abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † maandag 8 mei 2017 @ 17:42:51 #205
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_170777978
Nou, er zullen vast wel wat agenda's verkocht worden via de AH, maar dit heeft in de verste verte natuurlijk niets meer te doen met V&D. Nou hoeft dat ook niet, maar V&D Concepthouse bevestigt voor mij nú al zijn overbodigheid voor het winkellandschap.

Die agendaschapjes hadden vast ook wel een plaatsje bij Primera of Action kunnen krijgen. Vreemd dat die er sowieso niet op duiken. Of zij zien (het ontbreken van) de opportunities wat realistischer in. :')
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  maandag 8 mei 2017 @ 17:47:30 #206
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170778093
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 21:53 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Gewoon wat langer in het magazijn laten staan moet niet zo'n groot probleem zijn toch?
Dan kost zo'n jas geld en de koper van winterjassen in mei is de koopjesjager die uberhaupt producten aanschaft met een lagere marge dan de gelegenheidskoper in september of oktober. Vergeet niet dat kledingwinkels hun spullen verkopen voordat de producent van kleding z'n geld heeft ontvangen, dat is zeker bij fast fashion zoals Zara en H&M het geval.

Edit: zie nu een dubbele reactie na Stansfield. Waarvoor excuses.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 8 mei 2017 @ 18:27:33 #207
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_170779040
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 01:29 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Er is nog niemand op het idee gekomen om daar iets educatiefs mee te doen.

Een generieke rooster app voor alle scholen bijvoorbeeld, of huiswerk plannen via de Google calendar. Allemaal veel te efficiënt voor een gemiddelde school.
Mijn universiteit doet dat. Rooster wordt in agenda geschoten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_170779328
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 18:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mijn universiteit doet dat. Rooster wordt in agenda geschoten.
Ook je huiswerk?
  maandag 8 mei 2017 @ 18:51:02 #209
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_170779680
Opdracht deadlines wel ja.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 8 mei 2017 @ 19:07:38 #210
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170780094
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 08:16 schreef Ceased2Be het volgende:
Allemaal veels te duur om te ontwikkelen en te onderhouden voor alle verschillende devices die je moet ondersteunen. En de meerwaarde is nagenoeg 0.
Voordelen genoeg, scheelt in het afdrukken van roosters, verspreiden van roosters gaat sneller en eenvoudiger en de medewerker van de toekomst leert al op jonge leeftijd te werken met digitale agenda's

Nederland kent circa 700.000 middelbare scholieren, die gemiddeld zeker 10 euro per jaar aan een agenda uitgeven.
Er zijn 642 middelbare scholen die gemiddeld schat ik 0,5 FTE in dienst hebben voor roosters, stel dat je daar nog eens 0,25 FTA van af kan snoepen met een goeie app.

Dan heb je een slordige 15 miljoen per jaar om een app te ontwikkelen en te onderhouden.
Dus "te duur" valt reuze mee.
So we just called him Fred
  maandag 8 mei 2017 @ 22:34:25 #211
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_170787471
Die app is er toch al? Magister?
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 9 mei 2017 @ 12:34:10 #212
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_170796214
quote:
7s.gif Op maandag 8 mei 2017 19:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Voordelen genoeg, scheelt in het afdrukken van roosters, verspreiden van roosters gaat sneller en eenvoudiger en de medewerker van de toekomst leert al op jonge leeftijd te werken met digitale agenda's

Nederland kent circa 700.000 middelbare scholieren, die gemiddeld zeker 10 euro per jaar aan een agenda uitgeven.
Er zijn 642 middelbare scholen die gemiddeld schat ik 0,5 FTE in dienst hebben voor roosters, stel dat je daar nog eens 0,25 FTA van af kan snoepen met een goeie app.

Dan heb je een slordige 15 miljoen per jaar om een app te ontwikkelen en te onderhouden.
Dus "te duur" valt reuze mee.
Denk dat je het aantal fte voor de roosters erg hoog inschat. daar heb je geen 100+ dagen per jaar voor nodig om die op te stellen en te onderhouden :)

Het echt probleem is vooral dit: https://tweakers.net/nieu(...)rwijs-ontbreekt.html

Maar goed, dit gaat weer erg offtopic.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  dinsdag 9 mei 2017 @ 12:56:39 #213
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_170796645
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 22:34 schreef jajablahblah het volgende:
Die app is er toch al? Magister?
En SomToday, dat gebruiken ze bij mijn dochter op school. Cijfers worden erin gezet, dus nooit meer onvoldoendes wegmoffelen voor je ouders :9~ . En idd het huiswerk en het rooster staan erin.

Verder zijn kinderen vrij of ze er nog een papieren agenda naast willen gebruiken. Mijn dochter had er wel eentje gekocht, maar die is alleen maar gepimpt en verder doet ze alles digitaal.
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:34 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Denk dat je het aantal fte voor de roosters erg hoog inschat. daar heb je geen 100+ dagen per jaar voor nodig om die op te stellen en te onderhouden :)

Het echt probleem is vooral dit: https://tweakers.net/nieu(...)rwijs-ontbreekt.html

Maar goed, dit gaat weer erg offtopic.
Ivm ziektes, SO-weken, vakanties en excursies zijn er iedere dag wel aanpassingen aan het rooster.

/offtopic
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  † In Memoriam † dinsdag 9 mei 2017 @ 17:36:29 #214
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_170803076
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:56 schreef MaLo het volgende:
Mijn dochter had er wel eentje gekocht, maar die is alleen maar gepimpt en verder doet ze alles digitaal.
Dat was voor mij en mijn vriendjes en vriendinnetjes vroeger al de belangrijkste functie van een agenda. Beschrijven, beplakken, kliederen, pimpen. :)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 9 mei 2017 @ 17:38:36 #215
206731 Mortaxx
Doomer
pi_170803122
quote:
7s.gif Op maandag 8 mei 2017 19:07 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Voordelen genoeg, scheelt in het afdrukken van roosters, verspreiden van roosters gaat sneller en eenvoudiger en de medewerker van de toekomst leert al op jonge leeftijd te werken met digitale agenda's

Nederland kent circa 700.000 middelbare scholieren, die gemiddeld zeker 10 euro per jaar aan een agenda uitgeven.
Er zijn 642 middelbare scholen die gemiddeld schat ik 0,5 FTE in dienst hebben voor roosters, stel dat je daar nog eens 0,25 FTA van af kan snoepen met een goeie app.

Dan heb je een slordige 15 miljoen per jaar om een app te ontwikkelen en te onderhouden.
Dus "te duur" valt reuze mee.
weeniehoor maar 12 jaar geleden kreeg ik m'n rooster al digitaal
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 9 mei 2017 @ 19:05:22 #216
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_170805291
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 12:56 schreef MaLo het volgende:

[..]

En SomToday, dat gebruiken ze bij mijn dochter op school. Cijfers worden erin gezet, dus nooit meer onvoldoendes wegmoffelen voor je ouders :9~ . En idd het huiswerk en het rooster staan erin.

Verder zijn kinderen vrij of ze er nog een papieren agenda naast willen gebruiken. Mijn dochter had er wel eentje gekocht, maar die is alleen maar gepimpt en verder doet ze alles digitaal.
dat laatste is waarom agenda's nog goed verkopen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 16 mei 2017 @ 09:31:12 #217
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_170975548
jan_salden twitterde op dinsdag 16-05-2017 om 09:26:53 NIEUWS: Blokker komt met grote herstructurering, gaat formules afstoten @eenvandaag reageer retweet


Hoofdpunten:
http://nieuws.blokkerhold(...)ge-focus-op-blokker/


Blokker zet vernieuwing door:

• De Nieuwste Blokker - wordt verder uitgerold zodat in 2018 een landelijk dekkend netwerk ontstaat met ruim 400 vernieuwde winkels op de beste locaties en volledig verbonden met Blokker.nl.
• Blokker sluit tot april 2018 circa 100 winkels. Dit zijn winkels die structureel verlieslatend zijn en veelal op voor Blokker onrendabele locaties staan.
• Assortiment, prijsstelling en beschikbaarheid van producten worden verbeterd.
• De bevoorrading van de Blokkerwinkels vindt vanuit één distributiecentrum in Geldermalsen plaats. Activiteiten in het DC van Mijdrecht worden gefaseerd afgebouwd. Het E-DC in Gouda blijft actief om de sterk groeiende online bestellingen te verzorgen.
• Blokker België verbetert eveneens zijn winkelnetwerk en commerciële prestaties. Het voornemen om 69 winkels te sluiten is in februari dit jaar reeds aangekondigd.

• Nextail - de succesvolle online organisatie van Blokker Holding - blijft een belangrijke online en e-commerce aanjager voor Blokker in Nederland en België en -naar verwachting- voor de te verkopen winkelbedrijven en mogelijke externe partijen.
• Marskramer gaat door als franchiseformule. De resterende circa 100 eigen winkels worden gesloten.
• Blokker Holding zoekt nieuwe eigenaren voor vijf andere winkelformules: Intertoys (Intertoys/Bart Smit/Toys XL), Maxi Toys, Xenos, Big Bazar en Leen Bakker.
• Een deel van de medewerkers van het holding hoofdkantoor wordt herplaatst binnen de winkelformules. De resterende functies worden afgebouwd en verdwijnen op termijn.

• Met de aangekondigde winkelsluitingen bij Blokker en Marskramer, de verplaatsing van logistieke activiteiten van Blokker en het afbouwen van het holdingkantoor gaan over een periode van twee jaar circa 1.900[2] arbeidsplaatsen verloren. De details over de te sluiten winkellocaties en de personele gevolgen worden de komende maanden nader uitgewerkt. Blokker Holding heeft een sociaal plan met de vakorganisaties afgesproken. Hiermee is ook een vangnet gecreëerd voor die collega's die hun baan verliezen. Het is de intentie om overige winkelbedrijven 'intact' te verkopen. De medewerkers van deze bedrijven zullen dan onderdak vinden bij de nieuwe eigenaren. Bij de te verkopen winkelbedrijven zijn circa 13.500 medewerkers in binnen- en buitenland werkzaam.

• Voor de aangekondigde maatregelen zullen de Centrale Ondernemingsraad of de ondernemingsraden van de individuele werkmaatschappijen om advies worden gevraagd.
• De aandeelhouders steunen de plannen. Blokker Holding is financieel gezond en ruim voldoende gefinancierd om de plannen uit te voeren.
• De aangekondigde maatregelen zullen in de komende jaren druk zetten op de resultaten onder aan de streep. Daarbij wordt de komende jaren nog rekening gehouden met een netto verlies. Het jaarresultaat en de jaarrekening over 2016 worden in juni gepubliceerd.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_170975575
Doei blokker.

Overigens omdat ze de focus op alleen blokker willen richten zodat ze 'sneller meekunnen'.

Echter zullen ze dan qua inkoopkracht een stap terug moeten doen en dus duurder worden, of zie ik dat verkeerd
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:35:39 #219
141482 Q.
JurassiQ
pi_170975610
Altijd verstandig, je op een stervende concept concentreren.
For great justice!
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:36:50 #220
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170975629
Voorportaal voor het einde van Blokker.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:37:17 #221
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_170975633
Dit is de doodsteek voor winkels in middelgrote steden.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 09:37:48 #222
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_170975642
Blokker hier in het dorp heeft al opheffingsuitverkoop (met totaal onduidelijk hoeveel korting, minimaal 20%, maar heel veel waar niks bij staat)
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:40:36 #223
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_170975689
Zaken als Blokker zijn ook gewoon hun bestaansrecht kwijt met de opkomst van het online winkelen. Hadden dat geld voor die nieuwe formule beter in innovatievere ideeën kunnen investeren.
Flesje bier
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:43:40 #224
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170975737
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:40 schreef Gezicht het volgende:
Zaken als Blokker zijn ook gewoon hun bestaansrecht kwijt met de opkomst van het online winkelen. Hadden dat geld voor die nieuwe formule beter in innovatievere ideeën kunnen investeren.
De Action loopt nog als een speer. Die is in het retailgat gesprongen dat Blokker heeft laten liggen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:44:44 #225
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170975759
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:40 schreef Gezicht het volgende:
Zaken als Blokker zijn ook gewoon hun bestaansrecht kwijt met de opkomst van het online winkelen. Hadden dat geld voor die nieuwe formule beter in innovatievere ideeën kunnen investeren.
Idd, die nieuwe formule is kansloos.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:44:57 #226
141482 Q.
JurassiQ
pi_170975765
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:40 schreef Gezicht het volgende:
Zaken als Blokker zijn ook gewoon hun bestaansrecht kwijt met de opkomst van het online winkelen. Hadden dat geld voor die nieuwe formule beter in innovatievere ideeën kunnen investeren.
Het grootste probleem van de Blokker is de Action. De Blokker biedt geen meerwaarde maar is wel flink duurder.
For great justice!
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:45:34 #227
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170975778
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:33 schreef myShizzle het volgende:
Doei blokker.

Overigens omdat ze de focus op alleen blokker willen richten zodat ze 'sneller meekunnen'.

Echter zullen ze dan qua inkoopkracht een stap terug moeten doen en dus duurder worden, of zie ik dat verkeerd
De inkoopvoordelen tussen Intertoys / Leen Bakker en de Blokker zijn natuurlijk gering.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_170975910
Action :r Ik vind het echt geen fijne zaak. Ja, alles is goedkoop, maar dat is ook aan alles te zien. De winkel is een rotzooi, personeel is om te janken en je krijgt constant kinderwagens tegen je enkels van big mama's die een roedel kinderen achter zich aan heeft lopen. Hetzelfde als bij de primark dus, vind ik ook niks.

Dan liever wat meer betalen.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 09:59:32 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170976017
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:35 schreef Q. het volgende:
Altijd verstandig, je op een stervende concept concentreren.
Dit dus.... van de formules die ze hebben lijkt Blokker me degene die het meest problematisch is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 16 mei 2017 @ 10:03:21 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_170976084
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:40 schreef Gezicht het volgende:
Zaken als Blokker zijn ook gewoon hun bestaansrecht kwijt met de opkomst van het online winkelen. Hadden dat geld voor die nieuwe formule beter in innovatievere ideeën kunnen investeren.
Er zijn zijn genoeg dingen die je prima bij de Blokker kunt kopen, maar het probleem is dat ze in het segment waar ze in zouden moeten zitten simpelweg niet de keuze bieden in verschillende dingen.
Keukenmachine; alleen maar de goedkope meuk, en dan staat er niet eens een in de winkel, ze staan alleen maar in doos.
Wasrekken; ook te weinig keuze.
Ik moest pas een citroenrasp hebben, ze hadden geen flauw idee waar ik het over had.

Dat zijn de zaken waar je als een Blokker gewoon verschillende varianten moet hebben, en niet alleen maar de goedkope shit, ik wil graag een fatsoenlijk Brabantia wasrek aan mijn balkon hangen, daarvoor hoef ik dus al niet naar de Blokker, dat is wat er mis is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_170976131
Je kan een citroen toch op een gewone rasp raspen of heb ik het nu verkeerd?
  dinsdag 16 mei 2017 @ 10:12:27 #232
47102 Elvi
miemkwien
pi_170976216
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:35 schreef Q. het volgende:
Altijd verstandig, je op een stervende concept concentreren.
Echt heel slim ja :')
Kom je daar in de winkel "dat hebben we alleen online!" en dan kan je in de winkel online bestellen. Alsof je teruggaat naar 1998 met internetcafés. Ze weten geloof ik nog niet dat dat iedereen tegenwoordig thuis internet heeft.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 10:22:21 #233
141482 Q.
JurassiQ
pi_170976377
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:12 schreef Elvi het volgende:

[..]

Echt heel slim ja :')
Kom je daar in de winkel "dat hebben we alleen online!" en dan kan je in de winkel online bestellen. Alsof je teruggaat naar 1998 met internetcafés. Ze weten geloof ik nog niet dat dat iedereen tegenwoordig thuis internet heeft.
Ik bestel tegenwoordig de meeste dingen als ik op de wc zit via de geweldige bol.com app. Niet eens een wachtwoord nodig, gewoon bestellen met je vingerafdruk.

Niet goed voor mn bankrekening. :')
For great justice!
pi_170976410
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:37 schreef djkoelkast het volgende:
Blokker hier in het dorp heeft al opheffingsuitverkoop (met totaal onduidelijk hoeveel korting, minimaal 20%, maar heel veel waar niks bij staat)
Zonder prijs laten mensen dingen gewoon staan, want je moet het wel heel graag willen wil je het gaan vragen.

quote:
• Assortiment, prijsstelling en beschikbaarheid van producten worden verbeterd.
Dat mag ook wel eens :') Ik grijp steeds mis bij de Blokker. Stond het wel online, maar niet in de winkel. Ja, doei.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_170976713
Pfoe, dit zal voor sommige centra echt wel eens de doodsteek kunnen zijn. Als hier in Oss ook nog eens de Blokker, Xenos en Intertoys verdwijnen blijft er echt amper nog iets van naam over.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Frontpage dinsdag 16 mei 2017 @ 10:42:03 #236
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_170976783
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Pfoe, dit zal voor sommige centra echt wel eens de doodsteek kunnen zijn. Als hier in Oss ook nog eens de Blokker, Xenos en Intertoys verdwijnen blijft er echt amper nog iets van naam over.
Wat dacht je van Assen? Hier staat al 25 procent van de winkels leeg. Ook is er een compleet overdekt winkelcentrum met nog maar één winkel. Als straks de Xenos wegvalt, hebben we nóg een leeg winkelcentrum. Laat staan als de Intertoys komt te vervallen. De Blokker heeft bovendien al een lege plek achtergelaten, die nu eindelijk binnenkort wordt opgevuld
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 16 mei 2017 @ 10:44:27 #237
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170976834
Hopelijk gaan dan eindelijk eens de huurprijzen dalen zodat leuke kleine locale initiatieven een kans maken. Wie weet wordt het zelfs weer leuk om te winkelen in winkelcentra!
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170977005
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:42 schreef Djeez het volgende:

[..]

Wat dacht je van Assen? Hier staat al 25 procent van de winkels leeg. Ook is er een compleet overdekt winkelcentrum met nog maar één winkel. Als straks de Xenos wegvalt, hebben we nóg een leeg winkelcentrum. Laat staan als de Intertoys komt te vervallen. De Blokker heeft bovendien al een lege plek achtergelaten, die nu eindelijk binnenkort wordt opgevuld
Waar is dat lege overdekte winkelcentrum in Assen dan?
  Redactie Frontpage dinsdag 16 mei 2017 @ 10:56:50 #239
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_170977130
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:51 schreef MCH het volgende:

[..]

Waar is dat lege overdekte winkelcentrum in Assen dan?
Het Forum
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_170977158
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:42 schreef Djeez het volgende:

Wat dacht je van Assen? Hier staat al 25 procent van de winkels leeg. Ook is er een compleet overdekt winkelcentrum met nog maar één winkel. Als straks de Xenos wegvalt, hebben we nóg een leeg winkelcentrum. Laat staan als de Intertoys komt te vervallen. De Blokker heeft bovendien al een lege plek achtergelaten, die nu eindelijk binnenkort wordt opgevuld
Assen gaat om winkelend publiek te trekken een groot outlet buiten de stad bouwen 8-) Daar wordt het centrum vast nog beter van! Of is dat achterlijke plan alweer van de baan?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 16 mei 2017 @ 11:29:31 #241
62419 CherryLips
chocoholic
pi_170977882
De Xenos is nog de laatste winkel in deze straat, hopelijk blijft dat nog wel een tijdje goed gaan :X
Tap tap tap
pi_170977992
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 09:54 schreef Sunshine1982 het volgende:
Action :r Ik vind het echt geen fijne zaak. Ja, alles is goedkoop, maar dat is ook aan alles te zien. De winkel is een rotzooi, personeel is om te janken en je krijgt constant kinderwagens tegen je enkels van big mama's die een roedel kinderen achter zich aan heeft lopen. Hetzelfde als bij de primark dus, vind ik ook niks.

Dan liever wat meer betalen.
Dit is zeker opvallend. Bij verschillende filialen kan het gevoel compleet anders zijn. Ik vind mijn lokale action namelijk lekker winkelen. Alles netjes bijgehouden, brede gangpaden, snel kassa mensen erbij.
In een andere action 1km verderop kom ik echt niet graag. Smalle gangpaden, rommelig.
pi_170978039
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:12 schreef Elvi het volgende:

[..]

Echt heel slim ja :')
Kom je daar in de winkel "dat hebben we alleen online!" en dan kan je in de winkel online bestellen. Alsof je teruggaat naar 1998 met internetcafés. Ze weten geloof ik nog niet dat dat iedereen tegenwoordig thuis internet heeft.
Een paar jaar geleden had ik echt een "dit is het einde voor blokker'-gevoel. Toen ik zelfs een vuilnisbak goedkoper en mooier op internet kan vinden dan bij de blokker zelf. (dat waren de dingen die ik niet verwacht goedkoper op internet te vinden vanwege bezorgkosten)
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 11:41:23 #244
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_170978119
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zonder prijs laten mensen dingen gewoon staan, want je moet het wel heel graag willen wil je het gaan vragen.

Heb ik ook gedaan en de echt leuke dingen zijn 20% afgeprijsd en daarmee nog steeds te duur, want ze lijken af te prijzen vanaf de adviesprijs.
En dan schappen waar 20-50% korting op staat, maar dus niet per product gespecificeerd hoeveel. Verrassing bij de kassa. Laat maar zitten dus.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  Moderator dinsdag 16 mei 2017 @ 11:43:48 #245
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_170978159
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:42 schreef Djeez het volgende:

[..]

Wat dacht je van Assen? Hier staat al 25 procent van de winkels leeg. Ook is er een compleet overdekt winkelcentrum met nog maar één winkel. Als straks de Xenos wegvalt, hebben we nóg een leeg winkelcentrum. Laat staan als de Intertoys komt te vervallen. De Blokker heeft bovendien al een lege plek achtergelaten, die nu eindelijk binnenkort wordt opgevuld
In Den Helder is net een gloednieuwe Xenos geopend (verhuisd vanaf een slechte achteraflokatie naar een hele dikke nieuwbouw premiumlokatie)



Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_170978278
Ook altijd heel voorspelbaar weer dit soort berichten, dat het een mokerslag is voor de FNV en CNV

http://nos.nl/artikel/217(...)n-als-mokerslag.html

Dat is iedere keer zo als een oude winkelketen omvalt.
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 16 mei 2017 @ 11:51:01 #247
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_170978319
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:49 schreef Ronaldsen het volgende:
Ook altijd heel voorspelbaar weer dit soort berichten, dat het een mokerslag is voor de FNV en CNV

http://nos.nl/artikel/217(...)n-als-mokerslag.html

Dat is iedere keer zo als een oude winkelketen omvalt.
"We hebben het niet zien aankomen, het is een mokerslag", zegt CNV vakbondsman Martijn den Heijer.

dan zit je als vakbond ook te slapen.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:51:54 #248
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170979458
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:44 schreef Perrin het volgende:
Hopelijk gaan dan eindelijk eens de huurprijzen dalen zodat leuke kleine locale initiatieven een kans maken. Wie weet wordt het zelfs weer leuk om te winkelen in winkelcentra!
Huurprijzen zijn al gedaald. Niet op de beste stukjes natuurlijk, maar wel in de aanloopstraten waar de Kruidvatten en Xenossen zitten. Daarnaast, lagere huur is goedkoper ogende winkels.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 12:52:36 #249
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170979471
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Huurprijzen zijn al gedaald. Niet op de beste stukjes natuurlijk, maar wel in de aanloopstraten waar de Kruidvatten en Xenossen zitten. Daarnaast, lagere huur is goedkoper ogende winkels.
Wie weet komt er zelfs weer wat diversiteit in het winkelaanbod ipv de eenheidsworst die onze binnensteden nu domineert.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_170979631
Enige wat Blokker in potentie nog overeind zou kúnnen houden is als ze hun eigen winkels sluiten, paar flagshipstores op goede locaties houden en voor de rest shop-in-shops gaan opzetten in supermarkten.

Relatief goedkoper (pand/personeel/distributie valt weg) tegenover inleveren van marge maar meer afzetmogelijkheden.

Magoe wie ben ik ;)
  dinsdag 16 mei 2017 @ 13:32:38 #251
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_170980210
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 11:51 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

"We hebben het niet zien aankomen, het is een mokerslag", zegt CNV vakbondsman Martijn den Heijer.

dan zit je als vakbond ook te slapen.
Misschien had hij zich eens moeten melden in dit topic, hier zagen we dat al lang aankomen :+
Don't let my username fool you...
  dinsdag 16 mei 2017 @ 14:52:36 #252
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_170981948
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 10:44 schreef Perrin het volgende:
Hopelijk gaan dan eindelijk eens de huurprijzen dalen zodat leuke kleine locale initiatieven een kans maken. Wie weet wordt het zelfs weer leuk om te winkelen in winkelcentra!
Ik zie wel mogelijkheden voor zelfstandigen als de Blokker Holding kiept.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
  dinsdag 16 mei 2017 @ 16:34:39 #253
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_170984210
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:52 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wie weet komt er zelfs weer wat diversiteit in het winkelaanbod ipv de eenheidsworst die onze binnensteden nu domineert.
Ik zou er niet op rekenen.
Hoe meer je online koopt, hoe groter de schaal moet zijn.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_170984446
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 12:51 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Huurprijzen zijn al gedaald. Niet op de beste stukjes natuurlijk, maar wel in de aanloopstraten waar de Kruidvatten en Xenossen zitten. Daarnaast, lagere huur is goedkoper ogende winkels.
Hoe zit dat dan?
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 16 mei 2017 @ 17:01:07 #255
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_170985019
Het stilletjes winkels sluiten was dus niet voldoende voor Blokker.

Door delen te verkopen vermoed ik ook dat ze de ombouw van de Blokkerfilialen zelf willen financieren, verstandig
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')