abonnement Unibet Coolblue
pi_169773296
Hallo,

Ik heb een Sym Allo (Cello) en sinds kort loopt hij onregelmatig stationair en wanneer ik gas geef slaat hij af.

ik heb de elektrische choke vervangen en het tankmembraan ook. maar heb het idee dat hij nog steeds niet genoeg benzine krijgt..

iemand een idee wat ik nu moet doen?

Alvast bedankt!

Groetjes Pascal
pi_169774488
Carburateur schoonmaken wil wel eens helpen en het filtertje nakijken.
pi_169775099
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:04 schreef machtpen het volgende:
Carburateur schoonmaken wil wel eens helpen en het filtertje nakijken.
Benzine filter en carburateur zijn schoongemaakt
pi_169775373
Valse lucht , ontsteking , kleppen ?
pi_169775930
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:21 schreef machtpen het volgende:
Valse lucht , ontsteking , kleppen ?
Volgens mij is dat allemaal oké maar ontsteking.. wat kan daar het probleem van zijn? want de benzine druppelt uit het slangetje en komt geen straaltje uit
pi_169776262
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:32 schreef p_snijder het volgende:

[..]

Volgens mij is dat allemaal oké maar ontsteking.. wat kan daar het probleem van zijn? want de benzine druppelt uit het slangetje en komt geen straaltje uit
Die wordt aangezogen, is je membraam onder de carb niet op, of je zuigerveren?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_169776695
Bij dit soort dingetjes inderdaad eerst even je carburateur goed schoonmaken. Ook sproeiertjes etc.
En inderdaad controleren op valse lucht. Spuit eens wat kruipolie o.i.d. op het eerder genoemde membraan en kijk of er ergens een gaatje of scheur zit. Als je je ontsteking wilt checken kan je je bougie er uit draaien en tegen je cilinderkop houden, terwijl je kickt/start dan zou hij regelmatig moeten vonken. Niet aan het ijzer vasthouden als je dat doet anders doet het auw.
pi_169776780
sorry had even gemist dat je je carburateur al had schoongemaakt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')