abonnement Unibet Coolblue
pi_169767838
quote:
De man die gisteravond werd opgepakt op verdenking van een dubbele moord in Arnhem, blijkt een voortvluchtige* tbs'er te zijn. De 47-jarige man verrichtte voor zijn behandeling werk buiten de kliniek. Op 15 maart keerde hij niet terug naar de instelling.

De slachtoffers werden donderdag gevonden in een voormalig hotel in Arnhem. Het ging om de 81-jarige eigenaar van het hotel en een 73-jarige dakloze vrouw. De man kwam tijdens het onderzoek van de politie in beeld als verdachte van het misdrijf. Hij heeft zich op 24 maart zelf gemeld bij het politiebureau in Arnhem.

Mogelijk heeft de verdachte korte tijd in het pand gezeten waar de slachtoffers donderdag werden gevonden. De politie heeft geen relatie tussen de verdachte en de slachtoffers kunnen vaststellen.

De tbs'er is in 2006 veroordeeld voor een geweldsdelict. Het Openbaar Ministerie geeft geen verdere details over die oude zaak.
*de man is nu uiteraard niet meer voortvluchtig.

Oei, daar gaan we weer. Discussies over of het TBS-systeem wel goed genoeg werkt enzo. :P

Wel bizar dat de man blijkbaar meer dan een week lang is weggebleven en dat hij zich uiteindelijk zelf bij de politie heeft gemeld.

Had de politie een Burgernetmelding moeten verspreiden? Of op z'n minst omwonenden waarschuwen?

http://nos.nl/artikel/216(...)r-dubbele-moord.html
pi_169767947
Goed bezig.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_169768068
TBS is een wassen neus.
pi_169768099
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 16:23 schreef JohnShooter het volgende:
TBS is een wassen neus.
Je moet ze in ieder geval niet kwijtraken.
pi_169768113
Van TBS is al algemeen bekend dat veruit de meeste niet daadwerkelijk genezen. Ik zou pleiten voor een andere manier van zuiveren van kwaadaardige elementen uit de samenleving.
pi_169768166
Een vervelende, maar logische consequentie van het systeem dat men hanteert. Het zou pas echt opzienbarend zijn als het nooit eens goed mis zou gaan met een tbs'er.. Dit is dus weer eens zo'n incidentje waar iedereen even 1,5 dag verontwaardigd over kan doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ardbeg_Single_Malt op 26-03-2017 09:49:15 ]
pi_169768205
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 16:24 schreef Physsic het volgende:

[..]

Je moet ze in ieder geval niet kwijtraken.
Dat zeker, maar dat hele TBS stelt niks voor. Ik ken zelf ook iemand die daar zit en het lijkt verdomme wel een soort luxe vakantieresort. Hij mag gewoon naar buiten, neukt zijn eigen suf met de dames die in het andere gebouw zitten, en ik heb niet het idee dat ie nu iets heeft geleerd ofzo.
pi_169768242
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 16:28 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Dat zeker, maar dat hele TBS stelt niks voor. Ik ken zelf ook iemand die daar zit en het lijkt verdomme wel een soort luxe vakantieresort. Hij mag gewoon naar buiten, neukt zijn eigen suf met de dames die in het andere gebouw zitten, en ik heb niet het idee dat ie nu iets heeft geleerd ofzo.
Vertel eens meer over de wandel en handel van jouw 'kennis'.
pi_169768271
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 16:30 schreef vaduz het volgende:

[..]

Vertel eens meer over de wandel en handel van jouw 'kennis'.
Er valt niks te vertellen over hem.
pi_169768286
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 16:31 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Er valt niks te vertellen over hem.
hoezo niet? :?
pi_169768340
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 16:28 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Dat zeker, maar dat hele TBS stelt niks voor. Ik ken zelf ook iemand die daar zit en het lijkt verdomme wel een soort luxe vakantieresort. Hij mag gewoon naar buiten, neukt zijn eigen suf met de dames die in het andere gebouw zitten, en ik heb niet het idee dat ie nu iets heeft geleerd ofzo.
Woenselse Poort zeker? :P
pi_169768364
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 16:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Woenselse Poort zeker? :P
Zit jouw wederhelft daar dan? Of werk jij daar stiekem?
pi_169768499
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 16:33 schreef Physsic het volgende:

[..]

Woenselse Poort zeker? :P
Nee was bij Rotterdam in de buurt.
pi_169768507
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 16:25 schreef Confetti het volgende:
Van TBS is al algemeen bekend dat veruit de meeste niet daadwerkelijk genezen. Ik zou pleiten voor een andere manier van zuiveren van kwaadaardige elementen uit de samenleving.
Een injectie? Zou voor gekken als deze wel een oplossing zijn. Ga je even twee mensen vermoorden als je buiten de poort bent.....
pi_169768627
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 16:35 schreef vaduz het volgende:

[..]

Zit jouw wederhelft daar dan? Of werk jij daar stiekem?
Bij de Woenselse Poort zijn recent enorm veel misstanden aan het licht gekomen. Pas toen er interne documenten waren gelekt, werd de landelijke politiek erbij betrokken. Daarvoor werd ontkent dat er problemen waren, ondanks dat zowel patiënten als medewerkers aan de bel trokken.

Te weinig en te onervaren personeel, relaties tussen behandelaars en patiënten, personeel niet opgewassen tegen intimidaties van patiënten, personeel liet zich omkopen, veel geweld, veel drugshandel, vuurwapens op de kamer (voor een dubbele zelfmoord, maar had dus ook makkelijk meervoudige moord kunnen zijn), etc.

'Dijkhoff zit er bovenop'
http://www.omroepbrabant.(...)+zit+er+bovenop.aspx

'Kamer eist onderzoek'
http://www.omroepbrabant.(...)iets+veranderd!.aspx

'Woenselse Poort niet meer te redden volgens TBS-deskundige'
http://www.omroepbrabant.(...)epareren’.aspx

En ga zo maar door..

Maar misschien dat het overal zo dramatisch is. Ik hoop het niet.
pi_169768643
Is niet gemeld dat deze man voortvluchtig was dan?
pi_169768655
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 16:28 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Dat zeker, maar dat hele TBS stelt niks voor. Ik ken zelf ook iemand die daar zit en het lijkt verdomme wel een soort luxe vakantieresort. Hij mag gewoon naar buiten, neukt zijn eigen suf met de dames die in het andere gebouw zitten, en ik heb niet het idee dat ie nu iets heeft geleerd ofzo.
Hoe naar buiten dan?
pi_169768729
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 16:49 schreef Status het volgende:
Is niet gemeld dat deze man voortvluchtig was dan?
Door/bij wie gemeld?
Ik mag hopen dat de TBS-kliniek zsm de politie heeft ingeschakeld.
pi_169768777
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 16:50 schreef Status het volgende:

[..]

Hoe naar buiten dan?
Gewoon door de deur, die gek heeft nota bene zelfs zijn rijbewijs gehaald terwijl hij daar zat, betaald met zijn schadevergoeding waar wij dus met zijn allen aan mee betaalt hebben.
pi_169769563
quote:
Volgens het OM bleef de verdachte mogelijk korte tijd in het voormalige hotel Rembrandt, waar de 71-jarige hoteleigenaar Benny Peters en een 73-jarige vrouw zonder vaste woon- of verblijfplaats eergisteren dood werden gevonden. Dat hotel was al een tijdje gesloten, maar Peters gaf zo nu en dan nog onderdak aan daklozen.

Tijdens het politie-onderzoek kwam de voortvluchtige TBS'er in beeld als verdachte van de hotelmoord. Gisteravond meldde hij zichzelf bij een politiebureau. De man werd in 2006 veroordeeld voor een geweldsdelict. Het OM wil geen details geven over die veroordeling.

Het is nog onduidelijk waarom de man in het hotel was. De politie meldt in een persbericht dat 'het onderzoeksteam nog geen bijzondere relatie tussen de verdachte en de slachtoffers heeft kunnen vaststellen'. Ook is niet duidelijk of een lang bloedspoor in de stad te maken had met de moord en de verdachte.

TBS'ers
Het gebeurt vaker dat (voortvluchtige) TBS'ers in hun tijd buiten de kliniek een ernstige misdaad begaan. Zo werd vorige maand nog een jeugd-TBS'er veroordeeld tot negen jaar cel voor een moord tijdens een roofoverval in Tilburg in 2015. Hij pleegde die moord op een dag dat hij met verlof uit zijn TBS-kliniek was. Ook in 2015 sloeg ex-TBS'er Udo D. een vrouw dood op straat in Leeuwarden.

Hotel
Het verhaal achter hotel Rembrandt is tragisch. Peters runde het hotel al decennia, nadat hij het van zijn ouders had overgenomen. Het pand verloederde echter meer en meer. Klanten kwamen er ook steeds minder. Ook omdat de tien chihuahua's van Peters een penetrante geur in de kamers achterlieten. Hoe lang de 73-jarige vrouw al in het hotel verbleef en waarom ze daar was, is ook nog niet duidelijk.
pi_169770599
Dat geval in Tilburg was erg, de dader was het vriendje van de dochter, de vader van de kleinkids heeft opa om zeep geholpen dus.
pi_169771056
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 18:27 schreef JohnShooter het volgende:
Dat geval in Tilburg was erg, de dader was het vriendje van de dochter, de vader van de kleinkids heeft opa om zeep geholpen dus.
De nieuwsberichten daarvan kan ik me ook nog goed herinneren. :N Hij pleegde die moord op het moment dat hij eigenlijk op zijn werk moest zijn, waardoor hij weer netjes optijd terug kon zijn bij de kliniek. Daardoor had niemand van de kliniek een vermoeden dat er iets niet helemaal klopt.. Totdat de politie voor de deur stond.

In deze zaak kwam de TBS'er op 15 maart helemaal niet terug van zijn verlof en pas meer dan een week later zijn de lichamen van de slachtoffers gevonden. Dat zegt natuurlijk niets over wanneer de slachtoffers zijn omgebracht, maar het zou wel bizar zijn als de slachtoffers pas afgelopen donderdag zijn omgebracht en de politie een week de tijd heeft gehad om mensen te waarschuwen en informatie te verspreiden. :{

(Even aangenomen dat hij ook de dader is, want dat staat uiteraard nog niet vast)
pi_169771166
Sneu dit zeg.
pi_169771293
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 16:27 schreef Ardbeg_Single_Malt het volgende:
Een vervelende, maar logische consequentie van het systeem dat men hanteert. Het zou pas echt opzienbarend zijn als het nooit eens goed mis zou gaan met een tbs'er.. Dit is dus weer eens zo'n incidentje waar iedereen even 1,5 halve dag verontwaardigd over kan doen.
Wat is eigenlijk het systeem? Het is ooit begonnen als een beveiligingsmaatregel waarbij de behandeling dan ook binnen dat kader plaatsvond.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169771920
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 19:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk het systeem? Het is ooit begonnen als een beveiligingsmaatregel waarbij de behandeling dan ook binnen dat kader plaatsvond.
Op een gegeven moment moeten de meeste tbs'ers toch weer terug de samenleving in. Dat doen ze liever in stappen dan dat ze iemand na een aantal jaar in gesloten opvang van de een op de andere dag op straat zetten. Zo kunnen ze een beetje in de gaten houden of iemand zich nog steeds aan de regels houdt (medicijnen nemen, geen drugs gebruiken, etc.) als ze zich buiten de kliniek bevinden. Er weer aan wennen hoe het is om te werken en weer vrijheden te hebben.
Misschien was deze man ook al bezig met zijn reintegratie.
pi_169772120
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 19:37 schreef Physsic het volgende:

[..]

Op een gegeven moment moeten de meeste tbs'ers toch weer terug de samenleving in. Dat doen ze liever in stappen dan dat ze iemand na een aantal jaar in gesloten opvang van de een op de andere dag op straat zetten. Zo kunnen ze een beetje in de gaten houden of iemand zich nog steeds aan de regels houdt (medicijnen nemen, geen drugs gebruiken, etc.) als ze zich buiten de kliniek bevinden. Er weer aan wennen hoe het is om te werken en weer vrijheden te hebben.
Misschien was deze man ook al bezig met zijn reintegratie.
Jawel, maar als het een beveiligingsmaatregel is en er wordt binnen dat kader behandelt dan dient die behandeling ook de veiligheid en is de veiligheid de maat voor afronding van de behandeling. Als je de behandeling als uitgangspunt neemt, beveilig je gedurende de behandeling, maar is de maat dat die is afgerond, en dan moet het maar veilig zijn om diegene geheel of gedeeltelijk los te laten. 'Ja, mits' is een andere beoordelingswijze dan 'Nee, tenzij'.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_169784869
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 18:53 schreef Physsic het volgende:

[..]

De nieuwsberichten daarvan kan ik me ook nog goed herinneren. :N Hij pleegde die moord op het moment dat hij eigenlijk op zijn werk moest zijn, waardoor hij weer netjes optijd terug kon zijn bij de kliniek. Daardoor had niemand van de kliniek een vermoeden dat er iets niet helemaal klopt.. Totdat de politie voor de deur stond.

In deze zaak kwam de TBS'er op 15 maart helemaal niet terug van zijn verlof en pas meer dan een week later zijn de lichamen van de slachtoffers gevonden. Dat zegt natuurlijk niets over wanneer de slachtoffers zijn omgebracht, maar het izou wel bizar zijn als de slachtoffers pas afgelopen donderdag zijn omgebracht en de politie een week de tijd heeft gehad om mensen te waarschuwen en informatie te verspreiden. :{

(Even aangenomen dat hij ook de dader is, want dat staat uiteraard nog niet vast)
Hij is zelfs met zijn moeder naar de uitvaart gekomen. Heeft ie de dochter nog gauw een keer zwanger geprikt. Echt onvoorstelbaar, dan heb je gewoon geen geweten. De straf had wat mij betreft hoger mogen zijn.
  zondag 26 maart 2017 @ 08:02:26 #28
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_169784918
tbs vervangen voor de doodstraf aub
pi_169785467
Ach, het zou gaan om een recidivist, volgens:
http://www.misdaadjournal(...)n-de-zielenknijpers/

quote:
Bericht uit 2014

De tbs’er (44) die eind juli niet terug was gekeerd van zijn verlof, is aangehouden. De man werd na een tip aangetroffen in de Hema in Maarssen, dat meldt het Openbaar Ministerie (OM) woensdag.

De tbs’er werd herkend door een vrouw, zij had dinsdagavond naar Opsporing Verzocht * gekeken. De man is zonder problemen door de politie opgepakt, zegt een woordvoerster van het OM.

Meer: http://www.crimesite.nl/vermiste-tbs-er-opgepakt-in-hema/

* Destijds heeft de politie zelfs twee weken gewacht voordat ze er in Opsporing Verzocht een item over hadden.
pi_169785502
Er is wel iets mis met dat systeem, toch? Ik vraag me af waarom ze zo iemand de vrijheid (tijdelijk) teruggeven. Met 2 doden als gevolg; het is maar wat je wil.

Ook weet ik van van een tbser, heeft een jong meisje verkracht en vermoord, dat de moordenaar tbs heeft en ondertussen op kosten van de samenleving een complete studie doet. Toch wel krom hoor.
  zondag 26 maart 2017 @ 12:02:57 #31
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_169787643
Er zijn toch TBS'ers die echt nooit meer naar buiten komen? Van die uitbehandelde mensen die zo gestoord zijn dat als je ze vraagt hoe laat het is je gelijk een mes tussen je ribben krijgt. En dan als verweer: ja hij vroeg toch iets raars?
pi_169788786
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 12:02 schreef Fietsertje70 het volgende:
Er zijn toch TBS'ers die echt nooit meer naar buiten komen? Van die uitbehandelde mensen die zo gestoord zijn dat als je ze vraagt hoe laat het is je gelijk een mes tussen je ribben krijgt. En dan als verweer: ja hij vroeg toch iets raars?
Ja, voor de uiterste gevallen is er de long stay. Dat is minder gericht op het terugkeren in de samenleving, maar zij krijgen vaak wel nog persoonlijke begeleiding/behandeling.
Maar dat is niet alleen voor de extreem agressieve patiënten, maar ook de 'kansloze' die hoe dan ook weer de mist (drank, drugs, etc.) in gaan zodra de strenge controles wegvallen.

Ik meen me te herinneren dat het aantal long staypatiënten wel flink is afgenomen. Waar ze al die mensen gelaten hebben, weet ik niet.
  zondag 26 maart 2017 @ 14:47:20 #33
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_169790728
Vroeger hadden we voor dat soort types de galg.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_169805634
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:47 schreef Eiwitshake het volgende:
Vroeger hadden we voor dat soort types de galg.
Idd.
  maandag 27 maart 2017 @ 08:23:01 #35
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_169807660
TBS'ers dienen doorgaans niet behandeld te worden. Niet omdat het niet zou kunnen, maar omdat dit ondervolk het niet verdient. TBS moet verdwijnen en het vrijkomende budget mag naar langdurige opsluiting gaan. Nederland mist de vergelding die het rechtmatig mag botvieren op de typische TBS'er.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')