eentje van 22,5, en eentje van 17 kilo.. planning belde dat ik een hydraulische koppeling mee moet nemen, maar het loedertje weegt 9 kilo.. wat is wijsheid? Carry on is geen optie ivbm klapjap en ander kwetsbaar spul.
Voor zo ver ik weet heb ik 2 optie's :
- bij mijn werkspullen (de 17 kilo) erin en overweight betalen
- Een extra cargo erbij pakken.
Wat is slimmer?
even kijken wie hun ruimbagage doet.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 17:59 schreef Jrsvdh het volgende:
Hey! Ik vlieg volgende week vanaf schiphol met Ryan Air naar Dublin, en neem ruimbagage mee. Heeft iemand een idee of het druk kan zijn bij het afgeven van de ruimbagage. Ik heb zelf horrorverhalen over drukte bij Ryan Air gehoord (en ook bij de security op schiphol). maar aangezien mijn vlucht de enige van Ryan Air is die vertrekt vanaf schiphol, vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met Ryan Air op schiphol en weet hoe druk het kan zijn? Ik dneem aan dat weinig mensen ruimbagage meenemen met deze vlucht en dat de rest van de mensen al online ingecheckt zijn.
Alvast bedankt!
De bottle neck bij Ryanair zit hem niet echt in de bagage afgifte, men stimuleert juist met alleen handbagage te reizen en je moet online inchecken, dus echt heel druk bij de incheck balie voor Ryanair gaat het niet zijn.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 17:59 schreef Jrsvdh het volgende:
Hey! Ik vlieg volgende week vanaf schiphol met Ryan Air naar Dublin, en neem ruimbagage mee. Heeft iemand een idee of het druk kan zijn bij het afgeven van de ruimbagage. Ik heb zelf horrorverhalen over drukte bij Ryan Air gehoord (en ook bij de security op schiphol). maar aangezien mijn vlucht de enige van Ryan Air is die vertrekt vanaf schiphol, vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met Ryan Air op schiphol en weet hoe druk het kan zijn? Ik neem aan dat weinig mensen ruimbagage meenemen met deze vlucht en dat de rest van de mensen al online ingecheckt zijn.
Alvast bedankt!
Omdat ik mijn werkgever dien te helpen om geld te verdienen, en het dus niet onnodig over de balk ga flikkeren als het niet nodig is..quote:Op donderdag 4 mei 2017 20:38 schreef Operc het volgende:
[..]
Je baas vraagt het, wat maakt het dan uit wat de goedkoopste optie is?
Omdat ik KLM vlieg, maar vanaf CDG dus AirFlans, kostte een upgrade (AF heeft geen economy comfort maar dan is het meteen premium) 370 ekkies.. ik héb standaard al 2 cargo luggage he, dus een extra is dan altijd excess.. Heb nog getwijfeld om mijn klapjap in een laptoptas te stoppen ipv in mijn carry on, en dan dat ding in mijn rugzak, maar dan loop ik er overal mee te zeulen, en 10 kilo is best een flinke brok gewicht.. sowieso krijg ik dan gezeik van 0202 naar CDG.. dit was beter, gewoon in mijn cargo, 100 bijbetalen, labeltje 'Heavy' eraan en veel plezier voor de handlers.. woog nu 29 kilo..quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
je zou voor de grap eens moeten kijken wat een hele ticket upgrade kost als je economy vliegt. Kan zijn dat je dan beter uit bent.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ga rekening houden met wachttijd bij de veiligheidscontrole en neem misschien een trein eerder.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 20:32 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De bottle neck bij Ryanair zit hem niet echt in de bagage afgifte, men stimuleert juist met alleen handbagage te reizen en je moet online inchecken, dus echt heel druk bij de incheck balie voor Ryanair gaat het niet zijn.
Waar je probleem mogelijk wel kan zitten is bij de veiligheidscontrole, en of het daar druk is, is vooral afhankelijk van het tijdstip waarop je vliegt. Wanneer je een vlucht rond 10 uur hebt, samen met de vele VS vluchten en KLM vertrekgolf dan is het voor de reguliere passagier zonder priority inderdaad wel eens druk en kan je zo op normale dagen 30-45 minuten in de rij staan voor de beveiliging.
Ik kan gelukkig altijd gebruik maken van de priority rij waardoor ik mijn tijd goed en efficiënt kan indelen, (Ik calculeer 30 minuten wachttijd in maar het is eigenlijk altijd minder) maar anders zou ik zeker minimaal 60 minuten incalculeren.
Dus met 2 uur voor vertrek aanwezig op niet topdagen moet echt voldoende zijn.
Vergeet trouwens ook niet dat de laatste tijd ook vooral is gebruikt door de beveiligingsbedrijven om een punt te maken dat de werkdruk hoog is door de controles conform de exacte voorwaarden uit te voeren waardoor nog steeds 2 van de 3 tassen een 2de controle nodig hadden en men de instelling op random controles na de body scanner ook wat hoger hebben gezet. Dit kan allemaal binnen de voorwaarden van de uitvoer van de veiligheidscheck, en random hoger stellen kan als men een bepaald veiligheidsniveau wil nastreven.
Hetzelfde geldt voor de Marechaussee, men kan de rijen als men wil, zeker bij de EU lijn wat sneller laten lopen, maar men maakt er een punt van om ook hier conform de exacte richtlijnen de controle uit te voeren en elke ID daadwerkelijk te controleren.
Hierdoor krijg je vanzelf opstoppingen en rijen maar kan er niets van gezegd worden.
De veiligheidscontrole om 03:00 uur in de ochtend kent opeens geen random, geen 2de bag check en de Marechaussee staat ergens los (dus niet in een officieel hokje) de controles op grensdocumenten uit te voeren.
Nu het punt gemaakt is, er komen extra beveiligers bij en de regering moet wel extra Marechaussee toezeggen, en met de normale passagier stromen zal het de komende tijd wel weer mee gaan vallen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |