Heel simpel, ik wil een no nonsense fiets, die zo min mogelijk onderhoud vergt.quote:Op zondag 26 maart 2017 18:28 schreef Hyaenidae het volgende:
Logisch dat die combi niet bestaat, want een terugtraprem past ook totaal niet bij een sportieve fiets.
Vanwaar die idiote ijs van een terugtraprem?
Een goede handrem heeft ook amper tot geen onderhoud nodig en remt stukken beter.quote:Op zondag 26 maart 2017 18:32 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Heel simpel, ik wil een no nonsense fiets, die zo min mogelijk onderhoud vergt.
De zit kun je toch gewoon aanpassen door het stuur lager/ hoger te zetten?quote:Op zondag 26 maart 2017 18:32 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Heel simpel, ik wil een no nonsense fiets, die zo min mogelijk onderhoud vergt.
Ik heb veel liever een terugtrap rem. Bij handremmen breken toch die kabeltjes na een tijdje. Ben het ook niet gewend. Meerdere fietsen met handrem gehad waar of de kabel brak OF de rem vast komt te zitten. Mijn fiets met terug trap heb ik dik 10 jaar geleden een keer uit elkaar gehaald om te kijken hoe het werkt. Verder nooit iets mee gehad.quote:Op zondag 26 maart 2017 18:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een goede handrem heeft ook amper tot geen onderhoud nodig en remt stukken beter.
Terugtraprem is gewoon ruk, vooral als je een beetje vaart hebt en met behulp een blokkerend achterwiel tot stilstand moet komen.
Misschien kun je zo'n voor over leun stuur op je stuur zetten? Zo''n U vormig ding zeg maar weet je wat ik bedoel?quote:Op zondag 26 maart 2017 18:39 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
De zit kun je toch gewoon aanpassen door het stuur lager/ hoger te zetten?
Ik moet die dingen toch regelmatig bijstellen hoor, ik vind het niets.quote:Op zondag 26 maart 2017 18:39 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Een goede handrem heeft ook amper tot geen onderhoud nodig en remt stukken beter.
Terugtraprem is gewoon ruk, vooral als je een beetje vaart hebt en met behulp een blokkerend achterwiel tot stilstand moet komen.
Volgens mij is de geometrie van een sportief frame op meerdere punten verschillend.quote:Op zondag 26 maart 2017 18:39 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
De zit kun je toch gewoon aanpassen door het stuur lager/ hoger te zetten?
Dan heb je dus geen goede handremmen.quote:Op zondag 26 maart 2017 18:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik moet die dingen toch regelmatig bijstellen hoor, ik vind het niets.
Ik wil ook af van een derailleur, gewoon singlespeed en terugtraprem. Dat is voor het vlakke NL prima, en dan heb je er nauwelijks omkijken naar.
Je kan natuurlijk om het even welk frame gebruiken. Een wiel met terugtrap rem zet je er vrij simpel in. Zolang je het armpje maar aan het frame kan binden.quote:Op zondag 26 maart 2017 18:52 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik moet die dingen toch regelmatig bijstellen hoor, ik vind het niets.
Ik wil ook af van een derailleur, gewoon singlespeed en terugtraprem. Dat is voor het vlakke NL prima, en dan heb je er nauwelijks omkijken naar.
[..]
Volgens mij is de geometrie van een sportief frame op meerdere punten verschillend.
Dan moet je ook niet op alleen het voorwiel remmenquote:Op zondag 26 maart 2017 18:42 schreef BoyTox het volgende:
Handremmen...
Vliegt bij mij altijd het achterwiel omhoog, vreselijk.
Guilty as charged. Altijd bezig met telefoon of in mijn tas aan het rommelen...quote:Op zondag 26 maart 2017 19:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan moet je ook niet op alleen het voorwiel remmen
Ja, maar een versnellingsnaaf is niet efficient. Ik heb dan echt liever een singlespeed, dat is de effectiefste overbrenging. Met een versnellingsnaaf, verlies je nog meer rendement dat een met een slecht gesmeerde derailleur.quote:Op zondag 26 maart 2017 19:01 schreef Hyaenidae het volgende:
Maar je kunt ook kiezen voor een versnellingsnaaf en gesloten kettingkast.
