abonnement Unibet Coolblue
pi_169835861
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:36 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Het is een beetje raar om nu al te stellen dat RBR een onoverbrugbare achterstand heeft en dus maar aan volgend seizoen gaat werken.

Ten eerste reden zit weekend met wat onderdelen van vorig jaar vanwege betrouwbaarheid. Ook komt Renault nog met een upgrade, waarschijnlijk in Barcelona.

Ten tweede bestaat er een kans dat de reglementen voor volgend seizoen weer aangepast gaan worden.

Reken er maar op dat RBR dit jaar nog wel wat dichterbij komt.
Ik heb niet gezegd dat ze dus aan volgend seizoen gaan. Ik heb gezegd dat als de achterstand te groot is er meestal meer aandacht gaat naar het seizoen daarop. Bij Ferrari lijkt het er wel op dat ze afgelopen seizoen ergens in de loop daarvan die keuze gemaakt hebben.

Ik heb ook niet gezegd dat ze niet dichterbij zullen komen. Ik heb gezegd dat ik verwacht dat de achterstand te groot is om in te halen.

Daar staan wel hele diepe zakken tegenover, alleen hebben Ferrari en Mercedes ook hele diepe zakken.
pi_169835869
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:38 schreef polderturk het volgende:

[..]

Is de kloof gegroeid tov vorig jaar?
Lijkt mij wel. In ieder geval op dit moment.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 14:44:49 #78
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_169835893
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:38 schreef polderturk het volgende:

[..]

Is de kloof gegroeid tov vorig jaar?
T.o.v. van begin vorig seizoen niet, t.o.v. eind vorig seizoen is het gat wel groter.
pi_169836003
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:38 schreef polderturk het volgende:

[..]

Is de kloof gegroeid tov vorig jaar?
Ten opzichte van de kwalificatie in Australië in 2016 verliezen ze 0.1 sec op Ferrari en winnen ze 0.4 sec op Mercedes. Vorig jaar hebben ze dat verschil op Ferrari al na een paar races goedgemaakt (Spanje 2016) en dat zal nu wat langer duren als de nieuwe motor pas in Canada komt. Dan verwacht ik RB op gelijke hoogte met Ferrari en hopelijk Mercedes.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_169836049
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:51 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ten opzichte van de kwalificatie in Australië in 2016 verliezen ze 0.1 sec op Ferrari en winnen ze 0.4 sec op Mercedes. Vorig jaar hebben ze dat verschil op Ferrari al na een paar races goedgemaakt (Spanje 2016) en dat zal nu wat langer duren als de nieuwe motor pas in Canada komt. Dan verwacht ik RB op gelijke hoogte met Ferrari en hopelijk Mercedes.
Tja, dat kan ook komen doordat Ricciardo en Kvyat vorig jaar onderpresteerden in Australië. Terwijl ik het idee had dat Max er nu al het maximale uit haalde.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 14:59:46 #81
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169836147
Hier wat interessante statistiekjes over inhalen in de F1.

http://cliptheapex.com/overtaking/

Zo erg is het dus allemaal nog niet.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_169836164
Wat ik mij trouwens afvraag, we hebben hier allemaal over een motorupgrade in Barcelona of Canada en dat daar weer een kleine inhaalsprong mee gemaakt kan worden. Ik neem toch aan dat Ferrari en Mercedes ook nog wel upgrades gaan uitvoeren? Blijft het verschil dan niet weer even groot?
- Met zuidelijke groet -
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:03:35 #83
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_169836218
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:00 schreef Schnitzels het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag, we hebben hier allemaal over een motorupgrade in Barcelona of Canada en dat daar weer een kleine inhaalsprong mee gemaakt kan worden. Ik neem toch aan dat Ferrari en Mercedes ook nog wel upgrades gaan uitvoeren? Blijft het verschil dan niet weer even groot?
Kan, hoeft niet. Dat weet niemand, afwachten dus.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:06:20 #84
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_169836274
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:14 schreef Aitvaras het volgende:
[ afbeelding ]
Je zou als vent zo TV moeten kijken.....
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_169836404
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:59 schreef RingBewoner het volgende:
Hier wat interessante statistiekjes over inhalen in de F1.

http://cliptheapex.com/overtaking/

Zo erg iswas het dus allemaal nog niet.
Afgelopen weekend waren er slechts 5 echte inhaalacties (aldus AMuS).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 15:17:47 #86
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169836535
Baku had ook heel veel inhaalacties :Y
Nee, dat was echt een geweldige race.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:18:10 #87
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169836549
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:12 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Afgelopen weekend waren er slechts 5 echte inhaalacties (aldus AMuS).
5!? Ik had ergens het aantal van 7 gelezen, wat nog steeds laag is. Ik ben vooral benieuwd of dit over 2 weken ook gaan zien.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:21:51 #88
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169836635


Dit gaan we hopelijk vaker zien dit jaar.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:23:31 #89
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_169836669
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:17 schreef Nattekat het volgende:
Baku had ook heel veel inhaalacties :Y
Nee, dat was echt een geweldige race.
WELL DONE BAKU
Flesje bier
pi_169836863
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:18 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

5!? Ik had ergens het aantal van 7 gelezen, wat nog steeds laag is. Ik ben vooral benieuwd of dit over 2 weken ook gaan zien.
Waarschijnlijk wel wat meer, maar niet de 161 van vorig jaar. :)
Ik denk dat ze daar ver vandaan blijven.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:58:37 #91
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_169837355
Ik hoef niet zo nodig overtakes te zien, ik wil gevechten zien.

Attemps to overtake, ipv daadwerkelijk DRS inhaalacties.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_169837751
quote:
3s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:58 schreef Rossdale het volgende:
Ik hoef niet zo nodig overtakes te zien, ik wil gevechten zien.

Attemps to overtake, ipv daadwerkelijk DRS inhaalacties.
Als die overtakes nooit lukken wordt dat uiteindelijk ook saai. Gaat om de balans, maar denk dat jij dat ook bedoelt.
pi_169838030
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 15:00 schreef Schnitzels het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag, we hebben hier allemaal over een motorupgrade in Barcelona of Canada en dat daar weer een kleine inhaalsprong mee gemaakt kan worden. Ik neem toch aan dat Ferrari en Mercedes ook nog wel upgrades gaan uitvoeren? Blijft het verschil dan niet weer even groot?
Of het verschil wordt groter. Maar het scheelt als er al wat in de pijplijn zit, zoals bij Renault, die hebben dus kennelijk al een idee hoe ze de motor sterker gaan maken, alleen is dat nog niet af. Een ander voordeel voor RBR zou kunnen zijn dat ze inderdaad zoals ze claimen een tamelijk 'open' chassis hebben ontworpen dat zich goed leent voor doorontwikkeling. Een derde punt is dat als je al goed zit en in de winter flink opgeschoten bent met het ontwikkelingstraject, er gewoon niet zoveel meer te halen gedurende het seizoen.

Dus het is heel goed mogelijk dat RBR zich beter ontwikkelt dan Ferrari en Mercedes, alleen is dat niet zeker. Ook is de vraag of als ze er vermogen en koppel bijkrijgen, dit wel optimaal gebruikt kan worden omdat ze wegens gebrek aan vermogen de auto hebben ontworpen om met relatief weinig downforce te rijden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169838247
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:40 schreef Asschen_sukar het volgende:

[..]

Regie is bij beide sporten om te janken vaak ja.

Toch heb ik het idee dat ik bij de indycar wel meer naar spannende gevechten zit te kijken dan bij de F1.

Moet natuurlijk nog de rest van dit seizoen een beetje afwachten bij de F1, en wellicht gaat het heel erg meevallen. Maar heb toch het idee dat er weinig echte gevechten gaan ontstaan op de baan, en dat het meeste in de pit of via DRS op lange rechte stukken gaat gebeuren.

Dan is zo'n gevecht van Truli en Schumacher toch een stuk leuker om te kijken. Naar die tijd zou ik graag terug willen :Y
Moet zeggen dat afgelopen seizoen echt dikke actie had vergeleken met 2015 en Australië 2017 was in andere maten spannend... houden de motoren het? Kunnen ze inhalen? Hoe staan de teams tov elkaar?
Hopelijk krijgen we in 2017 ook dergelijke actie maar ben er een beetje bang voor.

Weet niet of ik terug zou willen naar het V10 tijdperk, de motor en de kortere auto's hebben wel meer appeal ;) maar de huidige V6T zijn een stuk sneller (al komt dat deels door de 8e versnelling?)

:o
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 18:36:21 #95
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169840445
Ze kunnen iets sneller door de bochten dan de 2004-auto's die op de rechte stukken dan weer sneller waren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 18:39:58 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169840503
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 16:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Als die overtakes nooit lukken wordt dat uiteindelijk ook saai. Gaat om de balans, maar denk dat jij dat ook bedoelt.
Dat komt ook weer met z'n eigen spanning. Schumacher vs Alonso op San Marino 2005, het circuit waar inhalen onmogelijk is, bijvoorbeeld.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169840504
Gelukkig geen Honda gehoord :P
pi_169840743
Bottas > maxje _O_
pi_169841008
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:36 schreef Peterselieman het volgende:
Ze kunnen iets sneller door de bochten dan de 2004-auto's die op de rechte stukken dan weer sneller waren.
De top van de 2004 auto's is niet zo hoog als de 2017 auto's dus denk dat de 2004 auto's sneller zijn in de bochten, ze hadden ook veel meer koppel toen dus is juist de corner exit speed hoger.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 19:14:17 #100
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_169841270
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 18:51 schreef Syntix het volgende:
Bottas > maxje _O_
Niet echt. Mercedes > RBR.

Maar tenzij je onder een steen woont, had je dat geweten.


Ow wacht, je bent Syntix.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')