abonnement Unibet Coolblue
pi_169771818
Een Congolese militie heeft veertig agenten onthoofd die in een hinderlaag waren gelopen. Het bloedbad is de zwaarste aanval op veiligheidstroepen sinds er vorig jaar onrust uitbrak in het land.

De politiemensen werden op de weg van de zuidelijke stad Tshikapa naar Kananga tegengehouden door de militieleden. Zes agenten die de plaatselijke Tshiluba-taal spraken werden vrijgelaten, de rest werd vermoord.

Na de onthoofdingen namen de daders de wapens en auto's van de slachtoffers mee.

Massagraven
Sinds president Kabila in december aankondigde dat hij niet wil vertrekken als president, is het onrustig in Congo. De afgelopen maanden kwamen zeker 400 mensen om het leven.

De Kamwina Nsapu-militie is de grootste bedreiging voor de vrede. Het geweld van de groep, die ooit begon als een lokale onafhankelijkheidsbeweging, is inmiddels over vijf provincies verspreid.

Sinds de dood van zijn leider is onduidelijk wie de macht heeft binnen de militie en welk doel wordt nagestreefd. Met machetes, stokken en eenvoudige geweren worden niet alleen veiligheidstroepen, maar ook scholen en kerken aangevallen.

Het Congolese leger heeft de afgelopen maanden hard teruggeslagen tegen Kamwina Nsapu. Op verschillende plaatsen in het land zijn massagraven ontdekt. Zeven militairen worden vervolgd voor hun rol in een slachtpartij die op video werd vastgelegd.

Bron

http://nos.nl/artikel/216(...)mensen-onthoofd.html

Wat een land ook :')
Geen sig.
pi_169777752
:{ R I P
pi_169780743
Als een paar blanke mensen in Frankrijk overlijden aan een incident dan staat Facebook er vol van en verandert iedereen zijn profielfoto naar de Franse vlag, maar hier hoor je ze weer niet over.
pi_169782073
Democratische Republiek Congo (er is ook een Republiek Congo, dat ligt ernaast). Is trouwens een VN team vermist, zes leden (Amerikaan, Zweedsen, 4 Congolesen).
https://www.hrw.org/news/(...)word-missing-un-team
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_169782185
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 23:20 schreef yue het volgende:
Als een paar blanke mensen in Frankrijk overlijden aan een incident dan staat Facebook er vol van en verandert iedereen zijn profielfoto naar de Franse vlag, maar hier hoor je ze weer niet over.
Waarom zou men? Afrika is een middeleeuws continent waar de tijd honderden jaren heeft stilgestaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-03-2017 00:12:45 ]
pi_169782359
Gewoon verschrikkelijk en ik vraag me af of dit wel snel opgelost kan worden. Het lijkt wel alsof mensenlevens daar gewoon niks waard zijn.
ROBODEMONS..................|:(
pi_169782404
Misschien moet België herkoloniseren, die ouwe Leopold was zo slecht nog niet.
standaarddrinker
pi_169783495
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 23:20 schreef yue het volgende:
Als een paar blanke mensen in Frankrijk overlijden aan een incident dan staat Facebook er vol van en verandert iedereen zijn profielfoto naar de Franse vlag, maar hier hoor je ze weer niet over.
In Frankrijk is het uitzonderlijk. In Afrika is het normaal, we krijgen ook maar een selectief aantal gruweldaden mee die op dat continent worden gepleegd.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  zondag 26 maart 2017 @ 04:22:25 #9
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_169783900
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 23:20 schreef yue het volgende:
Als een paar blanke mensen in Frankrijk overlijden aan een incident dan staat Facebook er vol van en verandert iedereen zijn profielfoto naar de Franse vlag, maar hier hoor je ze weer niet over.
Uiteraard. 'Nieuws' wordt bepaald door een aantal factoren. Een daarvan is hoe dichtbij de plek is cultureel gezien. Daarom hoor je wel iets over een aanslag in Australie, maar niet in Afrika.

Maar wees gerust, de Congolezen zullen waarschijnlijk ook niet echt stilstaan bij de dood van een paar Fransen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 26 maart 2017 @ 04:24:41 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_169783905
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 23:20 schreef yue het volgende:
Als een paar blanke mensen in Frankrijk overlijden aan een incident dan staat Facebook er vol van en verandert iedereen zijn profielfoto naar de Franse vlag, maar hier hoor je ze weer niet over.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_169784483
Al die (school) shootings in de VS staan we ook niet echt lang bij stil hier. Het maakt pas echt indruk als het geografisch dicht bij huis is.
Edensnator over 'n out
pi_169785585
quote:
2s.gif Op zondag 26 maart 2017 04:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Uiteraard. 'Nieuws' wordt bepaald door een aantal factoren. Een daarvan is hoe dichtbij de plek is cultureel gezien. Daarom hoor je wel iets over een aanslag in Australie, maar niet in Afrika.

Maar wees gerust, de Congolezen zullen waarschijnlijk ook niet echt stilstaan bij de dood van een paar Fransen.
Dat zal je nog verbazen. Mensen denken vaker dat dit soort zaken omgekeerd hetzelfde zijn, maar beseffen zich niet dat het Westen en westerlingen tot aan het ziekelijke af als belangrijker dan de rest van de wereld worden gezien, ook buiten het Westen.
pi_169785614
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 00:24 schreef DrDentz het volgende:
Misschien moet België herkoloniseren, die ouwe Leopold was zo slecht nog niet.
:')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_169785679
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 00:24 schreef DrDentz het volgende:
Misschien moet België herkoloniseren, die ouwe Leopold was zo slecht nog niet.
Die slachtte het halve land af.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  User die overal opduikt 2022 zondag 26 maart 2017 @ 10:07:00 #15
186611 Haags
pi_169785921
Sick
Zonder wrijving geen glans
pi_169785977
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 09:25 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dat zal je nog verbazen. Mensen denken vaker dat dit soort zaken omgekeerd hetzelfde zijn, maar beseffen zich niet dat het Westen en westerlingen tot aan het ziekelijke af als belangrijker dan de rest van de wereld worden gezien, ook buiten het Westen.
Wat is het probleem nou eigenlijk?, waarom zou iedereen zich om iedereen moeten bekommeren?.

Het is gewoon mens eigen om meer mee te leven met mensen die veel op je lijken (idealen, gedachtegang, geloof, etc, etc).

Tuurlijk is het naar als iets ergs in Afrika gebeurd, maar ik leef meer mee met "mijn" mensen (zuid-amerikanen) dan met Afrikanen, en heb meer met Europa dan dat er ergens in het midden oosten weer iets gebeurd.

Neemt niet weg dat het erg is maar ja ik ga mij er niet in verdiepen zoals ik dat wel doe bij zaken waarbij ik mij meer verbonden voel.
Waz met jou!
pi_169786124
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 23:20 schreef yue het volgende:
Als een paar blanke mensen in Frankrijk overlijden aan een incident dan staat Facebook er vol van en verandert iedereen zijn profielfoto naar de Franse vlag, maar hier hoor je ze weer niet over.
Als we bij elk incident waar veel mensen bij omkomen in de rouw-modus moeten springen is het leven niet heel erg leuk meer.

Maar volgens mij ben je geheel vrij om de Congolese vlag als Facebook foto te gebruiken. Maar dat heb je natuurlijk al gedaan waarschijnlijk.
pi_169786142
Alsof iedereen zich hier bekommert om een paar doden in Engeland, Frankrijk, België of desnoods Nederland. Alles wordt allemaal zo opgeblazen in het nieuws tegenwoordig.
pi_169786191
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:12 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Wat is het probleem nou eigenlijk?, waarom zou iedereen zich om iedereen moeten bekommeren?.

Het is gewoon mens eigen om meer mee te leven met mensen die veel op je lijken (idealen, gedachtegang, geloof, etc, etc).

Tuurlijk is het naar als iets ergs in Afrika gebeurd, maar ik leef meer mee met "mijn" mensen (zuid-amerikanen) dan met Afrikanen, en heb meer met Europa dan dat er ergens in het midden oosten weer iets gebeurd.

Neemt niet weg dat het erg is maar ja ik ga mij er niet in verdiepen zoals ik dat wel doe bij zaken waarbij ik mij meer verbonden voel.
Een probleem is dat mensen hierin soms behoorlijk hypocriet zijn. Een minder aantal gebeurtenissen hier wordt dan gebruikt voor enorme rancune tegen een andere groep, of als verantwoording voor een opgeblazen onveiligheidsgevoel, terwijl er andersom bijvoorbeeld geen begrip voor is. Of verwantschap gevoeld door mensen die hier wonen, met mensen die op ze lijken wordt afgekeurd.

Overigens wilde ik met mijn post geen probleem aansnijden, slechts informeren. Ik zie heel vaak de assumptie dat hoe wij hier tegenover andere groepen staan andersom precies hetzelfde is, maar dat is niet zo. In Afrika is de gemiddelde opvatting van een blanke Europeaan veel positiever dan de gemiddelde opvatting van een zwarte Afrikaan in Europa is. En zo wordt er ook meer verwantschap richting ons gevoeld dan anderom. Voor Zuid-Amerka geldt hetzelfde.
pi_169786341
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2017 04:24 schreef SpecialK het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die blijft mooi en accuraat ja. Er komt voor de aanslagen in Europa trouwens ook gewoon steeds minder aandacht omdat het al min of meer gemeengoed begint te worden. Heb hooguit een kwartiertje aan nieuws gekeken over die aanslag in Londen, daarna was het back to business.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')