abonnement Unibet Coolblue
pi_169769057
170625_50937_3e3f6b5e88a28398cb0c01eb931fc3ad.jpg



SPOILER: OP, the looooong version.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 25-06-2017 13:06:17 ]
NEE!
pi_169769183
Ook maar even mijn eigen nieuwe spul showen. :P



Lange tijd een iPVD2 gebruikt in combinatie met een OBS Crius V3. Maar m'n Crius begon na trouw dienst een aantal kuren te vertonen ivm O-ringen die los begonnen te laten en dergelijke. Nu had ik een tijdje terug over temp control mode gelezen en de voordelen leken me echt enorm. Dus met een overstap naar TC ook maar gelijk even wat nieuw spul aangeschaft, een SMOK AL85 en een OBS Engine. Ook net geluk gehad dat 25mm nog op de box mod past zonder overhang. :)

Alleen is TC naar mijn mening echt vrij gekut met instellingen in het begin zo. Iemand anders ervaringen ermee?

[ Bericht 2% gewijzigd door HexHunter op 25-03-2017 17:33:23 ]
NEE!
  zaterdag 25 maart 2017 @ 17:47:21 #3
24329 KNAK
ff w88,......
pi_169769748
Ik heb TC onlangs ook een herstart gegeven, vooralsnog SS 316L dual fused clapton coils in m'n Limitless Classic. Probleem was dat ik de hele tijd terug in VW werd geschopt. Uiteindelijk gebleken dat pre-heat functie nog aanstond op de RX mod.

Het handige van SS is dat TC mogelijk is, maar ook VW erop gebruikt kan worden. Of er echt verschil zit in smaak laat ik in het midden.

Je schrijft kloten met instellingen. Welke instellingen bedoel je? TCR instellingen? Heeft die mod (mooi dingetje overigens) geen SS optie? Edit; SS functie heeft ie dus wel aan het scherm te zien :p

[ Bericht 5% gewijzigd door KNAK op 25-03-2017 17:58:45 ]
Mai pben rai~!
pi_169770958
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:47 schreef KNAK het volgende:
Ik heb TC onlangs ook een herstart gegeven, vooralsnog SS 316L dual fused clapton coils in m'n Limitless Classic. Probleem was dat ik de hele tijd terug in VW werd geschopt. Uiteindelijk gebleken dat pre-heat functie nog aanstond op de RX mod.

Het handige van SS is dat TC mogelijk is, maar ook VW erop gebruikt kan worden. Of er echt verschil zit in smaak laat ik in het midden.

Je schrijft kloten met instellingen. Welke instellingen bedoel je? TCR instellingen? Heeft die mod (mooi dingetje overigens) geen SS optie? Edit; SS functie heeft ie dus wel aan het scherm te zien :p
Ja TCR vooral. En daarnaast was coils draaien ook niet wat ik gewend was met kanthal. Maar SS is dus ook mogelijk op VW? Nooit geweten. Gaat het niet oxideren op VW? Ik meen me in elk geval te herinneren dat Ni zwaar afgeraden wordt icm VW. :P

[ Bericht 3% gewijzigd door HexHunter op 25-03-2017 18:57:28 ]
NEE!
  zaterdag 25 maart 2017 @ 20:45:28 #5
24329 KNAK
ff w88,......
pi_169773688
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 18:48 schreef HexHunter het volgende:

[..]

Ja TCR vooral. En daarnaast was coils draaien ook niet wat ik gewend was met kanthal. Maar SS is dus ook mogelijk op VW? Nooit geweten. Gaat het niet oxideren op VW? Ik meen me in elk geval te herinneren dat Ni zwaar afgeraden wordt icm VW. :P
Er is heel veel info te vinden links en rechts over TCR met SS. Volgens mij moet het tussen 088 en 120 zitten al ben ik niet al te bekend met dit onderwerp. De meeste mods hebben een standaard SS functie er in zitten en hoeft er niet aan de TCR gesleuteld worden. Voor wat betref VW op SS, dit kan gewoon. Las onlangs nog wat info internationaal dampforum waar gesproken wordt over vrijkomende dampen bij zeer hoge verhitting, +1400 graden oid, maar zo hoog zal ik denk nooit komen ;). Gewoon VW er op los laten dus
Mai pben rai~!
pi_169827191
Hallo. :)

Helaas ben ik een fervent roker die toch ook maar al te graag zou af stappen van de sigaret. Maar zoals jullie misschien snappen is zijn verschillende pogingen mislukt. Nu leek het elektronisch roken mij misschien wel een mogelijke tussenstap of in ieder geval gezonder alternatief.

En goddomme wat is de tekst in de OP lang. :o

Maar ondanks de lap tekst weet ik nog steeds niet zo goed wat nu precies voor mij als beginner goed genoeg zou zijn. Ik kwam de Joyetech eGo Aio tegen, is dat wat om het is te gaan proberen/ mee beginnen?
pi_169828235
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 23:30 schreef aeque het volgende:
Hallo. :)

Helaas ben ik een fervent roker die toch ook maar al te graag zou af stappen van de sigaret. Maar zoals jullie misschien snappen is zijn verschillende pogingen mislukt. Nu leek het elektronisch roken mij misschien wel een mogelijke tussenstap of in ieder geval gezonder alternatief.

En goddomme wat is de tekst in de OP lang. :o

Maar ondanks de lap tekst weet ik nog steeds niet zo goed wat nu precies voor mij als beginner goed genoeg zou zijn. Ik kwam de Joyetech eGo Aio tegen, is dat wat om het is te gaan proberen/ mee beginnen?
Die werd mij aangeraden op basis van mijn rookgedrag.
De laptekst in de intro is geweldig veel info.
Daarover heb ik wel 3 x gedaan totdat het een beetje bekend voorkwam.
Wel prima uitgebreid verhaal.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 19:00:34 #8
24329 KNAK
ff w88,......
pi_169840961
Is het niet verstandig/handig om als beginner een vapeshop binnen te stappen en daar het e.e.a. te proberen, testen en proeven? Als je iemand hebt in je nabije omgeving die dampt is dat helemaal mooi.
Mai pben rai~!
pi_169878319
Ik kan nog steeds erg genieten van m'n e-sigaretje. :) Blij dat ik die overstap heb gemaakt.
  donderdag 30 maart 2017 @ 06:59:04 #10
286 Maarten
Groetjes, Maarten
pi_169878567
Zo'n Ego zal idd wel een leuk beginnerssetje zijn. Als het dan bevalt, kun je altijd nog verder kijken.
pi_169881928
quote:
14s.gif Op donderdag 30 maart 2017 06:59 schreef Maarten het volgende:
Zo'n Ego zal idd wel een leuk beginnerssetje zijn. Als het dan bevalt, kun je altijd nog verder kijken.
wie heeft die dan?
  dinsdag 4 april 2017 @ 18:33:33 #12
24329 KNAK
ff w88,......
pi_170001099


TFV12 binnen... Wat een tank is dat _O-

Leuk voor als je wolken wilt blazen maar te lui bent om zelf builds te maken, of het niet kan. 250w loslaten op een premade-coil en nog een redelijk koele vape ervaren, het is me wat. De laatste keer dat ik van die coilheads gebruikt heb was in de nautilus dik 2 jaar terug. Dit is toch wel wat anders :')

Die coilheads zijn mij te prijzig en zal dan ook snel een RBA deck bestellen. Al met al is de tank zelf wel prima...
Mai pben rai~!
pi_170045175
Alweer even geleden dat ik gepost heb, maar vandaag precies 3 maanden rookvrij :9 Inmiddels zelf alle sapjes aan het mixen en mijn eleaf pico mega moeten vervangen voor een eleaf aster. Het schroefdraad van de batterijhouder/dop was helaas dol gedraaid. Daarom maar voor de aster gegaan (magneetsluiting ipv schroefdraad). Nu is er een magneetje losgekomen van het kapje. Moet ik maar vastlijmen, maar de volgende mod wordt geen eleaf meer..... :{

Buiten dat, wat geweldig om niet meer te roken!!!
  donderdag 6 april 2017 @ 22:43:09 #14
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_170054238
CHI / [Gearbest] Elektronische sigaretten deals!

Gearbest doet nu ook deals op fok zetten. Nog niet echt bijzonder, maar dat komt misschien nog ;)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 6 april 2017 @ 22:48:49 #15
24329 KNAK
ff w88,......
pi_170054440
Googelen op gearbest flashsale ecigs brengt je naar ongeveer hetzelfde. Wel grappig. Maar even in de gaten houden

EJoy komt met een nieuwe RDTA. Wel interessant al heeft ie zo z'n nadelen
Als limitless enthousiast toch moeilijk dit niet te kopen

Mai pben rai~!
  donderdag 6 april 2017 @ 23:00:04 #16
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_170054754
http://m.gearbest.com/vapor-tools/pp_614168.html?wid=21

Zulke kitjes zijn voor beginnende zelfbouwers wel handig.

Ik gebruik zelf alleen nog maar premade. Voor zes euro heb je tien coils. Kan je wel even mee vooruit
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 7 april 2017 @ 00:42:41 #17
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_170056628
Ik ben een beetje uit de scene aan het geraken de laatste tijd. Inmiddels 1,5 jaar aan het dampen en het bijzondere is er verder wel vanaf nu.

Ik kocht vandaag wat base en wat aroma bij Savevape en zag in mijn excel file dat ik al 3 maanden 0,0 had uitgegeven aan dampwaar. :o

Zijn er de laatste tijd nog een kekke single-coil tankjes uitgekomen? Ik ben vooral fan van de Bachelor en de Wotofo serpent mini dus iets in die richting.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_170137332
:W

Probeer al een tijdje om te stoppen met roken op diverse manieren maar lukt helaas niet.
Rook 25-35 sigaretten per dag.

Van het weekend de Joytech AIO D22 met 0.6 ohm coils binnen gekregen.
Ben nog niet helemaal van het roken af maar hier kan ik wel aan wennen, ik damp 12mg tabaksmaken van Rookwinkel.nl en Millers, vanmiddag ook een bestelling gedaan met fruitsmaakjes e.d.

Ben benieuwd, heb wel een onwijs droge bek steeds, jullie daar ook last van gehad in het begin?
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_170140853
quote:
2s.gif Op maandag 10 april 2017 22:07 schreef junkiexp het volgende:
:W

Probeer al een tijdje om te stoppen met roken op diverse manieren maar lukt helaas niet.
Rook 25-35 sigaretten per dag.

Van het weekend de Joytech AIO D22 met 0.6 ohm coils binnen gekregen.
Ben nog niet helemaal van het roken af maar hier kan ik wel aan wennen, ik damp 12mg tabaksmaken van Rookwinkel.nl en Millers, vanmiddag ook een bestelling gedaan met fruitsmaakjes e.d.

Ben benieuwd, heb wel een onwijs droge bek steeds, jullie daar ook last van gehad in het begin?
Dat is de Propylene Glycol.
Dat heeft een uitdrogende werking.
Zelf heb ik er weinig last van gehad, maar je leest het idd vaker.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_170140861


[ Bericht 100% gewijzigd door cofi op 11-04-2017 01:39:22 (Dubbel) ]
pi_170140869
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 01:36 schreef cofi het volgende:
Goede zet om naar de esig over te stappen! 0.6ohm klinkt bij mij als een direct lung setje (als ik het mis heb hoor ik het graag). Zelf heb ik gekozen voor een set waarbij je mouth to lung inhaleert. Dit komt overeen met het traditioneel roken, wat voor mij het beste werkte. Hoe gebruik je je nieuwe setje? (DL of mtl?)

Verder heb ik zelf met Millers een Mwoah Mwoah ervaring. Oké, maar niet bijzonder veel smaak. Zelf ben ik een groot fan van tjuice red Astaire, maar heb nu zelf ook een yoghurt fruitmix gemaakt waar ik aardig hard op ga o|O tabaksmaken hebben me eigenlijk nooit echt aangetrokken; ondanks ca 25 peuken per dag (voordat ik begon te dampen).

Ik ben nu 3 maanden over gestapt, heb in de eerste maand nog weleens een hijs gehad van een analoge peuk, maar dat beviel me niet. Ik vond het ranzig. Geniaal hoe snel een esig bij mij werkte. Geniet er vooral van!
*O*
pi_170140875
Dubbel
pi_170142367
Nou, heb de Wismec Predator 228 en een Avocado 24 besteld. Heb nu een Pico met Serpent Mini maar wil toch graag iets met 2 batterijen. Ben benieuwd!
  dinsdag 11 april 2017 @ 09:47:31 #24
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_170142669
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:27 schreef Molleman het volgende:
Nou, heb de Wismec Predator 228 en een Avocado 24 besteld. Heb nu een Pico met Serpent Mini maar wil toch graag iets met 2 batterijen. Ben benieuwd!
De avocado 24 is geweldig _O_ Helaas heb ik 'm stuk laten vallen deze week :( Volgende week naar Spanje dus uit nood een Tsunami van Geekvape besteld...
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_170142810
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:47 schreef ShevaJB het volgende:

[..]

De avocado 24 is geweldig _O_ Helaas heb ik 'm stuk laten vallen deze week :( Volgende week naar Spanje dus uit nood een Tsunami van Geekvape besteld...
Tsunami is toch een RDA? Ikzelf vind het hebben van een tank voor de vloeistof toch wel heel erg fijn.
  dinsdag 11 april 2017 @ 10:05:07 #26
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_170142884
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 09:58 schreef Molleman het volgende:

[..]

Tsunami is toch een RDA? Ikzelf vind het hebben van een tank voor de vloeistof toch wel heel erg fijn.
Er zit wel een tank bij. Alleen zitten de coils onderin. Bij de Avocado zitten ze bovenin.
http://www.smokesmarter.nl/geekvape-tsunami-24-plus-rda.html Deze heb ik besteld omdat ik op korte termijn één moet hebben. Als hij niet bevalt ga ik weer terug naar de Avocado.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  Eindredactie Games dinsdag 11 april 2017 @ 12:13:12 #27
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_170144536
Nog even een hommage aan mijn oude vertrouwde eleaf iStick 20w met Aspire Nautilus mini: paar week geleden stond ik te dampen op het balkon bij een vriend van me, op vier hoog. Op e.o.a. manier gleed 'ie uit m'n klauwen en lazerde dus dat hele eind naar beneden. Ik had ijdele hoop maar toch ff gekeken of er nog iets heel was, maar de hele set werkte nog als een tierelier. Beste partij deuken en butsen maar dampt nog steeds als 'n malle _O_

Wel het vermelden waard dat ik de RVS-Nautilus heb (met fallus-symbool), niet de standaard tank van glas. Die barst al als je er te lang naar kijkt.

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 14 april 2017 @ 20:47:20 #28
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_170223030
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_170226119
Whut :{ :o
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  vrijdag 14 april 2017 @ 23:05:36 #30
24329 KNAK
ff w88,......
pi_170227696
damn

30mm die er niet op overgangen,... 5 batterijen

* KNAK zoekt redenen om um niet te kopen

ah.. beetje niet zo mooi met zo een bliksem aan de zijkant
nieuwe lader nodig met dus minimaall 5 slots
onlangs nog een rx300 gekocht

nee. ik sla deze over
Mai pben rai~!
pi_170228464
Wauw :o
Zit je aan je tax, qua meer en groter?
:+
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  vrijdag 14 april 2017 @ 23:58:34 #32
24329 KNAK
ff w88,......
pi_170229342
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 23:28 schreef marc0871 het volgende:
Wauw :o
Zit je aan je tax, qua meer en groter?
:+
mijn tax heeft geen limiet wat dat betreft :@ . Echter zit ie te kort op mn rx300 aanschaf en heb ik geen zin om een 6-bay lader aan te schaffen met 5 nieuwe batterijen. Daarnaast zal nu Kangertech de toon heeft gezet wel meer van dit soort spul uitkomen van andere fabrikanten later dit jaar

als ik tzt iets nieuws koop zal het wel een tank zijn
Mai pben rai~!
pi_170231811
Iemand ervaring met de Justfog Q16?

Heb hier de Joyetech Aio, maar ding wordt heet na 5 hijsjes ofzo, vind ik niet fijn.
Dus ik rook nog gewone sigaretten....
Wil binnenkort de Justfog Q16 bestellen, maar zou willen weten of dat ding ook zo heet wordt.
pi_170232139
Ik heb de q16 in mijn bezit en wordt niet heet , ik vindt het een heerlijk ding ook voor onderweg en in de stad.
Tevens heb ik de Joyetech Egrip 2 (incl extra d19 tank) en de Joyetech Ego Twist met d19 tank , de q16 was het eerste model om van de analoge peuk af te blijven maar hij voldoet nog goed genoeg om niet ergens in een verdom hoekje te belanden.

En aan de prijs val je geen buil , coils kun je beter bij de bekende alliexpres halen :Y

Over het heet worden dat kan ook aan je vape gedrag liggen of coils eeeuuhh pg/vg verhouding etc etc
pi_170234377
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 08:38 schreef Daniel_Smit het volgende:
Ik heb de q16 in mijn bezit en wordt niet heet , ik vindt het een heerlijk ding ook voor onderweg en in de stad.
Tevens heb ik de Joyetech Egrip 2 (incl extra d19 tank) en de Joyetech Ego Twist met d19 tank , de q16 was het eerste model om van de analoge peuk af te blijven maar hij voldoet nog goed genoeg om niet ergens in een verdom hoekje te belanden.

En aan de prijs val je geen buil , coils kun je beter bij de bekende alliexpres halen :Y

Over het heet worden dat kan ook aan je vape gedrag liggen of coils eeeuuhh pg/vg verhouding etc etc
Dank je wel!
En coils bij Aliexpress, stukken goedkoper zeker, maar wel goed?
Goede tip, dank je wel.

Ja, kweenie, ik hijs gewoon aan mn esigaret.
Maar kan idd aan een aantal factoren liggen.

Maar goed, de Justfog Q16 gaat em worden dan.
Dank je :)

Heb je trouwens last van spitback van de Justfog Q16?

Zie dat ze bij Mr-Joy.nl 29,45 kosten. Is idd niet veel :)
pi_170254186
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 07:24 schreef Cici het volgende:
Iemand ervaring met de Justfog Q16?

Heb hier de Joyetech Aio, maar ding wordt heet na 5 hijsjes ofzo, vind ik niet fijn.
Dus ik rook nog gewone sigaretten....
Wil binnenkort de Justfog Q16 bestellen, maar zou willen weten of dat ding ook zo heet wordt.
Die Ego AIO heb ik gehad. Is inderdaad een vervelend ding. Niks dan ellende mee gehad. Lekken, branderige smaak, soms hete druppel liquid op mn tong, warm worden, de vuldop die spontaan los kwam, soms geen contact maken met de batterij (dus deed ie niks)

De Q16 heeft al die ellende niet bij mij. Bevalt prima. Soms heb ik wel periodes dat hij wat slechter trekt (coils zijn nog goed dan) en soms zelfs met een vieze smaak. Maar dat weet ik niet hoe dat komt. Bij mijn C14 tankje (wederom met q16) coils was dit ook na een week of 3, daarna nooit meer dat issue gehad.
pi_170255042
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 09:39 schreef dennissch het volgende:

[..]

Die Ego AIO heb ik gehad. Is inderdaad een vervelend ding. Niks dan ellende mee gehad. Lekken, branderige smaak, soms hete druppel liquid op mn tong, warm worden, de vuldop die spontaan los kwam, soms geen contact maken met de batterij (dus deed ie niks)

De Q16 heeft al die ellende niet bij mij. Bevalt prima. Soms heb ik wel periodes dat hij wat slechter trekt (coils zijn nog goed dan) en soms zelfs met een vieze smaak. Maar dat weet ik niet hoe dat komt. Bij mijn C14 tankje (wederom met q16) coils was dit ook na een week of 3, daarna nooit meer dat issue gehad.
Dank je wel :)
Volgende week bestel ik een Justfog Q16.
pi_170312340
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:17 schreef HexHunter het volgende:
Ook maar even mijn eigen nieuwe spul showen. :P

[ afbeelding ]

Lange tijd een iPVD2 gebruikt in combinatie met een OBS Crius V3. Maar m'n Crius begon na trouw dienst een aantal kuren te vertonen ivm O-ringen die los begonnen te laten en dergelijke. Nu had ik een tijdje terug over temp control mode gelezen en de voordelen leken me echt enorm. Dus met een overstap naar TC ook maar gelijk even wat nieuw spul aangeschaft, een SMOK AL85 en een OBS Engine. Ook net geluk gehad dat 25mm nog op de box mod past zonder overhang. :)

Alleen is TC naar mijn mening echt vrij gekut met instellingen in het begin zo. Iemand anders ervaringen ermee?
Twijfel nog of ik voor die AL85 ga of gewoon de Alien. Die Wismec predator is ook nog een optie.

Iemand ervaringen?

Btw waarschijnlijk is dit al oud nieuws, maar heeft iemand hier al mee lopen kloten : http://nfeteam.org/ ?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  woensdag 19 april 2017 @ 23:35:30 #39
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170344665
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 april 2017 12:13 schreef 2dope het volgende:
Nog even een hommage aan mijn oude vertrouwde eleaf iStick 20w met Aspire Nautilus mini: paar week geleden stond ik te dampen op het balkon bij een vriend van me, op vier hoog. Op e.o.a. manier gleed 'ie uit m'n klauwen en lazerde dus dat hele eind naar beneden. Ik had ijdele hoop maar toch ff gekeken of er nog iets heel was, maar de hele set werkte nog als een tierelier. Beste partij deuken en butsen maar dampt nog steeds als 'n malle _O_

Wel het vermelden waard dat ik de RVS-Nautilus heb (met fallus-symbool), niet de standaard tank van glas. Die barst al als je er te lang naar kijkt.

[ afbeelding ]
I know someone who is sucking dick all day long :X
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 19 april 2017 @ 23:37:28 #40
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170344708
Ik heb nog steeds geen nieuwe mod.. En volgende week moet ik alweer pleite.. Denk dat mijn VTC het nog maar een tour moet uithouden.. Voorlopig lijkt hij bomproof, maar het is gewoon ruk dat 'ie maar één batterij heeft...
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 23 april 2017 @ 15:49:58 #41
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170429163
Net 3 tanks en 2 drippers zitten rebuilden met zo'n assortimentje premade kermiscoils wat ik een tijdje geleden kreeg. Heel relaxed; mooie strakke coils, supersimpel om te bouwen, en lekker snel klaar..

Heb nu een alien clapton in de CLT2, flat twisted in de CLT, een quad, een fused clapton en een standaard clapton in de Criussen.. Ik kan weer even vooruit ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 23-04-2017 17:08:08 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170431181
Meh, ik zit al 2 maanden met een round wire build in de Sleeper rda.
En alweer 3 maanden in de Bellus tank
Elke 3 á 4 dagen een nieuw watje erin en gaan.
In de Bellus gaat het wel een week mee.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 23 april 2017 @ 17:07:51 #43
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170431539
Hehe, ik doe wdb veel minder aan onderhoud.. mijn criussen draaien makkelijk een maandje op een build, en dan trek ik hem open, ruk de wicks eruit, brand de coils weer schoon en als ze nog goed en mooi gloeien gaat er een nieuwe wick in en dan kan het spul weer een poosje.. De liquid die ik gebruik koekt maar heel matig aan, dus ik durf er wel een poosje mee door.. Als ik iets anders stook check ik wel vaker, want soms is dat hoog nodig :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170431719
Nou, ja. Op een gegeven moment smaakt het niet meer.
Dan moet 'ie gewoon ff schoon.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 23 april 2017 @ 17:16:11 #45
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170431791
Daar aan merk je inderdaad dat het weer tijd is :Y
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 23 april 2017 @ 19:56:14 #46
24329 KNAK
ff w88,......
pi_170436452
Das zeker te merken :p




Na iets meer dan een week B-)
Mai pben rai~!
  zondag 23 april 2017 @ 20:26:02 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170437576
quote:
0s.gif Op zondag 23 april 2017 19:56 schreef KNAK het volgende:
Das zeker te merken :p

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Na iets meer dan een week B-)
Een wéék? Stop jij er suikerspinnen in ? :o _O- _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170445882
quote:
10s.gif Op zondag 23 april 2017 20:26 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een wéék? Stop jij er suikerspinnen in ? :o _O- _O-
Heb soortgelijke foto's gezien na 1 avondje Flavormonks Mocha dampen...
  maandag 24 april 2017 @ 08:48:49 #49
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170447867
quote:
1s.gif Op zondag 23 april 2017 23:49 schreef edraket31 het volgende:

[..]

Heb soortgelijke foto's gezien na 1 avondje Flavormonks Mocha dampen...
Lekker; je zal zo'n TVF ding hebben met coils van een paar euro per stuk :|W
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 24 april 2017 @ 09:48:28 #50
24329 KNAK
ff w88,......
pi_170448539
quote:
11s.gif Op maandag 24 april 2017 08:48 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Lekker; je zal zo'n TVF ding hebben met coils van een paar euro per stuk :|W
Laat ik deze (TFV12) nou net hebben
Eerste keer sinds mij hier de nautilus werd aangeraden dat ik iets met van die premade coilheads heb aangeschaft. Moet eerlijk zeggen dat de smaak wel goed is, met name die 12-coil coilhead ( 12 :') ) waar je minimaal 150w doorheen moet pompen wil ie (voor mij) lekker smaken / dampen. De andere 2 coils die er bij zitten zijn ook wel grappig , maar om nou te blijven doorgaan met kopen van een setje coils á ¤14 gemiddeld? Nee... Een goede eigen bouwsel is net zo goed, zo niet beter en je wattage hoeft niet zo bizar hoog. Voor de TF tank is er nog een RBA deck welke ik tzt ga aanschaffen omdat de tank zelf wel prima werkt; mooi dingetje, lekkere airflow, heerlijke bijvul methode.

Heisenberg en een hoop chefs flavor is wat voor die zwartgeblakerde coil/wick heeft gezorgd. Iets te lang gewacht uit luiigheid.
Mai pben rai~!
  Eindredactie Games donderdag 18 mei 2017 @ 15:34:17 #51
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_171029740
Goedemiddag,

Watermeloen is echt een geniale smaak e-liquid.

Einde bericht.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_171031530
quote:
17s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:34 schreef 2dope het volgende:
Goedemiddag,

Watermeloen is echt een geniale smaak e-liquid.

Einde bericht.
Voor een dag of 3, daarna begint hij toch wel te vervelen
  donderdag 18 mei 2017 @ 17:00:51 #53
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_171031637
Vapefuel _O_
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_171037169
Ik kan er helaas niet aan wennen, nog tips?
Rook 25-35 sigaretten per dag en wil graag over op vapen.

Heb een Joytech AIO D22 met 0.6 coil en heb al heel veel geprobeerd van 12-18 mg nic en verschillende PG en VG verhoudingen.
Ik blijf hoesten, veel te sterke prikkel in mijn keel.

Nu 1.5 coils binnen gekregen maar het probleem blijft bestaan, alleen minder damp nu.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_171037231
quote:
2s.gif Op donderdag 18 mei 2017 20:44 schreef junkiexp het volgende:
Ik kan er helaas niet aan wennen, nog tips?
Rook 25-35 sigaretten per dag en wil graag over op vapen.

Heb een Joytech AIO D22 met 0.6 coil en heb al heel veel geprobeerd van 12-18 mg nic en verschillende PG en VG verhoudingen.
Ik blijf hoesten, veel te sterke prikkel in mijn keel.

Nu 1.5 coils binnen gekregen maar het probleem blijft bestaan, alleen minder damp nu.
Mijn eerste advies zou zijn om een vloeistof met meer VG (70%) te proberen icm lager nicotine gehalte.
  donderdag 18 mei 2017 @ 22:17:48 #56
24329 KNAK
ff w88,......
pi_171040507
quote:
17s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:34 schreef 2dope het volgende:
Goedemiddag,

Watermeloen is echt een geniale smaak e-liquid.

Einde bericht.
Watermelon wave van Pink Spot!

Echter nergens meer te koop :-/
Mai pben rai~!
  donderdag 18 mei 2017 @ 22:54:41 #57
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171041627
quote:
2s.gif Op donderdag 18 mei 2017 20:44 schreef junkiexp het volgende:
Ik kan er helaas niet aan wennen, nog tips?
Rook 25-35 sigaretten per dag en wil graag over op vapen.

Heb een Joytech AIO D22 met 0.6 coil en heb al heel veel geprobeerd van 12-18 mg nic en verschillende PG en VG verhoudingen.
Ik blijf hoesten, veel te sterke prikkel in mijn keel.

Nu 1.5 coils binnen gekregen maar het probleem blijft bestaan, alleen minder damp nu.
Minder nicotine nemen.. doe maar eens 6mg.

Kun je altijd nog mengen met een sterkere om de nico omhoog te mengen, maar ga eens heel laag proberen.. en neem een kwaliteitsliquid en geen chinese braggel.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_171042436
Thanks beide, ga hier in Rdam wel even langs de stenen winkel om wat te testen, anders blijf ik online bestellen en dat is allemaal maar gokken.
Hoop echt dat het gaat lukken, zou echt heel blij zijn als ik niet meer rook.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_171044730
pg/vg op 50/50 in combinatie met 6mg nicotine. Dat voelt een stuk prettiger in de keel ^O^
  zaterdag 20 mei 2017 @ 03:43:07 #60
24329 KNAK
ff w88,......
pi_171067233
Chef's Jungle Juice bij SaveVape te bestellen :) scheelt weer wat levertijd en beetje verzendkosten
Mai pben rai~!
  zaterdag 20 mei 2017 @ 14:50:45 #61
256666 leeell
I know you're lonely
pi_171073019
Iemand nog een goede tip voor een kitje? Heb nu op aanraden (van jullie) anderhalf jaar met een joyetech-evic-vtc-mini-boxmod gelopen die toch wel op is (kangertech kopje erop die ook prima is, maar een nieuwertje zal geen kwaad kunnen). maar deze vind ik wel echt perfect, is er een nieuwe versie of iets vergelijkbaars? Of zal ik gewoon dezelfde weer kopen

thanks
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_171073293
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 14:50 schreef leeell het volgende:
Iemand nog een goede tip voor een kitje? Heb nu op aanraden (van jullie) anderhalf jaar met een joyetech-evic-vtc-mini-boxmod gelopen die toch wel op is (kangertech kopje erop die ook prima is, maar een nieuwertje zal geen kwaad kunnen). maar deze vind ik wel echt perfect, is er een nieuwe versie of iets vergelijkbaars? Of zal ik gewoon dezelfde weer kopen

thanks
Gewoon dezelfde. Als hij bevalt, waarom niet?
  zaterdag 20 mei 2017 @ 15:28:34 #63
256666 leeell
I know you're lonely
pi_171073521
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 15:08 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Gewoon dezelfde. Als hij bevalt, waarom niet?
paar puntjes die ik er mee heb:
Oplaadpoort en diens kwaliteit is niet best, zeer losjes.
Magneten in het achterklepje voor de batterij raken snel los (zit tape omheen al tijdje)
Geen klok functie
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  † In Memoriam † zaterdag 20 mei 2017 @ 15:32:55 #64
230491 Zith
pls tip
pi_171073607
Ik heb nog een eLeaf iStick Pico nieuw in doos die je voor 80% fasttech kosten mag overnemen :P

Geen idee of de oplaadpoort beter is
Batterijhouder is wel beter
Klok functie weet ik niet
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_171134351
Medeforumgebruikers, uw hulp gevraagd;

Ik wil ook eens kijken of dat e-roken iets voor mij is (want sigaretten schijnen toch nogal slecht voor je gezondheid te zijn, en ook vrij duur) en was van plan om een beginnersmodel aan te schaffen. Ik rook nu ongeveer een half pakje per dag, en wilde rond de 30-40 euro uitgeven.

Nu twijfel ik tussen:

- Joyetech eGo ONE V2 1500mAh
- Justfog FOG1 1500mAh
- Joyetech AIO D22 1500mAh

Zoals jullie zien neig ik dus naar een specifiek formaat, iig 1500mAh en een coil rond de 1 ohm.

Tips? Gebruikerservaringen? Aan- of afraders? Problemen bekend met lekken en/of druppels op de tong (wat me echt buitengewoon onprettig lijkt)?

Of zeggen jullie wellicht zelfs dat de voltage-functie op de Justfog q16 de kleinere batterij en het minder handzame formaat meer dan goed maakt?

[ Bericht 9% gewijzigd door probeer op 23-05-2017 02:31:58 ]
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 23 mei 2017 @ 08:28:34 #66
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_171136111
Ik had goede dingen gehoord over Nana Cream van OneShot Wonder dus toch maar eens een flesje concentraat besteld en blij dat ik het heb gedaan. Dit is een hele goede banaan en een niet nader te identificeren fruitsmaak. Echt een topper.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_171139099
M'n coils zijn op, dood, vergaan en nieuwe zijn nog onderweg, wat nu :'(
pi_171139625
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 10:52 schreef no1uknow het volgende:
M'n coils zijn op, dood, vergaan en nieuwe zijn nog onderweg, wat nu :'(
Chinezen een optie?
pi_171143057
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 11:16 schreef Deshain het volgende:

[..]

Chinezen een optie?
juice op een lepel en een aansteker eronder
pi_171146014
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 08:28 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik had goede dingen gehoord over Nana Cream van OneShot Wonder dus toch maar eens een flesje concentraat besteld en blij dat ik het heb gedaan. Dit is een hele goede banaan en een niet nader te identificeren fruitsmaak. Echt een topper.
Is die goed zoet van smaak? :P
  dinsdag 23 mei 2017 @ 16:47:20 #71
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_171148862
Lichtzoet.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_171156862
Vandaag voor het eerst in 8 maanden DL gerookt met een 0.25 ohm coil.
Smaakbeleving valt me wel wat tegen.
  donderdag 25 mei 2017 @ 18:10:34 #73
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_171202320
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 02:22 schreef probeer het volgende:
Medeforumgebruikers, uw hulp gevraagd;

Ik wil ook eens kijken of dat e-roken iets voor mij is (want sigaretten schijnen toch nogal slecht voor je gezondheid te zijn, en ook vrij duur) en was van plan om een beginnersmodel aan te schaffen. Ik rook nu ongeveer een half pakje per dag, en wilde rond de 30-40 euro uitgeven.

Nu twijfel ik tussen:

- Joyetech eGo ONE V2 1500mAh
- Justfog FOG1 1500mAh
- Joyetech AIO D22 1500mAh

Zoals jullie zien neig ik dus naar een specifiek formaat, iig 1500mAh en een coil rond de 1 ohm.

Tips? Gebruikerservaringen? Aan- of afraders? Problemen bekend met lekken en/of druppels op de tong (wat me echt buitengewoon onprettig lijkt)?

Of zeggen jullie wellicht zelfs dat de voltage-functie op de Justfog q16 de kleinere batterij en het minder handzame formaat meer dan goed maakt?
Als beginners setjes lijken me deze allemaal prima om te proberen, al heb ik zelf geen van deze modellen in bezit.

Je kunt er in ieder geval prima mee ervaren wat dampen inhoudt.

Wees niet te bang voor lekken e.d. Lekken gebeurt nou eenmaal wel eens bij dampen. Zie het als de kruimels tabak die je terug vindt in je zakken, op je schoot, tussen de bank, etc. Het hoort er bij. Met dit soort sets valt het meestal wel erg mee overigens, hoogstens wat condensatie. Flink lekken gebeurt meestal bij RDA's die je dus zelf opbouwt en dan wanneer je het verkeerd doet of het materiaal slecht of kapot is.

Een druppel vloeistof op je tong is ook te overzien. Lekker is het niet maar je gaat er niet wakker van liggen. En dit gebeurt ook alleen maar wanneer er iets niet goed is. Normaal gesproken zou je dat met dit soort setjes niet moeten overkomen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  donderdag 25 mei 2017 @ 18:12:20 #74
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_171202351
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 21:52 schreef Vliegbaard het volgende:
Vandaag voor het eerst in 8 maanden DL gerookt met een 0.25 ohm coil.
Smaakbeleving valt me wel wat tegen.
Probeer eens voldoende juice in je tank te gooien zodat je gaat dampen ipv roken, dan is de smaakbeleving een stuk prettiger hoor. ;)

Verdampte juice>verbrand katoen. :Y
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_171202651
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 18:12 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Probeer eens voldoende juice in je tank te gooien zodat je gaat dampen ipv roken, dan is de smaakbeleving een stuk prettiger hoor. ;)

Verdampte juice>verbrand katoen. :Y
De tank zat tot de rand gevuld.
Maar met de zelfde juice, enkel meer nicotine, kwam de smaak met MTL dampen toch beter over.
  donderdag 25 mei 2017 @ 18:45:12 #76
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_171202898
Volgens mij is het heel persoonlijk wat je bevalt. Zelf damp ik eigenlijk al jaren op iets wat tussen MTL en DL inzit op +/- 0.7 coils.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_171216113
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 mei 2017 02:22 schreef probeer het volgende:
Medeforumgebruikers, uw hulp gevraagd;

Ik wil ook eens kijken of dat e-roken iets voor mij is (want sigaretten schijnen toch nogal slecht voor je gezondheid te zijn, en ook vrij duur) en was van plan om een beginnersmodel aan te schaffen. Ik rook nu ongeveer een half pakje per dag, en wilde rond de 30-40 euro uitgeven.

Nu twijfel ik tussen:

- Joyetech eGo ONE V2 1500mAh
- Justfog FOG1 1500mAh
- Joyetech AIO D22 1500mAh

Zoals jullie zien neig ik dus naar een specifiek formaat, iig 1500mAh en een coil rond de 1 ohm.

Tips? Gebruikerservaringen? Aan- of afraders? Problemen bekend met lekken en/of druppels op de tong (wat me echt buitengewoon onprettig lijkt)?

Of zeggen jullie wellicht zelfs dat de voltage-functie op de Justfog q16 de kleinere batterij en het minder handzame formaat meer dan goed maakt?
Ik heb zelf de Justfog Q16 en die bevalt mij zelf heel goed!
Weet alleen niet of die de specificaties heeft die jij zoekt.
En bij Mr-Joy.nl is die bijna 30 euro.

Ik heb een Joyetech Ego One en een AIO, en beide geven spitback.
Die vind ik dus ook niks aan.
Worden ook nog eens erg warm.
  zondag 4 juni 2017 @ 01:06:24 #78
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_171435260
Op vakantie in Dublin heb ik een Aspire Zelos gekocht (daar 75 euro, hier via webshop 68).



Bevalt goed. Week geleden rookte ik nog sigaretten en vandaag heb ik er slechts 2 gerookt toen dat ding opgeladen moest worden. Verbaast mij ook hoe lang ik doe met 10 ml vloeistof. Ik heb wel vloeistof met 3 mg nicotine daarin opgelost. Ik zou 'zwaarder' kunnen nemen maar ik ben van plan om gewoon consequent 3 mg te gaan hanteren. Ik heb ook nog een vraag; hoe weet je wanneer de coil aan vervanging toe is en hoe vervang je hem? Moet de vloeistof dan weg zijn? Of zijn daar trucjes voor?
  zondag 4 juni 2017 @ 09:23:37 #79
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_171439069
Als de coil aan vervanging toe is dan merk je dat doordat het apparaat voornamelijk stugger begint te hijsen. De coil is dan namelijk aangekoekt waardoor minder damp wordt geproduceerd. Tevens wordt de smaak minder. Dit gebeurt echter op subtiele wijze dus in het begin is het lastig vast te stellen wanneer het nodig is. Na verloop van tijd weet je vanzelf wanneer het nodig is.

Zorg wel dat je op tijd bijvult anders damp je de coil droog en heb je kans dat het katoen verbrandt en dan moet je sowieso vervangen terwijl dat nog niet nodig zou zijn geweest. Dat is zonde als het gaat om prefab coils want die zijn prijzig.

Als je de coil vervangt zou ik dat inderdaad doen wanneer je tank leeg is. Bij sommige tanks is dit niet per se nodig bij andere wel. Ik weet niet of het bij jouw tank nodig is maar het is sowieso wel een goede stelregel om te doen.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zondag 4 juni 2017 @ 10:47:17 #80
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_171440438
Ah ok. Dus niet als een gloeilamp dat er een pang te horen is en hij er echt mee stopt. Ik denk dat ik tegen die tijd met een wattenstaafje de onderste 3 mm vloeistof op ga vegen, dat zie ik wel goed gaan. En klopt, mij is ook verteld toen ik hem kocht om hem niet droog te dampen. Ik zal het dampgedrag goed monitoren dan :+
  maandag 5 juni 2017 @ 01:43:23 #81
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_171465241
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 10:47 schreef Scuidward het volgende:
Ah ok. Dus niet als een gloeilamp dat er een pang te horen is en hij er echt mee stopt.
Heh, tegen de tijd dat dat gebeurt heb je eerst al al je katoen verbrandt (en dat proef je, trust me) en is je apparaat al aan het smelten. :P

(edit: voor de zekerheid; dit gebeurt sowieso niet hoor aangezien je mod ongetwijfeld is uitgerust met een beveiliging die zorgt dat 'ie stop met vuren lang voordat je je coil zou kunnen doorbranden. ;) )
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  maandag 5 juni 2017 @ 18:38:41 #82
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_171480218
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 01:43 schreef Byzantynixschii het volgende:
je katoen verbrandt (en dat proef je, trust me)
Ik neem aan dat die smaak ook gaat overheersen dan? Damp nu krap een week en de smaak is 'minder' maar niet ruk. Wanneer het nodig is zei je in je vorige post, maar dat is natuurlijk subjectief. Ik ga het nu nog een week aankijken, ik hoop 2 weken te kunnen doen met een coil, dat zou fijn zijn.
pi_171480286
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 18:38 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die smaak ook gaat overheersen dan? Damp nu krap een week en de smaak is 'minder' maar niet ruk. Wanneer het nodig is zei je in je vorige post, maar dat is natuurlijk subjectief. Ik ga het nu nog een week aankijken, ik hoop 2 weken te kunnen doen met een coil, dat zou fijn zijn.
Bij "normaal" gebruik is 2 weken wel te doen. Denk echter eerder aan een dag of 10.
Wanneer je katoen verbrand is krijg je de damp amper je keel door; zo scherp.
  maandag 5 juni 2017 @ 18:44:46 #84
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_171480319
quote:
0s.gif Op maandag 5 juni 2017 18:38 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ik neem aan dat die smaak ook gaat overheersen dan? Damp nu krap een week en de smaak is 'minder' maar niet ruk. Wanneer het nodig is zei je in je vorige post, maar dat is natuurlijk subjectief. Ik ga het nu nog een week aankijken, ik hoop 2 weken te kunnen doen met een coil, dat zou fijn zijn.
Verbrandt katoen proef je direct, de zogenaamde dry hit. Daar bestaat echt geen twijfel over want het is ontzettend goor.

Een coil die 'gewoon' vervangen moet worden zorgt dat het hijsen stugger wordt en de smaak minder wordt, maar niet vies zoals bij verbrand katoen.

Je kunt overigens prima door blijven dampen met een coil die eigenlijk wel aan vervanging toe is maar de ervaring wordt gewoon minder.

Heb je echter je katoen verbrandt en doe je daarna weer juice op in je tank met dezelfde coil dan blijf je het verbrande katoen wel proeven ja.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  maandag 5 juni 2017 @ 19:34:00 #85
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_171481455
quote:
1s.gif Op maandag 5 juni 2017 18:42 schreef Vliegbaard het volgende:
Wanneer je katoen verbrand is krijg je de damp amper je keel door; zo scherp.
Ah, scherpe damp. Dat moet opvallen.

Dank beiden. Ga het merken.
  zondag 11 juni 2017 @ 13:01:13 #86
395734 nitraat5
Well Done!
pi_171615216
Hee,

Na een mooie 1 a 2jaar gebruik te hebben gemaakt van de kangertech subbox mini (die op dit forum werd aangeraden), ben ik wel toe aan een nieuwe :D .

Nou zie ik nu, net als 2jaar geleden, door de bomen het bos niet meer.

Wat mijn eisen zijn, minimaal 2200mAh (liefst losse batterijen), tankinhoud toch wel minimaal 2ml. Verder eentje die tot 30W gaat. Ik hoef geen TC functie erop. En niet geheel onbelangrijk, ik wil dat de coil zich onderin de tank bevindt. Wil trouwens niet te veel uitgeven, max rond de 50eu lijkt mij te doen.

Als jullie mij aan de hand van deze punten kunnen helpen zou het perfect zijn.

Of jullie kunnen mij doorsturen naar een site met een filter :)

Iig bedankt

Mvg

N5
pi_171615259
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 13:01 schreef nitraat5 het volgende:
Hee,

Na een mooie 1 a 2jaar gebruik te hebben gemaakt van de kangertech subbox mini (die op dit forum werd aangeraden), ben ik wel toe aan een nieuwe :D .

Nou zie ik nu, net als 2jaar geleden, door de bomen het bos niet meer.

Wat mijn eisen zijn, minimaal 2200mAh (liefst losse batterijen), tankinhoud toch wel minimaal 2ml. Verder eentje die tot 30W gaat. Ik hoef geen TC functie erop. En niet geheel onbelangrijk, ik wil dat de coil zich onderin de tank bevindt. Wil trouwens niet te veel uitgeven, max rond de 50eu lijkt mij te doen.

Als jullie mij aan de hand van deze punten kunnen helpen zou het perfect zijn.

Of jullie kunnen mij doorsturen naar een site met een filter :)

Iig bedankt

Mvg

N5
Waarom niet weer dezelfde als hij bevalt?
  zondag 11 juni 2017 @ 13:04:54 #88
395734 nitraat5
Well Done!
pi_171615311
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 13:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Waarom niet weer dezelfde als hij bevalt?
Wil iets nieuws proberen :)
pi_171615368
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 13:04 schreef nitraat5 het volgende:

[..]

Wil iets nieuws proberen :)
Ik zou eigenlijk iedereen de eleaf pico aanbevelen.
  zondag 11 juni 2017 @ 13:20:08 #90
395734 nitraat5
Well Done!
pi_171615694
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 13:06 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk iedereen de eleaf pico aanbevelen.
"De Eleaf iStick Pico ondersteunt de volgende modussen: VW, TC-Ni, TC-Ti, TC-SS, TCR en Bypass."

Haha wut? Enige modus die ik nodig heb is aantal W instellen. Wel een mooi ding.
pi_171615771
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 13:20 schreef nitraat5 het volgende:

[..]

"De Eleaf iStick Pico ondersteunt de volgende modussen: VW, TC-Ni, TC-Ti, TC-SS, TCR en Bypass."

Haha wut? Enige modus die ik nodig heb is aantal W instellen. Wel een mooi ding.
Ik denk dat vrijwel de meeste apparaten met een losse batterij de bovengenoemde modussen ondersteunen. Zelf gebruik ik ook enkel de VW mode.
  zondag 11 juni 2017 @ 13:26:34 #92
395734 nitraat5
Well Done!
pi_171615816
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 13:23 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik denk dat vrijwel de meeste apparaten met een losse batterij de bovengenoemde modussen ondersteunen. Zelf gebruik ik ook enkel de VW mode.
Kun je die modussen ook automatische laten werken?
pi_171615856
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 13:26 schreef nitraat5 het volgende:

[..]

Kun je die modussen ook automatische laten werken?
Nee, althans niet helemaal.
pi_171622583
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 13:26 schreef nitraat5 het volgende:

[..]

Kun je die modussen ook automatische laten werken?
Elk materiaal heeft zijn eigen weerstand.
Het apparaat heeft, voor nu, jou nog nodig om te zeggen welk materiaal je gebruikt voor de coil.
Aan de hand daarvan gaat hij dan berekenen hoeveel Watt hij er doorheen moet sturen, om aan een bepaalde temperatuur te komen.
TCR is dan de modus voor materialen waar hij geen tabellen voor heeft. Daar moet jij zelf de weerstand voor dat materiaal ingeven, waar hij mee kan rekenen.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 11 juni 2017 @ 22:24:52 #95
395734 nitraat5
Well Done!
pi_171630201
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 18:34 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Elk materiaal heeft zijn eigen weerstand.
Het apparaat heeft, voor nu, jou nog nodig om te zeggen welk materiaal je gebruikt voor de coil.
Aan de hand daarvan gaat hij dan berekenen hoeveel Watt hij er doorheen moet sturen, om aan een bepaalde temperatuur te komen.
TCR is dan de modus voor materialen waar hij geen tabellen voor heeft. Daar moet jij zelf de weerstand voor dat materiaal ingeven, waar hij mee kan rekenen.
Wat voor soort voordelen kan het zelf aanpassen van bepaalde modussen opleveren?
pi_171633227
quote:
1s.gif Op zondag 11 juni 2017 22:24 schreef nitraat5 het volgende:

[..]

Wat voor soort voordelen kan het zelf aanpassen van bepaalde modussen opleveren?
Kweenie. Ik blaat alleen maar na wat ik hoor en lees.
Ik gebruik alleen VW.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  maandag 12 juni 2017 @ 00:37:07 #97
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_171633490
Ik ook, die vage modus shizzle is niet interessant. Volgens mij gebruiken alleen obsessieve hobby-dampers het.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  maandag 12 juni 2017 @ 00:42:25 #98
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_171633574
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 13:01 schreef nitraat5 het volgende:
Hee,

Na een mooie 1 a 2jaar gebruik te hebben gemaakt van de kangertech subbox mini (die op dit forum werd aangeraden), ben ik wel toe aan een nieuwe :D .

Nou zie ik nu, net als 2jaar geleden, door de bomen het bos niet meer.

Wat mijn eisen zijn, minimaal 2200mAh (liefst losse batterijen), tankinhoud toch wel minimaal 2ml. Verder eentje die tot 30W gaat. Ik hoef geen TC functie erop. En niet geheel onbelangrijk, ik wil dat de coil zich onderin de tank bevindt. Wil trouwens niet te veel uitgeven, max rond de 50eu lijkt mij te doen.

Als jullie mij aan de hand van deze punten kunnen helpen zou het perfect zijn.

Of jullie kunnen mij doorsturen naar een site met een filter :)

Iig bedankt

Mvg

N5
Qua mod zou ik een Pico nemen. Die zijn goedkoop, robuust, mooi en liggen prettig in de hand. Qua tank wil je vermoedelijk iets met prefab coils, ik heb geen idee wat daar op het moment trendy in is maar ik meen dat je een Pico als set kunt kopen met een Melo tank. Ik dacht dat die wel acceptabel was.

Maar na twee jaar zou je natuurlijk ook eens aan de zelfbouw kunnen gaan. ;)
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_171633689
Mijn ervaringen tot nu toe: heb jarenlang sigaretten gerookt, daarna deels ook shag en toen gaf ik het op. Een keer tussendoor in 2008 esigaretten geprobeerd maar net de verkeerde als eerste en opgegeven, zo'n ding dat eruitzag als sigaret met tuutje. Ik snapte ook niets van de doseringen en dat was achteraf te laag.

Maar nu alweer 8 maanden terug en bevalt me prima. Lang gezocht op internet en uiteindelijk de 'standaard' van primera gehaald die Bookmills. Opzich wel te doen maar ik ging verder zoeken. De joyetech ego aio gehaald en die vind ik echt geweldig. Toegegeven ik heb er 2 want het ding wordt snel te warm en ook hoef ik minder vaak bij te vullen als ik ze beiden vul en dan minder onderbrekingen, plus altijd eentje opgeladen. Vooral de usb aansluiting is handig, die bookmill had een aparte adapter die ik telkens mee moest nemen maar thuis en op werk gewoon kabeltjes die ik ook voor andere apparaten gebruik. Enige nadelen: wordt dus snel warm en heb al een keer gehad dat de eliquid eruit vloeide in m'n broekzak. Heb ook wel de hete druppels al gehad, maar dat is een kwestie van gebruik en had ik ook met de andere esigaretten. Denk dat het komt als het ding wel verbrand maar de damp niet opgenomen wordt en na een paar keer krijg je die hete druppels in je mond, iemand?

Waar ik onlangs achter ben gekomen echter is dat m'n lichaam niet goed reageert op PG. Ik dacht eerst dat ik klachten kreeg vanwege de overstap naar esigaretten maar na enig zoeken denk ik dat het aan PG ligt dus nu heb ik 100% VG besteld en 12mg ipv 18mg. Ik had al wat eliquids met hogere VG's (ben nog al die smaken aan het uitproberen) en daar heb ik de klachten minder mee. Het is vooral kokhalzen en extreme branderigheid. Water drinken helpt een beetje maar niet genoeg en zoveel dorst heb ik ook weer niet.

En ook schijnt het goed te zijn het flesje af en toe te schudden en luchten (steepen) geen idee of dat zo is?

Ik had ook nog de smok osub maar die driptip vind ik niet zo prettig, m'n joyetech heeft een kleinere/langere ipv kort/breed. Maar kwalitatief wel een goed ding, heb 'm als reserve voor als m'n joyetechs leeg zijn onderweg.

En jammer dat ik niet doorhad dat bij veel buitenlandse webshops de esigaretten vaak goedkoper zijn (geen klonen), zelfs met verzendkosten plus meer variatie.
pi_171634299
N.a.v. het pg / vg verhaal, kwam ik toevallig gister deze info tegen.
https://www.zwoofs.nl/eliquid-ingredienten-pg-vg-clearomizers

Zelf reageerde ik extreem op de zg. aardbeismaak, aangeschaft bij primera.
Dagenlang ( in het weekend ) een opgezwollen tong, die nauwelijks in de mond paste! met jeuk +++ en dikke lippen.
Gelukkig hielp alsnog een anti histamine tabletje.

Nu gebruik ik liqua bright tabocco 0 % liquid, die ik online bestel.
pi_171639772
Vandaag maar eens een plankje aan de muur gemaakt, naast de bank dan kan ik nog luier vapen :Y
  donderdag 15 juni 2017 @ 01:33:40 #102
168456 DaneV
chown -R us.us *yourbase
pi_171703378
Vapen _O_ _O_
Ik probeer al een jaar of twee te stoppen met roken. Heb van alles geprobeerd; wilskracht, Alan Carr, whyquit, Tabex en noem maar op. Als ik het moet schatten, ben ik de afgelopen twee jaar zo`n 50 keer "gestopt" met roken en meestal na een dag of twee weer begonnen. Soms hield ik het langer uit, maar werd dan na 3-4 weken zo depressief dat ik de handdoek in de ring moest gooien om uberhaupt te kunnen blijven functioneren.

En dat terwijl ik de laatste jaren zo`n godsgruwelijke hekel heb gekregen aan het roken. Ik vond het helemaal niet meer lekker, het stonk en bij iedere sigaret was ik me ervan bewust dat ik mezelf de dood in aan het jagen was.

Ik rookte zo`n 15 ongefilterde Lucky Strikes per dag (ik brak de filter eraf omdat ik van het scherpe gevoel in mijn keel hield). Ik had overgins wel vaak de neiging om een peuk al na 2/3 uit te drukken omdat ik dan genoeg had. Dus per saldo rookte ik er misschien 12.

Ik heb vapen lang links laten liggen omdat ik niet geloofde dat het voor mij een vervanger zou kunnen zijn voor een "echte" sigaret. Bovendien wilde ik niet de ene verslaving voor de andere vervangen. Maar goed, na 50 mislukte stoppogingen heb ik me maar berust in het feit dat ik voorlopig verslaafd zou blijven aan nicotine dus kon ik maar beter op zoek naar een iets minder schadelijke manier van toebrengen.

Ik heb gisteren mijn Justfog Q16 setje binnen gekregen (1.6 Ohm coil). Ik gebruik tot nu toe de Flavourtec "Tobacco" E-Liquid en ik moet zeggen dat het me echt bijzonder goed bevalt. *O* Het geeft voor mij net zo veel voldoening als roken maar zonder de smerige nasmaak en het "vieze" gevoel. Het voelt een beetje als valsspelen; geen stank meer om me heen en toch geen hunkering naar een sigaret.

Ik heb dan ook geen sigaret meer aangeraakt en ik kan me nu ook niet voorstellen dat ik ooit nog terug ga naar "analoog" roken, ook al is het pas dag 2.

Enige nadelen tot nu toe: iets of wat droge mond en ik heb nog wat moeite met de dosis. Vandaag merkte ik een paar keer na 8-9 keer hijsen (zoals bij een normale sigaret) dat ik wat misselijk/duizelig werd. Waarschijnlijk dus wat te veel nicotine op dat moment. Punt is dat ik na minder hijsen nog wel echt de neiging heb om door te gaan, misschien ook omdat ik dit gewend ben.

Herkent iemand dit ? Misschien moet ik eens proberen om een lichtere e-juice te gebruiken (heb nu 12mg/ml).

Ik schat dat ik ongeveer 2ml (dus 24mg nicotine) er doorheen heb gedampt vandaag. Dat is bijna twee keer zo veel nicotine als dat ik op een normale dag zou consumeren, maar ik heb begrepen dat bij vapen de opname door het lichaam een stuk lager zou zijn vergeleken met roken ? Is er iemand die iets kan vertellen over die verhoudingen ?

Tot slot; hoe moet ik de tabel in de OP interpreteren ? Volgens die chart zou ik met mijn 1.6 Ohm coil maximaal 3.6 VOLT moeten gebruiken. Terwijl mijn vaporizer tot 4.8 gaat en tot 4.4 wordt aangeraden door de fabrikant. Klopt het dat ik op die voltages mijn e-liquid "verbrand" en dat dit dus mogelijk schadelijker is dan lagere voltages ?

[ Bericht 2% gewijzigd door DaneV op 15-06-2017 02:16:56 ]
pi_171703775
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 01:33 schreef DaneV het volgende:
Vapen _O_ _O_
Ik probeer al een jaar of twee te stoppen met roken. Heb van alles geprobeerd; wilskracht, Alan Carr, whyquit, Tabex en noem maar op. Als ik het moet schatten, ben ik de afgelopen twee jaar zo`n 50 keer "gestopt" met roken en meestal na een dag of twee weer begonnen. Soms hield ik het langer uit, maar werd dan na 3-4 weken zo depressief dat ik de handdoek in de ring moest gooien om uberhaupt te kunnen blijven functioneren.

En dat terwijl ik de laatste jaren zo`n godsgruwelijke hekel heb gekregen aan het roken. Ik vond het helemaal niet meer lekker, het stonk en bij iedere sigaret was ik me ervan bewust dat ik mezelf de dood in aan het jagen was.

Ik rookte zo`n 15 ongefilterde Lucky Strikes per dag (ik brak de filter eraf omdat ik van het scherpe gevoel in mijn keel hield). Ik had overgins wel vaak de neiging om een peuk al na 2/3 uit te drukken omdat ik dan genoeg had. Dus per saldo rookte ik er misschien 12.

Ik heb vapen lang links laten liggen omdat ik niet geloofde dat het voor mij een vervanger zou kunnen zijn voor een "echte" sigaret. Bovendien wilde ik niet de ene verslaving voor de andere vervangen. Maar goed, na 50 mislukte stoppogingen heb ik me maar berust in het feit dat ik voorlopig verslaafd zou blijven aan nicotine dus kon ik maar beter op zoek naar een iets minder schadelijke manier van toebrengen.

Ik heb gisteren mijn Justfog Q16 setje binnen gekregen (1.6 Ohm coil). Ik gebruik tot nu toe de Flavourtec "Tobacco" E-Liquid en ik moet zeggen dat het me echt bijzonder goed bevalt. *O* Het geeft voor mij net zo veel voldoening als roken maar zonder de smerige nasmaak en het "vieze" gevoel. Het voelt een beetje als valsspelen; geen stank meer om me heen en toch geen hunkering naar een sigaret.

Ik heb dan ook geen sigaret meer aangeraakt en ik kan me nu ook niet voorstellen dat ik ooit nog terug ga naar "analoog" roken, ook al is het pas dag 2.

Enige nadelen tot nu toe: iets of wat droge mond en ik heb nog wat moeite met de dosis. Vandaag merkte ik een paar keer na 8-9 keer hijsen (zoals bij een normale sigaret) dat ik wat misselijk/duizelig werd. Waarschijnlijk dus wat te veel nicotine op dat moment. Punt is dat ik na minder hijsen nog wel echt de neiging heb om door te gaan, misschien ook omdat ik dit gewend ben.

Herkent iemand dit ? Misschien moet ik eens proberen om een lichtere e-juice te gebruiken (heb nu 12mg/ml).

Ik schat dat ik ongeveer 2ml (dus 24mg nicotine) er doorheen heb gedampt vandaag. Dat is bijna twee keer zo veel nicotine als dat ik op een normale dag zou consumeren, maar ik heb begrepen dat bij vapen de opname door het lichaam een stuk lager zou zijn vergeleken met roken ? Is er iemand die iets kan vertellen over die verhoudingen ?

Tot slot; hoe moet ik de tabel in de OP interpreteren ? Volgens die chart zou ik met mijn 1.6 Ohm coil maximaal 3.6 VOLT moeten gebruiken. Terwijl mijn vaporizer tot 4.8 gaat en tot 4.4 wordt aangeraden door de fabrikant. Klopt het dat ik op die voltages mijn e-liquid "verbrand" en dat dit dus mogelijk schadelijker is dan lagere voltages ?
Fijn dingetje he?
Ik heb em zelf ook en heb al 9 dagen geen gewone sigaret aangeraakt.
Had de Q16 al wel dik een maand in huis voor ik helemaal over ging.
Ik heb de chart niet bekeken, maar ik vape zelf op 4V. Dat is mij aangeraden door mr-joy.nl.
Daar heb ik de mijne besteld en voor zo ver ik kon zien ook goedkoper dan de rest.

Heb nu 2 Justfog Q16 E-sigs, ene aan de lader, en met de andere vapen.

Had er ook een voor een vriendin besteld, en pas een voor mijn vader.

Ik mix Ry4 6 mg met een fruit smaakje van 12 mg. Bevalt mij goed.

Voor de rest kan ik je geen antwoorden geven.
Behalve dat ik mijn coil nog niet vervangen heb. Is nog niet nodig.

Oh, ff een tip, coils bestel ik via Aliexpress. Gewoon van het merk Justfog Q16, een stuk goedkoper :)
  zaterdag 17 juni 2017 @ 17:22:04 #104
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171753471
Kreeg van de week Anne d'r Tugboat terug, ooit besteld bij Slowtech, maar die stuurden een friggin' witte ipv rvs.. Nou heb ik nog steeds geen witte mod, maar wel mijn rat look gemaakte zwarte Cuboid, dus ik heb hem effe een beetje 'aangepast'..






Premade Alien clapton erin; single, want ik had geen zin om de posts op te boren.

De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:52:55 #105
369251 Geralt
of Rivia
pi_171818286
Zo ik meld me hier ook weer eens. Met die eleaf istick power of hoe dat ding heette is het niet goed gekomen. Ook niet nadat die collega er een keer naar gekeken had. Hij vond hem niet vies smaken, maar kon wel de smaak herkennen die ik als vies bestempelde. Ofja vies, eigenlijk gewoon ronduit goor. En die ondersmaak zat in alle verschillende liquids van verschillende smaken van verschillende merken die ik probeerde.

Een andere collega had op zijn aanraden destijds een Vaporesso Target mini gekocht en die vond ik wel gewoon goed smaken. Met dezelfde liquid erin als die bij mij gewoon vies was door die allesoverheersende smaak erdoorheen ofzo.

Dus ik heb sinds vandaag ook zo'n ding gekocht en dat lijkt vooralsnog wel goed te bevallen. Lijkt zeg ik, omdat ik al 2x eerder geprobeerd heb met dat vapen en 2x liep dat nogal op een desillusie uit. Grote verschil is dat in deze keramische coils zitten en dat zou dan beter voor de smaak moeten zijn ofzo. Ik heb er verder niet zoveel verstand van, maar die ranzige smaak wat door de bedoelde smaak heen kwam heb ik met deze vooralsnog niet.

Dus wat dat aangaat ben ik op zich wel blij. Alleen jammer dan dat de ene liquid die ik erbij besteld had niet zo lekker is. In elk geval proef ik de bedoelde smaak en niet die smaak die bij mn eerste ervaring jaren terug heel sterk aanwezig was en bij mn ervaring een half jaar terug minder sterk aanwezig was, maar nog steeds te aanwezig was om het lekker te vinden. Alle liquids smaakte gewoon hetzelfde door die overheersende smaak.

Wordt vervolgd in elk geval. Hopelijk lukt het nu wel om met een goeie smaak te blijven dampen. Fingers crossed.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 20 juni 2017 @ 19:57:36 #106
369251 Geralt
of Rivia
pi_171818371
Ik heb overigens nog verschillende liquids staan vanaf december in een kastje. Zijn allemaal open geweest. Het is hier binnen denk ik momenteel 28 graden.

Kan ik die nog gewoon gebruiken of beter om ff nieuwe te bestellen?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 21 juni 2017 @ 12:30:10 #107
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_171832594
Goed om te horen Geralt! Het kan natuurlijk wel zo zijn dat Kanthal en jij geen goede combinatie zijn. Ik had daar nog nooit van gehoord maar iedereen heeft wel wat natuurlijk. Keramische coils zijn pas een jaartje op de markt volgens mij dus wat dat betreft heb je geluk.

Zelf heb ik nog nooit keramische coils gebruikt. Zit daar eigenlijk ook katoen in? If not dan zou dat ook nog het probleem kunnen zijn. In dat geval zouden kanthal coils met silica ipv katoen nog een alternatief kunnen zijn.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  woensdag 21 juni 2017 @ 12:42:10 #108
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_171832825
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 01:33 schreef DaneV het volgende:
Vapen _O_ _O_
Ik probeer al een jaar of twee te stoppen met roken. Heb van alles geprobeerd; wilskracht, Alan Carr, whyquit, Tabex en noem maar op. Als ik het moet schatten, ben ik de afgelopen twee jaar zo`n 50 keer "gestopt" met roken en meestal na een dag of twee weer begonnen. Soms hield ik het langer uit, maar werd dan na 3-4 weken zo depressief dat ik de handdoek in de ring moest gooien om uberhaupt te kunnen blijven functioneren.

En dat terwijl ik de laatste jaren zo`n godsgruwelijke hekel heb gekregen aan het roken. Ik vond het helemaal niet meer lekker, het stonk en bij iedere sigaret was ik me ervan bewust dat ik mezelf de dood in aan het jagen was.

Ik rookte zo`n 15 ongefilterde Lucky Strikes per dag (ik brak de filter eraf omdat ik van het scherpe gevoel in mijn keel hield). Ik had overgins wel vaak de neiging om een peuk al na 2/3 uit te drukken omdat ik dan genoeg had. Dus per saldo rookte ik er misschien 12.

Ik heb vapen lang links laten liggen omdat ik niet geloofde dat het voor mij een vervanger zou kunnen zijn voor een "echte" sigaret. Bovendien wilde ik niet de ene verslaving voor de andere vervangen. Maar goed, na 50 mislukte stoppogingen heb ik me maar berust in het feit dat ik voorlopig verslaafd zou blijven aan nicotine dus kon ik maar beter op zoek naar een iets minder schadelijke manier van toebrengen.

Ik heb gisteren mijn Justfog Q16 setje binnen gekregen (1.6 Ohm coil). Ik gebruik tot nu toe de Flavourtec "Tobacco" E-Liquid en ik moet zeggen dat het me echt bijzonder goed bevalt. *O* Het geeft voor mij net zo veel voldoening als roken maar zonder de smerige nasmaak en het "vieze" gevoel. Het voelt een beetje als valsspelen; geen stank meer om me heen en toch geen hunkering naar een sigaret.

Ik heb dan ook geen sigaret meer aangeraakt en ik kan me nu ook niet voorstellen dat ik ooit nog terug ga naar "analoog" roken, ook al is het pas dag 2.

Enige nadelen tot nu toe: iets of wat droge mond en ik heb nog wat moeite met de dosis. Vandaag merkte ik een paar keer na 8-9 keer hijsen (zoals bij een normale sigaret) dat ik wat misselijk/duizelig werd. Waarschijnlijk dus wat te veel nicotine op dat moment. Punt is dat ik na minder hijsen nog wel echt de neiging heb om door te gaan, misschien ook omdat ik dit gewend ben.

Herkent iemand dit ? Misschien moet ik eens proberen om een lichtere e-juice te gebruiken (heb nu 12mg/ml).

Ik schat dat ik ongeveer 2ml (dus 24mg nicotine) er doorheen heb gedampt vandaag. Dat is bijna twee keer zo veel nicotine als dat ik op een normale dag zou consumeren, maar ik heb begrepen dat bij vapen de opname door het lichaam een stuk lager zou zijn vergeleken met roken ? Is er iemand die iets kan vertellen over die verhoudingen ?

Tot slot; hoe moet ik de tabel in de OP interpreteren ? Volgens die chart zou ik met mijn 1.6 Ohm coil maximaal 3.6 VOLT moeten gebruiken. Terwijl mijn vaporizer tot 4.8 gaat en tot 4.4 wordt aangeraden door de fabrikant. Klopt het dat ik op die voltages mijn e-liquid "verbrand" en dat dit dus mogelijk schadelijker is dan lagere voltages ?
Jouw ervaring momenteel is exact de mijne van ruim anderhalf jaar terug. Ik werd na 'te lang' stoppen ook depressief. Door te vapen heb ik daar natuurlijk geen enkele last van.

Goed bezig! ^O^

Droge mond is normaal. Dampen onttrekt vocht. Het devies is dan ook om meer te gaan drinken dan je deed.

Misselijk/duizelig worden is een nicotine overdosis. De volgende fase is buikpijn en algehele malaise. Niet leuk maar gelukkig waarschuwt je lichaam je ruim voordat je echt teveel inneemt.

Ik damp zo'n 7-8 ml op 5- nic. per dag. Jij zit dus niet heel erg hoog. Wel zou ik je aanraden om niet 8-9 hijsen achter elkaar te nemen. Dampen doe je doorgaans anders dan roken. Bij roken hijs je in korte tijd een hele peuk weg en pauzeert dan weer een uurtje, afhankelijk van hoe veel je rookt. Bij dampen doe je meestal 1-3 hijsen om de zoveel minuten. Je smeert daarmee je nic inname meer uit. Als ik nu 10 hijsen zou nemen in minuut tijd van de unit die hier naast me staat zou ik ook gaan stuiteren. Probeer jezelf dat aan te wennen. Zakken in nicotine is ook mogelijk maar doe het niet te snel. Ga van 12 eerst naar 9 en niet meteen naar 6. Het is nogal een persoonlijk verhaal dus je moet zelf ervaren wat goed voelt en een balans vinden tussen wat je nodig hebt om je verslaving te voeden en wat je prettig vindt.

Die chart in de OP is niet echt up-to-date meer volgens mij. Ik damp 0.7 ohm op 4.29 volt. Dat zou off the charts zijn. :o
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_171874604
quote:
2s.gif Op donderdag 18 mei 2017 20:44 schreef junkiexp het volgende:
Ik kan er helaas niet aan wennen, nog tips?
Rook 25-35 sigaretten per dag en wil graag over op vapen.

Heb een Joytech AIO D22 met 0.6 coil en heb al heel veel geprobeerd van 12-18 mg nic en verschillende PG en VG verhoudingen.
Ik blijf hoesten, veel te sterke prikkel in mijn keel.

Nu 1.5 coils binnen gekregen maar het probleem blijft bestaan, alleen minder damp nu.
Vandaag 0 en 6mg binnengekregen.
Gelijk 0 geprobeerd en daar ga ik ook van hoesten.

Ik denk dat het gewoon niks voor mij is....
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  donderdag 22 juni 2017 @ 23:55:32 #110
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171875478
quote:
2s.gif Op donderdag 22 juni 2017 23:21 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Vandaag 0 en 6mg binnengekregen.
Gelijk 0 geprobeerd en daar ga ik ook van hoesten.

Ik denk dat het gewoon niks voor mij is....
je inhaleert verkeerd denk ik.. Je doet het a la peuk zeker? Trekje in je mond, en dan door naar je longen?

If so; direct lung proberen. Gewoon als het ware inademen door je tank/atomizer/hoe je hem ook wilt noemen. Geen tussenstop in je mond, gewoon direct inhaleren die hap. Eerst een klein beetje omdat het eng is, en dan merk je dat er niks geks gebeurt, dan neem je een wat grotere hijs.. Niet praten tijdens uitademen, want dan ga je ook hoesten.. Je kunt niet lullen met damp in je longen net als met een peuk, het is damp, geen rook. Wat ook helpt om er aan te wennen en het rustig te doen, is inhaleren, een keer slikken, en dan pas weer uitblazen.

Komt goed, als je kankerverwekkkende irriterende rook in je longen kunt hijsen, kan het met dit zéker ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 23-06-2017 02:09:19 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_171879799
als je begint met dampen hoort hoesten er in de meeste gevallen helaas gewoon bij, dat gaat na een weekje of 2 wel over. Staat los van nicotine gehalte, hoger VG kan wel iets helpen.
In sigaretten zitten allerlei stoffen die je hoest onderdrukken, dus met roken heb je er minder last van, bij dampen is het ff wennen,. In het begin had ik dit ook, nu nooit meer hoesten, rokers hoesje ook volledig weg.....ff er doorheen!
pi_171881716
quote:
1s.gif Op donderdag 22 juni 2017 23:55 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

je inhaleert verkeerd denk ik.. Je doet het a la peuk zeker? Trekje in je mond, en dan door naar je longen?

If so; direct lung proberen. Gewoon als het ware inademen door je tank/atomizer/hoe je hem ook wilt noemen. Geen tussenstop in je mond, gewoon direct inhaleren die hap. Eerst een klein beetje omdat het eng is, en dan merk je dat er niks geks gebeurt, dan neem je een wat grotere hijs.. Niet praten tijdens uitademen, want dan ga je ook hoesten.. Je kunt niet lullen met damp in je longen net als met een peuk, het is damp, geen rook. Wat ook helpt om er aan te wennen en het rustig te doen, is inhaleren, een keer slikken, en dan pas weer uitblazen.

Komt goed, als je kankerverwekkkende irriterende rook in je longen kunt hijsen, kan het met dit zéker ;)
Ik doe inderdaad MTL, wat voor mij het meest natuurlijk is als verstokte roker.
Maar ik zal DL gaan proberen, maat het dan nog uit wat voor coil?

Want standaard zit er 0.6 in, en ik ben nu overgestapt naar 1.5 om te proberen of dat beter gaat.
Als ik een hijs MTL neem dan heb ik echt moeite om de rook binnen te houden, het gevoel in mijn keel is dan te heftig.

Maar ik ga dan verder proberen, heb ondertussen toch wel 12 of 13 liquids om te testen waar naar voorkeur naar uitging en het is zonde om dat weg te gooien.
Zou echt fijn om van het roken af te komen, rook toch wel 300 euro per maand op nu, echt heel zonde.
En ga ook steeds meer slijm ophoesten e.d. dus het is hoog tijd om te stoppen met die troep.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
  vrijdag 23 juni 2017 @ 20:23:11 #113
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171895002
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 11:44 schreef junkiexp het volgende:

[..]

Ik doe inderdaad MTL, wat voor mij het meest natuurlijk is als verstokte roker.
Maar ik zal DL gaan proberen, maat het dan nog uit wat voor coil?

Want standaard zit er 0.6 in, en ik ben nu overgestapt naar 1.5 om te proberen of dat beter gaat.
Als ik een hijs MTL neem dan heb ik echt moeite om de rook binnen te houden, het gevoel in mijn keel is dan te heftig.

Maar ik ga dan verder proberen, heb ondertussen toch wel 12 of 13 liquids om te testen waar naar voorkeur naar uitging en het is zonde om dat weg te gooien.
Zou echt fijn om van het roken af te komen, rook toch wel 300 euro per maand op nu, echt heel zonde.
En ga ook steeds meer slijm ophoesten e.d. dus het is hoog tijd om te stoppen met die troep.
Coil maakt niet heel veel uit, maar sub ohm geeft meer damp en dar moeten je longen aan wennen, dus als je de keus hebt pak een wat hogere om mee te beginnen.. toen ik begon was 2 ohm nog heel normaal en was een dikke VV 'mod' wel 30 watt :s)
begin gewoon lekker laag in voltage, afhankelijk van je coil weerstand natuurlijk.
Misschien kun je bij een shop met fast delivery effe een flessie met minimaal 50% VG en een nicotinegehalte van 6 ofzo, dan heb een lekker zachte liquid die niet naar doet tegen je keel, want daar ga je ook nog een beetje 'gezeik' mee krijgen na een weekie of 2 ofzo..

De aanhouder wint; niet meteen voor de big clouds gaan, maar laat je keel en longen effe rustig wennen..

Ik rookte al 30 jaar zware shag en dikke joints, dus mijn keel was wel wat gewend, maar als je net als het gemiddelde meisje lekker aan de filtersigaretjes zit/zat, kunnen de huidige generatie dampmachientjes best heftig zijn om effe op in te stappen, zeker als je je bij de lokale tobacconeer goedkope chinese liquid hebt laten aanleunen, want er zit een wereld van verschil tussen 2,95 en pak 'em beet een eurootje of 6 - 7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 24 juni 2017 @ 00:16:37 #114
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_171903271
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 juni 2017 20:23 schreef Sounddragon het volgende:
zeker als je je bij de lokale tobacconeer goedkope chinese liquid hebt laten aanleunen, want er zit een wereld van verschil tussen 2,95 en pak 'em beet een eurootje of 6 - 7
Ah, deze duimzuigerij hadden we al lange tijd niet meer gehoord.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zaterdag 24 juni 2017 @ 08:03:28 #115
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171906590
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 00:16 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ah, deze duimzuigerij hadden we al lange tijd niet meer gehoord.
Ah, ik was al bang dat je geen commentaar zou hebben.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 24 juni 2017 @ 14:21:33 #116
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_171913416
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 08:03 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ah, ik was al bang dat je geen commentaar zou hebben.
Kun jij niet gewoon wegblijven uit dit topic ipv nieuwe dampers op te zadelen met je verzonnen bullshit en je rare tienertaaltje? :)
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zaterdag 24 juni 2017 @ 16:36:18 #117
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_171916601
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:21 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Kun jij niet gewoon wegblijven uit dit topic ipv nieuwe dampers op te zadelen met je verzonnen bullshit en je rare tienertaaltje? :)
Kun jij niet gewoon je bek houden als grote mensen praten? Volgens mij had hij het helemaal niet tegen jou :{w

Volgens mij dampt SD al langer als dat jij zelfstandig kunt schijten, dus beter dim je een standje of wat.
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 16:40:42 #118
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171916698
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 14:21 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Kun jij niet gewoon wegblijven uit dit topic ipv nieuwe dampers op te zadelen met je verzonnen bullshit en je rare tienertaaltje? :)
Zit je tampon dwars ofzo?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 24 juni 2017 @ 17:57:46 #119
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_171918287
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 16:36 schreef K.loon het volgende:

[..]

Kun jij niet gewoon je bek houden als grote mensen praten? Volgens mij had hij het helemaal niet tegen jou :{w

Volgens mij dampt SD al langer als dat jij zelfstandig kunt schijten, dus beter dim je een standje of wat.
Ach gut, heb ik je kleine zusje beledigd?

't Is wat. :')
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zaterdag 24 juni 2017 @ 18:02:57 #120
312702 K.loon
nu met dubbelganger
pi_171918396
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 17:57 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ach gut, heb ik je kleine zusje beledigd?

't Is wat. :')
O, was dat een poging tot beledigen? Ik zou nog even doorgaan met oefenen :D _O- _O-
Merry Lockdown and a Cappy New Year !!.
pi_171932537


:'( :D.
  zondag 25 juni 2017 @ 18:40:47 #122
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171942749
quote:
14s.gif Op zondag 25 juni 2017 13:15 schreef Anne het volgende:
[ afbeelding ]

:'( :D.
Dampie en fikkie, treffend :P

Wat voor dripper is dat? mooie grote juicewell :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 25 juni 2017 @ 18:44:09 #123
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171942856
OP is weer gefikst trouwens, plaatje stond op mijn site gehost, maar die is niet meer.. en ik heb er effe een nieuwere vapechart ingeplakt die ook een beetje sub ohm meepakt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 26 juni 2017 @ 13:58:19 #124
24329 KNAK
ff w88,......
pi_171962676
quote:
14s.gif Op zondag 25 juni 2017 18:40 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dampie en fikkie, treffend :P

Wat voor dripper is dat? mooie grote juicewell :P
Genesis stijl tankje. Als ik middensectie van de limitless eraf schroef kan heb ik hetzelfde... De wick is wel heul erg lang bij deze :p. Zou zelfs de limitless kunnen zijn als ik het zo bekijk

Topic wordt trouwens weer wat levendig met dat vleugje drama-saus. Whoei!
Mai pben rai~!
  maandag 26 juni 2017 @ 14:43:28 #125
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171963587
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 13:58 schreef KNAK het volgende:

[..]

Genesis stijl tankje. Als ik middensectie van de limitless eraf schroef kan heb ik hetzelfde... De wick is wel heul erg lang bij deze :p. Zou zelfs de limitless kunnen zijn als ik het zo bekijk

Topic wordt trouwens weer wat levendig met dat vleugje drama-saus. Whoei!
Hmm zal eens kijken of ik ergens een kloontje kan vinden.

En ik heb liever bullshit.. Dramasaus is voor jankende homo's.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 27 juni 2017 @ 05:49:45 #126
24329 KNAK
ff w88,......
pi_171981423
quote:
1s.gif Op maandag 26 juni 2017 14:43 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Hmm zal eens kijken of ik ergens een kloontje kan vinden.

En ik heb liever bullshit.. Dramasaus is voor jankende homo's.
Ik heb nog een werkeloze liggen,denk ik.
De eerste/4ml versie. Ik geloof ook nog 2 andere versies. De 7ml en de Plus,.......of alleen de 4ml en de Plus.....weet het niet eens meer welke allemaal :')
Gebruik nu alleen nog maar de limitless classic vanwege de postless deck als ik geen zin heb om de aromamizer Plus te rewicken.
Ik ben dan ook maar gestopt met tanks/drippers kopen tot er weer eens echt iets revolutionairs op de markt komt. Jammer genoeg was de tfv12 dat niet, en die hapt nu ook weer stof

En zo dampen we vrolijk verder,...
Mai pben rai~!
  dinsdag 27 juni 2017 @ 08:27:56 #127
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_171982051
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 05:49 schreef KNAK het volgende:

[..]

Ik heb nog een werkeloze liggen,denk ik.
De eerste/4ml versie. Ik geloof ook nog 2 andere versies. De 7ml en de Plus,.......of alleen de 4ml en de Plus.....weet het niet eens meer welke allemaal :')
Gebruik nu alleen nog maar de limitless classic vanwege de postless deck als ik geen zin heb om de aromamizer Plus te rewicken.
Ik ben dan ook maar gestopt met tanks/drippers kopen tot er weer eens echt iets revolutionairs op de markt komt. Jammer genoeg was de tfv12 dat niet, en die hapt nu ook weer stof

En zo dampen we vrolijk verder,...
hmm, tis dus een tank, geen dripper?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 27 juni 2017 @ 17:13:22 #128
24329 KNAK
ff w88,......
pi_171993447
quote:
5s.gif Op dinsdag 27 juni 2017 08:27 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

hmm, tis dus een tank, geen dripper?
Een RDTA. Dripper met een tank eronder. Door te kantelen wanneer je er op dampt zuigt de wick zich vol. Werkt wel prima. Maandenlang met plezier gebruik van gemaakt

Mai pben rai~!
pi_172025447
Hebben jullie ook net als nu het weer beter weer wordt en is, dat je toch soms denk ik heb zin in een peukie. Ik heb dat met name in de zomer als ik de geur van een net aangestoken sigaret ruik van iemand. Maar goed uiteindelijk wel na okter 2016 geen peuk meer aangeraakt. Ik zit relatief laag in nic. 3 mg/ml. Wel zon 5/6 tankjes per dag. Als je uitgaat van 5 zou je denken das 10 ml. Maar het is minder want je dampt hem nooit finaal leeg en je kan them niet tot de rand vullen. Althans niet bij de Q16 clearo's. Nu kan ik naar 6mg gaan, maar ik merktte dat ik toen ik naar 3mg ging geen ontwenning merktte. En bij 6mg damptte ik ook 5-6 tankjes😂

Dus denk dat het tussen de oren zal zitten. En denk dat er dat lastig uitgaat. Maar zonder vapen had ik allang een peuk aangestoken denk ik. Niet zo zeer puur voor de nic maar het gevoel van inhaleren.
pi_172034450
Nee. Heb ik niet.
Rook vind ik nu stinken. Al lopen ze 20 meter bij me vandaan, met de wind aan.
Als ik een ruimte instap waar gerookt wordt, slaat het meteen op m'n keel.
Zelfs van de geur van verse tabak word ik bijkans onpasselijk.
Na 26 jaar zelf gerookt te hebben :{ :')
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_172035470
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 02:24 schreef marc0871 het volgende:
Nee. Heb ik niet.
Rook vind ik nu stinken. Al lopen ze 20 meter bij me vandaan, met de wind aan.
Als ik een ruimte instap waar gerookt wordt, slaat het meteen op m'n keel.
Zelfs van de geur van verse tabak word ik bijkans onpasselijk.
Na 26 jaar zelf gerookt te hebben :{ :')
Dan heb je geluk eigenlijk dat je t totaal niks meer vind. :p
pi_172035510
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 02:24 schreef marc0871 het volgende:
Nee. Heb ik niet.
Rook vind ik nu stinken. Al lopen ze 20 meter bij me vandaan, met de wind aan.
Als ik een ruimte instap waar gerookt wordt, slaat het meteen op m'n keel.
Zelfs van de geur van verse tabak word ik bijkans onpasselijk.
Na 26 jaar zelf gerookt te hebben :{ :')
Komt vanzelf weer terug, let maar op.

Het voordeel is dat je de "honger" kunt stillen met dampen.
pi_172038350
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 08:41 schreef dennissch het volgende:

[..]

Dan heb je geluk eigenlijk dat je t totaal niks meer vind. :p
Ik was er ook gewoon klaar mee. Zal ook meespelen.

quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 08:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Komt vanzelf weer terug, let maar op.

Het voordeel is dat je de "honger" kunt stillen met dampen.
Ik mag toch hopen van niet.
Maar na 3 jaar dampen waag ik dat te betwijfelen ;)
En ach, honger. Het is meer nog de handeling en het 'momentje', zeg maar.
Voor de nicotine hoef ik het niet meer te doen.
Bij mijn laatste batch ben ik zelfs vergeten de nic base bij de neutrale te doen (ik deed een dopje (soms 2) 36 op 100ml sap, voor net dat prikkeltje in de keel). Heb nou niet echt het idee dat ik iets mis.
De peuken mis ik in het geheel niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door marc0871 op 29-06-2017 11:00:50 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  donderdag 29 juni 2017 @ 11:56:03 #134
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172040031
Ik heb geen behoefte meer aan peuken (zolang ik mijn dampie heb). Ik vind het niet echt stinken zoals marc dat omschrijft, maar rookruimtes vind ik wel heel erg jakkie.. Een peuk die naast me gerookt wordt heb ik totaal geen problemen mee, maar mensen die roken vind ik dan weer wél stinken..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172215793
Hoi, ben ik weer :)

Een tijd terug wat topics doorgelezen, maar kan me niet herinneren of ik hier al gepost had of niet :@ Dus nog een keer;

Ik snap er geen fúck van, al die termen en wat al niet meer.
Wie neemt me bij het handje? Iemand die me gewoon verteld van dit en dit moet je kopen, zo en zo. :')

Ik rook al 12 jaar Pall Mall zwaar, 20 per dag, stevig over de longen. Paar mislukte stoppogingen gedaan en ben inmiddels de enige overgebleven roker van m'n vriendengroep, voel me een paria.

Wie wil me helpen?
pi_172222948
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:54 schreef Poes. het volgende:
Hoi, ben ik weer :)

Een tijd terug wat topics doorgelezen, maar kan me niet herinneren of ik hier al gepost had of niet :@ Dus nog een keer;

Ik snap er geen fúck van, al die termen en wat al niet meer.
Wie neemt me bij het handje? Iemand die me gewoon verteld van dit en dit moet je kopen, zo en zo. :')

Ik rook al 12 jaar Pall Mall zwaar, 20 per dag, stevig over de longen. Paar mislukte stoppogingen gedaan en ben inmiddels de enige overgebleven roker van m'n vriendengroep, voel me een paria.

Wie wil me helpen?
Waarmee?
pi_172223122
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 19:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Waarmee?
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 14:54 schreef Poes. het volgende:
\
Wie neemt me bij het handje? Iemand die me gewoon verteld van dit en dit moet je kopen, zo en zo. :')

  donderdag 6 juli 2017 @ 20:58:28 #138
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172225970
Je vriendengroep dampt nu of wat?

Als je met een smokert gaat lopen blazen gaat je status weinig veranderen ben ik bang. Sta je nog steeds buiten in je uppie, ze hebben iets om je over te harassen en/of uit te lachen, en je bent nog steeds ergens hooked aan.. Regen -> drup-verhaal.

Als je er weer bij wilt horen moet je gewoon die peuken in de ban doen, en niet op zoek gaan naar een 'middel' om er van af te blijven, want dan open ik meteen een pot 'Poes. gaat weer paffen', en ik begon met 10¤ inzet..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172226493
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:58 schreef Sounddragon het volgende:
Je vriendengroep dampt nu of wat?

Als je met een smokert gaat lopen blazen gaat je status weinig veranderen ben ik bang. Sta je nog steeds buiten in je uppie, ze hebben iets om je over te harassen en/of uit te lachen, en je bent nog steeds ergens hooked aan.. Regen -> drup-verhaal.

Als je er weer bij wilt horen moet je gewoon die peuken in de ban doen, en niet op zoek gaan naar een 'middel' om er van af te blijven, want dan open ik meteen een pot 'Poes. gaat weer paffen', en ik begon met 10¤ inzet..
:D

Nee ze zijn allemaal gestopt en vinden mij nu stinken :') Ik ruik dat zelf uiteraard niet.

Het is gewoon wat gênant om als vrouw zijnde zware shag staan lopen roken, maar ik ben dusdanig hooked dat stoppen (nu) geen optie is, vandaar dat ik een wat ''netter'' alternatief zoek.
pi_172231991
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juli 2017 21:13 schreef Poes. het volgende:

[..]

:D

Nee ze zijn allemaal gestopt en vinden mij nu stinken :') Ik ruik dat zelf uiteraard niet.

Het is gewoon wat gênant om als vrouw zijnde zware shag staan lopen roken, maar ik ben dusdanig hooked dat stoppen (nu) geen optie is, vandaar dat ik een wat ''netter'' alternatief zoek.
De allereerste tip: loop gewoon een dampwinkel binnen en laat je daar informeren. Bij de meesten kun je dan zelf het een en ander uittesten.
pi_172303807
Toch ook ff hier voorleggen. Sinds donderdag de Pico met Melo 3 mini tank. In eerste instantie zeer blij mee. (afkomend van een justfog q16 en c14 tankje is dit wel een genot qua smaak, damp, keelhit etc) maar gvd hij lekt heel de tijd. Elke keer als ik er mee schud en op zijn kop houd komt er liquid uit de driptip (de driptip maak ik nochtans schoon na elke vulbeurt) En ook komt er heel vaak liquid langs de airflow eruit lopen en het zit zelfs vaak in de 510 connector op de mod (vooral op de randen dan). Zeer frustrerend. Zo kan ik hem uberhaubt niet meenemen onderweg uit angst voor lekkages.

Wat ik al geprobeerd heb.

-Nieuwe coil (0.3 ohm wederom)
-Coil en andere onderdelen flink vastgedraaid (handvast, niet met een tang ofzo)
-O ringen gechecked, zien er nog prima uit en zo te zien zit er overal een waar het nodig is
-Airflow dichtzetten tijdens vullen, na de topkap er op gezet te hebben meteen op zijn kop houden en dan de airflow open zetten

Pfoe volgens mij heb ik alle dingen die het mogelijk zouden kunnen zijn gechecked. Ik denk en hoop niet dat ik defect exemplaar heb gekocht. De liquid is >45% PG en >30% VG van flavourtec. Ik dacht eerst wellicht is de vloeistof te dun maar op een YT filmpje en ook in de dampwinkel waar ik dit ding kocht zeiden ze toen al dat deze vloeistof prima er in gaat.

Als iemand dit herkent en/of mogelijke oplossingen heeft hoor ik het graag.
pi_172320170
Goed nieuws! De vloeistof erin gedaan die ik uit mocht kiezen bij de winkel. Nu lekt ie geen druppel meer langs de airflow en eronder door! Het t goed getest. Nu zit er dus 60% VG/ 40% PG in. Wist niet dat je tank kon lekken door zoiets. Als ik wat gedampt heb en als ik dan na de trek hem op zijn kop houd (driptip naar beneden) en dan schud komt er wel wat liquid uit de driptip. Wat kan ik daar aan doen? Bij mijn Q16 en C14 setjes komt er ook liquid in de driptip dit is normaal denk ik. Echter bij deze loopt het eruit. Enige verklaring die ik kan bedenken is dat doordat ik op hoger wattage damp er meer vloeistof verzameld in de driptip ten opzichte van de q16's. Zolang ik thuis ben geen issue, onderweg op tijd een tissue in de driptip deppen? Maar de grootste stap is gezet in elk geval!
pi_172376351
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 15:57 schreef dennissch het volgende:
Goed nieuws! De vloeistof erin gedaan die ik uit mocht kiezen bij de winkel. Nu lekt ie geen druppel meer langs de airflow en eronder door! Het t goed getest. Nu zit er dus 60% VG/ 40% PG in. Wist niet dat je tank kon lekken door zoiets. Als ik wat gedampt heb en als ik dan na de trek hem op zijn kop houd (driptip naar beneden) en dan schud komt er wel wat liquid uit de driptip. Wat kan ik daar aan doen? Bij mijn Q16 en C14 setjes komt er ook liquid in de driptip dit is normaal denk ik. Echter bij deze loopt het eruit. Enige verklaring die ik kan bedenken is dat doordat ik op hoger wattage damp er meer vloeistof verzameld in de driptip ten opzichte van de q16's. Zolang ik thuis ben geen issue, onderweg op tijd een tissue in de driptip deppen? Maar de grootste stap is gezet in elk geval!
Niet je apparaat op z'n kop houden.
pi_172376361
Ik heb vandaag trouwens nog een flesje 100ml insane base met 48mg nic bestelt bij Savevape. Dat mocht toch niet meer verkocht worden? Of is dit nog oude voorraad die ze op mogen maken?
pi_172400771
quote:
2s.gif Op woensdag 12 juli 2017 22:55 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Niet je apparaat op z'n kop houden.
Als ik m in me zak houd is dat minder idd. Maar gisteren had ik m in me broekzak naar me week ging n poos goed maar toen ik naar huis reed merktte ik een klein beetje lichte druppels op de airflow ring. Ik dacht hmm miss condens. Nope thuis de tank eraf en er lag weer wat druppels. Zolang ik m thuis gebruik en de vulmethode hanteer (airflow dicht>vullen>topcap erop>op zijn kopwegzetten en meteen airflow open en paar min laten staan) gaat t beter. Maar net weer lekkage, maar ik denk dat ik de tank ietsje te vol had. Normaal vulde ik m tot 80-90% maar collega zei gewoon vol helemaal ivm druk vacuum etc. Maar denk dat ik net ietsje te vol had waardoor het uit de driptip kwam.
  vrijdag 14 juli 2017 @ 18:07:56 #146
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_172418617
quote:
0s.gif Op maandag 10 juli 2017 15:57 schreef dennissch het volgende:
Goed nieuws! De vloeistof erin gedaan die ik uit mocht kiezen bij de winkel. Nu lekt ie geen druppel meer langs de airflow en eronder door! Het t goed getest. Nu zit er dus 60% VG/ 40% PG in. Wist niet dat je tank kon lekken door zoiets. Als ik wat gedampt heb en als ik dan na de trek hem op zijn kop houd (driptip naar beneden) en dan schud komt er wel wat liquid uit de driptip. Wat kan ik daar aan doen? Bij mijn Q16 en C14 setjes komt er ook liquid in de driptip dit is normaal denk ik. Echter bij deze loopt het eruit. Enige verklaring die ik kan bedenken is dat doordat ik op hoger wattage damp er meer vloeistof verzameld in de driptip ten opzichte van de q16's. Zolang ik thuis ben geen issue, onderweg op tijd een tissue in de driptip deppen? Maar de grootste stap is gezet in elk geval!
Je kunt het verwijderen door een papieren zakdoekje om de airholes te doen en dan een paar flink door je tank te blazen.

Voorkomen? Geen idee met prefab coils. Die zijn of wel degelijk of niet. Helaas best vaak niet. Zelf gaan bouwen en leren hoe je goed moet wicken is de beste oplossing in the long run.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 14 juli 2017 @ 18:12:22 #147
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_172418687
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juli 2017 20:58 schreef Sounddragon het volgende:
Als je met een smokert gaat lopen blazen gaat je status weinig veranderen ben ik bang. Sta je nog steeds buiten in je uppie, ze hebben iets om je over te harassen en/of uit te lachen, en je bent nog steeds ergens hooked aan.. Regen -> drup-verhaal.

Als je er weer bij wilt horen moet je gewoon die peuken in de ban doen, en niet op zoek gaan naar een 'middel' om er van af te blijven, want dan open ik meteen een pot 'Poes. gaat weer paffen', en ik begon met 10¤ inzet..
We zijn niet allemaal 14 jaar oud.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 14 juli 2017 @ 18:20:11 #148
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_172418837
quote:
1s.gif Op woensdag 28 juni 2017 20:05 schreef dennissch het volgende:
Hebben jullie ook net als nu het weer beter weer wordt en is, dat je toch soms denk ik heb zin in een peukie. Ik heb dat met name in de zomer als ik de geur van een net aangestoken sigaret ruik van iemand. Maar goed uiteindelijk wel na okter 2016 geen peuk meer aangeraakt. Ik zit relatief laag in nic. 3 mg/ml. Wel zon 5/6 tankjes per dag. Als je uitgaat van 5 zou je denken das 10 ml. Maar het is minder want je dampt hem nooit finaal leeg en je kan them niet tot de rand vullen. Althans niet bij de Q16 clearo's. Nu kan ik naar 6mg gaan, maar ik merktte dat ik toen ik naar 3mg ging geen ontwenning merktte. En bij 6mg damptte ik ook 5-6 tankjes😂

Dus denk dat het tussen de oren zal zitten. En denk dat er dat lastig uitgaat. Maar zonder vapen had ik allang een peuk aangestoken denk ik. Niet zo zeer puur voor de nic maar het gevoel van inhaleren.
Ik heb nog zo'n 1x per 2 maanden een momentje van 5 seconden dat ik opeens zin heb om verbrande tabak te inhaleren. :') Ben sinds oktober 2015 gestopt. In mijn ervaring wordt het steeds minder frequent. Ik damp nu op -5 nic., ongeveer 7-8 ml per dag. Ga over een paar maanden eens overstappen op een base van 4 nic.

Stoppen met nicotine zie ik nog niet zitten maar dat hoeft ook helemaal niet.

Maar elke keer als ik mensen ruik die hebben gerookt dan weet ik weer dat ik dat niet meer ga doen. Jezus, wat is dat goor. Vooral als het geregend heeft en mensen komen een warme ruimte binnen. Laatst was ik in de foyer van een zwembad die overvol was met mensen (afzwemmen neefje) en flink benauwd. Komt er een kerel binnen die net buiten had gerookt. Dan valt het pas op dat iedereen die niet rookt zo'n gast nakijkt. :{ :{w
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  vrijdag 14 juli 2017 @ 19:24:21 #149
24329 KNAK
ff w88,......
pi_172420450
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 18:20 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Ik heb nog zo'n 1x per 2 maanden een momentje van 5 seconden dat ik opeens zin heb om verbrande tabak te inhaleren. :') Ben sinds oktober 2015 gestopt. In mijn ervaring wordt het steeds minder frequent. Ik damp nu op -5 nic., ongeveer 7-8 ml per dag. Ga over een paar maanden eens overstappen op een base van 4 nic.

Stoppen met nicotine zie ik nog niet zitten maar dat hoeft ook helemaal niet.

Maar elke keer als ik mensen ruik die hebben gerookt dan weet ik weer dat ik dat niet meer ga doen. Jezus, wat is dat goor. Vooral als het geregend heeft en mensen komen een warme ruimte binnen. Laatst was ik in de foyer van een zwembad die overvol was met mensen (afzwemmen neefje) en flink benauwd. Komt er een kerel binnen die net buiten had gerookt. Dan valt het pas op dat iedereen die niet rookt zo'n gast nakijkt. :{ :{w
Of al in een vliegtuigstoel zitten en een lege stoel naast je hebben waar je dan uiteindelijk iemand naast krijgt die als 1 van de laatste instappende passagiers nog even snel een peuk in de rookcabine heeft gepaft

Vroeger ook schuldig aan geweest; wat een ellende voor die mensen daar om je heen :')

Nieuwe Reuleaux komt uit. De 3gen, kleiner dan de 200 maar nog wel 3 batterijen tot 300w



Leuk dingetje
Mai pben rai~!
  vrijdag 14 juli 2017 @ 23:08:06 #150
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_172426410
Best mooie unit.

Mijn Reuleaux staat stof te happen. 3 batties is zo'n overkill. :P
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zaterdag 15 juli 2017 @ 04:12:20 #151
24329 KNAK
ff w88,......
pi_172430668
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:08 schreef Byzantynixschii het volgende:
Best mooie unit.

Mijn Reuleaux staat stof te happen. 3 batties is zo'n overkill. :P
dat vind ik ook wel een beetje, ik gebruik dan ook tegenwoordig maar de reuleaux 300 met 4 batterijen, :Y) deze moet ik uiteindelijk ook aan het einde van de dag aan de lader hangen omdat ie een 2e dag niet haalt :')
Mai pben rai~!
  zaterdag 15 juli 2017 @ 06:10:18 #152
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172430843
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 18:12 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

We zijn niet allemaal 14 jaar oud.
Daar heb je inderdaad gelijk in, maar troost je; als je gewoon elke dag je bordje leeg eet en op tijd naar bed gaat, word je dat vanzelf hoor knul :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 15-07-2017 06:32:57 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Official ESF Kreviewer zaterdag 15 juli 2017 @ 09:11:07 #153
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_172431682
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 11:56 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb geen behoefte meer aan peuken (zolang ik mijn dampie heb). Ik vind het niet echt stinken zoals marc dat omschrijft, maar rookruimtes vind ik wel heel erg jakkie.. Een peuk die naast me gerookt wordt heb ik totaal geen problemen mee, maar mensen die roken vind ik dan weer wél stinken..
Dit. Af en toe nog steeds zin in een sigaret.
  zaterdag 15 juli 2017 @ 18:35:20 #154
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172442044
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 09:11 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dit. Af en toe nog steeds zin in een sigaret.
Ik heb in de auto een doosje van die dunne zoete sigaartjes. Als ik een lange rit naar huis heb mag ik er eentje van mezelf. Da's alles nog wat ik analoog doe..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172695602
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juli 2017 09:11 schreef Kreator het volgende:

[..]

Dit. Af en toe nog steeds zin in een sigaret.
als ik bezopen ben rook ik nog wel eens een sigaretje
pi_172695607
Stil hier overigens. Waar halen jullie je base? Ik zoek VG, zoveel mogelijk, zo goedkoop mogelijk.
pi_172700251
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juli 2017 19:43 schreef no1uknow het volgende:
Stil hier overigens. Waar halen jullie je base? Ik zoek VG, zoveel mogelijk, zo goedkoop mogelijk.
Vapebase
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  woensdag 26 juli 2017 @ 22:38:11 #158
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172701439
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juli 2017 19:43 schreef no1uknow het volgende:
Stil hier overigens. Waar halen jullie je base? Ik zoek VG, zoveel mogelijk, zo goedkoop mogelijk.
https://pink-mule.com/ind(...)bel&category_id=1429

Niet doorvertellen hoor, dat ze daar gewoon nico base verkopen ;) :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172703676
Bij novavapes.co.uk verkopen ze het ook teringgoedkoop, 5 liter voor omgerekend 8,35 euro (komt nog 15 euro verzendkosten bij), maar die hebben momenteel geen VG meer op voorraad. Sowieso is Vapebase wel duurt met 19 euro per liter (excl verzendkosten :o ). Dan maar wachten tot ze weer restocken, dat moet ik nog wel redden.
  woensdag 26 juli 2017 @ 23:50:06 #160
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_172703734
Gewoon de Insane Base van Savevape kopen. Bekende kwaliteit voor 12 Euro de liter. 5 Euro verzendkosten tenzij je voor meer dan 50,- besteld.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_172703748
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 23:50 schreef Byzantynixschii het volgende:
Gewoon de Insane Base van Savevape kopen. Bekende kwaliteit voor 12 Euro de liter. 5 Euro verzendkosten tenzij je voor meer dan 50,- besteld.
Veel gehaald ook al, maar die Novavapes verkoopt is ook meer dan prima. Gratis tip voor jullie dus.
pi_172703778
Nog een leuke vraag: ik zoek iets van een maatbeker MET een deksel oid. Als ik grote hoeveelheden tegelijk wil maken ( >100) zou ik dat het liefste in 1 keer bij elkaar gooien, ipv zoals ik nu (gedwongen) doe per 100 ml flesje en dan elke keer weer opnieuw afmeten in m'n spuiten enzovoorts.

Hoeft overigens niet per se een maatbeker te zijn, maar iets met een schenktuitje én een deksel is wel handig en het liefst van glas. Dan kan ik goed flink schudden. Iemand een tip?

edit: ik kan natuurlijk ook gewoon een lege literfles van m'n base gebruiken :s)
  woensdag 26 juli 2017 @ 23:57:31 #163
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_172703864
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juli 2017 23:53 schreef no1uknow het volgende:
edit: ik kan natuurlijk ook gewoon een lege literfles van m'n base gebruiken :s)
Ik doe dat laatste inderdaad altijd.

Helaas ga ik bij de volgende keer base aanmaken zakken naar 4mg en dan kom ik op meer dan een liter uit, dus moet ik een anderhalve liter fles hebben nu.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_172703880
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 23:57 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

dan kom ik op meer dan een liter uit
:o

Moet overigens nog steeds een maatbeker hebben om m'n base mee af te meten :')
  donderdag 27 juli 2017 @ 00:05:03 #165
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_172703987
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juli 2017 23:58 schreef no1uknow het volgende:

[..]

:o

Moet overigens nog steeds een maatbeker hebben om m'n base mee af te meten :')
100ml flesjes met 48mg nic. ;)

Ik heb een simpele maatbeker van de Blokker.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_172704405
Zullen we met het hele topic een IBC aan VG kopen? Plusminus 1000 liter, 1800 euro.

pi_172716961


Na 8 maandjes de eGo aio en iStick basic mijn eerste box mod aangeschaft.

Ik heb de Aspire Evo NX75 gekocht, dik tevreden mee! Heb er vandaag ook een 4mL adapter voor gekocht, omdat de 2mL tank met 0,4 ohm en 49 Watt best snel leeg is :@

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2017 17:27:52 ]
pi_172717143
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 17:26 schreef PartyHard het volgende:
[ afbeelding ]

Na 8 maandjes de eGo aio en iStick basic mijn eerste box mod aangeschaft.

Ik heb de Aspire Evo NX75 gekocht, dik tevreden mee! Heb er vandaag ook een 4mL adapter voor gekocht, omdat de 2mL tank met 0,4 ohm en 49 Watt best snel leeg is :@
2ml is een paar goeie hijsen met m'n Crown Uwell 2 op .2 ohm :')
pi_172768432
5 dagen gestopt met roken nu en heb een vape besteld. Paar maandjes terug research naar gedaan en toen niet doorgezet, maar ben nu toch voor de eGo AIO gegaan. Geen idee wat ik moet geloven aangezien de reviews compleet gepolariseerd zijn, en ook nog in ongeveer dezelfde verhouding. Heb filmpjes gezien van (naar eigen zeggen) ervaren vapers die erbij zweren als de beste beginnersvape, maar ook heel veel reacties van mensen die het ding finaal afkraken omdat het alleen maar lekt/niet consistent teugt etc. Zal wel dinsdag ongeveer binnenkomen, ben benieuwd :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-07-2017 20:54:04 ]
pi_172773381
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 juli 2017 20:52 schreef Trollscience het volgende:
5 dagen gestopt met roken nu en heb een vape besteld. Paar maandjes terug research naar gedaan en toen niet doorgezet, maar ben nu toch voor de eGo AIO gegaan. Geen idee wat ik moet geloven aangezien de reviews compleet gepolariseerd zijn, en ook nog in ongeveer dezelfde verhouding. Heb filmpjes gezien van (naar eigen zeggen) ervaren vapers die erbij zweren als de beste beginnersvape, maar ook heel veel reacties van mensen die het ding finaal afkraken omdat het alleen maar lekt/niet consistent teugt etc. Zal wel dinsdag ongeveer binnenkomen, ben benieuwd :')
Ik ben met de aio begonnen, ik heb er wel positieve ervaringen mee.

Makkelijk in gebruik, makkelijk bij te vullen. Ook een brede keuze in coils qua ohm waarde. Ik raad wel aan om hoge VG liquids te halen om spitback (vloeistof in je mond) tegen te gaan.
pi_172778665
Gisteren de Pico 25 gekocht. Maar wat een verbetering in smaak en damp in vergelijking met de ego aio
:')

Gelijk even een vraag voor de kenners hier.
Mijn vrouw heeft sinds gisteren de Pico 75.
Deze bevalt prima maar ze heeft regelmatig last van liquid in de mond. Iemand een idee hoe dit komt?
Ze dampt op 45w en de batterij is vol.
Ze heeft alleen de driptip vervangen voor een smaller exemplaar, aangezien ze de orginele de groot vind
pi_172780208
Het enige wat ik kan bedenken, is dat de wick te nat is.
Dat kan gebeuren tijdens het vullen van de tank.
Door het ontbreken van een vacuüm, loopt de coil vol.
Je kan het verhelpen door een paar hijsen op een hoger wattage te nemen, om snel het teveel aan liquid te verdampen.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_172780328
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:24 schreef marc0871 het volgende:
Het enige wat ik kan bedenken, is dat de wick te nat is.
Dat kan gebeuren tijdens het vullen van de tank.
Door het ontbreken van een vacuüm, loopt de coil vol.
Je kan het verhelpen door een paar hijsen op een hoger wattage te nemen, om snel het teveel aan liquid te verdampen.
Bedankt voor de tip ^O^
We hebben de smalle driptip vervangen voor de orginele, en tot nu toe gaat het goed.
Mocht het weer gebeuren, dan gaan we het wattage omhoog gooien
pi_172780581
Zit me net idd te bedenken dat het ook daaraan kan liggen, ja.
Grotere concentratie condens per oppervlakte, die je makkelijker meehijst door snellere doorstroom van lucht door een kleinere opening.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_172793943
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juli 2017 23:08 schreef Byzantynixschii het volgende:
Best mooie unit.

Mijn Reuleaux staat stof te happen. 3 batties is zo'n overkill. :P
Hier ook sinds ik de G150 heb
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_172806654
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:38 schreef marc0871 het volgende:
Zit me net idd te bedenken dat het ook daaraan kan liggen, ja.
Grotere concentratie condens per oppervlakte, die je makkelijker meehijst door snellere doorstroom van lucht door een kleinere opening.
Hogere VG waarde in vloeistof wil ook nog wel eens helpen
pi_172834397
Heb hem binnen, werkt lekker tot nu toe :D Had alleen al vantevoren 70 pg 30 vg gekocht op aanraden van een vriend, is misschien toch wat te sterk op mijn keel. Of went dat toch nog? Als deze op is misschien toch kijken voor hogere VG.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-08-2017 17:45:09 ]
pi_172835109
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 17:44 schreef Trollscience het volgende:
Heb hem binnen, werkt lekker tot nu toe :D Had alleen al vantevoren 70 pg 30 vg gekocht op aanraden van een vriend, is misschien toch wat te sterk op mijn keel. Of went dat toch nog? Als deze op is misschien toch kijken voor hogere VG.
Hoeveel nicotine en welke coil op hoeveel Watt?
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  dinsdag 1 augustus 2017 @ 18:49:43 #179
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172835648
quote:
0s.gif Op zondag 30 juli 2017 12:38 schreef marc0871 het volgende:
Zit me net idd te bedenken dat het ook daaraan kan liggen, ja.
Grotere concentratie condens per oppervlakte, die je makkelijker meehijst door snellere doorstroom van lucht door een kleinere opening.
+ koeling van je coil.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172850690
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 18:26 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Hoeveel nicotine en welke coil op hoeveel Watt?
Nicotine 8mg, coil is 0,6 ohm, zat standaard erbij. Heb een eGo AIO, dus wattage is niet verstelbaar en kan even niet vinden hoeveel watt hij standaard verbruikt.

Ga vandaag echt een andere liquid halen trouwens, want deze is echt veel en veel te zwaar. Voelt alsof ik zware shag ben aan het roken, en toen ik vanmorgen wakker werd zat mijn neus gewoon dicht en haalde ik heel oppervlakkig adem, net zoals toen ik nog gewoon rookte. Ga hier ook niet aan wennen ben ik bang.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2017 12:22:40 ]
  woensdag 2 augustus 2017 @ 12:29:07 #181
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172850898
Het herstel van je longen gaat nog wel een paar maandjes duren hoor, het is geen toverstaf :+ .. Je longen moeten ook even wennen aan het feit dat je nu fikse concentraties damp inhaleert in plaats van rook.. En je krijgt ook nog een weekie of 2 pijn in je strot, moet je even doorheen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172850939
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:29 schreef Sounddragon het volgende:
Het herstel van je longen gaat nog wel een paar maandjes duren hoor, het is geen toverstaf :+ .. Je longen moeten ook even wennen aan het feit dat je nu fikse concentraties damp inhaleert in plaats van rook.. En je krijgt ook nog een weekie of 2 pijn in je strot, moet je even doorheen.
Wat ik bedoel is dat ik niet kan wennen aan wat denk ik het hoge PG-gehalte is. Vriend van me heeft een mod met 90vg 10pg waarbij ik compleet niks voel in mijn keel, heb wel vaker avonden lang aan dat ding zitten teugen (echt meer dan 50 keer teugen) zonder op dat moment of de ochtend erna ergens last van te hebben. Toen rookte ik zelf nog en vond ik het te licht, maar denk dat als ik die zelf nu koop dat hij prima is, of anders met een iets hogere PG, 80/20 ofzo.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2017 12:32:10 ]
pi_172850963
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:18 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Nicotine 8mg, coil is 0,6 ohm, zat standaard erbij. Heb een eGo AIO, dus wattage is niet verstelbaar en kan even niet vinden hoeveel watt hij standaard verbruikt.

Ga vandaag echt een andere liquid halen trouwens, want deze is echt veel en veel te zwaar. Voelt alsof ik zware shag ben aan het roken, en toen ik vanmorgen wakker werd zat mijn neus gewoon dicht en haalde ik heel oppervlakkig adem, net zoals toen ik nog gewoon rookte. Ga hier ook niet aan wennen ben ik bang.
Bij de ego aio met de 0.6ohm coils heb je met 6mg een licht gevoel in de keel.
Bij 3mg voel je niks in de keel
pi_172851012
Maar ja, misschien heb je ook deels gelijk, zal ook wel wennen zijn. Ik heb zo'n potje van 10ml gekocht, denk dat ik die gewoon opdamp en dan nieuwe haal. :P
  woensdag 2 augustus 2017 @ 12:38:25 #185
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172851076
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:31 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat ik niet kan wennen aan wat denk ik het hoge PG-gehalte is. Vriend van me heeft een mod met 90vg 10pg waarbij ik compleet niks voel in mijn keel, heb wel vaker avonden lang aan dat ding zitten teugen (echt meer dan 50 keer teugen) zonder op dat moment of de ochtend erna ergens last van te hebben. Toen rookte ik zelf nog en vond ik het te licht, maar denk dat als ik die zelf nu koop dat hij prima is, of anders met een iets hogere PG, 80/20 ofzo.
VG is veel zachter voor je keel idd.. Maar een avondje is iets anders als een aantal dagen achtereen. Ik denk ook dat niet iedereen het krijgt, maar ik heb het wel gehad. Ik rookte daarvoor een pakkie zware per dag ongeveer plus een paar blowtjes en een sigaartje zo nu en dan, dus je zou dan verwachten dat je keel wel wat gewend is.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_172851237
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

VG is veel zachter voor je keel idd.. Maar een avondje is iets anders als een aantal dagen achtereen. Ik denk ook dat niet iedereen het krijgt, maar ik heb het wel gehad. Ik rookte daarvoor een pakkie zware per dag ongeveer plus een paar blowtjes en een sigaartje zo nu en dan, dus je zou dan verwachten dat je keel wel wat gewend is.
Nee daar heb je natuurlijk gelijk in, rookte op het laatst een pakje halfzware Camel per week/anderhalve week ofzo, dus was niet zo'n hele zware roker. Vond het gewoon opvallend dat ik er zo'n last van had omdat ik hem eigenlijk pas sinds gisteravond gebruik, rond 6 uur ofzo. Heb er ook niet belachelijk veel aan zitten teugen. Maar ja, ga gewoon nog even doorbijten en als het flesje op is toch voor hogere VG :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2017 12:45:38 ]
  woensdag 2 augustus 2017 @ 13:04:42 #187
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_172851665
quote:
0s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:45 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Nee daar heb je natuurlijk gelijk in, rookte op het laatst een pakje halfzware Camel per week/anderhalve week ofzo, dus was niet zo'n hele zware roker. Vond het gewoon opvallend dat ik er zo'n last van had omdat ik hem eigenlijk pas sinds gisteravond gebruik, rond 6 uur ofzo. Heb er ook niet belachelijk veel aan zitten teugen. Maar ja, ga gewoon nog even doorbijten en als het flesje op is toch voor hogere VG :P
gewoon stug volhouden. Strakkies ga je klooien met smaakies, en als je dan iets lekkers hebt, leg je ding alleen nog maar neer als je die hand ergens anders voor nodig hebt :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 2 augustus 2017 @ 13:51:04 #188
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_172852626
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 augustus 2017 17:44 schreef Trollscience het volgende:
Heb hem binnen, werkt lekker tot nu toe :D Had alleen al vantevoren 70 pg 30 vg gekocht op aanraden van een vriend, is misschien toch wat te sterk op mijn keel. Of went dat toch nog? Als deze op is misschien toch kijken voor hogere VG.
PG kan inderdaad een rauw gevoel in je keel veroorzaken. Ik begon ook op 70pg/30vg met kant-en-klare e-liquid. Toen was ik nog niet aan het subohmen en had ik er niet zo veel last van. Tegenwoordig damp ik op 40/60 en dat gaat goed, al ben ik van plan om 30/70 te proberen bij de volgende batch. Damp ik er nu eens een oud flesje 50/50 of 60/40 er tussendoor dan voel ik dat meteen. Ik gok dat de een er gevoeliger voor is dan de ander. Er is eigenlijk geen reden om niet te zakken in PG, behalve dan dat de smaak van eigengemaakte liquids iets minder kan worden omdat VG minder goed aroma draagt. In dat geval kun je er iets meer aroma bij doen. En dan zijn er natuurlijk mensen die de throathit van PG wel prettig vinden. Dat zijn vooral ook mensen die net overgestapt zijn, aangezien meer throathit lijkt op roken.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_172861007
quote:
1s.gif Op woensdag 2 augustus 2017 12:18 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Nicotine 8mg, coil is 0,6 ohm, zat standaard erbij. Heb een eGo AIO, dus wattage is niet verstelbaar en kan even niet vinden hoeveel watt hij standaard verbruikt.
0,6ohm coil. Dat zou op een mechmod ongeveer op 25 Watt uitkomen.
Als dat ding op de coils regelt, zit je waarschijnlijk ook aan zoiets.

Met een 8mg liquid ben ik daar wel eens na 3 teugen van over mijn nek gegaan.
Te veel nicotine.
Die liquid was echter niet scherp op de keel. Niet van de nicotine, niet van de PG. 50/50 base.
Wel had ik met hogere PG last van een gevoel alsof er een strakke band om mijn borst zat.
Met 50/50 of hoger VG heb ik daar geen last meer van.

quote:
Ga vandaag echt een andere liquid halen trouwens, want deze is echt veel en veel te zwaar. Voelt alsof ik zware shag ben aan het roken, en toen ik vanmorgen wakker werd zat mijn neus gewoon dicht en haalde ik heel oppervlakkig adem, net zoals toen ik nog gewoon rookte. Ga hier ook niet aan wennen ben ik bang.
Proberen en zoeken naar iets wat voor jou werkt.
Zowel in smaak als nic sterkte.
Verder wat SD zegt.
Alhoewel ik eigenlijk nooit een zere of droge strot heb gehad.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  vrijdag 11 augustus 2017 @ 10:03:00 #190
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_173058394
quote:
14s.gif Op woensdag 26 juli 2017 22:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

https://pink-mule.com/ind(...)bel&category_id=1429

Niet doorvertellen hoor, dat ze daar gewoon nico base verkopen ;) :P
Goeie tip, ff een hoop spul besteld.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 09:18:21 #191
286 Maarten
Groetjes, Maarten
pi_173316539
klik om te spelen
pi_173318944
quote:
_O-
pi_173320463
Ik heb een Joyetech ego one v2. Ik ga er vaak door hoesten. Kan dat aan de coil liggen?
pi_173321126
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:18 schreef Pendule het volgende:
Ik heb een Joyetech ego one v2. Ik ga er vaak door hoesten. Kan dat aan de coil liggen?
Hoe lang damp je al? En welke nicotine sterkte gebruik je? En welke PG/VG verhouding?
pi_173321700
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:47 schreef PartyHard het volgende:

[..]

Hoe lang damp je al? En welke nicotine sterkte gebruik je? En welke PG/VG verhouding?
Dit,

Ik had een keer een beetje basic setje, erg goedkoop en die trok dus mijn diy liquids niet, tevens VG, had regelmatig dry hits en hoesten daar ook erg veel door
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:24:05 #196
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_173321801
In het begin hoest je altijd, je lichaam moet eraan wennen oid.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 14:41:20 #197
286 Maarten
Groetjes, Maarten
pi_173321993
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:24 schreef ShevaJB het volgende:
In het begin hoest je altijd, je lichaam moet eraan wennen oid.
Dit komt omdat ze in sigaretten hoestonderdrukkende shit stoppen en in liquid niet.
Dat duurt een paar dagen en dan is het weg. En dan kijk je nooit meer terug.

Tevens. Het heeft een paar jaar geduurd, maar ik heb zelfs geen zin meer om af en toe tussendoor een sigaretje te roken van een collega oid. Dit is positief.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 15:15:12 #198
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_173322606
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:41 schreef Maarten het volgende:

[..]

Dit komt omdat ze in sigaretten hoestonderdrukkende shit stoppen en in liquid niet.
Dat duurt een paar dagen en dan is het weg. En dan kijk je nooit meer terug.

Tevens. Het heeft een paar jaar geduurd, maar ik heb zelfs geen zin meer om af en toe tussendoor een sigaretje te roken van een collega oid. Dit is positief.
Ongelooflijk wat een troep er in sigaretten zit
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_173322674
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 13:47 schreef PartyHard het volgende:

[..]

Hoe lang damp je al? En welke nicotine sterkte gebruik je? En welke PG/VG verhouding?
uit m'n hoofd meer vg dan pg.
Ik denk iets van 2 maanden.
pi_173323212
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:18 schreef Pendule het volgende:

[..]

uit m'n hoofd meer vg dan pg.
Ik denk iets van 2 maanden.
Hoeveel mg nicotine?
pi_173323465
quote:
Haha, leuk gifje.
pi_173324097
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 15:50 schreef PartyHard het volgende:

[..]

Hoeveel mg nicotine?
18
pi_173326436
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:36 schreef Pendule het volgende:

[..]

18
Mja, dan zou ik overwegen om eens te zakken naar 12, of lager.
Nicotine irriteert je keel, waardoor je kan gaan hoesten.
Hoe meer nic, hoe meer prikkel, hoe meer hoest.

Welke coil gebruik je? De 1 ohm of de 0,5 ohm?
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_173326513
18mg is ook echt hardcore. Ik damp 6mg en vind dat al genoeg hit
pi_173326665
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:39 schreef mtchel112 het volgende:
18mg is ook echt hardcore. Ik damp 6mg en vind dat al genoeg hit
Ik zit onder de 3mg.
Wel in een dripper met een 0,2 ohm dual coil.
Maar ik stop het net zo makkelijk in een tank met 0,45 ohm dual coil. vind ik ook goed.
Boven de 6mg gaat het bij mij vaak al snel mis. Vooral met de dripper.
18mg moet ik niet aan denken :X :r
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_173326745
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:48 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Ik zit onder de 3mg.
Wel in een dripper met een 0,2 ohm dual coil.
Maar ik stop het net zo makkelijk in een tank met 0,45 ohm dual coil. vind ik ook goed.
Boven de 6mg gaat het bij mij vaak al snel mis. Vooral met de dripper.
18mg moet ik niet aan denken :X :r
Ik heb een keer 12 gehad, vond ik ook al te heftig hoor. 6 is voor mij ideaal (2-3 pakjes in de week)
pi_173327210
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:53 schreef mtchel112 het volgende:

[..]

Ik heb een keer 12 gehad, vond ik ook al te heftig hoor. 6 is voor mij ideaal (2-3 pakjes in de week)
Ik ben begonnen met 12mg, met een Evod2 basissetje en 1,5 ohm coils.
De volgende bestelling was nog maar 6.
Heb ik het even zwaar mee gehad, want niet genoeg nic. Te snel gezakt.
Terug bij 12 vond ik dat dan weer te scherp, dus terug naar 6.
Met mijn eigen mixjes heb ik dat nog een tijdje uitgehouden.

Met mijn eerste dripper ben ik al gauw teruggegaan naar 3mg.
Met die lage builds vond ik 6 al snel scherp worden.
Nu ga ik er dus al bijna van over mijn nek. Letterlijk.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_173334187
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 16:36 schreef Pendule het volgende:

[..]

18
Sow 8)7

Dat kan je keel inderdaad flink irriteren, ik zou kijken voor iets tussen de 6 en 12 mg
  woensdag 23 augustus 2017 @ 02:02:17 #209
24329 KNAK
ff w88,......
pi_173335242
hang alweer een tijdje op 2mg, soms 1.5... heb nicotine eigenlijk niet eens meer nodig. omdat ik nog 400ml 48mg heb staan flikker ik er toch elke keer maar wat in, anders komt het nooit op.
Mai pben rai~!
pi_173337328
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:35 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Mja, dan zou ik overwegen om eens te zakken naar 12, of lager.
Nicotine irriteert je keel, waardoor je kan gaan hoesten.
Hoe meer nic, hoe meer prikkel, hoe meer hoest.

Welke coil gebruik je? De 1 ohm of de 0,5 ohm?
0,5
  woensdag 23 augustus 2017 @ 09:28:14 #211
286 Maarten
Groetjes, Maarten
pi_173337424
Ja, wat de rest ook al zegt. 18mg is echt wel vrij sterk. Als je het zonde vindt om het weg te gooien kun je het natuurlijk eventueel ook mengen met 0mg.

Ik damp op 6mg en dat is voor mij als verstokte roker ruim genoeg. Ik denk dat ik wel over kan stappen op minder.
pi_173337751
quote:
14s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:28 schreef Maarten het volgende:
Ja, wat de rest ook al zegt. 18mg is echt wel vrij sterk. Als je het zonde vindt om het weg te gooien kun je het natuurlijk eventueel ook mengen met 0mg.

Ik damp op 6mg en dat is voor mij als verstokte roker ruim genoeg. Ik denk dat ik wel over kan stappen op minder.
Ik dacht dat ik dan minder hoefte te vapen. Ik begon met roken op m'n 15e toen was het nog onschuldig: 1 á 2 sigaretten op een dag en soms een paar dagen niet. Uiteindelijk werd dat een pakje en op het hoogtepunt rookte ik 2 pakjes per dag. Wel menthol maar dat maakt het er niet gezonder op denk ik. Nu ben ik 16. Af en toe nog een sigaretje maar dat is het dan ook. Vapen doe ik dan ook de hele dag. Heb er nu 12 mg in gedaan.
pi_173338755
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 14:41 schreef Maarten het volgende:
Dit komt omdat ze in sigaretten hoestonderdrukkende shit stoppen en in liquid niet.
Serieus? :o
Nooit geweten. Smeerlappen dat het zijn :(

Ik krijg als het goed is vandaag 2 menthol liquids binnen om eens te proberen. Ik ben nog altijd niet kapot van alle verschillende smaken die ik getest heb en ook met die nieuwe vaporesso target mini vleugt die rare ondersmaak nog door ofzo. Wel stukken minder dan met de andere dampers die ik geprobeerd heb, maar heel positief ben ik er nog steeds niet over helaas.

Hopelijk dat die menthol zo overheersend is dat ik die bijsmaak niet meer proef en die kans lijkt me wel aanwezig omdat ik vaak mensen hoor zeggen van als je menthol erin gehad hebt dat blijf je proeven. Nou prima, als ik die bijsmaak niet meer proef dan maar menthol.

Ik heb er nu 2 van Collinss besteld. Royal Green en Magic Cold. We zien wel.

Beide op 3mg om te voorkomen dat het te sterk is voor mn keel (0,5ohm CCELL via DL en TC) en ik dalijk weer met 2 liquids zit opgescheept die ik kan wegtiefen. Ik heb er inmiddels qua smaken al meer dan 15 ofzo geprobeerd en die liggen allemaal inmiddels in de vuilnisbak ;(

Die mg's dat zoek ik dan later wel uit als dat meer moet zijn. Ik ben nog altijd zoals gezegd op zoek naar een smaak die ik de hele dag kan dampen zonder te denken hmmm moet ik weer aan dat ding lurken met die nare bijsmaak.

Moet wel zeggen dat het met die ceramic coil een heel stuk beter is qua nare bijsmaak dan met vorige andere apparaten.

Hopelijk is die menthol allesoverheersend. Dan kan ik er prima mee leven. Die bijsmaak moet gewoon weg. Even afwachten nog dus en hopen dat het nu wel goed komt :)

Enige nadeel is wel dat ik dus bij alle tot nu toe geteste smaken in meer of mindere mate die bijsmaak heb gehad. Ook met verschillende verhoudingen PG/VG. Het lijkt erop dat minder VG ook minder bijsmaak heeft hier.

=edit=
Mentholachtige liquids is dus zo een beetje de enige gangbare smaak die ik nog niet getest heb. Misschien had ik dat veel eerder moeten doen? Jammer dat ik vanavond laat pas kan testen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Geralt op 23-08-2017 10:55:15 ]
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173338986
Toch wel grappig om te lezen over bijsmaak. :7
Laat staan de stank als je het huis binnenkomt of in de auto stapt van een fervente roker.

En de bijsmaak van roken van sigaretten en sjek dan?
Daar is men dan zo aangewend en verslaafd, dat het niet meer wordt geproefd.

Het is toch een knop die omgezet moet worden.

Als verstokte levenslange roker ging ik van een pakje + per dag over op Nul gram nicotine binnen 1-2 weken.
pi_173339224
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:56 schreef AnneX het volgende:
Het is toch een knop die omgezet moet worden.
Die krijg ik vooralsnog niet omgezet en geloof me, ik heb het echt geprobeerd.
Van een joyetech egoding een paar jaar terug naar een Eleaf iStick nano melo 3 naar nu een Vaporesso Target Mini.

Ik denk dat ik inmiddels op ruim 25+ verschillende smaken/liquids zit. Alleen die laatste heeft nog enige hoop. De Joyetech setjes heb ik jaren geleden al weggegooid. De Eleaf staat hier nog in de kast. Ook weer 50 of 75 euro of weet ik wat ik ervoor betaald heb wat weggegooid geld is gebleken. Zoals gezegd gaat het met de ceramic coils van de Target mini een stuk beter als in veel minder die bijsmaak, maar hij zit er nog en ik trek die echt niet. Hopelijk dus dat ik een mentholsmaak kan vinden die zo sterk is dat die bijsmaak onderdrukt wordt.

Met alle andere smaken die ik inmiddels geprobeerd heb lukt dat niet. Dus even afwachten nog :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173339760
quote:
7s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:07 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die krijg ik vooralsnog niet omgezet en geloof me, ik heb het echt geprobeerd.
Van een joyetech egoding een paar jaar terug naar een Eleaf iStick nano melo 3 naar nu een Vaporesso Target Mini.

Ik denk dat ik inmiddels op ruim 25+ verschillende smaken/liquids zit. Alleen die laatste heeft nog enige hoop. De Joyetech setjes heb ik jaren geleden al weggegooid. De Eleaf staat hier nog in de kast. Ook weer 50 of 75 euro of weet ik wat ik ervoor betaald heb wat weggegooid geld is gebleken. Zoals gezegd gaat het met de ceramic coils van de Target mini een stuk beter als in veel minder die bijsmaak, maar hij zit er nog en ik trek die echt niet. Hopelijk dus dat ik een mentholsmaak kan vinden die zo sterk is dat die bijsmaak onderdrukt wordt.

Met alle andere smaken die ik inmiddels geprobeerd heb lukt dat niet. Dus even afwachten nog :)
ow...ik zeg het ook tegen mijzelve.

Succes.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 11:43:41 #217
286 Maarten
Groetjes, Maarten
pi_173339892
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 10:56 schreef AnneX het volgende:
Toch wel grappig om te lezen over bijsmaak. :7
Laat staan de stank als je het huis binnenkomt of in de auto stapt van een fervente roker.

En de bijsmaak van roken van sigaretten en sjek dan?
Daar is men dan zo aangewend en verslaafd, dat het niet meer wordt geproefd.

Het is toch een knop die omgezet moet worden.

Als verstokte levenslange roker ging ik van een pakje + per dag over op Nul gram nicotine binnen 1-2 weken.
Ben jij nu helemaal gestopt dan, of damp je nog wel?
pi_173339957
quote:
14s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:43 schreef Maarten het volgende:

[..]

Ben jij nu helemaal gestopt dan, of damp je nog wel?
Tja, dampen wel.
Helaasch en verslaafd...aan de handeling, vermoed ik, en stress momenten te over in de afgelopen jaren.

Hoe vergaat het jou dan?
  woensdag 23 augustus 2017 @ 13:58:06 #219
286 Maarten
Groetjes, Maarten
pi_173342398
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:47 schreef AnneX het volgende:

[..]

Tja, dampen wel.
Helaasch en verslaafd...aan de handeling, vermoed ik, en stress momenten te over in de afgelopen jaren.

Hoe vergaat het jou dan?
Zelfde hier. Ik damp voorlopig maar gewoon door.
pi_173346527


OC door mij :+
pi_173350164
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 09:21 schreef Pendule het volgende:

[..]

0,5
-Ouch-

Direct over je longen of meer als een sigaret?
Nou vind ik 0,6 al te heet voor MTL, dus ik hoop het eerste.
Anders kon de scherpe smaak ook nog wel eens een verbrandende coil zijn.

Maar 18mg op 0,5 ohm, DL? Damn!!
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_173350365
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 11:47 schreef AnneX het volgende:

[..]

Tja, dampen wel.
Helaasch en verslaafd...aan de handeling, vermoed ik, en stress momenten te over in de afgelopen jaren.

Hoe vergaat het jou dan?
Ook zo.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_173352153
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 21:06 schreef marc0871 het volgende:

[..]

-Ouch-

Direct over je longen of meer als een sigaret?
Nou vind ik 0,6 al te heet voor MTL, dus ik hoop het eerste.
Anders kon de scherpe smaak ook nog wel eens een verbrandende coil zijn.

Maar 18mg op 0,5 ohm, DL? Damn!!
Als een sigaret.
pi_173352361
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:31 schreef Pendule het volgende:

[..]

Als een sigaret.
Dat moet dan toch een hete vape zijn.
Een MTL airflow is nou niet echt toereikend om een 0,5 ohm coil af te koelen.
Hete vape met veel nicotine. Daar gaan de meesten wel van hoesten, ja.
Voor MTL neem je beter een 1 ohm coil.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_173353847
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 22:40 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Dat moet dan toch een hete vape zijn.
Een MTL airflow is nou niet echt toereikend om een 0,5 ohm coil af te koelen.
Hete vape met veel nicotine. Daar gaan de meesten wel van hoesten, ja.
Voor MTL neem je beter een 1 ohm coil.
Het kreng wordt inderdaad tyfusheet.
pi_173359986
Even een n00bvraagje.

Gisteravond niet meer toegekomen aan het vullen met die menthol liquid.

Maargoed, nu lees ik zojuist goed schudden voor gebruik. Dat heb ik nooit eerder gedaan :@

Kan de rare bijsmaak misschien daar vandaan komen? Dat dus de smaakstoffen niet goed gemengd zijn en ik dus maar een vleugje smaak proef en voor de rest kale PG of VG? :@ :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173360375
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 18:04 schreef PartyHard het volgende:
[ afbeelding ]

OC door mij :+
je hoort als minderjarige nog niet te vapen
pi_173361103
quote:
2s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:59 schreef no1uknow het volgende:

[..]

je hoort als minderjarige nog niet te vapen
Ik ben 18 ja :'(
pi_173361357
Bullshit, zit niet aan leeftijd gebonden. Dat doet de overheid. Alsof je voor je 18e niet tegen die shit kan. :')
pi_173363810
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:38 schreef Geralt het volgende:
Even een n00bvraagje.

Gisteravond niet meer toegekomen aan het vullen met die menthol liquid.

Maargoed, nu lees ik zojuist goed schudden voor gebruik. Dat heb ik nooit eerder gedaan :@

Kan de rare bijsmaak misschien daar vandaan komen? Dat dus de smaakstoffen niet goed gemengd zijn en ik dus maar een vleugje smaak proef en voor de rest kale PG of VG? :@ :@
Het is bij de meeste vloeistoffen niet nodig, maar het kan inderdaad zijn dat het daardoor komt. Het is ook handig om het flesje eventjes open te laten staan zodat er zuurstof bij komt, dan komen de smaken beter door.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 15:42:54 #231
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_173363996
Voor een aantal jaren geleden toen het in kwam heb ik ook elektrische gerookt...een aantal maanden geleden ook nog weer eens met de joyetech egrip 2, ding begon te lekken en moeilijk te doen dus daar ook weer vanaf gestapt.

Nu ben ik een absolute beginner en heb ik er weinig verstand van maar iemand hier die een leuke betaalbare beginners vape heeft?
Alle tips zijn welkom.

Ik wil het nu gaan roken puur om te minderen.
  donderdag 24 augustus 2017 @ 16:03:24 #232
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_173364493
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:38 schreef Geralt het volgende:
Even een n00bvraagje.

Gisteravond niet meer toegekomen aan het vullen met die menthol liquid.

Maargoed, nu lees ik zojuist goed schudden voor gebruik. Dat heb ik nooit eerder gedaan :@

Kan de rare bijsmaak misschien daar vandaan komen? Dat dus de smaakstoffen niet goed gemengd zijn en ik dus maar een vleugje smaak proef en voor de rest kale PG of VG? :@ :@
:{w Menthol :r

Voor de rest ben je wel lief :@
pi_173365628
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 16:03 schreef RickoKun het volgende:

[..]

:{w Menthol :r
ja voor de lol nou goed? }:|
quote:
Voor de rest ben je wel lief :@
hommo :r
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173367416
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 12:38 schreef Geralt het volgende:
Even een n00bvraagje.

Gisteravond niet meer toegekomen aan het vullen met die menthol liquid.

Maargoed, nu lees ik zojuist goed schudden voor gebruik. Dat heb ik nooit eerder gedaan :@

Kan de rare bijsmaak misschien daar vandaan komen? Dat dus de smaakstoffen niet goed gemengd zijn en ik dus maar een vleugje smaak proef en voor de rest kale PG of VG? :@ :@
Mneh. Het is wel zo dat bij e-liquids met menthol vaak kristallen ontstaan en die vinden het leuk om wat uit te harden en klonterig te worden. Vandaar dat schudden. Maar bij andere e-liquids zou ik mij daar niet zo druk om maken.

Durf je het aan om mij jouw adres te DM'en? Dan sturen SD en ik je wat toe om te proberen.
pi_173367670
Ja hoor, maar daar wacht ik dan ff mee, volgende week verhuizen we, dus dan komt dat misschien op het oude adres aan :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173367744
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 18:34 schreef Geralt het volgende:
Ja hoor, maar daar wacht ik dan ff mee, volgende week verhuizen we, dus dan komt dat misschien op het oude adres aan :)
Top, ik zie hem vanzelf wel via DM verschijnen.
Succes met verhuizen!
  donderdag 24 augustus 2017 @ 18:44:29 #237
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173367904
Ik lees net dat ik mijn geheime recept moet gaan delen O-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173368993
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 18:44 schreef Sounddragon het volgende:
Ik lees net dat ik mijn geheime recept moet gaan delen O-)
Ja. Dat moest ik je nog vertellen :P.
pi_173369807
_O-
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  donderdag 24 augustus 2017 @ 21:06:50 #240
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173371489
quote:
14s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 19:27 schreef Anne het volgende:

[..]

Ja. Dat moest ik je nog vertellen :P.
hij ken een flessie krijgen, maar ik ga geen recepten afstaan..

Ik maak- en verkoop uitsluitend per halve liter voor 250¤ >:) :Y) 8-) B-)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 24 augustus 2017 @ 22:12:39 #241
286 Maarten
Groetjes, Maarten
pi_173373958
Ik dm mijn adres zo wel even. 4 liter 100% vg graag.
pi_173375279
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

hij ken een flessie krijgen, maar ik ga geen recepten afstaan..

Ik maak- en verkoop uitsluitend per halve liter voor 250¤ >:) :Y) 8-) B-)
Redelijke prijs.
Voor een premium sapje betaal je er retail al gauw 400 euro voor.
Waar smaakt 'ie naar?
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_173376372
quote:
1s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 21:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

hij ken een flessie krijgen, maar ik ga geen recepten afstaan..

Ik maak- en verkoop uitsluitend per halve liter voor 250¤ >:) :Y) 8-) B-)
Alvast op voorhand dank :)

Goed, met die Colinss Magic Cold dus ook weer die ranzige bijsmaak. Wel een erg sterke menthol smaak. Dat is niet erg. Niet heel lekker, maar als die bijsmaak er niet aan zou zitten dan zou ik het wel kunnen om van de sigaretten af te blijven.

Ik zit nu nog eens te denken, want ik ben steeds zegmaar halverwege mijn opties en dan denk ik op een gegeven moment stik d'r maar in, ik tief dat ding in de hoek van de kamer }:| En dan ben ik er weer een tijd klaar mee.

Deze liquid, die Magic Cold, is 40% PG en 60% VG. Die heeft best wel sterk die bijsmaak.
Sterker dan de Colinss Royal Gold, die is ook 40% PG en 60% VG. Die heeft dus ook die bijsmaak maar minder. Beide hebben dezelfde PG/VG verhouding.

Ik heb in deze damper (Vaporesso Target Mini) ook de Cosmic Fog Neon Cream gehad, ook die had die bijsmaak, maar qua sterkte vergelijkbaar met de Royal Gold en minder dan de Magic Cold. Die liquid, Neon Cream, is 30% PG en 70% VG.

Ik zat nu te denken, kan ik niet gewoon eens een keer een 100% VG liquid erin knikkeren? Mijn damper is daar geschikt voor toch als ik op 0,5 ohm damp rechtstreeks over de longen en op TC? :@

Ik denk dat ik dat moet proberen, als mijn apparaat dat kan dan, en anders misschien juist omgedraaid gaan met de percentages en dus meer PG dan VG of zelfs helemaal PG?

Ergo: de bijsmaak die ik heb is qua sterkte vergelijkbaar met totaal verschillende smaken en verschillende merken waarbij eentje 30/70 is en de ander 40/60, terwijl 2 liquids van hetzelfde merk, allebei 40PG/60VG de ene minder die bijsmaak heeft dan die andere.

Zijn uit bovenstaand conclusies te trekken? Welke kant moet ik op? Ik weet het zo onderhand niet meer en ik doe echt wel mijn best, maar die smaak is niet te hachelen :X

Iemand van de kenners die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Aan de apparatuur ligt het niet. Dat is inmiddels 5x uitgesloten, daar is op zeker niets mis mee.

Tevens als ik een maand niet damp en ik neem de eerste paar teugen dan is die smaak er nauwelijks tot niet. Na een aantal keren hijsen binnen een paar uur is er ineens BAM die bijsmaak en die gaat dan ook niet meer weg. Vanochtend zat ie er, kom net thuis en neem de eerste hijs sinds vanochtend en hij zit er meteen weer.

Ik raak er moedeloos van inmiddels ;(

Wat moet ik doen, 100% VG? Het maakt me geen hol uit al kost een liquid die ik lekker vind en die die bijsmaak niet heeft een tientje per fles. Tips nog iemand? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 00:14:17 #244
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173377572
quote:
14s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 22:12 schreef Maarten het volgende:
Ik dm mijn adres zo wel even. 4 liter 100% vg graag.
ik DM muss jn gegevens meteen even retour; zodra er 2k op mijn rekening staat regel ik de spulletjes effe.. Levertijd een weekie of 3 denk ik.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 22:38 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Redelijke prijs.
Voor een premium sapje betaal je er retail al gauw 400 euro voor.
Waar smaakt 'ie naar?
lekker.. Tis een variant op Rip, dat is de basis iig..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173377579
Nou, ja, het enige bijsmaakje wat ik wel eens proef, is de base.
Maar dat is meer als een toastje met beleg.
Je proeft het toastje, maar de smaak van het beleg heeft de overhand.
Een vrij neutrale smaak, die ik niet echt kan omschrijven als iets ranzigs.

100% VG vind ik niet echt lekker, want dan proef ik de base meer.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 00:16:17 #246
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173377599
quote:
7s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 23:10 schreef Geralt het volgende:

[..]

Alvast op voorhand dank :)

Goed, met die Colinss Magic Cold dus ook weer die ranzige bijsmaak. Wel een erg sterke menthol smaak. Dat is niet erg. Niet heel lekker, maar als die bijsmaak er niet aan zou zitten dan zou ik het wel kunnen om van de sigaretten af te blijven.

Ik zit nu nog eens te denken, want ik ben steeds zegmaar halverwege mijn opties en dan denk ik op een gegeven moment stik d'r maar in, ik tief dat ding in de hoek van de kamer }:| En dan ben ik er weer een tijd klaar mee.

Deze liquid, die Magic Cold, is 40% PG en 60% VG. Die heeft best wel sterk die bijsmaak.
Sterker dan de Colinss Royal Gold, die is ook 40% PG en 60% VG. Die heeft dus ook die bijsmaak maar minder. Beide hebben dezelfde PG/VG verhouding.

Ik heb in deze damper (Vaporesso Target Mini) ook de Cosmic Fog Neon Cream gehad, ook die had die bijsmaak, maar qua sterkte vergelijkbaar met de Royal Gold en minder dan de Magic Cold. Die liquid, Neon Cream, is 30% PG en 70% VG.

Ik zat nu te denken, kan ik niet gewoon eens een keer een 100% VG liquid erin knikkeren? Mijn damper is daar geschikt voor toch als ik op 0,5 ohm damp rechtstreeks over de longen en op TC? :@

Ik denk dat ik dat moet proberen, als mijn apparaat dat kan dan, en anders misschien juist omgedraaid gaan met de percentages en dus meer PG dan VG of zelfs helemaal PG?

Ergo: de bijsmaak die ik heb is qua sterkte vergelijkbaar met totaal verschillende smaken en verschillende merken waarbij eentje 30/70 is en de ander 40/60, terwijl 2 liquids van hetzelfde merk, allebei 40PG/60VG de ene minder die bijsmaak heeft dan die andere.

Zijn uit bovenstaand conclusies te trekken? Welke kant moet ik op? Ik weet het zo onderhand niet meer en ik doe echt wel mijn best, maar die smaak is niet te hachelen :X

Iemand van de kenners die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Aan de apparatuur ligt het niet. Dat is inmiddels 5x uitgesloten, daar is op zeker niets mis mee.

Tevens als ik een maand niet damp en ik neem de eerste paar teugen dan is die smaak er nauwelijks tot niet. Na een aantal keren hijsen binnen een paar uur is er ineens BAM die bijsmaak en die gaat dan ook niet meer weg. Vanochtend zat ie er, kom net thuis en neem de eerste hijs sinds vanochtend en hij zit er meteen weer.

Ik raak er moedeloos van inmiddels ;(

Wat moet ik doen, 100% VG? Het maakt me geen hol uit al kost een liquid die ik lekker vind en die die bijsmaak niet heeft een tientje per fles. Tips nog iemand? :)
rustig bljven en gewoon lekker doorpaffen.. Ik denk dat je een tasteblock hebt. Heb ik ook gehad in het begin.. dan smaakt alles hetzelfde met een beetje een karton-bijsmaakje.. Geef het wat tijd, komt goed..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173377603
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 00:14 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

lekker.. Tis een variant op Rip, dat is de basis iig..
Waarom wist ik dat nou >:) ;)
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 00:17:28 #248
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173377611
100vg is altijd lastig met smaakjes.. Wil gewoon niet echt..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173377625
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 00:16 schreef Sounddragon het volgende:
Ik denk dat je een tasteblock hebt. Heb ik ook gehad in het begin.. dan smaakt alles hetzelfde met een beetje een karton-bijsmaakje.. Geef het wat tijd, komt goed..
Na 4 hijsen??? En dan vervolgens met elke smaak??? En dan na een week of 2 of 3 weer meteen na een handjevol hijsen?

Ik ben nog altijd niet goed en wel begonnen he. Misschien was dat niet duidelijk. Die bijsmaak zit er iedere keer, ongeacht welke liquid ik probeer, binnen de kortste keren aan. Dus niet na hele dagen dampen. Gewoon na een paar keer hijsen al.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173377629
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 00:16 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

rustig bljven en gewoon lekker doorpaffen.. Ik denk dat je een tasteblock hebt. Heb ik ook gehad in het begin.. dan smaakt alles hetzelfde met een beetje een karton-bijsmaakje.. Geef het wat tijd, komt goed..
Voor mij ook de meest voor de hand liggende verklaring.
Moet je even doorheen.
Doe je het beste door over de dag verschillende smaakjes te dampen.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_173377649
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 00:19 schreef Geralt het volgende:

[..]

Na 4 hijsen??? En dan vervolgens met elke smaak??? En dan na een week of 2 of 3 weer meteen na een handjevol hijsen?

Ik ben nog altijd niet goed en wel begonnen he. Misschien was dat niet duidelijk. Die bijsmaak zit er iedere keer, ongeacht welke liquid ik probeer, binnen de kortste keren aan. Dus niet na hele dagen dampen. Gewoon na een paar keer hijsen al.
Mja, dan weet ik het ook niet meer, hoor.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_173377657
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 00:19 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Voor mij ook de meest voor de hand liggende verklaring.
Moet je even doorheen.
Doe je het beste door over de dag verschillende smaakjes te dampen.
Nogmaals, ik geloof daar niet in. Dan zou ik om een dag door te moeten komen als ik na 5x hijsen die vieze bijsmaak heb, iets van weet ik veel, zegmaar 50 verschillende smaken bij me moeten hebben 8)7

Dat kan toch nooit de bedoeling zijn van het dampen? :?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173377697
Dat je zo nu en dan eens moet wisselen om het interessant te houden geloof ik best, maar niet dat je dat na 5 hijsen al moet doen. Iedere keer na 5 hijsen. Dat wil ook zeggen dat je dus iedere keer je halve tank weg kan kieperen. Wat ik overigens met dat wisselen dus ook al tig keer gedaan heb.

Echt, ik geloof niet in die tasteblock. Niet na zo een kort gebruik al.

Ik weet nu al dat als ik het een week links laat liggen dat dan de eerste 4 hijsen ofzo redelijk ok zijn en dan ergens tussen hijs 5 en 10 die bijsmaak er weer zit. Dat kan toch geen tasteblock zijn? Of is het werkelijk de bedoeling dat je om de 10 hijsen andere liquids moet pakken omdat je een tasteblock hebt!?

Ik geloof daar echt niet in. En dan wil ik helemaal niet betweterig over komen en jullie hebben er allemaal veel meer verstand van dan mij, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn? 8)7 :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173377718
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 00:21 schreef Geralt het volgende:

[..]

Nogmaals, ik geloof daar niet in. Dan zou ik om een dag door te moeten komen als ik na 5x hijsen die vieze bijsmaak heb, iets van weet ik veel, zegmaar 50 verschillende smaken bij me moeten hebben 8)7

Dat kan toch nooit de bedoeling zijn van het dampen? :?
3 á 4 smaakjes zouden genoeg moeten zijn.
Een beetje tegengestelde smaken zouden uitkomst kunnen bieden. Ff heel wat anders.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_173377720
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 00:17 schreef Sounddragon het volgende:
100vg is altijd lastig met smaakjes.. Wil gewoon niet echt..
Mja, wat moet ik dan. Ik kan toch niet 40x per dag een andere liquid in mn tankje doen en wat er nog in zat van de vorige 5 hijsen eruit kieperen en na 5 hijsen rinse en repeat doen?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173377748
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 00:26 schreef marc0871 het volgende:
Een beetje tegengestelde smaken zouden uitkomst kunnen bieden. Ff heel wat anders.
Daarom heb ik dus die menthol gepakt. Na 5 hijsen --> bijsmaak.

Even serieus, is het standard practice dat je dagelijks 20x een tasteblock krijgt met dampen? En dat je dus als gevolg daarvan met minimaal 20 tankjes de deur uit moet? En dat je om elke 5de hijs (of de 3de of de 1ste al) moet wisselen van tankje/liquid?

Als dat serieus de bedoeling is dan gooi ik heel de flikkerse boel dat het kotst en ben ik er weer compleet klaar mee hoor :'(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173377771
Mijn excuses als ik gefrustreerd over kom. Dat ben ik op dit moment ook behoorlijk. :@

Het heeft me al klauwen met geld gekost en nog niets opgeleverd. Heb al 3x voor 75 euro aan apparatuur gekocht en inmiddels al over de 25 verschillende liquids. En allemaal bijsmaak na maximaal 10 hijsen.

Ergo: bijsmaak na 5 minuten. Serieus, jullie wisselen toch niet elke 5 minuten van tank/smaak? En dat dag in dag uit?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173377785
Nee, is niet de bedoeling.
Maar ik heb het nog nooit zo gehoord of ervaren, dus ik begrijp niet wat je bedoeld.

Al een paar maanden de zelfde smaak en nog geen probleem.
In het begin wel na een bepaalde tijd die 'nat karton' smaak gehad.
Een andere smaak loste dat altijd voor een tijdje op.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_173377851
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 00:33 schreef marc0871 het volgende:
Nee, is niet de bedoeling.
Maar ik heb het nog nooit zo gehoord of ervaren, dus ik begrijp niet wat je bedoeld.
Mja. Die tasteblock gaat er echt niet in. Als dat zo was dan was het dus wel de bedoeling om elke 5 hijsen te wisselen.

Maargoed, ik ga nu Royal Green erin doen. Kijken wat dat brengt. Ik ben alvast niet heel hoopvol. Ik meld me over een kwartiertje wel weer :)

Ik wil echt dat het werkt en dat het probleem opgelost wordt, maarja, ik heb inmiddels ook weinig opties meer. Die van Anne en SD om een flesje opgestuurd te krijgen staat wat mij betreft zeker nog open; desnoods betaal ik er voor, geen enkel probleem. Maargoed, dan moet ik eerst ff verhuizen anders loopt dat misschien mis.

Anyway, ik ga een andere smaak erin doen nu. Tot zo. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173377889
Zal voor mij voor morgen zijn. Ik duik erin.
Wekker gaat weer om 6 uur.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:31:14 #261
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173380198
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 00:19 schreef Geralt het volgende:

[..]

Na 4 hijsen??? En dan vervolgens met elke smaak??? En dan na een week of 2 of 3 weer meteen na een handjevol hijsen?

Ik ben nog altijd niet goed en wel begonnen he. Misschien was dat niet duidelijk. Die bijsmaak zit er iedere keer, ongeacht welke liquid ik probeer, binnen de kortste keren aan. Dus niet na hele dagen dampen. Gewoon na een paar keer hijsen al.
ja, dat kan... Ik kan er geen verklaring voor vinden, maar ik denk dat het een soort protest van je smaakpapillen is.. Het gaat ook vanzelf weer over.. Ik had het zelfs met drippers.. En als er iets een smaakbommetje is, is het wel een dripper.. Heb ook geen idee meer hoe lang ik er last van heb gehad.. Volgens mij een paar weekies. En overstappen naar zelfbouwtanks hielp ook, want dat scheelt ook nogal een happie in smaak.

Heb je het ding niet veel te hoog staan? Wat heb je precies voor apparaat/tank? Heb ik effe gemist, en ik ben te besodemieterd om het op te zoeken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Sounddragon op 25-08-2017 09:40:15 ]
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173380225
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 09:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ja, dat kan... Ik kan er geen verklaring voor vinden, maar ik denk dat het een soort protest van je smaakpapillen is.. Het gaat ook vanzelf weer over.. Ik had het zelfs met drippers.. En als er iets een smaakbommetje is, is het wel een dripper.. Heb ook geen idee meer hoe lang ik er last van heb gehad.. Volgens mij een paar weekies. En overstappen naar zelfbouwtanks hielp ook, want dat scheelt ook nogal een happie in smaak.
Heeft het zin om hoger VG gehalte te proberen? Of juist hoger PG?

Mijn damper kan 100% VG aan toch?

Overigens met die andere smaak die ik er vannacht ingedaan heb ook weer exact hetzelfde na 3 hijsen. ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:40:41 #263
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173380370
Zie edit :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:42:31 #264
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173380405
PG is smaakdrager, VG is beter voor je keel.. Meer VG is dus meestal ook minder smaak..

50/50 werkt bij mij het beste..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173380408
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 09:31 schreef Sounddragon het volgende:
Heb je het ding niet veel te hoog staan? Wat heb je precies voor apparaat/tank? Heb ik effe gemist, en ik ben te besodemieterd om het op te zoeken.
Vaporesso Target Mini met een 0,5 ohm coil, direct lung en op temperature control.

Die vuurt dan op 40 watt en schakelt meteen terug. Temperatuur probeer ik alles tussen 180 graden en 235 graden met stapjes van 5 graden. Bij alle temperaturen ervaar ik die bijsmaak in ongeveer dezelfde mate. Bij hogere temperatuur wordt het wat warmer (joh :+ ) en wat meer damp.

Volgens mij doe ik niets raars. Airflow staat compleet open btw.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173380418
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 09:42 schreef Sounddragon het volgende:
Meer VG is dus meestal ook minder smaak..
Ook minder bijsmaak? Of is de bijsmaak juist het kale VG wat ik proef?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173380456
Ik denk namelijk gezien alle verschillende merken die ik geprobeerd heb dat ik de smaak van ofwel PG ofwel VG proef. Door de smaakstoffen heen. Zou dat kunnen? Ik vind dat (als dat die smaak is) echt een niet te hachelen smaak. :@
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:51:07 #268
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173380546
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 09:42 schreef Geralt het volgende:

[..]

Vaporesso Target Mini met een 0,5 ohm coil, direct lung en op temperature control.

Die vuurt dan op 40 watt en schakelt meteen terug. Temperatuur probeer ik alles tussen 180 graden en 235 graden met stapjes van 5 graden. Bij alle temperaturen ervaar ik die bijsmaak in ongeveer dezelfde mate. Bij hogere temperatuur wordt het wat warmer (joh :+ ) en wat meer damp.

Volgens mij doe ik niets raars. Airflow staat compleet open btw.
hmmm, wat voor materiaal coil is dat? Rvs? Titanium? Nikkel?
Rvs geeft sowieso een nasty bijsmaak in het begin, nikkel ook een beetje.. Ik ben gestopt met die tc troep, ik damp gewoon op voltage, moet je alleen in de peiling houden of je tankie leeg is, en soms moet je een wattje omhoog of omlaag..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173380694
RVS/keramiek.

Dat hele keramiek gebeuren zou beter voor de smaak zijn. De bijsmaak is ook een stuk minder dan met de melo 3 tank.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173380711
Maargoed, dat TC control had ik niet op die eleaf zitten en daarmee varieerde ik ook met watts en bij elke watts die bijsmaak.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:03:38 #271
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173380836
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 09:57 schreef Geralt het volgende:
RVS/keramiek.

Dat hele keramiek gebeuren zou beter voor de smaak zijn. De bijsmaak is ook een stuk minder dan met de melo 3 tank.
Ik heb een beetje het idee dat je bijsmaakje van het materiaal van je coil afkomt.

Heb je een gewone kanthal coil liggen voor dat ding? Probeer dan dat maar eens.. En dan gewoon laag beginnen in wattage, ergens rond de 20 watt ofzo en rustig elke keer een stapje omhoog.. Als hij warmer wordt kom je in de buurt van dry burns, en dan doe je hem één of twee tikkies terug.
Op 0.5, zou je ergens rond de 23-28 watt moeten zitten zo uit mijn hoofd..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173380924
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:03 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb een beetje het idee dat je bijsmaakje van het materiaal van je coil afkomt.
Dezelfde bijsmaak had ik ook met de eleaf istick power nano en dan erger. Daar zat een kanthal coil in.
Met diverse Ego setjes jaren terug had ik die smaak ook.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173380998
Bij de coils die ik heb staat dit:
quote:
Delivers untainted e juice flavour
En zo een beetje iedere reviewer van dat ding stelt dat de smaak dikke prima in orde is. Dus ik snap het niet.

Gaat MTL nog wat doen voor de smaak wellicht?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:13:27 #274
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173381063
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:06 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dezelfde bijsmaak had ik ook met de eleaf istick power nano en dan erger. Daar zat een kanthal coil in.
Met diverse Ego setjes jaren terug had ik die smaak ook.
hmm, dat schept geen band :{

Heb je daarmee ook gewoon doorgepaft? Of heb je die omwille van die smaak ook de hoek in gegooid? Een ekte tasteblock gaat weg na verloop van tijd, maar misschien heb jij wel een of andere supersmaakpapil die propyleen gewoon afkeurt :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:17:25 #275
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173381165
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:10 schreef Geralt het volgende:
Bij de coils die ik heb staat dit:

[..]

En zo een beetje iedere reviewer van dat ding stelt dat de smaak dikke prima in orde is. Dus ik snap het niet.

Gaat MTL nog wat doen voor de smaak wellicht?
MTL houdt de damp alleen langer in je mond, denk dat het daar niet beter van gaat worden..
Ik heb nog nooit een keramische tank geprobeerd, is allemaal van na mjn experimenteer tijd.. Ben op een gegeven moment bljven hangen bij een tank die ik fijn vind en die paf ik gewoon op wattage met dom Kanthal erin, en dat werkt wmb prima.

Kreten op doosjes van fabrikanten lees ik niet eens.. Allemaal verkoop-gelul.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173381172
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:13 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

hmm, dat schept geen band :{

Heb je daarmee ook gewoon doorgepaft? Of heb je die omwille van die smaak ook de hoek in gegooid? Een ekte tasteblock gaat weg na verloop van tijd, maar misschien heb jij wel een of andere supersmaakpapil die propyleen gewoon afkeurt :+
In de hoek geflikkert van gif :@

Na ook tig verschilende liquids.

Vandaar mijn idee om eens een 100% VG te proberen. Dat is zo een beetje het enige wat ik nog niet getest heb volgens mij.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:26:27 #277
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173381322
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:17 schreef Geralt het volgende:

[..]

In de hoek geflikkert van gif :@

Na ook tig verschilende liquids.

Vandaar mijn idee om eens een 100% VG te proberen. Dat is zo een beetje het enige wat ik nog niet getest heb volgens mij.
sja, van mij mag je, maar ik ben genokt met full VG omdat ik de smaak kut vond, plus dat ze vaak duurder zijn omdat fabrikanten er meer smaakstoffen in moeten gooien voor hetzelfde resultaat. Dus als je geld teveel hebt kun je dat nog proberen, maar ik denk niet dat dat wat wordt..

Wacht maar effe tot je die flessies van mij krijgt, die zal ik wel een beetje extra sterk maken.. Als je daar een bijsmaakje van krijgt weet ik het niet meer :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 10:50:56 #278
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_173381742
quote:
0s.gif Op donderdag 24 augustus 2017 15:42 schreef RobjeGeus het volgende:
Voor een aantal jaren geleden toen het in kwam heb ik ook elektrische gerookt...een aantal maanden geleden ook nog weer eens met de joyetech egrip 2, ding begon te lekken en moeilijk te doen dus daar ook weer vanaf gestapt.

Nu ben ik een absolute beginner en heb ik er weinig verstand van maar iemand hier die een leuke betaalbare beginners vape heeft?
Alle tips zijn welkom.

Ik wil het nu gaan roken puur om te minderen.
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 11:17:29 #279
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173382320
Elke set is goed om te beginnen..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 14:14:31 #280
469863 RobjeGeus
Hier word ik vrolijk van!!
pi_173385381
Oke
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 21:43:11 #281
24329 KNAK
ff w88,......
pi_173394706
Ik wil weer eens Rip in his halen. Weet smokesmarter te vinden, maar weet gij ( SD ) wat andere alternatiefjes?
Mai pben rai~!
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 22:33:22 #282
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173395550
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 21:43 schreef KNAK het volgende:
Ik wil weer eens Rip in his halen. Weet smokesmarter te vinden, maar weet gij ( SD ) wat andere alternatiefjes?
ja hoor.

Ik heb vanmiddag effe 700 ml in elkaar staan gooien. Paar nieuwe die ik nog niet ken en een halve liter van mijn modified Rip :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173395867
Ik zit nog steeds met het vervelende probleem met 2 lekkende melo 3's (1 normale en 1 mini) elke keer zeer veel liquid in de driptip (ja ik weet dat een beetje condens-liquid normaal is maar dit is zeer veel itt bijv mijn baby beast) ook trekt de normale melo 3 gewoon niet meer door. Komt amper damp af. Na een nieuwe coil gaat het kort goed qua dampafgifte. Ik denk dat er teveel liquud in de coil zit.

Heb zowel de 0.3 ohm als de 0.5 ohm EC fabriekscoils geprobeerd. Die coils gaan van 30 tot 80 w (0.3) en van 30 tot 100 w (0.5) meestal heb ik het rond de 45-55 w met de lucht helemaal open. 60%vg/40% PG sappies zitten er in.

Vaak zit er in de base (waar je coil indoet) ook veel liquid. Dat spreekt eigenlijk al boekdelen.

Vullen: eerst deed ik altijd vullen dmv airflow dicht, vullen. 2 minuten op zijn kop zetten en daarna wat slaande bewegingen om overtollige liquid eruit te slaan. Maar dat vond ik teveel gedoe elke keer.

Nu laat ik de tank op de mod, ik houd de tank naar beneden (driptip naar tafel gericht) airflow zet ik dicht. Dan vul ik hem tot 90% ofzo. Dan houd ik m ff 10 sec op zijn kop en doe dan de airflow helemaal open en dan zet ik m rechtop en ga meteen wat dampen tot ik luchtbellen zie omhoog komen.

Maar beide vulmethodes helpen niet. O ringeb van tank en coil zijn in orde. Wie heeft tips? Het is heel vervelend dit:
  vrijdag 25 augustus 2017 @ 23:20:11 #284
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173396414
Herkenbaar, alleen met tig andere tanks in het verleden. Eigenlijk kan ik je maar één ding aanraden; ga zelfbouwen. Mijn tanks lekken NOOIT.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173396704
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 23:20 schreef Sounddragon het volgende:
Herkenbaar, alleen met tig andere tanks in het verleden. Eigenlijk kan ik je maar één ding aanraden; ga zelfbouwen. Mijn tanks lekken NOOIT.
Tja ik lees daar ook verschillende dingen over. Maar buiten dat, zou je toch mogen verwachten dat fabriekscoils in dit ding gewoon goed moeten zijn? Er zijn zat mensen die niet willen/kunnen herbouwen. Ik overweeg het overigens wel omdat sommige sappies enorme coilvreters zijn en omdat best wat mililiters per dag wegtik.
pi_173397877
Die van mij 'verzuipt' ook altijd in de liquid.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 01:02:06 #287
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173398032
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 23:33 schreef dennissch het volgende:

[..]

Tja ik lees daar ook verschillende dingen over. Maar buiten dat, zou je toch mogen verwachten dat fabriekscoils in dit ding gewoon goed moeten zijn? Er zijn zat mensen die niet willen/kunnen herbouwen. Ik overweeg het overigens wel omdat sommige sappies enorme coilvreters zijn en omdat best wat mililiters per dag wegtik.
ik vervang zelfbouwcoils zelden. Periodiek openschroeven, wick eruit, even opgloeien, 2 keer hard blazen en ze zijn weer als nieuw. Nieuw vers wickie erin en we are back in business.

Fabriekscoils zijn gewoon duur, en onpraktisch omdat heel vaak de kwaliteit te wensen overlaat (lekken dus, mindere smaak, beperkte levensduur, domweg niet werken door productiefouten) en zelfbouwen is best leuk om te doen.

Koop een drippertje (omdat veel ruimte om te bouwen en dus makkelijk om het op te leren), een paar rolletjes draad en een pakkie wick en ga een beetje pielen.. Als je niet te gestoord doet met veel te zware coils, kun je een dripper makkelijk op een wat lichtere mod dampen, dus je hleft niet meteen aan de dikke apparaten.. Een drippertje en wat basis spulletjes is meer dan zat om mee te beginnen..

Tutorials staan er meer dan genoeg op youtube.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173398598
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2017 10:26 schreef Sounddragon het volgende:
Wacht maar effe tot je die flessies van mij krijgt, die zal ik wel een beetje extra sterk maken.. Als je daar een bijsmaakje van krijgt weet ik het niet meer :P
Ik ga je ff dm-en met huidige adres :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173398607
Vandaag even gesproken met eentje van acvoda, toevallig een collega van mij, dat wist ik niet. Ik wist wel dat hij er veel verstand van had :)

Hij vond het verhaal van mij ronduit raar (is ook bekend met eerdere gear van mij en probleem).

Hij raadde aan om 100% VG te proberen en/of langs te komen bij hem thuis. En dan een zelfgebrouwen liquid te proberen.

Die 100%VG heb ik vandaag besteld. Even afwachten wat dat doet. En ik ben zéér benieuwd naar of ik die smaak ook proef met een test van SD en Anne. En als ik die daar dan niet bij proef, waar ligt het dan aan? :@

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173398620
Overigens is dat er eentje die in de woonkamer een damper heb staan, in de keuken een andere, in de badkamer ook een, op de wc en in de slaapkamer weer een ander en dampt tig smaken per dagen en mengt ook zelf en mechanische mods etc, dus die heeft ook wel een beetje verstand ervan.

Ik wacht even af die 100%VG en dan als dat ook niks is een test van SD en Anne voordat ik bij hem een keer ga proberen. Ter info zegmaar :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173400340
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 01:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik vervang zelfbouwcoils zelden. Periodiek openschroeven, wick eruit, even opgloeien, 2 keer hard blazen en ze zijn weer als nieuw. Nieuw vers wickie erin en we are back in business.

Fabriekscoils zijn gewoon duur, en onpraktisch omdat heel vaak de kwaliteit te wensen overlaat (lekken dus, mindere smaak, beperkte levensduur, domweg niet werken door productiefouten) en zelfbouwen is best leuk om te doen.

Koop een drippertje (omdat veel ruimte om te bouwen en dus makkelijk om het op te leren), een paar rolletjes draad en een pakkie wick en ga een beetje pielen.. Als je niet te gestoord doet met veel te zware coils, kun je een dripper makkelijk op een wat lichtere mod dampen, dus je hleft niet meteen aan de dikke apparaten.. Een drippertje en wat basis spulletjes is meer dan zat om mee te beginnen..

Tutorials staan er meer dan genoeg op youtube.
Ik heb gisteren dus een nieuwe coil in de melo 3 gezet. Maar al snel veel liquid weer in de driptip. Ik dacht ik moet wat proberen om het niet weer te laten verzuipen. Ik heb toen het wattage opgehoogd tot 55w en daarna veel minder liquid in driptip (icm kortere haaltjes, eerst deed ik op bv 45 w lange halen) Nu vanochtend merk ik datie na n nachtje stilstaan weer wel wat moeilijker trekt. Maar ik kom in de buurt heb ik het idee.

Betreft zelfbouw coils. Een collega van mij die pielt zijn fabriekscoils open en doet daar nieuwe wick in. Is dat de makkelijkste/beste manier?
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:35:20 #292
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_173402249
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 09:50 schreef dennissch het volgende:

Betreft zelfbouw coils. Een collega van mij die pielt zijn fabriekscoils open en doet daar nieuwe wick in. Is dat de makkelijkste/beste manier?
Nee. Gewoon zelf kanthal kopen en daar spoels van draaien.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:02:03 #293
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173403270
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 02:49 schreef Geralt het volgende:
Overigens is dat er eentje die in de woonkamer een damper heb staan, in de keuken een andere, in de badkamer ook een, op de wc en in de slaapkamer weer een ander en dampt tig smaken per dagen en mengt ook zelf en mechanische mods etc, dus die heeft ook wel een beetje verstand ervan.

Ik wacht even af die 100%VG en dan als dat ook niks is een test van SD en Anne voordat ik bij hem een keer ga proberen. Ter info zegmaar :)
ik heb 8 mechs met een deftige laag stof erop in een standaard staan, telt dat ook? :D :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173403285
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik heb 8 mechs met een deftige laag stof erop in een standaard staan, telt dat ook? :D :P
Ja hoor, zeker. :+

Ik ga nu ff F1 kijken, dan afwassen, een kast met beleid in elkaar trappen en nog wat dozen inpakken en dan vanavond eens proberen met die 100% VG, want die was al binnen :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:06:16 #295
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173403317
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 09:50 schreef dennissch het volgende:

[..]

Ik heb gisteren dus een nieuwe coil in de melo 3 gezet. Maar al snel veel liquid weer in de driptip. Ik dacht ik moet wat proberen om het niet weer te laten verzuipen. Ik heb toen het wattage opgehoogd tot 55w en daarna veel minder liquid in driptip (icm kortere haaltjes, eerst deed ik op bv 45 w lange halen) Nu vanochtend merk ik datie na n nachtje stilstaan weer wel wat moeilijker trekt. Maar ik kom in de buurt heb ik het idee.

Betreft zelfbouw coils. Een collega van mij die pielt zijn fabriekscoils open en doet daar nieuwe wick in. Is dat de makkelijkste/beste manier?
nee, dat is klooien in de marge.. Andere tank kopen (RTA: Rebuildable Tank Atomizer), die zijn speciaal om zelf coils op te bouwen, en dan lekker gaan prutsen.
Leren bouwen kun je het makkelijkst op een dripper (google maar) want heb je een mooi open deckje en kan bijna niet fout. En een drippertje is heel fijn om even een smaakje te testen, daar gooi je binnen 2 minuten een verse wick in, dus daar heb je altijd plezier van.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:07:58 #296
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173403332
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:03 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja hoor, zeker. :+

Ik ga nu ff F1 kijken, dan afwassen, een kast met beleid in elkaar trappen en nog wat dozen inpakken en dan vanavond eens proberen met die 100% VG, want die was al binnen :)
ik zit ook de kwali te kijken, daarna moet ik effe pleite, dan zal ik even dat flessie op de post gooien.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173403356
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:07 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

ik zit ook de kwali te kijken, daarna moet ik effe pleite, dan zal ik even dat flessie op de post gooien.
Top, thanks. Moet je daar nog wat voor hebben? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:14:35 #298
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173403416
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:09 schreef Geralt het volgende:

[..]

Top, thanks. Moet je daar nog wat voor hebben? :)
neh, kost een pepernoot; paar ml out of een halve liter en een 2e hands flessie wat ik anders wegkieper.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173403421
*O*
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_173403540
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:06 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

nee, dat is klooien in de marge.. Andere tank kopen (RTA: Rebuildable Tank Atomizer), die zijn speciaal om zelf coils op te bouwen, en dan lekker gaan prutsen.
Leren bouwen kun je het makkelijkst op een dripper (google maar) want heb je een mooi open deckje en kan bijna niet fout. En een drippertje is heel fijn om even een smaakje te testen, daar gooi je binnen 2 minuten een verse wick in, dus daar heb je altijd plezier van.
Dankje, ja ik lees op het dampforum vaak termen als RDA, RTA, Dripper. Ik weet wel ongeveer wat het is maar de precieze verschillen moet ik nog eens nazoeken.
  zaterdag 26 augustus 2017 @ 14:38:44 #301
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173403674
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 augustus 2017 14:27 schreef dennissch het volgende:

[..]

Dankje, ja ik lees op het dampforum vaak termen als RDA, RTA, Dripper. Ik weet wel ongeveer wat het is maar de precieze verschillen moet ik nog eens nazoeken.
Google weet alles.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')