Ja, je kan doen maar het is toch een logische reactie? Mensen doen iets doms en schijnbaar mag dat niet meer dus worden er maatregelen genomen.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:14 schreef Zelfscanner het volgende:
En prorail wilt de spoorovergang weer sluiten
Het gecoördineerde schuttingwerk. IEDEREEN, behalve NS en Prorail natuurlijk adviseert om met de trein te gaanquote:Rijkswaterstaat,de ANWB en Schiphol
adviseren mensen die vanavond of morgen
een vlucht moeten halen met de trein te
gaan
Ze zullen wel een SGM II als IC in de spits pleurenquote:Op maandag 27 maart 2017 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het gecoördineerde schuttingwerk. IEDEREEN, behalve NS en Prorail natuurlijk adviseert om met de trein te gaan
Drietjes lukken niet, want die zijn bijna allemaal kaduukquote:Op maandag 27 maart 2017 19:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze zullen wel een SGM II als IC in de spits pleuren
Of de Kameel. Nul naar 100 in misschien als ze 'm van een flatgebouw flikkeren.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze zullen wel een SGM II als IC in de spits pleuren
quote:Op maandag 27 maart 2017 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Was ook mooi, paar jaar geleden bij Breukelen. En spoorwerkzaamheden EN wegwerkzaamheden. Sowieso dus al totaal niet op elkaar afgestemd, en ook nog doodleuk "NS adviseert met de auto te gaan" "ANWB adviseert de trein te nemen" Echt, ga dood dan
Als de NS het verkloot hoor je de ANWB toch ook niet adviseren 'pak de auto'quote:Op maandag 27 maart 2017 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het gecoördineerde schuttingwerk. IEDEREEN, behalve NS en Prorail natuurlijk adviseert om met de trein te gaan
Nee. Maar ze kunnen toch minstens proberen met ELKAAR te praten. Is dat zo moeilijk?quote:Op maandag 27 maart 2017 20:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Als de NS het verkloot hoor je de ANWB toch ook niet adviseren 'pak de auto'
quote:Op maandag 27 maart 2017 20:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Of de Kameel. Nul naar 100 in misschien als ze 'm van een flatgebouw flikkeren.
quote:Op maandag 27 maart 2017 20:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Of de Kameel. Nul naar 100 in misschien als ze 'm van een flatgebouw flikkeren.
Waarom zouden ze dat doen in dit geval? Wat heeft NS er voor baat bij om mensen de trein in te roepen?quote:Op maandag 27 maart 2017 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Maar ze kunnen toch minstens proberen met ELKAAR te praten. Is dat zo moeilijk?
Dat is toch hun core business? Mensen vervoeren in railvoertuigen?quote:Op maandag 27 maart 2017 20:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen in dit geval? Wat heeft NS er voor baat bij om mensen de trein in te roepen?
Ja, je hebt gelijk. NS WIL helemaal geen reizigers vervoeren. Dat is niet nieuw inderdaadquote:Op maandag 27 maart 2017 20:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen in dit geval? Wat heeft NS er voor baat bij om mensen de trein in te roepen?
Buiten de spits is nog plek zat.quote:Op maandag 27 maart 2017 20:11 schreef b2py het volgende:
Treinen die al vol zitten en dan mensen enthousiasmeren om de trein nog voller te maken
Maatschappelijke functie, beyotch.quote:Op maandag 27 maart 2017 20:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen in dit geval? Wat heeft NS er voor baat bij om mensen de trein in te roepen?
Nee dat is het niet.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, je kan doen maar het is toch een logische reactie? Mensen doen iets doms en schijnbaar mag dat niet meer dus worden er maatregelen genomen.
Ik zou nog steeds niet weten waarom NS van het dak moet schreeuwen dat die mens0n met de trein moeten gaanquote:Op maandag 27 maart 2017 20:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Maatschappelijke functie, beyotch.
Iedereen weet dat NS dat niet kan, dat verlengen van die treintjesquote:Op maandag 27 maart 2017 20:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Omdat ze eigenlijk iedere gelegenheid aan zouden moeten grijpen om hun treinen vol te laden, zelfs als dat tijdens dit soort perikelen betekent dat er meer menen moeten staan. Treinen van/naar Schiphol met de hoogst mogelijke dubbeldekscapaciteit rijden (y)
Ben jij wel lekker bij je hoofd of zoquote:Op maandag 27 maart 2017 20:11 schreef b2py het volgende:
Treinen die al vol zitten en dan mensen enthousiasmeren om de trein nog voller te maken
Dat komt echt niet overeen met de werkelijkheid.quote:Op maandag 27 maart 2017 20:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Iedereen weet dat NS dat niet kan, dat verlengen van die treintjes
Je kunt lachen, en ok, het was geen SGM II, maar gisteren reed er wel een wat verdwaalde DDAR (?) als intercity richting Schiphol weg uit Enschede!quote:Op maandag 27 maart 2017 19:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze zullen wel een SGM II als IC in de spits pleuren
quote:Op dinsdag 28 maart 2017 15:10 schreef b2py het volgende:
Gezocht, plaatje met meerdere vervoerders naast elkaar, een soort line-up. Wie o wie kan mij helpen?
En mocht je er eentje zonder copyright willen (zolang niet commercieel gebruikt):quote:Op dinsdag 28 maart 2017 15:22 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Arriva, Veolia, Breng, Syntus
ik ken minder indrukwekkende spoorbruggenquote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
Grapjassen hoor die Groningers. Het Dagblad van het Noorden noemt de nieuwe spoorbrug bij Zuidhorn in één adem met de Eiffeltoren, het Vrijheidsbeeld, het Sydney Operahuis en het Christusbeeld van Rio de Janeiro
https://www.dvhn.nl/groni(...)idhorn-22102101.html
het ding is nog enkelsporig ook omdat ze een paar miljoentjes wilden besparen. Een tweede ernaast bouwen kost straks nog eens dertig miljoen als ze dat tegen die tijd willen ...quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik ken minder indrukwekkende spoorbruggen
categorie je ziet ze alleen als je er met daglicht overheen gaat...
ja toen ik dagje uit was van de stichtingmoest wegleren naar Enschede zat ik naast een mcn standplaats hengelo. Die zat te vertellen dat ze over konden naar syntus en zolang als dat de huidige cao liep ze dezelfde voorwaarden als NS cao hielden maar daarna automagisch onder de nieuwe cao zouden gaan vallen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 11:18 schreef dennistd het volgende:
Syntus heeft nog altijd niet genoeg machinisten kunnen vinden, dus nu zoeken ze maar mensen die treinbestuurder willen worden: https://www.syntus.nl/ove(...)nbestuurders-gezocht
ik verwacht eerder dat hengelo op gaat houden te bestaan als standplaatsquote:Op woensdag 29 maart 2017 11:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Prima. Maar als de collega's uit Amsterdam en Rotterdam dan straks maar niet gaan klagen over de inhoud van het werkpakket als voor de collega's uit Hengelo, Enschede en Zwolle de diensten moeten worden aangepast omdat wat werk in die regio wegvalt.
Daarom heb ik het ook over verplaatsen ;-)quote:Op woensdag 29 maart 2017 12:01 schreef Salatrel het volgende:
Deventer is geen standplaats voor zover ik weet. Stukje natuurlijk verloop en vrijwillige overstap lijkt me meest logische als ze Hengelo op willen heffen
ze hebben voor de machinisten op een woensdag 32 diensten te verdelen (per wijzigingsblad 3-4) totaal aantal mcn is uiteraard meer.quote:Op woensdag 29 maart 2017 12:02 schreef b2py het volgende:
Hoe 'groot' is Hengelo? En hoe relevant is Hengelo? Starten nauwelijks treinen
Tja, ze rijden dan ook niet in de buurt.quote:Op woensdag 29 maart 2017 11:18 schreef dennistd het volgende:
Syntus heeft nog altijd niet genoeg machinisten kunnen vinden, dus nu zoeken ze maar mensen die treinbestuurder willen worden: https://www.syntus.nl/ove(...)nbestuurders-gezocht
een standplaats sluiten is een beste kostenbesparing denk ik zo dan denk ik niet dat ze er elders 1 gaan openenquote:Op woensdag 29 maart 2017 12:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Daarom heb ik het ook over verplaatsen ;-)
Leuker kunnen we het niet maken, wel krapper.quote:Op woensdag 29 maart 2017 17:56 schreef dennistd het volgende:
Met drie stellen naar Enschede gegaan en daar midden in de spits twee eraf gehaald....
quote:Op woensdag 29 maart 2017 18:29 schreef FredvZ het volgende:
Ik had niks te klagen vanmiddag. 3xICM4 vanaf Rotterdam naar Zwolle/Leeuwarden. We zaten met een mannetje of 6 in de voorste Bk-bak.
Intern solliciteren geen optie?quote:Op woensdag 29 maart 2017 11:18 schreef dennistd het volgende:
Syntus heeft nog altijd niet genoeg machinisten kunnen vinden, dus nu zoeken ze maar mensen die treinbestuurder willen worden: https://www.syntus.nl/ove(...)nbestuurders-gezocht
De cao nog daargelaten, wie gaat er vrijwillig een pendeldienstje rijden terwijl je nu landelijke wegbekendheid hebtquote:Op woensdag 29 maart 2017 11:40 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja toen ik dagje uit was van de stichtingmoest wegleren naar Enschede zat ik naast een mcn standplaats hengelo. Die zat te vertellen dat ze over konden naar syntus en zolang als dat de huidige cao liep ze dezelfde voorwaarden als NS cao hielden maar daarna automagisch onder de nieuwe cao zouden gaan vallen.
Was er 1 zo snugger te vragen hoelang die cao dan nog liep... Blijken de onderhandelingen in maart 2018 te beginnen !
Ik snap wel dat niemand over wil dat was in limburg niet anders.
Tuurlijk jongen, jij gaat je leuke, gevarieerde werk ook vast en zeker vrijwillig verruilen voor minder leuk en minder gevarieerd werk. Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Godgod wat een drama, een pendeldienstje rijden
Ik heb een hele stapel Exchange papieren. Hoor je mij janken "wie gaat er nou vrijwillig en vraag over Office beantwoorden?"
Hou toch eens op met dat verwende gedoe.
Ik kan me niet voorstellen dat hij op een forum waar zijn klanten meelezen lacherig gaat doen over werknemers bij de concurrent die er heel wat bekaaider vanaf komen, zeker niet als die klanten toch al weinig reden tot tevredenheid hadden over de geleverde diensten en de prijs die ze ervoor betalen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:54 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen, jij gaat je leuke, gevarieerde werk ook vast en zeker vrijwillig verruilen voor minder leuk en minder gevarieerd werk. Wat denk je zelf?
Het is alleen maar trein (dus geen combi met de bus) en ook alleen maar Enschede-Zwolle en Zwolle-Kampen (dus niet gecombineerd met Oldenzaal-Zutphen). Ik heb er wel over nagedacht, maar met dit in het gedachten lijkt het mij na een tijdje toch wel heel erg eentonig te worden. Ik heb dan ook niet gesolliciteerd voor de trein.quote:
Vandaar dat je regelmatig een ladder mee hebtquote:Op woensdag 29 maart 2017 21:12 schreef dennistd het volgende:
Het zou kunnen inderdaad, maar ik ben nu eigenlijk wel tevreden op de bus. Sinds een paar maanden een vast contract, dus daar kan ik voorlopig wel vooruit
FTFYquote:Op woensdag 29 maart 2017 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb een hele stapel Exchange papieren. Hoor je mij janken "wie gaat er nou vrijwillig alleen nog maar vragen over Office beantwoorden?"
ik heb niet landelijk mis Heerhugowaard - den helder en zuid Limburg nog...quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:31 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
De cao nog daargelaten, wie gaat er vrijwillig een pendeldienstje rijden terwijl je nu landelijke wegbekendheid hebt
Zuid-Limburg is wat lastiger, maar Heerhugowaaard - Den helder moet nog wel te doen zijn toch ?quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:46 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik heb niet landelijk mis Heerhugowaard - den helder en zuid Limburg nog...
Nouja missen is een beetje overdreven misschien...
is allebei wel te doen hoor Zuid-Limburg komen we sporadisch ook wel vanuit rotterdam geloof ik maar mijn roosterserie sowieso niet. Den Helder zit ook niet in mijn rooster dus heeft ook niet zo heel veel zin.quote:Op woensdag 29 maart 2017 23:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zuid-Limburg is wat lastiger, maar Heerhugowaaard - Den helder moet nog wel te doen zijn toch ?
Er zitten wel rangeerders voor het aftrappen en voorrijden, of staan ze op papier eigenlijk op Zutphen ingedeeld?quote:Op woensdag 29 maart 2017 12:01 schreef Salatrel het volgende:
Deventer is geen standplaats voor zover ik weet.
geen idee waar ze vandaan komen maar Zutphen lijkt me meest logisch jaquote:Op donderdag 30 maart 2017 00:38 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Er zitten wel rangeerders voor het aftrappen en voorrijden, of staan ze op papier eigenlijk op Zutphen ingedeeld?
Ik heb wel gesolliciteerd, volgende week contract tekenen en de CAO van Syntus is zo slecht nog niet, NS'ers zijn gewoon verwend. Maar als hun vinden dat elke dag Zwolle Enschede saai is, wens ik ze veel succes met het stuk Enschede - Deventer wat ze elke dag mogen rijden/passagieren..quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is alleen maar trein (dus geen combi met de bus) en ook alleen maar Enschede-Zwolle en Zwolle-Kampen (dus niet gecombineerd met Oldenzaal-Zutphen). Ik heb er wel over nagedacht, maar met dit in het gedachten lijkt het mij na een tijdje toch wel heel erg eentonig te worden. Ik heb dan ook niet gesolliciteerd voor de trein.
Gelukkig nietquote:Op donderdag 30 maart 2017 21:01 schreef dennistd het volgende:
Vallen in jouw huis de stenen ook omlaag James?
http://nos.nl/artikel/216(...)rst-een-helm-op.html
Wat maakt Tsjechië daarvoor eigenlijk geschikter ipv n ander land?quote:Op donderdag 30 maart 2017 23:51 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste SNG is inmiddels in Tsjechië gearriveerd
[ afbeelding ]
De maker van deze foto heeft nog wat meer plaatjes van het stel op zijn Flickr pagina staan
Alvast gefeliciteerd met je nieuwe baan dan, bijna-collegaquote:Op donderdag 30 maart 2017 21:12 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Ik heb wel gesolliciteerd, volgende week contract tekenen en de CAO van Syntus is zo slecht nog niet, NS'ers zijn gewoon verwend. Maar als hun vinden dat elke dag Zwolle Enschede saai is, wens ik ze veel succes met het stuk Enschede - Deventer wat ze elke dag mogen rijden/passagieren..
Wat me straks wel mooi lijkt, is de knop in Hengelo, nu nog met NS materieel er tussen. Maar straks volledig met Syntus treinen en bussen.
Ik zie het trouwens al voor me, dat je in je eigen huis met een helm op rond moet lopenquote:
In Tsjechië ligt de ring van Velim, een ovalen testcircuit voor treinen. De enige andere locatie daarvoor is net over de grens in Wildenrath, maar die is eigendom van Siemens dus daar gaat CAF zijn treinen niet laten testen natuurlijk. Die in Tsjechië is volgens mij gewoon van CD (de Tsjechische spoorwegen).quote:Op vrijdag 31 maart 2017 01:39 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Wat maakt Tsjechië daarvoor eigenlijk geschikter ipv n ander land?
Dit is trouwens nog in Duitsland, in Bad Schandau om precies te zijn.quote:Op donderdag 30 maart 2017 23:51 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste SNG is inmiddels in Tsjechië gearriveerd
[ afbeelding ]
De maker van deze foto heeft nog wat meer plaatjes van het stel op zijn Flickr pagina staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |