abonnement Unibet Coolblue
pi_169795528
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 18:00 schreef geevee het volgende:
Het staat er al 3 jaar op zonder dat er iemand om is geweest? Dan mist degene het vast niet!
Volgens mij is het niet zo makkelijk om eventjes je geld terug te halen. Diegene had hooguit nog een cent kunnen sturen met gegevens.
  zondag 26 maart 2017 @ 18:50:35 #27
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_169795789
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 18:00 schreef geevee het volgende:
Het staat er al 3 jaar op zonder dat er iemand om is geweest? Dan mist degene het vast niet! Moet je geld voor die ongebruikte bankrekening betalen dan zou ik toch eens overwegen de rekening op te zeggen of wou je wachten totdat je rekening door de negatieve rente word leeggemaakt?

Ik zou het geld overschrijven naar een rekening die wel regelmatig gebruikt en daarna naar een gekoppelde spaarrekening,dan krijg je de rente zelf (toegegeven het is nu niet veel maar het is meer dan 0 of negatief (op dit moment) boek een cent zoals gezegd terug naar de rekening waar het van komt met in de omschrijving je nummer en de opmerking bel me voor (datum 14 dagen in de toekomst) hoor je er niets van dan boek je het naar je andere rekening en hef je de rekening op,het heeft geen zin om geld te betalen voor een rekening waar je geen gebruik van maakt.
Ik zou er dus echt niks actiefs mee doen voor die genoemde periode van 5 jaar. Dan is het aantoonbaar dat je je bewust bent van die onverschuldigde betaling.

Uit principe zou ik ook al niet de moeite nemen om erachter aan te gaan; daar heb je niks aan. Degene die het overgemaakt heeft had natuurlijk ook als de wiedeweerga erachter aan kunnen gaan, maar dat is niet gebeurd. Vaak wordt er dan via de bank wel contact geregeld.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_169807440
Wat is er toch naan de hand met dit land? Je komt er achter dat iemand 3 jaar geleden per ongeluk geld op je rekening heeft gestort. Je hebt zelfs een telefoonnummer van die persoon. Maar ipv die persoon te bellen gaan we eerst op Fok! vragen wat de consequenties kunnen zijn. Zijn we dan zo verrot tegenwoordig. Bel die persoon gewoon en geef hem het geld terug. En ga uit van het goede. Als jij hem gewoon belt en zijn centen terug geeft, ga er dan van uit dat hij daar blij mee is en niet dat hij je direct met een vordering om de oren slaat van misgelopen rente.

Wie goed doet, goed ontmoet!
Het is wat.......
pi_169808961
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 07:36 schreef gooddaddy het volgende:
Wat is er toch naan de hand met dit land? Je komt er achter dat iemand 3 jaar geleden per ongeluk geld op je rekening heeft gestort. Je hebt zelfs een telefoonnummer van die persoon. Maar ipv die persoon te bellen gaan we eerst op Fok! vragen wat de consequenties kunnen zijn. Zijn we dan zo verrot tegenwoordig. Bel die persoon gewoon en geef hem het geld terug. En ga uit van het goede. Als jij hem gewoon belt en zijn centen terug geeft, ga er dan van uit dat hij daar blij mee is en niet dat hij je direct met een vordering om de oren slaat van misgelopen rente.

Wie goed doet, goed ontmoet!
Dit!
pi_169809365
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 07:36 schreef gooddaddy het volgende:
Wat is er toch naan de hand met dit land? Je komt er achter dat iemand 3 jaar geleden per ongeluk geld op je rekening heeft gestort. Je hebt zelfs een telefoonnummer van die persoon. Maar ipv die persoon te bellen gaan we eerst op Fok! vragen wat de consequenties kunnen zijn. Zijn we dan zo verrot tegenwoordig. Bel die persoon gewoon en geef hem het geld terug. En ga uit van het goede. Als jij hem gewoon belt en zijn centen terug geeft, ga er dan van uit dat hij daar blij mee is en niet dat hij je direct met een vordering om de oren slaat van misgelopen rente.

Wie goed doet, goed ontmoet!
Dit!
  maandag 27 maart 2017 @ 11:08:46 #31
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_169809591
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 07:36 schreef gooddaddy het volgende:
Wat is er toch naan de hand met dit land? Je komt er achter dat iemand 3 jaar geleden per ongeluk geld op je rekening heeft gestort. Je hebt zelfs een telefoonnummer van die persoon. Maar ipv die persoon te bellen gaan we eerst op Fok! vragen wat de consequenties kunnen zijn. Zijn we dan zo verrot tegenwoordig. Bel die persoon gewoon en geef hem het geld terug. En ga uit van het goede. Als jij hem gewoon belt en zijn centen terug geeft, ga er dan van uit dat hij daar blij mee is en niet dat hij je direct met een vordering om de oren slaat van misgelopen rente.

Dit, maar wel om 10% vragen.
  maandag 27 maart 2017 @ 11:16:15 #32
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_169809685
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 07:36 schreef gooddaddy het volgende:
Je hebt zelfs een telefoonnummer van die persoon. ! [...] Bel die persoon gewoon en geef hem het geld terug. En ga uit van het goede.
Klinkt leuk. Maar dan moet je wel 100% zeker weten dat je echt het juiste nummer hebt. Even de naam/ het bedrijf door Google halen en uitgaan van het goede zou ik bij 9000 euro niet doen. Evenzo met het terugboeken van een cent: misschien is de tegenrekening inmiddels opgeheven en het rekeningnummer hergebruikt. Dat kan dus ook helemaal verkeerd uitpakken.

Om te voorkomen dat ik aan de verkeerde 9000 euro betaal zou ik dus gewoon afwachten tot iemand zich bij mij meldt.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 27 maart 2017 @ 13:11:23 #33
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_169811746
Je zou toch zeggen dat je een bedrag van 9000,- wel mist als bedrijf zijnde?

Maargoed het bedrag is wel dermate hoog dat je het eigenlijk niet kunt maken om er niet achteraan te gaan. En ze gaan je tuurlijk geen rente berekenen. Denk eerder dat je nog wat krijgt voor het melden en dan kom je niet in de knoop met je geweteb.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_169812617
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:11 schreef AQuila360 het volgende:
Je zou toch zeggen dat je een bedrag van 9000,- wel mist als bedrijf zijnde?
Het eerste bedrijf waar ik werkte, miste wel eens een ton of zo bij bonnen tussen afdelingen. Pas bij het opmaken van het jaarresultaat bleek dat verschil.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169812743
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 07:36 schreef gooddaddy het volgende:
Wat is er toch naan de hand met dit land? Je komt er achter dat iemand 3 jaar geleden per ongeluk geld op je rekening heeft gestort. Je hebt zelfs een telefoonnummer van die persoon. Maar ipv die persoon te bellen gaan we eerst op Fok! vragen wat de consequenties kunnen zijn. Zijn we dan zo verrot tegenwoordig. Bel die persoon gewoon en geef hem het geld terug. En ga uit van het goede. Als jij hem gewoon belt en zijn centen terug geeft, ga er dan van uit dat hij daar blij mee is en niet dat hij je direct met een vordering om de oren slaat van misgelopen rente.

Wie goed doet, goed ontmoet!
Mijn ervaring is juist dat goeie daden bestraft worden.
  maandag 27 maart 2017 @ 14:10:16 #36
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_169812996
Op vakantie liep ik een keer achter iemand waarvan zijn portemonnee uit zijn jas viel.
Ik liep aan de overkant en zag dit gebeuren. Ik stak over, pakte de wallet en daar zat voor zeker 100 euro aan geld in. Ik naar hem toegelopen en gaf hem die terug. Maar maar ik kreeg me toch een scheldpartij terug. Alsof ik een dief was. Nee ik zou het gewoon de komende tijd laten staan. Als niemand zich meld lekker zelf houden. Nadeel als de rente negatief wordt dan zal het bedrag langzaam slinken.
pi_169814299
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Mijn ervaring is juist dat goeie daden bestraft worden.
Ik was eens eens met een lange afstandswandeling bezig (Zwitserland btw) en zag een (Zwitserse) man onwel worden en op de grond gaan liggen. Ik bood hulp aan, evt. reanimatie. Kreeg een grote bek van z'n familie waar ik me mee bemoeide.....
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169814780
Ja, allemaal voorbeelden van mensen die van slag af zijn en dan in de stress wat vreemd reageren. Als je ze een dag later weer tegenkomt dan is het opeens anders.
pi_169823389
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Mijn ervaring is juist dat goeie daden bestraft worden.
Wat voor goede daden van jou zijn bestraft?
pi_169828996
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 18:50 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Ik zou er dus echt niks actiefs mee doen voor die genoemde periode van 5 jaar. Dan is het aantoonbaar dat je je bewust bent van die onverschuldigde betaling.

Uit principe zou ik ook al niet de moeite nemen om erachter aan te gaan; daar heb je niks aan. Degene die het overgemaakt heeft had natuurlijk ook als de wiedeweerga erachter aan kunnen gaan, maar dat is niet gebeurd. Vaak wordt er dan via de bank wel contact geregeld.
De wet heeft het over 20 jaar (tenzij dat bedrijf het al gemerkt heeft, maar daar lijkt het niet op).
pi_169829010
Je was die rekening toch vergeten, zo laten, altijd handig voor later.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 28 maart 2017 @ 14:06:58 #42
414785 sirdanilot
pi_169835261
Ik zou zeggen:

- zet het geld op je spaarrekening
- geef het niet uit maar houd het als buffer voor de komende 20 jaar (misschien wel makkelijker gezegd dan gedaan, maar het kan wel)
- na 20 jaar is de boel verjaard

Ik zou zelf geen contact gaan lopen opnemen, het is hún verantwoordelijkheid dat zij het ergens verkeerd heen hebben gestuurd, en dan moeten zíj er dus achteraan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169835388
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:06 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zou zeggen:

- zet het geld op je spaarrekening
- geef het niet uit maar houd het als buffer voor de komende 20 jaar (misschien wel makkelijker gezegd dan gedaan, maar het kan wel)
- na 20 jaar is de boel verjaard

Ik zou zelf geen contact gaan lopen opnemen, het is hún verantwoordelijkheid dat zij het ergens verkeerd heen hebben gestuurd, en dan moeten zíj er dus achteraan.
Ja, lekker boete rente betalen over een tijdje! :')
pi_169835400
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:06 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zou zeggen:

- zet het geld op je spaarrekening
- geef het niet uit maar houd het als buffer voor de komende 20 jaar (misschien wel makkelijker gezegd dan gedaan, maar het kan wel)
- na 20 jaar is de boel verjaard

Ik zou zelf geen contact gaan lopen opnemen, het is hún verantwoordelijkheid dat zij het ergens verkeerd heen hebben gestuurd, en dan moeten zíj er dus achteraan.
En dan er vermogensbelasting over betalen? En wat doe je als je een huis koopt? Of als je schulden krijgt door een baan te verliezen?

Slecht plan
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 28 maart 2017 @ 14:19:05 #45
414785 sirdanilot
pi_169835448
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:16 schreef nanuk het volgende:

[..]

En dan er vermogensbelasting over betalen? En wat doe je als je een huis koopt? Of als je schulden krijgt door een baan te verliezen?

Slecht plan
Als TS niet zelf al meer dan 10k heeft dan is er geen sprake van vermogensbelasting. Dat begint volgens mij pas boven de 21k.

En tsja, wat doe je als je een huis koopt of wat dan ook? Wat heeft dat er mee te maken?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 28 maart 2017 @ 14:19:23 #46
414785 sirdanilot
pi_169835456
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:15 schreef Ebayzo.nl het volgende:

[..]

Ja, lekker boete rente betalen over een tijdje! :')
Boeterente? Waar haal je dat vandaan :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_169835780
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Als TS niet zelf al meer dan 10k heeft dan is er geen sprake van vermogensbelasting. Dat begint volgens mij pas boven de 21k.

En tsja, wat doe je als je een huis koopt of wat dan ook? Wat heeft dat er mee te maken?
Vermogens belasting is boven de bijna 25k en TS heeft als student zijnde een grote kans daar binnen die twintig jaar inderdaad wel op uit te komen, b.v. sparen voor een huis. Dan heeft hij dus meer vermogen maar kan het niet gebruiken omdat er altijd eventuele teruggave boven zijn hoofd hangt.
pi_169835863
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Boeterente? Waar haal je dat vandaan :')
Negatieve rente bedoeld hij waarschijnlijk.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 28 maart 2017 @ 14:43:04 #49
414785 sirdanilot
pi_169835870
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:37 schreef nanuk het volgende:

[..]

Vermogens belasting is boven de bijna 25k en TS heeft als student zijnde een grote kans daar binnen die twintig jaar inderdaad wel op uit te komen, b.v. sparen voor een huis. Dan heeft hij dus meer vermogen maar kan het niet gebruiken omdat er altijd eventuele teruggave boven zijn hoofd hangt.
Tsja, daarvan heb ik zelf zoiets van 'dat zien we dan wel weer'.

Als ik boven de 25k dreigde uit te komen binnen b.v. 10 jaar (ben zelf bijna klaar met mijn studie), dan zou ik simpelweg mn studieschuld aflossen. Ben je daar in één keer vanaf en hoef je geen vermogensbelasting te betalen.

En mocht dan meneer alsnog zijn 9k komen halen dan kun je dat op zich ook wel missen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 28 maart 2017 @ 14:43:48 #50
414785 sirdanilot
pi_169835879
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:42 schreef ITrade het volgende:

[..]

Negatieve rente bedoeld hij waarschijnlijk.
Daar is nog geen sprake van. Kan wel dat het binnen nu en een paar jaar ook hier gebeurt (er is al een 0 procent rente bij triodos). In dat geval: kluis kopen, geld oppinnen en cash bewaren.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')