Of het middensegment dusquote:Op vrijdag 7 april 2017 11:46 schreef KingRadler het volgende:
Het zal een Hudson Fail worden. Je moet niet ergens tussen in gaan zitten, je zit bij het laag segment of het hoog segment.
Ik vind het een verschrikkelijke armoede en een aftakeling van je merk als je dingen gaat produceren speciaal voor de uitverkoop.quote:Op vrijdag 7 april 2017 22:11 schreef Ericr het volgende:
Ook al is een groot deel van die kortingitems helemaal geen item dat met echte korting wordt verkocht maar iets wat speciaal is gefabriceerd om als koopje te kunnen verkopen.
Maar goed ze hebben zelf ook Saks Off 5th wat ook een introductie op de Nederlandse markt zal krijgen. Goede kans dat ze daarmee wel direct gaan scoren.
Dat is niet waar want in The Wall in Utrecht zit nog steeds een Toys XLquote:Op donderdag 6 april 2017 11:33 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Hebben we het een aantal posts terug over gehad. Nee, in NL niet, alleen als online shop en waarschijnlijk 'gevoed' vanuit Duitsland.
[..]
Ah ja, Wigwam, dat waren de wat kleinere in de buurt toch? Zegt me wel iets.
ToysXL is geen Toys-R-Us. Het is Intertoys (Blokker heeft al jaaaaren daar de vinger in de pap en vorig jaar besloten om ze om te gaan bouwen en hernoemen).quote:Op maandag 10 april 2017 02:42 schreef W00fer het volgende:
[..]
Dat is niet waar want in The Wall in Utrecht zit nog steeds een Toys XL
https://www.google.nl/sea(...)l+leidsche+rijn+toys
+oplichterij van merkgeile mensen, en daarvan zijn er nogal wat.quote:Op maandag 10 april 2017 02:39 schreef W00fer het volgende:
[..]
Ik vind het een verschrikkelijke armoede en een aftakeling van je merk als je dingen gaat produceren speciaal voor de uitverkoop.
Hoezo? Ik lees in dit nieuwsbericht niets zorgwekkends en 2015 was het beste boekjaar ooit voor Hans. (2016 nog niet bekend).quote:
Juist bij ketens als Tk Maxx. Dat is hun core business eigenlijk. Spullen met zogenaamde korting verkopen terwijl 80-90% nooit in een winkel heeft gelegen voor de originele prijs.quote:Op maandag 10 april 2017 06:26 schreef female81 het volgende:
[..]
+oplichterij van merkgeile mensen, en daarvan zijn er nogal wat.
Is dit bij Tk Maxx ook zo? Dat zijn zogenaamd merkspullen, maar vaak vind ik ze er niet uit zien.
Nee hoor.quote:Op maandag 10 april 2017 09:34 schreef AlwaysConnected het volgende:
Hans Anders komt in handen van investeringsfonds 3i. Dit neemt de Nederlandse optiekketen over van Alpinvest en Alpha.
3i legt hiervoor 200 miljoen euro neer, meldt Hans Anders maandag.
Volgens vennoot Robert van Goethem van het investeringsfonds heeft Hans Anders veel potentie voor verdere internationale groei. 3i zal een ondersteunende rol spelen bij dat streven.
Remco Boerefijn, na de overname CEO van Hans Anders, denkt dat het brillenmerk kan profiteren van 3i's ervaring in de detailhandel en van het internationale netwerk van de investeerder. 3i heeft onder meer geïnvesteerd in discountketen Action en in fitnessketen Basic-Fit.
Winst
De optiekketen was weer winstgevend nadat Alpinvest en Alpha een lening van 107 miljoen euro hadden omgezet in eigen vermogen.
Hans Anders heeft 456 verkooppunten, waarvan 253 in Nederland. Verder is de keten actief in België, Frankrijk en Zweden. Volgens directeur Remco Boerefijn moet de onderneming aan het eind van dit jaar 475 vestigingen tellen.
Hans Anders was sinds 2011 in handen van Alpinvest en Alpha, die het bedrijf toen overnamen van Gilde en Comnaar Investments.
Door: NU.nl
Bron:
http://www.nu.nl/economie(...)teringsfonds-3i.html
De volgende?
Dat gebeurt al heel lang en is zo achterlijk. Dat je een kaartje op een broek ziet met "Nu van 39,95 voor 15 euro!" en die broek is nooit duurder geweest dan 15 euro.quote:Op maandag 10 april 2017 02:39 schreef W00fer het volgende:
Ik vind het een verschrikkelijke armoede en een aftakeling van je merk als je dingen gaat produceren speciaal voor de uitverkoop.
Hele rekken vol 'merk'-truien die ik nog niet aan wil als ik ziek op de bank lig.quote:Op maandag 10 april 2017 06:47 schreef Cynix ® het volgende:
De TK Maxx in Eindhoven ziet er sowieso al uit als een Mega-Wibra. Daar moet je als merk niet willen hangen.
Waren die brillenboeren niet ook massaal op de hoortoestellen gedoken? Daar kunnen ze met de huidige vergrijzing nog járen mee vooruit.quote:Op maandag 10 april 2017 10:01 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Hoezo? Ik lees in dit nieuwsbericht niets zorgwekkends en 2015 was het beste boekjaar ooit voor Hans. (2016 nog niet bekend).
Klopt idd, je ziet ze daarmee net zoveel reclame maken als met hun brillenacties.quote:Op maandag 10 april 2017 11:42 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Waren die brillenboeren niet ook massaal op de hoortoestellen gedoken? Daar kunnen ze met de huidige vergrijzing nog járen mee vooruit.
Leuk, maar da's een broodje aap.quote:Op maandag 10 april 2017 11:49 schreef KingRadler het volgende:
als we zo doorgaan met gebruik maken van Smartphones/Tablets heeft straks elk kind een bril nodig.
Daarom zijn brillen zaken een goede business .
Niet echt een broodje aap hoor. Uit onderzoek is gebleken dat er steeds meer kinderen op jongere leeftijd kampen met bijziendheid door het overvloedig staren naar telefoon- en tabletschermen.quote:Op maandag 10 april 2017 12:00 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Leuk, maar da's een broodje aap.
Wel lopen mensen krommer doordat ze veel naar hun mobiel staren en moeten ze eerder naar de fysio
Ja, las er wat wisselende dingen over. Daarnaast wordt het tot -1 weer als geen issue gezien, maar die nuance ontbreekt dan weer in de artikelen. Niet zo heel makkelijk te fact-checken de bewering.quote:Op maandag 10 april 2017 12:04 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet echt een broodje aap hoor. Uit onderzoek is gebleken dat er steeds meer kinderen op jongere leeftijd kampen met bijziendheid door het overvloedig staren naar telefoon- en tabletschermen.
Zeker waar! Feit blijft dat die opticiens/hoorspecialisten de komende decennia gebakken zitten. Wel is de controle en onderlinge concurrentie strenger aan het worden, waardoor speciaalzaken met vakkundige kennis en klantgerichtheid wel degelijk zichzelf beter in de markt prijzen.quote:Op maandag 10 april 2017 12:33 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Ja, las er wat wisselende dingen over. Daarnaast wordt het tot -1 weer als geen issue gezien, maar die nuance ontbreekt dan weer in de artikelen. Niet zo heel makkelijk te fact-checken de bewering.
De gehoordproblemen bij de jeugd door overmatig gebruik van in-ear koptelefoons op te hoog volume daarentegen laat minder aan de verbeelding over en die komen ook weer bij Hans Anders terecht
Bij zulke overnames zijn de snel kassie wijlen.quote:Op maandag 10 april 2017 10:01 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Hoezo? Ik lees in dit nieuwsbericht niets zorgwekkends en 2015 was het beste boekjaar ooit voor Hans. (2016 nog niet bekend).
Dus bij een overname waarin specifiek staat dat men gaat voor verdere internationale groei van het merk is jouw conclusie dat ze het in Nederland op gaan doeken?quote:Op maandag 10 april 2017 14:22 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Bij zulke overnames zijn de snel kassie wijlen.
Onzin. Hans Anders is inmiddels al twee keer verkocht door private equity-partijen en ze bestaan nog steeds.quote:Op maandag 10 april 2017 14:22 schreef AlwaysConnected het volgende:
[..]
Bij zulke overnames zijn de snel kassie wijlen.
Wil jij samen paasvla met mij etenquote:Op maandag 10 april 2017 10:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat gebeurt al heel lang en is zo achterlijk. Dat je een kaartje op een broek ziet met "Nu van 39,95 voor 15 euro!" en die broek is nooit duurder geweest dan 15 euro.
Zelfde overigens met feestdagenaanbiedingen. Dat de Paasvla nu maar liefst een euro is afgeprijsd. Maar de supermarkt heeft die vla nog nooit duurder dan de reclameprijs aangeboden
Waarom is het logo en de mascotte dan hetzelfde?quote:Op maandag 10 april 2017 06:08 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
ToysXL is geen Toys-R-Us. Het is Intertoys (Blokker heeft al jaaaaren daar de vinger in de pap en vorig jaar besloten om ze om te gaan bouwen en hernoemen).
quote:Op maandag 10 april 2017 17:51 schreef W00fer het volgende:
[..]
Wil jij samen paasvla met mij eten
[..]
Waarom is het logo en de mascotte dan hetzelfde?
Waarom zouden ze NOG een speelgoedformule startten naast Intertoys / Bart Smit / E-Plaza en alles wat ze nog meer hebben/hadden ?quote:Op maandag 10 april 2017 17:58 schreef rubbereend het volgende:
voor de volledigheid:
OVER TOYS XL
Toys XL is een formule van grootschalige speelgoed- en multimediawinkels en maakt sinds april 2016 deel uit van Blokker Holding B.V.
Op dit moment heeft Toys XL 15 megastores verspreid over Nederland. Toys XL is onderscheidend door de grootte van haar winkels en collectie. Alle filialen hebben gemiddeld een oppervlakte van 2.000 m² en de formule heeft meer dan 12.000 artikelen in het assortiment. De winkel is ingedeeld in verschillende sfeerwerelden waardoor de grootste collectie in speelgoed, buitenspeelgoed en multimedia van Nederland op overzichtelijke wijze wordt aangeboden.
Overzichtelijkheid en alles bij elkaar.quote:Op dinsdag 11 april 2017 00:59 schreef W00fer het volgende:
[..]
Waarom zouden ze NOG een speelgoedformule startten naast Intertoys / Bart Smit / E-Plaza en alles wat ze nog meer hebben/hadden ?
waarom Xenos opdoeken?quote:Op dinsdag 11 april 2017 07:10 schreef KingRadler het volgende:
Nu moet Blokker Holding doorpakken en Xenos en Marskramer opdoeken.
lijkt me dat Big Bazaar eerder overbodig is in de portfolio.quote:
Idd, is een beetje het gehandicapte neefje van de Action.quote:Op dinsdag 11 april 2017 08:23 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
lijkt me dat Big Bazaar eerder overbodig is in de portfolio.
Xenos draait volgens mij nog wel aardig en is ook aardig onderscheidend, die zou ik echt niet weg doen.quote:Op dinsdag 11 april 2017 07:10 schreef KingRadler het volgende:
Nu moet Blokker Holding doorpakken en Xenos en Marskramer opdoeken.
Ooit 1 keer bij een Tkmaxx naar binnen gelopen in Rotterdam, omdat ik er wel eens over gelezen had op o.a. dit forum.quote:Op maandag 10 april 2017 06:47 schreef Cynix ® het volgende:
De TK Maxx in Eindhoven ziet er sowieso al uit als een Mega-Wibra. Daar moet je als merk niet willen hangen.
overzichtelijk zijn die winkels niet (mijn ervaring)quote:Op maandag 10 april 2017 17:58 schreef rubbereend het volgende:
voor de volledigheid:
OVER TOYS XL
Toys XL is een formule van grootschalige speelgoed- en multimediawinkels en maakt sinds april 2016 deel uit van Blokker Holding B.V.
Op dit moment heeft Toys XL 15 megastores verspreid over Nederland. Toys XL is onderscheidend door de grootte van haar winkels en collectie. Alle filialen hebben gemiddeld een oppervlakte van 2.000 m² en de formule heeft meer dan 12.000 artikelen in het assortiment. De winkel is ingedeeld in verschillende sfeerwerelden waardoor de grootste collectie in speelgoed, buitenspeelgoed en multimedia van Nederland op overzichtelijke wijze wordt aangeboden.
Volgens mij heeft Xenos al 20 jaar exact hetzelfde assortiment Wel handig als een deel van je servies oid kapot valt, dan stap je zo 10 jaar later binnen om het onderdeel te vervangen.quote:
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Buiten december is het er ook niet meer zo druk als vroeger.quote:Op dinsdag 11 april 2017 18:56 schreef KingRadler het volgende:
Ik zie helemaal geen toekomst in speelgoed winkels.
Ik ben het met je eens hoor dat spellen/speelgoed duur is. Maar gebruik dan wel een goed voorbeeld. Jij pakt de versie van Catan met allemaal extras, een normale versie van Catan is 30/35 euro. Monopoly 20/25 dus dat valt wel mee.quote:Op dinsdag 11 april 2017 20:17 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Buiten december is het er ook niet meer zo druk als vroeger.
Wat me verder opvalt is dat spellen:
a) vrijwel uitsluitend uit plastic, papier en wat karton bestaan. Degelijke houten speelstukken of een stevig speelbord zie je niet meer.
b) daarbij ook nog eens ontzettend duur zijn; een dikke 50 euro voor een spel is niks.
Ergo: als je toch rommel koopt, kun je net zo goed naar Action of Ali Baba.
Het gehele artikel is te vinden op https://fd.nl/ondernemen/(...)v-d-een-tweede-levenquote:Sociaal shoppen geeft V&D een tweede leven
Het nieuwe V&D heet geen V&D en is ook geen warenhuis of webshop. De opvolger van de eind 2015 omgevallen keten gaat donderdag van start met een app onder de naam Frendz. Mode-adepten kunnen op dit platform met behulp van tips van vrienden op netwerken, bijvoorbeeld Pinterest en Instagram, hun nieuwe outfit bij elkaar shoppen.
.....
Social commerce.
‘Dat is de trend’, meent Van Zetten. Niet webwinkels zijn de toekomst, maar sociale media gaan de modebranche op zijn kop zetten. Hij wijst erop dat ook grotere spelers al in die richting bewegen. Pinterest maakt het makkelijker om de spullen die je in foto’s op het netwerk ziet te kopen. Instagram test foto’s met een soort koopknop en Amazon wil de verkoop stimuleren met 'influencers', invloedrijke sterren op sociale media.
Een paar honderd mensen testen Frendz al enkele maanden. Het grote voordeel is dat bij dit concept niet het advertentiebudget bij Google bepaalt wat zij zien wanneer ze kleding zoeken, maar de social influencers of vrienden die ze volgen. Daarom doemt niet tot vervelens toe dat zwarte jurkje van H&M op, maar ook kleine, ongeziene pareltjes van kleinere labels die door andere modeliefhebbers getipt worden.
In de praktijk zien Frendz-gebruikers foto’s, waarop ze bijvoorbeeld kunnen klikken op influencer Lotte Visser, maar ook op een broek van Levi’s en een shirtje van Josh V of oorbellen van Lovelings. Frendz heeft tussen de veertig en vijftig partners waarvan de artikelen direct in de app gekocht kunnen worden: veel coole merkjes, maar ook Bijenkorf. Voor producten van bedrijven die geen partner zijn, gaat de bezoeker naar hun website of winkel.
Half miljoen mensen
Het Frendz-concept, dat nu alleen nog te zien is voor genodigden, breidt zich al langzaam uit. Een kleine vijfduizend mensen volgen inmiddels op Instagram Frendz On Tour: drie vrienden die de wereld afreizen op zoek naar kekke mode. Het bereik van Frendz is nu een half miljoen en daar kan het initiatief volgens Van Zetten goed mee uit de voeten.
.....
Geld wordt verdiend door een afdracht van ¤1 per transactie en een commissie van 10% van netto-omzet, na retourzendingen. ‘Daarmee zijn we de goedkoopste in de markt’, zegt Van Zetten. Hij hoopt dat die inkomsten genoeg zijn om de kosten kunnen dekken. De winst moet komen uit verkoop van data over trends en modevoorkeuren, inzichten die het concept ook gaat delen met partnerbedrijven.
....
Eens, mijn kleine nichtjes logeren wel eens bij hun oma, en dan spelen ze met Lego van meer als 30 jaar oud waar mijn zus en ik nog mee gespeeld hebben.quote:Op dinsdag 11 april 2017 23:24 schreef alopio het volgende:
Speelgoed van kwaliteit is duurder, dan krijg je bijvoorbeeld hout, en hout is duur (als je goed hout speelgoed koopt, goedkoop hout is vaak slecht en gevaarlijk). LEGO is ook duur, maar dan koop je wel wat. Heb weleens nep LEGO via allibaba gekocht en dat was me toch kut.
Nou buiten de decembermaanden wordt er gewoon volop speelgoed verkocht. Genoeg aanleidingen om speelgoed te kopen (verjaardagen, rapporten etc, of gewoon kinderen die gespaard hebben voor iets). Speelgoed wordt wel veel online gekocht, maar als de kinderen er zelf bij betrokken zijn gebeurt dat heel vaak gewoon in de winkel.quote:Op dinsdag 11 april 2017 20:17 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Daar kon je wel eens gelijk in hebben. Buiten december is het er ook niet meer zo druk als vroeger.
Dat komt misschien omdat heel veel mensen niet graag meer de portemonnee trekken voor kwaliteit.quote:Wat me verder opvalt is dat spellen:
a) vrijwel uitsluitend uit plastic, papier en wat karton bestaan. Degelijke houten speelstukken of een stevig speelbord zie je niet meer.
Is die optie in Nederland er al? Dat het dezelfde dag wordt geleverd? Ik weet wel dat er in Stockholm een aantal winkels waren die het als optie gaven voor bestellingen binnen Stockholm zelf maar persoonlijk bestel ik nooit iets online dus geen idee hoe het hiermee zit in Nederland.quote:Op woensdag 12 april 2017 06:53 schreef raptorix het volgende:
Social shopping, man man man, als je dat 5 jaar terug bracht.
Het enige wat nu telt met online shopping is vooral de bezorging, en daarnaast uiteraard de prijs en het gemak van ruilen. Als je nu echt competitief wilt zijn moet je binnen een halve dag kunnen bezorgen, zelfs een dag is al niet onderscheidend meer.
Dit klinkt me al wat minder aantrekkelijk.quote:De winst moet komen uit verkoop van data over trends en modevoorkeuren, inzichten die het concept ook gaat delen met partnerbedrijven.
niet een beetje laatquote:Op donderdag 13 april 2017 10:16 schreef DJKoster het volgende:
Frendz klinkt nog wel enigszins kans hebbend, wellicht voor een kleine, jonge doelgroep.
Kijkshop daarintegen:
Zweedse topman wil van Kijkshop technologiebedrijf maken http://nu.nl/economie/461(...)iebedrijf-maken.html (via @NUnl)
Naah dit werkt via een algoritme en niet "influencers" waar de doelgroep al een band mee heeft.quote:Op donderdag 13 april 2017 18:30 schreef Roel_Jewel het volgende:
Now Image Search can jump-start your search for style
Frendz
Jep is gelukkig gewoon open.quote:Op dinsdag 18 april 2017 20:48 schreef Zelfscanner het volgende:
En nog even over speelgoedwinkels gesproken,
Er schijnt nog een speelgoedzaak toychamp te zijn. Die valt niet onder blokker.
Dat valt in het filiaal waar ik kom juist mee Daar werken mensen die er twintig jaar geleden denk ik ook al werkten.quote:Op donderdag 20 april 2017 10:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Zoals verwacht, HEMA doet het gewoon goed qua aanbod. Het is herkenbaar, Hollands en qua marketing doen ze het erg leuk. Enige nadeel bij HEMA is het veel te jonge, ongeïnteresseerde personeel wat overal staat.
dat verlies ook, dat is nog steeds de bende opruimen van de vorige directeurquote:Op donderdag 20 april 2017 10:07 schreef myShizzle het volgende:
"Recordomzet voor de HEMA"
http://nos.nl/artikel/2169177-recordomzet-voor-de-hema.html
Makkelijker gezegd dan gedaan, dat heeft met inkoop te maken. Alle modewinkels hebben de nieuwe wintercollectie nu al lang besteld en die wordt gewoon op X datum geleverd. Kun je weinig aan doen als het seizoen dan langer/korter duurt.quote:Op donderdag 20 april 2017 20:50 schreef Djeez het volgende:
Ik vind dat met name kledingwinkels ook dom bezig zijn. Nu we een ellenlange winter meemaken die tot ver in mei zal gaan duren, was ik op zoek naar een nieuwe winterjas. Echt, nergens meer te vinden. Maar wel zomerkleren.
Als het straks eind juli eindelijk een beetje warmer wordt, hebben ze alweer winterkleding in huis. Man, zorg gewoon dat je tot juni nog wat winterspul achter de hand hebt, zeker nu we een mini-ijstijd gaan meemaken
Gewoon wat langer in het magazijn laten staan moet niet zo'n groot probleem zijn toch?quote:Op donderdag 20 april 2017 21:01 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Makkelijker gezegd dan gedaan, dat heeft met inkoop te maken. Alle modewinkels hebben de nieuwe wintercollectie nu al lang besteld en die wordt gewoon op X datum geleverd. Kun je weinig aan doen als het seizoen dan langer/korter duurt.
Ja maar, ja maar de klimaatverandering dan ?quote:Op donderdag 20 april 2017 20:50 schreef Djeez het volgende:
Ik vind dat met name kledingwinkels ook dom bezig zijn. Nu we een ellenlange winter meemaken die tot ver in mei zal gaan duren, was ik op zoek naar een nieuwe winterjas. Echt, nergens meer te vinden. Maar wel zomerkleren.
Als het straks eind juli eindelijk een beetje warmer wordt, hebben ze alweer winterkleding in huis. Man, zorg gewoon dat je tot juni nog wat winterspul achter de hand hebt, zeker nu we een mini-ijstijd gaan meemaken
Daar hoor je gelukkig niemand meer over. Hoewel, als Jesse minister van VROM wordt, gaat de ecotax weer flink omhoogquote:Op donderdag 20 april 2017 22:04 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar de klimaatverandering dan ?
Nee dat is een kunstmatig verlies dat bestaat uit het betalen van de rente van een niet aflosbare lening van de buitenlandse eigenaar. Een boekhoudkundige truuk om de winstbelasting te omzeilen. Stond laatst uitgelegd in Quote.quote:Op donderdag 20 april 2017 20:10 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat verlies ook, dat is nog steeds de bende opruimen van de vorige directeur
*Zucht*quote:Op donderdag 20 april 2017 22:04 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar de klimaatverandering dan ?
Dat is lastig. De leveranciers leveren het ook liever te vroeg dan te laat uit. Want die moeten de productie betalen. Daarna moeten de winkeliers de gehele levering in een korte tijd betalen. Dus die leggen de kleding het liefst zo snel mogelijk in de winkel om er gelijk meer omzet door te maken. Waarmee ze die nieuw ingekocht handel kunnen betalen.quote:Op donderdag 20 april 2017 21:53 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Gewoon wat langer in het magazijn laten staan moet niet zo'n groot probleem zijn toch?
Dit snap ik niet. Het initiatief moet bij de leveranciers liggen, maar de wínkels moeten het doen? Wat is het nu?quote:Op maandag 24 april 2017 19:49 schreef Stansfield het volgende:
Dus volgens mij zou het initiatief bij de leveranciers moeten liggen.
Zeker de zara's en hm's zouden dit makkelijker moeten kunnen doen lijkt mij.
Staat er ook een beetje krom. Ik bedoel meer winkels die het puur van leveranciers moeten hebben kunnen dat lastiger voor elkaar krijgen.quote:Op maandag 24 april 2017 20:38 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Dit snap ik niet. Het initiatief moet bij de leveranciers liggen, maar de wínkels moeten het doen? Wat is het nu?
Volgens mij is het enige verschil dat (iig H&M) werkt met kortere cycles voor hun collectie (die wijzigt elke 6 weken) waarbij de andere ketens nog werken met de seizoenen.quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:32 schreef Stansfield het volgende:
[..]
De Zara en H&M zijn natuurlijk hun eigen leverancier wat direct van de fabrikant af komt. Dus die zouden daar beter op kunnen inspelen om dat te veranderen.
quote:Retailers Are Going Bankrupt at a Record Pace
Retailers are filing for bankruptcy at a record rate as they try to cope with the rapid acceleration of online shopping.
In a little over three months, 14 chains have announced they will seek court protection, according to an analysis by S&P Global Market Intelligence, almost surpassing all of 2016. Few retail segments have proven immune as discount shoe-sellers, outdoor goods shops, and consumer electronics retailers have all found themselves headed for reorganization.
3 zaken waarbij je inderdaad (nagenoeg) niets hebt aan de verkoper in de winkel.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:44 schreef Perrin het volgende:
discount shoe-sellers, outdoor goods shops, and consumer electronics retailers
quote:Mogen wij ons even voorstellen?
Hi,
Ondanks dat het al even geleden is dat je iets van ons hebt gehoord, hebben we de afgelopen tijd niet stil gezeten!
Inmiddels is V&D Concepthouse opgericht, een platform voor én door jonge ondernemers. Hiermee willen we weer terug naar de innovatieve inzet waar we ooit mee zijn begonnen en geven we V&D en de bijbehorende merken opnieuw vorm. Het wordt niet zoals het was, maar vernieuwend en helemaal van nu. Denk daarbij aan een nieuwe invulling voor de merken Schoolcampus, LIV, SOHO, Prijzencircus en FRENDZ.
Het eerste concept uit het V&D Concepthouse is FRENDZ, het enige social commerce platform van Nederland. Niet meer een kledinglabel, maar een heel modeplatform.
Vijf redenen waarom je FRENDZ niet mag missen:
1. Inspireer anderen en laat je inspireren
2. Creëer je eigen collecties en moodboards
3. Zie hoe anderen hun stijl vormgeven
4. Koop je fashion items direct online
5. Ontdek en bepaal de meest actuele modetrends
Nieuwsgierig? Bekijk de promo via de link hieronder en download de app.
We houden je op de hoogte van alle nieuwe ontwikkelingen.
See you soon!
V&D Concepthouse
Man man man.quote:
Behoorlijk knullig idd. Welke potentiële klant raakt hier nu enthousiast van?quote:Op woensdag 3 mei 2017 22:27 schreef Aventura het volgende:
Kreeg de mail ook. Misschien hadden ze wat geld kunnen besteden aan communicatieadvies. De inhoud schiet alle kanten op, het is niet duidelijk aan wie het nu precies gericht is (veel jargon en jeukwoorden als 'innovatief'), wat je ermee kunt of wat je voordeel is. Gewoon totaal niet concreet.
je invechten in een volle webshopmarkt had klauwen met geld gekost. En dat geld hebben ze niet aangezien Kahn al moeite genoeg heeft zijn eigen toko overeind te houdenquote:Op woensdag 3 mei 2017 22:14 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Man man man.
Ze hadden het bij het oude V&D moeten houden in webshop vorm. Dan had het nog kans van slagen gehad.
Ik ben zo blij met het enige social commerce platform van Nederland. Ik maar denken dan marktplaats een social commerce platform was, maar dat is dus niet zo. Misschien begrijp ik de term verkeerd, maar ja mijn moedertaal is dan ook Nederlands.quote:
quote:De laatste Blokker is stilletjes vertrokken bij Blokker
Het terugtreden van Ab Blokker als commissaris roept de vraag op of hij en Els Blokker zich nog verder uit het bedrijf willen terugtrekken, ook als aandeelhouders. Vorig jaar hebben zij nog 130 miljoen euro bijgestort. Dat noemde financieel directeur Jeroen Visser toen „een signaal dat ze achter ons staan”. Maar het is, gezien de aanhoudende verliezen en de noodzakelijke vernieuwing, goed mogelijk dat er meer geld nodig is. Dan zal blijken of Ab en Els Blokker zich nog voldoende verbonden voelen om opnieuw te investeren.
quote:Schoolcampus van V&D keert terug bij Albert Heijn
Foto: ANP
Gepubliceerd: 05 mei 2017 11:49
Laatste update: 05 mei 2017 11:53
De Schoolcampus van het voormalige V&D, met een groot aanbod schoolspullen zoals agenda's, kaftpapier en multomappen, keert dit jaar terug bij Albert Heijn.
Komende maandag liggen er al agenda's in de schappen bij de winkels van de supermarktketen. Daarbij hebben niet alle winkels hetzelfde aanbod.
Eind juni volgen andere producten zoals kaftpapier, schriften en pennen bij de grotere AH-supermarkten. Die blijven dan tien weken in de schappen.
Albert Heijn werkt voor de schoolafdeling samen met V&D Concepthouse van ondernemers Ronald van Zetten, Ronald Kahn en Jaco Scheffers. Zij namen vorig jaar alle merkrechten van de failliete warenhuisketen over.
Gemist
De Schoolcampus werd gemist vorig jaar, legt Van Zetten de terugkeer van de afdeling uit. ''We merkten dat er op Twitter veel over werd gepraat.'' Bij V&D was de schoolafdeling goed voor veel omzet. Dat evenaren zou mooi zijn, vindt de oud-topman van HEMA. ''We hebben meer winkels, dus een groter bereik. De collectie is min of meer hetzelfde. Nu moet dus blijken of het echt gemist werd.''
Over de duur van de overeenkomst doen AH en Van Zetten geen uitspraken.
Door: ANP
Wat heeft dit dan voor zin?!!quote:"Er komt geen aparte schoolhoek in de supermarkten en de verkoopoppervlakte is een stuk kleiner."
HAHAHAHA. Waarom ging V&D ook alweer failliet? Met je "Concepthouse".twitter:BNR twitterde op vrijdag 05-05-2017 om 11:12:49 Na de Schoolcampus keert ook het V&D Prijzencircus terug: https://t.co/AknziMHTK4 reageer retweet
schoolagenda's lopen nog altijd prima bij de kidsquote:Op vrijdag 5 mei 2017 19:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
Alsof iedereen nog op een agenda zit wachten. Met hun smartphones.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |