abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_169857576
quote:
10s.gif Op woensdag 29 maart 2017 11:18 schreef dennistd het volgende:
Syntus heeft nog altijd niet genoeg machinisten kunnen vinden, dus nu zoeken ze maar mensen die treinbestuurder willen worden: https://www.syntus.nl/ove(...)nbestuurders-gezocht
:D ja toen ik dagje uit was van de stichtingmoest wegleren naar Enschede zat ik naast een mcn standplaats hengelo. Die zat te vertellen dat ze over konden naar syntus en zolang als dat de huidige cao liep ze dezelfde voorwaarden als NS cao hielden maar daarna automagisch onder de nieuwe cao zouden gaan vallen.

Was er 1 zo snugger te vragen hoelang die cao dan nog liep... Blijken de onderhandelingen in maart 2018 te beginnen :')!

Ik snap wel dat niemand over wil dat was in limburg niet anders.
  woensdag 29 maart 2017 @ 11:45:32 #252
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169857675
Prima. Maar als de collega's uit Amsterdam en Rotterdam dan straks maar niet gaan klagen over de inhoud van het werkpakket als voor de collega's uit Hengelo, Enschede en Zwolle de diensten moeten worden aangepast omdat wat werk in die regio wegvalt.
pi_169857972
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 11:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Prima. Maar als de collega's uit Amsterdam en Rotterdam dan straks maar niet gaan klagen over de inhoud van het werkpakket als voor de collega's uit Hengelo, Enschede en Zwolle de diensten moeten worden aangepast omdat wat werk in die regio wegvalt.
ik verwacht eerder dat hengelo op gaat houden te bestaan als standplaats
  woensdag 29 maart 2017 @ 11:57:27 #254
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169857995
Zou dat dan verplaatst worden naar Deventer of opgaan in Enschede en Zutphen?
pi_169858084
Deventer is geen standplaats voor zover ik weet. Stukje natuurlijk verloop en vrijwillige overstap lijkt me meest logische als ze Hengelo op willen heffen
pi_169858120
Hoe 'groot' is Hengelo? En hoe relevant is Hengelo? Starten nauwelijks treinen
  woensdag 29 maart 2017 @ 12:06:50 #257
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169858197
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 12:01 schreef Salatrel het volgende:
Deventer is geen standplaats voor zover ik weet. Stukje natuurlijk verloop en vrijwillige overstap lijkt me meest logische als ze Hengelo op willen heffen
Daarom heb ik het ook over verplaatsen ;-)
pi_169858249
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 12:02 schreef b2py het volgende:
Hoe 'groot' is Hengelo? En hoe relevant is Hengelo? Starten nauwelijks treinen
ze hebben voor de machinisten op een woensdag 32 diensten te verdelen (per wijzigingsblad 3-4) totaal aantal mcn is uiteraard meer.

Rotterdam verdeeld er op dezelfde dag 108
  woensdag 29 maart 2017 @ 12:10:06 #259
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169858270
quote:
10s.gif Op woensdag 29 maart 2017 11:18 schreef dennistd het volgende:
Syntus heeft nog altijd niet genoeg machinisten kunnen vinden, dus nu zoeken ze maar mensen die treinbestuurder willen worden: https://www.syntus.nl/ove(...)nbestuurders-gezocht
Tja, ze rijden dan ook niet in de buurt.
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
pi_169858289
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 12:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Daarom heb ik het ook over verplaatsen ;-)
een standplaats sluiten is een beste kostenbesparing denk ik zo dan denk ik niet dat ze er elders 1 gaan openen :P
  woensdag 29 maart 2017 @ 12:47:12 #261
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_169859071
Een standplaats hebben is denk ik op zichzelf niet zo duur. Wat vooral duur is zijn de onnodige kilometers tussen een standplaats en de plek waar ditzelfde personeel nodig is. Het optimaliseren van de standplaatslocaties kan onder de streep meer geld opbrengen dan het sluiten van de locaties.
pi_169865232
FnpMacN.png
Grmbl. Ik wacht wel een half uurtje.
Bier.
pi_169865773
Met drie stellen naar Enschede gegaan en daar midden in de spits twee eraf gehaald....
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 29 maart 2017 @ 18:21:06 #264
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_169866279
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 17:56 schreef dennistd het volgende:
Met drie stellen naar Enschede gegaan en daar midden in de spits twee eraf gehaald....
Leuker kunnen we het niet maken, wel krapper. ^O^
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  Moderator woensdag 29 maart 2017 @ 18:29:09 #265
20849 crew  FredvZ
Beroepschagrijn
pi_169866450
Ik had niks te klagen vanmiddag. 3xICM4 vanaf Rotterdam naar Zwolle/Leeuwarden. We zaten met een mannetje of 6 in de voorste Bk-bak. :7
So we just called him Fred
Op vrijdag 4 augustus 2017 23:12 schreef Anne het volgende:
Luister gewoon even naar FredvZ. Dan komt alles goed 8-).
pi_169867631
In de ICE hebben ze nog steeds niet door dat de zomertijd is ingegaan.
  Moderator woensdag 29 maart 2017 @ 19:21:29 #267
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169867657
quote:
7s.gif Op woensdag 29 maart 2017 18:29 schreef FredvZ het volgende:
Ik had niks te klagen vanmiddag. 3xICM4 vanaf Rotterdam naar Zwolle/Leeuwarden. We zaten met een mannetje of 6 in de voorste Bk-bak. :7
_O_
lebt denn der alte Holzmichl noch?
  Moderator woensdag 29 maart 2017 @ 19:25:42 #268
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169867784
quote:
10s.gif Op woensdag 29 maart 2017 11:18 schreef dennistd het volgende:
Syntus heeft nog altijd niet genoeg machinisten kunnen vinden, dus nu zoeken ze maar mensen die treinbestuurder willen worden: https://www.syntus.nl/ove(...)nbestuurders-gezocht
Intern solliciteren geen optie? ;)
lebt denn der alte Holzmichl noch?
pi_169869874
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 11:40 schreef Salatrel het volgende:

[..]

:D ja toen ik dagje uit was van de stichtingmoest wegleren naar Enschede zat ik naast een mcn standplaats hengelo. Die zat te vertellen dat ze over konden naar syntus en zolang als dat de huidige cao liep ze dezelfde voorwaarden als NS cao hielden maar daarna automagisch onder de nieuwe cao zouden gaan vallen.

Was er 1 zo snugger te vragen hoelang die cao dan nog liep... Blijken de onderhandelingen in maart 2018 te beginnen :')!

Ik snap wel dat niemand over wil dat was in limburg niet anders.
De cao nog daargelaten, wie gaat er vrijwillig een pendeldienstje rijden terwijl je nu landelijke wegbekendheid hebt :')
  woensdag 29 maart 2017 @ 20:36:19 #270
31936 Dr_Flash
GoPro Master Chef
pi_169870012
Godgod wat een drama, een pendeldienstje rijden :')

Ik heb een hele stapel Exchange papieren. Hoor je mij janken "wie gaat er nou vrijwillig en vraag over Office beantwoorden?"

Hou toch eens op met dat verwende gedoe.
Wanneer was de laatste keer dat iemand hier bij het woord "subtiel" aan mij dacht?
pi_169870559
quote:
13s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Godgod wat een drama, een pendeldienstje rijden :')

Ik heb een hele stapel Exchange papieren. Hoor je mij janken "wie gaat er nou vrijwillig en vraag over Office beantwoorden?"

Hou toch eens op met dat verwende gedoe.
Tuurlijk jongen, jij gaat je leuke, gevarieerde werk ook vast en zeker vrijwillig verruilen voor minder leuk en minder gevarieerd werk. Wat denk je zelf? :')
pi_169870809
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 20:54 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen, jij gaat je leuke, gevarieerde werk ook vast en zeker vrijwillig verruilen voor minder leuk en minder gevarieerd werk. Wat denk je zelf? :')
Ik kan me niet voorstellen dat hij op een forum waar zijn klanten meelezen lacherig gaat doen over werknemers bij de concurrent die er heel wat bekaaider vanaf komen, zeker niet als die klanten toch al weinig reden tot tevredenheid hadden over de geleverde diensten en de prijs die ze ervoor betalen.
Wat dat betreft is een monopolie natuurlijk wel erg prettig...
pi_169870978
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 19:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Intern solliciteren geen optie? ;)
Het is alleen maar trein (dus geen combi met de bus) en ook alleen maar Enschede-Zwolle en Zwolle-Kampen (dus niet gecombineerd met Oldenzaal-Zutphen). Ik heb er wel over nagedacht, maar met dit in het gedachten lijkt het mij na een tijdje toch wel heel erg eentonig te worden. Ik heb dan ook niet gesolliciteerd voor de trein. :)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 29 maart 2017 @ 21:11:04 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_169871057
Maar als je eenmaal Machinist VB bent en al een tijdje gewerkt hebt bij Syntus kun je altijd nog overstappen naar NSR, een goederenboer, of misschien wel Eurobahn. Duits spreek je toch al :Y
We are shaping the future.
pi_169871104
Het zou kunnen inderdaad, maar ik ben nu eigenlijk wel tevreden op de bus. Sinds een paar maanden een vast contract, dus daar kan ik voorlopig wel vooruit ;)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')