abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 maart 2017 @ 20:33:02 #1
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169821018
Welkom in de Topicreeks: Vragen over vliegen

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in de Topicreeks: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in de Topicreeks: Hoe kom ik goedkoop van A naar B
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in de Topicreeks: Travel: aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
So we just called him Fred
  maandag 27 maart 2017 @ 20:40:54 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169821287
Hoe zit het ook al weer met de regels voor vloeistoffen in handbagage?

Ik ga over enkele weken voor het eerst met vloeistoffen in mijn handbagage op pad sinds de huidige regels zijn in gegaan. ik weet dat ik een hersluitbare zak van 1 liter mag meenemen en dat ik daar flesjes van max 100ml in mag doen.
Is het dan gewoon een kwestie van flesjes kopen die klein genoeg zijn?
Dus shampoo van 50ml,
Douchegel van 55ml,
eau de toilette 50ml,
tandpasta 75ml,
deo 75ml
kan dan in die hersluitbare zak? Of moet ik nog meer doen?
So we just called him Fred
  Moderator maandag 27 maart 2017 @ 20:42:43 #3
45833 crew  Fogel
pi_169821320
quote:
7s.gif Op maandag 27 maart 2017 20:40 schreef FredvZ het volgende:
Hoe zit het ook al weer met de regels voor vloeistoffen in handbagage?

Ik ga over enkele weken voor het eerst met vloeistoffen in mijn handbagage op pad sinds de huidige regels zijn in gegaan. ik weet dat ik een hersluitbare zak van 1 liter mag meenemen en dat ik daar flesjes van max 100ml in mag doen.
Is het dan gewoon een kwestie van flesjes kopen die klein genoeg zijn?
Dus shampoo van 50ml,
Douchegel van 55ml,
eau de toilette 50ml,
tandpasta 75ml,
deo 75ml
kan dan in die hersluitbare zak? Of moet ik nog meer doen?
Helemaal correct.
Maar mijn ervaring is dat het niet zoveel uitmaakt of je het in een 1l hersluitbare zak doet of in een boterhammenzakje :D
Maar als je zeker wil zijn doe je het volgens de regels in een hersluitbare 1l zak.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_169821353
Ik gebruik altijd van die hersluitbare diepvrieszakjes, kosten geen drol en worden altijd geaccepteerd.
  maandag 27 maart 2017 @ 20:55:42 #5
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169821775
Ik heb een doorzichtige toilettas, voor 1,99 ofzo bij amazon besteld
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 27 maart 2017 @ 20:56:59 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169821830
Dank jullie. Ik ga zo'n zak zoeken.
So we just called him Fred
pi_169821977
quote:
7s.gif Op maandag 27 maart 2017 20:56 schreef FredvZ het volgende:
Dank jullie. Ik ga zo'n zak zoeken.
Vanaf welk vliegveld vlieg je?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 27 maart 2017 @ 21:01:03 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169822004
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 21:00 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Vanaf welk vliegveld vlieg je?
Amsterdam op de heenreis en Madrid op de terugreis.
So we just called him Fred
pi_169822513
quote:
7s.gif Op maandag 27 maart 2017 21:01 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Amsterdam op de heenreis en Madrid op de terugreis.
Jammer, op Eindhoven delen ze van die zakjes uit.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 01:51:04 #10
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_169829033
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 21:15 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Jammer, op Eindhoven delen ze van die zakjes uit.
Op Schiphol ook, alleen niet zo zichtbaar. Maar vraag je het aan de security dan klrijg je ze gewoon.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_169829167
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 20:43 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik gebruik altijd van die hersluitbare diepvrieszakjes, kosten geen drol en worden altijd geaccepteerd.
Ik zo'n doorzichtig zakje van de fruitafdeling van de AH, geen klachten gehad van security en helemaal gratis :P
pi_169831429
Ook met de hersluitbare zakjes van de IKEA kom je weg.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_169831753
En dan de vliegvelden waar ze geld rekenen voor het zakje :')
  dinsdag 28 maart 2017 @ 10:45:31 #14
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_169831815
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:19 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ook met de hersluitbare zakjes van de IKEA kom je weg.
Ah mooi, daar heb ik er nog een hele zooi van liggen.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_169834187
Bij winkels als Primark en H&M hebben ze ook vaak doorzichtige toilettassen
  dinsdag 28 maart 2017 @ 13:02:29 #16
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169834205


Met zoiets ben je echt de koning van de security check

Voor minder dan 2 euro te hebben, bij Aliexpress, Amazon en andere online rommel verkoop.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_169834238
Action heeft ze ook.
pi_169834336
Dat gezeur met vloeistoffen altijd en dan alles overgieten in mini's en dan bij de check weer los tevoorschijn toveren in een doorzichtige verpakking :')

Ik loop op bestemming wel een winkel in en koop daar voor 2 piek een grote fles douchegel en een tube tandpasta.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2017 13:11:37 ]
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 28 maart 2017 @ 13:13:57 #19
414785 sirdanilot
pi_169834368
Ik gebruik gewoon de ziplock bags van de Lidl. Kost bijna niks.

Maar als ik een koffer incheck, dan doe ik gewoon al die meuk daarin en dan heb ik er geen omkijken naar. Veel beter.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169834777
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 13:13 schreef sirdanilot het volgende:
Ik gebruik gewoon de ziplock bags van de Lidl. Kost bijna niks.

Maar als ik een koffer incheck, dan doe ik gewoon al die meuk daarin en dan heb ik er geen omkijken naar. Veel beter.
Ik neem aan dat de meesten dat zo zullen doen, er zullen maar weinig mensen zijn die voor 3 weken shampoo meeslepen in zo'n zakje.

Ik neem alleen in de handbagage mee wat ik tijdens de vlucht en kort daarvoor/daarna nodig zou kunnen hebben (deo, tandpasta, etc.) of liever niet kwijtraak in mijn ruimbagage (lenzenvloeistof bijv).
pi_169855857
9 van de 10 keer heb ik ook twee zakjes vol vloeistoffen of losse flesjes in mijn tas en zegt de douane er niks van
  woensdag 29 maart 2017 @ 10:06:59 #22
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169856078
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:54 schreef electronique het volgende:
9 van de 10 keer heb ik ook twee zakjes vol vloeistoffen of losse flesjes in mijn tas en zegt de douane er niks van
Zolang je geen verboden middelen in dat flesje hebt zal het de douane het een worst zijn hoeveel flesjes je in je tas hebt.

De dames en heren van de airport security (de mensen bij de handbagagescanners) kunnen daar heel anders over denken ;)
So we just called him Fred
pi_169856371
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 10:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zolang je geen verboden middelen in dat flesje hebt zal het de douane het een worst zijn hoeveel flesjes je in je tas hebt.

De dames en heren van de airport security (de mensen bij de handbagagescanners) kunnen daar heel anders over denken ;)
Het verschil tussen douane, paspoortcontrole en security is voor veel mensen nog altijd niet helder. ;)

Vorig jaar werd op Londen City wel een keer mijn handbagage na de scanner eruit gepikt, bleek er in een etuitje nog een minuscuul aftershave-samplerflesje van 5ml ofzo te zitten. Kreeg een standje dat die in een plastic zak had gemoeten. :{ Kreeg er wel ter plekke nog een uitgereikt. :P
pi_169856415
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 10:23 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Het verschil tussen douane, paspoortcontrole en security is voor veel mensen nog altijd niet helder. ;)

Vorig jaar werd op Londen City wel een keer mijn handbagage na de scanner eruit gepikt, bleek er in een etuitje nog een minuscuul aftershave-samplerflesje van 5ml ofzo te zitten. Kreeg een standje dat die in een plastic zak had gemoeten. :{ Kreeg er wel ter plekke nog een uitgereikt. :P
ik ben ooit in Copenhagen bijna vastgezet vanwege een lenzenbakje met 3 druppels erin...
pi_169856569
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 10:06 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Zolang je geen verboden middelen in dat flesje hebt zal het de douane het een worst zijn hoeveel flesjes je in je tas hebt.

De dames en heren van de airport security (de mensen bij de handbagagescanners) kunnen daar heel anders over denken ;)
Ook wel een beetje afhankelijk van vliegveld overigens merk ik. Bij Eindhoven Airport zijn ze vaak soepeler dan bij Schiphol.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 10:23 schreef Tourniquet het volgende:
Het verschil tussen douane, paspoortcontrole en security is voor veel mensen nog altijd niet helder.
Ik dacht altijd dat de security deel uitmaakte van de douane eigenlijk. Maar niet dus?
pi_169857551
quote:
10s.gif Op woensdag 29 maart 2017 10:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik ben ooit in Copenhagen bijna vastgezet vanwege een lenzenbakje met 3 druppels erin...
WTF zeg :D

Nooit problemen gehad met tandpasta midden ergens in mijn rugtas de vele keren dat ik tussen Dublin en Amsterdam vloog. En zelfs een keer heen en weer gereist met een halve liter fles vergeten vloeistof, pas bij de derde vlucht werd 'ie gevonden. Irritant dat ik het weg moest gooien, maar m'n rugtas was iig weer wat lichter. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 29 maart 2017 @ 11:44:30 #27
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169857656
Ik heb vaak dat ik al de hele dag dorst lijdt en nooit tijd heb om wat te drinken te kopen, dan kom ik na veel meetings diep in de namiddag op het vliegveld, sta bij de security check.... en dan toveren die nog een fles water uit mijn tas, die ik uit het hotel had meegenomen en heel de dag was vergeten :')

Boos zijn ze daarover nooit, eerder trots... dat ze weer een terroristische daad hebben weten te verhinderen!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 29 maart 2017 @ 11:51:42 #28
62913 Blik
The one and Only!
pi_169857840
quote:
10s.gif Op woensdag 29 maart 2017 10:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik ben ooit in Copenhagen bijna vastgezet vanwege een lenzenbakje met 3 druppels erin...
Ik heb ook een keer een hele hoop gedoe gehad om een klein flesje desinfectiemiddel (75 ml ofzo) dat aan de zijkant van mijn tas zat (wat in principe een doorzichtig gaasje was). Daar werd door de beveiliging zo boos over gedaan dat ik ook bang was dat ik even in een apart kamertje werd gezet. Het werd nog beter, want vervolgens werden we bij de gate nóg een keer gecontroleerd op vloeistoffen. Mocht iedereen dus zijn net gekochte flesjes drinken en koffie weer weggooien.

Het was net een paar maanden nadat de vloeistoffencontrole werd ingevoerd, maar op dat vliegveld (volgens mij Guatemala) hadden ze nog niet echt door hoe dat nou precies werkte en hoe ze daar op moesten reageren
pi_169858083
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 10:35 schreef electronique het volgende:

Ik dacht altijd dat de security deel uitmaakte van de douane eigenlijk. Maar niet dus?
De douane houdt zich bezig met de invoer en uitvoer van goederen, zij zijn onderdeel van de Belastingdienst.

Paspoortcontrole wordt uitgevoerd door de Marechaussee en dient als grensbewaking. Zij checken dus of een persoon het land in of uit mag.

De security (vaak uitgevoerd door een particulier beveiligingsbedrijf) controleert of je zaken bij je hebt waarmee je niet een vliegtuig in mag, dit is regelgeving die door overheden of luchtvaartmaatschappijen kan zijn opgelegd.

Eigenlijk zijn het dus 3 verschillende instanties.

Bij aankomst op Schiphol bijvoorbeeld ga je (tenzij je uit een Schengenland komt) eerst langs de paspoortcontrole, daarna kun je je koffer van de band halen en als laatste passeer je douane die dan eventueel je koffer nog kunnen controlen op zaken die je niet mag invoeren of waarvoor invoerheffing moet worden betaald.

Dit geldt trouwens voor Nederland, in andere landen kan het zijn dat de douane ook belast is met bijvoorbeeld grensbewaking. Maar dat is maar net hoe de taken zijn verdeeld.
pi_169861486
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 11:51 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik heb ook een keer een hele hoop gedoe gehad om een klein flesje desinfectiemiddel (75 ml ofzo) dat aan de zijkant van mijn tas zat (wat in principe een doorzichtig gaasje was). Daar werd door de beveiliging zo boos over gedaan dat ik ook bang was dat ik even in een apart kamertje werd gezet. Het werd nog beter, want vervolgens werden we bij de gate nóg een keer gecontroleerd op vloeistoffen. Mocht iedereen dus zijn net gekochte flesjes drinken en koffie weer weggooien.

Het was net een paar maanden nadat de vloeistoffencontrole werd ingevoerd, maar op dat vliegveld (volgens mij Guatemala) hadden ze nog niet echt door hoe dat nou precies werkte en hoe ze daar op moesten reageren
Genieten altijd.

Ooit gedoe gehad op CRL omdat ik lege flesjes mee wilde nemen...
  woensdag 29 maart 2017 @ 18:49:49 #31
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169866898
Dus zo zou het goed moeten gaan:


Hetsluitbare diepvrieszak van 1 liter met wat meuk voor 3 dagen.
So we just called him Fred
pi_169867100
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 18:49 schreef FredvZ het volgende:
Dus zo zou het goed moeten gaan:

[ afbeelding ]
Hetsluitbare diepvrieszak van 1 liter met wat meuk voor 3 dagen.
Ik denk dat dit misgaat.
  woensdag 29 maart 2017 @ 19:04:36 #33
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169867279
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 18:57 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik denk dat dit misgaat.
Waarom?
So we just called him Fred
pi_169867827
De keren dat ik met enkel handbagage vloog, deed ik dat altijd op soortgelijke wijze, dus ik verwacht geen problemen.
  Moderator woensdag 29 maart 2017 @ 21:03:41 #35
45833 crew  Fogel
pi_169870821
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 19:26 schreef Kansenjongere het volgende:
De keren dat ik met enkel handbagage vloog, deed ik dat altijd op soortgelijke wijze, dus ik verwacht geen problemen.
Dat inderdaad.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 29 maart 2017 @ 21:06:37 #36
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169870906
Ik denk dat MCH denkt dat het groter dan 100 ml is, volgens mij is echter de tamdpasta een 75 ml tube en de rest kleiner.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 29 maart 2017 @ 21:27:46 #37
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169871693
quote:
99s.gif Op woensdag 29 maart 2017 21:06 schreef XL het volgende:
Ik denk dat MCH denkt dat het groter dan 100 ml is, volgens mij is echter de tamdpasta een 75 ml tube en de rest kleiner.
Correct.
50ml - 75ml - 75ml - 50ml - 50ml van links naar rechts.
So we just called him Fred
  woensdag 29 maart 2017 @ 22:17:55 #38
240593 StupidDutch
Is Nederlander
pi_169873323
Schijnbaar zien ze pindakaas ook als een vloeistof op de scanner. Maar ik mocht na het controleren wel mijn boterhammen inclusief pindakaas mee nemen.
pi_169873422
quote:
7s.gif Op woensdag 29 maart 2017 21:27 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Correct.
50ml - 75ml - 75ml - 50ml - 50ml van links naar rechts.
Ik vind het lief dat je een foto post maar jij reist toch wel zo veel dat dit allemaal toch wel bekend is na tig jaar deze regel?
pi_169873456
quote:
6s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:17 schreef StupidDutch het volgende:
Schijnbaar zien ze pindakaas ook als een vloeistof op de scanner. Maar ik mocht na het controleren wel mijn boterhammen inclusief pindakaas mee nemen.
Minder dan 100 ml pindakaas per boterham? :P
  woensdag 29 maart 2017 @ 22:25:31 #41
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169873606
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:20 schreef MCH het volgende:
Ik vind het lief dat je een foto post maar jij reist toch wel zo veel dat dit allemaal toch wel bekend is na tig jaar deze regel?
Normaal heb ik nooit vloeistoffen in mijn handbagage als ik vlieg ;)
So we just called him Fred
pi_169881613
quote:
6s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:17 schreef StupidDutch het volgende:
Schijnbaar zien ze pindakaas ook als een vloeistof op de scanner. Maar ik mocht na het controleren wel mijn boterhammen inclusief pindakaas mee nemen.
Ze zijn daar ook altijd wel een beetje vaag in. Lipsticks is hetzelfde verhaal. Ene keer krijg je er gezeik mee en de andere keer is het ok.
  donderdag 30 maart 2017 @ 11:47:13 #43
62913 Blik
The one and Only!
pi_169882049
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:20 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik vind het lief dat je een foto post maar jij reist toch wel zo veel dat dit allemaal toch wel bekend is na tig jaar deze regel?
blijkbaar vliegt die altijd met ingecheckte bagage
pi_169882276
Even een - voor mij - belangrijke vraag betreffende tijd: Wij vliegen 25 April naar Rome vanaf Dusseldorf Airport rond de klok van 10u. Nu kon ik enkel voor de terugvlucht vanaf Rome een koffer bijboeken via Alitalia. Voor de heenvlucht ging dit niet (vraag me niet waarom, super vaag zijn ze hierover). Nu moeten we dus op het vliegveld onze koffer ter plekke bijboeken. Kan ik dit het beste doen bij de balie van Alitalia of direct aan de incheckbalie waar ik m'n koffer afdrop en hoeveel extra tijd zou ik hiervoor moeten reserveren? Op welke kosten moet ik dan ongeveer rekenen (1x 23kg)? Zowel Alitalia als Dusseldorf Airport wil/kan me hierin niet voorzien van informatie.

Alvast bedankt voor diegene die me hierbij kan helpen :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 30 maart 2017 @ 12:07:15 #45
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169882433
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:58 schreef Jor_Dii het volgende:
Kan ik dit het beste doen bij de balie van Alitalia of direct aan de incheckbalie waar ik m'n koffer afdrop en hoeveel extra tijd zou ik hiervoor moeten reserveren? Op welke kosten moet ik dan ongeveer rekenen (1x 23kg)? Zowel Alitalia als Dusseldorf Airport wil/kan me hierin niet voorzien van informatie.
Ik vermoed dat je een "Light"-ticket hebt, die is zonder bagage.
Op de site van Alitalia kan ik dit vinden:
quote:
Voor tickets die zijn gekocht met het Light-tarief zijn er kosten voor ruimbagage:
Voor binnenlandse en internationale vluchten* is het tarief per reissegment EUR 20** op de Alitalia-website of via het callcenter en gekwalificeerde reisbureaus, en EUR 40** voor boekingen bij ticketbureaus en incheckbalies op de luchthaven.
bron: https://www.alitalia.com/(...)s/extra-baggage.html

Je kan voor 40 euro bij het inchecken je koffer alsnog meenemen. Online kan je dat ook regelen voor 20 euro.
Online kan dat via deze pagina: https://www.alitalia.com/nl_nl/manage-my-booking.html

(de reden dat het nu allemaal een beetje vaag komt doordat KLM en Alitalia "in scheiding liggen". Tot begin dit jaar werkte AF-KLM en Alitalia intensief samen en die samenwerking is nu door Alitalia opgezegd, met allerlei nieuwe tariefstructuren als gevolg (en dus ook een overgang van de oude naar de nieuwe tarieven))

[ Bericht 5% gewijzigd door Fred op 30-03-2017 12:14:02 ]
So we just called him Fred
pi_169882575
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik vermoed dat je een "Light"-ticket hebt, die is zonder bagage.
Op de site van Alitalia kan ik dit vinden:

[..]

bron: https://www.alitalia.com/(...)s/extra-baggage.html

Je kan voor 40 euro bij het inchecken je koffer alsnog meenemen. Online kan je dat ook regelen voor 20 euro.
Online kan dat via deze pagina: https://www.alitalia.com/nl_nl/manage-my-booking.html
Ik heb al meerdere malen met Alitalia aan de telefoon gezeten omdat ik het online wel kan bijboeken, maar dan kost een koffer 200¤ heen en 60¤ terug. Absurd natuurlijk en ze weigeren je echt te helpen via het Nederlandse nummer. De koffer voor terug heb ik inderdaad kunnen boeken voor 20 euro, maar vraag me dus af wat de kosten zijn voor de koffer heen omdat men bij Alitalia zegt dat ze die kosten niet in hun systeem kunnen zien :? :? :?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 30 maart 2017 @ 12:15:18 #47
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169882628
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:13 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb al meerdere malen met Alitalia aan de telefoon gezeten omdat ik het online wel kan bijboeken, maar dan kost een koffer 200¤ heen en 60¤ terug. Absurd natuurlijk en ze weigeren je echt te helpen via het Nederlandse nummer. De koffer voor terug heb ik inderdaad kunnen boeken voor 20 euro, maar vraag me dus af wat de kosten zijn voor de koffer heen omdat men bij Alitalia zegt dat ze die kosten niet in hun systeem kunnen zien :? :? :?
Misschien dat je op de heenweg nog bij KLM bent ondergebracht. Wat zijn je vluchtnummers?
So we just called him Fred
pi_169882923
quote:
6s.gif Op woensdag 29 maart 2017 22:17 schreef StupidDutch het volgende:
Schijnbaar zien ze pindakaas ook als een vloeistof op de scanner. Maar ik mocht na het controleren wel mijn boterhammen inclusief pindakaas mee nemen.
Jup, had in Londen een keer een pot pistachenotenpasta gekocht maar die moest ik helaas inleveren...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_169883000
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 12:01 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

De douane houdt zich bezig met de invoer en uitvoer van goederen, zij zijn onderdeel van de Belastingdienst.

Paspoortcontrole wordt uitgevoerd door de Marechaussee en dient als grensbewaking. Zij checken dus of een persoon het land in of uit mag.

De security (vaak uitgevoerd door een particulier beveiligingsbedrijf) controleert of je zaken bij je hebt waarmee je niet een vliegtuig in mag, dit is regelgeving die door overheden of luchtvaartmaatschappijen kan zijn opgelegd.

Eigenlijk zijn het dus 3 verschillende instanties.

Bij aankomst op Schiphol bijvoorbeeld ga je (tenzij je uit een Schengenland komt) eerst langs de paspoortcontrole, daarna kun je je koffer van de band halen en als laatste passeer je douane die dan eventueel je koffer nog kunnen controlen op zaken die je niet mag invoeren of waarvoor invoerheffing moet worden betaald.

Dit geldt trouwens voor Nederland, in andere landen kan het zijn dat de douane ook belast is met bijvoorbeeld grensbewaking. Maar dat is maar net hoe de taken zijn verdeeld.
Eindelijk iemand die het snapt, top!
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_169883827
quote:
7s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:15 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Misschien dat je op de heenweg nog bij KLM bent ondergebracht. Wat zijn je vluchtnummers?
AZ421
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 30 maart 2017 @ 13:29:33 #51
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169884106
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:16 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

AZ421
Vergeet maar wat ik gepost heb. Op de een of andere manier heb ik "Dusseldorf" aangezien voor "Amsterdam" :+

Ik zou bijna denken dat ze omboeken van "Light" naar "Economy Classic" ipv de kosten te rekenen voor je bagage.
So we just called him Fred
  donderdag 30 maart 2017 @ 13:50:08 #52
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169884473
Alitalia vanaf düsseldorf heeft codeshares met airberlin

Misschien heb je een operated by Airberlin?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 30 maart 2017 @ 14:01:25 #53
414785 sirdanilot
pi_169884659
Daarom gewoon met ryanair of andere budgetmaatschappijen gaan, dan weet je meteen hoeveel je baggage en andere extra services gaan kosten en is er tenminste transparantie.

Met 'normale' (lees: dure) maatschappijen heb ik soms géén koffer, soms één en soms zelfs 2 koffers inbegrepen en er lijkt geen pijl op te trekken zijn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:28:13 #54
62913 Blik
The one and Only!
pi_169885151
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:01 schreef sirdanilot het volgende:
Daarom gewoon met ryanair of andere budgetmaatschappijen gaan, dan weet je meteen hoeveel je baggage en andere extra services gaan kosten en is er tenminste transparantie.

Met 'normale' (lees: dure) maatschappijen heb ik soms géén koffer, soms één en soms zelfs 2 koffers inbegrepen en er lijkt geen pijl op te trekken zijn.
Ik ga komende zomer naar Tanzania en dan mag ik zelfs 3 koffers meenemen :D
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 30 maart 2017 @ 14:54:37 #55
414785 sirdanilot
pi_169885510
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik ga komende zomer naar Tanzania en dan mag ik zelfs 3 koffers meenemen :D
Doe maar lekker duur met je business class.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:55:07 #56
62913 Blik
The one and Only!
pi_169885515
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:54 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Doe maar lekker duur met je business class.
(Restricted) Economy gewoon hoor. Mijn vriendin mag er ook nog eens 2 meenemen, dus we mogen 5 stuks bagage inchecken

  User die het meest klaagt 2022 donderdag 30 maart 2017 @ 14:58:50 #57
414785 sirdanilot
pi_169885577
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:55 schreef Blik het volgende:

[..]

(Restricted) Economy gewoon hoor. Mijn vriendin mag er ook nog eens 2 meenemen, dus we mogen 5 stuks bagage inchecken
Tsja als je gold status hebt is dat wel makkelijk ja.

Dacht trouwens dat je maar 1 extra koffer kreeg bij Gold en niet 2 ?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:59:31 #58
62913 Blik
The one and Only!
pi_169885589
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:58 schreef sirdanilot het volgende:
Tsja als je gold status hebt is dat wel makkelijk ja.

Dacht trouwens dat je maar 1 extra koffer kreeg bij Gold en niet 2 ?
Weet ik niet hoe dat werkt, heb even een screenshot gemaakt van de info bij de vlucht. Maar wel idd omdat ik Gold ben. Mijn vriendin heeft echter helemaal geen status
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 30 maart 2017 @ 15:00:57 #59
414785 sirdanilot
pi_169885615
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Weet ik niet hoe dat werkt, heb even een screenshot gemaakt van de info bij de vlucht. Maar wel idd omdat ik Gold ben. Mijn vriendin heeft echter helemaal geen status
Nou ja misschien is het dan standaard 2 op deze vlucht. I kehb dat als laagwaardige, nederige niet-status economy passagier dus ook een keer gehad, 2 koffers mocht ik meenemen naar Brazilie. En andere keren was het slechts 1 koffer naar brazilie. Dus er valt gene pijl op te trekken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169885663
quote:
99s.gif Op donderdag 30 maart 2017 13:50 schreef XL het volgende:
Alitalia vanaf düsseldorf heeft codeshares met airberlin

Misschien heb je een operated by Airberlin?
Volgens mij is het inderdaad een codeshare met Airberlin. Als ik dat vantevoren had geweten had ik niet bij Alitalia geboekt, echt een ramp en kan met vakanties/vliegen toch al zo slecht tegen zaken die je niet zelf in de hand hebt..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_169885669
Bij Cathay mag je volgens mij ook standaard twee koffers meenemen.
pi_169885704
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Volgens mij is het inderdaad een codeshare met Airberlin. Als ik dat vantevoren had geweten had ik niet bij Alitalia geboekt, echt een ramp en kan met vakanties/vliegen toch al zo slecht tegen zaken die je niet zelf in de hand hebt..
Dat kan je ook gewoon vantevoren weten. Staat gewoon erbij vermeld.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_169885857
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:06 schreef RipCity het volgende:

[..]

Dat kan je ook gewoon vantevoren weten. Staat gewoon erbij vermeld.
Boek vaak genoeg tickets, maar laat ik het er op houden dat de site van Alitalia echt behoorlijk belabberd is qua overzicht. We hadden het misschien kunnen weten, maar dat werd niet duidelijk tijdens de boeking.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 30 maart 2017 @ 17:18:23 #64
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169887993
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 15:04 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Volgens mij is het inderdaad een codeshare met Airberlin. Als ik dat vantevoren had geweten had ik niet bij Alitalia geboekt, echt een ramp en kan met vakanties/vliegen toch al zo slecht tegen zaken die je niet zelf in de hand hebt..
Bel dan airberlin, die verkopen je wel een koffer voor 13 tot 35 euro afhankelijk van de bestemming.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 31 maart 2017 @ 05:48:19 #65
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_169899442
quote:
7s.gif Op woensdag 29 maart 2017 21:27 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Correct.
50ml - 75ml - 75ml - 50ml - 50ml van links naar rechts.
Dit gaat op Schiphol wel lukken. Op Heathrow zou je dan het haasje zijn. Daar verplicht om HUN zakjes van minimale afmeting te gebruiken waar je die vijf stuks echt niet in kwijt kan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_169946437
Interessant artikel:

Why Bargain Travel Sites May No Longer Be Bargains
Aggregators like Expedia have made us lazy — and we may be missing out on the best deals.
  User die het meest klaagt 2022 zondag 2 april 2017 @ 16:24:05 #67
414785 sirdanilot
pi_169949413
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 14:53 schreef El_jefe07 het volgende:
Interessant artikel:

Why Bargain Travel Sites May No Longer Be Bargains
Aggregators like Expedia have made us lazy — and we may be missing out on the best deals.
Ja interessant artikel.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169952046
Ik probeer in de meivakantie naar China te gaan maar wat een gedoe met dat visum zeg. :')

Iemand enig idee hoe lang het duurt voor die opgehaald kan worden?
pi_169962481
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 17:59 schreef HRC2020 het volgende:
Ik probeer in de meivakantie naar China te gaan maar wat een gedoe met dat visum zeg. :')

Iemand enig idee hoe lang het duurt voor die opgehaald kan worden?
Ik dacht dat ik alles op maandag had ingeleverd en de paspoorten vrijdag al kon ophalen. 4 werkdagen ofzo. Wel in Brussel.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_169962600
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 17:59 schreef HRC2020 het volgende:
Ik probeer in de meivakantie naar China te gaan maar wat een gedoe met dat visum zeg. :')

Iemand enig idee hoe lang het duurt voor die opgehaald kan worden?
1 week nadat je alle meuk daar afgegeven hebt. Stuk langer via de post.
pi_169965950
Ik stel 'm even hier; ik vlieg volgende week dinsdag naar Spanje. Vlieg woensdag weer terug. Mijn paspoort is geldig tot 16 mei.

Ik vind online erg veel wisselende verhalen over hoe het zit met de (minimale) geldigheid van je reisdocument, zowel bij vertrek als terugkomst. Volgens de ene site dient je paspoort bij terugkomst nog minimaal 2 á 3 maanden geldig te zijn, volgens een ander maakt het weer niet uit, en de sites van de overheid / EU word ik ook niet heel veel wijzer van.

Ik heb in principe twee opties;

- Morgen nieuw paspoort aanvragen, met een levertijd van 7 dagen kan dat weer kort dag worden met ophalen en reizen. Kan hem natuurlijk ook later ophalen, maar weet niet in hoeverre een reisdocument al inactief wordt gezet als er een vervanging geproduceerd (maar nog niet opgehaald) is.
- Met dit (bijna verlopen) paspoort reizen, en ná terugkomst verlengen, daar volgende tripje pas begin mei is. Maar dan dien ik dus (vrij) zeker te weten dat het geen probleem is dat mijn paspoort bij terugkomst nog een maandje geldig is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2017 10:38:16 ]
  maandag 3 april 2017 @ 10:40:45 #72
62913 Blik
The one and Only!
pi_169966087
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2017 10:35 schreef Cyanide- het volgende:
Ik stel 'm even hier; ik vlieg volgende week dinsdag naar Spanje. Vlieg woensdag weer terug. Mijn paspoort is geldig tot 16 mei.

Ik vind online erg veel wisselende verhalen over hoe het zit met de (minimale) geldigheid van je reisdocument, zowel bij vertrek als terugkomst. Volgens de ene site dient je paspoort bij terugkomst nog minimaal 2 á 3 maanden geldig te zijn, volgens een ander maakt het weer niet uit, en de sites van de overheid / EU word ik ook niet heel veel wijzer van.

Ik heb in principe twee opties;

- Morgen nieuw paspoort aanvragen, met een levertijd van 7 dagen kan dat weer kort dag worden met ophalen en reizen. Kan hem natuurlijk ook later ophalen, maar weet niet in hoeverre een reisdocument al inactief wordt gezet als er een vervanging geproduceerd (maar nog niet opgehaald) is.
- Met dit (bijna verlopen) paspoort reizen, en ná terugkomst verlengen, daar volgende tripje pas begin mei is. Maar dan dien ik dus (vrij) zeker te weten dat het geen probleem is dat mijn paspoort bij terugkomst nog een maandje geldig is.
Eerlijk, het zou me al verbazen als ze je paspoort checken bij inchecken. En als ze dat al doen kijken ze echt niet naar de geldigheid.

Kan me niet voorstellen dat het problemen op zal leveren
pi_169966128
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 10:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Eerlijk, het zou me al verbazen als ze je paspoort checken bij inchecken. En als ze dat al doen kijken ze echt niet naar de geldigheid.

Kan me niet voorstellen dat het problemen op zal leveren
Kortom; optie twee dus? Normaal ben ik meer van 'better safe than sorry', maar ik vrees dat ik me wellicht meer problemen op de hals haal door nú juist nieuw paspoort aan te vragen, en dan net de pech te hebben dat m'n nieuwe woensdag opgehaald kan worden ofzo.
pi_169966134
Binnen de EU moet het paspoort geldig zijn t/m de dag van terugkomst.
pi_169966202
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 10:42 schreef opperkleurder het volgende:
Binnen de EU moet het paspoort geldig zijn t/m de dag van terugkomst.
Linkje? :@ En het zou natuurlijk ergens ook bezopen zijn als je een paspoort hebt met 'maar' 5 jaar geldigheid, en hij dan eigenlijk 3 maanden voor afloop al grotendeels waardeloos is als reisdocument.
pi_169966222
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2017 10:46 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Linkje? :@ En het zou natuurlijk ergens ook bezopen zijn als je een paspoort hebt met 'maar' 5 jaar geldigheid, en hij dan eigenlijk 3 maanden voor afloop al grotendeels waardeloos is als reisdocument.
http://visumcentrale.nl/a(...)nts.pdf?r=1979394836
pi_169966427
In principe mag je toch eigenlijk vrij reizen binnen de EU? Een kennis is ooit haar paspoort kwijtgeraakt toen ze in Spanje was en mocht toen gewoon terugvliegen. In de praktijk moet je vaak overigens wel je paspoort laten zien.

En je moet je oud paspoort toch pas inleveren als je je nieuwe op gaat halen?
pi_169966512
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 10:55 schreef electronique het volgende:
In principe mag je toch eigenlijk vrij reizen binnen de EU? Een kennis is ooit haar paspoort kwijtgeraakt toen ze in Spanje was en mocht toen gewoon terugvliegen. In de praktijk moet je vaak overigens wel je paspoort laten zien.
Dat is Schengen, niet EU. Dicht bij elkaar maar niet helemaal hetzelfde.

En het probleem met die 3 maanden regel is dat er zelfs luchthaven personeel is dat soms denkt dat die regel geldt en mensen op hun vlucht weigeren. Heb daar een keer wat over gelezen in 't nieuws, ff zoeken.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_169966575
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 10:59 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Dat is Schengen, niet EU. Dicht bij elkaar maar niet helemaal hetzelfde.

En het probleem met die 3 maanden regel is dat er zelfs luchthaven personeel is dat soms denkt dat die regel geldt en mensen op hun vlucht weigeren. Heb daar een keer wat over gelezen in 't nieuws, ff zoeken.
Vorig jaar: http://www.telegraph.co.u(...)ving-valid-passport/
2013: http://www.independent.co(...)assport-8665863.html

Maar goed, dat zijn dus van die specifieke uitzonderingen. Het beste kun je wel even een printje van de relevante regels meenemen.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_169966682
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 10:59 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Dat is Schengen, niet EU. Dicht bij elkaar maar niet helemaal hetzelfde.

En het probleem met die 3 maanden regel is dat er zelfs luchthaven personeel is dat soms denkt dat die regel geldt en mensen op hun vlucht weigeren. Heb daar een keer wat over gelezen in 't nieuws, ff zoeken.
Excuses, dat bedoelde ik inderdaad.
pi_169966912
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:09 schreef electronique het volgende:
Excuses, dat bedoelde ik inderdaad.
:) Het is ook een raar en redelijk subtiel verschil, qua dekking.

Moet wel een spannende vlucht zijn geweest voor je kennis trouwens, zonder officieel ID een vliegtuig in komen zal alsnog wel een uitdaging zijn geweest.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_169967038
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:18 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

:) Het is ook een raar en redelijk subtiel verschil, qua dekking.

Moet wel een spannende vlucht zijn geweest voor je kennis trouwens, zonder officieel ID een vliegtuig in komen zal alsnog wel een uitdaging zijn geweest.
Geloof dat we wel een kopie had en hij was gestolen dus ze had ook formulieren van de aangifte. Geloof eigenlijk dat het toen niet zo'n probleem was.
  maandag 3 april 2017 @ 11:24:05 #83
62913 Blik
The one and Only!
pi_169967104
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:18 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

:) Het is ook een raar en redelijk subtiel verschil, qua dekking.

Moet wel een spannende vlucht zijn geweest voor je kennis trouwens, zonder officieel ID een vliegtuig in komen zal alsnog wel een uitdaging zijn geweest.
Hoezo een uitdaging, ik word eigenlijk nooit gecontroleerd als ik binnen Europa vlieg
pi_169967174
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 10:55 schreef electronique het volgende:
In principe mag je toch eigenlijk vrij reizen binnen de EU? Een kennis is ooit haar paspoort kwijtgeraakt toen ze in Spanje was en mocht toen gewoon terugvliegen. In de praktijk moet je vaak overigens wel je paspoort laten zien.

En je moet je oud paspoort toch pas inleveren als je je nieuwe op gaat halen?
Ja, in principe. In de praktijk wordt je (zeker als je vliegt) toch gewoon om je ID/reisdocument gevraagd.

En dat laatste klopt, alleen ik weet niet in hoeverre zo'n 'oud' reisdocument dus 'digitaal' al op inactief wordt gezet als een nieuwe is geproduceerd of bij het gemeentehuis ligt...
pi_169967196
quote:
2s.gif Op maandag 3 april 2017 11:26 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ja, in principe. In de praktijk wordt je (zeker als je vliegt) toch gewoon om je ID/reisdocument gevraagd.

En dat laatste klopt, alleen ik weet niet in hoeverre zo'n 'oud' reisdocument dus 'digitaal' al op inactief wordt gezet als een nieuwe is geproduceerd of bij het gemeentehuis ligt...
Je document is pas ongeldig als je je nieuwe af hebt gehaald. Zou anders een beetje vreemd zijn.
pi_169967235
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 11:27 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Je document is pas ongeldig als je je nieuwe af hebt gehaald. Zou anders een beetje vreemd zijn.
Dat klopt, maar ja... het zou niet het eerste vreemde bij de overheid zijn zeg maar.

Dussss dan is de beste optie wellicht; nieuw paspoort aanvragen morgen, wanneer ik dat dinsdag niet op kan halen gewoon met deze reizen en de nieuwe ná de reis ophalen. Dan hebben we alle opties zelf gecombineerd :9~
pi_169969826
Verdelen jullie trouwens vaak dingen in verschillende koffers of nemen jullie een extra setje kleding mee voor het geval een koffer te laat op de bestemming aankomt of helemaal kwijt raakt? Ik doe dat eigenlijk nooit maar mijn reispartner had het daar opeens over. Zoveel koffers raken er toch helemaal niet kwijt?
  maandag 3 april 2017 @ 13:43:29 #88
62913 Blik
The one and Only!
pi_169970111
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:26 schreef electronique het volgende:
Verdelen jullie trouwens vaak dingen in verschillende koffers of nemen jullie een extra setje kleding mee voor het geval een koffer te laat op de bestemming aankomt of helemaal kwijt raakt? Ik doe dat eigenlijk nooit maar mijn reispartner had het daar opeens over. Zoveel koffers raken er toch helemaal niet kwijt?
Wij doen dat wel altijd, mijn vriendin heeft het 1 keer meegemaakt op haar vakantie naar Indonesië toe. Duurde 3 dagen voordat ze haar koffer eindelijk had, en het is toch best vervelend om te moeten gaan shoppen voor kleren als je doodmoe bent van de jetlag, je niet in een grote stad zit, en je reisgezelschap wilt door naar de volgende bestemming.

Maar sindsdien (we praten over 20 jaar geleden ofzo :D) is dat nooit meer gebeurt
pi_169970508
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:26 schreef electronique het volgende:
Verdelen jullie trouwens vaak dingen in verschillende koffers of nemen jullie een extra setje kleding mee voor het geval een koffer te laat op de bestemming aankomt of helemaal kwijt raakt? Ik doe dat eigenlijk nooit maar mijn reispartner had het daar opeens over. Zoveel koffers raken er toch helemaal niet kwijt?
Neu, koop wel een nieuwe onderbroek.

Koffers raken eigenlijk vooral kwijt als je overstapt. Dat bij je transavia vlucht naar gran canaria de koffer op mykanos uit komt heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.
pi_169970720
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Neu, koop wel een nieuwe onderbroek.

Koffers raken eigenlijk vooral kwijt als je overstapt. Dat bij je transavia vlucht naar gran canaria de koffer op mykanos uit komt heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.
Vlucht Stansted - Amsterdam met EasyJet, koffer eindigde in Genève :? :P
Acht jaar geleden.


Volgende dag stond de koerier voor de deur met de koffer :)
pi_169970799
quote:
10s.gif Op maandag 3 april 2017 14:16 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Vlucht Stansted - Amsterdam met EasyJet, koffer eindigde in Genève :? :P
Acht jaar geleden.

Volgende dag stond de koerier voor de deur met de koffer :)
Oke, dat is dan ook voorbij...
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 april 2017 @ 14:22:05 #92
414785 sirdanilot
pi_169970842
Ik had 2 koffers mee op een vlucht v an brazilie naar Nederland (met diverse overstappen) en op London Heathrow ging het fout en kwam de koffer helaas niet mee.

De volgende dag werd de koffer netjes b ij me thuis bezorgd.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 3 april 2017 @ 15:44:39 #93
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169972868
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:26 schreef electronique het volgende:
Verdelen jullie trouwens vaak dingen in verschillende koffers of nemen jullie een extra setje kleding mee voor het geval een koffer te laat op de bestemming aankomt of helemaal kwijt raakt? Ik doe dat eigenlijk nooit maar mijn reispartner had het daar opeens over. Zoveel koffers raken er toch helemaal niet kwijt?
Ik heb altijd een zwembroek in mijn handbagage zitten, als mijn koffer dan te laat is kan ik in elk geval bij het zwembad in de zon liggen 8-)
So we just called him Fred
pi_169973275
Meestal heb ik weinig van waarde in mijn koffer dus hoop dan ook dat de airline hem verliest en ik de vergoeding krijg :D :')
pi_169974049
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 16:00 schreef WammesWaggel het volgende:
Meestal heb ik weinig van waarde in mijn koffer dus hoop dan ook dat de airline hem verliest en ik de vergoeding krijg :D :')
Normaal is de vergoeding maar 1000 euro toch? Vind ik vrij weinig, heb meestal wel meer in mijn koffer zitten
  Eindredactie Games maandag 3 april 2017 @ 16:40:48 #96
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_169974133
quote:
10s.gif Op maandag 3 april 2017 14:16 schreef WammesWaggel het volgende:

Volgende dag stond de koerier voor de deur met de koffer :)
Heerlijk is dat, dan hoef je niet naar huis te slepen met je koffer :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_169977668
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 20:43 schreef Kansenjongere het volgende:
Ik gebruik altijd van die hersluitbare diepvrieszakjes, kosten geen drol en worden altijd geaccepteerd.
Die heb ik ook gehad, tot ik op luton was en terug wilde vliegen met mijn 1.2liter zak waar 4 dingetjes in zaten, ik moest een andere zak kopen :')
  maandag 3 april 2017 @ 19:38:08 #98
62913 Blik
The one and Only!
pi_169977859
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 19:29 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Die heb ik ook gehad, tot ik op luton was en terug wilde vliegen met mijn 1.2liter zak waar 4 dingetjes in zaten, ik moest een andere zak kopen :')
Echt? Hoe meten ze de inhoud van een plastic zakje dan, puur de grootte?
pi_169977892
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 19:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Echt? Hoe meten ze de inhoud van een plastic zakje dan, puur de grootte?
Jap, douane vrouwtje zei dat mijn zakje te groot was en ik moest maar een kleinere zak regelen, ze had een voorbeeld zak boven op die van mijn gelegd, mijn zak was een cm of 6 langer (was zo'n albertheijn druk en sluit zak)

zo ontzettend treurig, moest ik voor 50 pence een nieuw zakje kopen :')
  User die het meest klaagt 2022 maandag 3 april 2017 @ 19:45:13 #100
414785 sirdanilot
pi_169978024
Op Eindhoven heb ik ook een keer gehad dat mijn zak te groot was maar gelukkig zijn ze daar gewoon gratis.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169980400
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Neu, koop wel een nieuwe onderbroek.

Koffers raken eigenlijk vooral kwijt als je overstapt. Dat bij je transavia vlucht naar gran canaria de koffer op mykanos uit komt heb ik nog nooit gehoord eigenlijk.
Bij bedrijfsuitjes een aantal keer gehad dat 1 van de collega's zonder koffer zat, waren altijd vluchten zonder overstap.
pi_169981384
over drie weken weer vliegen, met Air Canada in de A330 naar JFK. Iemand ervaringen met de AC A330?
pi_169981959
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 21:23 schreef wielrennerdt het volgende:
over drie weken weer vliegen, met Air Canada in de A330 naar JFK. Iemand ervaringen met de AC A330?
Seatguru al bekeken? :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_169982020
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 21:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

Seatguru al bekeken? :)
Jup, een 2-4-2 opstelling dus dat is fijn :). Helaas geen SkyTeam vlucht alleen. Maar klm was 600 euro duurder per persoon (zijn met z'n vieren dus dan is de keuze snel gemaakt).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2017 21:38:24 ]
  maandag 3 april 2017 @ 23:10:28 #105
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_169985706
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 10:42 schreef opperkleurder het volgende:
Binnen de EU moet het paspoort geldig zijn t/m de dag van terugkomst.
Dat, en niets anders. Eigenlijk moet je het benoemen als binnen Schengen want daar moet je je slechts kunnen identificeren. Maar zelfs op een gemeentehuis weten ze je van foutieve info te voorzien.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 3 april 2017 @ 23:22:00 #106
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_169986169
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 19:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Echt? Hoe meten ze de inhoud van een plastic zakje dan, puur de grootte?
Nee, in UK hoef je niet met b.v. een Schiphol zakje aan te komen. Gewoon verplicht om hun afwijkende model zakje te gebruiken. Ik ben dat gezeik daar al jaren zo zat dat ik het maar iedere keer incheck en dan komt bij de laatste vlucht terug ook de bagage wel binnen 10 minuten op de belt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_169986302
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 23:22 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nee, in UK hoef je niet met b.v. een Schiphol zakje aan te komen. Gewoon verplicht om hun afwijkende model zakje te gebruiken. Ik ben dat gezeik daar al jaren zo zat dat ik het maar iedere keer incheck en dan komt bij de laatste vlucht terug ook de bagage wel binnen 10 minuten op de belt.
Niet om het een of ander maar ik heb in afgelopen 15-20 vluchten nog nooit een zakje of iets gebruikt? Meestal alleen een deo ofzo bij maar die gooi ik gewoon los naast alle andere spullen zoals wallet e.d. en nog nooit opmerking gehad dat ik een zakje nodig had? (alleen in Japan maar daar deden ze het zelf in zakje voor je). Vlieg bijna altijd vanaf LHR/LGW of Luton.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 3 april 2017 @ 23:36:17 #108
62913 Blik
The one and Only!
pi_169986672
Afgelopen 2 jaar ook een 5-tal keer vanaf London gevlogen, maar ook nog nooit problemen gehad. Wellicht gebruik ik een klein zakje, of wellicht heeft de priority bagage-check er iets mee te maken.
  FOK!fotograaf woensdag 5 april 2017 @ 14:02:23 #109
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_170018540
Gor om te lezen over het paspoort, de mijne verloopt ook in juni en in mei vlieg ik nog.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
pi_170018889
quote:
14s.gif Op woensdag 5 april 2017 14:02 schreef fraubitch het volgende:
Gor om te lezen over het paspoort, de mijne verloopt ook in juni en in mei vlieg ik nog.
Het ligt er wel aan waarheen je vliegt hé. Als je buiten Europa vliegt, kunnen er zomaar aanvullende eisen zijn. Soms moet je paspoort dan wel geldig zijn tot 6 maanden na je thuisvlucht.
  FOK!fotograaf woensdag 5 april 2017 @ 14:26:45 #111
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_170019016
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 14:19 schreef heite het volgende:

[..]

Het ligt er wel aan waarheen je vliegt hé. Als je buiten Europa vliegt, kunnen er zomaar aanvullende eisen zijn. Soms moet je paspoort dan wel geldig zijn tot 6 maanden na je thuisvlucht.
Bedankt. Ik vlieg gewoon binnen de EU!
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  woensdag 5 april 2017 @ 20:03:00 #112
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170026326
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 23:25 schreef RipCity het volgende:

[..]

Niet om het een of ander maar ik heb in afgelopen 15-20 vluchten nog nooit een zakje of iets gebruikt? Meestal alleen een deo ofzo bij maar die gooi ik gewoon los naast alle andere spullen zoals wallet e.d. en nog nooit opmerking gehad dat ik een zakje nodig had? (alleen in Japan maar daar deden ze het zelf in zakje voor je). Vlieg bijna altijd vanaf LHR/LGW of Luton.
Ik heb wel eens een 150ml Diesel deo zo kunnen kiepen omdat ik hem vergeten was in mijn cargo te doen.. 25¤ , zonder pardon :W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 5 april 2017 @ 20:04:06 #113
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170026359
Morgen gaan we de bedelmolen weer in op PHC.. nu al geen zin in ;( :r
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170026505
quote:
14s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een 150ml Diesel deo zo kunnen kiepen omdat ik hem vergeten was in mijn cargo te doen.. 25¤ , zonder pardon :W
Gewoon terecht toch? :)

quote:
13s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:04 schreef Sounddragon het volgende:
Morgen gaan we de bedelmolen weer in op PHC.. nu al geen zin in ;( :r
Nigeria? Gezellig :D Leuke ervaringen? :P
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 5 april 2017 @ 20:09:29 #115
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170026518
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:08 schreef RipCity het volgende:

[..]

Gewoon terecht toch? :)
Ja, regels zijn regels, mijn eigen stomme fout natuurlijk.. in een zakkie had ook niet gemogen, want is 150ml..

Nee, dat is niet grappig.. gelukkig hebben we een agent bij ons van de klant, en die laten zich niet zomaar foppen, anders kom je compleet uitgekleed op je blote voeten bij het vliegtuig.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 5 april 2017 @ 20:58:28 #116
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170028157
quote:
14s.gif Op woensdag 5 april 2017 20:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een 150ml Diesel deo zo kunnen kiepen omdat ik hem vergeten was in mijn cargo te doen.. 25¤ , zonder pardon :W
Haha, ik kan het nog sterker vertellen. Was ooit op een vliegveld, domestic flight, koop aan airside een bus scheergel, vertraagde vlucht, dus loop weer naar buiten en moest dus ook weer door de security naar airside..... je begrijpt 'm! hoe dom kun je zijn....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 6 april 2017 @ 14:14:10 #117
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170041215
3 hours 'til armoured car transport O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 6 april 2017 @ 14:36:09 #118
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_170041580
quote:
14s.gif Op donderdag 6 april 2017 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
3 hours 'til armoured car transport O-)
Been there, done that, got many tshirts. Alleen in een gevaarlijker gebied waar we persoonlijke en bewapende bodyguards hadden. Aanyway, is offtopic.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 6 april 2017 @ 15:17:26 #119
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170042402
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 14:36 schreef static het volgende:

[..]

Been there, done that, got many tshirts. Alleen in een gevaarlijker gebied waar we persoonlijke en bewapende bodyguards hadden. Aanyway, is offtopic.
Hebben we hier ook.. gaan straks 8 kalashnikovs mee, en hier on site lopen er tientallen...pasjes, betonnen muren, wachttorens, prikkeldraad..

Maar... tis wel voor een flink deel poppenkast volgens mij hoor, maja, de klant schrijft het voor en regelt het allemaal, dus ik vind het prima ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 16% gewijzigd door Sounddragon op 06-04-2017 15:38:06 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 7 april 2017 @ 10:53:49 #120
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170060264
Blijkbaar was het voordelig om in de winter 54 dagen en in de zomer 76 dagen vooraf te boeken.

Ik zeg was, want je kan wel raden wat er nu gaat gebeuren: airlines verhogen rond boven genoemde periodes hun prijzen, wetende dat consumenten aan de hand van zulke publicaties juist rond die periodes naar tickets gaan zoeken.

So we just called him Fred
  vrijdag 7 april 2017 @ 11:00:58 #121
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170060363
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 april 2017 10:53 schreef FredvZ het volgende:
Blijkbaar was het voordelig om in de winter 54 dagen en in de zomer 76 dagen vooraf te boeken.

Ik zeg was, want je kan wel raden wat er nu gaat gebeuren: airlines verhogen rond boven genoemde periodes hun prijzen, wetende dat consumenten aan de hand van zulke publicaties juist rond die periodes naar tickets gaan zoeken.

[ afbeelding ]
Dat kunnen ze niet. Het gebeurd wel vanzelf, doordat mensen gaan zoeken en boeken. Er spelen zoveel factoren een rol, airlines kunnen hier niet echt op reageren.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_170062402
En natuurlijk voor alleen O-Ds richting Amerika zoals onderaan te lezen valt. Voor elke markt is dit anders... Daar zit gigantisch veel verschil in, ook wat betreft vertrekdata... Veel succes als jij voor hoogseizoen lekker wil gaan boeken in dat window... _O-

quote:
99s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:00 schreef XL het volgende:

[..]

Dat kunnen ze niet. Het gebeurd wel vanzelf, doordat mensen gaan zoeken en boeken. Er spelen zoveel factoren een rol, airlines kunnen hier niet echt op reageren.
Heel airline revenue management draait hierom natuurlijk. Van elke markt is bekend hoe de boeking profielen zijn en dit wordt meegenomen in de optimalisatie. Dit is geen nieuwe info voor airlines, dat weten ze allang, niet alsof ze zomaar wat in de wilde weg proberen...

Verder zegt dit niks over de availability in de 'prime booking window', misschien verkoopt een airline hier maar 10% van z'n stoelen tegen dat lagere gemiddelde, dus niet alsof de hele wereld daar nu in zou kunnen boeken...
Jack does it in real time...
  vrijdag 7 april 2017 @ 13:17:03 #123
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170062613
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 april 2017 11:00 schreef XL het volgende:

[..]

Dat kunnen ze niet. Het gebeurd wel vanzelf, doordat mensen gaan zoeken en boeken. Er spelen zoveel factoren een rol, airlines kunnen hier niet echt op reageren.
Dat betwijf ik toch. Het kan best zijn dat je aan een bepaalde vakantie periode vastzit, maar dan nog is het nog steeds het voordeligst om ergens tussen 17 en 13 weken vóór vertrek een longhaul flight te boeken. Ik doe het al jaren en hou ook na boeking de tarieven in de gaten. Dan zie je toch een trend. Dat er daarna nog wel eens een obscure aanbieding (b.v. Ukrain of Xiamen met 10 uur overstaptijd) tussendoor schiet zal ik niet ontkennen.

En wat de onwetende reiziger blijkbaar nog steeds niet door heeft, is dat je voor de goedkoopte naar Singapore niet met Singapore Airlines moet vliegen. Net zo min als dat je Cathay naar Hong Kong moet boeken. Cathay maakte het eind vorig jaar heel bont door een ticket AMS-HKG-BKK voor 487 aan te bieden terwijl een ticket AMS-HKG op dezelfde heen en terug data 922 kostte. Wie het begrijpt mag het zeggen. En KLM op een directe route is altijd minimaal 150 euro duurder dan de goedkoopste verbinding met een maximaal 3 uur overstap / stopover.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_170062785
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 april 2017 13:17 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

(...)Wie het begrijpt mag het zeggen. (...)
Dat komt door marksegmentatie en concurrentie. Cathay heeft een 'monopolie' in Hong Kong op directe longhauls richting Europa en op de O-D AMS-BKK moeten ze met Europese carriers en de hele ME3 concurreren.

Oftewel vanuit hun basis kunnen ze point-to-point naar Europa aanbieden zonder overstap als enige, dus maken ze natuurlijk gretig gebruik van deze positie en vragen ze 'de hoofdprijs'. Die andere route is de concurrentie moordend en moeten ze wel lagere tarieven rekenen... En daar hebben ze ook een ongunstiger 'product' dan KLM, namelijk een route met een overstap vs. direct AMS-BKK. Dus daar kan je minder geld voor vragen / KLM kan meer geld vragen voor het 'gemak' van een direct route.

Airlines worden altijd dit soort 'sneaky' praktijken verweten, maar dit is ongeveer business 101 en gewoon een kwestie van concurrentieposities op routes en het feit dat een vlucht met overstap en ander 'product' is dan een directe vlucht bijv. Dus dan zijn er natuurlijk ook verschillende prijzen voor die 'producten'...

Daarnaast moet je altijd in je achterhoofd houden dat het om twee dingen draait: prijzen en beschikbaarheid. Airlines 'beschermen' een bepaalde hoeveelheid stoelen tegen bepaalde prijzen, dus je kan stunten met prijzen van 300 euro tussen AMS-BKK, maar dan beperk je dat wel maar tot 5 stoelen ofzo. Daarom is het ook misleidend om te zeggen dat het 'altijd' het voordeligst is om 17 tot 13 weken voor vertrek te boeken, want als een vlucht heel druk is zal er in dit window misschien minimale beschikbaarheid van stoelen zijn en vis je achter het net...
Jack does it in real time...
  vrijdag 7 april 2017 @ 13:33:20 #125
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170062947
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 13:25 schreef DeeBee het volgende:

Daarnaast moet je altijd in je achterhoofd houden dat het om twee dingen draait: prijzen en beschikbaarheid. Airlines 'beschermen' een bepaalde hoeveelheid stoelen tegen bepaalde prijzen, dus je kan stunten met prijzen van 300 euro tussen AMS-BKK, maar dan beperk je dat wel maar tot 5 stoelen ofzo. Daarom is het ook misleidend om te zeggen dat het 'altijd' het voordeligst is om 17 tot 13 weken voor vertrek te boeken, want als een vlucht heel druk is zal er in dit window misschien minimale beschikbaarheid van stoelen zijn en vis je achter het net...
en daarom kan een reisgroep die een airline niet verwacht ook een ticket in de gunstige 13-17 weken voor vertrek (aldus Buzz) om zeep helpen. Als je flexibel bent is die periode natuurlijk gunstig maar voor een bepaalde vlucht kun je het beste zo snel mogelijk boeken. Jij hebt namelijk geen inzicht in de load van een vliegtuig en die bepaalt de prijs.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 7 april 2017 @ 18:51:16 #126
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170069740
Frappant toch dat je op CDG wel geacht wordt je transfer inclusief customs en een halve marathon zonder paffen of pleetijd te redden, maar dat ze het vervolgens wel voor elkaar krijgen om inclusief een kwartier vertraging je cargo niet mee te krijgen naar AMS.
Op zich prima geregeld hoor, het systeem voor afhandeling van dat falen werkt prima, kwam volgens hen met een vlucht 50 minuten later mee (met de suggestie of je niet effe wilt wachten) maar het vervolgens same day laten thuisbezorgen gaat hem niet worden.
Niet gewacht overigens.. al 27 uur geen bed of bad gezien en ik moest nog een paar uur naar huis en ik had nog meer te regelen daar.. maar na het laatste SMSje om een uur of 11 vanmorgen dat 'de transporteur zsm contact opneemt', bleef het verdomd stil.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 7 april 2017 @ 20:36:43 #127
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170072494
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 april 2017 13:33 schreef XL het volgende:

[..]

en daarom kan een reisgroep die een airline niet verwacht ook een ticket in de gunstige 13-17 weken voor vertrek (aldus Buzz) om zeep helpen. Als je flexibel bent is die periode natuurlijk gunstig maar voor een bepaalde vlucht kun je het beste zo snel mogelijk boeken. Jij hebt namelijk geen inzicht in de load van een vliegtuig en die bepaalt de prijs.
Uiteraard is voor de gemiddelde consument revenu management van een maatschappij niet te doorgronden, en ook niet voor de wat meer ervaren reiziger.
Al moet ik zeggen dat op vluchten die ik regelmatig maak richting Istanbul, Kiev, Budapest en diverse Poolse bestemmingen (En in mindere mate Kuale Lumpur) ik nu toch wel redelijk in mijn hoofd heb wanneer je moet boeken wanneer iets een bepaalde prijs is, natuurlijk verandert de strategie van een luchtvaartmaatschappij wel eens en bijvoorbeeld een grote groep scholieren kan inderdaad op een bepaalde dag of vlucht heel duur maken.

Alles hangt natuurlijk ook af van de flexibiliteit van de reiziger, als je weet dat er wat speling is in een schema dan kan je wel wachten als prijzen relatief hoog zijn, maar als je die flexibiliteit niet hebt en je ziet dat op dagen er omheen tarieven lager zijn maar op jouw betreffende dag niet dan is juist snel boeken het devies.
Voor de echte onmogelijkheden qua tarief kan ik binnen Europa gelukkig gebruik maken van frequent flyer miles, die stellen mij in staat enkele reizen te boeken tegen schappelijke prijzen. (Voorbeeld, enkele reis KLM Kiev - Amsterdam kost rond de 300 euro, maar met miles maar ¤ 21 euro, dan is inzet van miles zeer verstandig).
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 8 april 2017 @ 23:56:37 #128
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170096851
Vannacht rond een uur of 5 ( :')) kreeg ik een SMS dat mijn bagage tussen 9 en 11 bezorgd zou worden en zo geschiedde.

Problem solved, maar wel een vreemde afhandeling.. contact tussen KLM en TNT kan iets gestroomlijnder, en SMSjes midden in de nacht zijn ook wat twijfelachtig, maar goed.. ik heb mijn spullen weer terug ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170101751
Even een hele stomme vraag, maar als je een vlucht boekt met overstap en je wilt graag stoelen met extra beenruimte; moet je dan voor beide vluchten daar apart voor aftikken er vanuit gaande dat je hier sowieso voor moet betalen zoals bij KLM?
Voor wat foto's, kijk hier
  Moderator zondag 9 april 2017 @ 11:17:13 #130
45833 crew  Fogel
pi_170102277
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:44 schreef polariteit het volgende:
Even een hele stomme vraag, maar als je een vlucht boekt met overstap en je wilt graag stoelen met extra beenruimte; moet je dan voor beide vluchten daar apart voor aftikken er vanuit gaande dat je hier sowieso voor moet betalen zoals bij KLM?
Bij de KLM betaal je per "leg", dus als je zowel op de heen- als terugweg een overstap hebt mag je 4x betalen. Zal bij andere bedrijven met low-cost ambities niet veel anders zijn.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zondag 9 april 2017 @ 14:32:00 #131
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170105516
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 10:44 schreef polariteit het volgende:
Even een hele stomme vraag, maar als je een vlucht boekt met overstap en je wilt graag stoelen met extra beenruimte; moet je dan voor beide vluchten daar apart voor aftikken er vanuit gaande dat je hier sowieso voor moet betalen zoals bij KLM?
Elke vlucht apart.. zat van de week upgraded business op de terugweg, en vanaf CDG naar AMS gewoon cattle.. vaak heeft upgraden ook weinig nut op die korte vluchtjes, ja, je zit voorin en je bagage is prio, maar echt extra ruimte enzo valt tegen in verhouding tot de meerprijs.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170107491
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 14:32 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Elke vlucht apart.. zat van de week upgraded business op de terugweg, en vanaf CDG naar AMS gewoon cattle.. vaak heeft upgraden ook weinig nut op die korte vluchtjes, ja, je zit voorin en je bagage is prio, maar echt extra ruimte enzo valt tegen in verhouding tot de meerprijs.
Als je binnen Europa vliegt stelt dat sowieso niets voor, begrijp ook niet waarom je daar extra voor zou willen betalen.
pi_170108216
Tnx beiden, daar was ik al een beetje bang voor. Dat maakt het zoeken naar vliegtickets er helaas niet makkelijker op :p
Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 9 april 2017 @ 17:21:36 #134
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170109876
quote:
2s.gif Op zondag 9 april 2017 15:49 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Als je binnen Europa vliegt stelt dat sowieso niets voor, begrijp ook niet waarom je daar extra voor zou willen betalen.
Persoonlijk heb ik er inderdaad geen geld voor over om business klasse te zitten. Want het broodje wat je krijgt binnen Europa is dat het natuurlijk niet waard.

Wat natuurlijk ook meespeelt is dat aan business klasse ook andere voordelen zitten, denk aan snelle toegang tot veiligheidscontroles, eventuele lounge toegang en als eerste uit een toestel en extra bagagevoordelen.
Het is niet enkel de zitplaats in het toestel wat er toe doet, de randvoorwaarden zijn vaak net zo belangrijk.
En voor zakenreizigers betaalt de werkgever of opdrachtgever het ticket waardoor de keus snel gemaakt is, krijg je een travelbudget, dan is de keus voor economy klasse en dat in combinatie met een eventuele FQTV status snel gemaakt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 10 april 2017 @ 22:52:01 #135
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170138899
Weet iemand met welk type stoel indeling Qatar in hun 777-300 vanaf AMS vliegt? Ik zie op Seatguru 3 types waarvan twee er een 3-4-3 :r en één met een 3-3-3 ^O^ stoelindeling.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_170139196
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 21:23 schreef wielrennerdt het volgende:
over drie weken weer vliegen, met Air Canada in de A330 naar JFK. Iemand ervaringen met de AC A330?
Ja, best comfortabel en goed entertainment systeem. Probeer een stoel te krijgen in de voorste economy cabin.
pi_170139214
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
Weet iemand met welk type stoel indeling Qatar in hun 777-300 vanaf AMS vliegt? Ik zie op Seatguru 3 types waarvan twee er een 3-4-3 :r en één met een 3-3-3 ^O^ stoelindeling.
Ik vloog in een 3-4-3 indeling eind vorig jaar van en naar Qatar
  dinsdag 11 april 2017 @ 20:18:09 #138
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170153270
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
Weet iemand met welk type stoel indeling Qatar in hun 777-300 vanaf AMS vliegt? Ik zie op Seatguru 3 types waarvan twee er een 3-4-3 :r en één met een 3-3-3 ^O^ stoelindeling.
Vroegâh was het standaard een 3-3-3 indeling, maar men heeft er toen voor gekozen om de hele vloot uit te rusten met de 3-4-3 opstelling en die op de drukke routes in te zetten.
Drukke routes zijn de routes naar Thailand, en ook vanaf Amsterdam waar men door middel van lage prijzen veel passagiers lokt en dan laat overstappen.

De kans dat je in een 3-3-3 toestel terecht zal komen met vertrek uit Amsterdam is eigenlijk niet bestaand.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_170153411
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 22:52 schreef buzz1291 het volgende:
Weet iemand met welk type stoel indeling Qatar in hun 777-300 vanaf AMS vliegt? Ik zie op Seatguru 3 types waarvan twee er een 3-4-3 :r en één met een 3-3-3 ^O^ stoelindeling.
2-2-2 in business, 24 stoelen.
3-4-3 in economy, 388 stoelen.

3-3-3 zit alleen nog in sommige 777-200LR in economy, maar daar zijn er maar 9 van. Andere config is J42-Y316 voor de 777-300ER bij QR, maar die vliegen vooral ri. Amerika. AMS heeft niet genoeg premium vraag, en omdat er maar 1 vlucht per dag is dus een high density 777. Had zelf liever dat we 2x per dag met 787 zouden gaan, maar landingsrechten ontbreken...

Overigens wel nieuwe stoelen en betere seatpitch en width dan een hoop concurrenten in de 777. Daarnaast gaat je geliefde Cathay ook naar 3-4-3 in hun 777's, ik vrees voor je dat er weinig maatschappijen 3-3-3 zullen houden.
Jack does it in real time...
  dinsdag 11 april 2017 @ 22:14:42 #140
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170157387
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 20:23 schreef DeeBee het volgende:

[..]

2-2-2 in business, 24 stoelen.
3-4-3 in economy, 388 stoelen.

3-3-3 zit alleen nog in sommige 777-200LR in economy, maar daar zijn er maar 9 van. Andere config is J42-Y316 voor de 777-300ER bij QR, maar die vliegen vooral ri. Amerika. AMS heeft niet genoeg premium vraag, en omdat er maar 1 vlucht per dag is dus een high density 777. Had zelf liever dat we 2x per dag met 787 zouden gaan, maar landingsrechten ontbreken...

Overigens wel nieuwe stoelen en betere seatpitch en width dan een hoop concurrenten in de 777. Daarnaast gaat je geliefde Cathay ook naar 3-4-3 in hun 777's, ik vrees voor je dat er weinig maatschappijen 3-3-3 zullen houden.
Over die nieuwe stoelen bij Qatar had ik al gelezen. Ook dat het gangpad extreem smal zou zijn, wat weer aan de stoelbreedte of armleuning ten goede zou komen. Seatguru zegt toch 17 inch. Maar die 33 inch pitch is dan weer beter dan bij de meeste andere maatschappijen. En 2 x 6,5 uur is dan nog wel te doen.

Cathay gaat inderdaad de 3-3-3 configuratie ook vervangen. En mijn andere favoriet, FinnAir, heeft nu ook al een inch van de pitch afgeschaafd tot 31 inch in hun A350. Turkish, die wel een goede aansluitende verbinding heeft, doen we maar ff niet voorlopig.

Dan zal het de eerrst volgende privé trip wel Qatar worden of Emirates met een ruime zit in een A380. Al kun je bij die laatste voor het goedkoopste tarief ook al niet meer gratis een stoel reserveren, en terecht eigenlijk.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_170210293
Hebben jullie ervaring met SAS? Vlieg in augustus met een airbus A340 naar Beijing

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2017 10:45:24 ]
  Moderator vrijdag 14 april 2017 @ 11:03:02 #142
45833 crew  Fogel
pi_170210585
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:43 schreef Oberkullie het volgende:
Hebben jullie ervaring met SAS? Vlieg in augustus met een airbus A340 naar Beijing
Ja, maar alleen SAS plus en business in de A340. Wat wil je weten?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_170212496
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 10:43 schreef Oberkullie het volgende:
Hebben jullie ervaring met SAS? Vlieg in augustus met een airbus A340 naar Beijing
Er zitten WC's in.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_170234344
Weet iemand een site waar je willekeurig de goedkoopste vliegticket kan vinden?

Het volgende; wil van dinsdag tot zaterdag paar daagjes naar Spanje. Maakt me niet uit waar, maar wil wel het goedkoopste. Liefst vanaf AMS/EHV/CRL/BRU/RTM
Abracadabra, tapate guarra!
pi_170234520
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:46 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Weet iemand een site waar je willekeurig de goedkoopste vliegticket kan vinden?

Het volgende; wil van dinsdag tot zaterdag paar daagjes naar Spanje. Maakt me niet uit waar, maar wil wel het goedkoopste. Liefst vanaf AMS/EHV/CRL/BRU/RTM
Transavia, ryanair, google flights, skyscanner en tuifly al geprobeerd?
  zaterdag 15 april 2017 @ 11:56:29 #146
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170234532
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:46 schreef BoxeurDesRues het volgende:
Weet iemand een site waar je willekeurig de goedkoopste vliegticket kan vinden?

Het volgende; wil van dinsdag tot zaterdag paar daagjes naar Spanje. Maakt me niet uit waar, maar wil wel het goedkoopste. Liefst vanaf AMS/EHV/CRL/BRU/RTM
Aanstaande dinsdag of een willekeurige dinsdag?
Met of zonder hotel?
So we just called him Fred
pi_170234796
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 11:56 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Aanstaande dinsdag of een willekeurige dinsdag?
Met of zonder hotel?
as. Dinsdag, zonder hotel
Abracadabra, tapate guarra!
  zaterdag 15 april 2017 @ 12:22:32 #148
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170235175
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:06 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

as. Dinsdag, zonder hotel
Maakt de plaats in Spanje nog uit? Barcelona is bijvoorbeeld goedkoper dan Alicante, maar als je verwacht in de zon te kunnen zitten zou ik toch voor Alicante kiezen:

So we just called him Fred
pi_170235825
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:22 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Maakt de plaats in Spanje nog uit? Barcelona is bijvoorbeeld goedkoper dan Alicante, maar als je verwacht in de zon te kunnen zitten zou ik toch voor Alicante kiezen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alicante is prima, BCN ben ik al zo vaak geweest. Had je wat interessants gevonden?
Abracadabra, tapate guarra!
  zaterdag 15 april 2017 @ 13:01:53 #150
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170235982
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:52 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Alicante is prima, BCN ben ik al zo vaak geweest. Had je wat interessants gevonden?
Voor 168~185 euro (afhankelijk van je cookies) kan je van AMS naar Alicante:
https://www.kayak.nl/flig(...)017-04-18/2017-04-22
So we just called him Fred
pi_170303381
Zit ik een beetje vluchten uit te zoeken, kan ik kiezen tussen 1 of 9 uur overstap tijd :') Beide lijken mij niet wenselijk met een klein kind :7
  dinsdag 18 april 2017 @ 12:57:30 #152
62913 Blik
The one and Only!
pi_170304686
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:12 schreef Miezziej het volgende:
Zit ik een beetje vluchten uit te zoeken, kan ik kiezen tussen 1 of 9 uur overstap tijd :') Beide lijken mij niet wenselijk met een klein kind :7
Ligt er maar net aan waar de overstap is
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:06:00 #153
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170304880
Pas op de terugweg uit Nigeria ook zoiets.. Half etmaal aan het reizen, nachtje doorgehaald dus, laatste stukkie vanuit Parijs terug cattle class, zit ik naast een mama met zo'n krijsmormel op schoot... Kleine kinderen horen niet in een vliegtuig, en al helemaal niet op schoot in cattle. JIJ wilt een jong, draag dan de consequenties en blijf met dat mormel uit vliegtuigen tot hij/zij/het op zijn minst oud genoeg is om zich te gedragen en op zéker niet meer krijst om het krijsen.. Alsjeblieft zeg }:|
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:15:08 #154
62913 Blik
The one and Only!
pi_170305069
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:06 schreef Sounddragon het volgende:
Pas op de terugweg uit Nigeria ook zoiets.. Half etmaal aan het reizen, nachtje doorgehaald dus, laatste stukkie vanuit Parijs terug cattle class, zit ik naast een mama met zo'n krijsmormel op schoot... Kleine kinderen horen niet in een vliegtuig, en al helemaal niet op schoot in cattle. JIJ wilt een jong, draag dan de consequenties en blijf met dat mormel uit vliegtuigen tot hij/zij/het op zijn minst oud genoeg is om zich te gedragen en op zéker niet meer krijst om het krijsen.. Alsjeblieft zeg }:|
:')

dan had je lekker een directe vlucht vanuit Nigeria moeten nemen, danwel business class of een treinticket moeten regelen. Je kunt ouders moeilijk verwijten dat ze een vlucht van Parijs naar Amsterdam nemen.
  Moderator dinsdag 18 april 2017 @ 13:24:05 #155
45833 crew  Fogel
pi_170305275
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:06 schreef Sounddragon het volgende:
Pas op de terugweg uit Nigeria ook zoiets.. Half etmaal aan het reizen, nachtje doorgehaald dus, laatste stukkie vanuit Parijs terug cattle class, zit ik naast een mama met zo'n krijsmormel op schoot... Kleine kinderen horen niet in een vliegtuig, en al helemaal niet op schoot in cattle. JIJ wilt een jong, draag dan de consequenties en blijf met dat mormel uit vliegtuigen tot hij/zij/het op zijn minst oud genoeg is om zich te gedragen en op zéker niet meer krijst om het krijsen.. Alsjeblieft zeg }:|
Daar is een heel eigen topic voor. Zal het als weer een pc voor mijn neus heb eens voor je opzoeken. Als je voor die tijd verder wil klagen, open gerust een nieuw topic (in KLB?).

Hier is het nogal offtopic en verdere reacties hierop zijn in dit topic niet nodig.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:30:59 #156
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170305411
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:15 schreef Blik het volgende:

[..]

:')

dan had je lekker een directe vlucht vanuit Nigeria moeten nemen, danwel business class of een treinticket moeten regelen. Je kunt ouders moeilijk verwijten dat ze een vlucht van Parijs naar Amsterdam nemen.
Dit kan je in Business Class net zo goed gebeuren. Natuurlijk heb je wat meer persoonlijke ruimte, maar genoeg krijsende kinderen in Business Class. Het probleem in dezen is ook niet het kind, die doet gewoon wat ieder kind doet. Het probleem is dat Sounddragon er niet mee om kan gaan, nachtje moet doorhalen en 12 uur moet reizen voor een vluchtje dat in 6,5 uur achter je kan liggen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_170305598
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:57 schreef Blik het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan waar de overstap is
Laatst een overstap van een uur gehad in Moskou. Vliegtuig werd niet aan de slurf geparkeerd maar vanwege de krappe overstap mocht ik mee met het business-class-busje. Allemaal no problem.

Alleen mijn ingecheckte bagage haalde de overstap niet en kwam pas een dag later aan.
pi_170305635
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:57 schreef Blik het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan waar de overstap is
Hong Kong of Singapore, moet nog even kijken.
In 2015 (zonder kind) wel een overstap gehad van anderhalf uur in Singapore, dat ging best makkelijk en we deden rustig aan. Dus in theorie moet het denk ik wel mogelijk zijn, maar weet niet of ik zin heb in die stress :') Nog even over nadenken.
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:45:38 #159
62913 Blik
The one and Only!
pi_170305647
quote:
99s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:30 schreef XL het volgende:

[..]

Dit kan je in Business Class net zo goed gebeuren. Natuurlijk heb je wat meer persoonlijke ruimte, maar genoeg krijsende kinderen in Business Class. Het probleem in dezen is ook niet het kind, die doet gewoon wat ieder kind doet. Het probleem is dat Sounddragon er niet mee om kan gaan, nachtje moet doorhalen en 12 uur moet reizen voor een vluchtje dat in 6,5 uur achter je kan liggen.
Klopt natuurlijk ook, kans is alleen wel minder groot op een directe vlucht van NIgeria naar AMS dan op een korte vlucht van Parijs naar Amsterdam.

Maargoed, maar terug ontopic
pi_170305660
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:06 schreef Sounddragon het volgende:
Pas op de terugweg uit Nigeria ook zoiets.. Half etmaal aan het reizen, nachtje doorgehaald dus, laatste stukkie vanuit Parijs terug cattle class, zit ik naast een mama met zo'n krijsmormel op schoot... Kleine kinderen horen niet in een vliegtuig, en al helemaal niet op schoot in cattle. JIJ wilt een jong, draag dan de consequenties en blijf met dat mormel uit vliegtuigen tot hij/zij/het op zijn minst oud genoeg is om zich te gedragen en op zéker niet meer krijst om het krijsen.. Alsjeblieft zeg }:|
tokkie being tokkie. Again.

Oh, jij dus, niet die moeder.
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:59:29 #161
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_170305876
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:45 schreef Blik het volgende:

[..]

Klopt natuurlijk ook, kans is alleen wel minder groot op een directe vlucht van NIgeria naar AMS dan op een korte vlucht van Parijs naar Amsterdam.

Maargoed, maar terug ontopic
Ik weet het niet, voor de lange vlucht is er geen alternatief. Ik zou liever met kinderen in de auto naar Parijs gaan dan met het vliegtuig. Naar Nigeria wordt de auto een moeilijk verhaal met kinderen. Vanwege familie omstandigheden en dergelijke moet je soms reizen, ook met kinderen. Natuurlijk zullen er minder kinderen in economy direct tussen Lagos en Amsterdam reizen (duur) of in Business (nog duurder), echter zitten op de KLM vlucht van Lagos naar Amsterdam ook de kinderen die naar Parijs vliegen en dus minder betalen voor een plek in die machine omdat ze in Amsterdam alsnog moeten overstappen. Het is gewoon heel dom om te doen alsof een kind minder recht heeft om in die machine te zitten of om te doen alsof een kind niet mag krijsen op een vlucht. Stel je gewoon niet zo aan, neem oordopjes mee en let meer op jezelf dan op anderen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 18 april 2017 @ 14:17:57 #162
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170306236
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 12:12 schreef Miezziej het volgende:
Zit ik een beetje vluchten uit te zoeken, kan ik kiezen tussen 1 of 9 uur overstap tijd :') Beide lijken mij niet wenselijk met een klein kind :7
Is die 1 uur overstap ook een echte overstap of alleen maar een tussenstop?

Het wil nog wel eens voorkomen dat vluchten van vakantievliegers een tussenstop hebben die door sommige systemen gezien worden als overstap.
Je stapt dan over in het toestel waar je zelf mee aangekomen bent en in een aantal gevallen mag je dan zelfs blijven zitten.
So we just called him Fred
pi_170306401
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:17 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Is die 1 uur overstap ook een echte overstap of alleen maar een tussenstop?

Het wil nog wel eens voorkomen dat vluchten van vakantievliegers een tussenstop hebben die door sommige systemen gezien worden als overstap.
Je stapt dan over in het toestel waar je zelf mee aangekomen bent en in een aantal gevallen mag je dan zelfs blijven zitten.
Hmm, dat is interessant, blijven zitten klinkt wel fijn O+ Behalve voor man dan, die rookt :7
Hoe kom ik daarachter? Ik zit nu bij 1 te kijken, en het toestel is hetzelfde type en aankomst/vertrek in zelfde terminal. Dus lijkt een tussenstop te kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
pi_170306723
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:26 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Hmm, dat is interessant, blijven zitten klinkt wel fijn O+ Behalve voor man dan, die rookt :7
Hoe kom ik daarachter? Ik zit nu bij 1 te kijken, en het toestel is hetzelfde type en aankomst/vertrek in zelfde terminal. Dus lijkt een tussenstop te kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
Waarschijnlijk gewoon een tussenstop in dat geval.

En een uurtje op Changi is goed te doen. Op Chinese airports zou ik daar niet aan beginnen.
  dinsdag 18 april 2017 @ 14:43:30 #165
62913 Blik
The one and Only!
pi_170306737
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:26 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Hmm, dat is interessant, blijven zitten klinkt wel fijn O+ Behalve voor man dan, die rookt :7
Hoe kom ik daarachter? Ik zit nu bij 1 te kijken, en het toestel is hetzelfde type en aankomst/vertrek in zelfde terminal. Dus lijkt een tussenstop te kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
Waar gaat de reis heen?
pi_170306739
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:26 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Hmm, dat is interessant, blijven zitten klinkt wel fijn O+ Behalve voor man dan, die rookt :7
Hoe kom ik daarachter? Ik zit nu bij 1 te kijken, en het toestel is hetzelfde type en aankomst/vertrek in zelfde terminal. Dus lijkt een tussenstop te kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
Vlucht naar Australie / Nieuw-Zeeland? Ik dacht dat op die route een tussenstop in bijv Hong Kong wel gebruikelijk is, omdat het te ver is om met één lading kerosine te vliegen.
pi_170306811
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Waar gaat de reis heen?
Ho Chi Minh City.
We wilden het liefst met Singapore Airlines vliegen, maar daar is een ticket in onze periode nu een stuk duurder, dus kijken we ook naar Cathay.
Man is nogal precies met welke airlines hij wil :+
  dinsdag 18 april 2017 @ 14:48:59 #168
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170306819
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:26 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Hmm, dat is interessant, blijven zitten klinkt wel fijn O+ Behalve voor man dan, die rookt :7
Hoe kom ik daarachter? Ik zit nu bij 1 te kijken, en het toestel is hetzelfde type en aankomst/vertrek in zelfde terminal. Dus lijkt een tussenstop te kunnen zijn, of zie ik dat verkeerd?
Welke vlucht / maatschappij / vluchtnummers?
So we just called him Fred
pi_170306921
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:48 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ho Chi Minh City.
We wilden het liefst met Singapore Airlines vliegen, maar daar is een ticket in onze periode nu een stuk duurder, dus kijken we ook naar Cathay.
Man is nogal precies met welke airlines hij wil :+
Een overstap op de hub/thuisbasis dus, in beide gevallen. En een afstand die ook non-stop te doen is. Dan lijkt me dat het een gewone overstap is en geen tussenlanding.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2017 14:55:27 ]
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 18 april 2017 @ 14:57:58 #170
414785 sirdanilot
pi_170306983
Als je bij een overstap je vlucht mist word je omgeboekt naar de volgende vlucht. Dus gewoon doen.

Saigon (ho chi minh city) is een relatief grote bestemming dus er zijn zat vluchten per dag.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  dinsdag 18 april 2017 @ 14:58:01 #171
62913 Blik
The one and Only!
pi_170306984
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:48 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ho Chi Minh City.
We wilden het liefst met Singapore Airlines vliegen, maar daar is een ticket in onze periode nu een stuk duurder, dus kijken we ook naar Cathay.
Man is nogal precies met welke airlines hij wil :+
Geen directe mogelijkheden KLM en/of met overstap in Parijs?
pi_170307028
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 14:48 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Welke vlucht / maatschappij / vluchtnummers?
Bijvoorbeeld van Cathay
SGN - HKG CX764 (boeing 777-300ER), aankomst T1
HKG - AMS CX271 (boeing 777-300ER), vertrek T1

@Blik:
KLM vond ik vorige keer niet zo (al was dat op de heenweg met Air France, maar op de terugweg waren ze onze koffers kwijt). En bij klm mag je 23kg en bij bijv. Cathay 30kg :@
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 18 april 2017 @ 15:03:54 #173
414785 sirdanilot
pi_170307080
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:01 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld van Cathay
SGN - HKG CX764 (boeing 777-300ER), aankomst T1
HKG - AMS CX271 (boeing 777-300ER), vertrek T1

@Blik:
KLM vond ik vorige keer niet zo (al was dat op de heenweg met Air France, maar op de terugweg waren ze onze koffers kwijt). En bij klm mag je 23kg en bij bijv. Cathay 30kg :@
Dat is niet één vlucht die een tussenstop maakt dnek ik. Dan zou je namelijk hetzelfde vluchtnummer verwachten. Lijkt me dus sterk dat je mag blijven zitten.

Maar een overstap binnen één terminal moet te doen zijn binnen 1 uur lijkt me. Vliegtuig uit, even naar de WC, door de transfer en naar je gate. Je hebt dan echter geen tijd om even rustig wta te eten of zo.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 18 april 2017 @ 15:11:51 #174
414785 sirdanilot
pi_170307220
Sowieso zijn vluchten met tussenstops tegenwoordig relatief zeldzaam. Vroeger was het veel normaler simpelweg omdat vliegtuigen niet zo ver konden.

Binnen Brazilië zijn tussenstops wel heel normaal, vaak heb je een (iets duurdere) rechtstreekse non stop vlucht en een (iets goedkopere) rechtstreekse vlucht met tussenstops in wat kleinere steden. Ik had b.v. een keer de optie Rio de Janeiro (SDU) - Brasília - Marabá, PA - Belém, PA. Van Brasília naar Belém was dan gewoon een vlucht met tussenstops. Maar in moderne Westerse landen is het volgens mij steeds minder gebruikelijk.

Maar goed die vlucht had ik dus echt geen zin in, niet gedaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170307333
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:03 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dat is niet één vlucht die een tussenstop maakt dnek ik. Dan zou je namelijk hetzelfde vluchtnummer verwachten. Lijkt me dus sterk dat je mag blijven zitten.

Maar een overstap binnen één terminal moet te doen zijn binnen 1 uur lijkt me. Vliegtuig uit, even naar de WC, door de transfer en naar je gate. Je hebt dan echter geen tijd om even rustig wta te eten of zo.
Eten doen we wel in het vliegtuig :P Het lijkt mij ook wel te doen, al ken ik het vliegveld van Hong Kong niet. Bij Singapore was anderhalf uur ruim voldoende, alleen weet ik niet meer precies hoeveel tijd we over hadden.
Ik ga er nog even over nadenken. Ik heb mijn paspoort toch nog niet terug.(aanvraag voor visa exemption)
  dinsdag 18 april 2017 @ 15:24:42 #176
62913 Blik
The one and Only!
pi_170307454
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:18 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Eten doen we wel in het vliegtuig :P Het lijkt mij ook wel te doen, al ken ik het vliegveld van Hong Kong niet. Bij Singapore was anderhalf uur ruim voldoende, alleen weet ik niet meer precies hoeveel tijd we over hadden.
Ik ga er nog even over nadenken. Ik heb mijn paspoort toch nog niet terug.(aanvraag voor visa exemption)
HKG moet dat ook wel lukken. Maar is via HKG vliegen niet een beetje om en dus een stuk langer?
pi_170307459
quote:
13s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:06 schreef Sounddragon het volgende:
Pas op de terugweg uit Nigeria ook zoiets.. Half etmaal aan het reizen, nachtje doorgehaald dus, laatste stukkie vanuit Parijs terug cattle class, zit ik naast een mama met zo'n krijsmormel op schoot... Kleine kinderen horen niet in een vliegtuig, en al helemaal niet op schoot in cattle. JIJ wilt een jong, draag dan de consequenties en blijf met dat mormel uit vliegtuigen tot hij/zij/het op zijn minst oud genoeg is om zich te gedragen en op zéker niet meer krijst om het krijsen.. Alsjeblieft zeg }:|
wat is je vraag?

niet met een privéjet vliegen :') :')
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_170307594
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:24 schreef Blik het volgende:

[..]

HKG moet dat ook wel lukken. Maar is via HKG vliegen niet een beetje om en dus een stuk langer?
Ongeveer 16 uur, valt me nog mee (komt natuurlijk ook door de korte overstap :P). Opzich valt het denk ik ook wel mee hoeveel langer het is, SGN zit een beetje tussen die 2 in.
  dinsdag 18 april 2017 @ 15:47:53 #179
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170307919
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 15:01 schreef Miezziej het volgende:
Bijvoorbeeld van Cathay
SGN - HKG CX764 (boeing 777-300ER), aankomst T1
HKG - AMS CX271 (boeing 777-300ER), vertrek T1
Daar zal je echt moeten overstappen. Als je de vlucht als één ticket AMS-SGN en SGN-AMS boekt dan heeft de airline ook de verantwoordelijkheid om te zorgen dat je aansluitende vlucht haalt.
In het ergste geval heb je alsnog een langere overstap in Hong Kong of Singapore. Bij luchthavens zijn ingericht op het snel verwerken van transit passagiers, dus grote kans dat het gewoon wel lukt om zo snel over te stappen.
So we just called him Fred
pi_170346483
Iemand hier weleens vanaf CRL gevlogen? Vlieg morgen rond 09:00. Is 07:30 aanwezig voldoende? 05:30 weg uit regio Dordrecht? Hoe is de ochtendspits rondom Antwerpen en Brussel op vrijdag? :)
pi_170346575
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 07:12 schreef Noisecontrollers het volgende:
Iemand hier weleens vanaf CRL gevlogen? Vlieg morgen rond 09:00. Is 07:30 aanwezig voldoende? 05:30 weg uit regio Dordrecht? Hoe is de ochtendspits rondom Antwerpen en Brussel op vrijdag? :)
Vaak gevlogen vanaf CRL. Bij Antwerpen sta je sowieso vast, maar daarna kun je meestal wel fatsoenlijk doorrijden.
Abracadabra, tapate guarra!
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 20 april 2017 @ 17:51:33 #182
414785 sirdanilot
pi_170357474
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 07:12 schreef Noisecontrollers het volgende:
Iemand hier weleens vanaf CRL gevlogen? Vlieg morgen rond 09:00. Is 07:30 aanwezig voldoende? 05:30 weg uit regio Dordrecht? Hoe is de ochtendspits rondom Antwerpen en Brussel op vrijdag? :)
Bij Antwerpen sta je onherroepelijk vast, en je komt er aan het begin de spits langs. Ik vind het dus enigszins krap bemeten. Ook bij brussel kan het prijs zijn.

anderhalf uur van tevoren aanwezig is prima, maar ik zou even 2 uur doen, zodat je meer speling hebt m.b.t. files. Zodra je ophet vliegveld zelf bent zijn de problemen voorbij, dar ben je zo doorheen. Vroeger vlogen we vaak vanaf charleroi.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 20 april 2017 @ 22:01:52 #183
62913 Blik
The one and Only!
pi_170366238
Om 6:30-7:00 sta je over het algemeen niet vast op vrijdagochtend bij Antwerpen, ik moet regelmatig in Mechelen zijn en op vrijdag nooit problemen tot op zijn minst 7:30
pi_170419546
Weet iemand wat de situatie op Schiphol is vandaag voor mensen die priority vliegen binnen Europa?
pi_170419930
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 07:53 schreef Alxander het volgende:
Weet iemand wat de situatie op Schiphol is vandaag voor mensen die priority vliegen binnen Europa?
Als de situatie hetzelfde is als gisteren, maakt dat waarschijnlijk geen klap uit. Vrienden van met met KLM-gold status stonden een uur in de rij bij de drop-off, en dat was dus de "priority" rij.

Bij de security boven was het ook verschrikkelijk druk. Voor hun vlucht van 14:00 uur waren ze om 11:30 uur op Schiphol, en uiteindelijk hebben ze hun vlucht net aan gehaald :')
  zondag 23 april 2017 @ 11:43:40 #186
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170422192
Op zich gaat het via de priority rij nog steeds sneller dan bij de gewone rij, probleem is dat als je bagage hebt door KLM nu ook passagiers liet aansluiten zonder status (die hebben al wel even in de rij gestaan) zodat de doorstroming wat beter is, dat was vooral het geval midden op de morgen doordat de rijen bleven.
Afhankelijk of je Schengen of niet Schengen vliegt kan de rij bij de priority security hierdoor ook langer zijn, want ook hier laat men af en toe passagiers doorstromen om de loop erin te houden.
Naast het feit dat het model van de uitvoer van security check met het nog steeds ongewoon hoge aantal tassen wat voor een 2de keer gecontroleerd moet worden. (Men voert alle regels zeer strict uit, vloeistoffen in de tas dan moet deze de 2de keer gecontroleerd worden, medewerkers van de beveiliging welke de eerste screening doen krijgen een reprimande als ze een tas niet doorleiden naar de 2de controle, de mafkees hiervoor verantwoordelijk voelt zich op dit moment nog on onaantastbaar dat zijn beleid de juiste is, maar gelukkig duurt dit niet zo lang meer).

Heb je een priority status, reis je met alleen handbagage, dan was je er om 11.15 nog steeds binnen 25 minuten door heen, en dat is inderdaad wel wat langer dan gebruikelijk, normaal lukt mij dat in 12 minuten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_170430723
Thanks, heb zekere voor het onzekere genomen maar duurde nog geen 5 minuten uiteindelijk (alleen handbagage).
  zondag 23 april 2017 @ 16:57:52 #188
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_170431256
Ik verheug me met al het nieuws van de afgelopen dagen, al zo op onze vakantievlucht a.s. zomer vanaf Schiphol. In de bouwvak, om 12:45 uur, vertrek naar LAX :') .
Ik denk dat we maar zorgen om om 8:45 op Schiphol te zijn dan :') .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_170431416
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:45 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Hong Kong of Singapore, moet nog even kijken.
In 2015 (zonder kind) wel een overstap gehad van anderhalf uur in Singapore, dat ging best makkelijk en we deden rustig aan. Dus in theorie moet het denk ik wel mogelijk zijn, maar weet niet of ik zin heb in die stress :') Nog even over nadenken.
Hoe oud is je kind dan? Volgens mij is het niet meer of minder stress dan zonder kind. Kind in de draagdoek, je loopt naar de gate, en klaar. Ik zou voor de korte overstap gaan...
  zondag 23 april 2017 @ 17:36:09 #190
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170432350
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 16:57 schreef MaLo het volgende:
Ik verheug me met al het nieuws van de afgelopen dagen, al zo op onze vakantievlucht a.s. zomer vanaf Schiphol. In de bouwvak, om 12:45 uur, vertrek naar LAX :') .
Ik denk dat we maar zorgen om om 8:45 op Schiphol te zijn dan :') .
Het probleem zit hem vooral op bepaalde tijdstippen, rond 09:00 uur bijvoorbeeld voor vluchten welke bij de KLM balies worden afgehandeld, dat zorgt op drukke dagen voor drukte, en dan ook nog eens de gekken die 4 uur voor vertrek aanwezig zijn en ook in die rij gaan staan, die zorgen dat de rijen onnodig lang zijn.

Bij vertrek van buitenlandse maatschappijen speelt dit probleem veel minder, die openen voor de ene vlucht vanaf Schiphol dedicated balies, en natuurlijk, of je 250 of 350 passagiers hebt zal wel voor wat extra drukte zorgen, maar valt uiteindelijk wel mee.

Ik ben gelukkig al jaren in de positie dat ik niet in die maffe rij moet staan van vertrekhal 3 naar vertrekhal 2. Want hoewel de media dit suggereert speelt dit probleem natuurlijk al veel langer, ik heb het vaak genoeg gezien. Vroegâh met controle bij de gate was het trouwens voor de reguliere passagier wel beter, want de kans op een vlucht missen was veel kleiner, want de paspoortcontrole ging altijd vrij snel en men ziet je bij de veiligheidscontrole van de gate dus weet men dat je er bent en kan men gemakkelijker wachten. Nu is het voor veel passagiers een stressvolle onderneming geworden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_170447981
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 17:03 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hoe oud is je kind dan? Volgens mij is het niet meer of minder stress dan zonder kind. Kind in de draagdoek, je loopt naar de gate, en klaar. Ik zou voor de korte overstap gaan...
Ongeveer 15 maanden.
Ik denk dat we inderdaad voor de korte overstap gaan. Hopelijk halen onze koffers het ook meteen :+
  Moderator maandag 24 april 2017 @ 11:09:11 #192
45833 crew  Fogel
pi_170449719
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 09:02 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ongeveer 15 maanden.
Ik denk dat we inderdaad voor de korte overstap gaan. Hopelijk halen onze koffers het ook meteen :+
En als ze het niet halen scheelt het je gesleep en komt de baggage wat later per taxi. Kan je ook nog eens gaan winkelen op kosten van je reisverzekering (afhankelijk van de voorwaarden die je verzekering heeft moet je misschien eerst een x aantal uur wachten).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_170449782
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2017 11:09 schreef Fogel het volgende:

[..]

En als ze het niet halen scheelt het je gesleep en komt de baggage wat later per taxi. Kan je ook nog eens gaan winkelen op kosten van je reisverzekering (afhankelijk van de voorwaarden die je verzekering heeft moet je misschien eerst een x aantal uur wachten).
In 2013 hebben we ze gewoon zelf opgehaald op Schiphol. Of dat moest of dat dat uit onze vrije wil was weet ik niet meer :'). Toen hadden we een iets langere overstap (2 uur ofzo), maar waren ze alsnog een karretje vergeten in te laden bij de overstap :+
Gelukkig was het op de terugweg, want ik had er geen rekening mee gehouden qua handbagage. Sinds die ervaring stop ik altijd wat extra kleding enzo in de handbagage :P
pi_170458726
Ik vlieg zondag om 07.00 uur. Zal ik nog eerder van huis gaan? Neem aan dat de drukte zo vroeg nog wel meevalt.
  maandag 24 april 2017 @ 21:08:29 #195
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170463407
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 18:09 schreef Oberkullie het volgende:
Ik vlieg zondag om 07.00 uur. Zal ik nog eerder van huis gaan? Neem aan dat de drukte zo vroeg nog wel meevalt.
Nu heb ik over het algemeen niet zoveel last van de rijen gezien ik normaliter via de priority rij mag en dus ga met KLeM, maar voor de Schengen vluchten had ik februari dit jaar een vlucht met TAP Air Portugal welke vertrok om 06.30 en ik werd compleet verrast om 05:30 door allemaal 'Transavia' volk wat allemaal tegelijk door de beveiliging wilde. Dat was niet in mijn planning opgenomen en ik moest toch wat assertief handelen om gewoon vooraan de rij te komen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_170466213
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 18:09 schreef Oberkullie het volgende:
Ik vlieg zondag om 07.00 uur. Zal ik nog eerder van huis gaan? Neem aan dat de drukte zo vroeg nog wel meevalt.
Ik hoop het voor je en ws is het ook wel zo, maar in het verleden heb ik wel eens 07:xx-vluchten gehad met de gedachte "vliegveld zal wel een ghost town zijn", om erachter te komen dat het al flink gezellig was.

(Maar dat was DUB, niet AMS. Maar ook daar begint de bedrijvigheid al om een uur of vijf.)
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_170466308
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 18:09 schreef Oberkullie het volgende:
Ik vlieg zondag om 07.00 uur. Zal ik nog eerder van huis gaan? Neem aan dat de drukte zo vroeg nog wel meevalt.
Vanaf 08:00 wordt het drukker.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_170467204
Hmm zorg wel dat ik er om 05.30 ben dan. Heb alleen handbagage en ben al online ingecheckt.
  maandag 24 april 2017 @ 23:26:19 #199
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_170467312
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2017 23:21 schreef Oberkullie het volgende:
Hmm zorg wel dat ik er om 05.30 ben dan. Heb alleen handbagage en ben al online ingecheckt.
Dat zal wel ruim genoeg zijn ja. Je hebt ook poortjes waar je gewoon zelf doorheen kan met paspoort
pi_170475123
Ik vlieg zondag met easyJet naar Praag. Vertrekhal 3. Ik vlieg om 10.55. Heb 1 stuks bagage voor incheck. Is het slimmer ivm die idiote drukte om heen maar zonder incheck bagage te vliegen en onze spullen maar in backpack te stoppen ? Of 3 uur van te voren er maar zijn ?
pi_170475227
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 07:12 schreef Noisecontrollers het volgende:
Iemand hier weleens vanaf CRL gevlogen? Vlieg morgen rond 09:00. Is 07:30 aanwezig voldoende? 05:30 weg uit regio Dordrecht? Hoe is de ochtendspits rondom Antwerpen en Brussel op vrijdag? :)
Ruim zat, CRL is echt zo'n typische ryanair tokko. Links aankomen, rechtsvertrekken. Hal met een broodje, security check, taxfree winkeltjes en de gate.

Ik heb daar ooit een vlucht gemist. Met de trein... :')
pi_170475342
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:11 schreef poldervrouwtje het volgende:
Ik vlieg zondag met easyJet naar Praag. Vertrekhal 3. Ik vlieg om 10.55. Heb 1 stuks bagage voor incheck. Is het slimmer ivm die idiote drukte om heen maar zonder incheck bagage te vliegen en onze spullen maar in backpack te stoppen ? Of 3 uur van te voren er maar zijn ?
Easyjet valt wel mee hoor. Maar een cittytripje praag moet toch wel te doen zijn zonder ruimbagage? Easyjet heeft bovendien het voordeel dat ze de M pier gebruiken en dat is een ander security punt dan die drama rijen die je ziet op het nieuws.

Gaat een stukje eerder een vlucht naar dublin van ryanair en rond hetzelfde moment een easyjet naar edinburg. Dat zijn geen schengen vluchten en dus H, niet M. Dus is verder is die M pier leeg op dat moment voor zover ik nu kan zien. Zou raar moeten zijn als dat druk is.
pi_170475820
Ah mooi. Dank yreal. Ik heb een beperking dus heb ik momenteel vanwege slechte periode extra's nodig. Vandaar ruimbagage. In nood kan het wel in handbagage maar is niet handig en zorgt voor extra gedoe
pi_170477095
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:39 schreef poldervrouwtje het volgende:
Ah mooi. Dank yreal. Ik heb een beperking dus heb ik momenteel vanwege slechte periode extra's nodig. Vandaar ruimbagage. In nood kan het wel in handbagage maar is niet handig en zorgt voor extra gedoe
100% zeker weer ik het natuurlijk niet, maar de m-pier heeft een eigen security check. Het is 90% easyjet daar, en die doen verder ook niks anders rond die tijd.

Bij de koffer drop heb je dus Praag en edinburgh, loopt ook wel los. Ik ben altijd redelijk laat, dus trek je vooral niet heel veel van mij aan, maar met drie uur ga je dat echt makkelijk redden daar. Vooral kreupel doen, krijg je prio boarding :+
pi_170477182
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 13:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

Easyjet valt wel mee hoor. Maar een cittytripje praag moet toch wel te doen zijn zonder ruimbagage? Easyjet heeft bovendien het voordeel dat ze de M pier gebruiken en dat is een ander security punt dan die drama rijen die je ziet op het nieuws.

Gaat een stukje eerder een vlucht naar dublin van ryanair en rond hetzelfde moment een easyjet naar edinburg. Dat zijn geen schengen vluchten en dus H, niet M. Dus is verder is die M pier leeg op dat moment voor zover ik nu kan zien. Zou raar moeten zijn als dat druk is.
ik vlieg maandag met wow air naar keflavik om 12:25 dat is ook de M pier, dus dat is blijkbaar gunstig?
pi_170477456
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 14:41 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

ik vlieg maandag met wow air naar keflavik om 12:25 dat is ook de M pier, dus dat is blijkbaar gunstig?
vind er geen zak aan, maar 9/10 x kan ik meteen mijn spullen op dd band gooien.
pi_170480348
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 april 2017 14:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

100% zeker weer ik het natuurlijk niet, maar de m-pier heeft een eigen security check. Het is 90% easyjet daar, en die doen verder ook niks anders rond die tijd.

Bij de koffer drop heb je dus Praag en edinburgh, loopt ook wel los. Ik ben altijd redelijk laat, dus trek je vooral niet heel veel van mij aan, maar met drie uur ga je dat echt makkelijk redden daar. Vooral kreupel doen, krijg je prio boarding :+
hoef ik geen moeite voor te doen , moeilijk lopen doe ik al ;).. dat weerhoud mij niet van een city trip. Ik ben sowieso altijd graag op tijd op luchthaven maar nu ik die drama verhalen zie op tv krabde ik mij even achter de oren..

Maar zo te horen loopt het wel los.
pi_170482949
Ik vlieg morgen naar Cork, Ierland (niet Schengen), die vertrekt vanaf pier D. bij vertrekhal 1 dus. Maar inchecken is vertrekhal 3. Ik ben al ingechecked en heb geen ruimbagage, kan ik dan ook door de douane bij vertrekhal 1?

Of wordt het gewoon een stukje hobbelen.
Even a broken clock is right twice a day.
  dinsdag 25 april 2017 @ 19:39:12 #209
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170483261
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 19:26 schreef danos het volgende:
Ik vlieg morgen naar Cork, Ierland (niet Schengen), die vertrekt vanaf pier D. bij vertrekhal 1 dus. Maar inchecken is vertrekhal 3. Ik ben al ingechecked en heb geen ruimbagage, kan ik dan ook door de douane bij vertrekhal 1?

Of wordt het gewoon een stukje hobbelen.
Niet Schengen, dus via vertrekhal 2 of 3.

Alleen als je vanaf D59 of hoger vertrekt kan je via vertrekhal 1 of 1a.
So we just called him Fred
  dinsdag 25 april 2017 @ 20:17:23 #210
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170484173
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 april 2017 19:39 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Niet Schengen, dus via vertrekhal 2 of 3.

Alleen als je vanaf D59 of hoger vertrekt kan je via vertrekhal 1 of 1a.
En het loont, als je geen priority hebt, soms als je kijkt waar het drukker is bij de security check, dit is wel boven, maar je kan in vertrekhal 3 en vertrekhal 2 toch wel een inschatting krijgen hoe druk het is vanaf de plek waar je inchecked.
En daar zitten wel eens grote verschillen in.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_170484306
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 april 2017 19:39 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Niet Schengen, dus via vertrekhal 2 of 3.

Alleen als je vanaf D59 of hoger vertrekt kan je via vertrekhal 1 of 1a.
Ok thanks! Kon het nergens terugvinden.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_170485882
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 april 2017 17:22 schreef poldervrouwtje het volgende:

[..]

hoef ik geen moeite voor te doen , moeilijk lopen doe ik al ;).. dat weerhoud mij niet van een city trip. Ik ben sowieso altijd graag op tijd op luchthaven maar nu ik die drama verhalen zie op tv krabde ik mij even achter de oren..

Maar zo te horen loopt het wel los.
zou de dag van tevoren even kijken of er nog meer vluchten van m gaan. Want als die easyjet Praag de enige is ga je echt recht door security lopen. Bij bagage drop concureer je alleen met edinburg.
pi_170541582
Iemand die er zicht op heeft hoe druk het morgen op Schiphol gaat zijn? Google geeft alleen nieuws over vorig weekend dat klote was, maar is dat morgen ook? Wij gaan naar Barca, zonder koffer, maar er wordt de hele tijd gehamerd op drie uur van tevoren daar zijn ivm drukte bij douane. Is het echt zo kut, of kunnen we ook om zes uur ipv vijf uur s ochtends weg? (8.10 vliegen )
  vrijdag 28 april 2017 @ 15:25:03 #214
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_170544073
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:10 schreef Eerin het volgende:
Iemand die er zicht op heeft hoe druk het morgen op Schiphol gaat zijn? Google geeft alleen nieuws over vorig weekend dat klote was, maar is dat morgen ook? Wij gaan naar Barca, zonder koffer, maar er wordt de hele tijd gehamerd op drie uur van tevoren daar zijn ivm drukte bij douane. Is het echt zo kut, of kunnen we ook om zes uur ipv vijf uur s ochtends weg? (8.10 vliegen )
Ik hoorde van een collega dat Schiphol tegenwoordig afschuwelijk druk is, oa omdat de bagagecheck vervroegd is. Ik zou het risico niet nemen.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_170544099
Ik zou lekker 3 uur van tevoren aanwezig zijn. Liever een kopje koffie extra drinken dan je vliegtuig missen
pi_170579449
Het is gruwelijk ... rustig. Vertrek 3 Lounge 4. Gate m.

In serieus 5 minuten door security

Geen reet te doen dus maar koffie en WiFi ;)

Vertrek 2 was druk !!
pi_170579503
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 09:51 schreef poldervrouwtje het volgende:
Het is gruwelijk ... rustig. Vertrek 3 Lounge 4. Gate m.

In serieus 5 minuten door security

Geen reet te doen dus maar koffie en WiFi ;)

Vertrek 2 was druk !!
Wat is je vraag?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator zondag 30 april 2017 @ 09:59:17 #218
45833 crew  Fogel
pi_170579518
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 09:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat is je vraag?
Het is een antwoord op enkele vragen hierboven waar mensen zich afvragen hoe druk het is....
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_170605966
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 april 2017 13:10 schreef Eerin het volgende:
Iemand die er zicht op heeft hoe druk het morgen op Schiphol gaat zijn? Google geeft alleen nieuws over vorig weekend dat klote was, maar is dat morgen ook? Wij gaan naar Barca, zonder koffer, maar er wordt de hele tijd gehamerd op drie uur van tevoren daar zijn ivm drukte bij douane. Is het echt zo kut, of kunnen we ook om zes uur ipv vijf uur s ochtends weg? (8.10 vliegen )
ben ook wel benieuwd naar de actuele situatie, vlieg morgenochtend zonder ruimbagage.
pi_170607467
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 12:56 schreef byah het volgende:

[..]

ben ook wel benieuwd naar de actuele situatie, vlieg morgenochtend zonder ruimbagage.
Gewoon 3u vantevoren aanwezig zijn en je mist je vlucht iig niet. Boek mee of tablet met Netflix er op en je zit je tijd wel uit. Snap niet zo goed dat mensen echt het risico willen nemen om hun vlucht te missen..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  FOK!fotograaf maandag 1 mei 2017 @ 14:02:01 #221
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_170607619
oke, ik heb een cadeau gekocht welke ik mee wil nemen in het vliegtuig, echter is hij relatief groot (40x40x40) en behoorlijk breekbaar.
Ik vlieg met ryanair. Zou ik het mee kunnen nemen als handbagage? (En dan evt mijn handbagage inchecken)
Ik ben bang dat als ik het cadeau inchek hij stuk gaat aangezien ze niet heel voorzichtig met spullen omgaan die het ruim ingaan.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  maandag 1 mei 2017 @ 14:16:28 #222
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_170608007
40*40*40 overschrijdt de afmetingen voor handbagage. Volgens mij moet je dan een extra stoel boeken als je niet wil dat het in het ruim verdwijnt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_170608467
quote:
5s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:02 schreef fraubitch het volgende:
oke, ik heb een cadeau gekocht welke ik mee wil nemen in het vliegtuig, echter is hij relatief groot (40x40x40) en behoorlijk breekbaar.
Ik vlieg met ryanair. Zou ik het mee kunnen nemen als handbagage? (En dan evt mijn handbagage inchecken)
Ik ben bang dat als ik het cadeau inchek hij stuk gaat aangezien ze niet heel voorzichtig met spullen omgaan die het ruim ingaan.
Kun je het niet gewoon als pakket opsturen? Is denk ik goedkoper..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  FOK!fotograaf maandag 1 mei 2017 @ 14:45:01 #224
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_170608699
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Kun je het niet gewoon als pakket opsturen? Is denk ik goedkoper..
Inchecken als ruimbagage is 15 euro. Opsturen 35 :) Vandaar mijn overweging.

Alleen een extra stoel boeken lijkt mij weer geen goed plan qua kosten.
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  maandag 1 mei 2017 @ 23:03:59 #225
258802 Yreal
henk..!
pi_170622649
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 09:51 schreef poldervrouwtje het volgende:
Het is gruwelijk ... rustig. Vertrek 3 Lounge 4. Gate m.

In serieus 5 minuten door security

Geen reet te doen dus maar koffie en WiFi ;)

Vertrek 2 was druk !!
goed te horen
  One tough cookie maandag 1 mei 2017 @ 23:17:23 #226
169210 liesje1979
pi_170622970
quote:
5s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:45 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Inchecken als ruimbagage is 15 euro. Opsturen 35 :) Vandaar mijn overweging.

Alleen een extra stoel boeken lijkt mij weer geen goed plan qua kosten.
Gewoon als handbagage in een stevige curverbox ofzo?
pi_170623286
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:17 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Gewoon als handbagage in een stevige curverbox ofzo?
Lees post #222 nog eens
  One tough cookie maandag 1 mei 2017 @ 23:32:57 #228
169210 liesje1979
pi_170623316
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:31 schreef MCH het volgende:

[..]

Lees post #222 nog eens
Foutje, ik bedoelde inchecken.
pi_170623326
quote:
5s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:45 schreef fraubitch het volgende:

[..]

Inchecken als ruimbagage is 15 euro. Opsturen 35 :) Vandaar mijn overweging.

Alleen een extra stoel boeken lijkt mij weer geen goed plan qua kosten.
Bagage in een stoel heb ik nog nooit van gehoord. Gewoon extreem goed verpakken met bubbeltjesplastic en dan in het ruim of verzekerd verzenden.
pi_170624461
quote:
14s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:32 schreef liesje1979 het volgende:

[..]

Foutje, ik bedoelde inchecken.
Dergelijk formaat handbagage staat Ryan niet eens toe? Check het gewoon in als ruimbagage.
pi_170624554
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 00:24 schreef Xetran het volgende:

[..]

Dergelijk formaat handbagage staat Ryan niet eens toe? Check het gewoon in als ruimbagage.
Dat bedoelde ze dus ook.
  donderdag 4 mei 2017 @ 18:02:38 #232
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170686635
Morgenvroeg vliegen naar Africa per KLM/AF; heb 2 stuks cargo; eentje van 22,5, en eentje van 17 kilo.. planning belde dat ik een hydraulische koppeling mee moet nemen, maar het loedertje weegt 9 kilo.. wat is wijsheid? Carry on is geen optie ivbm klapjap en ander kwetsbaar spul.

Voor zo ver ik weet heb ik 2 optie's :

- bij mijn werkspullen (de 17 kilo) erin en overweight betalen

- Een extra cargo erbij pakken.

Wat is slimmer?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 4 mei 2017 @ 19:38:55 #233
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_170688619
Tui site is vaag mijn handbagage tas is

Hoogte 47 cm
Breedte 31 cm
Diepte 24 cm

wat ik mag meebrengen is 55 x 40 x 25

mag ik de tas meenemen?

https://www.tui.nl/vliegtickets/services/bagage/
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  donderdag 4 mei 2017 @ 19:53:39 #234
62913 Blik
The one and Only!
pi_170689041
quote:
5s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:02 schreef Sounddragon het volgende:
Morgenvroeg vliegen naar Africa per KLM/AF; heb 2 stuks cargo; eentje van 22,5, en eentje van 17 kilo.. planning belde dat ik een hydraulische koppeling mee moet nemen, maar het loedertje weegt 9 kilo.. wat is wijsheid? Carry on is geen optie ivbm klapjap en ander kwetsbaar spul.

Voor zo ver ik weet heb ik 2 optie's :

- bij mijn werkspullen (de 17 kilo) erin en overweight betalen

- Een extra cargo erbij pakken.

Wat is slimmer?
Extra cargo lijkt mij, overweight betaal je de hoofdprijs voor
  donderdag 4 mei 2017 @ 19:54:41 #235
62913 Blik
The one and Only!
pi_170689064
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:38 schreef cherrycoke het volgende:
Tui site is vaag mijn handbagage tas is

Hoogte 47 cm
Breedte 31 cm
Diepte 24 cm

wat ik mag meebrengen is 55 x 40 x 25

mag ik de tas meenemen?

https://www.tui.nl/vliegtickets/services/bagage/
Dat is toch niet zo moeilijk...

47<55
31<40
24<25

Dus je mag je tas meenemen.
  donderdag 4 mei 2017 @ 19:55:39 #236
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_170689102
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:54 schreef Blik het volgende:

[..]

Dat is toch niet zo moeilijk...

47<55
31<40
24<25

Dus je mag je tas meenemen.
dank uuu
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  donderdag 4 mei 2017 @ 20:16:13 #237
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170689799
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:53 schreef Blik het volgende:

[..]

Extra cargo lijkt mij, overweight betaal je de hoofdprijs voor
1 cargo extra kost ook 200¤ zie ik.. zou die 4 kilo overweight 200¤ kosten? :o
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170690556
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

1 cargo extra kost ook 200¤ zie ik.. zou die 4 kilo overweight 200¤ kosten? :o
Je baas vraagt het, wat maakt het dan uit wat de goedkoopste optie is?
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 4 mei 2017 @ 21:06:37 #239
414785 sirdanilot
pi_170691443
quote:
5s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:02 schreef Sounddragon het volgende:
Morgenvroeg vliegen naar Africa per KLM/AF; heb 2 stuks cargo; eentje van 22,5, en eentje van 17 kilo.. planning belde dat ik een hydraulische koppeling mee moet nemen, maar het loedertje weegt 9 kilo.. wat is wijsheid? Carry on is geen optie ivbm klapjap en ander kwetsbaar spul.

Voor zo ver ik weet heb ik 2 optie's :

- bij mijn werkspullen (de 17 kilo) erin en overweight betalen

- Een extra cargo erbij pakken.

Wat is slimmer?
Extra cargo
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 4 mei 2017 @ 21:09:56 #240
258802 Yreal
henk..!
pi_170691559
quote:
14s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

1 cargo extra kost ook 200¤ zie ik.. zou die 4 kilo overweight 200¤ kosten? :o
je zou voor de grap eens moeten kijken wat een hele ticket upgrade kost als je economy vliegt. Kan zijn dat je dan beter uit bent.
pi_170693118
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:38 schreef Operc het volgende:

[..]

Je baas vraagt het, wat maakt het dan uit wat de goedkoopste optie is?
Lekker instelling heb jij. :')
  vrijdag 5 mei 2017 @ 00:16:56 #242
95123 Operc
Nr. 40
pi_170696519
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 21:59 schreef heite het volgende:

[..]

Lekker instelling heb jij. :')
Jij denkt er serierus anders over? Als mijn baas wil dat ik extra bagage meeneem op een verre reis en blijkbaar geen interesse heeft in hoe ik dat doe, dan zou ik gewoon incheckbagage bijkopen. Ik zou niet weten wat daar raar of fout aan is.
  FOK!fotograaf vrijdag 5 mei 2017 @ 02:07:40 #243
92797 fraubitch
Heeft een Pwny!!
pi_170697211
Pakket toch maar verzekerd en goed ingepakt verstuurd.
Dank voor het meedenken
They say I have ADD but I just don't understa...OOOHH!! Look!! A Kitty!!
Screw worldpeace! I want a Pony!
  vrijdag 5 mei 2017 @ 12:07:11 #244
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170701948
quote:
5s.gif Op donderdag 4 mei 2017 18:02 schreef Sounddragon het volgende:
Morgenvroeg vliegen naar Africa per KLM/AF; heb 2 stuks cargo; eentje van 22,5, en eentje van 17 kilo.. planning belde dat ik een hydraulische koppeling mee moet nemen, maar het loedertje weegt 9 kilo.. wat is wijsheid? Carry on is geen optie ivbm klapjap en ander kwetsbaar spul.

Voor zo ver ik weet heb ik 2 optie's :

- bij mijn werkspullen (de 17 kilo) erin en overweight betalen

- Een extra cargo erbij pakken.

Wat is slimmer?
Derde optie is business class vliegen, maar dat vertelt je baas er zeker niet bij?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_170709764
Hey! Ik vlieg volgende week vanaf schiphol met Ryan Air naar Dublin, en neem ruimbagage mee. Heeft iemand een idee of het druk kan zijn bij het afgeven van de ruimbagage. Ik heb zelf horrorverhalen over drukte bij Ryan Air gehoord (en ook bij de security op schiphol). maar aangezien mijn vlucht de enige van Ryan Air is die vertrekt vanaf schiphol, vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met Ryan Air op schiphol en weet hoe druk het kan zijn? Ik neem aan dat weinig mensen ruimbagage meenemen met deze vlucht en dat de rest van de mensen al online ingecheckt zijn.

Alvast bedankt!
  vrijdag 5 mei 2017 @ 20:29:14 #246
258802 Yreal
henk..!
pi_170712402
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 17:59 schreef Jrsvdh het volgende:
Hey! Ik vlieg volgende week vanaf schiphol met Ryan Air naar Dublin, en neem ruimbagage mee. Heeft iemand een idee of het druk kan zijn bij het afgeven van de ruimbagage. Ik heb zelf horrorverhalen over drukte bij Ryan Air gehoord (en ook bij de security op schiphol). maar aangezien mijn vlucht de enige van Ryan Air is die vertrekt vanaf schiphol, vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met Ryan Air op schiphol en weet hoe druk het kan zijn? Ik dneem aan dat weinig mensen ruimbagage meenemen met deze vlucht en dat de rest van de mensen al online ingecheckt zijn.

Alvast bedankt!
even kijken wie hun ruimbagage doet.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 20:32:54 #247
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170712499
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 17:59 schreef Jrsvdh het volgende:
Hey! Ik vlieg volgende week vanaf schiphol met Ryan Air naar Dublin, en neem ruimbagage mee. Heeft iemand een idee of het druk kan zijn bij het afgeven van de ruimbagage. Ik heb zelf horrorverhalen over drukte bij Ryan Air gehoord (en ook bij de security op schiphol). maar aangezien mijn vlucht de enige van Ryan Air is die vertrekt vanaf schiphol, vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met Ryan Air op schiphol en weet hoe druk het kan zijn? Ik neem aan dat weinig mensen ruimbagage meenemen met deze vlucht en dat de rest van de mensen al online ingecheckt zijn.

Alvast bedankt!
De bottle neck bij Ryanair zit hem niet echt in de bagage afgifte, men stimuleert juist met alleen handbagage te reizen en je moet online inchecken, dus echt heel druk bij de incheck balie voor Ryanair gaat het niet zijn.
Waar je probleem mogelijk wel kan zitten is bij de veiligheidscontrole, en of het daar druk is, is vooral afhankelijk van het tijdstip waarop je vliegt. Wanneer je een vlucht rond 10 uur hebt, samen met de vele VS vluchten en KLM vertrekgolf dan is het voor de reguliere passagier zonder priority inderdaad wel eens druk en kan je zo op normale dagen 30-45 minuten in de rij staan voor de beveiliging.

Ik kan gelukkig altijd gebruik maken van de priority rij waardoor ik mijn tijd goed en efficiënt kan indelen, (Ik calculeer 30 minuten wachttijd in maar het is eigenlijk altijd minder) maar anders zou ik zeker minimaal 60 minuten incalculeren.
Dus met 2 uur voor vertrek aanwezig op niet topdagen moet echt voldoende zijn.

Vergeet trouwens ook niet dat de laatste tijd ook vooral is gebruikt door de beveiligingsbedrijven om een punt te maken dat de werkdruk hoog is door de controles conform de exacte voorwaarden uit te voeren waardoor nog steeds 2 van de 3 tassen een 2de controle nodig hadden en men de instelling op random controles na de body scanner ook wat hoger hebben gezet. Dit kan allemaal binnen de voorwaarden van de uitvoer van de veiligheidscheck, en random hoger stellen kan als men een bepaald veiligheidsniveau wil nastreven.
Hetzelfde geldt voor de Marechaussee, men kan de rijen als men wil, zeker bij de EU lijn wat sneller laten lopen, maar men maakt er een punt van om ook hier conform de exacte richtlijnen de controle uit te voeren en elke ID daadwerkelijk te controleren.
Hierdoor krijg je vanzelf opstoppingen en rijen maar kan er niets van gezegd worden.

De veiligheidscontrole om 03:00 uur in de ochtend kent opeens geen random, geen 2de bag check en de Marechaussee staat ergens los (dus niet in een officieel hokje) de controles op grensdocumenten uit te voeren.

Nu het punt gemaakt is, er komen extra beveiligers bij en de regering moet wel extra Marechaussee toezeggen, en met de normale passagier stromen zal het de komende tijd wel weer mee gaan vallen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 21:30:29 #248
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_170713979
Die grote verschillen bij de security check vielen me op JFK onlangs ook al op. 'S avonds een complete controle van laptop, iPad en eReader die in een aparte bak moesten. Vlucht gecancelled dus de andere ochtend om 5:30 weer door de security en toen hoefde dat spul geeneens uit de tas. Mwah....
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 5 mei 2017 @ 23:23:45 #249
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170716581
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:38 schreef Operc het volgende:

[..]

Je baas vraagt het, wat maakt het dan uit wat de goedkoopste optie is?
Omdat ik mijn werkgever dien te helpen om geld te verdienen, en het dus niet onnodig over de balk ga flikkeren als het niet nodig is..

Juffrouw van de KLM heeft het effe uitgevogeld; overweight kostte 10 euro, extra cargo 200.. dus het werd overweight.. scheelde hier ook weer een tas in de gaten houden en ik kom dan maar één arm tekort ipv 2.
quote:
1s.gif Op donderdag 4 mei 2017 21:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

je zou voor de grap eens moeten kijken wat een hele ticket upgrade kost als je economy vliegt. Kan zijn dat je dan beter uit bent.
Omdat ik KLM vlieg, maar vanaf CDG dus AirFlans, kostte een upgrade (AF heeft geen economy comfort maar dan is het meteen premium) 370 ekkies.. ik héb standaard al 2 cargo luggage he, dus een extra is dan altijd excess.. Heb nog getwijfeld om mijn klapjap in een laptoptas te stoppen ipv in mijn carry on, en dan dat ding in mijn rugzak, maar dan loop ik er overal mee te zeulen, en 10 kilo is best een flinke brok gewicht.. sowieso krijg ik dan gezeik van 0202 naar CDG.. dit was beter, gewoon in mijn cargo, 100 bijbetalen, labeltje 'Heavy' eraan en veel plezier voor de handlers.. woog nu 29 kilo..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170716650
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:32 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De bottle neck bij Ryanair zit hem niet echt in de bagage afgifte, men stimuleert juist met alleen handbagage te reizen en je moet online inchecken, dus echt heel druk bij de incheck balie voor Ryanair gaat het niet zijn.
Waar je probleem mogelijk wel kan zitten is bij de veiligheidscontrole, en of het daar druk is, is vooral afhankelijk van het tijdstip waarop je vliegt. Wanneer je een vlucht rond 10 uur hebt, samen met de vele VS vluchten en KLM vertrekgolf dan is het voor de reguliere passagier zonder priority inderdaad wel eens druk en kan je zo op normale dagen 30-45 minuten in de rij staan voor de beveiliging.

Ik kan gelukkig altijd gebruik maken van de priority rij waardoor ik mijn tijd goed en efficiënt kan indelen, (Ik calculeer 30 minuten wachttijd in maar het is eigenlijk altijd minder) maar anders zou ik zeker minimaal 60 minuten incalculeren.
Dus met 2 uur voor vertrek aanwezig op niet topdagen moet echt voldoende zijn.

Vergeet trouwens ook niet dat de laatste tijd ook vooral is gebruikt door de beveiligingsbedrijven om een punt te maken dat de werkdruk hoog is door de controles conform de exacte voorwaarden uit te voeren waardoor nog steeds 2 van de 3 tassen een 2de controle nodig hadden en men de instelling op random controles na de body scanner ook wat hoger hebben gezet. Dit kan allemaal binnen de voorwaarden van de uitvoer van de veiligheidscheck, en random hoger stellen kan als men een bepaald veiligheidsniveau wil nastreven.
Hetzelfde geldt voor de Marechaussee, men kan de rijen als men wil, zeker bij de EU lijn wat sneller laten lopen, maar men maakt er een punt van om ook hier conform de exacte richtlijnen de controle uit te voeren en elke ID daadwerkelijk te controleren.
Hierdoor krijg je vanzelf opstoppingen en rijen maar kan er niets van gezegd worden.

De veiligheidscontrole om 03:00 uur in de ochtend kent opeens geen random, geen 2de bag check en de Marechaussee staat ergens los (dus niet in een officieel hokje) de controles op grensdocumenten uit te voeren.

Nu het punt gemaakt is, er komen extra beveiligers bij en de regering moet wel extra Marechaussee toezeggen, en met de normale passagier stromen zal het de komende tijd wel weer mee gaan vallen.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ga rekening houden met wachttijd bij de veiligheidscontrole en neem misschien een trein eerder.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 23:38:55 #251
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170717093
Het was vanochtend ook smerig druk bij de securitycheck idd.. en dat om half 6 ofzo.. 45 minuten zéker..

Kusje voor mijn petroleumcard O+

Ik ben sowieso liever een uur te vroeg als precies net op tijd.. lekker een emmer koffie naar binnen nippen en een beetje websen, Nu.nl effe lezen, beetje rondlummelen, lekker op je gemakkie effe paffen.. heerlijk.. ik ben niet zo van het rennen..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 5 mei 2017 @ 23:53:22 #252
258802 Yreal
henk..!
pi_170717515
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 23:38 schreef Sounddragon het volgende:
Het was vanochtend ook smerig druk bij de securitycheck idd.. en dat om half 6 ofzo.. 45 minuten zéker..

Kusje voor mijn petroleumcard O+

Ik ben sowieso liever een uur te vroeg als precies net op tijd.. lekker een emmer koffie naar binnen nippen en een beetje websen, Nu.nl effe lezen, beetje rondlummelen, lekker op je gemakkie effe paffen.. heerlijk.. ik ben niet zo van het rennen..
laatste voor het eerst eens een goed uurtje aan de koffie kunnen hangen met mijn maatjes voor het boarden.

Had wel iets, normaal gesproken ben ik van het kaliber sluitende sluis in duiken. :')
  zaterdag 6 mei 2017 @ 00:14:55 #253
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170718021
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 23:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

laatste voor het eerst eens een goed uurtje aan de koffie kunnen hangen met mijn maatjes voor het boarden.

Had wel iets, normaal gesproken ben ik van het kaliber sluitende sluis in duiken. :')
Da's niks voor mij, ik moet rustig de tijd hebben.. ik vlieg dan ook voor mijn werk, dus het is betaalde tijd, dus maakt mij niks uit.. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170718501
quote:
1s.gif Op 30 april 2017 09:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat is je vraag?
Zoals anderen ook al schreven. Mensen vroegen zich af hoe druk het was ivm mei vakantie. In hal 3 dus niet. ik was dus erg vroeg en in lounge 4 is geen reet te beleven. Dus lekker aan de koffie en wat lezen. Praag is overigens top ! Wat een leuke stad
  zaterdag 6 mei 2017 @ 07:28:05 #255
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_170720793
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 17:59 schreef Jrsvdh het volgende:
Hey! Ik vlieg volgende week vanaf schiphol met Ryan Air naar Dublin, en neem ruimbagage mee. Heeft iemand een idee of het druk kan zijn bij het afgeven van de ruimbagage. Ik heb zelf horrorverhalen over drukte bij Ryan Air gehoord (en ook bij de security op schiphol). maar aangezien mijn vlucht de enige van Ryan Air is die vertrekt vanaf schiphol, vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met Ryan Air op schiphol en weet hoe druk het kan zijn? Ik neem aan dat weinig mensen ruimbagage meenemen met deze vlucht en dat de rest van de mensen al online ingecheckt zijn.

Alvast bedankt!
Welk tijdstip? Ik heb over een paar weken die van 10:00 dus ben wel benieuwd naar je ervaringen. Al ben ik van plan alleen cabine bagage mee te nemen.

Lang leve de intercity direct vanaf Breda. Is het nog enigszins te doen om er ruim van tevoren te zijn. Al zal ik waarschijnlijk alsnog achterlijk vroeg op het station staan voor het geval dat hok weer eens niet rijdt... :')
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zaterdag 6 mei 2017 @ 09:03:42 #256
62913 Blik
The one and Only!
pi_170721351
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 23:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Omdat ik mijn werkgever dien te helpen om geld te verdienen, en het dus niet onnodig over de balk ga flikkeren als het niet nodig is..

Juffrouw van de KLM heeft het effe uitgevogeld; overweight kostte 10 euro, extra cargo 200.. dus het werd overweight.. scheelde hier ook weer een tas in de gaten houden en ik kom dan maar één arm tekort ipv 2.

[..]

Omdat ik KLM vlieg, maar vanaf CDG dus AirFlans, kostte een upgrade (AF heeft geen economy comfort maar dan is het meteen premium) 370 ekkies.. ik héb standaard al 2 cargo luggage he, dus een extra is dan altijd excess.. Heb nog getwijfeld om mijn klapjap in een laptoptas te stoppen ipv in mijn carry on, en dan dat ding in mijn rugzak, maar dan loop ik er overal mee te zeulen, en 10 kilo is best een flinke brok gewicht.. sowieso krijg ik dan gezeik van 0202 naar CDG.. dit was beter, gewoon in mijn cargo, 100 bijbetalen, labeltje 'Heavy' eraan en veel plezier voor de handlers.. woog nu 29 kilo..
10 euro maar, dan had je ook geen 10 kilo overgewicht neem ik even aan
pi_170722303
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 09:03 schreef Blik het volgende:

[..]

10 euro maar, dan had je ook geen 10 kilo overgewicht neem ik even aan
100 zegt die op het eind :)
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_170727111
Air Berlin vlucht gecancelled en herboekt op een vlucht die drie uur later is. Ik dacht dat je bij meer dan twee vertraging recht heb op compensatie? Iemand een tip hoe dit aan te vragen? Het gaat om een korte vlucht binnen Europa.
Jesus saves but death prevails.
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 6 mei 2017 @ 16:18:28 #259
414785 sirdanilot
pi_170727374
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 16:02 schreef Shivo het volgende:
Air Berlin vlucht gecancelled en herboekt op een vlucht die drie uur later is. Ik dacht dat je bij meer dan twee vertraging recht heb op compensatie? Iemand een tip hoe dit aan te vragen? Het gaat om een korte vlucht binnen Europa.
Volgensw mij moet je meer dan 3 uur hebben.

Maar goed, https://www.euclaim.nl/vl(...)layed%20compensation

Maar bij minder dan 3 uur krijg je sowieso niks. Misschien een bonnetje om een gratis kop koffie te halen als je de grondstewards lief aankijkt.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 6 mei 2017 @ 16:21:17 #260
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170727436
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 16:02 schreef Shivo het volgende:
Air Berlin vlucht gecancelled en herboekt op een vlucht die drie uur later is. Ik dacht dat je bij meer dan twee vertraging recht heb op compensatie? Iemand een tip hoe dit aan te vragen? Het gaat om een korte vlucht binnen Europa.
Het hangt er natuurlijk wel vanaf wanneer de herboeking plaatsvindt. Wanneer het tot 7 dagen voor vertrek is en je wordt erover geïnformeerd dan mag een luchtvaartmaatschappij dat kosteloos doen. (Of indien de passagier de vlucht dan weer niet wil nemen de ticketprijs terug betalen). Ook kan je dan vaak, als je contact opneemt op een andere vlucht gezet worden die mogelijk beter bij je wensen aansluit.

Wanneer dit binnen 7 dagen voor vertrek plaatsvindt, of bijvoorbeeld op de dag zelf heb je in principe recht op compensatie, tenzij de vlucht is vertraagd door onvoorziene omstandigheden, denk daarbij aan staking op de luchthaven van afhandelings of beveiligingspersoneel, natuurgeweld of zoals het Europees hof laatst heeft bepaald een 'birdstrike' waardoor het vliegtuig onvoorzien niet kan opstijgen.
Compensatie bij vertraging tot 3 uur is overigens consumptie bonnen en aanbieden van mogelijkheid voor gebruik van telecommunicatie, vanaf 3 uur geldt ¤ 250 op korte Europese vluchten.

Mijn ervaring is dat zelf proberen vooral in theorie mogelijk is, maar dat een luchtvaartmaatschappij je dan snel laat afschepen zonder compensatie. Er zijn wat claimmaatschappijen die op no cure no pay basis werken en dan zou je er ¤ 150 aan over houden. Ik heb wel goed ervaringen met EUclaim. Air France heeft mijn claim via schriftelijke communicatie 5 x (zowel bij mij als bij EUclaim) afgewezen en werd bij de gang naar de rechter gewoon gedwongen tot betalen. Men scheept je af van technische termen tot opgave dat men je tijdig vooraf geïnformeerd had, en bij de terugkoppeling met bewijs van die communicatie geeft men alleen aan dat men tijdig geïnformeerd heeft.
Dit zou mij teveel moeite kosten om zelf op in te gaan, dat is ook wat men als luchtvaartmaatschappij wil bewerkstelligen, dus is het beter als iemand anders dat voor mij doet. En ja natuurlijk verdient men daar aan, maar het blijft ook no cure no pay dus voor jezelf geen risico.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 16:24:33 #261
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_170727499
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 16:18 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Volgensw mij moet je meer dan 3 uur hebben.

Maar goed, https://www.euclaim.nl/vl(...)layed%20compensation

Maar bij minder dan 3 uur krijg je sowieso niks. Misschien een bonnetje om een gratis kop koffie te halen als je de grondstewards lief aankijkt.
Je hoeft ze niet lief aan te kijken, vanaf 2 uur vertraging heb je daar recht of. Wel doet men af en toe de smerige truck door aan te geven dat de vlucht 1 uur en 55 minuten vertraging heeft maar dat je uiteindelijk wel later dan 2 uur vertrekt. Op die manier hoeven ze geen consumptiebonnen te geven.
Maar let op, je kan natuurlijk wel zelf consumpties kopen als je weet dat de vertraging langer dan die 1 uur en 55 minuten gaat duren, bewaar de bonnetjes, en dien deze in bij de klantenservice, ook een Easyjet betaald, mits in alle redelijkheid, dit gewoon uit.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_170728643
Thanks, ik ga wat formulieren invullen en hopen dat het helpt. Te gek voor woorden dat zo'n airline zonder opgaaf van reden vluchten kan annuleren en daarmee wegkomt zonder gevolgen, tenzij je er achter aan gaat.
Jesus saves but death prevails.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 20:26:37 #263
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170731952
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 09:03 schreef Blik het volgende:

[..]

10 euro maar, dan had je ook geen 10 kilo overgewicht neem ik even aan
typo, 100 euro.. en nee, was geen 10 kilo over.. woog 29, en jij als slimme man weet vast wel hoeveel hij mag wegen, dat trek je dan weer van die 29 af, en dan weet je het :P sowieso mag 10 kilo over niet, max is 32.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170754215
Heeft iemand ervaring met overstappen in Miami? Op de heenweg hebben we maar 3u16 om internationaal over te stappen. Op de terugweg is het nog erger - 2u13 om naar een binnenlandse vlucht over te stappen en daarna 1u50 in Raleigh voor een internationale vlucht. Gaat dit lukken of moeten we rekening houden dat we een dagje later aan-/terugkomen?
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zondag 7 mei 2017 @ 19:42:16 #265
62913 Blik
The one and Only!
pi_170754797
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:22 schreef miro86 het volgende:
Heeft iemand ervaring met overstappen in Miami? Op de heenweg hebben we maar 3u16 om internationaal over te stappen. Op de terugweg is het nog erger - 2u13 om naar een binnenlandse vlucht over te stappen en daarna 1u50 in Raleigh voor een internationale vlucht. Gaat dit lukken of moeten we rekening houden dat we een dagje later aan-/terugkomen?
Miami is best overzichtelijk, denk dat je het beide keren prima moet kunnen halen. Ik heb er 2x overgestapt en beide keren was ik binnen 1-1.5 uur erdoorheen zonder enige vorm van rushen
  vrijdag 12 mei 2017 @ 11:23:42 #266
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_170877915
Volgende week van EHV naar Rome Ciampino. Alleen handbagage, dus zo'n afgemeten rolkoffertje. Nu mag je nog een extra stuk handbagage meenemen dat onder de stoel voor je past. 35x20x20. Ik heb al sinds jaar en dag mijn laptoprugzak als handbagage. Lang niet vol, paar tijdschriften, iPad en wat opladers. Nu toch eens nagemeten. Blijkt het ding 40x30x15 te zijn. Daar is nog nooit moeilijk over gedaan door andere maatschappijen. Hoe precies is Ryanair? Meten zij alles op??
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 12 mei 2017 @ 11:34:25 #267
414785 sirdanilot
pi_170878150
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 11:23 schreef Coelho het volgende:
Volgende week van EHV naar Rome Ciampino. Alleen handbagage, dus zo'n afgemeten rolkoffertje. Nu mag je nog een extra stuk handbagage meenemen dat onder de stoel voor je past. 35x20x20. Ik heb al sinds jaar en dag mijn laptoprugzak als handbagage. Lang niet vol, paar tijdschriften, iPad en wat opladers. Nu toch eens nagemeten. Blijkt het ding 40x30x15 te zijn. Daar is nog nooit moeilijk over gedaan door andere maatschappijen. Hoe precies is Ryanair? Meten zij alles op??
Nah als het een rugzak is hoef je je eigen geen zorgen te maken.

Bij een rolkoffertje, zeker een harde, wel.

Tip: ga niet in de rij staan voor de gate maar blijf lekker zitten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_170999552
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 17:40 schreef Shivo het volgende:
Thanks, ik ga wat formulieren invullen en hopen dat het helpt. Te gek voor woorden dat zo'n airline zonder opgaaf van reden vluchten kan annuleren en daarmee wegkomt zonder gevolgen, tenzij je er achter aan gaat.
Ik heb vorige week en naar aanleiding van de gecancellede vlucht het Air Berlin klachten formulier ingevuld. Twee keer, voor mijn vrouw en mijzelf. Gisteren antwoord: mijn vrouw krijgt keurig de EUR250 die daar voor staat. Ik kreeg de meest zinloze, generieke helpdesk reply of all time 8)7 nog maar een keer dat formulier invullen dus...
Jesus saves but death prevails.
pi_170999616
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:22 schreef miro86 het volgende:
Heeft iemand ervaring met overstappen in Miami? Op de heenweg hebben we maar 3u16 om internationaal over te stappen. Op de terugweg is het nog erger - 2u13 om naar een binnenlandse vlucht over te stappen en daarna 1u50 in Raleigh voor een internationale vlucht. Gaat dit lukken of moeten we rekening houden dat we een dagje later aan-/terugkomen?
Dat is echt ruim voldoende, zelfs met vertraging heb je speelruimte.

[ Bericht 0% gewijzigd door Shivo op 17-05-2017 14:31:28 ]
Jesus saves but death prevails.
pi_171001081
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 19:22 schreef miro86 het volgende:
Heeft iemand ervaring met overstappen in Miami? Op de heenweg hebben we maar 3u16 om internationaal over te stappen. Op de terugweg is het nog erger - 2u13 om naar een binnenlandse vlucht over te stappen en daarna 1u50 in Raleigh voor een internationale vlucht. Gaat dit lukken of moeten we rekening houden dat we een dagje later aan-/terugkomen?
maar? haha gast je hebt echt tijd zat om nog bier te drinken in een airportbar...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_171006024
quote:
6s.gif Op woensdag 17 mei 2017 12:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

maar? haha gast je hebt echt tijd zat om nog bier te drinken in een airportbar...
Doe maar lacherig. Mijn enige overstap ervaring in de VS is op JFK. En daar is 2 a 2,5u in de rij voor immigration vrij normaal. Dan moet je je tassen nog ophalen en weer door security.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  woensdag 17 mei 2017 @ 16:11:32 #272
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_171006177
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 16:07 schreef miro86 het volgende:

[..]

Doe maar lacherig. Mijn enige overstap ervaring in de VS is op JFK. En daar is 2 a 2,5u in de rij voor immigration vrij normaal. Dan moet je je tassen nog ophalen en weer door security.
Dat ligt dan sterk aan de Terminal of tijdstip, ik ga juist vaak via New York vanwege snelle immigratie.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 17 mei 2017 @ 19:44:11 #273
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_171011134
kunnen jullie een parkeerplaats bij shiphol aanbevelen? Zit zelf aan P3 te denken alleen lees ik daar dan ook weer wisselende ervaringen over.
  woensdag 17 mei 2017 @ 19:56:26 #274
62913 Blik
The one and Only!
pi_171011370
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:44 schreef hiddit het volgende:
kunnen jullie een parkeerplaats bij shiphol aanbevelen? Zit zelf aan P3 te denken alleen lees ik daar dan ook weer wisselende ervaringen over.
Het is een parkeerplaats, wat verwacht je precies?
pi_171011418
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:56 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is een parkeerplaats, wat verwacht je precies?
_O-
  woensdag 17 mei 2017 @ 20:03:27 #276
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_171011566
quote:
1s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:56 schreef Blik het volgende:

[..]

Het is een parkeerplaats, wat verwacht je precies?
iets met veilig staan en vervoer en vandaan en weer terug. heb er verder totaal geen ervaring mee
  woensdag 17 mei 2017 @ 22:25:59 #277
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_171015788
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 19:44 schreef hiddit het volgende:
kunnen jullie een parkeerplaats bij shiphol aanbevelen? Zit zelf aan P3 te denken alleen lees ik daar dan ook weer wisselende ervaringen over.
Valet parking met King Parking. Echt briljant en concurrerend met lang parkeren. Voor de deur je auto afgeven en bij terugkomst staat daar je auto weer klaar.

En ja, er zitten veel boeven tussen de valet diensten, maar King krijgt al jaren zeer goede recensies. Heb er inmiddels al 6x gebruik van gemaakt. Een keer waren ze te laat met wegrijden op de luchthaven en hebben ze een parkeerboete gekregen. Dat geld kreeg ik contant van ze mee toen ik de auto kwam halen, samen met welgemeende excuses. Op en top service.
pi_171016741
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 22:25 schreef Coelho het volgende:

[..]

En ja, er zitten veel boeven tussen de valet diensten, maar King krijgt al jaren zeer goede recensies. Heb er inmiddels al 6x gebruik van gemaakt. Een keer waren ze te laat met wegrijden op de luchthaven en hebben ze een parkeerboete gekregen. Dat geld kreeg ik contant van ze mee toen ik de auto kwam halen, samen met welgemeende excuses. Op en top service.
Klinkt als een top business plan van ze idd.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_171020230
Ik ken iemand die in de buurt van Diemen parkeert en de laatste paar km per trein doet, schijnt veel goedkoper te zijn. Weet niet precies waar, verder. (Station Diemen-Zuid misschien?) Werkt mogelijk ook minder goed als je langer dan 1-2 dagen weg bent.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  donderdag 18 mei 2017 @ 08:24:45 #280
62913 Blik
The one and Only!
pi_171020696
Ik ben in principe ook voorstander van de trein, maar dan moet je natuurlijk wel een beetje een sjieke verbinding hebben met een treinstation en op een degelijk tijdstip vertrekken. Andere optie is ook nog slapen in een hotel in de buurt, met een parkeerservice voor de auto en shuttlebusje. Of je kunt je auto nog ergens in Hoofddorp neerzetten in een wijk en dan de bus/trein pakken.

Voor mijn komende vakantie zet ik de auto op kantoor, zit naast station Hoofddorp dus dat is ideaal.
pi_171022651
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 08:24 schreef Blik het volgende:
Ik ben in principe ook voorstander van de trein, maar dan moet je natuurlijk wel een beetje een sjieke verbinding hebben met een treinstation en op een degelijk tijdstip vertrekken. Andere optie is ook nog slapen in een hotel in de buurt, met een parkeerservice voor de auto en shuttlebusje. Of je kunt je auto nog ergens in Hoofddorp neerzetten in een wijk en dan de bus/trein pakken.

Voor mijn komende vakantie zet ik de auto op kantoor, zit naast station Hoofddorp dus dat is ideaal.
Ik keek laatst voor hotels rondom schiphol maar het was vooral matig voor een hoge prijs. Behalve als je uit Limburg of Groningen moet komen misschien de moeite waard.
  donderdag 18 mei 2017 @ 11:04:58 #282
62913 Blik
The one and Only!
pi_171023576
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 10:27 schreef electronique het volgende:

[..]

Ik keek laatst voor hotels rondom schiphol maar het was vooral matig voor een hoge prijs. Behalve als je uit Limburg of Groningen moet komen misschien de moeite waard.
Als je er gratis parkeren bij krijgt, dan is dat best de moeite als je op een vervelend tijdstip op Schiphol moet zijn. Bijvoorbeeld in Hoofddorp zijn best een paar fatsoenlijke hotels te vinden rondom het station, Novotel bijvoorbeeld is ruim 1 jaar oud
  donderdag 18 mei 2017 @ 11:27:06 #283
201898 hiddit
Expect the unexpected,
pi_171024166
quote:
0s.gif Op woensdag 17 mei 2017 22:25 schreef Coelho het volgende:

[..]

Valet parking met King Parking. Echt briljant en concurrerend met lang parkeren. Voor de deur je auto afgeven en bij terugkomst staat daar je auto weer klaar.

En ja, er zitten veel boeven tussen de valet diensten, maar King krijgt al jaren zeer goede recensies. Heb er inmiddels al 6x gebruik van gemaakt. Een keer waren ze te laat met wegrijden op de luchthaven en hebben ze een parkeerboete gekregen. Dat geld kreeg ik contant van ze mee toen ik de auto kwam halen, samen met welgemeende excuses. Op en top service.
Na wat rond kijken toch voor King Parking gegaan. krijgt inderdaar zeer goede revieuws en de site ziet er ook goed uit. ^O^
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 18 mei 2017 @ 12:19:49 #284
414785 sirdanilot
pi_171025267
Ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet over naar schiphol reizen? Ik fiets gewoon naar het station centraal en pak daar de nachttrein naar scihphol, als ik 's nachts moet. en overdag pak ik de bus of stoptrein naar centraal en dan de ic naar schiphol en dan ben ik er binnen een half uurtje.

Wonen jullie allemaal in Lutjelollum of zo?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 18 mei 2017 @ 12:21:16 #285
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_171025297
Ik mag het in juli vanuit Breda proberen. Intercitydefectgenot.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_171025910
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:19 schreef sirdanilot het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet over naar schiphol reizen? Ik fiets gewoon naar het station centraal en pak daar de nachttrein naar scihphol, als ik 's nachts moet. en overdag pak ik de bus of stoptrein naar centraal en dan de ic naar schiphol en dan ben ik er binnen een half uurtje.

Wonen jullie allemaal in Lutjelollum of zo?
Ik woon bijv. In een dorp. Doordeweek na 1900 uur geen ov en in weekend helemaal geen ov. Ik moet ong 30 minuten met de bus voordat ik bij een trein station ben.
pi_171026582
Heb nu meerdere malen bij Hotel Schiphol (vd Valk) overnacht en dat gaat prima. 's Morgens ben je met de shuttle in vijf minuten op het vliegveld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Shivo op 18-05-2017 14:40:09 ]
Jesus saves but death prevails.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 18 mei 2017 @ 13:51:40 #288
414785 sirdanilot
pi_171027455
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:50 schreef poldervrouwtje het volgende:

[..]

Ik woon bijv. In een dorp. Doordeweek na 1900 uur geen ov en in weekend helemaal geen ov. Ik moet ong 30 minuten met de bus voordat ik bij een trein station ben.
En kun je niet met de auto naar het station rijden en dan verder met het ov?
Bij de meeste stoptreinstations kun je namelijk nog altijd gratis parkeren. Behalve als het in een stad is of b.v. Hoofddorp station (want dat ligt vlakbij schiphol).

Dicht bij schiphol kun je b.v. gratis parkeren op Sassenheim en Nieuw Vennep station (ligt ook nog eens vlak aan de snelweg). En Voorschoten is volgens mij ook gratis.

Het nadeel is dat je auto dan gedurende je reis op dat station staat. Maar goed, je hoeft niks waardevols erin achter te laten en je bent verzekerd als het goed is.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 18 mei 2017 @ 15:35:31 #289
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_171029758
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:51 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

En kun je niet met de auto naar het station rijden en dan verder met het ov?
Bij de meeste stoptreinstations kun je namelijk nog altijd gratis parkeren. Behalve als het in een stad is of b.v. Hoofddorp station (want dat ligt vlakbij schiphol).

Dicht bij schiphol kun je b.v. gratis parkeren op Sassenheim en Nieuw Vennep station (ligt ook nog eens vlak aan de snelweg). En Voorschoten is volgens mij ook gratis.

Het nadeel is dat je auto dan gedurende je reis op dat station staat. Maar goed, je hoeft niks waardevols erin achter te laten en je bent verzekerd als het goed is.
Om je te laten zien dat OV vaak geen alternatief is:
Ik woon nabij Eindhoven. Wil ik van station EHV naar station Schiphol, dan moet ik een half uur met de bus die maar een zeer beperkte dienstregeling heeft. Jouw alternatief is naar een stoptreinstation. Dan kom ik in Best uit. Uitgaande van gratis parkeren ben ik voor 4 personen (2 volwassenen, 2 kinderen <12 jaar) ¤66,20 kwijt. Retour dus 132,40. Bovendien kost de treinreis me 1 uur 43 minuten en ben ik nog zo'n 20 minuten met de auto onderweg. Bovendien wil je iets tijd speling hebben, dus als alles mee zit zo'n 2 uur 15 minuten enkel.

Met de auto naar Schiphol kost me 1 uur 15 minuten. Uiteraard kan er file staan, maar ook de trein kan vertraging hebben. Daarom durf ik wel te stellen dat de auto sneller is. Daarbij is parkeren op Schiphol goedkoper dan de trein:
Als ik 14 dagen op vakantie ga dan ben ik voor valet parking van genoemde King Parking ¤105 kwijt.
Schiphol rekent voor lang parkeren ¤106, maar dan moet je je heen en terug in een shuttlebus proppen.
  donderdag 18 mei 2017 @ 15:44:08 #290
62913 Blik
The one and Only!
pi_171029927
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 12:19 schreef sirdanilot het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet over naar schiphol reizen? Ik fiets gewoon naar het station centraal en pak daar de nachttrein naar scihphol, als ik 's nachts moet. en overdag pak ik de bus of stoptrein naar centraal en dan de ic naar schiphol en dan ben ik er binnen een half uurtje.

Wonen jullie allemaal in Lutjelollum of zo?
Met de fiets? Erg handig met een koffer :')

Dat is toch voor 99% van de mensen geen optie, niet iedereen reist met een rugzakje
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 18 mei 2017 @ 15:57:33 #291
414785 sirdanilot
pi_171030183
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:35 schreef Coelho het volgende:

[..]

Om je te laten zien dat OV vaak geen alternatief is:
Ik woon nabij Eindhoven. Wil ik van station EHV naar station Schiphol, dan moet ik een half uur met de bus die maar een zeer beperkte dienstregeling heeft. Jouw alternatief is naar een stoptreinstation. Dan kom ik in Best uit. Uitgaande van gratis parkeren ben ik voor 4 personen (2 volwassenen, 2 kinderen <12 jaar) ¤66,20 kwijt. Retour dus 132,40. Bovendien kost de treinreis me 1 uur 43 minuten en ben ik nog zo'n 20 minuten met de auto onderweg. Bovendien wil je iets tijd speling hebben, dus als alles mee zit zo'n 2 uur 15 minuten enkel.
Die retour prijs is de volle mep prijs. Je kunt ook een NS Groepsretour kopen, dan is het al vele malen goedkoper. En voor de kids zijn er speciale kaartjes. Ook zijn er vaak allerhande speciale gezinskaartjes en dergelijke. Dus 130 euro ben je echt niet kwijt aan je treinreis.

Een NS groepsretour kost 55 euro voor 4 personen. Dus dan ben je maar 55 euro kwijt. Wel is het zo dat dit pas geldig is na 9 uur s ochtends, dus niet voor alle vluchten handig

Qua stoptreinen kun je gebruikmaken van Best en daar is het inderdaad 100% gratis parkeren (zie ns site !).

Verder kun je voor veel bestemmingen natuurlijk ook gewoon vliegen vanaf eindhoven, en daar is parkeren wel lekker goedkoop of een familielid kan je even brengen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 18 mei 2017 @ 16:12:34 #292
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_171030441
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:57 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Die retour prijs is de volle mep prijs. Je kunt ook een NS Groepsretour kopen, dan is het al vele malen goedkoper. En voor de kids zijn er speciale kaartjes. Ook zijn er vaak allerhande speciale gezinskaartjes en dergelijke. Dus 130 euro ben je echt niet kwijt aan je treinreis.

Een NS groepsretour kost 55 euro voor 4 personen. Dus dan ben je maar 55 euro kwijt. Wel is het zo dat dit pas geldig is na 9 uur s ochtends, dus niet voor alle vluchten handig

Qua stoptreinen kun je gebruikmaken van Best en daar is het inderdaad 100% gratis parkeren (zie ns site !).

Verder kun je voor veel bestemmingen natuurlijk ook gewoon vliegen vanaf eindhoven, en daar is parkeren wel lekker goedkoop of een familielid kan je even brengen.
Een retour gaat niet lukken als je op vakantie gaat. Dan ga je 's avonds natuurlijk niet meer naar huis :P

En je aanname dat parkeren op Eindhoven lekker goedkoop is, waag ik graag in twijfel te trekken. Ook hier kost 14 dagen parkeren gewoon ¤90.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 18 mei 2017 @ 16:14:07 #293
414785 sirdanilot
pi_171030473
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:12 schreef Coelho het volgende:

[..]

Een retour gaat niet lukken als je op vakantie gaat. Dan ga je 's avonds natuurlijk niet meer naar huis :P

En je aanname dat parkeren op Eindhoven lekker goedkoop is, waag ik graag in twijfel te trekken. Ook hier kost 14 dagen parkeren gewoon ¤90.
Die retour hoef je niet op dezelfde dag terug. Wel is hij pas geldig vanaf 9 u s ochtends dus dat is wat onhandig voor sommige vluchten.

Maar goed het punt is is dat er vele manieren zijn om goedkoper te reizen dan de volle mep prijs van 130 euro die je noemde. Volgens mij heb je niet eens naar een kinderkaartje gekeken, bijvoorbeeld.

Niemand betaalt die vollemep prijs.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 18 mei 2017 @ 16:21:36 #294
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_171030645
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:14 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Die retour hoef je niet op dezelfde dag terug. Wel is hij pas geldig vanaf 9 u s ochtends dus dat is wat onhandig voor sommige vluchten.

Maar goed het punt is is dat er vele manieren zijn om goedkoper te reizen dan de volle mep prijs van 130 euro die je noemde. Volgens mij heb je niet eens naar een kinderkaartje gekeken, bijvoorbeeld.

Niemand betaalt die vollemep prijs.
Volwassenen betalen zoals ik het kan vinden 18,90 pp en kinderen 14,20.
Maar goed, laten we positief afsluiten: Er zijn voldoende opties en voor ieder wat wils ;)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 18 mei 2017 @ 16:33:44 #295
414785 sirdanilot
pi_171030921
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:21 schreef Coelho het volgende:

[..]

Volwassenen betalen zoals ik het kan vinden 18,90 pp en kinderen 14,20.
Maar goed, laten we positief afsluiten: Er zijn voldoende opties en voor ieder wat wils ;)
Zeker.

Maar ook voor het milieu is het wel goed om meer met het OV te doen, als dat uit kan.

Vanuit waar wij woonden vroeger kon dat dus absoluut niet (Terneuzen, Zeeland) maar vanuit heel veel plaatsen kan dat echt gemakkelijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_171056680
Iemand hier recent gevlogen? Ik vlieg morgen naar Engeland, maar geen flauw idee hoeveel uur van te voren ik het best op Schiphol kan zijn..
  vrijdag 19 mei 2017 @ 18:09:41 #297
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_171056924
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 17:56 schreef j95 het volgende:
Iemand hier recent gevlogen? Ik vlieg morgen naar Engeland, maar geen flauw idee hoeveel uur van te voren ik het best op Schiphol kan zijn..
Maandag was ik voor een intercontinentale vlucht 3 uur vooraf aanwezig bij de incheckbalie stond 2.5 uur voor vertrek bij de gate.
Vorige week dinsdag was ik voor een een Schengen vlucht 2 uur vooraf bij de security check en en stond 1u45 min voor vertrek bij de gate.

Beide vluchten waren in de ochtend.
So we just called him Fred
pi_171057227
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:09 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Maandag was ik voor een intercontinentale vlucht 3 uur vooraf aanwezig bij de incheckbalie stond 2.5 uur voor vertrek bij de gate.
Vorige week dinsdag was ik voor een een Schengen vlucht 2 uur vooraf bij de security check en en stond 1u45 min voor vertrek bij de gate.

Beide vluchten waren in de ochtend.
Ah, dus als ik twee uur van te voren aanwezig ben moet het goedkomen?
pi_171057393
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 13:51 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

En kun je niet met de auto naar het station rijden en dan verder met het ov?
Bij de meeste stoptreinstations kun je namelijk nog altijd gratis parkeren. Behalve als het in een stad is of b.v. Hoofddorp station (want dat ligt vlakbij schiphol).

Dicht bij schiphol kun je b.v. gratis parkeren op Sassenheim en Nieuw Vennep station (ligt ook nog eens vlak aan de snelweg). En Voorschoten is volgens mij ook gratis.

Het nadeel is dat je auto dan gedurende je reis op dat station staat. Maar goed, je hoeft niks waardevols erin achter te laten en je bent verzekerd als het goed is.
Bij mijn dichtsbijzijnde station is geen gratis parkeer mogelijkheid helaas. Ik parkeer voor korte periode in Weesp bij station ;). Niet in de buurt van mijn (dik uur met auto ¤!Dat werkt wel voor max een week. Langer is niet handig daar. Maar in mijn ongeving kan het niet of erg lastig. Soms pak ik hotel als ik heel vroeg vlieg en soms gewoon dokken voor lang parkeren. Vakantie kost toch altijd geld.
pi_171061225
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:31 schreef j95 het volgende:

[..]

Ah, dus als ik twee uur van te voren aanwezig ben moet het goedkomen?
Ja, met gemak.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  User die het meest klaagt 2022 zaterdag 20 mei 2017 @ 09:49:02 #301
414785 sirdanilot
pi_171068362
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 18:40 schreef poldervrouwtje het volgende:

[..]

Bij mijn dichtsbijzijnde station is geen gratis parkeer mogelijkheid helaas. Ik parkeer voor korte periode in Weesp bij station ;). Niet in de buurt van mijn (dik uur met auto ¤!Dat werkt wel voor max een week. Langer is niet handig daar. Maar in mijn ongeving kan het niet of erg lastig. Soms pak ik hotel als ik heel vroeg vlieg en soms gewoon dokken voor lang parkeren. Vakantie kost toch altijd geld.
Je hoeft toch niet naar je dichtstbijzijnde station te rijden? Je kant toch ook eentje verder of eentje terug?

Zo heb je op station Middelburg geen gratis parkeren, maar wel op station Vlissingen. Dus dan rijd je toch gewoon naar vlissingen ipv middelburg, in dat scenario?

Op Weesp parkeren lijkt me ook een heel goed idee. Verbaast me dat het daar nog gratis is.

En hotel en lang parkeren kan natuurlijk maar dit is voor de mensen die geld willen besparen. Als geld geen rol speelt kan alles uiteraard.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')