abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169966222
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2017 10:46 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Linkje? :@ En het zou natuurlijk ergens ook bezopen zijn als je een paspoort hebt met 'maar' 5 jaar geldigheid, en hij dan eigenlijk 3 maanden voor afloop al grotendeels waardeloos is als reisdocument.
http://visumcentrale.nl/a(...)nts.pdf?r=1979394836
pi_169966427
In principe mag je toch eigenlijk vrij reizen binnen de EU? Een kennis is ooit haar paspoort kwijtgeraakt toen ze in Spanje was en mocht toen gewoon terugvliegen. In de praktijk moet je vaak overigens wel je paspoort laten zien.

En je moet je oud paspoort toch pas inleveren als je je nieuwe op gaat halen?
pi_169966512
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 10:55 schreef electronique het volgende:
In principe mag je toch eigenlijk vrij reizen binnen de EU? Een kennis is ooit haar paspoort kwijtgeraakt toen ze in Spanje was en mocht toen gewoon terugvliegen. In de praktijk moet je vaak overigens wel je paspoort laten zien.
Dat is Schengen, niet EU. Dicht bij elkaar maar niet helemaal hetzelfde.

En het probleem met die 3 maanden regel is dat er zelfs luchthaven personeel is dat soms denkt dat die regel geldt en mensen op hun vlucht weigeren. Heb daar een keer wat over gelezen in 't nieuws, ff zoeken.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_169966575
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 10:59 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Dat is Schengen, niet EU. Dicht bij elkaar maar niet helemaal hetzelfde.

En het probleem met die 3 maanden regel is dat er zelfs luchthaven personeel is dat soms denkt dat die regel geldt en mensen op hun vlucht weigeren. Heb daar een keer wat over gelezen in 't nieuws, ff zoeken.
Vorig jaar: http://www.telegraph.co.u(...)ving-valid-passport/
2013: http://www.independent.co(...)assport-8665863.html

Maar goed, dat zijn dus van die specifieke uitzonderingen. Het beste kun je wel even een printje van de relevante regels meenemen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_169966682
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 10:59 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Dat is Schengen, niet EU. Dicht bij elkaar maar niet helemaal hetzelfde.

En het probleem met die 3 maanden regel is dat er zelfs luchthaven personeel is dat soms denkt dat die regel geldt en mensen op hun vlucht weigeren. Heb daar een keer wat over gelezen in 't nieuws, ff zoeken.
Excuses, dat bedoelde ik inderdaad.
pi_169966912
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:09 schreef electronique het volgende:
Excuses, dat bedoelde ik inderdaad.
:) Het is ook een raar en redelijk subtiel verschil, qua dekking.

Moet wel een spannende vlucht zijn geweest voor je kennis trouwens, zonder officieel ID een vliegtuig in komen zal alsnog wel een uitdaging zijn geweest.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_169967038
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:18 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

:) Het is ook een raar en redelijk subtiel verschil, qua dekking.

Moet wel een spannende vlucht zijn geweest voor je kennis trouwens, zonder officieel ID een vliegtuig in komen zal alsnog wel een uitdaging zijn geweest.
Geloof dat we wel een kopie had en hij was gestolen dus ze had ook formulieren van de aangifte. Geloof eigenlijk dat het toen niet zo'n probleem was.
  maandag 3 april 2017 @ 11:24:05 #83
62913 Blik
The one and Only!
pi_169967104
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:18 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

:) Het is ook een raar en redelijk subtiel verschil, qua dekking.

Moet wel een spannende vlucht zijn geweest voor je kennis trouwens, zonder officieel ID een vliegtuig in komen zal alsnog wel een uitdaging zijn geweest.
Hoezo een uitdaging, ik word eigenlijk nooit gecontroleerd als ik binnen Europa vlieg
pi_169967174
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 10:55 schreef electronique het volgende:
In principe mag je toch eigenlijk vrij reizen binnen de EU? Een kennis is ooit haar paspoort kwijtgeraakt toen ze in Spanje was en mocht toen gewoon terugvliegen. In de praktijk moet je vaak overigens wel je paspoort laten zien.

En je moet je oud paspoort toch pas inleveren als je je nieuwe op gaat halen?
Ja, in principe. In de praktijk wordt je (zeker als je vliegt) toch gewoon om je ID/reisdocument gevraagd.

En dat laatste klopt, alleen ik weet niet in hoeverre zo'n 'oud' reisdocument dus 'digitaal' al op inactief wordt gezet als een nieuwe is geproduceerd of bij het gemeentehuis ligt...
pi_169967196
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2017 11:26 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ja, in principe. In de praktijk wordt je (zeker als je vliegt) toch gewoon om je ID/reisdocument gevraagd.

En dat laatste klopt, alleen ik weet niet in hoeverre zo'n 'oud' reisdocument dus 'digitaal' al op inactief wordt gezet als een nieuwe is geproduceerd of bij het gemeentehuis ligt...
Je document is pas ongeldig als je je nieuwe af hebt gehaald. Zou anders een beetje vreemd zijn.
pi_169967235
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:27 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Je document is pas ongeldig als je je nieuwe af hebt gehaald. Zou anders een beetje vreemd zijn.
Dat klopt, maar ja... het zou niet het eerste vreemde bij de overheid zijn zeg maar.

