Bij bedrijfsuitjes een aantal keer gehad dat 1 van de collega's zonder koffer zat, waren altijd vluchten zonder overstap.quote:Op maandag 3 april 2017 14:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Neu, koop wel een nieuwe onderbroek.
Koffers raken eigenlijk vooral kwijt als je overstapt. Dat bij je transavia vlucht naar gran canaria de koffer op mykanos uit komt heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.
Seatguru al bekeken?quote:Op maandag 3 april 2017 21:23 schreef wielrennerdt het volgende:
over drie weken weer vliegen, met Air Canada in de A330 naar JFK. Iemand ervaringen met de AC A330?
Jup, een 2-4-2 opstelling dus dat is fijn . Helaas geen SkyTeam vlucht alleen. Maar klm was 600 euro duurder per persoon (zijn met z'n vieren dus dan is de keuze snel gemaakt).quote:
Dat, en niets anders. Eigenlijk moet je het benoemen als binnen Schengen want daar moet je je slechts kunnen identificeren. Maar zelfs op een gemeentehuis weten ze je van foutieve info te voorzien.quote:Op maandag 3 april 2017 10:42 schreef opperkleurder het volgende:
Binnen de EU moet het paspoort geldig zijn t/m de dag van terugkomst.
Nee, in UK hoef je niet met b.v. een Schiphol zakje aan te komen. Gewoon verplicht om hun afwijkende model zakje te gebruiken. Ik ben dat gezeik daar al jaren zo zat dat ik het maar iedere keer incheck en dan komt bij de laatste vlucht terug ook de bagage wel binnen 10 minuten op de belt.quote:Op maandag 3 april 2017 19:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Echt? Hoe meten ze de inhoud van een plastic zakje dan, puur de grootte?
Niet om het een of ander maar ik heb in afgelopen 15-20 vluchten nog nooit een zakje of iets gebruikt? Meestal alleen een deo ofzo bij maar die gooi ik gewoon los naast alle andere spullen zoals wallet e.d. en nog nooit opmerking gehad dat ik een zakje nodig had? (alleen in Japan maar daar deden ze het zelf in zakje voor je). Vlieg bijna altijd vanaf LHR/LGW of Luton.quote:Op maandag 3 april 2017 23:22 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, in UK hoef je niet met b.v. een Schiphol zakje aan te komen. Gewoon verplicht om hun afwijkende model zakje te gebruiken. Ik ben dat gezeik daar al jaren zo zat dat ik het maar iedere keer incheck en dan komt bij de laatste vlucht terug ook de bagage wel binnen 10 minuten op de belt.
Het ligt er wel aan waarheen je vliegt hé. Als je buiten Europa vliegt, kunnen er zomaar aanvullende eisen zijn. Soms moet je paspoort dan wel geldig zijn tot 6 maanden na je thuisvlucht.quote:Op woensdag 5 april 2017 14:02 schreef fraubitch het volgende:
Gor om te lezen over het paspoort, de mijne verloopt ook in juni en in mei vlieg ik nog.
Bedankt. Ik vlieg gewoon binnen de EU!quote:Op woensdag 5 april 2017 14:19 schreef heite het volgende:
[..]
Het ligt er wel aan waarheen je vliegt hé. Als je buiten Europa vliegt, kunnen er zomaar aanvullende eisen zijn. Soms moet je paspoort dan wel geldig zijn tot 6 maanden na je thuisvlucht.
Ik heb wel eens een 150ml Diesel deo zo kunnen kiepen omdat ik hem vergeten was in mijn cargo te doen.. 25¤ , zonder pardonquote:Op maandag 3 april 2017 23:25 schreef RipCity het volgende:
[..]
Niet om het een of ander maar ik heb in afgelopen 15-20 vluchten nog nooit een zakje of iets gebruikt? Meestal alleen een deo ofzo bij maar die gooi ik gewoon los naast alle andere spullen zoals wallet e.d. en nog nooit opmerking gehad dat ik een zakje nodig had? (alleen in Japan maar daar deden ze het zelf in zakje voor je). Vlieg bijna altijd vanaf LHR/LGW of Luton.
Gewoon terecht toch?quote:Op woensdag 5 april 2017 20:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een 150ml Diesel deo zo kunnen kiepen omdat ik hem vergeten was in mijn cargo te doen.. 25¤ , zonder pardon
Nigeria? Gezellig Leuke ervaringen?quote:Op woensdag 5 april 2017 20:04 schreef Sounddragon het volgende:
Morgen gaan we de bedelmolen weer in op PHC.. nu al geen zin in
Ja, regels zijn regels, mijn eigen stomme fout natuurlijk.. in een zakkie had ook niet gemogen, want is 150ml..quote:
Haha, ik kan het nog sterker vertellen. Was ooit op een vliegveld, domestic flight, koop aan airside een bus scheergel, vertraagde vlucht, dus loop weer naar buiten en moest dus ook weer door de security naar airside..... je begrijpt 'm! hoe dom kun je zijn....quote:Op woensdag 5 april 2017 20:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een 150ml Diesel deo zo kunnen kiepen omdat ik hem vergeten was in mijn cargo te doen.. 25¤ , zonder pardon
Been there, done that, got many tshirts. Alleen in een gevaarlijker gebied waar we persoonlijke en bewapende bodyguards hadden. Aanyway, is offtopic.quote:Op donderdag 6 april 2017 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
3 hours 'til armoured car transport
Hebben we hier ook.. gaan straks 8 kalashnikovs mee, en hier on site lopen er tientallen...pasjes, betonnen muren, wachttorens, prikkeldraad..quote:Op donderdag 6 april 2017 14:36 schreef static het volgende:
[..]
Been there, done that, got many tshirts. Alleen in een gevaarlijker gebied waar we persoonlijke en bewapende bodyguards hadden. Aanyway, is offtopic.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door Sounddragon op 06-04-2017 15:38:06 ]De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Dat kunnen ze niet. Het gebeurd wel vanzelf, doordat mensen gaan zoeken en boeken. Er spelen zoveel factoren een rol, airlines kunnen hier niet echt op reageren.quote:Op vrijdag 7 april 2017 10:53 schreef FredvZ het volgende:
Blijkbaar was het voordelig om in de winter 54 dagen en in de zomer 76 dagen vooraf te boeken.
Ik zeg was, want je kan wel raden wat er nu gaat gebeuren: airlines verhogen rond boven genoemde periodes hun prijzen, wetende dat consumenten aan de hand van zulke publicaties juist rond die periodes naar tickets gaan zoeken.
[ afbeelding ]
Heel airline revenue management draait hierom natuurlijk. Van elke markt is bekend hoe de boeking profielen zijn en dit wordt meegenomen in de optimalisatie. Dit is geen nieuwe info voor airlines, dat weten ze allang, niet alsof ze zomaar wat in de wilde weg proberen...quote:Op vrijdag 7 april 2017 11:00 schreef XL het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet. Het gebeurd wel vanzelf, doordat mensen gaan zoeken en boeken. Er spelen zoveel factoren een rol, airlines kunnen hier niet echt op reageren.
Dat betwijf ik toch. Het kan best zijn dat je aan een bepaalde vakantie periode vastzit, maar dan nog is het nog steeds het voordeligst om ergens tussen 17 en 13 weken vóór vertrek een longhaul flight te boeken. Ik doe het al jaren en hou ook na boeking de tarieven in de gaten. Dan zie je toch een trend. Dat er daarna nog wel eens een obscure aanbieding (b.v. Ukrain of Xiamen met 10 uur overstaptijd) tussendoor schiet zal ik niet ontkennen.quote:Op vrijdag 7 april 2017 11:00 schreef XL het volgende:
[..]
Dat kunnen ze niet. Het gebeurd wel vanzelf, doordat mensen gaan zoeken en boeken. Er spelen zoveel factoren een rol, airlines kunnen hier niet echt op reageren.
Dat komt door marksegmentatie en concurrentie. Cathay heeft een 'monopolie' in Hong Kong op directe longhauls richting Europa en op de O-D AMS-BKK moeten ze met Europese carriers en de hele ME3 concurreren.quote:Op vrijdag 7 april 2017 13:17 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
(...)Wie het begrijpt mag het zeggen. (...)
en daarom kan een reisgroep die een airline niet verwacht ook een ticket in de gunstige 13-17 weken voor vertrek (aldus Buzz) om zeep helpen. Als je flexibel bent is die periode natuurlijk gunstig maar voor een bepaalde vlucht kun je het beste zo snel mogelijk boeken. Jij hebt namelijk geen inzicht in de load van een vliegtuig en die bepaalt de prijs.quote:Op vrijdag 7 april 2017 13:25 schreef DeeBee het volgende:
Daarnaast moet je altijd in je achterhoofd houden dat het om twee dingen draait: prijzen en beschikbaarheid. Airlines 'beschermen' een bepaalde hoeveelheid stoelen tegen bepaalde prijzen, dus je kan stunten met prijzen van 300 euro tussen AMS-BKK, maar dan beperk je dat wel maar tot 5 stoelen ofzo. Daarom is het ook misleidend om te zeggen dat het 'altijd' het voordeligst is om 17 tot 13 weken voor vertrek te boeken, want als een vlucht heel druk is zal er in dit window misschien minimale beschikbaarheid van stoelen zijn en vis je achter het net...
Uiteraard is voor de gemiddelde consument revenu management van een maatschappij niet te doorgronden, en ook niet voor de wat meer ervaren reiziger.quote:Op vrijdag 7 april 2017 13:33 schreef XL het volgende:
[..]
en daarom kan een reisgroep die een airline niet verwacht ook een ticket in de gunstige 13-17 weken voor vertrek (aldus Buzz) om zeep helpen. Als je flexibel bent is die periode natuurlijk gunstig maar voor een bepaalde vlucht kun je het beste zo snel mogelijk boeken. Jij hebt namelijk geen inzicht in de load van een vliegtuig en die bepaalt de prijs.
Bij de KLM betaal je per "leg", dus als je zowel op de heen- als terugweg een overstap hebt mag je 4x betalen. Zal bij andere bedrijven met low-cost ambities niet veel anders zijn.quote:Op zondag 9 april 2017 10:44 schreef polariteit het volgende:
Even een hele stomme vraag, maar als je een vlucht boekt met overstap en je wilt graag stoelen met extra beenruimte; moet je dan voor beide vluchten daar apart voor aftikken er vanuit gaande dat je hier sowieso voor moet betalen zoals bij KLM?
Elke vlucht apart.. zat van de week upgraded business op de terugweg, en vanaf CDG naar AMS gewoon cattle.. vaak heeft upgraden ook weinig nut op die korte vluchtjes, ja, je zit voorin en je bagage is prio, maar echt extra ruimte enzo valt tegen in verhouding tot de meerprijs.quote:Op zondag 9 april 2017 10:44 schreef polariteit het volgende:
Even een hele stomme vraag, maar als je een vlucht boekt met overstap en je wilt graag stoelen met extra beenruimte; moet je dan voor beide vluchten daar apart voor aftikken er vanuit gaande dat je hier sowieso voor moet betalen zoals bij KLM?
Als je binnen Europa vliegt stelt dat sowieso niets voor, begrijp ook niet waarom je daar extra voor zou willen betalen.quote:Op zondag 9 april 2017 14:32 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Elke vlucht apart.. zat van de week upgraded business op de terugweg, en vanaf CDG naar AMS gewoon cattle.. vaak heeft upgraden ook weinig nut op die korte vluchtjes, ja, je zit voorin en je bagage is prio, maar echt extra ruimte enzo valt tegen in verhouding tot de meerprijs.
Persoonlijk heb ik er inderdaad geen geld voor over om business klasse te zitten. Want het broodje wat je krijgt binnen Europa is dat het natuurlijk niet waard.quote:Op zondag 9 april 2017 15:49 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Als je binnen Europa vliegt stelt dat sowieso niets voor, begrijp ook niet waarom je daar extra voor zou willen betalen.
Ja, best comfortabel en goed entertainment systeem. Probeer een stoel te krijgen in de voorste economy cabin.quote:Op maandag 3 april 2017 21:23 schreef wielrennerdt het volgende:
over drie weken weer vliegen, met Air Canada in de A330 naar JFK. Iemand ervaringen met de AC A330?
Ik vloog in een 3-4-3 indeling eind vorig jaar van en naar Qatarquote:Op maandag 10 april 2017 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
Weet iemand met welk type stoel indeling Qatar in hun 777-300 vanaf AMS vliegt? Ik zie op Seatguru 3 types waarvan twee er een 3-4-3 en één met een 3-3-3 stoelindeling.
Vroegâh was het standaard een 3-3-3 indeling, maar men heeft er toen voor gekozen om de hele vloot uit te rusten met de 3-4-3 opstelling en die op de drukke routes in te zetten.quote:Op maandag 10 april 2017 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
Weet iemand met welk type stoel indeling Qatar in hun 777-300 vanaf AMS vliegt? Ik zie op Seatguru 3 types waarvan twee er een 3-4-3 en één met een 3-3-3 stoelindeling.
2-2-2 in business, 24 stoelen.quote:Op maandag 10 april 2017 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
Weet iemand met welk type stoel indeling Qatar in hun 777-300 vanaf AMS vliegt? Ik zie op Seatguru 3 types waarvan twee er een 3-4-3 en één met een 3-3-3 stoelindeling.
Over die nieuwe stoelen bij Qatar had ik al gelezen. Ook dat het gangpad extreem smal zou zijn, wat weer aan de stoelbreedte of armleuning ten goede zou komen. Seatguru zegt toch 17 inch. Maar die 33 inch pitch is dan weer beter dan bij de meeste andere maatschappijen. En 2 x 6,5 uur is dan nog wel te doen.quote:Op dinsdag 11 april 2017 20:23 schreef DeeBee het volgende:
[..]
2-2-2 in business, 24 stoelen.
3-4-3 in economy, 388 stoelen.
3-3-3 zit alleen nog in sommige 777-200LR in economy, maar daar zijn er maar 9 van. Andere config is J42-Y316 voor de 777-300ER bij QR, maar die vliegen vooral ri. Amerika. AMS heeft niet genoeg premium vraag, en omdat er maar 1 vlucht per dag is dus een high density 777. Had zelf liever dat we 2x per dag met 787 zouden gaan, maar landingsrechten ontbreken...
Overigens wel nieuwe stoelen en betere seatpitch en width dan een hoop concurrenten in de 777. Daarnaast gaat je geliefde Cathay ook naar 3-4-3 in hun 777's, ik vrees voor je dat er weinig maatschappijen 3-3-3 zullen houden.
Ja, maar alleen SAS plus en business in de A340. Wat wil je weten?quote:Op vrijdag 14 april 2017 10:43 schreef Oberkullie het volgende:
Hebben jullie ervaring met SAS? Vlieg in augustus met een airbus A340 naar Beijing
Er zitten WC's in.quote:Op vrijdag 14 april 2017 10:43 schreef Oberkullie het volgende:
Hebben jullie ervaring met SAS? Vlieg in augustus met een airbus A340 naar Beijing
Transavia, ryanair, google flights, skyscanner en tuifly al geprobeerd?quote:Op zaterdag 15 april 2017 11:46 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Weet iemand een site waar je willekeurig de goedkoopste vliegticket kan vinden?
Het volgende; wil van dinsdag tot zaterdag paar daagjes naar Spanje. Maakt me niet uit waar, maar wil wel het goedkoopste. Liefst vanaf AMS/EHV/CRL/BRU/RTM
Aanstaande dinsdag of een willekeurige dinsdag?quote:Op zaterdag 15 april 2017 11:46 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Weet iemand een site waar je willekeurig de goedkoopste vliegticket kan vinden?
Het volgende; wil van dinsdag tot zaterdag paar daagjes naar Spanje. Maakt me niet uit waar, maar wil wel het goedkoopste. Liefst vanaf AMS/EHV/CRL/BRU/RTM
as. Dinsdag, zonder hotelquote:Op zaterdag 15 april 2017 11:56 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Aanstaande dinsdag of een willekeurige dinsdag?
Met of zonder hotel?
Maakt de plaats in Spanje nog uit? Barcelona is bijvoorbeeld goedkoper dan Alicante, maar als je verwacht in de zon te kunnen zitten zou ik toch voor Alicante kiezen:quote:
Alicante is prima, BCN ben ik al zo vaak geweest. Had je wat interessants gevonden?quote:Op zaterdag 15 april 2017 12:22 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Maakt de plaats in Spanje nog uit? Barcelona is bijvoorbeeld goedkoper dan Alicante, maar als je verwacht in de zon te kunnen zitten zou ik toch voor Alicante kiezen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor 168~185 euro (afhankelijk van je cookies) kan je van AMS naar Alicante:quote:Op zaterdag 15 april 2017 12:52 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Alicante is prima, BCN ben ik al zo vaak geweest. Had je wat interessants gevonden?
