abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169792527
Hebben jullie winkeltips voor meiden met een smal figuur?
Ik ken de zaken die mijn maat verkopen wel (H&M, Bershka, Only, the Sting), helaas is de kleding uit deze zaken meer gericht op tieners dan 'jong volwassen' van 24. Logisch, ik heb ook een smal figuur - maar toch vind ik het belangrijk om er redelijk volwassen uit te zien. H&M is meestal prima trouwens, maar de kwaliteit valt vaak wel tegen.

Maatje 34 verschilt bovendien per zaak, vaak is het XS maar vaak past zelfs dat me niet (zoals bij Esprit, Zara etc het geval is). Je zou mijn maat kunnen zien als 32/34.
Mijn benen daarentegen, daar heb ik meestal geen problemen mee.

Ik kan kleding overigens wel innemen (vooral bij de taille en borstkas nodig), maar liever heb ik dan iets dat gelijk past.

Zijn er leuke (web)winkels die hele smalle maten verkopen, goede kwaliteit kleding hebben en ook met een volwassen uitstraling? Denk aan mooie trenchcoats, bloesjes, topjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2017 16:29:42 ]
pi_169792591
Zelf je kleding maken is geen optie? Er zijn zat cursussen/tijdschriften om dit te leren.
pi_169792788
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 16:28 schreef Hiddendoe het volgende:
Zelf je kleding maken is geen optie? Er zijn zat cursussen/tijdschriften om dit te leren.
Kan, maar de maten van de standaard patronen kloppen meestal ook helemaal niet - heb liever tips voor winkels want is makkelijker.
pi_169792860
Bij Chinezen webshop wellicht, mensen in Chiezen is kleiner, dus die hebben wel in jouwe maat staan.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_169792905
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 16:39 schreef PatriciaPrecies het volgende:

[..]

Kan, maar de maten van de standaard patronen kloppen meestal ook helemaal niet - heb liever tips voor winkels want is makkelijker.
Kwestie van je eigen maten even omrekenen.
pi_169792941
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 16:45 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Kwestie van je eigen maten even omrekenen.
Maar ook aanpassen van de standaard patronen..
pi_169793041
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 16:46 schreef PatriciaPrecies het volgende:

[..]

Maar ook aanpassen van de standaard patronen..
Als dat een probleem voor je is, haal je er toch een of andere wiskunde nerd bij.
pi_169793055
Op de duur ben je goedkoper uit.
Je koopt wat lappen stof, gaat achter je naaimachine zitten en je loopt er als een topmodel bij.
pi_169793151
Misschien zo'n winkelcentrum waar winkeltjes zitten van bepaalde kledingmerken? Sowieso hangen se outlets vol met XS en XXXL maten, die worden weinig verkocht.

Over de grens in Duitsland zou je eens kunnen kijken, die hebben ook een wat volwassener stijl in de winkels.
.
pi_169793982
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 16:39 schreef PatriciaPrecies het volgende:

[..]

Kan, maar de maten van de standaard patronen kloppen meestal ook helemaal niet - heb liever tips voor winkels want is makkelijker.
Die hebben meestal juist een grote range van patronen.
Esprit valt meestal juist wat ruim (want duits) en Zara en mango (Spaanse ketens dus) smaller. Zuid Europese merken zouden juist beter bij je moeten passen.
pi_169795500
Zalando heeft een paar merken met een petit lijn in het assortiment, voor kleinere vrouwen. :)
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 26 maart 2017 @ 19:04:18 #12
341323 MsMessy
Fok jou, dikke doei
pi_169796092
Kijk eens rond op Wehkamp.nl Daar hebben ze een grote verzameling aan gangbare merken van verschillende winkels. Mogelijk doe je er in ieder geval inspiratie op waar je in een fysieke winkel eens kan kijken.
pi_169796877
Veel grote webwinkels als asos en zalando hebben de aparte optie petit
pi_169993765
ik heb ook een smal bovenlijf, maar bij petit hoef ik niet te winkelen want dan is het te kort of de schouders te smal.
Heb een naaimachine waarmee ik alles passend maak.
Ben ook altijd blij als ik iets intact kan kopen.

[ Bericht 18% gewijzigd door velden op 04-04-2017 13:48:53 ]
  dinsdag 4 april 2017 @ 15:44:58 #15
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_169996291
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 16:28 schreef Hiddendoe het volgende:
Zelf je kleding maken is geen optie? Er zijn zat cursussen/tijdschriften om dit te leren.
ze vraagt om tips voor winkels, geen nieuwe dagbesteding :')
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_170001218
herkenbaar probleem, ik heb het geluk dat ik naast smal ook klein ben. Ben vooral smal op mn schouders. Breedte maat van broek heb ik 27w en lang leve de skinimode op t moment.
Ik kan goed slagen bij de H&M, the Sting, Lola en Liza (Belgische keten, maar heeft ook een paar winkels in NL).Vind bij de bovenstaande ketens wel mee vallen hoe jeugdig de collectie is.(weet niet hoe oud je bent?)

Bij bepaalde ketens koop ik wel eens shirtjes en andere meer neutrale kleding op de tiener afdeling. Volwassen boven kleding gaan ze kwa pasvorm er vaak vanuit dat je ondertussen wat breder geworden bent van onder en dat graag wilt verbergen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')