abonnement Unibet Coolblue
  maandag 27 maart 2017 @ 13:16:29 #201
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_169811832
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:15 schreef mjan het volgende:
Hoe zit het nou met studieschuld en een huis kopen, had Borisz dat laatst niet uitgezocht? Ik weet dat ik het ook kan verzwijgen, maar dat doe ik liever niet. Ik kan het ook (geheel) afbetalen, maar de rente op de schuld is nog altijd lager dan de spaarrente, dus eigenlijk doe ik dat ook liever niet.
Ik heb geen schuld (meer). Anna wel, maar dat hebben wij achterwege gelaten. Die lossen wij toch af tussen nu en 5 jaar. Je bent het niet verplicht te melden maar je moet wel beseffen dat je het kan dragen met je nieuwe hypotheek. Als dat allemaal kan, is het aan jou verder. Schuld is (nog) niet BKR geregistreerd.
  maandag 27 maart 2017 @ 13:17:22 #202
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_169811848
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Over de looptijd is het erg voordelig zeker in de eerste jaren extra af te lossen
Omdat je de eerste jaren vooral de rente aflost? Wij hebben een hypotheek constructie dat de rente lager wordt naarmate je meer aflost.
pi_169811873
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:15 schreef mjan het volgende:
Hoe zit het nou met studieschuld en een huis kopen, had Borisz dat laatst niet uitgezocht? Ik weet dat ik het ook kan verzwijgen, maar dat doe ik liever niet. Ik kan het ook (geheel) afbetalen, maar de rente op de schuld is nog altijd lager dan de spaarrente, dus eigenlijk doe ik dat ook liever niet.
Wat ik er van weet: Als je je studieschuld verzwijgt, vervalt je NHG bij verkoop van je huis met de hypotheek waarbij je je studieschuld verzwegen hebt.
Als er iemand garant staat voor je (omdat je door meerekening van studieschuld niet genoeg kan lenen) vervalt je NHG ook.

Verzwijgen is niet strafbaar in de zin van de wet. Het verschil tussen hypotheek met of zonder studieschuld is bijna 1 op 1 wb je schuld.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_169811883
oh ja studeren.
Sterkheidsbaas van alles.
  maandag 27 maart 2017 @ 13:19:23 #205
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_169811891
quote:
2s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Wat ik er van weet: Als je je studieschuld verzwijgt, vervalt je NHG bij verkoop van je huis met de hypotheek waarbij je je studieschuld verzwegen hebt.
Als er iemand garant staat voor je (omdat je door meerekening van studieschuld niet genoeg kan lenen) vervalt je NHG ook.

Verzwijgen is niet strafbaar in de zin van de wet. Het verschil tussen hypotheek met of zonder studieschuld is bijna 1 op 1 wb je schuld.
Dat. In ons geval hebben wij toch geen recht op NHG, dus is het wat makkelijker.
pi_169811945
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:19 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Dat. In ons geval hebben wij toch geen recht op NHG, dus is het wat makkelijker.
Bij ons het of zo goed als niks kunnen kopen, of studieschuld verzwijgen, of iemand garant laten staan. Dus wij hebben het idee van NHG ook losgelaten. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_169811979
quote:
2s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Het verschil tussen hypotheek met of zonder studieschuld is bijna 1 op 1 wb je schuld.
Ik zag zojuist een berekening waarbij het opgeven van mijn studieschuld ervoor zorgde dat ik 80k minder kan lenen. Die schuld is daar (relatief gezien) een fractie van :D

Maar dank voor je antwoord, ik had ook in gedachten dat het iets met de NHG te maken had.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_169812022
Mijn vriend heeft z'n studieschuld maar gewoon helemaal afgelost, want het zou op de hypotheek zo'n 2x de originele schuld schelen, terwijl de helft nog maar openstond. Dus dat schoot niet echt op. Met mijn schuld wachten we even tot we echt weten wat we willen. Als er geen grote dingen nodig zijn in een nieuw huis, dan kunnen we het wel aflossen.
  maandag 27 maart 2017 @ 13:24:23 #209
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169812034
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:17 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Omdat je de eerste jaren vooral de rente aflost? Wij hebben een hypotheek constructie dat de rente lager wordt naarmate je meer aflost.
Ik denk dat je bedoeld dat je rentedeel van je maandbedrag minder wordt, niet dat die lager wordt (die zal op 3% blijven)?
In ieder geval, als je bij een annuïteitenhypotheek in het begin van de looptijd het schuldbedrag minder maakt door meer af te lossen betaal je over dat gedeelte geen rente meer en kan je dat bedrag wat je anders aan rente zou betalen gebruiken om af te lossen (je maandbedrag blijft hetzelfde maar het aflossingsdeel wordt groter)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 maart 2017 @ 13:25:12 #210
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_169812049
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk dat je bedoeld dat je rentedeel van je maandbedrag minder wordt, niet dat die lager wordt (die zal op 3% blijven)?
In ieder geval, als je bij een annuïteitenhypotheek in het begin van de looptijd het schuldbedrag minder maakt door meer af te lossen betaal je over dat gedeelte geen rente meer en kan je dat bedrag wat je anders aan rente zou betalen gebruiken om af te lossen (je maandbedrag blijft hetzelfde maar het aflossingsdeel wordt groter)
Je hebt gelijk.
  maandag 27 maart 2017 @ 13:27:03 #211
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169812095
quote:
14s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:25 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Je hebt gelijk.
Gezien de spaarrentes kan je beter meer aflossen dan veel spaargeld hebben, gewoon genoeg spaargeld hebben voor onvoorzien, maar niet meer dan dat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 27 maart 2017 @ 13:33:28 #212
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_169812209
Een studieschuld wordt 2,5 tot 3 keer meegeteld. Dus als je 10k schuld hebt, kan je 25-30k minder lenen.
Spoilers!
  maandag 27 maart 2017 @ 13:36:31 #213
221912 minilot
Nancy boy
pi_169812279
:O
@ kantoor.
Koffie fixen en reisverslag Zet lezen! *O*
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 27 maart 2017 @ 13:39:55 #214
221912 minilot
Nancy boy
pi_169812354
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een studieschuld wordt 2,5 tot 3 keer meegeteld. Dus als je 10k schuld hebt, kan je 25-30k minder lenen.
Ja, dat had bij ons nogal impact, dankzij mijn reuzenschuld. :') Maakte voor ons verder niet uit, omdat we expres veel minder hebben geleend dan we maximaal mochten. :Y
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 27 maart 2017 @ 13:45:39 #215
221912 minilot
Nancy boy
pi_169812453


Perzikboompje in achtertuin vanmorgen. Rook lekker! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_169812479
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk dat je bedoeld dat je rentedeel van je maandbedrag minder wordt, niet dat die lager wordt (die zal op 3% blijven)?
In ieder geval, als je bij een annuïteitenhypotheek in het begin van de looptijd het schuldbedrag minder maakt door meer af te lossen betaal je over dat gedeelte geen rente meer en kan je dat bedrag wat je anders aan rente zou betalen gebruiken om af te lossen (je maandbedrag blijft hetzelfde maar het aflossingsdeel wordt groter)
Daarnaast geldt ook vaak dat als de hypotheek onder bijv 60% van de waarde van het huis komt, het rentepercentage daalt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_169812775
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:33 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een studieschuld wordt 2,5 tot 3 keer meegeteld. Dus als je 10k schuld hebt, kan je 25-30k minder lenen.
Dan snap ik nog steeds niet waarom er 80k van mijn potentiële hypotheek afgaat :D 2,5-3x meetellen zou ik prima vinden; liever meer eigen geld inbrengen bij het huis dan mijn studieschuld aflossen.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  maandag 27 maart 2017 @ 14:42:22 #218
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_169813752
Op balkon even lekker zitten lezen. Alleen...na een half uurtje werd het mij daar te warm Windstil en zeker 20 graden in de zon. 8-)
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_169814312
:W ben ik weer!
Gezellig bijgekletst met oude bekenden en nieuwe mensen ontmoet.
Bij de AH een wrap pulled pork gehaald vanwege enorme trek. Fout fout fout, niet lekker en er zitten rozijnen en amandelen in...waarom :?
Nu evn t balkon op tot mijn kookleerling komt :D
We have far more in common than that which devides us..
  maandag 27 maart 2017 @ 15:40:43 #220
221912 minilot
Nancy boy
pi_169814821
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 19:20 schreef z80 het volgende:
Verslag vakantie Vietnam. Lap tekst in de spoiler
Zet!

Markhal Hanoi, inpandig fonteintje! Jeej. Ink hou van binnenfonteinen. *) Die Sky walk in de Lotte-toren ziet er afschuwelijk eng uit, brr! Fraaie oude spoorbrug. :9

@ Noord-Vietnam, toffe route door de jungle zeg! "De nationaal geograpic uitzendingen met vogelgeluiden in de middag zijn dus gewoon nep" Ha! Eén van de foto's van het noorden, met de huisjes erop, deed mijn Eftelinghart even overslaan: dakpannetjes, afbladderend wit stucwerk en deur en raamluiken in perfect Piecksblauw! :D O+ :')

Mai Chau: wat zit er voor geelbruin spul in die rode emmer?! En de kikkers op de foto erna, gaaf! En zijn die Vibramsloffen op dezelfde foto van jou? Zo ja, tof! Ik vind Vibrams erg puik! :Y Tevens, kuikentjes! O+
En wat een ontzettend sfeervolle, mistige foto's van die wandelingen door het berggebied daar! En varkentjes! :D En die muur met plantjes in houten boogjes! O+ Smakelijke druipgrotten daar ook, fijn!

Dan Nghia Lo! Weer kuikentjes! *) Die keuken met al die hangende zakjes met eten en spullen - handig tegen wriemelbeestjes natuurlijk. Slim.
Jas van vier euro niet op de foto gezet? Jammer! LOL @ "compleet onder de blub". *) Die foto van plastic flessen langs de weg - zitten daar vissen in ofzo? Dat ziet er bizar uit! :D

Terug in Hanoi: het altaartje met de beplanting tegen de turkooise muur met het relief (08-Hanoi-084) is hier op kantoor nu bureaubladachtergrond wegens de kleuren en texturen. :9
Die bunkeringangen in Hué en die ondergrondse gangenstelsels - tof wel! Jammer van de baggergids.
Wat staat er voor eten op 09-Hue-066? Lijken wel een soort van flinkterdunne, flaky flensjes?
Die hysterisch verlichte bomen in de straat! :D

Tevens die verlichte poort naar Hoi An! :D Sowieso, al die poorten en doorgangen met namen van gebieden erin - dat prikkelt mijn themaparkliefde enorm! :') O+
Wel heel veel kippen in heel kleine mandjes, meh.
En hee, Kopi Luwak! Superveel ervan! Heb je het ook gedronken? Enneh, wat had je precies voor kookworkshop? Jammer dat het tegenviel, maar op zich wel heel leuk om zoiets te doen natuurlijk.

Salamander op boomstronk in dat superdroge gebied O+ Die enorme vitrine vol slagroomtaarten! :D En het suikerkrokodilletje in je ijstoetje, hihi!

Wat bizar dat Hanoi in een periode van maar drie jaar al zo heftig veranderd is, dat moet wel een vreemde gewaarwording zijn geweest.. Geweldige foto's van het lokale snoepfabriekje en de processen daar, erg leuk om te zien. Fijn dat je er toch nog terechtkwam na droogvallend bootje!
Interessant wel, zo'n drijvende markt. Mijn beperkte referentiekader maakt dat ik meteen met De Sissende Sampan (Suske & Wiske) in mijn hoofd zit. :+

Al met al zo te zien een fantastische reis en ik vind het er nou ook weer niet zó vermoeiend uitzien, maar dat ligt aan mij. :7 Tof juist, al die wandelingen en bezienswaardigheden! *O*

Ik hoef zelf zo nodig niet naar Vietnam, maar ik vond het wel ontzettend leuk om je verslag te lezen en bekijken - hartstikke bedankt Zet! O+
En voor hier in CUL, al die foto's van eten en marktaanbod, echt fantastisch! :9

Weet je al waar je volgende vakantie naartoe gaat? :D
Let me see you stripped down to the bone
pi_169815007
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:45 schreef minilot het volgende:
[ afbeelding ]

Perzikboompje in achtertuin vanmorgen. Rook lekker! O+
Och, wat mooi O+

zet's verslag ga ik eens lekker voor zitten op mijn werk vannacht!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 27 maart 2017 @ 15:52:46 #222
221912 minilot
Nancy boy
pi_169815041
En ik hou niet eens zo van perzik! *) De vogels in de tuin gelukkig wel. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_169815158
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 15:52 schreef minilot het volgende:
En ik hou niet eens zo van perzik! *) De vogels in de tuin gelukkig wel. :Y
Ik vind de bloemen mooi. Zo heerlijk fel van kleur en de rest nog kaal. Straalt een mooie kwetsbaarheid uit. En lente O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_169815178
Ik was overigens gisteravond keurig op tijd op mijn werk. Maar ik hoefde niet te werken -O- Dus even gezellig bijgekletst met leuke collega en een uur later weer met de trein naar huis gegaan.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 27 maart 2017 @ 16:03:00 #225
221912 minilot
Nancy boy
pi_169815188
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 16:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind de bloemen mooi. Zo heerlijk fel van kleur en de rest nog kaal. Straalt een mooie kwetsbaarheid uit.
Dat wel O+ :Y
Let me see you stripped down to the bone
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')