Dus. Glastreintje.
26 Maart 2017 - Terwijl bijna iedereen aan de Hoekse Lijn te vinden was, begon mijn dag met een rondje Botlek. Eerst werd RRF met een keteltrein bij de BotlekTankTerminal (BTT) geklikt, maar tijdens het wachten aldaar kwam er een losse V100 van Captrain voorbij over het dieselspoor richting de Theemsweg.
Na het klikken van de trein bij de BTT werd er richting de Theemsweg gereden, want dat moest haast wel een glastrein uithalen zijn.
Na wat rangeerwerk komt CapTrain met het eerste sleepje een eindje buiten de poort bij Broekman, maar omdat er 10 wagens uitgezet moesten worden ivm beschadigde verpakkingen van de glaslading, duurde het nog een tijdje voordat de trein met 17 wagens (ipv 27) kon vertrekken richting emplacement Botlek, alwaar 186 458 de trein over zou nemen richting Duitsland.
26 Maart 2017 - Nadat de 10 wagens uitgezet waren bij Broekman, kon CapTrain vertrekken richting emplacement Botlek. Aan de haak 17 wagens beladen met glas, die na een lokwissel verder via Bad Bentheim naar Duitsland gereden ging worden.