abonnement Unibet Coolblue
pi_169805502
quote:
7s.gif Op zondag 26 maart 2017 23:49 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik vind pindakaas vies.
cultuurbarbaar
pi_169805849
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 19:29 schreef WethouderHekking het volgende:
Je vindt wel hilarische filmpjes van vandaag op Youtube :D


Boze meneer op het einde.

_O-
Wat een hijgert joh
pi_169808159
Met de invoering van PHS tussen Rotterdam en Den Haag verliest Schiedam C zijn IC-status. Alleen als Den Haag - Rotterdam integraal viersporig is kan de stop gehandhaafd blijven, aldus het antwoord op vraag 4. https://zoek.officielebek(...)rttype=1&sortorder=4
  Redactie Sport maandag 27 maart 2017 @ 10:17:06 #154
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_169808818
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:31 schreef b2py het volgende:
Met de invoering van PHS tussen Rotterdam en Den Haag verliest Schiedam C zijn IC-status. Alleen als Den Haag - Rotterdam integraal viersporig is kan de stop gehandhaafd blijven, aldus het antwoord op vraag 4. https://zoek.officielebek(...)rttype=1&sortorder=4
Schiedam gaat dus terug naar slechts 4x per uur een sprinter naar Rotterdam Centraal? Zullen ze blij mee zijn daar...

En in de superdaluren wordt het nog slechter met maar 2x per uur een sprinter.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_169808888
Nee, bij invoering PHS wordt zes keer per uur een sprinter gereden Den Haag - Rotterdam. Zie ook vraag 3 & 4
  maandag 27 maart 2017 @ 10:29:18 #156
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169809028
Nieuws uit het VK: de nieuwe South West-franchise wordt gegund aan een joint venture van MTR en FirstGroup. Daarmee komt er na meer dan 20 jaar een einde aan Stagecoach SWT, op dit moment de langs zittende vervoerder op het Britse spoor.

https://www.gov.uk/govern(...)th-western-franchise
  maandag 27 maart 2017 @ 10:39:27 #157
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169809158
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:31 schreef b2py het volgende:
Met de invoering van PHS tussen Rotterdam en Den Haag verliest Schiedam C zijn IC-status. Alleen als Den Haag - Rotterdam integraal viersporig is kan de stop gehandhaafd blijven, aldus het antwoord op vraag 4. https://zoek.officielebek(...)rttype=1&sortorder=4
Dat is volgens mij dus echt kolder. Want je heb in principe alleen vier sporen nodig om met die treinaantallen te kunnen stoppen. Dat betekent dus: Schiedam Centrum viersporig. Als je dan toch je geld uitgeeft aan een betere wisselstraat kunnen meteen de vier sporen in Rotterdam goed worden aangesloten. Hier wordt echt gespind als een malle.. Ik zou niet weten waarom.. Bang dat het geld kost?
  maandag 27 maart 2017 @ 10:44:34 #158
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169809228
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 10:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dat is volgens mij dus echt kolder. Want je heb in principe alleen vier sporen nodig om met die treinaantallen te kunnen stoppen. Dat betekent dus: Schiedam Centrum viersporig. Als je dan toch je geld uitgeeft aan een betere wisselstraat kunnen meteen de vier sporen in Rotterdam goed worden aangesloten. Hier wordt echt gespind als een malle.. Ik zou niet weten waarom.. Bang dat het geld kost?
Er zitten nog wat andere afhankelijkheden tussen Rotterdam en Den Haag. Zoals een overstap tussen de 22/2400 en 50/5100 op Den Haag HS.
Als dat soort zaken gehandhaafd moeten worden dan kan het best een uitdaging worden. Zeker omdat net op het tweesporige gedeelte de halte Delft Zuid zit.
So we just called him Fred
pi_169809298
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 10:44 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Er zitten nog wat andere afhankelijkheden tussen Rotterdam en Den Haag. Zoals een overstap tussen de 22/2400 en 50/5100 op Den Haag HS.
Als dat soort zaken gehandhaafd moeten worden dan kan het best een uitdaging worden. Zeker omdat net op het tweesporige gedeelte de halte Delft Zuid zit.
Delft Zuid zit in het viersporige deel.

Ik vraag me altijd af hoeveel mensen die overstap maken. Als je in het centrum moet zijn kan net zo goed bij HS de tram of een fiets pakken. Dan ben je volgens mij even snel en minder stressvol.
  maandag 27 maart 2017 @ 10:53:27 #160
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169809364
De grap is dat men infrastructuur altijd uitlegt op een bepaalde fictieve dienstregeling. Die dienstregeling wordt dan tot een soort heilige waarheid verklaard tijdens het uitzoeken van de infrastructuur en dan kan het wel of niet op de infrastructuur.

Als je echter gaat kijken hoe een dienstregeling tot stand komt bij NS is dat de marktwensen telkens worden her-geëvalueerd en dat op basis daarvan nieuwe opzetten tot stand komen. Dan wordt alles onafhankelijk van of het wel of niet goed past over de infrastructuur gepropt. Dit omdat een product wat aan de gewenste opzet voldoet maar over de infra wordt gepropt beter voldoet dan de dienstregeling die het uitgangspunt was bij infrastructuurontwikkeling.

Als we nu kijken hoe en wat dan zien we hier een resultaat van zo'n infrastudie gebaseerd op zo'n fictieve dienstregeling. We kunnen nu al weten dat de dienstregeling er anders uit gaat zien en daarbij is het meenemen van mogelijke andere oplossingsrichtingen voor dienstregelingen in de infrastructuur zo gek nog niet. Denk dus aan bijvoorbeeld station Schiedam Centrum wel viersporig maken ook als dat voor de fictieve dienstregeling niet hoeft en daarvoor niet een stop mogelijk maakt. Als je dan wilt stoppen heb je in ieder geval geen problemen met opvolgtijden. De dienstregeling eromheen valt met wat meer of minder speling wel weer recht te poetsen, dat is nu net weer niet een uitgangspunt in de meeste fictieve dienstregelingen.

Een van de mooiste voorbeelden is dat men vijf jaar geleden de wissels tussen de Flevolijn en de middensporen van Weesp wilde gaan saneren. Die zouden immers toch niet nodig zijn voor de dienstregeling was de gedachte. Moet jij eens raden welke wissels in Weesp er in de huidige dienstregeling het vaakste omklappen...
  maandag 27 maart 2017 @ 11:43:51 #161
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169810176
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 10:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Delft Zuid zit in het viersporige deel.
Ow wacht, zie nu pas dat het over zo'n 5 jaar gaat spelen. Dan zou het moeten kunnen, zeker met een snelle Wisselstraat bij Schiedam.

quote:
Ik vraag me altijd af hoeveel mensen die overstap maken. Als je in het centrum moet zijn kan net zo goed bij HS de tram of een fiets pakken. Dan ben je volgens mij even snel en minder stressvol.
Iedere keer ben ik er weer verbaasd over hoeveel mensen er overstappen.
So we just called him Fred
  maandag 27 maart 2017 @ 12:02:25 #162
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169810479
Je moet er wel rekening mee houden dat als er wordt overgestapt tussen 6 x per uur een sprinter en 4 x per uur een IC dat er weinig knoop meer valt te maken.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 maart 2017 @ 12:03:07 #163
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169810492
Hebben we een tweede Voslaan van Winsum te pakken?

Op de Oude Trekweg bij Harlingen is opnieuw een auto op een trein gebotst. Ditmaal zijn er meerdere gewonden gevallen. Vorige maand was het daar ook al raak ...

http://nos.nl/artikel/216(...)erweg-friesland.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_169810511
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je moet er wel rekening mee houden dat als er wordt overgestapt tussen 6 x per uur een sprinter en 4 x per uur een IC dat er weinig knoop meer valt te maken.
Gelukkig rijdt er tegen die tijd ook een derde en vierde IC naar Den Haag C aldus de plannen. Hoe we dat maakbaar maken weet niemand maar dat terzijde
  maandag 27 maart 2017 @ 12:05:18 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169810534
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je moet er wel rekening mee houden dat als er wordt overgestapt tussen 6 x per uur een sprinter en 4 x per uur een IC dat er weinig knoop meer valt te maken.
Sprinter gaat ook 6x per uur rijden ;)
So we just called him Fred
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 maart 2017 @ 12:39:01 #166
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_169811178
quote:
In Harlingen zijn meerdere mensen
gewond geraakt bij een botsing tussen
een trein en een auto.De botsing was op
een overweg.De gewonden zitten nog in
de auto.Het is onduidelijk hoe ze eraan
toe zijn.Evenmin is bekend hoe de
botsing kon gebeuren.Het treinverkeer
tussen Dronryp en Harlingen ligt stil.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 27 maart 2017 @ 12:40:54 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_169811211
zie een paar berichten boven jou, Fles :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 maandag 27 maart 2017 @ 12:44:22 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_169811267
ja, ik zag het :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_169811281
Bij de Televaag ( :') ) hebben ze het over wellicht meerdere doden: http://www.telegraaf.nl/b(...)otst_met_auto__.html
  maandag 27 maart 2017 @ 12:53:00 #170
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169811399
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:05 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Sprinter gaat ook 6x per uur rijden ;)
De intercity alleen niet. Dat is exact wat ik zeg.
  maandag 27 maart 2017 @ 12:53:42 #171
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169811411
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:45 schreef b2py het volgende:
Bij de Televaag ( :') ) hebben ze het over wellicht meerdere doden: http://www.telegraaf.nl/b(...)otst_met_auto__.html
Vaak heb je dan het meeste aan de regionale omroep. Alleen is dat nu zo'n kliek met zo'n gek taaltje.
  maandag 27 maart 2017 @ 13:00:20 #172
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_169811547
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Vaak heb je dan het meeste aan de regionale omroep. Alleen is dat nu zo'n kliek met zo'n gek taaltje.
Leeuwarder Courant meldt twee doden. In het Nederlands.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
pi_169811553
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Vaak heb je dan het meeste aan de regionale omroep. Alleen is dat nu zo'n kliek met zo'n gek taaltje.
Daar is de NOS push
  maandag 27 maart 2017 @ 13:01:43 #174
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_169811567
quote:
11s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
Hebben we een tweede Voslaan van Winsum te pakken?
Nee, deze is nog min of meer beveiligd met een WILO, een soort lichtgewicht AKI.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  maandag 27 maart 2017 @ 13:07:46 #175
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_169811674
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 12:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

De intercity alleen niet. Dat is exact wat ik zeg.
Er rijden al 6 IC's tussen Den Haag en Rotterdam:
1100 (Den Haag C - Breda (- Eindhoven))
2200 (Amsterdam - Vlissingen)
2400 (Lelystad - Dordrecht (-Breda))
(Als je de 9200 (Amsterdam - Brussel) meetelt zijn het er zelfs 7.)

Door het bijvoorbeeld (weer) invoeren van een sprinter tussen R'dam Lombardijen en Leiden Centraal heb je elke 10 minuten een sprinter, een IC en tussen Den Haag C en HS een verbinding.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')