Eensquote:Op maandag 27 maart 2017 14:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat is daar zo geweldig aan? Je devalueert de waarde van een GP overwinning. Ipv dat je winnaar van de Monaco GP bent ben je winnaar van "Zaterdag heat 1" alsof het de Renault Clio Cup is.
Ditquote:Op maandag 27 maart 2017 14:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Wat is daar zo geweldig aan? Je devalueert de waarde van een GP overwinning. Ipv dat je winnaar van de Monaco GP bent ben je winnaar van "Zaterdag heat 1" alsof het de Renault Clio Cup is.
De McLaren ging pas kapot door de aanraking met Ocon. Niet ervoor.quote:Op maandag 27 maart 2017 14:01 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Een kapotte McLaren inhalen lukt nog wel ja.
De overige 'inhaalacties' zullen wel in de eerste ronde plaats hebben gevonden, of de regie heeft zitten slapen.
Als Bahrain ook een optocht wordt dan werken de 2017 reglementen denk ik niet want dat is normaal gesproken een spectaculaire race met veel inhaalacties.
Die aanraking was toch vlak voordat ze rechte stuk op gingen? (uitkomen voorlaatste bocht). Radiobericht van Alonso kwam ook vlak na eerste bocht en die berichten worden altijd eerst gecontroleerd voordat ze de ether in worden geschotenquote:Op maandag 27 maart 2017 14:12 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De McLaren ging pas kapot door de aanraking met Ocon. Niet ervoor.
Ja, maar überhaupt de hele actie geeft aan dat er wel ingehaald kon worden. Ze zaten bochten lang vlak achter elkaar en ook zonder die botsing zouden Ocon en Hulkenberg Alonso op het rechte stuk ingehaald hebben (met DRS). Dat lag niet aan de botsing.quote:Op maandag 27 maart 2017 14:13 schreef franklop het volgende:
[..]
Die aanraking was toch vlak voordat ze rechte stuk op gingen? (uitkomen voorlaatste bocht). Radiobericht van Alonso kwam ook vlak na eerste bocht en die berichten worden altijd eerst gecontroleerd voordat ze de ether in worden geschoten
Volgens Alonso was het geen gevecht omdat zijn auto kapot was. Maar misschien was dat een self serving bias.quote:Op maandag 27 maart 2017 14:33 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ja, maar überhaupt de hele actie geeft aan dat er wel ingehaald kon worden. Ze zaten bochten lang vlak achter elkaar en ook zonder die botsing zouden Ocon en Hulkenberg Alonso op het rechte stuk ingehaald hebben (met DRS). Dat lag niet aan de botsing.
Alonso verloor er vlak voor 0,7 seconden (lag 1 sec voor), kan best wat aan de hand zijn geweest eerst.quote:Op maandag 27 maart 2017 14:45 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Volgens Alonso was het geen gevecht omdat zijn auto kapot was. Maar misschien was dat een self serving bias.
dat niet alleen, maar er waren belabberd weinig graphics in beeld, waardoor je niet wist wie waar lag bijvoorbeeldquote:Op maandag 27 maart 2017 14:54 schreef BroesWillems het volgende:
Wie heeft zicht trouwens ook zo geërgerd aan de regie? Er waren regelmatig gele vlaggen e.d. waarvan nooit is gebleken wat er nu gebeurde. Ik snap dat niet alles in beeld kan worden gebracht, maar met een race zoals gisteren waarin er niet continu wat gebeurde, mag daar best wel wat meer aandacht aan worden besteed.
Dat kwam doordat de FOM hele weekend er problemen mee had gehad..quote:Op maandag 27 maart 2017 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat niet alleen, maar er waren belabberd weinig graphics in beeld, waardoor je niet wist wie waar lag bijvoorbeeld
Klopt, ik miste veel ronde/sectortijden. Erg irritant.quote:Op maandag 27 maart 2017 14:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat niet alleen, maar er waren belabberd weinig graphics in beeld, waardoor je niet wist wie waar lag bijvoorbeeld
Zelfs Max kreeg problemenquote:,,Met deze wagens, en de vele dirty air, is inhalen vrijwel onmogelijk. Ik had bijna een seconde sneller gekund, maar het zit er gewoon niet in", aldus de coureur van Renault tegenover Motorsport.
Ook Esteban Ocon kon niet dichterbij komen aan zijn voorganger, Fernando Alonso, en profiteerde van een zeldzaam foutje van de Spanjaard. ,,Nico en ik waren veel sneller dan Fernando, maar we kwamen gewoon niet in de buurt. Na zijn foutje kon dat wel en konden we erlangs."
Hülkenberg noemt de spectaculaire inhaalactie het hoogtepunt van zijn race. Met drie wagens naast elkaar raasden de mannen over het rechte stuk. ,,Ik zat bij Ocon en Alonso op het sleeptouw, zette DRS én het volledige motorvermogen open. Het was echt 'aahhhh'", vertelt Hülkenberg.
Waar veel coureurs voorafgaand aan het seizoen al voor vreesden, lijkt dus uit te komen. Het inhalen wordt door de nieuwe aerodynamicaregels vrijwel onmogelijk gemaakt. Lewis Hamilton noemt het inhalen 'moeilijker dan ooit' en Verstappen gaf al aan dat hij snel naar Kimi Räikkönen kon rijden, maar toen hij binnen twee seconden kwam problemen kreeg."
Even een paar jaar geduld hebben? Wat denk je zelf? Die mannen hebben een carriere van jaar of 15, hebben om elke seconde gevochten en gestreden. Max gaat echt niet even 'afwachten'. Ik denk dat er meermaals per jaar een strategische afweging plaats vind of team en rijder toekomst hebben samen. Dat zijn geen impulsieve beslissingen maar degelijke carriereplanning. Elke rijder grijpt zn kansen en als Renault het niet brengt zijn er weer andere teams. Over een paar jaar, wie dan leeft wie dan zorgt.quote:Op maandag 27 maart 2017 12:46 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Roerond met dit stuk eens. Als we De Telegraaf mogen geloven is RBR een doodlopende straat en moet Max zsm vertrekken. Max heeft nog alle tijd van de wereld en alle teams hebben nu eenmaal te maken met ups en downs. Gewoon rustig een paar jaar bij RBR blijven zitten. Renault heeft de afgelopen 30 jaar zoveel titels gepakt met zoveel verschillende teams, die krijgen de boel wel weer aan de praat. Het lijkt me ook niet verstandig om naast Lil' Lewis in de tweede Mercedes te gaan zitten. Mercedes GP blijft toch een brits team en Lewis is hun boy. Die interne strijd ga je niet zo makkelijk winnen.
Je doet net alsof Max in een uitzichtloze situatie zit zoals Alonso en nog maar een paar jaar F1 te gaan zou hebben.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:55 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Even een paar jaar geduld hebben? Wat denk je zelf? Die mannen hebben een carriere van jaar of 15, hebben om elke seconde gevochten en gestreden. Max gaat echt niet even 'afwachten'. Ik denk dat er meermaals per jaar een strategische afweging plaats vind of team en rijder toekomst hebben samen. Dat zijn geen impulsieve beslissingen maar degelijke carriereplanning. Elke rijder grijpt zn kansen en als Renault het niet brengt zijn er weer andere teams. Over een paar jaar, wie dan leeft wie dan zorgt.
Uiteindelijk is een rijder ook een merk en een product dat moet renderen onafhankelijk welk team ze rijden.
Die motor klinkt echt slecht zo... maar hij heeft het gehouden (beide zelfs )quote:
Hoop alleen dat ze die sector tijden blokjes weglaten, ik irriteerde me maar mateloos aan die vele blokjes onderin beeld haha, leidde me te veel afquote:Op maandag 27 maart 2017 15:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Klopt, ik miste veel ronde/sectortijden. Erg irritant.
Ik dacht dat ze proberen de nieuwe MGU-K voor Spanje nog af te krijgen en de nieuwe ICE voor Canada (aangezien de ICE niet een enorm voordeel oplevert in Monaco).quote:Op maandag 27 maart 2017 12:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik las eerder dat ze verwachten dat het fixen van de MGU-K wel 5 of 6 races op zich kan laten wachten
IK!quote:Op maandag 27 maart 2017 14:54 schreef BroesWillems het volgende:
Wie heeft zicht trouwens ook zo geërgerd aan de regie? Er waren regelmatig gele vlaggen e.d. waarvan nooit is gebleken wat er nu gebeurde. Ik snap dat niet alles in beeld kan worden gebracht, maar met een race zoals gisteren waarin er niet continu wat gebeurde, mag daar best wel wat meer aandacht aan worden besteed.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was er toch alleen tijdens de kwalificatie? Dat vond ik wel een meerwaarde hebben. Je ziet TIJDENS de vliegende ronde dan ook of ie sneller gaat zijn, in plaats van achteraf.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:38 schreef SnowOokami het volgende:
Hoop alleen dat ze die sector tijden blokjes weglaten, ik irriteerde me maar mateloos aan die vele blokjes onderin beeld haha, leidde me te veel af
De helft van de stats deed het niet tijdens de race, dus ik hoop dat je gelijk hebt. Maar misschien kunnen ze het gewoon op de 3 sectoren houden ipv elke 250 meter?quote:Op maandag 27 maart 2017 17:18 schreef Twieki het volgende:
[..]
Dat was er toch alleen tijdens de kwalificatie? Dat vond ik wel een meerwaarde hebben. Je ziet TIJDENS de vliegende ronde dan ook of ie sneller gaat zijn, in plaats van achteraf.
Dat viel mij dus ook op. Kwalificatie ging ook al niet soepel.quote:Op maandag 27 maart 2017 14:59 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat kwam doordat de FOM hele weekend er problemen mee had gehad..
Wauw.quote:
Waarom? Vond dit juist wel gaaf, prima toevoeging. Als het werktquote:Op maandag 27 maart 2017 17:21 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
De helft van de stats deed het niet tijdens de race, dus ik hoop dat je gelijk hebt. Maar misschien kunnen ze het gewoon op de 3 sectoren houden ipv elke 250 meter?
Te veel afleiding vind ik persoonlijk blijf maar kijken naar de blokjes...quote:Op maandag 27 maart 2017 17:26 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Waarom? Vond dit juist wel gaaf, prima toevoeging. Als het werkt
Het voegt ook een stukje spanning toe. Tot op zekere hoogte vind ik dat meer informatie beter is.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:37 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Te veel afleiding vind ik persoonlijk blijf maar kijken naar de blokjes...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |