abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_170622970
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
5s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:45 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Inchecken als ruimbagage is 15 euro. Opsturen 35 :) Vandaar mijn overweging.

Alleen een extra stoel boeken lijkt mij weer geen goed plan qua kosten.
Gewoon als handbagage in een stevige curverbox ofzo?
  maandag 1 mei 2017 @ 23:31:36 #227
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_170623286
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:17 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Gewoon als handbagage in een stevige curverbox ofzo?
Lees post #222 nog eens
Weihnachtsbaumschmuckausstattungsspezialgeschaeft
pi_170623316
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:31 schreef MCH het volgende:

[..]

Lees post #222 nog eens
Foutje, ik bedoelde inchecken.
  maandag 1 mei 2017 @ 23:33:20 #229
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_170623326
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
5s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:45 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Inchecken als ruimbagage is 15 euro. Opsturen 35 :) Vandaar mijn overweging.

Alleen een extra stoel boeken lijkt mij weer geen goed plan qua kosten.
Bagage in een stoel heb ik nog nooit van gehoord. Gewoon extreem goed verpakken met bubbeltjesplastic en dan in het ruim of verzekerd verzenden.
Weihnachtsbaumschmuckausstattungsspezialgeschaeft
  dinsdag 2 mei 2017 @ 00:24:29 #230
358119 Xetran
lachen gieren brullen
pi_170624461
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:32 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Foutje, ik bedoelde inchecken.
Dergelijk formaat handbagage staat Ryan niet eens toe? Check het gewoon in als ruimbagage.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 00:31:54 #231
42322 MCH
Voyage Voyage
pi_170624554
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 00:24 schreef Xetran het volgende:

[..]

Dergelijk formaat handbagage staat Ryan niet eens toe? Check het gewoon in als ruimbagage.
Dat bedoelde ze dus ook.
Weihnachtsbaumschmuckausstattungsspezialgeschaeft
pi_170686635
registreer om deze reclame te verbergen
Morgenvroeg vliegen naar Africa per KLM/AF; heb 2 stuks cargo; eentje van 22,5, en eentje van 17 kilo.. planning belde dat ik een hydraulische koppeling mee moet nemen, maar het loedertje weegt 9 kilo.. wat is wijsheid? Carry on is geen optie ivbm klapjap en ander kwetsbaar spul.

Voor zo ver ik weet heb ik 2 optie's :

- bij mijn werkspullen (de 17 kilo) erin en overweight betalen

- Een extra cargo erbij pakken.

Wat is slimmer?
Torque makes life easy.
Team Jean
  donderdag 4 mei 2017 @ 19:38:55 #233
233102 cherrycoke
dinkleberg...
pi_170688619
Tui site is vaag mijn handbagage tas is

Hoogte 47 cm
Breedte 31 cm
Diepte 24 cm

wat ik mag meebrengen is 55 x 40 x 25

mag ik de tas meenemen?

https://www.tui.nl/vliegtickets/services/bagage/
This is where I'd put a trophy
IF I HAD ONE!
  donderdag 4 mei 2017 @ 19:53:39 #234
62913 Blik
The one and Only!
pi_170689041
quote:
5s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:02 schreef Sounddragon het volgende:
Morgenvroeg vliegen naar Africa per KLM/AF; heb 2 stuks cargo; eentje van 22,5, en eentje van 17 kilo.. planning belde dat ik een hydraulische koppeling mee moet nemen, maar het loedertje weegt 9 kilo.. wat is wijsheid? Carry on is geen optie ivbm klapjap en ander kwetsbaar spul.

Voor zo ver ik weet heb ik 2 optie's :

- bij mijn werkspullen (de 17 kilo) erin en overweight betalen

- Een extra cargo erbij pakken.

Wat is slimmer?
Extra cargo lijkt mij, overweight betaal je de hoofdprijs voor
  donderdag 4 mei 2017 @ 19:54:41 #235
62913 Blik
The one and Only!
pi_170689064
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:38 schreef cherrycoke het volgende:
Tui site is vaag mijn handbagage tas is

Hoogte 47 cm
Breedte 31 cm
Diepte 24 cm

wat ik mag meebrengen is 55 x 40 x 25

mag ik de tas meenemen?

https://www.tui.nl/vliegtickets/services/bagage/
Dat is toch niet zo moeilijk...

47<55
31<40
24<25

Dus je mag je tas meenemen.
  donderdag 4 mei 2017 @ 19:55:39 #236
233102 cherrycoke
dinkleberg...
pi_170689102
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo moeilijk...

47<55
31<40
24<25

Dus je mag je tas meenemen.
dank uuu
This is where I'd put a trophy
IF I HAD ONE!
pi_170689799
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:53 schreef Blik het volgende:

[..]

Extra cargo lijkt mij, overweight betaal je de hoofdprijs voor
1 cargo extra kost ook 200¤ zie ik.. zou die 4 kilo overweight 200¤ kosten? :o
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_170690556
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

1 cargo extra kost ook 200¤ zie ik.. zou die 4 kilo overweight 200¤ kosten? :o
Je baas vraagt het, wat maakt het dan uit wat de goedkoopste optie is?
pi_170691443
quote:
5s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:02 schreef Sounddragon het volgende:
Morgenvroeg vliegen naar Africa per KLM/AF; heb 2 stuks cargo; eentje van 22,5, en eentje van 17 kilo.. planning belde dat ik een hydraulische koppeling mee moet nemen, maar het loedertje weegt 9 kilo.. wat is wijsheid? Carry on is geen optie ivbm klapjap en ander kwetsbaar spul.

Voor zo ver ik weet heb ik 2 optie's :

- bij mijn werkspullen (de 17 kilo) erin en overweight betalen

- Een extra cargo erbij pakken.

Wat is slimmer?
Extra cargo
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 4 mei 2017 @ 21:09:56 #240
258802 Yreal
henk..!
pi_170691559
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

1 cargo extra kost ook 200¤ zie ik.. zou die 4 kilo overweight 200¤ kosten? :o
je zou voor de grap eens moeten kijken wat een hele ticket upgrade kost als je economy vliegt. Kan zijn dat je dan beter uit bent.
pi_170693118
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:38 schreef Operc het volgende:

[..]

Je baas vraagt het, wat maakt het dan uit wat de goedkoopste optie is?
Lekker instelling heb jij. :')
  vrijdag 5 mei 2017 @ 00:16:56 #242
95123 Operc
Nr. 40
pi_170696519
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 21:59 schreef heite het volgende:

[..]

Lekker instelling heb jij. :')
Jij denkt er serierus anders over? Als mijn baas wil dat ik extra bagage meeneem op een verre reis en blijkbaar geen interesse heeft in hoe ik dat doe, dan zou ik gewoon incheckbagage bijkopen. Ik zou niet weten wat daar raar of fout aan is.
  FOK!fotograaf vrijdag 5 mei 2017 @ 02:07:40 #243
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_170697211
Pakket toch maar verzekerd en goed ingepakt verstuurd.
Dank voor het meedenken
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  vrijdag 5 mei 2017 @ 12:07:11 #244
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170701948
quote:
5s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:02 schreef Sounddragon het volgende:
Morgenvroeg vliegen naar Africa per KLM/AF; heb 2 stuks cargo; eentje van 22,5, en eentje van 17 kilo.. planning belde dat ik een hydraulische koppeling mee moet nemen, maar het loedertje weegt 9 kilo.. wat is wijsheid? Carry on is geen optie ivbm klapjap en ander kwetsbaar spul.

Voor zo ver ik weet heb ik 2 optie's :

- bij mijn werkspullen (de 17 kilo) erin en overweight betalen

- Een extra cargo erbij pakken.

Wat is slimmer?
Derde optie is business class vliegen, maar dat vertelt je baas er zeker niet bij?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_170709764
Hey! Ik vlieg volgende week vanaf schiphol met Ryan Air naar Dublin, en neem ruimbagage mee. Heeft iemand een idee of het druk kan zijn bij het afgeven van de ruimbagage. Ik heb zelf horrorverhalen over drukte bij Ryan Air gehoord (en ook bij de security op schiphol). maar aangezien mijn vlucht de enige van Ryan Air is die vertrekt vanaf schiphol, vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met Ryan Air op schiphol en weet hoe druk het kan zijn? Ik neem aan dat weinig mensen ruimbagage meenemen met deze vlucht en dat de rest van de mensen al online ingecheckt zijn.

Alvast bedankt!
  vrijdag 5 mei 2017 @ 20:29:14 #246
258802 Yreal
henk..!
pi_170712402
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 17:59 schreef Jrsvdh het volgende:
Hey! Ik vlieg volgende week vanaf schiphol met Ryan Air naar Dublin, en neem ruimbagage mee. Heeft iemand een idee of het druk kan zijn bij het afgeven van de ruimbagage. Ik heb zelf horrorverhalen over drukte bij Ryan Air gehoord (en ook bij de security op schiphol). maar aangezien mijn vlucht de enige van Ryan Air is die vertrekt vanaf schiphol, vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met Ryan Air op schiphol en weet hoe druk het kan zijn? Ik dneem aan dat weinig mensen ruimbagage meenemen met deze vlucht en dat de rest van de mensen al online ingecheckt zijn.

Alvast bedankt!
even kijken wie hun ruimbagage doet.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 20:32:54 #247
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170712499
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 17:59 schreef Jrsvdh het volgende:
Hey! Ik vlieg volgende week vanaf schiphol met Ryan Air naar Dublin, en neem ruimbagage mee. Heeft iemand een idee of het druk kan zijn bij het afgeven van de ruimbagage. Ik heb zelf horrorverhalen over drukte bij Ryan Air gehoord (en ook bij de security op schiphol). maar aangezien mijn vlucht de enige van Ryan Air is die vertrekt vanaf schiphol, vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met Ryan Air op schiphol en weet hoe druk het kan zijn? Ik neem aan dat weinig mensen ruimbagage meenemen met deze vlucht en dat de rest van de mensen al online ingecheckt zijn.

Alvast bedankt!
De bottle neck bij Ryanair zit hem niet echt in de bagage afgifte, men stimuleert juist met alleen handbagage te reizen en je moet online inchecken, dus echt heel druk bij de incheck balie voor Ryanair gaat het niet zijn.
Waar je probleem mogelijk wel kan zitten is bij de veiligheidscontrole, en of het daar druk is, is vooral afhankelijk van het tijdstip waarop je vliegt. Wanneer je een vlucht rond 10 uur hebt, samen met de vele VS vluchten en KLM vertrekgolf dan is het voor de reguliere passagier zonder priority inderdaad wel eens druk en kan je zo op normale dagen 30-45 minuten in de rij staan voor de beveiliging.

Ik kan gelukkig altijd gebruik maken van de priority rij waardoor ik mijn tijd goed en efficiënt kan indelen, (Ik calculeer 30 minuten wachttijd in maar het is eigenlijk altijd minder) maar anders zou ik zeker minimaal 60 minuten incalculeren.
Dus met 2 uur voor vertrek aanwezig op niet topdagen moet echt voldoende zijn.

Vergeet trouwens ook niet dat de laatste tijd ook vooral is gebruikt door de beveiligingsbedrijven om een punt te maken dat de werkdruk hoog is door de controles conform de exacte voorwaarden uit te voeren waardoor nog steeds 2 van de 3 tassen een 2de controle nodig hadden en men de instelling op random controles na de body scanner ook wat hoger hebben gezet. Dit kan allemaal binnen de voorwaarden van de uitvoer van de veiligheidscheck, en random hoger stellen kan als men een bepaald veiligheidsniveau wil nastreven.
Hetzelfde geldt voor de Marechaussee, men kan de rijen als men wil, zeker bij de EU lijn wat sneller laten lopen, maar men maakt er een punt van om ook hier conform de exacte richtlijnen de controle uit te voeren en elke ID daadwerkelijk te controleren.
Hierdoor krijg je vanzelf opstoppingen en rijen maar kan er niets van gezegd worden.

De veiligheidscontrole om 03:00 uur in de ochtend kent opeens geen random, geen 2de bag check en de Marechaussee staat ergens los (dus niet in een officieel hokje) de controles op grensdocumenten uit te voeren.

Nu het punt gemaakt is, er komen extra beveiligers bij en de regering moet wel extra Marechaussee toezeggen, en met de normale passagier stromen zal het de komende tijd wel weer mee gaan vallen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 21:30:29 #248
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170713979
Die grote verschillen bij de security check vielen me op JFK onlangs ook al op. 'S avonds een complete controle van laptop, iPad en eReader die in een aparte bak moesten. Vlucht gecancelled dus de andere ochtend om 5:30 weer door de security en toen hoefde dat spul geeneens uit de tas. Mwah....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_170716581
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:38 schreef Operc het volgende:

[..]

Je baas vraagt het, wat maakt het dan uit wat de goedkoopste optie is?
Omdat ik mijn werkgever dien te helpen om geld te verdienen, en het dus niet onnodig over de balk ga flikkeren als het niet nodig is..

Juffrouw van de KLM heeft het effe uitgevogeld; overweight kostte 10 euro, extra cargo 200.. dus het werd overweight.. scheelde hier ook weer een tas in de gaten houden en ik kom dan maar één arm tekort ipv 2.
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 21:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

je zou voor de grap eens moeten kijken wat een hele ticket upgrade kost als je economy vliegt. Kan zijn dat je dan beter uit bent.
Omdat ik KLM vlieg, maar vanaf CDG dus AirFlans, kostte een upgrade (AF heeft geen economy comfort maar dan is het meteen premium) 370 ekkies.. ik héb standaard al 2 cargo luggage he, dus een extra is dan altijd excess.. Heb nog getwijfeld om mijn klapjap in een laptoptas te stoppen ipv in mijn carry on, en dan dat ding in mijn rugzak, maar dan loop ik er overal mee te zeulen, en 10 kilo is best een flinke brok gewicht.. sowieso krijg ik dan gezeik van 0202 naar CDG.. dit was beter, gewoon in mijn cargo, 100 bijbetalen, labeltje 'Heavy' eraan en veel plezier voor de handlers.. woog nu 29 kilo..
Torque makes life easy.
Team Jean
pi_170716650
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:32 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De bottle neck bij Ryanair zit hem niet echt in de bagage afgifte, men stimuleert juist met alleen handbagage te reizen en je moet online inchecken, dus echt heel druk bij de incheck balie voor Ryanair gaat het niet zijn.
Waar je probleem mogelijk wel kan zitten is bij de veiligheidscontrole, en of het daar druk is, is vooral afhankelijk van het tijdstip waarop je vliegt. Wanneer je een vlucht rond 10 uur hebt, samen met de vele VS vluchten en KLM vertrekgolf dan is het voor de reguliere passagier zonder priority inderdaad wel eens druk en kan je zo op normale dagen 30-45 minuten in de rij staan voor de beveiliging.

Ik kan gelukkig altijd gebruik maken van de priority rij waardoor ik mijn tijd goed en efficiënt kan indelen, (Ik calculeer 30 minuten wachttijd in maar het is eigenlijk altijd minder) maar anders zou ik zeker minimaal 60 minuten incalculeren.
Dus met 2 uur voor vertrek aanwezig op niet topdagen moet echt voldoende zijn.

Vergeet trouwens ook niet dat de laatste tijd ook vooral is gebruikt door de beveiligingsbedrijven om een punt te maken dat de werkdruk hoog is door de controles conform de exacte voorwaarden uit te voeren waardoor nog steeds 2 van de 3 tassen een 2de controle nodig hadden en men de instelling op random controles na de body scanner ook wat hoger hebben gezet. Dit kan allemaal binnen de voorwaarden van de uitvoer van de veiligheidscheck, en random hoger stellen kan als men een bepaald veiligheidsniveau wil nastreven.
Hetzelfde geldt voor de Marechaussee, men kan de rijen als men wil, zeker bij de EU lijn wat sneller laten lopen, maar men maakt er een punt van om ook hier conform de exacte richtlijnen de controle uit te voeren en elke ID daadwerkelijk te controleren.
Hierdoor krijg je vanzelf opstoppingen en rijen maar kan er niets van gezegd worden.

De veiligheidscontrole om 03:00 uur in de ochtend kent opeens geen random, geen 2de bag check en de Marechaussee staat ergens los (dus niet in een officieel hokje) de controles op grensdocumenten uit te voeren.

Nu het punt gemaakt is, er komen extra beveiligers bij en de regering moet wel extra Marechaussee toezeggen, en met de normale passagier stromen zal het de komende tijd wel weer mee gaan vallen.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ga rekening houden met wachttijd bij de veiligheidscontrole en neem misschien een trein eerder.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')