Dussss dan is de beste optie wellicht; nieuw paspoort aanvragen morgen, wanneer ik dat dinsdag niet op kan halen gewoon met deze reizen en de nieuwe ná de reis ophalen. Dan hebben we alle opties zelf gecombineerd :9~
pi_169969826
Verdelen jullie trouwens vaak dingen in verschillende koffers of nemen jullie een extra setje kleding mee voor het geval een koffer te laat op de bestemming aankomt of helemaal kwijt raakt? Ik doe dat eigenlijk nooit maar mijn reispartner had het daar opeens over. Zoveel koffers raken er toch helemaal niet kwijt?
  maandag 3 april 2017 @ 13:43:29 #88
62913 Blik
The one and Only!
pi_169970111
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:26 schreef electronique het volgende:
Verdelen jullie trouwens vaak dingen in verschillende koffers of nemen jullie een extra setje kleding mee voor het geval een koffer te laat op de bestemming aankomt of helemaal kwijt raakt? Ik doe dat eigenlijk nooit maar mijn reispartner had het daar opeens over. Zoveel koffers raken er toch helemaal niet kwijt?
Wij doen dat wel altijd, mijn vriendin heeft het 1 keer meegemaakt op haar vakantie naar Indonesië toe. Duurde 3 dagen voordat ze haar koffer eindelijk had, en het is toch best vervelend om te moeten gaan shoppen voor kleren als je doodmoe bent van de jetlag, je niet in een grote stad zit, en je reisgezelschap wilt door naar de volgende bestemming.

Maar sindsdien (we praten over 20 jaar geleden ofzo :D) is dat nooit meer gebeurt
pi_169970508
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:26 schreef electronique het volgende:
Verdelen jullie trouwens vaak dingen in verschillende koffers of nemen jullie een extra setje kleding mee voor het geval een koffer te laat op de bestemming aankomt of helemaal kwijt raakt? Ik doe dat eigenlijk nooit maar mijn reispartner had het daar opeens over. Zoveel koffers raken er toch helemaal niet kwijt?
Neu, koop wel een nieuwe onderbroek.

Koffers raken eigenlijk vooral kwijt als je overstapt. Dat bij je transavia vlucht naar gran canaria de koffer op mykanos uit komt heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.
pi_169970720
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Neu, koop wel een nieuwe onderbroek.

Koffers raken eigenlijk vooral kwijt als je overstapt. Dat bij je transavia vlucht naar gran canaria de koffer op mykanos uit komt heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.
Vlucht Stansted - Amsterdam met EasyJet, koffer eindigde in Genève :? :P
Acht jaar geleden.


Volgende dag stond de koerier voor de deur met de koffer :)
pi_169970799
quote:
10s.gif Op maandag 3 april 2017 14:16 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Vlucht Stansted - Amsterdam met EasyJet, koffer eindigde in Genève :? :P
Acht jaar geleden.

Volgende dag stond de koerier voor de deur met de koffer :)
Oke, dat is dan ook voorbij...
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 april 2017 @ 14:22:05 #92
414785 sirdanilot
pi_169970842
Ik had 2 koffers mee op een vlucht v an brazilie naar Nederland (met diverse overstappen) en op London Heathrow ging het fout en kwam de koffer helaas niet mee.

De volgende dag werd de koffer netjes b ij me thuis bezorgd.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 3 april 2017 @ 15:44:39 #93
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169972868
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:26 schreef electronique het volgende:
Verdelen jullie trouwens vaak dingen in verschillende koffers of nemen jullie een extra setje kleding mee voor het geval een koffer te laat op de bestemming aankomt of helemaal kwijt raakt? Ik doe dat eigenlijk nooit maar mijn reispartner had het daar opeens over. Zoveel koffers raken er toch helemaal niet kwijt?
Ik heb altijd een zwembroek in mijn handbagage zitten, als mijn koffer dan te laat is kan ik in elk geval bij het zwembad in de zon liggen 8-)
So we just called him Fred
pi_169973275
Meestal heb ik weinig van waarde in mijn koffer dus hoop dan ook dat de airline hem verliest en ik de vergoeding krijg :D :')
pi_169974049
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 16:00 schreef WammesWaggel het volgende:
Meestal heb ik weinig van waarde in mijn koffer dus hoop dan ook dat de airline hem verliest en ik de vergoeding krijg :D :')
Normaal is de vergoeding maar 1000 euro toch? Vind ik vrij weinig, heb meestal wel meer in mijn koffer zitten
  Eindredactie Games maandag 3 april 2017 @ 16:40:48 #96
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_169974133
quote:
10s.gif Op maandag 3 april 2017 14:16 schreef WammesWaggel het volgende:

Volgende dag stond de koerier voor de deur met de koffer :)
Heerlijk is dat, dan hoef je niet naar huis te slepen met je koffer :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_169977668
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 20:43 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik gebruik altijd van die hersluitbare diepvrieszakjes, kosten geen drol en worden altijd geaccepteerd.
Die heb ik ook gehad, tot ik op luton was en terug wilde vliegen met mijn 1.2liter zak waar 4 dingetjes in zaten, ik moest een andere zak kopen :')
  maandag 3 april 2017 @ 19:38:08 #98
62913 Blik
The one and Only!
pi_169977859
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 19:29 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Die heb ik ook gehad, tot ik op luton was en terug wilde vliegen met mijn 1.2liter zak waar 4 dingetjes in zaten, ik moest een andere zak kopen :')
Echt? Hoe meten ze de inhoud van een plastic zakje dan, puur de grootte?
pi_169977892
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 19:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Echt? Hoe meten ze de inhoud van een plastic zakje dan, puur de grootte?
Jap, douane vrouwtje zei dat mijn zakje te groot was en ik moest maar een kleinere zak regelen, ze had een voorbeeld zak boven op die van mijn gelegd, mijn zak was een cm of 6 langer (was zo'n albertheijn druk en sluit zak)

zo ontzettend treurig, moest ik voor 50 pence een nieuw zakje kopen :')
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 april 2017 @ 19:45:13 #100
414785 sirdanilot
pi_169978024
Op Eindhoven heb ik ook een keer gehad dat mijn zak te groot was maar gelukkig zijn ze daar gewoon gratis.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169980400
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Neu, koop wel een nieuwe onderbroek.

Koffers raken eigenlijk vooral kwijt als je overstapt. Dat bij je transavia vlucht naar gran canaria de koffer op mykanos uit komt heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.
Bij bedrijfsuitjes een aantal keer gehad dat 1 van de collega's zonder koffer zat, waren altijd vluchten zonder overstap.
pi_169981384
over drie weken weer vliegen, met Air Canada in de A330 naar JFK. Iemand ervaringen met de AC A330?
pi_169981959
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 21:23 schreef wielrennerdt het volgende:
over drie weken weer vliegen, met Air Canada in de A330 naar JFK. Iemand ervaringen met de AC A330?
Seatguru al bekeken? :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_169982020
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 21:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Seatguru al bekeken? :)
Jup, een 2-4-2 opstelling dus dat is fijn :). Helaas geen SkyTeam vlucht alleen. Maar klm was 600 euro duurder per persoon (zijn met z'n vieren dus dan is de keuze snel gemaakt).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2017 21:38:24 ]
  maandag 3 april 2017 @ 23:10:28 #105
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_169985706
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 10:42 schreef opperkleurder het volgende:
Binnen de EU moet het paspoort geldig zijn t/m de dag van terugkomst.
Dat, en niets anders. Eigenlijk moet je het benoemen als binnen Schengen want daar moet je je slechts kunnen identificeren. Maar zelfs op een gemeentehuis weten ze je van foutieve info te voorzien.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 3 april 2017 @ 23:22:00 #106
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_169986169
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 19:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Echt? Hoe meten ze de inhoud van een plastic zakje dan, puur de grootte?
Nee, in UK hoef je niet met b.v. een Schiphol zakje aan te komen. Gewoon verplicht om hun afwijkende model zakje te gebruiken. Ik ben dat gezeik daar al jaren zo zat dat ik het maar iedere keer incheck en dan komt bij de laatste vlucht terug ook de bagage wel binnen 10 minuten op de belt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_169986302
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 23:22 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nee, in UK hoef je niet met b.v. een Schiphol zakje aan te komen. Gewoon verplicht om hun afwijkende model zakje te gebruiken. Ik ben dat gezeik daar al jaren zo zat dat ik het maar iedere keer incheck en dan komt bij de laatste vlucht terug ook de bagage wel binnen 10 minuten op de belt.
Niet om het een of ander maar ik heb in afgelopen 15-20 vluchten nog nooit een zakje of iets gebruikt? Meestal alleen een deo ofzo bij maar die gooi ik gewoon los naast alle andere spullen zoals wallet e.d. en nog nooit opmerking gehad dat ik een zakje nodig had? (alleen in Japan maar daar deden ze het zelf in zakje voor je). Vlieg bijna altijd vanaf LHR/LGW of Luton.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 3 april 2017 @ 23:36:17 #108
62913 Blik
The one and Only!
pi_169986672
Afgelopen 2 jaar ook een 5-tal keer vanaf London gevlogen, maar ook nog nooit problemen gehad. Wellicht gebruik ik een klein zakje, of wellicht heeft de priority bagage-check er iets mee te maken.
  FOK!fotograaf woensdag 5 april 2017 @ 14:02:23 #109
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_170018540
Gor om te lezen over het paspoort, de mijne verloopt ook in juni en in mei vlieg ik nog.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_170018889
quote:
14s.gif Op woensdag 5 april 2017 14:02 schreef fraubitch het volgende:
Gor om te lezen over het paspoort, de mijne verloopt ook in juni en in mei vlieg ik nog.
Het ligt er wel aan waarheen je vliegt hé. Als je buiten Europa vliegt, kunnen er zomaar aanvullende eisen zijn. Soms moet je paspoort dan wel geldig zijn tot 6 maanden na je thuisvlucht.
  FOK!fotograaf woensdag 5 april 2017 @ 14:26:45 #111
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_170019016
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 14:19 schreef heite het volgende:

[..]

Het ligt er wel aan waarheen je vliegt hé. Als je buiten Europa vliegt, kunnen er zomaar aanvullende eisen zijn. Soms moet je paspoort dan wel geldig zijn tot 6 maanden na je thuisvlucht.
Bedankt. Ik vlieg gewoon binnen de EU!
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  woensdag 5 april 2017 @ 20:03:00 #112
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170026326
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 23:25 schreef RipCity het volgende:

[..]

Niet om het een of ander maar ik heb in afgelopen 15-20 vluchten nog nooit een zakje of iets gebruikt? Meestal alleen een deo ofzo bij maar die gooi ik gewoon los naast alle andere spullen zoals wallet e.d. en nog nooit opmerking gehad dat ik een zakje nodig had? (alleen in Japan maar daar deden ze het zelf in zakje voor je). Vlieg bijna altijd vanaf LHR/LGW of Luton.
Ik heb wel eens een 150ml Diesel deo zo kunnen kiepen omdat ik hem vergeten was in mijn cargo te doen.. 25¤ , zonder pardon :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 5 april 2017 @ 20:04:06 #113
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170026359
Morgen gaan we de bedelmolen weer in op PHC.. nu al geen zin in ;( :r
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170026505
quote:
14s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een 150ml Diesel deo zo kunnen kiepen omdat ik hem vergeten was in mijn cargo te doen.. 25¤ , zonder pardon :W
Gewoon terecht toch? :)

quote:
13s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:04 schreef Sounddragon het volgende:
Morgen gaan we de bedelmolen weer in op PHC.. nu al geen zin in ;( :r
Nigeria? Gezellig :D Leuke ervaringen? :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 5 april 2017 @ 20:09:29 #115
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170026518
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:08 schreef RipCity het volgende:

[..]

Gewoon terecht toch? :)
Ja, regels zijn regels, mijn eigen stomme fout natuurlijk.. in een zakkie had ook niet gemogen, want is 150ml..

Nee, dat is niet grappig.. gelukkig hebben we een agent bij ons van de klant, en die laten zich niet zomaar foppen, anders kom je compleet uitgekleed op je blote voeten bij het vliegtuig.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 5 april 2017 @ 20:58:28 #116
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170028157
quote:
14s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een 150ml Diesel deo zo kunnen kiepen omdat ik hem vergeten was in mijn cargo te doen.. 25¤ , zonder pardon :W
Haha, ik kan het nog sterker vertellen. Was ooit op een vliegveld, domestic flight, koop aan airside een bus scheergel, vertraagde vlucht, dus loop weer naar buiten en moest dus ook weer door de security naar airside..... je begrijpt 'm! hoe dom kun je zijn....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 6 april 2017 @ 14:14:10 #117
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170041215
3 hours 'til armoured car transport O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 6 april 2017 @ 14:36:09 #118
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_170041580
quote:
14s.gif Op donderdag 6 april 2017 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
3 hours 'til armoured car transport O-)
Been there, done that, got many tshirts. Alleen in een gevaarlijker gebied waar we persoonlijke en bewapende bodyguards hadden. Aanyway, is offtopic.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 6 april 2017 @ 15:17:26 #119
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170042402
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 14:36 schreef static het volgende:

[..]

Been there, done that, got many tshirts. Alleen in een gevaarlijker gebied waar we persoonlijke en bewapende bodyguards hadden. Aanyway, is offtopic.
Hebben we hier ook.. gaan straks 8 kalashnikovs mee, en hier on site lopen er tientallen...pasjes, betonnen muren, wachttorens, prikkeldraad..

Maar... tis wel voor een flink deel poppenkast volgens mij hoor, maja, de klant schrijft het voor en regelt het allemaal, dus ik vind het prima ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 16% gewijzigd door Sounddragon op 06-04-2017 15:38:06 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 7 april 2017 @ 10:53:49 #120
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170060264
Blijkbaar was het voordelig om in de winter 54 dagen en in de zomer 76 dagen vooraf te boeken.

Ik zeg was, want je kan wel raden wat er nu gaat gebeuren: airlines verhogen rond boven genoemde periodes hun prijzen, wetende dat consumenten aan de hand van zulke publicaties juist rond die periodes naar tickets gaan zoeken.

So we just called him Fred
  vrijdag 7 april 2017 @ 11:00:58 #121
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170060363
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:53 schreef FredvZ het volgende:
Blijkbaar was het voordelig om in de winter 54 dagen en in de zomer 76 dagen vooraf te boeken.

Ik zeg was, want je kan wel raden wat er nu gaat gebeuren: airlines verhogen rond boven genoemde periodes hun prijzen, wetende dat consumenten aan de hand van zulke publicaties juist rond die periodes naar tickets gaan zoeken.

[ afbeelding ]
Dat kunnen ze niet. Het gebeurd wel vanzelf, doordat mensen gaan zoeken en boeken. Er spelen zoveel factoren een rol, airlines kunnen hier niet echt op reageren.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_170062402
En natuurlijk voor alleen O-Ds richting Amerika zoals onderaan te lezen valt. Voor elke markt is dit anders... Daar zit gigantisch veel verschil in, ook wat betreft vertrekdata... Veel succes als jij voor hoogseizoen lekker wil gaan boeken in dat window... _O-

quote:
99s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:00 schreef XL het volgende:

[..]

Dat kunnen ze niet. Het gebeurd wel vanzelf, doordat mensen gaan zoeken en boeken. Er spelen zoveel factoren een rol, airlines kunnen hier niet echt op reageren.
Heel airline revenue management draait hierom natuurlijk. Van elke markt is bekend hoe de boeking profielen zijn en dit wordt meegenomen in de optimalisatie. Dit is geen nieuwe info voor airlines, dat weten ze allang, niet alsof ze zomaar wat in de wilde weg proberen...

Verder zegt dit niks over de availability in de 'prime booking window', misschien verkoopt een airline hier maar 10% van z'n stoelen tegen dat lagere gemiddelde, dus niet alsof de hele wereld daar nu in zou kunnen boeken...
Jack does it in real time...
  vrijdag 7 april 2017 @ 13:17:03 #123
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170062613
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:00 schreef XL het volgende:

[..]

Dat kunnen ze niet. Het gebeurd wel vanzelf, doordat mensen gaan zoeken en boeken. Er spelen zoveel factoren een rol, airlines kunnen hier niet echt op reageren.
Dat betwijf ik toch. Het kan best zijn dat je aan een bepaalde vakantie periode vastzit, maar dan nog is het nog steeds het voordeligst om ergens tussen 17 en 13 weken vóór vertrek een longhaul flight te boeken. Ik doe het al jaren en hou ook na boeking de tarieven in de gaten. Dan zie je toch een trend. Dat er daarna nog wel eens een obscure aanbieding (b.v. Ukrain of Xiamen met 10 uur overstaptijd) tussendoor schiet zal ik niet ontkennen.

En wat de onwetende reiziger blijkbaar nog steeds niet door heeft, is dat je voor de goedkoopte naar Singapore niet met Singapore Airlines moet vliegen. Net zo min als dat je Cathay naar Hong Kong moet boeken. Cathay maakte het eind vorig jaar heel bont door een ticket AMS-HKG-BKK voor 487 aan te bieden terwijl een ticket AMS-HKG op dezelfde heen en terug data 922 kostte. Wie het begrijpt mag het zeggen. En KLM op een directe route is altijd minimaal 150 euro duurder dan de goedkoopste verbinding met een maximaal 3 uur overstap / stopover.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_170062785
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 13:17 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

(...)Wie het begrijpt mag het zeggen. (...)
Dat komt door marksegmentatie en concurrentie. Cathay heeft een 'monopolie' in Hong Kong op directe longhauls richting Europa en op de O-D AMS-BKK moeten ze met Europese carriers en de hele ME3 concurreren.

Oftewel vanuit hun basis kunnen ze point-to-point naar Europa aanbieden zonder overstap als enige, dus maken ze natuurlijk gretig gebruik van deze positie en vragen ze 'de hoofdprijs'. Die andere route is de concurrentie moordend en moeten ze wel lagere tarieven rekenen... En daar hebben ze ook een ongunstiger 'product' dan KLM, namelijk een route met een overstap vs. direct AMS-BKK. Dus daar kan je minder geld voor vragen / KLM kan meer geld vragen voor het 'gemak' van een direct route.

Airlines worden altijd dit soort 'sneaky' praktijken verweten, maar dit is ongeveer business 101 en gewoon een kwestie van concurrentieposities op routes en het feit dat een vlucht met overstap en ander 'product' is dan een directe vlucht bijv. Dus dan zijn er natuurlijk ook verschillende prijzen voor die 'producten'...

Daarnaast moet je altijd in je achterhoofd houden dat het om twee dingen draait: prijzen en beschikbaarheid. Airlines 'beschermen' een bepaalde hoeveelheid stoelen tegen bepaalde prijzen, dus je kan stunten met prijzen van 300 euro tussen AMS-BKK, maar dan beperk je dat wel maar tot 5 stoelen ofzo. Daarom is het ook misleidend om te zeggen dat het 'altijd' het voordeligst is om 17 tot 13 weken voor vertrek te boeken, want als een vlucht heel druk is zal er in dit window misschien minimale beschikbaarheid van stoelen zijn en vis je achter het net...
Jack does it in real time...
  vrijdag 7 april 2017 @ 13:33:20 #125
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170062947
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 13:25 schreef DeeBee het volgende:

Daarnaast moet je altijd in je achterhoofd houden dat het om twee dingen draait: prijzen en beschikbaarheid. Airlines 'beschermen' een bepaalde hoeveelheid stoelen tegen bepaalde prijzen, dus je kan stunten met prijzen van 300 euro tussen AMS-BKK, maar dan beperk je dat wel maar tot 5 stoelen ofzo. Daarom is het ook misleidend om te zeggen dat het 'altijd' het voordeligst is om 17 tot 13 weken voor vertrek te boeken, want als een vlucht heel druk is zal er in dit window misschien minimale beschikbaarheid van stoelen zijn en vis je achter het net...
en daarom kan een reisgroep die een airline niet verwacht ook een ticket in de gunstige 13-17 weken voor vertrek (aldus Buzz) om zeep helpen. Als je flexibel bent is die periode natuurlijk gunstig maar voor een bepaalde vlucht kun je het beste zo snel mogelijk boeken. Jij hebt namelijk geen inzicht in de load van een vliegtuig en die bepaalt de prijs.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 7 april 2017 @ 18:51:16 #126
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170069740
Frappant toch dat je op CDG wel geacht wordt je transfer inclusief customs en een halve marathon zonder paffen of pleetijd te redden, maar dat ze het vervolgens wel voor elkaar krijgen om inclusief een kwartier vertraging je cargo niet mee te krijgen naar AMS.
Op zich prima geregeld hoor, het systeem voor afhandeling van dat falen werkt prima, kwam volgens hen met een vlucht 50 minuten later mee (met de suggestie of je niet effe wilt wachten) maar het vervolgens same day laten thuisbezorgen gaat hem niet worden.
Niet gewacht overigens.. al 27 uur geen bed of bad gezien en ik moest nog een paar uur naar huis en ik had nog meer te regelen daar.. maar na het laatste SMSje om een uur of 11 vanmorgen dat 'de transporteur zsm contact opneemt', bleef het verdomd stil.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 7 april 2017 @ 20:36:43 #127
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170072494
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 april 2017 13:33 schreef XL het volgende:

[..]

en daarom kan een reisgroep die een airline niet verwacht ook een ticket in de gunstige 13-17 weken voor vertrek (aldus Buzz) om zeep helpen. Als je flexibel bent is die periode natuurlijk gunstig maar voor een bepaalde vlucht kun je het beste zo snel mogelijk boeken. Jij hebt namelijk geen inzicht in de load van een vliegtuig en die bepaalt de prijs.
Uiteraard is voor de gemiddelde consument revenu management van een maatschappij niet te doorgronden, en ook niet voor de wat meer ervaren reiziger.
Al moet ik zeggen dat op vluchten die ik regelmatig maak richting Istanbul, Kiev, Budapest en diverse Poolse bestemmingen (En in mindere mate Kuale Lumpur) ik nu toch wel redelijk in mijn hoofd heb wanneer je moet boeken wanneer iets een bepaalde prijs is, natuurlijk verandert de strategie van een luchtvaartmaatschappij wel eens en bijvoorbeeld een grote groep scholieren kan inderdaad op een bepaalde dag of vlucht heel duur maken.

Alles hangt natuurlijk ook af van de flexibiliteit van de reiziger, als je weet dat er wat speling is in een schema dan kan je wel wachten als prijzen relatief hoog zijn, maar als je die flexibiliteit niet hebt en je ziet dat op dagen er omheen tarieven lager zijn maar op jouw betreffende dag niet dan is juist snel boeken het devies.
Voor de echte onmogelijkheden qua tarief kan ik binnen Europa gelukkig gebruik maken van frequent flyer miles, die stellen mij in staat enkele reizen te boeken tegen schappelijke prijzen. (Voorbeeld, enkele reis KLM Kiev - Amsterdam kost rond de 300 euro, maar met miles maar ¤ 21 euro, dan is inzet van miles zeer verstandig).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 8 april 2017 @ 23:56:37 #128
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170096851
Vannacht rond een uur of 5 ( :')) kreeg ik een SMS dat mijn bagage tussen 9 en 11 bezorgd zou worden en zo geschiedde.

Problem solved, maar wel een vreemde afhandeling.. contact tussen KLM en TNT kan iets gestroomlijnder, en SMSjes midden in de nacht zijn ook wat twijfelachtig, maar goed.. ik heb mijn spullen weer terug ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170101751
Even een hele stomme vraag, maar als je een vlucht boekt met overstap en je wilt graag stoelen met extra beenruimte; moet je dan voor beide vluchten daar apart voor aftikken er vanuit gaande dat je hier sowieso voor moet betalen zoals bij KLM?
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator zondag 9 april 2017 @ 11:17:13 #130
45833 crew  Fogel
pi_170102277
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:44 schreef polariteit het volgende:
Even een hele stomme vraag, maar als je een vlucht boekt met overstap en je wilt graag stoelen met extra beenruimte; moet je dan voor beide vluchten daar apart voor aftikken er vanuit gaande dat je hier sowieso voor moet betalen zoals bij KLM?
Bij de KLM betaal je per "leg", dus als je zowel op de heen- als terugweg een overstap hebt mag je 4x betalen. Zal bij andere bedrijven met low-cost ambities niet veel anders zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 9 april 2017 @ 14:32:00 #131
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170105516
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:44 schreef polariteit het volgende:
Even een hele stomme vraag, maar als je een vlucht boekt met overstap en je wilt graag stoelen met extra beenruimte; moet je dan voor beide vluchten daar apart voor aftikken er vanuit gaande dat je hier sowieso voor moet betalen zoals bij KLM?
Elke vlucht apart.. zat van de week upgraded business op de terugweg, en vanaf CDG naar AMS gewoon cattle.. vaak heeft upgraden ook weinig nut op die korte vluchtjes, ja, je zit voorin en je bagage is prio, maar echt extra ruimte enzo valt tegen in verhouding tot de meerprijs.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170107491
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 14:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Elke vlucht apart.. zat van de week upgraded business op de terugweg, en vanaf CDG naar AMS gewoon cattle.. vaak heeft upgraden ook weinig nut op die korte vluchtjes, ja, je zit voorin en je bagage is prio, maar echt extra ruimte enzo valt tegen in verhouding tot de meerprijs.
Als je binnen Europa vliegt stelt dat sowieso niets voor, begrijp ook niet waarom je daar extra voor zou willen betalen.
pi_170108216
Tnx beiden, daar was ik al een beetje bang voor. Dat maakt het zoeken naar vliegtickets er helaas niet makkelijker op :p
Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 9 april 2017 @ 17:21:36 #134
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170109876
quote:
2s.gif Op zondag 9 april 2017 15:49 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Als je binnen Europa vliegt stelt dat sowieso niets voor, begrijp ook niet waarom je daar extra voor zou willen betalen.
Persoonlijk heb ik er inderdaad geen geld voor over om business klasse te zitten. Want het broodje wat je krijgt binnen Europa is dat het natuurlijk niet waard.

Wat natuurlijk ook meespeelt is dat aan business klasse ook andere voordelen zitten, denk aan snelle toegang tot veiligheidscontroles, eventuele lounge toegang en als eerste uit een toestel en extra bagagevoordelen.
Het is niet enkel de zitplaats in het toestel wat er toe doet, de randvoorwaarden zijn vaak net zo belangrijk.
En voor zakenreizigers betaalt de werkgever of opdrachtgever het ticket waardoor de keus snel gemaakt is, krijg je een travelbudget, dan is de keus voor economy klasse en dat in combinatie met een eventuele FQTV status snel gemaakt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 10 april 2017 @ 22:52:01 #135
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170138899
Weet iemand met welk type stoel indeling Qatar in hun 777-300 vanaf AMS vliegt? Ik zie op Seatguru 3 types waarvan twee er een 3-4-3 :r en één met een 3-3-3 ^O^ stoelindeling.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_170139196
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 21:23 schreef wielrennerdt het volgende:
over drie weken weer vliegen, met Air Canada in de A330 naar JFK. Iemand ervaringen met de AC A330?
Ja, best comfortabel en goed entertainment systeem. Probeer een stoel te krijgen in de voorste economy cabin.
pi_170139214
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
Weet iemand met welk type stoel indeling Qatar in hun 777-300 vanaf AMS vliegt? Ik zie op Seatguru 3 types waarvan twee er een 3-4-3 :r en één met een 3-3-3 ^O^ stoelindeling.
Ik vloog in een 3-4-3 indeling eind vorig jaar van en naar Qatar
  dinsdag 11 april 2017 @ 20:18:09 #138
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170153270
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
Weet iemand met welk type stoel indeling Qatar in hun 777-300 vanaf AMS vliegt? Ik zie op Seatguru 3 types waarvan twee er een 3-4-3 :r en één met een 3-3-3 ^O^ stoelindeling.
Vroegâh was het standaard een 3-3-3 indeling, maar men heeft er toen voor gekozen om de hele vloot uit te rusten met de 3-4-3 opstelling en die op de drukke routes in te zetten.
Drukke routes zijn de routes naar Thailand, en ook vanaf Amsterdam waar men door middel van lage prijzen veel passagiers lokt en dan laat overstappen.

De kans dat je in een 3-3-3 toestel terecht zal komen met vertrek uit Amsterdam is eigenlijk niet bestaand.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_170153411
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
Weet iemand met welk type stoel indeling Qatar in hun 777-300 vanaf AMS vliegt? Ik zie op Seatguru 3 types waarvan twee er een 3-4-3 :r en één met een 3-3-3 ^O^ stoelindeling.
2-2-2 in business, 24 stoelen.
3-4-3 in economy, 388 stoelen.

3-3-3 zit alleen nog in sommige 777-200LR in economy, maar daar zijn er maar 9 van. Andere config is J42-Y316 voor de 777-300ER bij QR, maar die vliegen vooral ri. Amerika. AMS heeft niet genoeg premium vraag, en omdat er maar 1 vlucht per dag is dus een high density 777. Had zelf liever dat we 2x per dag met 787 zouden gaan, maar landingsrechten ontbreken...

Overigens wel nieuwe stoelen en betere seatpitch en width dan een hoop concurrenten in de 777. Daarnaast gaat je geliefde Cathay ook naar 3-4-3 in hun 777's, ik vrees voor je dat er weinig maatschappijen 3-3-3 zullen houden.
Jack does it in real time...
  dinsdag 11 april 2017 @ 22:14:42 #140
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170157387
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 20:23 schreef DeeBee het volgende:

[..]

2-2-2 in business, 24 stoelen.
3-4-3 in economy, 388 stoelen.

3-3-3 zit alleen nog in sommige 777-200LR in economy, maar daar zijn er maar 9 van. Andere config is J42-Y316 voor de 777-300ER bij QR, maar die vliegen vooral ri. Amerika. AMS heeft niet genoeg premium vraag, en omdat er maar 1 vlucht per dag is dus een high density 777. Had zelf liever dat we 2x per dag met 787 zouden gaan, maar landingsrechten ontbreken...

Overigens wel nieuwe stoelen en betere seatpitch en width dan een hoop concurrenten in de 777. Daarnaast gaat je geliefde Cathay ook naar 3-4-3 in hun 777's, ik vrees voor je dat er weinig maatschappijen 3-3-3 zullen houden.
Over die nieuwe stoelen bij Qatar had ik al gelezen. Ook dat het gangpad extreem smal zou zijn, wat weer aan de stoelbreedte of armleuning ten goede zou komen. Seatguru zegt toch 17 inch. Maar die 33 inch pitch is dan weer beter dan bij de meeste andere maatschappijen. En 2 x 6,5 uur is dan nog wel te doen.

Cathay gaat inderdaad de 3-3-3 configuratie ook vervangen. En mijn andere favoriet, FinnAir, heeft nu ook al een inch van de pitch afgeschaafd tot 31 inch in hun A350. Turkish, die wel een goede aansluitende verbinding heeft, doen we maar ff niet voorlopig.

Dan zal het de eerrst volgende privé trip wel Qatar worden of Emirates met een ruime zit in een A380. Al kun je bij die laatste voor het goedkoopste tarief ook al niet meer gratis een stoel reserveren, en terecht eigenlijk.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_170210293
Hebben jullie ervaring met SAS? Vlieg in augustus met een airbus A340 naar Beijing

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2017 10:45:24 ]
  Moderator vrijdag 14 april 2017 @ 11:03:02 #142
45833 crew  Fogel
pi_170210585
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:43 schreef Oberkullie het volgende:
Hebben jullie ervaring met SAS? Vlieg in augustus met een airbus A340 naar Beijing
Ja, maar alleen SAS plus en business in de A340. Wat wil je weten?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_170212496
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:43 schreef Oberkullie het volgende:
Hebben jullie ervaring met SAS? Vlieg in augustus met een airbus A340 naar Beijing
Er zitten WC's in.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_170234344
Weet iemand een site waar je willekeurig de goedkoopste vliegticket kan vinden?

Het volgende; wil van dinsdag tot zaterdag paar daagjes naar Spanje. Maakt me niet uit waar, maar wil wel het goedkoopste. Liefst vanaf AMS/EHV/CRL/BRU/RTM
Abracadabra, tapate guarra!
pi_170234520
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:46 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Weet iemand een site waar je willekeurig de goedkoopste vliegticket kan vinden?

Het volgende; wil van dinsdag tot zaterdag paar daagjes naar Spanje. Maakt me niet uit waar, maar wil wel het goedkoopste. Liefst vanaf AMS/EHV/CRL/BRU/RTM
Transavia, ryanair, google flights, skyscanner en tuifly al geprobeerd?
  zaterdag 15 april 2017 @ 11:56:29 #146
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170234532
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:46 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Weet iemand een site waar je willekeurig de goedkoopste vliegticket kan vinden?

Het volgende; wil van dinsdag tot zaterdag paar daagjes naar Spanje. Maakt me niet uit waar, maar wil wel het goedkoopste. Liefst vanaf AMS/EHV/CRL/BRU/RTM
Aanstaande dinsdag of een willekeurige dinsdag?
Met of zonder hotel?
So we just called him Fred
pi_170234796
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:56 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Aanstaande dinsdag of een willekeurige dinsdag?
Met of zonder hotel?
as. Dinsdag, zonder hotel
Abracadabra, tapate guarra!
  zaterdag 15 april 2017 @ 12:22:32 #148
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170235175
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:06 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

as. Dinsdag, zonder hotel
Maakt de plaats in Spanje nog uit? Barcelona is bijvoorbeeld goedkoper dan Alicante, maar als je verwacht in de zon te kunnen zitten zou ik toch voor Alicante kiezen:

So we just called him Fred
pi_170235825
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:22 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Maakt de plaats in Spanje nog uit? Barcelona is bijvoorbeeld goedkoper dan Alicante, maar als je verwacht in de zon te kunnen zitten zou ik toch voor Alicante kiezen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alicante is prima, BCN ben ik al zo vaak geweest. Had je wat interessants gevonden?
Abracadabra, tapate guarra!
  zaterdag 15 april 2017 @ 13:01:53 #150
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170235982
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:52 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Alicante is prima, BCN ben ik al zo vaak geweest. Had je wat interessants gevonden?
Voor 168~185 euro (afhankelijk van je cookies) kan je van AMS naar Alicante:
https://www.kayak.nl/flig(...)017-04-18/2017-04-22
So we just called him Fred
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')