abonnement Unibet Coolblue
pi_169980400
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Neu, koop wel een nieuwe onderbroek.

Koffers raken eigenlijk vooral kwijt als je overstapt. Dat bij je transavia vlucht naar gran canaria de koffer op mykanos uit komt heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.
Bij bedrijfsuitjes een aantal keer gehad dat 1 van de collega's zonder koffer zat, waren altijd vluchten zonder overstap.
pi_169981384
over drie weken weer vliegen, met Air Canada in de A330 naar JFK. Iemand ervaringen met de AC A330?
pi_169981959
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 21:23 schreef wielrennerdt het volgende:
over drie weken weer vliegen, met Air Canada in de A330 naar JFK. Iemand ervaringen met de AC A330?
Seatguru al bekeken? :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_169982020
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 21:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Seatguru al bekeken? :)
Jup, een 2-4-2 opstelling dus dat is fijn :). Helaas geen SkyTeam vlucht alleen. Maar klm was 600 euro duurder per persoon (zijn met z'n vieren dus dan is de keuze snel gemaakt).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2017 21:38:24 ]
  maandag 3 april 2017 @ 23:10:28 #105
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_169985706
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 10:42 schreef opperkleurder het volgende:
Binnen de EU moet het paspoort geldig zijn t/m de dag van terugkomst.
Dat, en niets anders. Eigenlijk moet je het benoemen als binnen Schengen want daar moet je je slechts kunnen identificeren. Maar zelfs op een gemeentehuis weten ze je van foutieve info te voorzien.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 3 april 2017 @ 23:22:00 #106
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_169986169
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 19:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Echt? Hoe meten ze de inhoud van een plastic zakje dan, puur de grootte?
Nee, in UK hoef je niet met b.v. een Schiphol zakje aan te komen. Gewoon verplicht om hun afwijkende model zakje te gebruiken. Ik ben dat gezeik daar al jaren zo zat dat ik het maar iedere keer incheck en dan komt bij de laatste vlucht terug ook de bagage wel binnen 10 minuten op de belt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_169986302
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 23:22 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nee, in UK hoef je niet met b.v. een Schiphol zakje aan te komen. Gewoon verplicht om hun afwijkende model zakje te gebruiken. Ik ben dat gezeik daar al jaren zo zat dat ik het maar iedere keer incheck en dan komt bij de laatste vlucht terug ook de bagage wel binnen 10 minuten op de belt.
Niet om het een of ander maar ik heb in afgelopen 15-20 vluchten nog nooit een zakje of iets gebruikt? Meestal alleen een deo ofzo bij maar die gooi ik gewoon los naast alle andere spullen zoals wallet e.d. en nog nooit opmerking gehad dat ik een zakje nodig had? (alleen in Japan maar daar deden ze het zelf in zakje voor je). Vlieg bijna altijd vanaf LHR/LGW of Luton.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 3 april 2017 @ 23:36:17 #108
62913 Blik
The one and Only!
pi_169986672
Afgelopen 2 jaar ook een 5-tal keer vanaf London gevlogen, maar ook nog nooit problemen gehad. Wellicht gebruik ik een klein zakje, of wellicht heeft de priority bagage-check er iets mee te maken.
  FOK!fotograaf woensdag 5 april 2017 @ 14:02:23 #109
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_170018540
Gor om te lezen over het paspoort, de mijne verloopt ook in juni en in mei vlieg ik nog.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_170018889
quote:
14s.gif Op woensdag 5 april 2017 14:02 schreef fraubitch het volgende:
Gor om te lezen over het paspoort, de mijne verloopt ook in juni en in mei vlieg ik nog.
Het ligt er wel aan waarheen je vliegt hé. Als je buiten Europa vliegt, kunnen er zomaar aanvullende eisen zijn. Soms moet je paspoort dan wel geldig zijn tot 6 maanden na je thuisvlucht.
  FOK!fotograaf woensdag 5 april 2017 @ 14:26:45 #111
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_170019016
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 14:19 schreef heite het volgende:

[..]

Het ligt er wel aan waarheen je vliegt hé. Als je buiten Europa vliegt, kunnen er zomaar aanvullende eisen zijn. Soms moet je paspoort dan wel geldig zijn tot 6 maanden na je thuisvlucht.
Bedankt. Ik vlieg gewoon binnen de EU!
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  woensdag 5 april 2017 @ 20:03:00 #112
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170026326
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 23:25 schreef RipCity het volgende:

[..]

Niet om het een of ander maar ik heb in afgelopen 15-20 vluchten nog nooit een zakje of iets gebruikt? Meestal alleen een deo ofzo bij maar die gooi ik gewoon los naast alle andere spullen zoals wallet e.d. en nog nooit opmerking gehad dat ik een zakje nodig had? (alleen in Japan maar daar deden ze het zelf in zakje voor je). Vlieg bijna altijd vanaf LHR/LGW of Luton.
Ik heb wel eens een 150ml Diesel deo zo kunnen kiepen omdat ik hem vergeten was in mijn cargo te doen.. 25¤ , zonder pardon :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 5 april 2017 @ 20:04:06 #113
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170026359
Morgen gaan we de bedelmolen weer in op PHC.. nu al geen zin in ;( :r
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170026505
quote:
14s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een 150ml Diesel deo zo kunnen kiepen omdat ik hem vergeten was in mijn cargo te doen.. 25¤ , zonder pardon :W
Gewoon terecht toch? :)

quote:
13s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:04 schreef Sounddragon het volgende:
Morgen gaan we de bedelmolen weer in op PHC.. nu al geen zin in ;( :r
Nigeria? Gezellig :D Leuke ervaringen? :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 5 april 2017 @ 20:09:29 #115
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170026518
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:08 schreef RipCity het volgende:

[..]

Gewoon terecht toch? :)
Ja, regels zijn regels, mijn eigen stomme fout natuurlijk.. in een zakkie had ook niet gemogen, want is 150ml..

Nee, dat is niet grappig.. gelukkig hebben we een agent bij ons van de klant, en die laten zich niet zomaar foppen, anders kom je compleet uitgekleed op je blote voeten bij het vliegtuig.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 5 april 2017 @ 20:58:28 #116
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170028157
quote:
14s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een 150ml Diesel deo zo kunnen kiepen omdat ik hem vergeten was in mijn cargo te doen.. 25¤ , zonder pardon :W
Haha, ik kan het nog sterker vertellen. Was ooit op een vliegveld, domestic flight, koop aan airside een bus scheergel, vertraagde vlucht, dus loop weer naar buiten en moest dus ook weer door de security naar airside..... je begrijpt 'm! hoe dom kun je zijn....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 6 april 2017 @ 14:14:10 #117
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170041215
3 hours 'til armoured car transport O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 6 april 2017 @ 14:36:09 #118
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_170041580
quote:
14s.gif Op donderdag 6 april 2017 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
3 hours 'til armoured car transport O-)
Been there, done that, got many tshirts. Alleen in een gevaarlijker gebied waar we persoonlijke en bewapende bodyguards hadden. Aanyway, is offtopic.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 6 april 2017 @ 15:17:26 #119
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170042402
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 14:36 schreef static het volgende:

[..]

Been there, done that, got many tshirts. Alleen in een gevaarlijker gebied waar we persoonlijke en bewapende bodyguards hadden. Aanyway, is offtopic.
Hebben we hier ook.. gaan straks 8 kalashnikovs mee, en hier on site lopen er tientallen...pasjes, betonnen muren, wachttorens, prikkeldraad..

Maar... tis wel voor een flink deel poppenkast volgens mij hoor, maja, de klant schrijft het voor en regelt het allemaal, dus ik vind het prima ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 16% gewijzigd door Sounddragon op 06-04-2017 15:38:06 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 7 april 2017 @ 10:53:49 #120
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170060264
Blijkbaar was het voordelig om in de winter 54 dagen en in de zomer 76 dagen vooraf te boeken.

Ik zeg was, want je kan wel raden wat er nu gaat gebeuren: airlines verhogen rond boven genoemde periodes hun prijzen, wetende dat consumenten aan de hand van zulke publicaties juist rond die periodes naar tickets gaan zoeken.

So we just called him Fred
  vrijdag 7 april 2017 @ 11:00:58 #121
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170060363
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:53 schreef FredvZ het volgende:
Blijkbaar was het voordelig om in de winter 54 dagen en in de zomer 76 dagen vooraf te boeken.

Ik zeg was, want je kan wel raden wat er nu gaat gebeuren: airlines verhogen rond boven genoemde periodes hun prijzen, wetende dat consumenten aan de hand van zulke publicaties juist rond die periodes naar tickets gaan zoeken.

[ afbeelding ]
Dat kunnen ze niet. Het gebeurd wel vanzelf, doordat mensen gaan zoeken en boeken. Er spelen zoveel factoren een rol, airlines kunnen hier niet echt op reageren.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_170062402
En natuurlijk voor alleen O-Ds richting Amerika zoals onderaan te lezen valt. Voor elke markt is dit anders... Daar zit gigantisch veel verschil in, ook wat betreft vertrekdata... Veel succes als jij voor hoogseizoen lekker wil gaan boeken in dat window... _O-

quote:
99s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:00 schreef XL het volgende:

[..]

Dat kunnen ze niet. Het gebeurd wel vanzelf, doordat mensen gaan zoeken en boeken. Er spelen zoveel factoren een rol, airlines kunnen hier niet echt op reageren.
Heel airline revenue management draait hierom natuurlijk. Van elke markt is bekend hoe de boeking profielen zijn en dit wordt meegenomen in de optimalisatie. Dit is geen nieuwe info voor airlines, dat weten ze allang, niet alsof ze zomaar wat in de wilde weg proberen...

Verder zegt dit niks over de availability in de 'prime booking window', misschien verkoopt een airline hier maar 10% van z'n stoelen tegen dat lagere gemiddelde, dus niet alsof de hele wereld daar nu in zou kunnen boeken...
Jack does it in real time...
  vrijdag 7 april 2017 @ 13:17:03 #123
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170062613
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:00 schreef XL het volgende:

[..]

Dat kunnen ze niet. Het gebeurd wel vanzelf, doordat mensen gaan zoeken en boeken. Er spelen zoveel factoren een rol, airlines kunnen hier niet echt op reageren.
Dat betwijf ik toch. Het kan best zijn dat je aan een bepaalde vakantie periode vastzit, maar dan nog is het nog steeds het voordeligst om ergens tussen 17 en 13 weken vóór vertrek een longhaul flight te boeken. Ik doe het al jaren en hou ook na boeking de tarieven in de gaten. Dan zie je toch een trend. Dat er daarna nog wel eens een obscure aanbieding (b.v. Ukrain of Xiamen met 10 uur overstaptijd) tussendoor schiet zal ik niet ontkennen.

En wat de onwetende reiziger blijkbaar nog steeds niet door heeft, is dat je voor de goedkoopte naar Singapore niet met Singapore Airlines moet vliegen. Net zo min als dat je Cathay naar Hong Kong moet boeken. Cathay maakte het eind vorig jaar heel bont door een ticket AMS-HKG-BKK voor 487 aan te bieden terwijl een ticket AMS-HKG op dezelfde heen en terug data 922 kostte. Wie het begrijpt mag het zeggen. En KLM op een directe route is altijd minimaal 150 euro duurder dan de goedkoopste verbinding met een maximaal 3 uur overstap / stopover.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_170062785
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 13:17 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

(...)Wie het begrijpt mag het zeggen. (...)
Dat komt door marksegmentatie en concurrentie. Cathay heeft een 'monopolie' in Hong Kong op directe longhauls richting Europa en op de O-D AMS-BKK moeten ze met Europese carriers en de hele ME3 concurreren.

Oftewel vanuit hun basis kunnen ze point-to-point naar Europa aanbieden zonder overstap als enige, dus maken ze natuurlijk gretig gebruik van deze positie en vragen ze 'de hoofdprijs'. Die andere route is de concurrentie moordend en moeten ze wel lagere tarieven rekenen... En daar hebben ze ook een ongunstiger 'product' dan KLM, namelijk een route met een overstap vs. direct AMS-BKK. Dus daar kan je minder geld voor vragen / KLM kan meer geld vragen voor het 'gemak' van een direct route.

Airlines worden altijd dit soort 'sneaky' praktijken verweten, maar dit is ongeveer business 101 en gewoon een kwestie van concurrentieposities op routes en het feit dat een vlucht met overstap en ander 'product' is dan een directe vlucht bijv. Dus dan zijn er natuurlijk ook verschillende prijzen voor die 'producten'...

Daarnaast moet je altijd in je achterhoofd houden dat het om twee dingen draait: prijzen en beschikbaarheid. Airlines 'beschermen' een bepaalde hoeveelheid stoelen tegen bepaalde prijzen, dus je kan stunten met prijzen van 300 euro tussen AMS-BKK, maar dan beperk je dat wel maar tot 5 stoelen ofzo. Daarom is het ook misleidend om te zeggen dat het 'altijd' het voordeligst is om 17 tot 13 weken voor vertrek te boeken, want als een vlucht heel druk is zal er in dit window misschien minimale beschikbaarheid van stoelen zijn en vis je achter het net...
Jack does it in real time...
  vrijdag 7 april 2017 @ 13:33:20 #125
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170062947
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 13:25 schreef DeeBee het volgende:

Daarnaast moet je altijd in je achterhoofd houden dat het om twee dingen draait: prijzen en beschikbaarheid. Airlines 'beschermen' een bepaalde hoeveelheid stoelen tegen bepaalde prijzen, dus je kan stunten met prijzen van 300 euro tussen AMS-BKK, maar dan beperk je dat wel maar tot 5 stoelen ofzo. Daarom is het ook misleidend om te zeggen dat het 'altijd' het voordeligst is om 17 tot 13 weken voor vertrek te boeken, want als een vlucht heel druk is zal er in dit window misschien minimale beschikbaarheid van stoelen zijn en vis je achter het net...
en daarom kan een reisgroep die een airline niet verwacht ook een ticket in de gunstige 13-17 weken voor vertrek (aldus Buzz) om zeep helpen. Als je flexibel bent is die periode natuurlijk gunstig maar voor een bepaalde vlucht kun je het beste zo snel mogelijk boeken. Jij hebt namelijk geen inzicht in de load van een vliegtuig en die bepaalt de prijs.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 7 april 2017 @ 18:51:16 #126
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170069740
Frappant toch dat je op CDG wel geacht wordt je transfer inclusief customs en een halve marathon zonder paffen of pleetijd te redden, maar dat ze het vervolgens wel voor elkaar krijgen om inclusief een kwartier vertraging je cargo niet mee te krijgen naar AMS.
Op zich prima geregeld hoor, het systeem voor afhandeling van dat falen werkt prima, kwam volgens hen met een vlucht 50 minuten later mee (met de suggestie of je niet effe wilt wachten) maar het vervolgens same day laten thuisbezorgen gaat hem niet worden.
Niet gewacht overigens.. al 27 uur geen bed of bad gezien en ik moest nog een paar uur naar huis en ik had nog meer te regelen daar.. maar na het laatste SMSje om een uur of 11 vanmorgen dat 'de transporteur zsm contact opneemt', bleef het verdomd stil.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 7 april 2017 @ 20:36:43 #127
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170072494
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 april 2017 13:33 schreef XL het volgende:

[..]

en daarom kan een reisgroep die een airline niet verwacht ook een ticket in de gunstige 13-17 weken voor vertrek (aldus Buzz) om zeep helpen. Als je flexibel bent is die periode natuurlijk gunstig maar voor een bepaalde vlucht kun je het beste zo snel mogelijk boeken. Jij hebt namelijk geen inzicht in de load van een vliegtuig en die bepaalt de prijs.
Uiteraard is voor de gemiddelde consument revenu management van een maatschappij niet te doorgronden, en ook niet voor de wat meer ervaren reiziger.
Al moet ik zeggen dat op vluchten die ik regelmatig maak richting Istanbul, Kiev, Budapest en diverse Poolse bestemmingen (En in mindere mate Kuale Lumpur) ik nu toch wel redelijk in mijn hoofd heb wanneer je moet boeken wanneer iets een bepaalde prijs is, natuurlijk verandert de strategie van een luchtvaartmaatschappij wel eens en bijvoorbeeld een grote groep scholieren kan inderdaad op een bepaalde dag of vlucht heel duur maken.

Alles hangt natuurlijk ook af van de flexibiliteit van de reiziger, als je weet dat er wat speling is in een schema dan kan je wel wachten als prijzen relatief hoog zijn, maar als je die flexibiliteit niet hebt en je ziet dat op dagen er omheen tarieven lager zijn maar op jouw betreffende dag niet dan is juist snel boeken het devies.
Voor de echte onmogelijkheden qua tarief kan ik binnen Europa gelukkig gebruik maken van frequent flyer miles, die stellen mij in staat enkele reizen te boeken tegen schappelijke prijzen. (Voorbeeld, enkele reis KLM Kiev - Amsterdam kost rond de 300 euro, maar met miles maar ¤ 21 euro, dan is inzet van miles zeer verstandig).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 8 april 2017 @ 23:56:37 #128
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170096851
Vannacht rond een uur of 5 ( :')) kreeg ik een SMS dat mijn bagage tussen 9 en 11 bezorgd zou worden en zo geschiedde.

Problem solved, maar wel een vreemde afhandeling.. contact tussen KLM en TNT kan iets gestroomlijnder, en SMSjes midden in de nacht zijn ook wat twijfelachtig, maar goed.. ik heb mijn spullen weer terug ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170101751
Even een hele stomme vraag, maar als je een vlucht boekt met overstap en je wilt graag stoelen met extra beenruimte; moet je dan voor beide vluchten daar apart voor aftikken er vanuit gaande dat je hier sowieso voor moet betalen zoals bij KLM?
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator zondag 9 april 2017 @ 11:17:13 #130
45833 crew  Fogel
pi_170102277
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:44 schreef polariteit het volgende:
Even een hele stomme vraag, maar als je een vlucht boekt met overstap en je wilt graag stoelen met extra beenruimte; moet je dan voor beide vluchten daar apart voor aftikken er vanuit gaande dat je hier sowieso voor moet betalen zoals bij KLM?
Bij de KLM betaal je per "leg", dus als je zowel op de heen- als terugweg een overstap hebt mag je 4x betalen. Zal bij andere bedrijven met low-cost ambities niet veel anders zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 9 april 2017 @ 14:32:00 #131
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170105516
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:44 schreef polariteit het volgende:
Even een hele stomme vraag, maar als je een vlucht boekt met overstap en je wilt graag stoelen met extra beenruimte; moet je dan voor beide vluchten daar apart voor aftikken er vanuit gaande dat je hier sowieso voor moet betalen zoals bij KLM?
Elke vlucht apart.. zat van de week upgraded business op de terugweg, en vanaf CDG naar AMS gewoon cattle.. vaak heeft upgraden ook weinig nut op die korte vluchtjes, ja, je zit voorin en je bagage is prio, maar echt extra ruimte enzo valt tegen in verhouding tot de meerprijs.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170107491
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 14:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Elke vlucht apart.. zat van de week upgraded business op de terugweg, en vanaf CDG naar AMS gewoon cattle.. vaak heeft upgraden ook weinig nut op die korte vluchtjes, ja, je zit voorin en je bagage is prio, maar echt extra ruimte enzo valt tegen in verhouding tot de meerprijs.
Als je binnen Europa vliegt stelt dat sowieso niets voor, begrijp ook niet waarom je daar extra voor zou willen betalen.
pi_170108216
Tnx beiden, daar was ik al een beetje bang voor. Dat maakt het zoeken naar vliegtickets er helaas niet makkelijker op :p
Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 9 april 2017 @ 17:21:36 #134
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170109876
quote:
2s.gif Op zondag 9 april 2017 15:49 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Als je binnen Europa vliegt stelt dat sowieso niets voor, begrijp ook niet waarom je daar extra voor zou willen betalen.
Persoonlijk heb ik er inderdaad geen geld voor over om business klasse te zitten. Want het broodje wat je krijgt binnen Europa is dat het natuurlijk niet waard.

Wat natuurlijk ook meespeelt is dat aan business klasse ook andere voordelen zitten, denk aan snelle toegang tot veiligheidscontroles, eventuele lounge toegang en als eerste uit een toestel en extra bagagevoordelen.
Het is niet enkel de zitplaats in het toestel wat er toe doet, de randvoorwaarden zijn vaak net zo belangrijk.
En voor zakenreizigers betaalt de werkgever of opdrachtgever het ticket waardoor de keus snel gemaakt is, krijg je een travelbudget, dan is de keus voor economy klasse en dat in combinatie met een eventuele FQTV status snel gemaakt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 10 april 2017 @ 22:52:01 #135
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170138899
Weet iemand met welk type stoel indeling Qatar in hun 777-300 vanaf AMS vliegt? Ik zie op Seatguru 3 types waarvan twee er een 3-4-3 :r en één met een 3-3-3 ^O^ stoelindeling.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_170139196
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 21:23 schreef wielrennerdt het volgende:
over drie weken weer vliegen, met Air Canada in de A330 naar JFK. Iemand ervaringen met de AC A330?
Ja, best comfortabel en goed entertainment systeem. Probeer een stoel te krijgen in de voorste economy cabin.
pi_170139214
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
Weet iemand met welk type stoel indeling Qatar in hun 777-300 vanaf AMS vliegt? Ik zie op Seatguru 3 types waarvan twee er een 3-4-3 :r en één met een 3-3-3 ^O^ stoelindeling.
Ik vloog in een 3-4-3 indeling eind vorig jaar van en naar Qatar
  dinsdag 11 april 2017 @ 20:18:09 #138
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170153270
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
Weet iemand met welk type stoel indeling Qatar in hun 777-300 vanaf AMS vliegt? Ik zie op Seatguru 3 types waarvan twee er een 3-4-3 :r en één met een 3-3-3 ^O^ stoelindeling.
Vroegâh was het standaard een 3-3-3 indeling, maar men heeft er toen voor gekozen om de hele vloot uit te rusten met de 3-4-3 opstelling en die op de drukke routes in te zetten.
Drukke routes zijn de routes naar Thailand, en ook vanaf Amsterdam waar men door middel van lage prijzen veel passagiers lokt en dan laat overstappen.

De kans dat je in een 3-3-3 toestel terecht zal komen met vertrek uit Amsterdam is eigenlijk niet bestaand.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_170153411
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
Weet iemand met welk type stoel indeling Qatar in hun 777-300 vanaf AMS vliegt? Ik zie op Seatguru 3 types waarvan twee er een 3-4-3 :r en één met een 3-3-3 ^O^ stoelindeling.
2-2-2 in business, 24 stoelen.
3-4-3 in economy, 388 stoelen.

3-3-3 zit alleen nog in sommige 777-200LR in economy, maar daar zijn er maar 9 van. Andere config is J42-Y316 voor de 777-300ER bij QR, maar die vliegen vooral ri. Amerika. AMS heeft niet genoeg premium vraag, en omdat er maar 1 vlucht per dag is dus een high density 777. Had zelf liever dat we 2x per dag met 787 zouden gaan, maar landingsrechten ontbreken...

Overigens wel nieuwe stoelen en betere seatpitch en width dan een hoop concurrenten in de 777. Daarnaast gaat je geliefde Cathay ook naar 3-4-3 in hun 777's, ik vrees voor je dat er weinig maatschappijen 3-3-3 zullen houden.
Jack does it in real time...
  dinsdag 11 april 2017 @ 22:14:42 #140
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170157387
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 20:23 schreef DeeBee het volgende:

[..]

2-2-2 in business, 24 stoelen.
3-4-3 in economy, 388 stoelen.

3-3-3 zit alleen nog in sommige 777-200LR in economy, maar daar zijn er maar 9 van. Andere config is J42-Y316 voor de 777-300ER bij QR, maar die vliegen vooral ri. Amerika. AMS heeft niet genoeg premium vraag, en omdat er maar 1 vlucht per dag is dus een high density 777. Had zelf liever dat we 2x per dag met 787 zouden gaan, maar landingsrechten ontbreken...

Overigens wel nieuwe stoelen en betere seatpitch en width dan een hoop concurrenten in de 777. Daarnaast gaat je geliefde Cathay ook naar 3-4-3 in hun 777's, ik vrees voor je dat er weinig maatschappijen 3-3-3 zullen houden.
Over die nieuwe stoelen bij Qatar had ik al gelezen. Ook dat het gangpad extreem smal zou zijn, wat weer aan de stoelbreedte of armleuning ten goede zou komen. Seatguru zegt toch 17 inch. Maar die 33 inch pitch is dan weer beter dan bij de meeste andere maatschappijen. En 2 x 6,5 uur is dan nog wel te doen.

Cathay gaat inderdaad de 3-3-3 configuratie ook vervangen. En mijn andere favoriet, FinnAir, heeft nu ook al een inch van de pitch afgeschaafd tot 31 inch in hun A350. Turkish, die wel een goede aansluitende verbinding heeft, doen we maar ff niet voorlopig.

Dan zal het de eerrst volgende privé trip wel Qatar worden of Emirates met een ruime zit in een A380. Al kun je bij die laatste voor het goedkoopste tarief ook al niet meer gratis een stoel reserveren, en terecht eigenlijk.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_170210293
Hebben jullie ervaring met SAS? Vlieg in augustus met een airbus A340 naar Beijing

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2017 10:45:24 ]
  Moderator vrijdag 14 april 2017 @ 11:03:02 #142
45833 crew  Fogel
pi_170210585
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:43 schreef Oberkullie het volgende:
Hebben jullie ervaring met SAS? Vlieg in augustus met een airbus A340 naar Beijing
Ja, maar alleen SAS plus en business in de A340. Wat wil je weten?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_170212496
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:43 schreef Oberkullie het volgende:
Hebben jullie ervaring met SAS? Vlieg in augustus met een airbus A340 naar Beijing
Er zitten WC's in.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_170234344
Weet iemand een site waar je willekeurig de goedkoopste vliegticket kan vinden?

Het volgende; wil van dinsdag tot zaterdag paar daagjes naar Spanje. Maakt me niet uit waar, maar wil wel het goedkoopste. Liefst vanaf AMS/EHV/CRL/BRU/RTM
Abracadabra, tapate guarra!
pi_170234520
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:46 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Weet iemand een site waar je willekeurig de goedkoopste vliegticket kan vinden?

Het volgende; wil van dinsdag tot zaterdag paar daagjes naar Spanje. Maakt me niet uit waar, maar wil wel het goedkoopste. Liefst vanaf AMS/EHV/CRL/BRU/RTM
Transavia, ryanair, google flights, skyscanner en tuifly al geprobeerd?
  zaterdag 15 april 2017 @ 11:56:29 #146
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170234532
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:46 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Weet iemand een site waar je willekeurig de goedkoopste vliegticket kan vinden?

Het volgende; wil van dinsdag tot zaterdag paar daagjes naar Spanje. Maakt me niet uit waar, maar wil wel het goedkoopste. Liefst vanaf AMS/EHV/CRL/BRU/RTM
Aanstaande dinsdag of een willekeurige dinsdag?
Met of zonder hotel?
So we just called him Fred
pi_170234796
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:56 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Aanstaande dinsdag of een willekeurige dinsdag?
Met of zonder hotel?
as. Dinsdag, zonder hotel
Abracadabra, tapate guarra!
  zaterdag 15 april 2017 @ 12:22:32 #148
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170235175
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:06 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

as. Dinsdag, zonder hotel
Maakt de plaats in Spanje nog uit? Barcelona is bijvoorbeeld goedkoper dan Alicante, maar als je verwacht in de zon te kunnen zitten zou ik toch voor Alicante kiezen:

So we just called him Fred
pi_170235825
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:22 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Maakt de plaats in Spanje nog uit? Barcelona is bijvoorbeeld goedkoper dan Alicante, maar als je verwacht in de zon te kunnen zitten zou ik toch voor Alicante kiezen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alicante is prima, BCN ben ik al zo vaak geweest. Had je wat interessants gevonden?
Abracadabra, tapate guarra!
  zaterdag 15 april 2017 @ 13:01:53 #150
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170235982
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:52 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Alicante is prima, BCN ben ik al zo vaak geweest. Had je wat interessants gevonden?
Voor 168~185 euro (afhankelijk van je cookies) kan je van AMS naar Alicante:
https://www.kayak.nl/flig(...)017-04-18/2017-04-22
So we just called him Fred
pi_170303381
Zit ik een beetje vluchten uit te zoeken, kan ik kiezen tussen 1 of 9 uur overstap tijd :') Beide lijken mij niet wenselijk met een klein kind :7
  dinsdag 18 april 2017 @ 12:57:30 #152
62913 Blik
The one and Only!
pi_170304686
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:12 schreef Miezziej het volgende:
Zit ik een beetje vluchten uit te zoeken, kan ik kiezen tussen 1 of 9 uur overstap tijd :') Beide lijken mij niet wenselijk met een klein kind :7
Ligt er maar net aan waar de overstap is
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:06:00 #153
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170304880
Pas op de terugweg uit Nigeria ook zoiets.. Half etmaal aan het reizen, nachtje doorgehaald dus, laatste stukkie vanuit Parijs terug cattle class, zit ik naast een mama met zo'n krijsmormel op schoot... Kleine kinderen horen niet in een vliegtuig, en al helemaal niet op schoot in cattle. JIJ wilt een jong, draag dan de consequenties en blijf met dat mormel uit vliegtuigen tot hij/zij/het op zijn minst oud genoeg is om zich te gedragen en op zéker niet meer krijst om het krijsen.. Alsjeblieft zeg }:|
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:15:08 #154
62913 Blik
The one and Only!
pi_170305069
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:06 schreef Sounddragon het volgende:
Pas op de terugweg uit Nigeria ook zoiets.. Half etmaal aan het reizen, nachtje doorgehaald dus, laatste stukkie vanuit Parijs terug cattle class, zit ik naast een mama met zo'n krijsmormel op schoot... Kleine kinderen horen niet in een vliegtuig, en al helemaal niet op schoot in cattle. JIJ wilt een jong, draag dan de consequenties en blijf met dat mormel uit vliegtuigen tot hij/zij/het op zijn minst oud genoeg is om zich te gedragen en op zéker niet meer krijst om het krijsen.. Alsjeblieft zeg }:|
:')

dan had je lekker een directe vlucht vanuit Nigeria moeten nemen, danwel business class of een treinticket moeten regelen. Je kunt ouders moeilijk verwijten dat ze een vlucht van Parijs naar Amsterdam nemen.
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 13:24:05 #155
45833 crew  Fogel
pi_170305275
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:06 schreef Sounddragon het volgende:
Pas op de terugweg uit Nigeria ook zoiets.. Half etmaal aan het reizen, nachtje doorgehaald dus, laatste stukkie vanuit Parijs terug cattle class, zit ik naast een mama met zo'n krijsmormel op schoot... Kleine kinderen horen niet in een vliegtuig, en al helemaal niet op schoot in cattle. JIJ wilt een jong, draag dan de consequenties en blijf met dat mormel uit vliegtuigen tot hij/zij/het op zijn minst oud genoeg is om zich te gedragen en op zéker niet meer krijst om het krijsen.. Alsjeblieft zeg }:|
Daar is een heel eigen topic voor. Zal het als weer een pc voor mijn neus heb eens voor je opzoeken. Als je voor die tijd verder wil klagen, open gerust een nieuw topic (in KLB?).

Hier is het nogal offtopic en verdere reacties hierop zijn in dit topic niet nodig.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:30:59 #156
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170305411
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:15 schreef Blik het volgende:

[..]

:')

dan had je lekker een directe vlucht vanuit Nigeria moeten nemen, danwel business class of een treinticket moeten regelen. Je kunt ouders moeilijk verwijten dat ze een vlucht van Parijs naar Amsterdam nemen.
Dit kan je in Business Class net zo goed gebeuren. Natuurlijk heb je wat meer persoonlijke ruimte, maar genoeg krijsende kinderen in Business Class. Het probleem in dezen is ook niet het kind, die doet gewoon wat ieder kind doet. Het probleem is dat Sounddragon er niet mee om kan gaan, nachtje moet doorhalen en 12 uur moet reizen voor een vluchtje dat in 6,5 uur achter je kan liggen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_170305598
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:57 schreef Blik het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan waar de overstap is
Laatst een overstap van een uur gehad in Moskou. Vliegtuig werd niet aan de slurf geparkeerd maar vanwege de krappe overstap mocht ik mee met het business-class-busje. Allemaal no problem.

Alleen mijn ingecheckte bagage haalde de overstap niet en kwam pas een dag later aan.
pi_170305635
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:57 schreef Blik het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan waar de overstap is
Hong Kong of Singapore, moet nog even kijken.
In 2015 (zonder kind) wel een overstap gehad van anderhalf uur in Singapore, dat ging best makkelijk en we deden rustig aan. Dus in theorie moet het denk ik wel mogelijk zijn, maar weet niet of ik zin heb in die stress :') Nog even over nadenken.
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:45:38 #159
62913 Blik
The one and Only!
pi_170305647
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:30 schreef XL het volgende:

[..]

Dit kan je in Business Class net zo goed gebeuren. Natuurlijk heb je wat meer persoonlijke ruimte, maar genoeg krijsende kinderen in Business Class. Het probleem in dezen is ook niet het kind, die doet gewoon wat ieder kind doet. Het probleem is dat Sounddragon er niet mee om kan gaan, nachtje moet doorhalen en 12 uur moet reizen voor een vluchtje dat in 6,5 uur achter je kan liggen.
Klopt natuurlijk ook, kans is alleen wel minder groot op een directe vlucht van NIgeria naar AMS dan op een korte vlucht van Parijs naar Amsterdam.

Maargoed, maar terug ontopic
pi_170305660
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:06 schreef Sounddragon het volgende:
Pas op de terugweg uit Nigeria ook zoiets.. Half etmaal aan het reizen, nachtje doorgehaald dus, laatste stukkie vanuit Parijs terug cattle class, zit ik naast een mama met zo'n krijsmormel op schoot... Kleine kinderen horen niet in een vliegtuig, en al helemaal niet op schoot in cattle. JIJ wilt een jong, draag dan de consequenties en blijf met dat mormel uit vliegtuigen tot hij/zij/het op zijn minst oud genoeg is om zich te gedragen en op zéker niet meer krijst om het krijsen.. Alsjeblieft zeg }:|
tokkie being tokkie. Again.

Oh, jij dus, niet die moeder.
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:59:29 #161
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170305876
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:45 schreef Blik het volgende:

[..]

Klopt natuurlijk ook, kans is alleen wel minder groot op een directe vlucht van NIgeria naar AMS dan op een korte vlucht van Parijs naar Amsterdam.

Maargoed, maar terug ontopic
Ik weet het niet, voor de lange vlucht is er geen alternatief. Ik zou liever met kinderen in de auto naar Parijs gaan dan met het vliegtuig. Naar Nigeria wordt de auto een moeilijk verhaal met kinderen. Vanwege familie omstandigheden en dergelijke moet je soms reizen, ook met kinderen. Natuurlijk zullen er minder kinderen in economy direct tussen Lagos en Amsterdam reizen (duur) of in Business (nog duurder), echter zitten op de KLM vlucht van Lagos naar Amsterdam ook de kinderen die naar Parijs vliegen en dus minder betalen voor een plek in die machine omdat ze in Amsterdam alsnog moeten overstappen. Het is gewoon heel dom om te doen alsof een kind minder recht heeft om in die machine te zitten of om te doen alsof een kind niet mag krijsen op een vlucht. Stel je gewoon niet zo aan, neem oordopjes mee en let meer op jezelf dan op anderen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 18 april 2017 @ 14:17:57 #162
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170306236
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:12 schreef Miezziej het volgende:
Zit ik een beetje vluchten uit te zoeken, kan ik kiezen tussen 1 of 9 uur overstap tijd :') Beide lijken mij niet wenselijk met een klein kind :7
Is die 1 uur overstap ook een echte overstap of alleen maar een tussenstop?

Het wil nog wel eens voorkomen dat vluchten van vakantievliegers een tussenstop hebben die door sommige systemen gezien worden als overstap.
Je stapt dan over in het toestel waar je zelf mee aangekomen bent en in een aantal gevallen mag je dan zelfs blijven zitten.
So we just called him Fred
pi_170306401
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:17 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Is die 1 uur overstap ook een echte overstap of alleen maar een tussenstop?

Het wil nog wel eens voorkomen dat vluchten van vakantievliegers een tussenstop hebben die door sommige systemen gezien worden als overstap.
Je stapt dan over in het toestel waar je zelf mee aangekomen bent en in een aantal gevallen mag je dan zelfs blijven zitten.
Hmm, dat is interessant, blijven zitten klinkt wel fijn O+ Behalve voor man dan, die rookt :7
Hoe kom ik daarachter? Ik zit nu bij 1 te kijken, en het toestel is hetzelfde type en aankomst/vertrek in zelfde terminal. Dus lijkt een tussenstop te kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
pi_170306723
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:26 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Hmm, dat is interessant, blijven zitten klinkt wel fijn O+ Behalve voor man dan, die rookt :7
Hoe kom ik daarachter? Ik zit nu bij 1 te kijken, en het toestel is hetzelfde type en aankomst/vertrek in zelfde terminal. Dus lijkt een tussenstop te kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
Waarschijnlijk gewoon een tussenstop in dat geval.

En een uurtje op Changi is goed te doen. Op Chinese airports zou ik daar niet aan beginnen.
  dinsdag 18 april 2017 @ 14:43:30 #165
62913 Blik
The one and Only!
pi_170306737
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:26 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Hmm, dat is interessant, blijven zitten klinkt wel fijn O+ Behalve voor man dan, die rookt :7
Hoe kom ik daarachter? Ik zit nu bij 1 te kijken, en het toestel is hetzelfde type en aankomst/vertrek in zelfde terminal. Dus lijkt een tussenstop te kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
Waar gaat de reis heen?
pi_170306739
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:26 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Hmm, dat is interessant, blijven zitten klinkt wel fijn O+ Behalve voor man dan, die rookt :7
Hoe kom ik daarachter? Ik zit nu bij 1 te kijken, en het toestel is hetzelfde type en aankomst/vertrek in zelfde terminal. Dus lijkt een tussenstop te kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
Vlucht naar Australie / Nieuw-Zeeland? Ik dacht dat op die route een tussenstop in bijv Hong Kong wel gebruikelijk is, omdat het te ver is om met één lading kerosine te vliegen.
pi_170306811
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Waar gaat de reis heen?
Ho Chi Minh City.
We wilden het liefst met Singapore Airlines vliegen, maar daar is een ticket in onze periode nu een stuk duurder, dus kijken we ook naar Cathay.
Man is nogal precies met welke airlines hij wil :+
  dinsdag 18 april 2017 @ 14:48:59 #168
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170306819
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:26 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Hmm, dat is interessant, blijven zitten klinkt wel fijn O+ Behalve voor man dan, die rookt :7
Hoe kom ik daarachter? Ik zit nu bij 1 te kijken, en het toestel is hetzelfde type en aankomst/vertrek in zelfde terminal. Dus lijkt een tussenstop te kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
Welke vlucht / maatschappij / vluchtnummers?
So we just called him Fred
pi_170306921
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:48 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ho Chi Minh City.
We wilden het liefst met Singapore Airlines vliegen, maar daar is een ticket in onze periode nu een stuk duurder, dus kijken we ook naar Cathay.
Man is nogal precies met welke airlines hij wil :+
Een overstap op de hub/thuisbasis dus, in beide gevallen. En een afstand die ook non-stop te doen is. Dan lijkt me dat het een gewone overstap is en geen tussenlanding.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2017 14:55:27 ]
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 18 april 2017 @ 14:57:58 #170
414785 sirdanilot
pi_170306983
Als je bij een overstap je vlucht mist word je omgeboekt naar de volgende vlucht. Dus gewoon doen.

Saigon (ho chi minh city) is een relatief grote bestemming dus er zijn zat vluchten per dag.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 18 april 2017 @ 14:58:01 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_170306984
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:48 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ho Chi Minh City.
We wilden het liefst met Singapore Airlines vliegen, maar daar is een ticket in onze periode nu een stuk duurder, dus kijken we ook naar Cathay.
Man is nogal precies met welke airlines hij wil :+
Geen directe mogelijkheden KLM en/of met overstap in Parijs?
pi_170307028
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:48 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Welke vlucht / maatschappij / vluchtnummers?
Bijvoorbeeld van Cathay
SGN - HKG CX764 (boeing 777-300ER), aankomst T1
HKG - AMS CX271 (boeing 777-300ER), vertrek T1

@Blik:
KLM vond ik vorige keer niet zo (al was dat op de heenweg met Air France, maar op de terugweg waren ze onze koffers kwijt). En bij klm mag je 23kg en bij bijv. Cathay 30kg :@
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 18 april 2017 @ 15:03:54 #173
414785 sirdanilot
pi_170307080
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:01 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld van Cathay
SGN - HKG CX764 (boeing 777-300ER), aankomst T1
HKG - AMS CX271 (boeing 777-300ER), vertrek T1

@Blik:
KLM vond ik vorige keer niet zo (al was dat op de heenweg met Air France, maar op de terugweg waren ze onze koffers kwijt). En bij klm mag je 23kg en bij bijv. Cathay 30kg :@
Dat is niet één vlucht die een tussenstop maakt dnek ik. Dan zou je namelijk hetzelfde vluchtnummer verwachten. Lijkt me dus sterk dat je mag blijven zitten.

Maar een overstap binnen één terminal moet te doen zijn binnen 1 uur lijkt me. Vliegtuig uit, even naar de WC, door de transfer en naar je gate. Je hebt dan echter geen tijd om even rustig wta te eten of zo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 18 april 2017 @ 15:11:51 #174
414785 sirdanilot
pi_170307220
Sowieso zijn vluchten met tussenstops tegenwoordig relatief zeldzaam. Vroeger was het veel normaler simpelweg omdat vliegtuigen niet zo ver konden.

Binnen Brazilië zijn tussenstops wel heel normaal, vaak heb je een (iets duurdere) rechtstreekse non stop vlucht en een (iets goedkopere) rechtstreekse vlucht met tussenstops in wat kleinere steden. Ik had b.v. een keer de optie Rio de Janeiro (SDU) - Brasília - Marabá, PA - Belém, PA. Van Brasília naar Belém was dan gewoon een vlucht met tussenstops. Maar in moderne Westerse landen is het volgens mij steeds minder gebruikelijk.

Maar goed die vlucht had ik dus echt geen zin in, niet gedaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170307333
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:03 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dat is niet één vlucht die een tussenstop maakt dnek ik. Dan zou je namelijk hetzelfde vluchtnummer verwachten. Lijkt me dus sterk dat je mag blijven zitten.

Maar een overstap binnen één terminal moet te doen zijn binnen 1 uur lijkt me. Vliegtuig uit, even naar de WC, door de transfer en naar je gate. Je hebt dan echter geen tijd om even rustig wta te eten of zo.
Eten doen we wel in het vliegtuig :P Het lijkt mij ook wel te doen, al ken ik het vliegveld van Hong Kong niet. Bij Singapore was anderhalf uur ruim voldoende, alleen weet ik niet meer precies hoeveel tijd we over hadden.
Ik ga er nog even over nadenken. Ik heb mijn paspoort toch nog niet terug.(aanvraag voor visa exemption)
  dinsdag 18 april 2017 @ 15:24:42 #176
62913 Blik
The one and Only!
pi_170307454
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:18 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Eten doen we wel in het vliegtuig :P Het lijkt mij ook wel te doen, al ken ik het vliegveld van Hong Kong niet. Bij Singapore was anderhalf uur ruim voldoende, alleen weet ik niet meer precies hoeveel tijd we over hadden.
Ik ga er nog even over nadenken. Ik heb mijn paspoort toch nog niet terug.(aanvraag voor visa exemption)
HKG moet dat ook wel lukken. Maar is via HKG vliegen niet een beetje om en dus een stuk langer?
pi_170307459
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:06 schreef Sounddragon het volgende:
Pas op de terugweg uit Nigeria ook zoiets.. Half etmaal aan het reizen, nachtje doorgehaald dus, laatste stukkie vanuit Parijs terug cattle class, zit ik naast een mama met zo'n krijsmormel op schoot... Kleine kinderen horen niet in een vliegtuig, en al helemaal niet op schoot in cattle. JIJ wilt een jong, draag dan de consequenties en blijf met dat mormel uit vliegtuigen tot hij/zij/het op zijn minst oud genoeg is om zich te gedragen en op zéker niet meer krijst om het krijsen.. Alsjeblieft zeg }:|
wat is je vraag?

niet met een privéjet vliegen :') :')
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_170307594
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:24 schreef Blik het volgende:

[..]

HKG moet dat ook wel lukken. Maar is via HKG vliegen niet een beetje om en dus een stuk langer?
Ongeveer 16 uur, valt me nog mee (komt natuurlijk ook door de korte overstap :P). Opzich valt het denk ik ook wel mee hoeveel langer het is, SGN zit een beetje tussen die 2 in.
  dinsdag 18 april 2017 @ 15:47:53 #179
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170307919
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:01 schreef Miezziej het volgende:
Bijvoorbeeld van Cathay
SGN - HKG CX764 (boeing 777-300ER), aankomst T1
HKG - AMS CX271 (boeing 777-300ER), vertrek T1
Daar zal je echt moeten overstappen. Als je de vlucht als één ticket AMS-SGN en SGN-AMS boekt dan heeft de airline ook de verantwoordelijkheid om te zorgen dat je aansluitende vlucht haalt.
In het ergste geval heb je alsnog een langere overstap in Hong Kong of Singapore. Bij luchthavens zijn ingericht op het snel verwerken van transit passagiers, dus grote kans dat het gewoon wel lukt om zo snel over te stappen.
So we just called him Fred
pi_170346483
Iemand hier weleens vanaf CRL gevlogen? Vlieg morgen rond 09:00. Is 07:30 aanwezig voldoende? 05:30 weg uit regio Dordrecht? Hoe is de ochtendspits rondom Antwerpen en Brussel op vrijdag? :)
pi_170346575
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 07:12 schreef Noisecontrollers het volgende:
Iemand hier weleens vanaf CRL gevlogen? Vlieg morgen rond 09:00. Is 07:30 aanwezig voldoende? 05:30 weg uit regio Dordrecht? Hoe is de ochtendspits rondom Antwerpen en Brussel op vrijdag? :)
Vaak gevlogen vanaf CRL. Bij Antwerpen sta je sowieso vast, maar daarna kun je meestal wel fatsoenlijk doorrijden.
Abracadabra, tapate guarra!
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 20 april 2017 @ 17:51:33 #182
414785 sirdanilot
pi_170357474
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 07:12 schreef Noisecontrollers het volgende:
Iemand hier weleens vanaf CRL gevlogen? Vlieg morgen rond 09:00. Is 07:30 aanwezig voldoende? 05:30 weg uit regio Dordrecht? Hoe is de ochtendspits rondom Antwerpen en Brussel op vrijdag? :)
Bij Antwerpen sta je onherroepelijk vast, en je komt er aan het begin de spits langs. Ik vind het dus enigszins krap bemeten. Ook bij brussel kan het prijs zijn.

anderhalf uur van tevoren aanwezig is prima, maar ik zou even 2 uur doen, zodat je meer speling hebt m.b.t. files. Zodra je ophet vliegveld zelf bent zijn de problemen voorbij, dar ben je zo doorheen. Vroeger vlogen we vaak vanaf charleroi.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 20 april 2017 @ 22:01:52 #183
62913 Blik
The one and Only!
pi_170366238
Om 6:30-7:00 sta je over het algemeen niet vast op vrijdagochtend bij Antwerpen, ik moet regelmatig in Mechelen zijn en op vrijdag nooit problemen tot op zijn minst 7:30
pi_170419546
Weet iemand wat de situatie op Schiphol is vandaag voor mensen die priority vliegen binnen Europa?
pi_170419930
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 07:53 schreef Alxander het volgende:
Weet iemand wat de situatie op Schiphol is vandaag voor mensen die priority vliegen binnen Europa?
Als de situatie hetzelfde is als gisteren, maakt dat waarschijnlijk geen klap uit. Vrienden van met met KLM-gold status stonden een uur in de rij bij de drop-off, en dat was dus de "priority" rij.

Bij de security boven was het ook verschrikkelijk druk. Voor hun vlucht van 14:00 uur waren ze om 11:30 uur op Schiphol, en uiteindelijk hebben ze hun vlucht net aan gehaald :')
  zondag 23 april 2017 @ 11:43:40 #186
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170422192
Op zich gaat het via de priority rij nog steeds sneller dan bij de gewone rij, probleem is dat als je bagage hebt door KLM nu ook passagiers liet aansluiten zonder status (die hebben al wel even in de rij gestaan) zodat de doorstroming wat beter is, dat was vooral het geval midden op de morgen doordat de rijen bleven.
Afhankelijk of je Schengen of niet Schengen vliegt kan de rij bij de priority security hierdoor ook langer zijn, want ook hier laat men af en toe passagiers doorstromen om de loop erin te houden.
Naast het feit dat het model van de uitvoer van security check met het nog steeds ongewoon hoge aantal tassen wat voor een 2de keer gecontroleerd moet worden. (Men voert alle regels zeer strict uit, vloeistoffen in de tas dan moet deze de 2de keer gecontroleerd worden, medewerkers van de beveiliging welke de eerste screening doen krijgen een reprimande als ze een tas niet doorleiden naar de 2de controle, de mafkees hiervoor verantwoordelijk voelt zich op dit moment nog on onaantastbaar dat zijn beleid de juiste is, maar gelukkig duurt dit niet zo lang meer).

Heb je een priority status, reis je met alleen handbagage, dan was je er om 11.15 nog steeds binnen 25 minuten door heen, en dat is inderdaad wel wat langer dan gebruikelijk, normaal lukt mij dat in 12 minuten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_170430723
Thanks, heb zekere voor het onzekere genomen maar duurde nog geen 5 minuten uiteindelijk (alleen handbagage).
  zondag 23 april 2017 @ 16:57:52 #188
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_170431256
Ik verheug me met al het nieuws van de afgelopen dagen, al zo op onze vakantievlucht a.s. zomer vanaf Schiphol. In de bouwvak, om 12:45 uur, vertrek naar LAX :') .
Ik denk dat we maar zorgen om om 8:45 op Schiphol te zijn dan :') .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_170431416
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:45 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Hong Kong of Singapore, moet nog even kijken.
In 2015 (zonder kind) wel een overstap gehad van anderhalf uur in Singapore, dat ging best makkelijk en we deden rustig aan. Dus in theorie moet het denk ik wel mogelijk zijn, maar weet niet of ik zin heb in die stress :') Nog even over nadenken.
Hoe oud is je kind dan? Volgens mij is het niet meer of minder stress dan zonder kind. Kind in de draagdoek, je loopt naar de gate, en klaar. Ik zou voor de korte overstap gaan...
  zondag 23 april 2017 @ 17:36:09 #190
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170432350
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:57 schreef MaLo het volgende:
Ik verheug me met al het nieuws van de afgelopen dagen, al zo op onze vakantievlucht a.s. zomer vanaf Schiphol. In de bouwvak, om 12:45 uur, vertrek naar LAX :') .
Ik denk dat we maar zorgen om om 8:45 op Schiphol te zijn dan :') .
Het probleem zit hem vooral op bepaalde tijdstippen, rond 09:00 uur bijvoorbeeld voor vluchten welke bij de KLM balies worden afgehandeld, dat zorgt op drukke dagen voor drukte, en dan ook nog eens de gekken die 4 uur voor vertrek aanwezig zijn en ook in die rij gaan staan, die zorgen dat de rijen onnodig lang zijn.

Bij vertrek van buitenlandse maatschappijen speelt dit probleem veel minder, die openen voor de ene vlucht vanaf Schiphol dedicated balies, en natuurlijk, of je 250 of 350 passagiers hebt zal wel voor wat extra drukte zorgen, maar valt uiteindelijk wel mee.

Ik ben gelukkig al jaren in de positie dat ik niet in die maffe rij moet staan van vertrekhal 3 naar vertrekhal 2. Want hoewel de media dit suggereert speelt dit probleem natuurlijk al veel langer, ik heb het vaak genoeg gezien. Vroegâh met controle bij de gate was het trouwens voor de reguliere passagier wel beter, want de kans op een vlucht missen was veel kleiner, want de paspoortcontrole ging altijd vrij snel en men ziet je bij de veiligheidscontrole van de gate dus weet men dat je er bent en kan men gemakkelijker wachten. Nu is het voor veel passagiers een stressvolle onderneming geworden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_170447981
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hoe oud is je kind dan? Volgens mij is het niet meer of minder stress dan zonder kind. Kind in de draagdoek, je loopt naar de gate, en klaar. Ik zou voor de korte overstap gaan...
Ongeveer 15 maanden.
Ik denk dat we inderdaad voor de korte overstap gaan. Hopelijk halen onze koffers het ook meteen :+
  Moderator maandag 24 april 2017 @ 11:09:11 #192
45833 crew  Fogel
pi_170449719
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 09:02 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ongeveer 15 maanden.
Ik denk dat we inderdaad voor de korte overstap gaan. Hopelijk halen onze koffers het ook meteen :+
En als ze het niet halen scheelt het je gesleep en komt de baggage wat later per taxi. Kan je ook nog eens gaan winkelen op kosten van je reisverzekering (afhankelijk van de voorwaarden die je verzekering heeft moet je misschien eerst een x aantal uur wachten).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_170449782
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 11:09 schreef Fogel het volgende:

[..]

En als ze het niet halen scheelt het je gesleep en komt de baggage wat later per taxi. Kan je ook nog eens gaan winkelen op kosten van je reisverzekering (afhankelijk van de voorwaarden die je verzekering heeft moet je misschien eerst een x aantal uur wachten).
In 2013 hebben we ze gewoon zelf opgehaald op Schiphol. Of dat moest of dat dat uit onze vrije wil was weet ik niet meer :'). Toen hadden we een iets langere overstap (2 uur ofzo), maar waren ze alsnog een karretje vergeten in te laden bij de overstap :+
Gelukkig was het op de terugweg, want ik had er geen rekening mee gehouden qua handbagage. Sinds die ervaring stop ik altijd wat extra kleding enzo in de handbagage :P
pi_170458726
Ik vlieg zondag om 07.00 uur. Zal ik nog eerder van huis gaan? Neem aan dat de drukte zo vroeg nog wel meevalt.
  maandag 24 april 2017 @ 21:08:29 #195
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170463407
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 18:09 schreef Oberkullie het volgende:
Ik vlieg zondag om 07.00 uur. Zal ik nog eerder van huis gaan? Neem aan dat de drukte zo vroeg nog wel meevalt.
Nu heb ik over het algemeen niet zoveel last van de rijen gezien ik normaliter via de priority rij mag en dus ga met KLeM, maar voor de Schengen vluchten had ik februari dit jaar een vlucht met TAP Air Portugal welke vertrok om 06.30 en ik werd compleet verrast om 05:30 door allemaal 'Transavia' volk wat allemaal tegelijk door de beveiliging wilde. Dat was niet in mijn planning opgenomen en ik moest toch wat assertief handelen om gewoon vooraan de rij te komen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_170466213
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 18:09 schreef Oberkullie het volgende:
Ik vlieg zondag om 07.00 uur. Zal ik nog eerder van huis gaan? Neem aan dat de drukte zo vroeg nog wel meevalt.
Ik hoop het voor je en ws is het ook wel zo, maar in het verleden heb ik wel eens 07:xx-vluchten gehad met de gedachte "vliegveld zal wel een ghost town zijn", om erachter te komen dat het al flink gezellig was.

(Maar dat was DUB, niet AMS. Maar ook daar begint de bedrijvigheid al om een uur of vijf.)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_170466308
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 18:09 schreef Oberkullie het volgende:
Ik vlieg zondag om 07.00 uur. Zal ik nog eerder van huis gaan? Neem aan dat de drukte zo vroeg nog wel meevalt.
Vanaf 08:00 wordt het drukker.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_170467204
Hmm zorg wel dat ik er om 05.30 ben dan. Heb alleen handbagage en ben al online ingecheckt.
  maandag 24 april 2017 @ 23:26:19 #199
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_170467312
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:21 schreef Oberkullie het volgende:
Hmm zorg wel dat ik er om 05.30 ben dan. Heb alleen handbagage en ben al online ingecheckt.
Dat zal wel ruim genoeg zijn ja. Je hebt ook poortjes waar je gewoon zelf doorheen kan met paspoort
pi_170475123
Ik vlieg zondag met easyJet naar Praag. Vertrekhal 3. Ik vlieg om 10.55. Heb 1 stuks bagage voor incheck. Is het slimmer ivm die idiote drukte om heen maar zonder incheck bagage te vliegen en onze spullen maar in backpack te stoppen ? Of 3 uur van te voren er maar zijn ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')