Ligt er maar net aan waar de overstap isquote:Op dinsdag 18 april 2017 12:12 schreef Miezziej het volgende:
Zit ik een beetje vluchten uit te zoeken, kan ik kiezen tussen 1 of 9 uur overstap tijd Beide lijken mij niet wenselijk met een klein kind
quote:Op dinsdag 18 april 2017 13:06 schreef Sounddragon het volgende:
Pas op de terugweg uit Nigeria ook zoiets.. Half etmaal aan het reizen, nachtje doorgehaald dus, laatste stukkie vanuit Parijs terug cattle class, zit ik naast een mama met zo'n krijsmormel op schoot... Kleine kinderen horen niet in een vliegtuig, en al helemaal niet op schoot in cattle. JIJ wilt een jong, draag dan de consequenties en blijf met dat mormel uit vliegtuigen tot hij/zij/het op zijn minst oud genoeg is om zich te gedragen en op zéker niet meer krijst om het krijsen.. Alsjeblieft zeg
Daar is een heel eigen topic voor. Zal het als weer een pc voor mijn neus heb eens voor je opzoeken. Als je voor die tijd verder wil klagen, open gerust een nieuw topic (in KLB?).quote:Op dinsdag 18 april 2017 13:06 schreef Sounddragon het volgende:
Pas op de terugweg uit Nigeria ook zoiets.. Half etmaal aan het reizen, nachtje doorgehaald dus, laatste stukkie vanuit Parijs terug cattle class, zit ik naast een mama met zo'n krijsmormel op schoot... Kleine kinderen horen niet in een vliegtuig, en al helemaal niet op schoot in cattle. JIJ wilt een jong, draag dan de consequenties en blijf met dat mormel uit vliegtuigen tot hij/zij/het op zijn minst oud genoeg is om zich te gedragen en op zéker niet meer krijst om het krijsen.. Alsjeblieft zeg
Dit kan je in Business Class net zo goed gebeuren. Natuurlijk heb je wat meer persoonlijke ruimte, maar genoeg krijsende kinderen in Business Class. Het probleem in dezen is ook niet het kind, die doet gewoon wat ieder kind doet. Het probleem is dat Sounddragon er niet mee om kan gaan, nachtje moet doorhalen en 12 uur moet reizen voor een vluchtje dat in 6,5 uur achter je kan liggen.quote:Op dinsdag 18 april 2017 13:15 schreef Blik het volgende:
[..]
dan had je lekker een directe vlucht vanuit Nigeria moeten nemen, danwel business class of een treinticket moeten regelen. Je kunt ouders moeilijk verwijten dat ze een vlucht van Parijs naar Amsterdam nemen.
Laatst een overstap van een uur gehad in Moskou. Vliegtuig werd niet aan de slurf geparkeerd maar vanwege de krappe overstap mocht ik mee met het business-class-busje. Allemaal no problem.quote:Op dinsdag 18 april 2017 12:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan waar de overstap is
Hong Kong of Singapore, moet nog even kijken.quote:Op dinsdag 18 april 2017 12:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Ligt er maar net aan waar de overstap is
Klopt natuurlijk ook, kans is alleen wel minder groot op een directe vlucht van NIgeria naar AMS dan op een korte vlucht van Parijs naar Amsterdam.quote:Op dinsdag 18 april 2017 13:30 schreef XL het volgende:
[..]
Dit kan je in Business Class net zo goed gebeuren. Natuurlijk heb je wat meer persoonlijke ruimte, maar genoeg krijsende kinderen in Business Class. Het probleem in dezen is ook niet het kind, die doet gewoon wat ieder kind doet. Het probleem is dat Sounddragon er niet mee om kan gaan, nachtje moet doorhalen en 12 uur moet reizen voor een vluchtje dat in 6,5 uur achter je kan liggen.
tokkie being tokkie. Again.quote:Op dinsdag 18 april 2017 13:06 schreef Sounddragon het volgende:
Pas op de terugweg uit Nigeria ook zoiets.. Half etmaal aan het reizen, nachtje doorgehaald dus, laatste stukkie vanuit Parijs terug cattle class, zit ik naast een mama met zo'n krijsmormel op schoot... Kleine kinderen horen niet in een vliegtuig, en al helemaal niet op schoot in cattle. JIJ wilt een jong, draag dan de consequenties en blijf met dat mormel uit vliegtuigen tot hij/zij/het op zijn minst oud genoeg is om zich te gedragen en op zéker niet meer krijst om het krijsen.. Alsjeblieft zeg
Ik weet het niet, voor de lange vlucht is er geen alternatief. Ik zou liever met kinderen in de auto naar Parijs gaan dan met het vliegtuig. Naar Nigeria wordt de auto een moeilijk verhaal met kinderen. Vanwege familie omstandigheden en dergelijke moet je soms reizen, ook met kinderen. Natuurlijk zullen er minder kinderen in economy direct tussen Lagos en Amsterdam reizen (duur) of in Business (nog duurder), echter zitten op de KLM vlucht van Lagos naar Amsterdam ook de kinderen die naar Parijs vliegen en dus minder betalen voor een plek in die machine omdat ze in Amsterdam alsnog moeten overstappen. Het is gewoon heel dom om te doen alsof een kind minder recht heeft om in die machine te zitten of om te doen alsof een kind niet mag krijsen op een vlucht. Stel je gewoon niet zo aan, neem oordopjes mee en let meer op jezelf dan op anderen.quote:Op dinsdag 18 april 2017 13:45 schreef Blik het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk ook, kans is alleen wel minder groot op een directe vlucht van NIgeria naar AMS dan op een korte vlucht van Parijs naar Amsterdam.
Maargoed, maar terug ontopic
Is die 1 uur overstap ook een echte overstap of alleen maar een tussenstop?quote:Op dinsdag 18 april 2017 12:12 schreef Miezziej het volgende:
Zit ik een beetje vluchten uit te zoeken, kan ik kiezen tussen 1 of 9 uur overstap tijd Beide lijken mij niet wenselijk met een klein kind
Hmm, dat is interessant, blijven zitten klinkt wel fijn Behalve voor man dan, die rooktquote:Op dinsdag 18 april 2017 14:17 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Is die 1 uur overstap ook een echte overstap of alleen maar een tussenstop?
Het wil nog wel eens voorkomen dat vluchten van vakantievliegers een tussenstop hebben die door sommige systemen gezien worden als overstap.
Je stapt dan over in het toestel waar je zelf mee aangekomen bent en in een aantal gevallen mag je dan zelfs blijven zitten.
Waarschijnlijk gewoon een tussenstop in dat geval.quote:Op dinsdag 18 april 2017 14:26 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Hmm, dat is interessant, blijven zitten klinkt wel fijn Behalve voor man dan, die rookt
Hoe kom ik daarachter? Ik zit nu bij 1 te kijken, en het toestel is hetzelfde type en aankomst/vertrek in zelfde terminal. Dus lijkt een tussenstop te kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
Waar gaat de reis heen?quote:Op dinsdag 18 april 2017 14:26 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Hmm, dat is interessant, blijven zitten klinkt wel fijn Behalve voor man dan, die rookt
Hoe kom ik daarachter? Ik zit nu bij 1 te kijken, en het toestel is hetzelfde type en aankomst/vertrek in zelfde terminal. Dus lijkt een tussenstop te kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
Vlucht naar Australie / Nieuw-Zeeland? Ik dacht dat op die route een tussenstop in bijv Hong Kong wel gebruikelijk is, omdat het te ver is om met één lading kerosine te vliegen.quote:Op dinsdag 18 april 2017 14:26 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Hmm, dat is interessant, blijven zitten klinkt wel fijn Behalve voor man dan, die rookt
Hoe kom ik daarachter? Ik zit nu bij 1 te kijken, en het toestel is hetzelfde type en aankomst/vertrek in zelfde terminal. Dus lijkt een tussenstop te kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
Ho Chi Minh City.quote:
Welke vlucht / maatschappij / vluchtnummers?quote:Op dinsdag 18 april 2017 14:26 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Hmm, dat is interessant, blijven zitten klinkt wel fijn Behalve voor man dan, die rookt
Hoe kom ik daarachter? Ik zit nu bij 1 te kijken, en het toestel is hetzelfde type en aankomst/vertrek in zelfde terminal. Dus lijkt een tussenstop te kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
Een overstap op de hub/thuisbasis dus, in beide gevallen. En een afstand die ook non-stop te doen is. Dan lijkt me dat het een gewone overstap is en geen tussenlanding.quote:Op dinsdag 18 april 2017 14:48 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ho Chi Minh City.
We wilden het liefst met Singapore Airlines vliegen, maar daar is een ticket in onze periode nu een stuk duurder, dus kijken we ook naar Cathay.
Man is nogal precies met welke airlines hij wil
Geen directe mogelijkheden KLM en/of met overstap in Parijs?quote:Op dinsdag 18 april 2017 14:48 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ho Chi Minh City.
We wilden het liefst met Singapore Airlines vliegen, maar daar is een ticket in onze periode nu een stuk duurder, dus kijken we ook naar Cathay.
Man is nogal precies met welke airlines hij wil
Bijvoorbeeld van Cathayquote:Op dinsdag 18 april 2017 14:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Welke vlucht / maatschappij / vluchtnummers?
Dat is niet één vlucht die een tussenstop maakt dnek ik. Dan zou je namelijk hetzelfde vluchtnummer verwachten. Lijkt me dus sterk dat je mag blijven zitten.quote:Op dinsdag 18 april 2017 15:01 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld van Cathay
SGN - HKG CX764 (boeing 777-300ER), aankomst T1
HKG - AMS CX271 (boeing 777-300ER), vertrek T1
@Blik:
KLM vond ik vorige keer niet zo (al was dat op de heenweg met Air France, maar op de terugweg waren ze onze koffers kwijt). En bij klm mag je 23kg en bij bijv. Cathay 30kg
Eten doen we wel in het vliegtuig Het lijkt mij ook wel te doen, al ken ik het vliegveld van Hong Kong niet. Bij Singapore was anderhalf uur ruim voldoende, alleen weet ik niet meer precies hoeveel tijd we over hadden.quote:Op dinsdag 18 april 2017 15:03 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dat is niet één vlucht die een tussenstop maakt dnek ik. Dan zou je namelijk hetzelfde vluchtnummer verwachten. Lijkt me dus sterk dat je mag blijven zitten.
Maar een overstap binnen één terminal moet te doen zijn binnen 1 uur lijkt me. Vliegtuig uit, even naar de WC, door de transfer en naar je gate. Je hebt dan echter geen tijd om even rustig wta te eten of zo.
HKG moet dat ook wel lukken. Maar is via HKG vliegen niet een beetje om en dus een stuk langer?quote:Op dinsdag 18 april 2017 15:18 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Eten doen we wel in het vliegtuig Het lijkt mij ook wel te doen, al ken ik het vliegveld van Hong Kong niet. Bij Singapore was anderhalf uur ruim voldoende, alleen weet ik niet meer precies hoeveel tijd we over hadden.
Ik ga er nog even over nadenken. Ik heb mijn paspoort toch nog niet terug.(aanvraag voor visa exemption)
wat is je vraag?quote:Op dinsdag 18 april 2017 13:06 schreef Sounddragon het volgende:
Pas op de terugweg uit Nigeria ook zoiets.. Half etmaal aan het reizen, nachtje doorgehaald dus, laatste stukkie vanuit Parijs terug cattle class, zit ik naast een mama met zo'n krijsmormel op schoot... Kleine kinderen horen niet in een vliegtuig, en al helemaal niet op schoot in cattle. JIJ wilt een jong, draag dan de consequenties en blijf met dat mormel uit vliegtuigen tot hij/zij/het op zijn minst oud genoeg is om zich te gedragen en op zéker niet meer krijst om het krijsen.. Alsjeblieft zeg
Ongeveer 16 uur, valt me nog mee (komt natuurlijk ook door de korte overstap ). Opzich valt het denk ik ook wel mee hoeveel langer het is, SGN zit een beetje tussen die 2 in.quote:Op dinsdag 18 april 2017 15:24 schreef Blik het volgende:
[..]
HKG moet dat ook wel lukken. Maar is via HKG vliegen niet een beetje om en dus een stuk langer?
Daar zal je echt moeten overstappen. Als je de vlucht als één ticket AMS-SGN en SGN-AMS boekt dan heeft de airline ook de verantwoordelijkheid om te zorgen dat je aansluitende vlucht haalt.quote:Op dinsdag 18 april 2017 15:01 schreef Miezziej het volgende:
Bijvoorbeeld van Cathay
SGN - HKG CX764 (boeing 777-300ER), aankomst T1
HKG - AMS CX271 (boeing 777-300ER), vertrek T1
Vaak gevlogen vanaf CRL. Bij Antwerpen sta je sowieso vast, maar daarna kun je meestal wel fatsoenlijk doorrijden.quote:Op donderdag 20 april 2017 07:12 schreef Noisecontrollers het volgende:
Iemand hier weleens vanaf CRL gevlogen? Vlieg morgen rond 09:00. Is 07:30 aanwezig voldoende? 05:30 weg uit regio Dordrecht? Hoe is de ochtendspits rondom Antwerpen en Brussel op vrijdag?
Bij Antwerpen sta je onherroepelijk vast, en je komt er aan het begin de spits langs. Ik vind het dus enigszins krap bemeten. Ook bij brussel kan het prijs zijn.quote:Op donderdag 20 april 2017 07:12 schreef Noisecontrollers het volgende:
Iemand hier weleens vanaf CRL gevlogen? Vlieg morgen rond 09:00. Is 07:30 aanwezig voldoende? 05:30 weg uit regio Dordrecht? Hoe is de ochtendspits rondom Antwerpen en Brussel op vrijdag?
Als de situatie hetzelfde is als gisteren, maakt dat waarschijnlijk geen klap uit. Vrienden van met met KLM-gold status stonden een uur in de rij bij de drop-off, en dat was dus de "priority" rij.quote:Op zondag 23 april 2017 07:53 schreef Alxander het volgende:
Weet iemand wat de situatie op Schiphol is vandaag voor mensen die priority vliegen binnen Europa?
Hoe oud is je kind dan? Volgens mij is het niet meer of minder stress dan zonder kind. Kind in de draagdoek, je loopt naar de gate, en klaar. Ik zou voor de korte overstap gaan...quote:Op dinsdag 18 april 2017 13:45 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Hong Kong of Singapore, moet nog even kijken.
In 2015 (zonder kind) wel een overstap gehad van anderhalf uur in Singapore, dat ging best makkelijk en we deden rustig aan. Dus in theorie moet het denk ik wel mogelijk zijn, maar weet niet of ik zin heb in die stress Nog even over nadenken.
Het probleem zit hem vooral op bepaalde tijdstippen, rond 09:00 uur bijvoorbeeld voor vluchten welke bij de KLM balies worden afgehandeld, dat zorgt op drukke dagen voor drukte, en dan ook nog eens de gekken die 4 uur voor vertrek aanwezig zijn en ook in die rij gaan staan, die zorgen dat de rijen onnodig lang zijn.quote:Op zondag 23 april 2017 16:57 schreef MaLo het volgende:
Ik verheug me met al het nieuws van de afgelopen dagen, al zo op onze vakantievlucht a.s. zomer vanaf Schiphol. In de bouwvak, om 12:45 uur, vertrek naar LAX .
Ik denk dat we maar zorgen om om 8:45 op Schiphol te zijn dan .
Ongeveer 15 maanden.quote:Op zondag 23 april 2017 17:03 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Hoe oud is je kind dan? Volgens mij is het niet meer of minder stress dan zonder kind. Kind in de draagdoek, je loopt naar de gate, en klaar. Ik zou voor de korte overstap gaan...
En als ze het niet halen scheelt het je gesleep en komt de baggage wat later per taxi. Kan je ook nog eens gaan winkelen op kosten van je reisverzekering (afhankelijk van de voorwaarden die je verzekering heeft moet je misschien eerst een x aantal uur wachten).quote:Op maandag 24 april 2017 09:02 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Ongeveer 15 maanden.
Ik denk dat we inderdaad voor de korte overstap gaan. Hopelijk halen onze koffers het ook meteen
In 2013 hebben we ze gewoon zelf opgehaald op Schiphol. Of dat moest of dat dat uit onze vrije wil was weet ik niet meer . Toen hadden we een iets langere overstap (2 uur ofzo), maar waren ze alsnog een karretje vergeten in te laden bij de overstapquote:Op maandag 24 april 2017 11:09 schreef Fogel het volgende:
[..]
En als ze het niet halen scheelt het je gesleep en komt de baggage wat later per taxi. Kan je ook nog eens gaan winkelen op kosten van je reisverzekering (afhankelijk van de voorwaarden die je verzekering heeft moet je misschien eerst een x aantal uur wachten).
Nu heb ik over het algemeen niet zoveel last van de rijen gezien ik normaliter via de priority rij mag en dus ga met KLeM, maar voor de Schengen vluchten had ik februari dit jaar een vlucht met TAP Air Portugal welke vertrok om 06.30 en ik werd compleet verrast om 05:30 door allemaal 'Transavia' volk wat allemaal tegelijk door de beveiliging wilde. Dat was niet in mijn planning opgenomen en ik moest toch wat assertief handelen om gewoon vooraan de rij te komen...quote:Op maandag 24 april 2017 18:09 schreef Oberkullie het volgende:
Ik vlieg zondag om 07.00 uur. Zal ik nog eerder van huis gaan? Neem aan dat de drukte zo vroeg nog wel meevalt.
Ik hoop het voor je en ws is het ook wel zo, maar in het verleden heb ik wel eens 07:xx-vluchten gehad met de gedachte "vliegveld zal wel een ghost town zijn", om erachter te komen dat het al flink gezellig was.quote:Op maandag 24 april 2017 18:09 schreef Oberkullie het volgende:
Ik vlieg zondag om 07.00 uur. Zal ik nog eerder van huis gaan? Neem aan dat de drukte zo vroeg nog wel meevalt.
Vanaf 08:00 wordt het drukker.quote:Op maandag 24 april 2017 18:09 schreef Oberkullie het volgende:
Ik vlieg zondag om 07.00 uur. Zal ik nog eerder van huis gaan? Neem aan dat de drukte zo vroeg nog wel meevalt.
Dat zal wel ruim genoeg zijn ja. Je hebt ook poortjes waar je gewoon zelf doorheen kan met paspoortquote:Op maandag 24 april 2017 23:21 schreef Oberkullie het volgende:
Hmm zorg wel dat ik er om 05.30 ben dan. Heb alleen handbagage en ben al online ingecheckt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |