Ik heb niet gezegd dat ze dus aan volgend seizoen gaan. Ik heb gezegd dat als de achterstand te groot is er meestal meer aandacht gaat naar het seizoen daarop. Bij Ferrari lijkt het er wel op dat ze afgelopen seizoen ergens in de loop daarvan die keuze gemaakt hebben.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:36 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Het is een beetje raar om nu al te stellen dat RBR een onoverbrugbare achterstand heeft en dus maar aan volgend seizoen gaat werken.
Ten eerste reden zit weekend met wat onderdelen van vorig jaar vanwege betrouwbaarheid. Ook komt Renault nog met een upgrade, waarschijnlijk in Barcelona.
Ten tweede bestaat er een kans dat de reglementen voor volgend seizoen weer aangepast gaan worden.
Reken er maar op dat RBR dit jaar nog wel wat dichterbij komt.
Lijkt mij wel. In ieder geval op dit moment.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:38 schreef polderturk het volgende:
[..]
Is de kloof gegroeid tov vorig jaar?
T.o.v. van begin vorig seizoen niet, t.o.v. eind vorig seizoen is het gat wel groter.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:38 schreef polderturk het volgende:
[..]
Is de kloof gegroeid tov vorig jaar?
Ten opzichte van de kwalificatie in Australië in 2016 verliezen ze 0.1 sec op Ferrari en winnen ze 0.4 sec op Mercedes. Vorig jaar hebben ze dat verschil op Ferrari al na een paar races goedgemaakt (Spanje 2016) en dat zal nu wat langer duren als de nieuwe motor pas in Canada komt. Dan verwacht ik RB op gelijke hoogte met Ferrari en hopelijk Mercedes.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:38 schreef polderturk het volgende:
[..]
Is de kloof gegroeid tov vorig jaar?
Tja, dat kan ook komen doordat Ricciardo en Kvyat vorig jaar onderpresteerden in Australië. Terwijl ik het idee had dat Max er nu al het maximale uit haalde.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ten opzichte van de kwalificatie in Australië in 2016 verliezen ze 0.1 sec op Ferrari en winnen ze 0.4 sec op Mercedes. Vorig jaar hebben ze dat verschil op Ferrari al na een paar races goedgemaakt (Spanje 2016) en dat zal nu wat langer duren als de nieuwe motor pas in Canada komt. Dan verwacht ik RB op gelijke hoogte met Ferrari en hopelijk Mercedes.
Kan, hoeft niet. Dat weet niemand, afwachten dus.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 15:00 schreef Schnitzels het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag, we hebben hier allemaal over een motorupgrade in Barcelona of Canada en dat daar weer een kleine inhaalsprong mee gemaakt kan worden. Ik neem toch aan dat Ferrari en Mercedes ook nog wel upgrades gaan uitvoeren? Blijft het verschil dan niet weer even groot?
Je zou als vent zo TV moeten kijken.....quote:
Afgelopen weekend waren er slechts 5 echte inhaalacties (aldus AMuS).quote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:59 schreef RingBewoner het volgende:
Hier wat interessante statistiekjes over inhalen in de F1.
http://cliptheapex.com/overtaking/
Zo erg iswas het dus allemaal nog niet.
5!? Ik had ergens het aantal van 7 gelezen, wat nog steeds laag is. Ik ben vooral benieuwd of dit over 2 weken ook gaan zien.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 15:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Afgelopen weekend waren er slechts 5 echte inhaalacties (aldus AMuS).
WELL DONE BAKUquote:Op dinsdag 28 maart 2017 15:17 schreef Nattekat het volgende:
Baku had ook heel veel inhaalacties
Nee, dat was echt een geweldige race.
Waarschijnlijk wel wat meer, maar niet de 161 van vorig jaar.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 15:18 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
5!? Ik had ergens het aantal van 7 gelezen, wat nog steeds laag is. Ik ben vooral benieuwd of dit over 2 weken ook gaan zien.
Als die overtakes nooit lukken wordt dat uiteindelijk ook saai. Gaat om de balans, maar denk dat jij dat ook bedoelt.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 15:58 schreef Rossdale het volgende:
Ik hoef niet zo nodig overtakes te zien, ik wil gevechten zien.
Attemps to overtake, ipv daadwerkelijk DRS inhaalacties.
Of het verschil wordt groter. Maar het scheelt als er al wat in de pijplijn zit, zoals bij Renault, die hebben dus kennelijk al een idee hoe ze de motor sterker gaan maken, alleen is dat nog niet af. Een ander voordeel voor RBR zou kunnen zijn dat ze inderdaad zoals ze claimen een tamelijk 'open' chassis hebben ontworpen dat zich goed leent voor doorontwikkeling. Een derde punt is dat als je al goed zit en in de winter flink opgeschoten bent met het ontwikkelingstraject, er gewoon niet zoveel meer te halen gedurende het seizoen.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 15:00 schreef Schnitzels het volgende:
Wat ik mij trouwens afvraag, we hebben hier allemaal over een motorupgrade in Barcelona of Canada en dat daar weer een kleine inhaalsprong mee gemaakt kan worden. Ik neem toch aan dat Ferrari en Mercedes ook nog wel upgrades gaan uitvoeren? Blijft het verschil dan niet weer even groot?
Moet zeggen dat afgelopen seizoen echt dikke actie had vergeleken met 2015 en Australië 2017 was in andere maten spannend... houden de motoren het? Kunnen ze inhalen? Hoe staan de teams tov elkaar?quote:Op dinsdag 28 maart 2017 10:40 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Regie is bij beide sporten om te janken vaak ja.
Toch heb ik het idee dat ik bij de indycar wel meer naar spannende gevechten zit te kijken dan bij de F1.
Moet natuurlijk nog de rest van dit seizoen een beetje afwachten bij de F1, en wellicht gaat het heel erg meevallen. Maar heb toch het idee dat er weinig echte gevechten gaan ontstaan op de baan, en dat het meeste in de pit of via DRS op lange rechte stukken gaat gebeuren.
Dan is zo'n gevecht van Truli en Schumacher toch een stuk leuker om te kijken. Naar die tijd zou ik graag terug willen
Dat komt ook weer met z'n eigen spanning. Schumacher vs Alonso op San Marino 2005, het circuit waar inhalen onmogelijk is, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 16:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Als die overtakes nooit lukken wordt dat uiteindelijk ook saai. Gaat om de balans, maar denk dat jij dat ook bedoelt.
De top van de 2004 auto's is niet zo hoog als de 2017 auto's dus denk dat de 2004 auto's sneller zijn in de bochten, ze hadden ook veel meer koppel toen dus is juist de corner exit speed hoger.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 18:36 schreef Peterselieman het volgende:
Ze kunnen iets sneller door de bochten dan de 2004-auto's die op de rechte stukken dan weer sneller waren.
Niet echt. Mercedes > RBR.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |