abonnement Unibet Coolblue
pi_169769233
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:18 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Echt wel. Je kan een tegenhegemonie Europees of wereldwijd proberen op te bouwen zoals GUE/NGL dat ook probeert en zoals dat ook gebeurt op het World Social Forum waar de echte linkse partijen vaak aanwezig zijn.

Daarnaast kun je prima regels stellen tegen bijvoorbeeld die hedgefundovernames van V&D. Je doet alsof het een soort natuurfenomeen is dat dit soort dingen gebeuren.
Als iemand "jammerdebammer" zegt zou ik er vanuit gaan dat alles in die post niet serieus genomen moet worden.
pi_169769236
quote:
11s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:15 schreef Euribob het volgende:

[..]

Rukje naar links ja?
Er zal wat meer genivelleerd moeten worden ja. Hoewel ik vaak tegen die landen ageer om Kloppevriend een beetje te stangen zijn de Scandinavische landen in veel opzichten wel het goede voorbeeld. Wat we nodig hebben is een combinatie van een vrijgelaten kapitalistische economie, maar wel een waarin er flink herverdeeld wordt tot een relatief egalitaire samenleving. Dat, en wat strengere taal over immigratie in plaats al die PvdA-dokters en -advocaten die dan heel moeilijk gaan doen over bed-bad-brood-bullshit en tegelijkertijd wel tolereren dat veel sociale voorzieningen achteruit gaan. En veel meer geld naar onderwijs natuurlijk. Dan een beetje zo'n volks type zoals ik aan het roer om van het elitaire D66-imago af te komen en dan zal je zien dat ik alle problemen van dit land op zal lossen.
pi_169769268
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:20 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Er zal wat meer genivelleerd moeten worden ja. Hoewel ik vaak tegen die landen ageer om Kloppevriend een beetje te stangen zijn de Scandinavische landen in veel opzichten wel het goede voorbeeld. Wat we nodig hebben is een combinatie van een vrijgelaten kapitalistische economie, maar wel een waarin er flink herverdeeld wordt tot een relatief egalitaire samenleving. Dat, en wat strengere taal over immigratie in plaats al die PvdA-dokters en -advocaten die dan heel moeilijk gaan doen over bed-bad-brood-bullshit en tegelijkertijd wel tolereren dat veel sociale voorzieningen achteruit gaan. En veel meer geld naar onderwijs natuurlijk.
De Scandinavische landen hebben juist ook hele goede sociale voorzieningen. Toegegeven, ze hebben wel een flexibele arbeidsmarkt maar ook een dik sociaal buffer om dat op te vangen.
pi_169769269
Daar is Robin weer. Nu met haar op z'n piemel.
pi_169769274
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:21 schreef Friek_ het volgende:
Daar is Robin weer. Nu met haar op z'n piemel.
Hoi Friek.
  † In Memoriam † zaterdag 25 maart 2017 @ 17:26:03 #56
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169769348
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:21 schreef robin007bond het volgende:

[..]

De Scandinavische landen hebben juist ook hele goede sociale voorzieningen. Toegegeven, ze hebben wel een flexibele arbeidsmarkt maar ook een dik sociaal buffer om dat op te vangen.
Op die sociale voorzieningen valt ook wel het een en ander af te dingen. Bovendien is het bijna een verplichting dat beide ouders in een gezin werken om rond te kunnen komen.
Carpe Libertatem
  zaterdag 25 maart 2017 @ 17:33:23 #57
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_169769504
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:18 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Echt wel. Je kan een tegenhegemonie Europees of wereldwijd proberen op te bouwen zoals GUE/NGL dat ook probeert en zoals dat ook gebeurt op het World Social Forum waar de echte linkse partijen vaak aanwezig zijn.

Daarnaast kun je prima regels stellen tegen bijvoorbeeld die hedgefundovernames van V&D. Je doet alsof het een soort natuurfenomeen is dat dit soort dingen gebeuren.
Maar daar verander je de kern van de situatie niet mee. Het probleem is dat sinds de jaren zeventig de natiestaat (en daarmee de democratie/de arbeiders) aan macht heeft ingeboet ten opzichte van bedrijven. Er werd ingezet op vrijhandel, waardoor bedrijven onafhankelijker werden van het land van origine en het juist de landen zelf waren die moesten gaan concurreren om aantrekkelijk te zijn voor bedrijven. Daarbij komend nog dat staatsbedrijven ook niet pasten binnen de idealen van de vrijhandel en dus ook grotendeels zijn afgeschaft.

Dit alles is gedaan omdat vrijhandel verschrikkelijk veel economische voordelen met zich meebrengt. Hoe meer mensen samenwerken en toegang krijgen tot verschillende markten des te hoger is de productiviteit van een land/de mensheid als geheel. Om over toegenomen innovatiemogelijkheden nog maar te zwijgen. Als je de vrijhandel weer gaat afschaffen betekent dat feitelijk een teruggang in welvaart.

Je moet juist het machtsevenwicht tussen overheid en bedrijfsleven weer herstellen door overheden óók op multinationaal niveau te laten opereren. Dus een functionerende Europese Unie en als het even kan een wereldregering. (Graag allemaal nog voordat ik deze aardkloot vaarwel zeg :* )
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  † In Memoriam † zaterdag 25 maart 2017 @ 17:35:22 #58
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169769547
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:33 schreef Euribob het volgende:
als het even kan een wereldregering.
Koos trekt zijn Star Trek-pakje alvast aan.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † zaterdag 25 maart 2017 @ 17:36:23 #59
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169769565


:')
Carpe Libertatem
  zaterdag 25 maart 2017 @ 17:37:25 #60
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_169769584
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:20 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Er zal wat meer genivelleerd moeten worden ja. Hoewel ik vaak tegen die landen ageer om Kloppevriend een beetje te stangen zijn de Scandinavische landen in veel opzichten wel het goede voorbeeld. Wat we nodig hebben is een combinatie van een vrijgelaten kapitalistische economie, maar wel een waarin er flink herverdeeld wordt tot een relatief egalitaire samenleving. Dat, en wat strengere taal over immigratie in plaats al die PvdA-dokters en -advocaten die dan heel moeilijk gaan doen over bed-bad-brood-bullshit en tegelijkertijd wel tolereren dat veel sociale voorzieningen achteruit gaan. En veel meer geld naar onderwijs natuurlijk. Dan een beetje zo'n volks type zoals ik aan het roer om van het elitaire D66-imago af te komen en dan zal je zien dat ik alle problemen van dit land op zal lossen.
Strengere taal over immigratie krijg je de handjes bij D66 denk ik niet voor op elkaar. Beter zet je in op een combinatie van wat extra aan te nemen vluchtelingen en een verhoging van de sociale voorzieningen.

Wat vind je trouwens van de huidige insteek van D66 op het gebied van onderwijs; ruimte en mogelijkheden voor excellentie van de top ten koste van het niveau van de onderkant van de klas?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 25 maart 2017 @ 17:39:29 #61
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_169769604
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:37 schreef Euribob het volgende:
Wat vind je trouwens van de huidige insteek van D66 op het gebied van onderwijs; ruimte en mogelijkheden voor excellentie van de top ten koste van het niveau van de onderkant van de klas?
Tot op zekere hoogte mag dat best. We zijn al heel lang gemiddeld genomen heel goed, wat vooral betekent dat we de leerlingen met achterstanden heel veel bieden om bij te trekken. De bovenkant sneeuwt meer dan eens onder.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 25 maart 2017 @ 17:50:46 #62
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_169769813
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte mag dat best. We zijn al heel lang gemiddeld genomen heel goed, wat vooral betekent dat we de leerlingen met achterstanden heel veel bieden om bij te trekken. De bovenkant sneeuwt meer dan eens onder.
Wat er onder meer voor zorgde dat de onderkant van de Nederlandse klassen op Europees niveau relatief gezien als één van de beste scoorden. Meen ik mij te herinneren in ieder geval. Punt is dat als je dat beleid verandert je ook onherroepelijk schade gaat toebrengen aan de emanciperende functie die het huidige Nederlandse onderwijs (nog redelijk) heeft. Leerlingen die op school goed functioneren doen dat niet zelden vanwege hun stimulerende thuissituatie. Ouders die het belangrijk vinden dat er goed gepresteerd wordt en met hun hoge opleidingen het goede voorbeeld geven, wanneer er geen sprake is van goede prestaties wordt er bijles ingeschakeld of de docent door de telefoon getrokken. Het is mijn inziens veel belangrijker om de leerlingen die die voorsprong niet hebben binnenboord en op koers te houden, daar heeft ons onderwijs een belangrijke beschermende en emanciperende functie.

Totdat ze de middelbare school hebben afgerond/meerderjarig zijn in ieder geval, daarna mogen ze het zelf uitzoeken. Dan zijn ze voldoende losgeweekt van het milieu waar ze in zijn opgegroeid en kunnen ze als onafhankelijke individuen hun eigen keuzes maken.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zaterdag 25 maart 2017 @ 17:52:23 #63
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_169769851
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[ afbeelding ]

:')
Vliegende letters!
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_169769856
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[ afbeelding ]

:')
Heftig protest - Mark Rutte bedenkt zich nu wel!
  zaterdag 25 maart 2017 @ 17:55:17 #65
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_169769910
quote:
23. Wat zijn de normatieve voorwaarden voor de democratie?

(...)
c) De beginselen van behoorlijk bestuur
d) De beginselen van gelijkheid en vrijheid
Wat zouden jullie hier antwoorden?
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  † In Memoriam † zaterdag 25 maart 2017 @ 17:57:50 #66
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169769948
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:55 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Wat zouden jullie hier antwoorden?
Waar zijn a & b gebleven?
Carpe Libertatem
pi_169769955
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:55 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Wat zouden jullie hier antwoorden?
Dit is óók geen huiswerktopic.
pi_169769962
Wehe, de PVV roert zich weer 8)7

GidiMarkuszower twitterde op zaterdag 25-03-2017 om 17:04:52 Dubbele moord gepleegd door voortvluchtige TBSer. TBS afschaffen en misdadigers heel lang in donkere cel.Aangemeld voor mondelinge vragen reageer retweet
  zaterdag 25 maart 2017 @ 17:58:50 #69
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_169769964
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:50 schreef Euribob het volgende:

[..]

Wat er onder meer voor zorgde dat de onderkant van de Nederlandse klassen op Europees niveau relatief gezien als één van de beste scoorden. Meen ik mij te herinneren in ieder geval.
Klopt inderdaad. Dat is wat ik in ieder geval bedoelde te zeggen.
quote:
Punt is dat als je dat beleid verandert je ook onherroepelijk schade gaat toebrengen aan de emanciperende functie die het huidige Nederlandse onderwijs (nog redelijk) heeft.
Dat hoeft niet. Ik neem voor het gemak maar aan dat D66 meer geld aan onderwijs wil besteden. Dat is in het verleden natuurlijk al veel vaker gebeurd, en het kwam meestal ten goede aan de onderkant. Nu eens investeren in de toplaag zou moeten kunnen zonder dat de mindere goden daaronder lijden. Het relatieve verschil wordt wellicht weer groter. Het zij zo.
quote:
Leerlingen die op school goed functioneren doen dat niet zelden vanwege hun stimulerende thuissituatie. Ouders die het belangrijk vinden dat er goed gepresteerd wordt en met hun hoge opleidingen het goede voorbeeld geven, wanneer er geen sprake is van goede prestaties wordt er bijles ingeschakeld of de docent door de telefoon getrokken. Het is mijn inziens veel belangrijker om de leerlingen die die voorsprong niet hebben binnenboord en op koers te houden, daar heeft ons onderwijs een belangrijke beschermende en emanciperende functie.
Die invloed van de ouders werkt eerder denivellerend. Het is een van de belangrijkste oorzaken waarom dubbeltjes maar zelden kwartjes worden, terwijl kwartjes in de meeste gevallen niet terugzakken naar dubbeltje.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_169769973
quote:
15s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:55 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Wat zouden jullie hier antwoorden?
Vooruit, ik doe mee: c?
  zaterdag 25 maart 2017 @ 17:59:31 #71
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_169769979
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:57 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Waar zijn a & b gebleven?
Dat waren onzinnige antwoorden :D.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 18:00:02 #72
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_169769987
quote:
6s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit is óók geen huiswerktopic.
Ik vroeg het me gewoon af anaalveger.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
  † In Memoriam † zaterdag 25 maart 2017 @ 18:00:08 #73
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169769993
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:58 schreef Pokkelmans het volgende:
Wehe, de PVV roert zich weer 8)7

GidiMarkuszower twitterde op zaterdag 25-03-2017 om 17:04:52 Dubbele moord gepleegd door voortvluchtige TBSer. TBS afschaffen en misdadigers heel lang in donkere cel.Aangemeld voor mondelinge vragen reageer retweet
Yes, want 'heel lang in een donkere cel' los je het mee op en komt die dader vrolijk fluitend en helemaal 'genezen' weer de maatschappij in. Topidee.
Carpe Libertatem
pi_169769994
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:57 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Waar zijn a & b gebleven?
Niemand maakt B_A iets wijs.
  † In Memoriam † zaterdag 25 maart 2017 @ 18:00:31 #75
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_169770001
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:59 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Dat waren onzinnige antwoorden :D.
Dat zeg jij. Kommop, plakken die hap.
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')