Zie er wel interessant uit eigenlijk. Alleen een riem in plaats van een ketting? Dan maak je jezelf toch weer afhankelijk van een fietsenmaker heb ik het idee.quote:Op zondag 26 maart 2017 19:09 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Cortina Blau is zeker niet sportief genoeg?
Ja en dat is minimaal.quote:Op zondag 26 maart 2017 21:40 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, maar een versnellingsnaaf is niet efficient. Ik heb dan echt liever een singlespeed, dat is de effectiefste overbrenging. Met een versnellingsnaaf, verlies je nog meer rendement dat een met een slecht gesmeerde derailleur.
Normaal heb je toch wel een standaard snelheid. Als ik een fiets met versnellingen heb gebruik ik er 90% van de tijd gewoon dezelfde versnelling. Als je gewoon 1 versnelling hebt die ongeveer de goede verhouding heeft ben je er wel. En terugtraprem want fixie is kut. Handrem wil TS duidelijk niet. Is ook veel fragieler.quote:Op zondag 26 maart 2017 21:43 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ja en dat is minimaal.
Dat je 50rpm of 120rpm moet trappen omdat je je verzet niet aan kunt passen aan je snelheid, dat is pas inefficient. Of remmen met je achterwiel ipv met fatsoenlijke handremmen.
Precies dit ja.quote:Op zondag 26 maart 2017 21:45 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Normaal heb je toch wel een standaard snelheid. Als ik een fiets met versnellingen heb gebruik ik er 90% van de tijd gewoon dezelfde versnelling. Als je gewoon 1 versnelling hebt die ongeveer de goede verhouding heeft ben je er wel. En terugtraprem want fixie is kut. Handrem wil TS duidelijk niet. Is ook veel fragieler.
Nou dan regel je een frame wat je aanstaat. En zet je er zelf een nieuw achterwiel met terugtrap rem in?quote:
Riem is net zo makkelijk te vervangen als ketting. Wel duur, maar zou langer mee moeten gaan. Hoewel de continental riem zich nog wel een beetje moet bewijzen.quote:Op zondag 26 maart 2017 21:40 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Zie er wel interessant uit eigenlijk. Alleen een riem in plaats van een ketting? Dan maak je jezelf toch weer afhankelijk van een fietsenmaker heb ik het idee.
serieus?quote:Op zondag 26 maart 2017 18:28 schreef Hyaenidae het volgende:
Logisch dat die combi niet bestaat, want een terugtraprem past ook totaal niet bij een sportieve fiets.
Vanwaar die idiote ijs van een terugtraprem?
Nee niet serieus maar wel lol toch.quote:
ok de groetjes aan jouw kad, paart, ria en de kinteren.quote:Op zondag 26 maart 2017 22:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nee ik vond dat gewoon tof staan ,net als hont.
Laat hem gewoon joh, ik kan wel wat hebben.quote:
Waar ben je tegenaan gebotst?quote:Op zondag 26 maart 2017 22:10 schreef Zelva het volgende:
Terugtraprem is levensgevaarlijk met een hogere snelheid, remt gewoon veel te abrupt. En als je ketting eraf vliegt, kun je helemaal niet meer remmen.
Been there, done that.
Niet, ik ben in de afdaling gekeerd en weer omhoog gaan rijden om tot stilstand te komen.quote:
Daarom zit op de stang normaal ook een fietspomp. Als je ketting dan breekt kun je die gebruiken om als noodrem.quote:Op zondag 26 maart 2017 22:10 schreef Zelva het volgende:
Terugtraprem is levensgevaarlijk met een hogere snelheid, remt gewoon veel te abrupt. En als je ketting eraf vliegt, kun je helemaal niet meer remmen.
Been there, done that.
quote:Op zondag 26 maart 2017 22:45 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Daarom zit op de stang normaal ook een fietspomp. Als je ketting dan breekt kun je die gebruiken om als noodrem.
quote:Op zondag 26 maart 2017 22:45 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Daarom zit op de stang normaal ook een fietspomp. Als je ketting dan breekt kun je die gebruiken om als noodrem.
quote:Op zondag 26 maart 2017 22:45 schreef autoknutselaar het volgende:
[..]
Daarom zit op de stang normaal ook een fietspomp. Als je ketting dan breekt kun je die gebruiken om als noodrem.
Je kunt zelfs gek doen en hem voor zo'n ¤35 een beurt gevenquote:Op maandag 27 maart 2017 08:54 schreef Metro2005 het volgende:
Een terugtraprem is niet alleen levensgevaarlijk bij wat hogere snelheden maar kan net zo goed kapot gaan. Gewoon velgremmen remmen 100x beter en vergen amper onderhoud. Als je veel kilometers per jaar fietst vervang je 1 keer per jaar de remblokjes (toch wel 10 minuten werk).
Woon werk, en fietstochten van max 60 kilometer.quote:Op zondag 26 maart 2017 22:24 schreef embedguy het volgende:
Waarvoor wil je de fiets gaan gebruiken? Sporadisch woon werk verkeer of om flinke afstanden af te leggen voor de sport?
Was het maar zo'n feest. Het periodiek vervangen is niet het probleem, maar constant verstellen wel. Zodra je maar een kleine slag in je wiel hebt, loopt het al aan.quote:Op maandag 27 maart 2017 08:54 schreef Metro2005 het volgende:
Een terugtraprem is niet alleen levensgevaarlijk bij wat hogere snelheden maar kan net zo goed kapot gaan. Gewoon velgremmen remmen 100x beter en vergen amper onderhoud. Als je veel kilometers per jaar fietst vervang je 1 keer per jaar de remblokjes (toch wel 10 minuten werk).
Spaken spannen is zo makkelijk niet als je het mij vraagt.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:55 schreef derLudolf het volgende:
Zorgen dat je geen slag in je wiel krijg en als je een slag hebt spaken spannen. Zo moeilijk is het toch niet
Met schijfremmen heb je daar dus geen last van. En het is alweer heeeeel wat jaartjes terug, maar ik geloof ook dat ze zichzelf stellen, totdat de blokjes (of de schijf) op zijn.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:48 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Woon werk, en fietstochten van max 60 kilometer.
[..]
Was het maar zo'n feest. Het periodiek vervangen is niet het probleem, maar constant verstellen wel. Zodra je maar een kleine slag in je wiel hebt, loopt het al aan.
Waarom heb je ze nu niet meer dan als het allemaal zo geweldig is?quote:Op maandag 27 maart 2017 20:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Met schijfremmen heb je daar dus geen last van. En het is alweer heeeeel wat jaartjes terug, maar ik geloof ook dat ze zichzelf stellen, totdat de blokjes (of de schijf) op zijn.
Omdat ik nu mijn rijbewijs heb en destijds mijn mountainbike moest wijken voor een Peugeot 205 GTi 1.9 als eerste auto. Ik stel niet zulke hoge eisen aan een dagelijkse fiets zoals TS dus heb gewoon een stadsbarrel met trommelremmen.quote:Op maandag 27 maart 2017 21:06 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom heb je ze nu niet meer dan als het allemaal zo geweldig is?
Constant verstellen Ik verstel ze eigenlijk nooit of de remblokken moeten echt al aan het einde van hun leven zijn dan kan ik ze een klein beetje strakker aandraaien op het stuur.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:48 schreef Hamzoef het volgende:
Was het maar zo'n feest. Het periodiek vervangen is niet het probleem, maar constant verstellen wel. Zodra je maar een kleine slag in je wiel hebt, loopt het al aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |