abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 28 maart 2017 @ 16:34:58 #76
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_169838055
Nederland voetballand en dan een buitenlandse coach ga toch fietsen
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 28 maart 2017 @ 17:11:49 #77
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169838747
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:23 schreef Komakie het volgende:
Overigens ben ik ook van mening dat het een nederlander moet worden.
Ik vind het al gek dat je een buitenlandse trainer mag hebben uberhaupt. Aangezien je (natuurlijk) geen buitenlandse spelers mag opstellen, maar dus blijkbaar wel een buitenlandse coach. Rare gang van zaken.

Dat vind ik dus bij alle nationale sporten. Dat we het bij hockey ook al jaren normaal vinden snap ik ook geen kut van. Of dat een Nederlandse zwemtrainer de Australische bondszwemmers traint. Gewoon belachelijk.

Ik begrijp het nog enigszins in het kader van de ontwikkeling van een sport als je de B-landen toestaat om buitenlandse trainers te hebben. Maar bij de top 30 van de FIFA ranking mag je toch van verwachten dat die in hun eigen land een trainer kunnen vinden op het niveau dat past bij hun status. En zo niet, dan is dat ook eigen schuld dikke bult.
pi_169839075
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Nederland voetballand en dan een buitenlandse coach ga toch fietsen
Als je geen kwalitatief goede coach aan kan stellen zoals V Gaal dan moet je verder zoeken en het argument het moet een Nederlander zijn is complete bs. Er zijn te weinig goede coaches beschikbaar en kom niet aan met Jans, Rutten en dat soort coaches. Die hebben nog nooit wat gewonnen. Van een bondscoach mag je wel eisen dat het iemand is met ervaring en die ook wat gewonnen heeft.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 18:11:42 #79
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169839967
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Als je geen kwalitatief goede coach aan kan stellen zoals V Gaal dan moet je verder zoeken en het argument het moet een Nederlander zijn is complete bs. Er zijn te weinig goede coaches beschikbaar en kom niet aan met Jans, Rutten en dat soort coaches. Die hebben nog nooit wat gewonnen. Van een bondscoach mag je wel eisen dat het iemand is met ervaring en die ook wat gewonnen heeft.
Dat mag jij allemaal vinden. En andere mensen mogen vinden dat het een ontzettende wanvertoning zou zijn als een land waar voetbal nationale sport nummer 1 is, met een buitenlandse coach aan komt kakken. Of dat het überhaupt belachelijk is dat je een buitenlandse coach aan zou mogen stellen.

Wat jij kennelijk ook niet lijkt te begrijpen, is dat het trainen van een nationale 11, iets totaal anders is dan het trainen van een club. Je hebt er compleet andere competenties voor nodig.

En het goed zijn in de ene baan, zegt niets over hoe je presteert in een totaal andere baan. Er zijn best trainers te vinden die nooit wat gewonnen hebben, omdat ze specifieke competenties voor clubteams missen terwijl ze het met een nationaal elftal mogelijk wel zouden kunnen.

Het enige probleem is dat een trainer die nog nooit wat gewonnen heeft, waarschijnlijk weinig aanzien zal hebben bij de verwende Oranje-profs. Dat moet je oplossen met een pion naast hem die wel autoriteit afdwingt met prijzen en persoonlijkheid.

Ten Cate, geflankeerd door een Seedorf/Rijkaard/Gullit/van Nistelrooy-achtige assistent is een keurige en realistische oplossing. Bruins Slot erbij voor de analyse en je hebt een ijzersterk team. En Ten Cate zelf heeft natuurlijk ook wel wat bereikt....
pi_169848406
Wat een totale onzin dat een buitenlander niet de bondscoach van Oranje mag worden :') zoveel Nederlandse topconcerns hebben anno 2017 een buitenlander aan het hoofd staan, doe niet zo spastisch, het gaat toch om het resultaat ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_169848730
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:20 schreef TLC het volgende:
Wat een totale onzin dat een buitenlander niet de bondscoach van Oranje mag worden :') zoveel Nederlandse topconcerns hebben anno 2017 een buitenlander aan het hoofd staan, doe niet zo spastisch, het gaat toch om het resultaat ?
Dat is inderdaad een hele relevante vergelijking...

Ik ben ook tegen een buitenlandse coach voor een nationaal elftal. Maar wel voor eentje met een buitenlandse opleiding.
Van alles is weer waardeloos.
pi_169848916
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:26 schreef Oldground het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een hele relevante vergelijking...

Ik ben ook tegen een buitenlandse coach voor een nationaal elftal. Maar wel voor eentje met een buitenlandse opleiding.
Als het wel bij het hockey en volleybal kan snap ik niet waarom het niet bij het voetballen zou mogen ? de Nederlandse fans zaten echt niet minder te juichen bij het damesvolleybal in Rio de Janeiro omdat een Italiaan daar de coach van Oranje was.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 29 maart 2017 @ 06:48:58 #83
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169854434
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:20 schreef TLC het volgende:
Wat een totale onzin dat een buitenlander niet de bondscoach van Oranje mag worden :') zoveel Nederlandse topconcerns hebben anno 2017 een buitenlander aan het hoofd staan, doe niet zo spastisch, het gaat toch om het resultaat ?
Bij die concerns mogen ook buitenlanders werken in de uitvoerende functies. Dat mag bij een nationaal voetbal elftal niet.

Totaal debiele vergelijking van je dus.
pi_169857333
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 06:48 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Bij die concerns mogen ook buitenlanders werken in de uitvoerende functies. Dat mag bij een nationaal voetbal elftal niet.

Totaal debiele vergelijking van je dus.
En waar staat in de regelementen dat dat niet mag ? show me
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 29 maart 2017 @ 11:30:57 #85
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169857412
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 11:27 schreef TLC het volgende:

[..]

En waar staat in de regelementen dat dat niet mag ? show me
Dat er geen Braziliaan op het veld mag staan bij Oranje? Daar heb jij een reglement voor nodig om dat te weten?
  Forum Admin woensdag 29 maart 2017 @ 11:32:50 #86
35723 crew  GGMM
pi_169857446
Ik ben het eens met Badder. :{
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Moderator woensdag 29 maart 2017 @ 11:33:20 #87
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_169857455
Een buitenlander aan het bewind van volkssport nummer 1 is een groot probleem maar een chagrijnige engnek als Ten Cate als coach moet wel kunnen. Zolang je maar NEDERLANDER bent kennelijk.
  woensdag 29 maart 2017 @ 11:46:37 #88
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_169857693
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 17:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Als je geen kwalitatief goede coach aan kan stellen zoals V Gaal dan moet je verder zoeken en het argument het moet een Nederlander zijn is complete bs. Er zijn te weinig goede coaches beschikbaar en kom niet aan met Jans, Rutten en dat soort coaches. Die hebben nog nooit wat gewonnen. Van een bondscoach mag je wel eisen dat het iemand is met ervaring en die ook wat gewonnen heeft.
Waarom moet een coach per se wat gewonnen hebben dan?
Rutten (niet dat ik voorstander van hem ben) heeft ook wat gewonnen. De beker in Nederland. Maar dat zal waarschijnlijk dan weer niet gelden?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 29 maart 2017 @ 11:48:07 #89
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_169857723
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 11:33 schreef Slobeend het volgende:
Een buitenlander aan het bewind van volkssport nummer 1 is een groot probleem maar een chagrijnige engnek als Ten Cate als coach moet wel kunnen. Zolang je maar NEDERLANDER bent kennelijk.
Een vergelijking tussen nationaliteit en humeur/karakter. Wat moet je daar nou mee?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Moderator woensdag 29 maart 2017 @ 11:54:20 #90
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_169857923
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 11:48 schreef Komakie het volgende:

[..]

Een vergelijking tussen nationaliteit en humeur/karakter. Wat moet je daar nou mee?
Nee oké maar ik bedoel maar te zeggen, Henk Ten Cate is een totale engnek. Wmb kijken we naar coachingskwaliteiten en persoonlijkheid en dan vind ik nationaliteit van ondergeschikt belang.
pi_169857929
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:20 schreef TLC het volgende:
Wat een totale onzin dat een buitenlander niet de bondscoach van Oranje mag worden :') zoveel Nederlandse topconcerns hebben anno 2017 een buitenlander aan het hoofd staan, doe niet zo spastisch, het gaat toch om het resultaat ?
Wat een debiele vergelijking.
  woensdag 29 maart 2017 @ 11:59:56 #92
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_169858058
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 11:54 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Nee oké maar ik bedoel maar te zeggen, Henk Ten Cate is een totale engnek. Wmb kijken we naar coachingskwaliteiten en persoonlijkheid en dan vind ik nationaliteit van ondergeschikt belang.
Lijkt mij nogal logisch dat we naar kwaliteiten en personaliteit kijken, maar dat kan ook binnen Nederland.

Daarnaast is Ten Cate een engnek vinden natuurlijk een persoonlijke mening. Ik heb helemaal niet zo'n moeite met die man.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Moderator woensdag 29 maart 2017 @ 12:11:48 #93
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_169858304
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 11:59 schreef Komakie het volgende:

[..]

Lijkt mij nogal logisch dat we naar kwaliteiten en personaliteit kijken, maar dat kan ook binnen Nederland.

Daarnaast is Ten Cate een engnek vinden natuurlijk een persoonlijke mening. Ik heb helemaal niet zo'n moeite met die man.
Ik denk dat bepaalde kwaliteiten, zoals pressing spelen en vernieuwende tactische opvattingen, in Nederland niet ruimschoots aanwezig zijn bij trainers. Bij een enkeling misschien (Lijnders, Rutten, Pastoor). Ik zou graag een trainer zien met die kwaliteiten en daarvoor zou ik best een buitenlander kunnen toestaan.

En Henk Ten Cate staat in de Nationale Voetbal Engnekken top-10 bij mij in de top-3.
  woensdag 29 maart 2017 @ 13:31:27 #94
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_169860069
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 12:11 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Ik denk dat bepaalde kwaliteiten, zoals pressing spelen en vernieuwende tactische opvattingen, in Nederland niet ruimschoots aanwezig zijn bij trainers. Bij een enkeling misschien (Lijnders, Rutten, Pastoor). Ik zou graag een trainer zien met die kwaliteiten en daarvoor zou ik best een buitenlander kunnen toestaan.

En Henk Ten Cate staat in de Nationale Voetbal Engnekken top-10 bij mij in de top-3.
Ik vind het vooral ook belangrijk dat hij "de nederlandse school" los laat. We hebben steeds meer spelers die opgroeien bij buitenlandse clubs, of al jaren in het buitenland spelen. De nederlandse school is totaal achterhaalt voor die spelers. Dat Blind en Hiddink dat koste wat het kost wilden herintroduceren na Van Gaal en Van Marwijk is gewoon een blijk van onkunde.
Als je de spelers hebt om zo te spelen, perfect! Ga je zo voetballen. Heb je spelers die dat niet kunnen of beter renderen in een ander systeem, moet je dat hele systeem los laten.

Ben nou wel benieuwd naar die top 3 :P
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  Spellchecker woensdag 29 maart 2017 @ 13:51:44 #95
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_169860531
Henk Krol opnieuw in de fout, nu met Rinus Michels.
quote:
Henk Krol en overleden personen, het blijft een ongelukkige combinatie. De Eindhovenaar ziet in Rinus Michels een goede opvolger van Danny Blind. Maar de oud-voetbaltrainer is al twaalf jaar dood. Eerder feliciteerde Krol al twee overleden mensen via Facebook.

Een verslaggever van GeenStijl vroeg dinsdag aan meerdere politici, waaronder Krol, wie de nieuwe bondscoach van Oranje moet worden. “Rinus Michels, maar ik heb er echt geen verstand van”, luidde het antwoord van de voorman van 50PLUS.

Dat blijkt, want oud-voetballer en trainer Michels overleed in 2005. Als hij nog had geleefd, was hij inmiddels ook 89 jaar oud.
bron
  woensdag 29 maart 2017 @ 13:56:10 #96
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_169860625
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 13:31 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ik vind het vooral ook belangrijk dat hij "de nederlandse school" los laat. We hebben steeds meer spelers die opgroeien bij buitenlandse clubs, of al jaren in het buitenland spelen. De nederlandse school is totaal achterhaalt voor die spelers. Dat Blind en Hiddink dat koste wat het kost wilden herintroduceren na Van Gaal en Van Marwijk is gewoon een blijk van onkunde.
Als je de spelers hebt om zo te spelen, perfect! Ga je zo voetballen. Heb je spelers die dat niet kunnen of beter renderen in een ander systeem, moet je dat hele systeem los laten.

Ben nou wel benieuwd naar die top 3 :P
We spelen helemaal geen Hollandse school.
Oh.
pi_169860631
Als je er geen verstand van hebt moet je je mond houden, maar ja politici......
Dan kan je beter zeggen : maar ik heb geen verstand.

En dan nog ja, iedereen weet toch dat Michels al coach was in 1974 ? Dan kan je al overleden zijn ja.
  woensdag 29 maart 2017 @ 14:25:09 #98
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_169861269
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 13:56 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

We spelen helemaal geen Hollandse school.
Maar dat willen ze wel.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 29 maart 2017 @ 14:26:46 #99
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_169861302
quote:
Is niet helemaal eerlijk.
Hij zegt "ik hoor thuis Rinus Michels, maar ik heb er helemaal geen verstand van".
Kortom, hij vindt het helemaal niet en het interesseert hem ook niet, maar dat is wat hij gehoord heeft.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 29 maart 2017 @ 14:40:36 #100
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169861567
32ste op de nieuwe FIFA ranglijst. _O_
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')