SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Voor dit station moet dat mogen.quote:De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Tevens de intercity direct die stopt op Sloterdijk en Lelylaan
Dat is voor zover ik kan bedenken nog nooit voorgekomen?De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!Ik heb mijn laatste rit alweer gehad. Een slagje Maassluis West, paar dagen terug.
Hoek van Holland Strand is voor mij alweer een half jaar geleden. September vorig jaar stond ik daar voor het laatst. Maar hey, ik heb de foto's nog
[ Bericht 37% gewijzigd door MTL op 25-03-2017 12:50:01 ]b2py
Beton!Niet planmatig iigquote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:47 schreef Zelfscanner het volgende:
Tevens de intercity direct die stopt op Sloterdijk en Lelylaan
Dat is voor zover ik kan bedenken nog nooit voorgekomen?
Vaak genoeg gestrand, dat welFred
BeroepschagrijnJep nog maar 41 keer vertrekt hier een reguliere trein (en morgen dus 4 speciale treinen)quote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:45 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Voor dit station moet dat mogen.So we just called him FredClaude_Viole
Loopt te kloten...True with thatquote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:45 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Voor dit station moet dat mogen.Dr_Flash
CubeMeisterWel tactisch gepland natuurlijk. Net nou het strandseizoen begint, de trein naar het strand er voor een half jaar uit flikkeren. Koet sinking!Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenBest chill toch dat de RET het overneemt op de lijn naar Hoek v. Holland. Per slot van rekening is dat nog gemeente Rotterdam ook en je kunt nu nog verder met je dagkaart van de RET crossen (kon al naar Den Haag).derLudolf
allround beunhaasStrandquote:Op zaterdag 25 maart 2017 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel tactisch gepland natuurlijk. Net nou het strandseizoen begint, de trein naar het strand er voor een half jaar uit flikkeren. Koet sinking!
Zand
HollandKranplätze müssen verdichtet seinderLudolf
allround beunhaasHet enige stations waar dat ding niet is gestrand zijn Dalen en Venlo volgens mijquote:Op zaterdag 25 maart 2017 10:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet planmatig iig
Vaak genoeg gestrand, dat welKranplätze müssen verdichtet seinDr_Flash
CubeMeisterGeef de fiets van m'n opa terug en ROT OP naar je eigen mofrikaquote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenFred
BeroepschagrijnHoek van Holland strand wordt pas in 2018 weer geopend, maar dan stopt de metro wel écht bij het strand en niet meer op de plek waar 125 jaar geleden het strand was.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 12:44 schreef Dr_Flash het volgende:
Wel tactisch gepland natuurlijk. Net nou het strandseizoen begint, de trein naar het strand er voor een half jaar uit flikkeren. Koet sinking!So we just called him FredBitlord
Bitlord
Mijn nieuwste aanwinst van de collectie. Echt heel leuk om dit V250-modelletje te hebben. Heb toch een speciale band met dit materieel.Dr_Flash
CubeMeisterquote:
Apply water to burnt areaSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenRokStarr
BonusWebcare heeft wel humor soms
Bedacht me overigens vandaag nooit de hele Hoekse Lijn te hebben gereisd... Haven-Strand nooit gedaanDr_Flash
CubeMeisterNice bitlord! Kosten enigszins binnen de perken kunnen houden? Kan me voorstellen dat dit soort dingen nogal prijzig zijnquote:Op zaterdag 25 maart 2017 16:07 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn nieuwste aanwinst van de collectie. Echt heel leuk om dit V250-modelletje te hebben. Heb toch een speciale band met dit materieel.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleendennistd
FOK!sport *O*Je hebt nog t/m 31 maart. Morgen zelfs met historisch materieel: http://nieuws.ns.nl/downl(...)eidhoekselijndef.pdfquote:Op zaterdag 25 maart 2017 18:17 schreef RokStarr het volgende:
Webcare heeft wel humor soms
Bedacht me overigens vandaag nooit de hele Hoekse Lijn te hebben gereisd... Haven-Strand nooit gedaanPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenJames1988
SchommelbotenloverLeuke aanwinst! Ik heb er ook eentje op m'n hobbyplankje staan:quote:Op zaterdag 25 maart 2017 16:07 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn nieuwste aanwinst van de collectie. Echt heel leuk om dit V250-modelletje te hebben. Heb toch een speciale band met dit materieel.
Dr_Flash
CubeMeisterOp eoa manier blijven die SNCFdildo's een magische aantrekkingskracht hebben JamesSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenJames1988
SchommelbotenloverJaaaa, ze zijn leuk hè?quote:Op zaterdag 25 maart 2017 20:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Op eoa manier blijven die SNCFdildo's een magische aantrekkingskracht hebben James
[ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 25-03-2017 20:55:17 ]Bitlord
BitlordVolgens mij 31 euro inclusief verzendkosten. Zat een keurig NS HiSpeed-doosje bij, dus moest verzonden worden via pakketpost. Ik vind het een redelijk bedrag, alhoewel het wel tien euro duurder werd door een kleine bied-oorlog op Marktplaats. Maar het alsnog een stuk goedkoper dan al die andere modelletjes die ik in de kast heb staan.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 19:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nice bitlord! Kosten enigszins binnen de perken kunnen houden? Kan me voorstellen dat dit soort dingen nogal prijzig zijnzondag 26 maart 2017 @ 07:47:02 #30Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Het gaat weer goed met de planning deze zondag ochtend. De 1e trein van de dag op dit traject heeft geen machinist.
[ Bericht 10% gewijzigd door Zelfscanner op 26-03-2017 07:58:09 ]De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!dennistd
FOK!sport *O*De eerste trein uit Twente gelukkig welPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevendennistd
FOK!sport *O*Overigens staan vanaf Apd alweer mensen in deze losse ICM-III... NS gaat mij niet wijsmaken dat ze op zondagmorgen te weinig materieel hebbenPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenzondag 26 maart 2017 @ 09:19:35 #33Fred
BeroepschagrijnNiks voor mij om zo vroeg op pad te zijn op zondag: ik ben precies op tijd op Gouda voor de planmatig niet-rijdende trein van .22 naar RotterdamSo we just called him Freddennistd
FOK!sport *O*Ik ben mooi op tijd voor de ook niet rijdende trein van .52
Als heb je vanuit Twente op zondagmorgen geen andere keus dan ergens een kwartier wachten...PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenzondag 26 maart 2017 @ 09:34:09 #35Fred
Beroepschagrijn876 komt zojuist voorrijden om de IC voor te laten:
https://imgur.com/gallery/VbAOCSo we just called him Fredzondag 26 maart 2017 @ 09:36:54 #36Fred
BeroepschagrijnDie IC is overigens óók een knusse solo ICM-3So we just called him Fredzondag 26 maart 2017 @ 10:15:59 #37Fred
BeroepschagrijnIk voel me underdressed tussen alle treinliefhebbers in Rotterdam. Die hebben tassen bij zich alsof ze de rimboe in gaan.So we just called him Fredzondag 26 maart 2017 @ 10:46:11 #38b2py
Beton!Groepsfoto van alle Fokkers die naar de Hoekse lijn zijn!zondag 26 maart 2017 @ 10:55:11 #39Fred
BeroepschagrijnDenk dat meeste FOK!ers mij niet eens gaan vinden.So we just called him Fredzondag 26 maart 2017 @ 10:56:42 #40Fred
BeroepschagrijnZojuist voor het eerst gevloek gehoord over de ICD die wél rijdt: bij binnenkomst in Rotterdam blokkeerde hij het zicht op de vertrekkende 876So we just called him Fredzondag 26 maart 2017 @ 11:21:45 #41Fred
BeroepschagrijnSta nu naast een of andere PR Pipo in mat '46.So we just called him Fredzondag 26 maart 2017 @ 11:24:11 #42Fred
Beroepschagrijn273 in Rotterdam https://imgur.com/gallery/CpPpdSo we just called him Fredzondag 26 maart 2017 @ 11:24:37 #43b2py
Beton!NS
Abbo met terugwerkende kracht geannuleerd en per morgen Dal Vrijzondag 26 maart 2017 @ 11:50:53 #44Fred
BeroepschagrijnIn Hoek van Holland toch wat teleurgestelde mensen die dachten zo in te kunnen stappen in de speciale ritten.So we just called him Fredzondag 26 maart 2017 @ 12:04:55 #45Fred
BeroepschagrijnVoor veel mensen is het ook onduidelijk dat ze in Hoek van Holland uit én in moeten checken voor de terugrit.So we just called him Fredzondag 26 maart 2017 @ 12:08:29 #47Zug-Chef
Zug-ChefIk was er al bang voor. Goed dat ik thuis gebleven benzondag 26 maart 2017 @ 12:24:58 #49Fred
BeroepschagrijnDie gingen natuurlijk voor de sluitseinenquote:So we just called him Fredzondag 26 maart 2017 @ 12:26:05 #50Fred
BeroepschagrijnIk sta nu met 273 voor een rood sein voor VlaardingenSo we just called him Fredzondag 26 maart 2017 @ 12:55:27 #51b2py
Beton!Ik vermoed dat er een voertuig vanaf de andere kant komt maar het framed wel lekker ditquote:Op zondag 26 maart 2017 12:24 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Die gingen natuurlijk voor de sluitseinenzondag 26 maart 2017 @ 12:59:13 #52Fred
BeroepschagrijnSpoorloper op de Hoekse Lijn...So we just called him Fredzondag 26 maart 2017 @ 13:11:19 #54Fred
Beroepschagrijn766 in Rotterdam https://imgur.com/gallery/K3tQKSo we just called him Fredzondag 26 maart 2017 @ 13:57:52 #55Fred
BeroepschagrijnZe zijn trouwens erg voortvarend bij de NS: de OV-chip paaltjes zijn in Hoek van Holland Haven al buiten gebruik genomen.So we just called him Fredzondag 26 maart 2017 @ 14:14:59 #57Fred
BeroepschagrijnVolgens het omroepbericht wel, ter vervanging staat er "mobiele apparatuur". Heb ze zelf überhaupt niet gezien, ik reis met een e-ticket.quote:So we just called him Fredzondag 26 maart 2017 @ 14:17:11 #58MTL
Maak je me weer dood met een blije mus
Ik denk: ha, kan ik eindelijk weer eens een echte storing doorgeven, maar helaas. Jammer ditzondag 26 maart 2017 @ 14:22:30 #59Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Pak een schroevendraaier en kniptang en neem hem mee als souveniertje. Net als het stationsnaam bord.quote:Op zondag 26 maart 2017 13:57 schreef FredvZ het volgende:
Ze zijn trouwens erg voortvarend bij de NS: de OV-chip paaltjes zijn in Hoek van Holland Haven al buiten gebruik genomen.De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!zondag 26 maart 2017 @ 14:22:55 #60Fred
BeroepschagrijnNog een geluk dat het te koud is om de mussen dood van het dak te laten vallen.So we just called him Fredzondag 26 maart 2017 @ 14:24:49 #61Fred
BeroepschagrijnDat zit niet bepaald in mijn standaarduitrusting als ik met de trein heen en weer ga.quote:Op zondag 26 maart 2017 14:22 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Pak een schroevendraaier en kniptang en neem hem mee als souveniertje. Net als het stationsnaam bord.So we just called him FredPeterselieman
Maffe Frieswat wel van de spottersuitrusting?quote:Op zondag 26 maart 2017 14:24 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Dat zit niet bepaald in mijn standaarduitrusting als ik met de trein heen en weer ga.Altijd onderweg naar het avontuurzondag 26 maart 2017 @ 14:48:05 #63MTL
https://m.facebook.com/st(...)3&id=331499490295000
Zo te horen moet ik blij zijn dat ik lekker thuis ben vandaagzondag 26 maart 2017 @ 14:55:44 #64Salatrel
Salatrelecht he. Het is een goed weekend voor nachtdiensten.quote:Op zondag 26 maart 2017 14:48 schreef MTL het volgende:
https://m.facebook.com/st(...)3&id=331499490295000
Zo te horen moet ik blij zijn dat ik lekker thuis ben vandaagzondag 26 maart 2017 @ 14:58:07 #65Fred
BeroepschagrijnHelemaal niets. Geen zin om met zo'n tas te slepen.quote:So we just called him Fredzondag 26 maart 2017 @ 15:01:22 #66Fred
BeroepschagrijnTja, waarom zou je je leven niet wagen voor dat ene perfecte plaatje?quote:Op zondag 26 maart 2017 14:48 schreef MTL het volgende:
https://m.facebook.com/st(...)3&id=331499490295000
Zo te horen moet ik blij zijn dat ik lekker thuis ben vandaagSo we just called him FredPeterselieman
Maffe Friesstaak de boel maar even en veeg het gebied schoonquote:Op zondag 26 maart 2017 14:48 schreef MTL het volgende:
https://m.facebook.com/st(...)3&id=331499490295000
Zo te horen moet ik blij zijn dat ik lekker thuis ben vandaagAltijd onderweg naar het avontuurzondag 26 maart 2017 @ 15:11:57 #68Fred
BeroepschagrijnDe spotters lijken nog niet helemaal gewend aan de museale status van mat '64: zodra mat '46 of mat '54 in de buurt is rennen ze massaal naar het spoor toe, als mat '64 aan komt rijden rennen ze weg.So we just called him FredMat 64 is ook maar 10 jaar ouder dan de sprinters die nu nog een paar dagen op de Hoekse Lijn rijden.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:11 schreef FredvZ het volgende:
De spotters lijken nog niet helemaal gewend aan de museale status van mat '64: zodra mat '46 of mat '54 in de buurt is rennen ze massaal naar het spoor toe, als mat '64 aan komt rijden rennen ze weg.zondag 26 maart 2017 @ 15:57:47 #71Fred
BeroepschagrijnSterker nog, de oudste tweedelige SGM stellen zijn ouder dan jongste mat '64quote:Op zondag 26 maart 2017 15:42 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Mat 64 is ook maar 10 jaar ouder dan de sprinters die nu nog een paar dagen op de Hoekse Lijn rijden.So we just called him Fredzondag 26 maart 2017 @ 16:15:56 #72Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Mat64
Niet eens 2 treinstellenDe kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!dennistd
FOK!sport *O*Er is maar één museum stel rijvaardig...quote:
En het scheelt zelfs maar een jaar of 6PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenzondag 26 maart 2017 @ 16:32:23 #74b2py
Beton!ProRail had een legertje BOA's heen moeten sturen, goed voor het bonnenquotumquote:Op zondag 26 maart 2017 14:48 schreef MTL het volgende:
https://m.facebook.com/st(...)3&id=331499490295000
Zo te horen moet ik blij zijn dat ik lekker thuis ben vandaagzondag 26 maart 2017 @ 16:35:00 #75Fred
BeroepschagrijnBestaat de 419 überhaupt nog?quote:Op zondag 26 maart 2017 16:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er is maar één museum stel rijvaardig...
En het scheelt zelfs maar een jaar of 6So we just called him Fredzondag 26 maart 2017 @ 17:41:50 #77greavy
Kritische VIRM-haterEn ik was wel bij de Hoekse Lijn, maar pas laat. Er reed een veel interessantere glastrein in de Rotterdamse Botlek. Daarna heb ik mijn tijd bij de Maeslantkering maar volgemaakt voordat LTE een keteltrein in Vlaardingen ging ophalen.zondag 26 maart 2017 @ 18:12:19 #78greavy
Kritische VIRM-haterDus. Glastreintje.
26 Maart 2017 - Terwijl bijna iedereen aan de Hoekse Lijn te vinden was, begon mijn dag met een rondje Botlek. Eerst werd RRF met een keteltrein bij de BotlekTankTerminal (BTT) geklikt, maar tijdens het wachten aldaar kwam er een losse V100 van Captrain voorbij over het dieselspoor richting de Theemsweg.
Na het klikken van de trein bij de BTT werd er richting de Theemsweg gereden, want dat moest haast wel een glastrein uithalen zijn.
Na wat rangeerwerk komt CapTrain met het eerste sleepje een eindje buiten de poort bij Broekman, maar omdat er 10 wagens uitgezet moesten worden ivm beschadigde verpakkingen van de glaslading, duurde het nog een tijdje voordat de trein met 17 wagens (ipv 27) kon vertrekken richting emplacement Botlek, alwaar 186 458 de trein over zou nemen richting Duitsland.
26 Maart 2017 - Nadat de 10 wagens uitgezet waren bij Broekman, kon CapTrain vertrekken richting emplacement Botlek. Aan de haak 17 wagens beladen met glas, die na een lokwissel verder via Bad Bentheim naar Duitsland gereden ging worden.
zondag 26 maart 2017 @ 19:16:27 #79b2py
Beton!Wat bijzonder dat ze glas vervoeren over het spoor, had ik niet verwacht.zondag 26 maart 2017 @ 19:24:09 #80greavy
Kritische VIRM-haterHet is eerst een proefvervoer van 3 treinen met elk 2 wagens geweest. Dit schijnt glas te zijn dat nog volledig onbehandeld is, en bij tussenkomst met water gaat roesten.
Het vervoer zal elke 2 tot 4 weken een ritje hebben; voorheen ging dit met vrachtwagens.
De vorige keer is zo'n bloktrein bij Tilburg aan de kant gezet, omdat er één uiteinde van een spanband een beetje wapperde. Er zat niks los, maar de machinist kon mooi alle spanbanden controleren voor hij verder mocht. Daarom zijn er vandaag 10 wagens uitgezet waar scheuren in het zeil met ducttape gerepareerd waren, want dat gaat geheid los onderweg met alle gevolgen van dien (wagens alsnog uitzetten, eventuele boete voor vervoerder enz).zondag 26 maart 2017 @ 19:26:13 #81b2py
Beton!Als het ergens matig beschermd is tegen water is op een trein, maar dat zal wel aan mij liggen denk ikzondag 26 maart 2017 @ 19:29:23 #84greavy
Kritische VIRM-haterDe bloktreinen zouden 27 wagens worden, vandaag dus maar 17. Volgende keer misschien weer 27, als ze dan tenminste bij de belading snappen wat ze nu fout deden. Leuk zicht is het in ieder geval wel.zondag 26 maart 2017 @ 19:34:37 #85Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Zondequote:Op zondag 26 maart 2017 16:23 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er is maar één museum stel rijvaardig...
En het scheelt zelfs maar een jaar of 6
Had wel gehoopt/gedacht na de mat64 afvoer dat er nog 1 extra bij kwam.De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!Ik geef hem eigenlijk groot gelijk als hij er niet van gediend is dat zo'n halve zool het nodig vindt om hem te duwen, onbeleefd aan te spreken en ongevraagd te filmen.quote:Op zondag 26 maart 2017 19:29 schreef WethouderHekking het volgende:
Je vindt wel hilarische filmpjes van vandaag op Youtube
Boze meneer op het einde.
Het is zeker een rare snuiter :quote:Op zondag 26 maart 2017 19:47 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ik geef hem eigenlijk groot gelijk als hij er niet van gediend is dat zo'n halve zool het nodig vindt om hem te duwen, onbeleefd aan te spreken en ongevraagd te filmen.
zondag 26 maart 2017 @ 20:01:04 #88Fred
BeroepschagrijnKomt er zomaar opeens een mod in beeldquote:Op zondag 26 maart 2017 19:29 schreef WethouderHekking het volgende:
Je vindt wel hilarische filmpjes van vandaag op Youtube
Boze meneer op het einde.
So we just called him FredHeb je je zelf gespot?quote:Op zondag 26 maart 2017 20:01 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Komt er zomaar opeens een mod in beeldzondag 26 maart 2017 @ 20:06:56 #91Bitlord
BitlordWeet iemand waarom er toen toch nog Mat 64 is geleverd in plaats van meer Sprinters? Allebei van Talbot.quote:Op zondag 26 maart 2017 15:57 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Sterker nog, de oudste tweedelige SGM stellen zijn ouder dan jongste mat '64
zondag 26 maart 2017 @ 20:09:15 #92James1988
SchommelbotenloverAnder inzetgebied? Mat '64 heeft niet altijd in stoptreinen gereden.Wat oogt die Sprinter daar nog mooi nieuw eigenlijk, ondanks de schadequote:Op zondag 26 maart 2017 20:14 schreef b2py het volgende:
Laten we dit op de Hoekse lijn ook niet vergeten
[ afbeelding ]zondag 26 maart 2017 @ 20:52:27 #99b2py
Beton!Ik herken er geenquote:Op zondag 26 maart 2017 20:31 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Nou, wie van hier zijn dit?Dr_Flash
CubeMeisterPrima dagje om thuis te blijven dusSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenzondag 26 maart 2017 @ 21:13:21 #102Fred
BeroepschagrijnDe Sprinters waren in eerste instantie bedoeld voor lijnen met veel stops in de Randstad, zoals de Zoetermeer stadslijn (icm Hofplein) en de lijn naar Nieuwegein.quote:Op zondag 26 maart 2017 20:06 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Weet iemand waarom er toen toch nog Mat 64 is geleverd in plaats van meer Sprinters? Allebei van Talbot.
[ afbeelding ]
(Die laatste is nooit aangelegd, maar stond al wel op de koersrol van SGM)So we just called him Fredzondag 26 maart 2017 @ 21:15:46 #103Salatrel
SalatrelVolgens Rijnmond reden naast het historisch materieel ook de normale moderne sprinters heen en weer. Modern is blijkbaar een rekbaar begrip...zondag 26 maart 2017 @ 21:16:08 #104Fred
BeroepschagrijnToen was er nog genoeg geld om treinen vaak te poetsen.quote:Op zondag 26 maart 2017 20:27 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Wat oogt die Sprinter daar nog mooi nieuw eigenlijk, ondanks de schadeSo we just called him Fredzondag 26 maart 2017 @ 21:17:50 #105James1988
SchommelbotenloverEr zit iets in wat automatisch de volgende bestemming omroept, en de deuren maken piepjes voor ze dichtgaan. Wat wil je nog meer?quote:Op zondag 26 maart 2017 21:15 schreef Salatrel het volgende:
Volgens Rijnmond reden naast het historisch materieel ook de normale moderne sprinters heen en weer. Modern is blijkbaar een rekbaar begrip...dennistd
FOK!sport *O*Ik ken er eentje van, voor de rest herken ik er wel wat van gezicht. Geen idee of ze hier actief zijn.quote:Op zondag 26 maart 2017 20:31 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Nou, wie van hier zijn dit?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenzondag 26 maart 2017 @ 21:20:03 #107DeaDLocK2K
Bier.Laten we Fles in Hilversum ook niet vergeten:
Bier.dennistd
FOK!sport *O*Overigens heel handig in Rijssen: moeten wachten op de roestrijdende tegentrein...PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenzondag 26 maart 2017 @ 21:23:47 #109Fred
BeroepschagrijnZe zijn volgens mij sowieso vergeten een plukstel kaal te plukken. Nu zitten er dit soort dingen in:quote:Op zondag 26 maart 2017 19:34 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Zonde
Had wel gehoopt/gedacht na de mat64 afvoer dat er nog 1 extra bij kwam.
Hier horen twee klapstoelen te zitten. En zo iets basaals had makkelijk uit een ander stel gehaald kunnen worden.So we just called him Fredzondag 26 maart 2017 @ 22:06:30 #110ReisT
FahrtreppenbenutzungshinweiseNee hoor, die paaltjes werkten gewoon. De poortjes op de Hoekse lijn zijn wel buiten dienst maar die heeft Hoek van Holland niet...quote:Op zondag 26 maart 2017 13:57 schreef FredvZ het volgende:
Ze zijn trouwens erg voortvarend bij de NS: de OV-chip paaltjes zijn in Hoek van Holland Haven al buiten gebruik genomen.zondag 26 maart 2017 @ 22:07:37 #111James1988
SchommelbotenloverEr werd in Hoek van Holland Haven wel omgeroepen dat je de mobiele apparatuur moest gebruiken...zondag 26 maart 2017 @ 22:12:06 #113DeaDLocK2K
Bier.Ik was fok vergeten toen ik m'n rondje "Wat is het nog lang licht eah" deed.Bier.zondag 26 maart 2017 @ 22:14:14 #114Duvel
Gevallen engel.Hoe was het ritje met de Hondekop?quote:Op zondag 26 maart 2017 22:07 schreef James1988 het volgende:
Er werd in Hoek van Holland Haven wel omgeroepen dat je de mobiele apparatuur moest gebruiken...Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepezondag 26 maart 2017 @ 22:15:34 #116Duvel
Gevallen engel.Staand op het balkon van Mat 46 van Hlds naar Rtd was ook wel grappig.quote:Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepezondag 26 maart 2017 @ 22:17:55 #117Fred
BeroepschagrijnDie gasten van Mat54 zijn wel een stuk gestressder dan wat er op de Mat '46 en Mat '64 aan personeel zat.
Stond in Hoek van Holland een beetje de trein te bekijken van binnen en moest steeds maar even aan de kant om dat er weer zo'n figuur met porto of een vuilniszak langs moest.So we just called him Fredzondag 26 maart 2017 @ 22:18:46 #118James1988
SchommelbotenloverDie gasten van stichting Mat '54 hebben dan ook al de nodige ellende gehad met die trein (vandalisme enzulks)..zondag 26 maart 2017 @ 22:21:37 #119Fred
BeroepschagrijnIk snap dat dat vervelend is en vind het ook knap dat ze door hebben gezet, maar das toch nog geen reden om zo onvriendelijk te doen tegen mensen die het eindresultaat staan te bewonderen?quote:Op zondag 26 maart 2017 22:18 schreef James1988 het volgende:
Die gasten van stichting Mat '54 hebben dan ook al de nodige ellende gehad met die trein (vandalisme enzulks)..So we just called him FredPeterselieman
Maffe Friesklopt, maar juist onder die groep zitten ook grote vandalen. Die zitten een beetje in dezelfde categorie als degenen die voor het perfecte plaatje zich op illegaal terrein begeven.quote:Op zondag 26 maart 2017 22:21 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik snap dat dat vervelend is en vind het ook knap dat ze door hebben gezet, maar das toch nog geen reden om zo onvriendelijk te doen tegen mensen die het eindresultaat staan te bewonderen?Altijd onderweg naar het avontuurzondag 26 maart 2017 @ 22:26:40 #121b2py
Beton!Dat is toch niet op de Hoekse lijn johquote:Op zondag 26 maart 2017 21:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Laten we Fles in Hilversum ook niet vergeten:zondag 26 maart 2017 @ 22:29:38 #123Bitlord
BitlordWas vanmiddag in de buurt van Apeldoorn en wilde nog even een rondje lopen bij de VSM. Was weinig activiteit, de vrijwilligers die er waren zaten shagjes te roken in de zon.
Achterop het terrein zag ik nog wat materieel staan, waarvan ik niet weet wat de nummers zijn weet iemand dat misschien?
Het locomotiefje achter de 2203.
Deze dus
zondag 26 maart 2017 @ 22:36:28 #126DeaDLocK2K
Bier.In Nederland rookt echt maar heel weinig personeel in vergelijking met DB en ÖBB.Bier.zondag 26 maart 2017 @ 22:38:23 #127Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Ook pas sinds 2003-2006. Hadden ze ook bij de mat kunnen inbouwenquote:Op zondag 26 maart 2017 21:17 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er zit iets in wat automatisch de volgende bestemming omroept, en de deuren maken piepjes voor ze dichtgaan. Wat wil je nog meer?De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!zondag 26 maart 2017 @ 22:41:35 #128James1988
SchommelbotenloverIk heb het idee dat dat voor de hele samenleving wel geldt.quote:Op zondag 26 maart 2017 22:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
In Nederland rookt echt maar heel weinig personeel in vergelijking met DB en ÖBB.zondag 26 maart 2017 @ 22:42:03 #129Duvel
Gevallen engel.DIt is toch een rijtuig Plan K, AB 7367?quote:Op zondag 26 maart 2017 22:29 schreef Bitlord het volgende:
Was vanmiddag in de buurt van Apeldoorn en wilde nog even een rondje lopen bij de VSM. Was weinig activiteit, de vrijwilligers die er waren zaten shagjes te roken in de zon.
Achterop het terrein zag ik nog wat materieel staan, waarvan ik niet weet wat de nummers zijn weet iemand dat misschien?
[ afbeelding ]Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De PaepePeterselieman
Maffe FriesTKp 5353quote:Op zondag 26 maart 2017 22:29 schreef Bitlord het volgende:
Was vanmiddag in de buurt van Apeldoorn en wilde nog even een rondje lopen bij de VSM. Was weinig activiteit, de vrijwilligers die er waren zaten shagjes te roken in de zon.
Achterop het terrein zag ik nog wat materieel staan, waarvan ik niet weet wat de nummers zijn weet iemand dat misschien?
[ afbeelding ]
Het locomotiefje achter de 2203.
[ afbeelding ]
Deze dus
http://www.stoomtrein.org/collectie/brtkp.htmlAltijd onderweg naar het avontuurzondag 26 maart 2017 @ 22:43:55 #131DeaDLocK2K
Bier.Dat idee heb ik niet maar mijn bron is wel echt persoonlijke ervaring en ik spendeer een maand per jaar in Duitsland gemiddeld. Vooral in Beieren. In Oostenrijk lijkt het wel alsof echt bijna iedereen rookt. Of 50/50 ofzo.quote:Op zondag 26 maart 2017 22:41 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat dat voor de hele samenleving wel geldt.Bier.Peterselieman
Maffe FriesZo te zien welquote:Op zondag 26 maart 2017 22:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
DIt is toch een rijtuig Plan K, AB 7367?
http://www.nmld.nl/nl/object/1693Altijd onderweg naar het avontuurzondag 26 maart 2017 @ 22:58:00 #133Duvel
Gevallen engel.Ik gebruikte dezelfde bron, het zal dan dus wel.quote:Op zondag 26 maart 2017 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zo te zien wel
http://www.nmld.nl/nl/object/1693Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepezondag 26 maart 2017 @ 23:06:56 #134b2py
Beton!Ik zie ze steeds vaker met zo'n e-sigaret even snel hijssen bij een 'korte stop'quote:Op zondag 26 maart 2017 22:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
In Nederland rookt echt maar heel weinig personeel in vergelijking met DB en ÖBB.zondag 26 maart 2017 @ 23:16:37 #135Salatrel
SalatrelNet op Rotterdam stond er ook weer zon koekwaus tegen mij aan te hinniken. Ken mij het wat bommen dat jij van mening bent dat 2x slt4 teveel is op zondagavond om 22:55 naar Amsterdam.Peterselieman
Maffe FriesHeerlijk hequote:Op zondag 26 maart 2017 23:16 schreef Salatrel het volgende:
Net op Rotterdam stond er ook weer zon koekwaus tegen mij aan te hinniken. Ken mij het wat bommen dat jij van mening bent dat 2x slt4 teveel is op zondagavond om 22:55 naar Amsterdam.Altijd onderweg naar het avontuurzondag 26 maart 2017 @ 23:37:18 #139Duvel
Gevallen engel.Die van een uur eerder was SLT6+4. Ha!quote:Op zondag 26 maart 2017 23:16 schreef Salatrel het volgende:
Net op Rotterdam stond er ook weer zon koekwaus tegen mij aan te hinniken. Ken mij het wat bommen dat jij van mening bent dat 2x slt4 teveel is op zondagavond om 22:55 naar Amsterdam.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepezondag 26 maart 2017 @ 23:40:51 #140Salatrel
SalatrelDie van een half uur eerder ook
Hij kwam eerst al vragen of ik de trein ging rijden? Nee
Oh dat dacht ik want ik zag u uw tas wegzetten....
Ik heb helemaal geen tas bij me mijn bakje bruine boterhammen met Calvé pindakaas (met stukjes noot) past gewoon in mijn jaszakzondag 26 maart 2017 @ 23:42:30 #141Duvel
Gevallen engel.Allemachtig, wat een druif.quote:Op zondag 26 maart 2017 19:29 schreef WethouderHekking het volgende:
Je vindt wel hilarische filmpjes van vandaag op Youtube
Boze meneer op het einde.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepezondag 26 maart 2017 @ 23:43:44 #142Duvel
Gevallen engel.Je maakt toch wat mee hè. Ik ging gewoon zitten en hij reed, grotendeels leeg, weg. Zo mooi kan het zijn.quote:Op zondag 26 maart 2017 23:40 schreef Salatrel het volgende:
Die van een half uur eerder ook
Hij kwam eerst al vragen of ik de trein ging rijden? Nee
Oh dat dacht ik want ik zag u uw tas wegzetten....
Ik heb helemaal geen tas bij me mijn bakje bruine boterhammen met Calvé pindakaas (met stukjes noot) past gewoon in mijn jaszakNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepezondag 26 maart 2017 @ 23:46:25 #143Duvel
Gevallen engel.Mat '64 mag 140, SGM 120.quote:Op zondag 26 maart 2017 20:06 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Weet iemand waarom er toen toch nog Mat 64 is geleverd in plaats van meer Sprinters? Allebei van Talbot.
[ afbeelding ]Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepezondag 26 maart 2017 @ 23:47:09 #144Salatrel
Salatrelik voelde me bekeken en daardoor een beetje viesquote:Op zondag 26 maart 2017 23:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je maakt toch wat mee hè. Ik ging gewoon zitten en hij reed, grotendeels leeg, weg. Zo mooi kan het zijn.zondag 26 maart 2017 @ 23:49:26 #145Duvel
Gevallen engel.Ik vind pindakaas vies.quote:Op zondag 26 maart 2017 23:47 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik voelde me bekeken en daardoor een beetje viesNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepezondag 26 maart 2017 @ 23:53:04 #146Daffodil31LE
Pienter PookjeDie stem en het taalgebruik van die kerel, geweldig! Net of je Joost Prinsen hoort.quote:Op zondag 26 maart 2017 19:29 schreef WethouderHekking het volgende:
Je vindt wel hilarische filmpjes van vandaag op Youtube
Boze meneer op het einde.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !zondag 26 maart 2017 @ 23:54:54 #147Duvel
Gevallen engel.Gek, bij Joost Prinsen krijg ik nooit de neiging 'm een knuppel in z'n nek te leggen.quote:Op zondag 26 maart 2017 23:53 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Die stem en het taalgebruik van die kerel, geweldig! Net of je Joost Prinsen hoort.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De PaepederLudolf
allround beunhaasVond nog steeds veel personeel echt stinken naar shagquote:Op zondag 26 maart 2017 22:36 schreef DeaDLocK2K het volgende:
In Nederland rookt echt maar heel weinig personeel in vergelijking met DB en ÖBB.Kranplätze müssen verdichtet seinderLudolf
allround beunhaasGlas dat gaat roesten?quote:Op zondag 26 maart 2017 19:24 schreef greavy het volgende:
Het is eerst een proefvervoer van 3 treinen met elk 2 wagens geweest. Dit schijnt glas te zijn dat nog volledig onbehandeld is, en bij tussenkomst met water gaat roesten.
Het vervoer zal elke 2 tot 4 weken een ritje hebben; voorheen ging dit met vrachtwagens.
De vorige keer is zo'n bloktrein bij Tilburg aan de kant gezet, omdat er één uiteinde van een spanband een beetje wapperde. Er zat niks los, maar de machinist kon mooi alle spanbanden controleren voor hij verder mocht. Daarom zijn er vandaag 10 wagens uitgezet waar scheuren in het zeil met ducttape gerepareerd waren, want dat gaat geheid los onderweg met alle gevolgen van dien (wagens alsnog uitzetten, eventuele boete voor vervoerder enz).
Ik dacht dat glas nergens mee reageerde.Kranplätze müssen verdichtet seinderLudolf
allround beunhaasReed er niks ouders vandaag?quote:Op zondag 26 maart 2017 19:29 schreef WethouderHekking het volgende:
Je vindt wel hilarische filmpjes van vandaag op Youtube
Boze meneer op het einde.
En tering zeg, dat figuur heeft wel een rijtje mentale uitdagingen om het netjes te zeggen...Kranplätze müssen verdichtet seinmaandag 27 maart 2017 @ 00:42:45 #152Maegrim
Wat een hijgert johquote:Op zondag 26 maart 2017 19:29 schreef WethouderHekking het volgende:
Je vindt wel hilarische filmpjes van vandaag op Youtube
Boze meneer op het einde.
maandag 27 maart 2017 @ 09:31:01 #153b2py
Beton!Met de invoering van PHS tussen Rotterdam en Den Haag verliest Schiedam C zijn IC-status. Alleen als Den Haag - Rotterdam integraal viersporig is kan de stop gehandhaafd blijven, aldus het antwoord op vraag 4. https://zoek.officielebek(...)rttype=1&sortorder=4dennistd
FOK!sport *O*Schiedam gaat dus terug naar slechts 4x per uur een sprinter naar Rotterdam Centraal? Zullen ze blij mee zijn daar...quote:Op maandag 27 maart 2017 09:31 schreef b2py het volgende:
Met de invoering van PHS tussen Rotterdam en Den Haag verliest Schiedam C zijn IC-status. Alleen als Den Haag - Rotterdam integraal viersporig is kan de stop gehandhaafd blijven, aldus het antwoord op vraag 4. https://zoek.officielebek(...)rttype=1&sortorder=4
En in de superdaluren wordt het nog slechter met maar 2x per uur een sprinter.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenmaandag 27 maart 2017 @ 10:20:47 #155b2py
Beton!Nee, bij invoering PHS wordt zes keer per uur een sprinter gereden Den Haag - Rotterdam. Zie ook vraag 3 & 4maandag 27 maart 2017 @ 10:29:18 #156James1988
SchommelbotenloverNieuws uit het VK: de nieuwe South West-franchise wordt gegund aan een joint venture van MTR en FirstGroup. Daarmee komt er na meer dan 20 jaar een einde aan Stagecoach SWT, op dit moment de langs zittende vervoerder op het Britse spoor.
https://www.gov.uk/govern(...)th-western-franchisemaandag 27 maart 2017 @ 10:39:27 #157Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!Dat is volgens mij dus echt kolder. Want je heb in principe alleen vier sporen nodig om met die treinaantallen te kunnen stoppen. Dat betekent dus: Schiedam Centrum viersporig. Als je dan toch je geld uitgeeft aan een betere wisselstraat kunnen meteen de vier sporen in Rotterdam goed worden aangesloten. Hier wordt echt gespind als een malle.. Ik zou niet weten waarom.. Bang dat het geld kost?quote:Op maandag 27 maart 2017 09:31 schreef b2py het volgende:
Met de invoering van PHS tussen Rotterdam en Den Haag verliest Schiedam C zijn IC-status. Alleen als Den Haag - Rotterdam integraal viersporig is kan de stop gehandhaafd blijven, aldus het antwoord op vraag 4. https://zoek.officielebek(...)rttype=1&sortorder=4maandag 27 maart 2017 @ 10:44:34 #158Fred
BeroepschagrijnEr zitten nog wat andere afhankelijkheden tussen Rotterdam en Den Haag. Zoals een overstap tussen de 22/2400 en 50/5100 op Den Haag HS.quote:Op maandag 27 maart 2017 10:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dat is volgens mij dus echt kolder. Want je heb in principe alleen vier sporen nodig om met die treinaantallen te kunnen stoppen. Dat betekent dus: Schiedam Centrum viersporig. Als je dan toch je geld uitgeeft aan een betere wisselstraat kunnen meteen de vier sporen in Rotterdam goed worden aangesloten. Hier wordt echt gespind als een malle.. Ik zou niet weten waarom.. Bang dat het geld kost?
Als dat soort zaken gehandhaafd moeten worden dan kan het best een uitdaging worden. Zeker omdat net op het tweesporige gedeelte de halte Delft Zuid zit.So we just called him Fredmaandag 27 maart 2017 @ 10:49:32 #159b2py
Beton!Delft Zuid zit in het viersporige deel.quote:Op maandag 27 maart 2017 10:44 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Er zitten nog wat andere afhankelijkheden tussen Rotterdam en Den Haag. Zoals een overstap tussen de 22/2400 en 50/5100 op Den Haag HS.
Als dat soort zaken gehandhaafd moeten worden dan kan het best een uitdaging worden. Zeker omdat net op het tweesporige gedeelte de halte Delft Zuid zit.
Ik vraag me altijd af hoeveel mensen die overstap maken. Als je in het centrum moet zijn kan net zo goed bij HS de tram of een fiets pakken. Dan ben je volgens mij even snel en minder stressvol.maandag 27 maart 2017 @ 10:53:27 #160Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!De grap is dat men infrastructuur altijd uitlegt op een bepaalde fictieve dienstregeling. Die dienstregeling wordt dan tot een soort heilige waarheid verklaard tijdens het uitzoeken van de infrastructuur en dan kan het wel of niet op de infrastructuur.
Als je echter gaat kijken hoe een dienstregeling tot stand komt bij NS is dat de marktwensen telkens worden her-geëvalueerd en dat op basis daarvan nieuwe opzetten tot stand komen. Dan wordt alles onafhankelijk van of het wel of niet goed past over de infrastructuur gepropt. Dit omdat een product wat aan de gewenste opzet voldoet maar over de infra wordt gepropt beter voldoet dan de dienstregeling die het uitgangspunt was bij infrastructuurontwikkeling.
Als we nu kijken hoe en wat dan zien we hier een resultaat van zo'n infrastudie gebaseerd op zo'n fictieve dienstregeling. We kunnen nu al weten dat de dienstregeling er anders uit gaat zien en daarbij is het meenemen van mogelijke andere oplossingsrichtingen voor dienstregelingen in de infrastructuur zo gek nog niet. Denk dus aan bijvoorbeeld station Schiedam Centrum wel viersporig maken ook als dat voor de fictieve dienstregeling niet hoeft en daarvoor niet een stop mogelijk maakt. Als je dan wilt stoppen heb je in ieder geval geen problemen met opvolgtijden. De dienstregeling eromheen valt met wat meer of minder speling wel weer recht te poetsen, dat is nu net weer niet een uitgangspunt in de meeste fictieve dienstregelingen.
Een van de mooiste voorbeelden is dat men vijf jaar geleden de wissels tussen de Flevolijn en de middensporen van Weesp wilde gaan saneren. Die zouden immers toch niet nodig zijn voor de dienstregeling was de gedachte. Moet jij eens raden welke wissels in Weesp er in de huidige dienstregeling het vaakste omklappen...maandag 27 maart 2017 @ 11:43:51 #161Fred
BeroepschagrijnOw wacht, zie nu pas dat het over zo'n 5 jaar gaat spelen. Dan zou het moeten kunnen, zeker met een snelle Wisselstraat bij Schiedam.quote:Op maandag 27 maart 2017 10:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Delft Zuid zit in het viersporige deel.Iedere keer ben ik er weer verbaasd over hoeveel mensen er overstappen.quote:Ik vraag me altijd af hoeveel mensen die overstap maken. Als je in het centrum moet zijn kan net zo goed bij HS de tram of een fiets pakken. Dan ben je volgens mij even snel en minder stressvol.So we just called him Fredmaandag 27 maart 2017 @ 12:02:25 #162Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!Je moet er wel rekening mee houden dat als er wordt overgestapt tussen 6 x per uur een sprinter en 4 x per uur een IC dat er weinig knoop meer valt te maken.Peterselieman
Maffe FriesHebben we een tweede Voslaan van Winsum te pakken?
Op de Oude Trekweg bij Harlingen is opnieuw een auto op een trein gebotst. Ditmaal zijn er meerdere gewonden gevallen. Vorige maand was het daar ook al raak ...
http://nos.nl/artikel/216(...)erweg-friesland.htmlAltijd onderweg naar het avontuurmaandag 27 maart 2017 @ 12:04:21 #164b2py
Beton!Gelukkig rijdt er tegen die tijd ook een derde en vierde IC naar Den Haag C aldus de plannen. Hoe we dat maakbaar maken weet niemand maar dat terzijdequote:Op maandag 27 maart 2017 12:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je moet er wel rekening mee houden dat als er wordt overgestapt tussen 6 x per uur een sprinter en 4 x per uur een IC dat er weinig knoop meer valt te maken.maandag 27 maart 2017 @ 12:05:18 #165Fred
BeroepschagrijnSprinter gaat ook 6x per uur rijdenquote:Op maandag 27 maart 2017 12:02 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Je moet er wel rekening mee houden dat als er wordt overgestapt tussen 6 x per uur een sprinter en 4 x per uur een IC dat er weinig knoop meer valt te maken.So we just called him FredDr_Flash
CubeMeisterquote:In Harlingen zijn meerdere mensen
gewond geraakt bij een botsing tussen
een trein en een auto.De botsing was op
een overweg.De gewonden zitten nog in
de auto.Het is onduidelijk hoe ze eraan
toe zijn.Evenmin is bekend hoe de
botsing kon gebeuren.Het treinverkeer
tussen Dronryp en Harlingen ligt stil.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenmaandag 27 maart 2017 @ 12:45:14 #169b2py
Beton!Bij de Televaag ( ) hebben ze het over wellicht meerdere doden: http://www.telegraaf.nl/b(...)otst_met_auto__.htmlmaandag 27 maart 2017 @ 12:53:00 #170Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!De intercity alleen niet. Dat is exact wat ik zeg.quote:maandag 27 maart 2017 @ 12:53:42 #171Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!Vaak heb je dan het meeste aan de regionale omroep. Alleen is dat nu zo'n kliek met zo'n gek taaltje.quote:Op maandag 27 maart 2017 12:45 schreef b2py het volgende:
Bij de Televaag ( ) hebben ze het over wellicht meerdere doden: http://www.telegraaf.nl/b(...)otst_met_auto__.htmlmaandag 27 maart 2017 @ 13:00:20 #172ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaierLeeuwarder Courant meldt twee doden. In het Nederlands.quote:Op maandag 27 maart 2017 12:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Vaak heb je dan het meeste aan de regionale omroep. Alleen is dat nu zo'n kliek met zo'n gek taaltje.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>maandag 27 maart 2017 @ 13:00:39 #173b2py
Beton!Daar is de NOS pushquote:Op maandag 27 maart 2017 12:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Vaak heb je dan het meeste aan de regionale omroep. Alleen is dat nu zo'n kliek met zo'n gek taaltje.maandag 27 maart 2017 @ 13:01:43 #174ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaierNee, deze is nog min of meer beveiligd met een WILO, een soort lichtgewicht AKI.quote:Op maandag 27 maart 2017 12:03 schreef Peterselieman het volgende:
Hebben we een tweede Voslaan van Winsum te pakken?Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>maandag 27 maart 2017 @ 13:07:46 #175Fred
BeroepschagrijnEr rijden al 6 IC's tussen Den Haag en Rotterdam:quote:Op maandag 27 maart 2017 12:53 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
De intercity alleen niet. Dat is exact wat ik zeg.
1100 (Den Haag C - Breda (- Eindhoven))
2200 (Amsterdam - Vlissingen)
2400 (Lelystad - Dordrecht (-Breda))
(Als je de 9200 (Amsterdam - Brussel) meetelt zijn het er zelfs 7.)
Door het bijvoorbeeld (weer) invoeren van een sprinter tussen R'dam Lombardijen en Leiden Centraal heb je elke 10 minuten een sprinter, een IC en tussen Den Haag C en HS een verbinding.So we just called him Fredmaandag 27 maart 2017 @ 13:12:06 #176b2py
Beton!Die IC's Breda - Den Haag sluiten toch niet aan op de sprinter in HS? Daar ging je hele betoog althans over..Peterselieman
Maffe FriesMaar toch is het daar voor de tweede keer in korte tijd fout gegaan.quote:Op maandag 27 maart 2017 13:01 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Nee, deze is nog min of meer beveiligd met een WILO, een soort lichtgewicht AKI.
Ditmaal na afloop van een uitje van een basisschool zoals nu staat te lezenAltijd onderweg naar het avontuurmaandag 27 maart 2017 @ 13:16:55 #178Zelfscanner
BONUSKAART: 29164200518932 doden inmiddels bij Harlingen.
Weer een onbewaakte overgang. Hier gaan we weer lang gezeik van horen.De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!dennistd
FOK!sport *O*Nee.quote:PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenmaandag 27 maart 2017 @ 13:18:24 #180Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893http://www.hartvannederla(...)geschept-door-trein/quote:
Wat staat hier dan?
De kleuters waren net met hun schoolklas lammetjes wezen kijken bij boer Sijtsma die aan de onbewaakte spoorwegovergang woont.De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!maandag 27 maart 2017 @ 13:18:58 #181b2py
Beton!Gast, Hart van Nederlandquote:Op maandag 27 maart 2017 13:18 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
http://www.hartvannederla(...)geschept-door-trein/
Wat staat hier dan?
De kleuters waren net met hun schoolklas lammetjes wezen kijken bij boer Sijtsma die aan de onbewaakte spoorwegovergang woont.Peterselieman
Maffe FriesHet is een overweg die met lampen beveiligd is. Als er een trein aan komt brandt er een rode lamp.quote:Op maandag 27 maart 2017 13:18 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
http://www.hartvannederla(...)geschept-door-trein/
Wat staat hier dan?
De kleuters waren net met hun schoolklas lammetjes wezen kijken bij boer Sijtsma die aan de onbewaakte spoorwegovergang woont.Altijd onderweg naar het avontuurmaandag 27 maart 2017 @ 13:19:49 #183Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Ja sorry, was de 1e die bovenaan in het nieuws stondquote:De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!maandag 27 maart 2017 @ 13:19:59 #184ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaierOei, Hart van Nederland zal het vast beter weten dan een treindienstleider inderdaad.quote:Op maandag 27 maart 2017 13:18 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
http://www.hartvannederla(...)geschept-door-trein/
Wat staat hier dan?
De kleuters waren net met hun schoolklas lammetjes wezen kijken bij boer Sijtsma die aan de onbewaakte spoorwegovergang woont.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>maandag 27 maart 2017 @ 13:20:21 #185b2py
Beton!http://www.marcrpieters.nl/overweg.htmlquote:Op maandag 27 maart 2017 13:19 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Ja sorry, was de 1e die bovenaan in het nieuws stond
Hier nummertje 2, de WILOmaandag 27 maart 2017 @ 13:20:29 #186Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Binnenkort het argument: Maar de zon scheen dus niet gezienquote:Op maandag 27 maart 2017 13:19 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is een overweg die met lampen beveiligd is. Als er een trein aan komt brandt er een rode lamp.De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!maandag 27 maart 2017 @ 13:22:28 #187Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Nee, daar twijfel ik niet aan.quote:Op maandag 27 maart 2017 13:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oei, Hart van Nederland zal het vast beter weten dan een treindienstleider inderdaad.De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!maandag 27 maart 2017 @ 13:22:59 #188ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaierLaagstaande zon heeft in het verleden al een hoop ongelukken veroorzaakt. Maar dat was hier waarschijnlijk niet aan de orde.quote:Op maandag 27 maart 2017 13:20 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Binnenkort het argument: Maar de zon scheen dus niet gezienMine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>Peterselieman
Maffe FriesDan moeten ze beter kijken. Na deze overweg rij je direct een boerenerf op, dus normaal gesproken zou niet veel meer beveiliging dan een lamp noodzakelijk hoeven zijn.quote:Op maandag 27 maart 2017 13:20 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Binnenkort het argument: Maar de zon scheen dus niet gezienAltijd onderweg naar het avontuurmaandag 27 maart 2017 @ 13:26:19 #190Fred
BeroepschagrijnMijn opmerking ging over de generieke mogelijkheid om in de huidige dienstregeling over te stappen van een sprinter naar een IC in Den Haag HS. Dan moeten de sprinter en IC tegelijk in Den Haag HS zijn, terwijl het voor de dienst regeling, praktischer zou zijn als de treinen tegelijk in Delft zijn. Dan kan een IC-stop in Schiedam sowieso blijven.quote:Op maandag 27 maart 2017 13:12 schreef b2py het volgende:
Die IC's Breda - Den Haag sluiten toch niet aan op de sprinter in HS? Daar ging je hele betoog althans over..
Maar het zou best kunnen dat de NS nu zegt dat een IC stop in Schiedam niet mogelijk is doordat de treinen tegelijk in Den Haag HS moeten zijn en ze elkaar dan in de weg zitten in Schiedam. Dat levert in de huidige dienstregeling ook al problemen op.So we just called him Freddennistd
FOK!sport *O*Het lijkt me beter om dit soort overwegen om te bouwen tot Anrufschranke. En om de extra personeelskosten hiervoor te dekken moet in het vervolg betaald worden voor elke oversteek.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenmaandag 27 maart 2017 @ 13:30:02 #192DeaDLocK2K
Bier.Nou enquote:Op maandag 27 maart 2017 13:19 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Ja sorry, was de 1e die bovenaan in het nieuws stondBier.maandag 27 maart 2017 @ 13:33:02 #193b2py
Beton!
Welke vijf stations zitten er in deze plaat?
nb. antwoorden gaarne in spoilers om het spelletje leuk te houdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maandag 27 maart 2017 @ 13:48:43 #196Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!@FredVZ: De grap is dus dat de studie uit gaat van het volgende:
4 IC Den Haag CS-Rotterdam-Breda
4 IC Leiden-Den Haag-Rotterdam-Dordrecht
6 sprinter Den Haag CS-Dordrecht.
6 sprinters per uur kan je nooit fatsoenlijk aan laten sluiten op 4 IC's naar Leiden.
Overigens lijkt het grote probleem te zijn dat je hier nooit een goede detailuitwerking van kan krijgen. Want hoe krijg je met 2 minuten opvolgtijd 8 IC's netjes ingepast (2*15 minuteninterval) naast 6 sprinters (1x tienminuteninterval). Volgens mij levert dat zo ontzettend veel dwangpunten op dat je bij voorbaat als over een andere oplossing moet nadenken. Jouw oplossing is zo gek nog niet maar in ieder geval heel wat anders dan waar men de infrastructuur mee heeft doorgerekend.dennistd
FOK!sport *O*Even een technisch vraagje aan een treindienstleider dan maar: waarom wordt er gekeerd in Dronrijp en niet in Franeker? Heeft dat er mee te maken dat er tot achter de inrijder gereden moet worden om kop te kunnen maken, wat niet mag omdat het baanvak Franeker-Harlingen gesperd is?quote:Op maandag 27 maart 2017 13:19 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Oei, Hart van Nederland zal het vast beter weten dan een treindienstleider inderdaad.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenmaandag 27 maart 2017 @ 13:50:22 #198Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!Ja, en dat voorbij de inrijder rijden moet omdat beide sporen niet in twee richtingen te gebruiken zijn.Peterselieman
Maffe FriesZou kunnen, maar ProRail schijnt met de boer in overleg te zijn om de overweg op te kunnen heffen. Betekent wel dat er een weg door de weilanden aangelegd moet worden. Daarbij ga ik er vanuit dat het de bedoeling is om de bestaande betonweg die vanaf het erf de weilanden in gaat te verlengen naar de eerstvolgende straat.quote:Op maandag 27 maart 2017 13:28 schreef dennistd het volgende:
Het lijkt me beter om dit soort overwegen om te bouwen tot Anrufschranke. En om de extra personeelskosten hiervoor te dekken moet in het vervolg betaald worden voor elke oversteek.Altijd onderweg naar het avontuurmaandag 27 maart 2017 @ 14:45:39 #200ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaierDat, denk ik. En omdat je anders onhaalbaar korte keringen krijgt in Franeker.quote:Op maandag 27 maart 2017 13:48 schreef dennistd het volgende:
[..]
Even een technisch vraagje aan een treindienstleider dan maar: waarom wordt er gekeerd in Dronrijp en niet in Franeker? Heeft dat er mee te maken dat er tot achter de inrijder gereden moet worden om kop te kunnen maken, wat niet mag omdat het baanvak Franeker-Harlingen gesperd is?Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>maandag 27 maart 2017 @ 15:11:57 #201DeaDLocK2K
Bier.Wat gaan ze op het perron in Hengelo klussen?Bier.maandag 27 maart 2017 @ 15:30:09 #203DeaDLocK2K
Bier.Ze zijn bovenop die tweede tunnel aan het spitten. Wel meubilair ook maar er is echt best wel een flink stuk afgezet.Bier.maandag 27 maart 2017 @ 18:14:21 #204Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893En prorail wilt de spoorovergang weer sluitenDe kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!maandag 27 maart 2017 @ 18:38:57 #205DeaDLocK2K
Bier.Ja, je kan doen maar het is toch een logische reactie? Mensen doen iets doms en schijnbaar mag dat niet meer dus worden er maatregelen genomen.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:14 schreef Zelfscanner het volgende:
En prorail wilt de spoorovergang weer sluitenBier.maandag 27 maart 2017 @ 19:15:36 #206Bitlord
BitlordVandaag een ritje gedaan op de Hoekse Lijn. Ook nu flink wat hobbyisten onderweg en in de trein. Ik was op de bonnefooi er vanuit gegaan dat elke trein door zou rijden naar Strand, maar blijkbaar wordt dat station als enige in de bewoonde wereld maar eenmaal per uur bediend én rijdt die daar niet in de spits naartoe. Wel blijft de trein 20 minuten stilstaan op Haven waar wij er uit werden gebonjourd. Wellicht een eis vanuit de vakbond, zodat elke machinist tijd heeft om een kibbelingetje bij de viskraam naar binnen te werken?
Eén van de pendelbussen van de RET tijdens instructieritten op de overweg bij Hoek van Holland Haven. Het is een oude stadsbus uit Eindhoven van Hermes.
RET gaat in plaats van de 8 treinen per uur in de spits met 18 vervangende standaardbussen per uur rijden.
Daarnaast wordt lijn 56 versterkt in Vlaardingen. Ben benieuwd of het allemaal gaat passen.
[ Bericht 31% gewijzigd door Bitlord op 27-03-2017 19:20:37 ]Dr_Flash
CubeMeisterHet gecoördineerde schuttingwerk. IEDEREEN, behalve NS en Prorail natuurlijk adviseert om met de trein te gaanquote:Rijkswaterstaat,de ANWB en Schiphol
adviseren mensen die vanavond of morgen
een vlucht moeten halen met de trein te
gaanSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenderLudolf
allround beunhaasZe zullen wel een SGM II als IC in de spits pleurenquote:Op maandag 27 maart 2017 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het gecoördineerde schuttingwerk. IEDEREEN, behalve NS en Prorail natuurlijk adviseert om met de trein te gaanKranplätze müssen verdichtet seinPeterselieman
Maffe FriesDrietjes lukken niet, want die zijn bijna allemaal kaduukquote:Op maandag 27 maart 2017 19:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze zullen wel een SGM II als IC in de spits pleurenAltijd onderweg naar het avontuurDr_Flash
CubeMeisterWas ook mooi, paar jaar geleden bij Breukelen. En spoorwerkzaamheden EN wegwerkzaamheden. Sowieso dus al totaal niet op elkaar afgestemd, en ook nog doodleuk "NS adviseert met de auto te gaan" "ANWB adviseert de trein te nemen" Echt, ga dood danSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenmaandag 27 maart 2017 @ 20:01:42 #211DeaDLocK2K
Bier.Of de Kameel. Nul naar 100 in misschien als ze 'm van een flatgebouw flikkeren.quote:Op maandag 27 maart 2017 19:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze zullen wel een SGM II als IC in de spits pleurenBier.Peterselieman
Maffe Friesquote:Op maandag 27 maart 2017 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Was ook mooi, paar jaar geleden bij Breukelen. En spoorwerkzaamheden EN wegwerkzaamheden. Sowieso dus al totaal niet op elkaar afgestemd, en ook nog doodleuk "NS adviseert met de auto te gaan" "ANWB adviseert de trein te nemen" Echt, ga dood danAltijd onderweg naar het avontuurmaandag 27 maart 2017 @ 20:01:56 #213b2py
Beton!Als de NS het verkloot hoor je de ANWB toch ook niet adviseren 'pak de auto'quote:Op maandag 27 maart 2017 19:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het gecoördineerde schuttingwerk. IEDEREEN, behalve NS en Prorail natuurlijk adviseert om met de trein te gaanDr_Flash
CubeMeisterNee. Maar ze kunnen toch minstens proberen met ELKAAR te praten. Is dat zo moeilijk?quote:Op maandag 27 maart 2017 20:01 schreef b2py het volgende:
[..]
Als de NS het verkloot hoor je de ANWB toch ook niet adviseren 'pak de auto'Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenderLudolf
allround beunhaasquote:Op maandag 27 maart 2017 20:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Of de Kameel. Nul naar 100 in misschien als ze 'm van een flatgebouw flikkeren.Kranplätze müssen verdichtet seinmaandag 27 maart 2017 @ 20:03:43 #216James1988
Schommelbotenloverquote:Op maandag 27 maart 2017 20:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Of de Kameel. Nul naar 100 in misschien als ze 'm van een flatgebouw flikkeren.maandag 27 maart 2017 @ 20:04:55 #217Fred
BeroepschagrijnStaat net een verslaggeefster van de NOS zonder blikken en blozen, terwijl ze voor een overweg staat met in koeieletters "LET OP TREIN" en een knipperende rode lamp, te beweren dat de overweg "niet zo opvallend" is.
Ik denk dat we per direct alle kruispunten moeten voorzien van slagbomen.So we just called him Fredmaandag 27 maart 2017 @ 20:07:02 #218b2py
Beton!Waarom zouden ze dat doen in dit geval? Wat heeft NS er voor baat bij om mensen de trein in te roepen?quote:Op maandag 27 maart 2017 20:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee. Maar ze kunnen toch minstens proberen met ELKAAR te praten. Is dat zo moeilijk?maandag 27 maart 2017 @ 20:07:53 #219Fred
BeroepschagrijnDat is toch hun core business? Mensen vervoeren in railvoertuigen?quote:Op maandag 27 maart 2017 20:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen in dit geval? Wat heeft NS er voor baat bij om mensen de trein in te roepen?So we just called him FredDr_Flash
CubeMeisterJa, je hebt gelijk. NS WIL helemaal geen reizigers vervoeren. Dat is niet nieuw inderdaadquote:Op maandag 27 maart 2017 20:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen in dit geval? Wat heeft NS er voor baat bij om mensen de trein in te roepen?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenmaandag 27 maart 2017 @ 20:11:50 #221b2py
Beton!Treinen die al vol zitten en dan mensen enthousiasmeren om de trein nog voller te makenmaandag 27 maart 2017 @ 20:17:43 #222Fred
BeroepschagrijnBuiten de spits is nog plek zat.quote:Op maandag 27 maart 2017 20:11 schreef b2py het volgende:
Treinen die al vol zitten en dan mensen enthousiasmeren om de trein nog voller te makenSo we just called him Fredmaandag 27 maart 2017 @ 20:18:59 #223DeaDLocK2K
Bier.Maatschappelijke functie, beyotch.quote:Op maandag 27 maart 2017 20:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat doen in dit geval? Wat heeft NS er voor baat bij om mensen de trein in te roepen?Bier.maandag 27 maart 2017 @ 20:19:06 #224James1988
SchommelbotenloverOpvallend: First/MTR South Western Trains, de nieuwe exploitant van de SW trains franchise, heeft geen interesse in de gloednieuwe Desiro City's die Stagecoach heeft besteld en die vanaf volgende maand zullen gaan rijden. In 2019/2020 zullen de treinen vertrekken, terug naar de leasemaatschappij.
Daarentegen keren de Class 442's weer terug naar SWT-land, waar ze zullen worden ingezet voor London Waterloo - Portsmouth. De "plastic pigs" zijn gebouwd in 1988 en zullen volledig gemoderniseerd worden.maandag 27 maart 2017 @ 20:22:54 #225Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Nee dat is het niet.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, je kan doen maar het is toch een logische reactie? Mensen doen iets doms en schijnbaar mag dat niet meer dus worden er maatregelen genomen.
Dus als er ergens iets mis gaat moet het maar meteen weg? Als er 1 voor de trein springt haal je ook het spoor niet weg. Als de lift op het station vast loopt moet die ook niet weg omdat die nu gevaarlijk is.
Als prorail het zo graag weg wilt, mogen ze ook de kosten voor een aan te leggen viaduct betalenDe kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!maandag 27 maart 2017 @ 20:24:00 #226b2py
Beton!Ik zou nog steeds niet weten waarom NS van het dak moet schreeuwen dat die mens0n met de trein moeten gaanquote:Op maandag 27 maart 2017 20:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Maatschappelijke functie, beyotch.maandag 27 maart 2017 @ 20:26:01 #227DeaDLocK2K
Bier.Omdat ze eigenlijk iedere gelegenheid aan zouden moeten grijpen om hun treinen vol te laden, zelfs als dat tijdens dit soort perikelen betekent dat er meer menen moeten staan. Treinen van/naar Schiphol met de hoogst mogelijke dubbeldekscapaciteit rijden (y)Bier.maandag 27 maart 2017 @ 20:39:05 #228b2py
Beton!Iedereen weet dat NS dat niet kan, dat verlengen van die treintjesquote:Op maandag 27 maart 2017 20:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Omdat ze eigenlijk iedere gelegenheid aan zouden moeten grijpen om hun treinen vol te laden, zelfs als dat tijdens dit soort perikelen betekent dat er meer menen moeten staan. Treinen van/naar Schiphol met de hoogst mogelijke dubbeldekscapaciteit rijden (y)Dr_Flash
CubeMeisterBen jij wel lekker bij je hoofd of zoquote:Op maandag 27 maart 2017 20:11 schreef b2py het volgende:
Treinen die al vol zitten en dan mensen enthousiasmeren om de trein nog voller te makenSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenmaandag 27 maart 2017 @ 20:43:47 #230DeaDLocK2K
Bier.Dat komt echt niet overeen met de werkelijkheid.quote:Op maandag 27 maart 2017 20:39 schreef b2py het volgende:
[..]
Iedereen weet dat NS dat niet kan, dat verlengen van die treintjesBier.dinsdag 28 maart 2017 @ 09:13:44 #232Scarlet_Dragonfly
draakjeJe kunt lachen, en ok, het was geen SGM II, maar gisteren reed er wel een wat verdwaalde DDAR (?) als intercity richting Schiphol weg uit Enschede!quote:Op maandag 27 maart 2017 19:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze zullen wel een SGM II als IC in de spits pleuren
Die ouwe barrels rijden over het algemeen alleen de stoptrein-dienst Apeldoorn-Enschede volgens mij...dinsdag 28 maart 2017 @ 09:25:53 #233Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!In die ouwe barrels zitten net zoveel zitplaatsen als in ICM-5. Als dat zou bestaan dan.dinsdag 28 maart 2017 @ 15:10:16 #234b2py
Beton!Gezocht, plaatje met meerdere vervoerders naast elkaar, een soort line-up. Wie o wie kan mij helpen?dinsdag 28 maart 2017 @ 15:22:17 #235De_Hertog
Aut bibat, aut abeatquote:Op dinsdag 28 maart 2017 15:10 schreef b2py het volgende:
Gezocht, plaatje met meerdere vervoerders naast elkaar, een soort line-up. Wie o wie kan mij helpen?
Arriva, Veolia, Breng, SyntusMary had a little lamb
Then Mary had dessertdinsdag 28 maart 2017 @ 16:20:42 #236James1988
Schommelbotenloverdinsdag 28 maart 2017 @ 16:36:47 #237b2py
Beton!Thanks Hertog, @James, ik had iets specifieker moeten zijn, Nederlandse vervoerdersdennistd
FOK!sport *O*En mocht je er eentje zonder copyright willen (zolang niet commercieel gebruikt):quote:Op dinsdag 28 maart 2017 15:22 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Arriva, Veolia, Breng, Syntus
https://flic.kr/p/MCFbgYPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenDr_Flash
CubeMeisterDaar had natuurlijk die blauwe van de griffo-ekspress tussen geduwd moeten worden he, met een sikje of zoSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenPeterselieman
Maffe FriesGrapjassen hoor die Groningers. Het Dagblad van het Noorden noemt de nieuwe spoorbrug bij Zuidhorn in één adem met de Eiffeltoren, het Vrijheidsbeeld, het Sydney Operahuis en het Christusbeeld van Rio de Janeiro
https://www.dvhn.nl/groni(...)idhorn-22102101.htmlAltijd onderweg naar het avontuurdinsdag 28 maart 2017 @ 21:36:24 #241Salatrel
Salatrelik ken minder indrukwekkende spoorbruggenquote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:31 schreef Peterselieman het volgende:
Grapjassen hoor die Groningers. Het Dagblad van het Noorden noemt de nieuwe spoorbrug bij Zuidhorn in één adem met de Eiffeltoren, het Vrijheidsbeeld, het Sydney Operahuis en het Christusbeeld van Rio de Janeiro
https://www.dvhn.nl/groni(...)idhorn-22102101.html
categorie je ziet ze alleen als je er met daglicht overheen gaat...Peterselieman
Maffe Frieshet ding is nog enkelsporig ook omdat ze een paar miljoentjes wilden besparen. Een tweede ernaast bouwen kost straks nog eens dertig miljoen als ze dat tegen die tijd willen ...quote:Op dinsdag 28 maart 2017 21:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik ken minder indrukwekkende spoorbruggen
categorie je ziet ze alleen als je er met daglicht overheen gaat...
Verder kun je de brug prima vergelijken met het nieuwe ding daar bij Almere, gigantisch, maar dat is het dan ook.Altijd onderweg naar het avontuurwoensdag 29 maart 2017 @ 08:15:36 #244RokStarr
BonusHebben in deze trein zoveel mensen geen zin om op jacht te gaan naar een zitplaats, dat snel de deurbeugels werden geclaimd. Meeste mensen hoeven toch maar 1 stationDr_Flash
CubeMeisterInformeren nieuwe stijl. Als de trein er vijf minuten te laat nog niet is, zetten we +5 op De borden. Vijf minuten later: +10. Omroep zwijgt in alle talen, tot de trein in zicht komt. Dan is het ineens " over enkele minuten". Het is gewoon "kijk om je heen en zeg wat je ziet"Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenwoensdag 29 maart 2017 @ 10:04:06 #246Fred
BeroepschagrijnIk rijd met de sprinter van Gouda naar Rotterdam. Bij Rdam Alexander opeens omroepbericht van de machinist: "We zijn vertraagd doordat we tussen Woerden en Gouda achter een vertraagde trein aan reden.
Die "vertraagde" trein heb ik gezien in Gouda: leeg materieel. Werd ook nog eens op spoor 8 gezet zonder "niet instappen" te vermelden, dus iedereen op het perron verbaasd waarom de deuren niet open gingen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 29-03-2017 10:28:49 ]So we just called him Fredwoensdag 29 maart 2017 @ 10:29:24 #249Fred
BeroepschagrijnMoet je nagaan hoe ik van slag af was door het hele voorvalSo we just called him Freddennistd
FOK!sport *O*Syntus heeft nog altijd niet genoeg machinisten kunnen vinden, dus nu zoeken ze maar mensen die treinbestuurder willen worden: https://www.syntus.nl/ove(...)nbestuurders-gezochtPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenwoensdag 29 maart 2017 @ 11:40:33 #251Salatrel
Salatrelja toen ik dagje uit was van de stichtingmoest wegleren naar Enschede zat ik naast een mcn standplaats hengelo. Die zat te vertellen dat ze over konden naar syntus en zolang als dat de huidige cao liep ze dezelfde voorwaarden als NS cao hielden maar daarna automagisch onder de nieuwe cao zouden gaan vallen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 11:18 schreef dennistd het volgende:
Syntus heeft nog altijd niet genoeg machinisten kunnen vinden, dus nu zoeken ze maar mensen die treinbestuurder willen worden: https://www.syntus.nl/ove(...)nbestuurders-gezocht
Was er 1 zo snugger te vragen hoelang die cao dan nog liep... Blijken de onderhandelingen in maart 2018 te beginnen !
Ik snap wel dat niemand over wil dat was in limburg niet anders.woensdag 29 maart 2017 @ 11:45:32 #252Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!Prima. Maar als de collega's uit Amsterdam en Rotterdam dan straks maar niet gaan klagen over de inhoud van het werkpakket als voor de collega's uit Hengelo, Enschede en Zwolle de diensten moeten worden aangepast omdat wat werk in die regio wegvalt.woensdag 29 maart 2017 @ 11:56:46 #253Salatrel
Salatrelik verwacht eerder dat hengelo op gaat houden te bestaan als standplaatsquote:Op woensdag 29 maart 2017 11:45 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Prima. Maar als de collega's uit Amsterdam en Rotterdam dan straks maar niet gaan klagen over de inhoud van het werkpakket als voor de collega's uit Hengelo, Enschede en Zwolle de diensten moeten worden aangepast omdat wat werk in die regio wegvalt.woensdag 29 maart 2017 @ 11:57:27 #254Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!Zou dat dan verplaatst worden naar Deventer of opgaan in Enschede en Zutphen?woensdag 29 maart 2017 @ 12:01:12 #255Salatrel
SalatrelDeventer is geen standplaats voor zover ik weet. Stukje natuurlijk verloop en vrijwillige overstap lijkt me meest logische als ze Hengelo op willen heffenwoensdag 29 maart 2017 @ 12:02:44 #256b2py
Beton!Hoe 'groot' is Hengelo? En hoe relevant is Hengelo? Starten nauwelijks treinenwoensdag 29 maart 2017 @ 12:06:50 #257Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!Daarom heb ik het ook over verplaatsen ;-)quote:Op woensdag 29 maart 2017 12:01 schreef Salatrel het volgende:
Deventer is geen standplaats voor zover ik weet. Stukje natuurlijk verloop en vrijwillige overstap lijkt me meest logische als ze Hengelo op willen heffenwoensdag 29 maart 2017 @ 12:09:03 #258Salatrel
Salatrelze hebben voor de machinisten op een woensdag 32 diensten te verdelen (per wijzigingsblad 3-4) totaal aantal mcn is uiteraard meer.quote:Op woensdag 29 maart 2017 12:02 schreef b2py het volgende:
Hoe 'groot' is Hengelo? En hoe relevant is Hengelo? Starten nauwelijks treinen
Rotterdam verdeeld er op dezelfde dag 108woensdag 29 maart 2017 @ 12:10:06 #259Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Tja, ze rijden dan ook niet in de buurt.quote:Op woensdag 29 maart 2017 11:18 schreef dennistd het volgende:
Syntus heeft nog altijd niet genoeg machinisten kunnen vinden, dus nu zoeken ze maar mensen die treinbestuurder willen worden: https://www.syntus.nl/ove(...)nbestuurders-gezochtDe kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!woensdag 29 maart 2017 @ 12:11:10 #260Salatrel
Salatreleen standplaats sluiten is een beste kostenbesparing denk ik zo dan denk ik niet dat ze er elders 1 gaan openenquote:Op woensdag 29 maart 2017 12:06 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Daarom heb ik het ook over verplaatsen ;-)woensdag 29 maart 2017 @ 12:47:12 #261Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!Een standplaats hebben is denk ik op zichzelf niet zo duur. Wat vooral duur is zijn de onnodige kilometers tussen een standplaats en de plek waar ditzelfde personeel nodig is. Het optimaliseren van de standplaatslocaties kan onder de streep meer geld opbrengen dan het sluiten van de locaties.dennistd
FOK!sport *O*Met drie stellen naar Enschede gegaan en daar midden in de spits twee eraf gehaald....PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenwoensdag 29 maart 2017 @ 18:21:06 #264Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893Leuker kunnen we het niet maken, wel krapper.quote:Op woensdag 29 maart 2017 17:56 schreef dennistd het volgende:
Met drie stellen naar Enschede gegaan en daar midden in de spits twee eraf gehaald....De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!woensdag 29 maart 2017 @ 18:29:09 #265Fred
BeroepschagrijnIk had niks te klagen vanmiddag. 3xICM4 vanaf Rotterdam naar Zwolle/Leeuwarden. We zaten met een mannetje of 6 in de voorste Bk-bak.So we just called him FredderLudolf
allround beunhaasquote:Op woensdag 29 maart 2017 18:29 schreef FredvZ het volgende:
Ik had niks te klagen vanmiddag. 3xICM4 vanaf Rotterdam naar Zwolle/Leeuwarden. We zaten met een mannetje of 6 in de voorste Bk-bak.Kranplätze müssen verdichtet seinderLudolf
allround beunhaasIntern solliciteren geen optie?quote:Op woensdag 29 maart 2017 11:18 schreef dennistd het volgende:
Syntus heeft nog altijd niet genoeg machinisten kunnen vinden, dus nu zoeken ze maar mensen die treinbestuurder willen worden: https://www.syntus.nl/ove(...)nbestuurders-gezochtKranplätze müssen verdichtet seinDe cao nog daargelaten, wie gaat er vrijwillig een pendeldienstje rijden terwijl je nu landelijke wegbekendheid hebtquote:Op woensdag 29 maart 2017 11:40 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja toen ik dagje uit was van de stichtingmoest wegleren naar Enschede zat ik naast een mcn standplaats hengelo. Die zat te vertellen dat ze over konden naar syntus en zolang als dat de huidige cao liep ze dezelfde voorwaarden als NS cao hielden maar daarna automagisch onder de nieuwe cao zouden gaan vallen.
Was er 1 zo snugger te vragen hoelang die cao dan nog liep... Blijken de onderhandelingen in maart 2018 te beginnen !
Ik snap wel dat niemand over wil dat was in limburg niet anders.Dr_Flash
CubeMeisterGodgod wat een drama, een pendeldienstje rijden
Ik heb een hele stapel Exchange papieren. Hoor je mij janken "wie gaat er nou vrijwillig en vraag over Office beantwoorden?"
Hou toch eens op met dat verwende gedoe.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleenTuurlijk jongen, jij gaat je leuke, gevarieerde werk ook vast en zeker vrijwillig verruilen voor minder leuk en minder gevarieerd werk. Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Godgod wat een drama, een pendeldienstje rijden
Ik heb een hele stapel Exchange papieren. Hoor je mij janken "wie gaat er nou vrijwillig en vraag over Office beantwoorden?"
Hou toch eens op met dat verwende gedoe.Ik kan me niet voorstellen dat hij op een forum waar zijn klanten meelezen lacherig gaat doen over werknemers bij de concurrent die er heel wat bekaaider vanaf komen, zeker niet als die klanten toch al weinig reden tot tevredenheid hadden over de geleverde diensten en de prijs die ze ervoor betalen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:54 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Tuurlijk jongen, jij gaat je leuke, gevarieerde werk ook vast en zeker vrijwillig verruilen voor minder leuk en minder gevarieerd werk. Wat denk je zelf?
Wat dat betreft is een monopolie natuurlijk wel erg prettig...dennistd
FOK!sport *O*Het is alleen maar trein (dus geen combi met de bus) en ook alleen maar Enschede-Zwolle en Zwolle-Kampen (dus niet gecombineerd met Oldenzaal-Zutphen). Ik heb er wel over nagedacht, maar met dit in het gedachten lijkt het mij na een tijdje toch wel heel erg eentonig te worden. Ik heb dan ook niet gesolliciteerd voor de trein.quote:PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenwoensdag 29 maart 2017 @ 21:11:04 #274James1988
SchommelbotenloverMaar als je eenmaal Machinist VB bent en al een tijdje gewerkt hebt bij Syntus kun je altijd nog overstappen naar NSR, een goederenboer, of misschien wel Eurobahn. Duits spreek je toch aldennistd
FOK!sport *O*Het zou kunnen inderdaad, maar ik ben nu eigenlijk wel tevreden op de bus. Sinds een paar maanden een vast contract, dus daar kan ik voorlopig wel vooruitPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevenPeterselieman
Maffe FriesVandaar dat je regelmatig een ladder mee hebtquote:Op woensdag 29 maart 2017 21:12 schreef dennistd het volgende:
Het zou kunnen inderdaad, maar ik ben nu eigenlijk wel tevreden op de bus. Sinds een paar maanden een vast contract, dus daar kan ik voorlopig wel vooruitAltijd onderweg naar het avontuurFTFYquote:Op woensdag 29 maart 2017 20:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik heb een hele stapel Exchange papieren. Hoor je mij janken "wie gaat er nou vrijwillig alleen nog maar vragen over Office beantwoorden?"woensdag 29 maart 2017 @ 21:46:14 #278Salatrel
Salatrelik heb niet landelijk mis Heerhugowaard - den helder en zuid Limburg nog...quote:Op woensdag 29 maart 2017 20:31 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
De cao nog daargelaten, wie gaat er vrijwillig een pendeldienstje rijden terwijl je nu landelijke wegbekendheid hebt
Nouja missen is een beetje overdreven misschien...Zuid-Limburg is wat lastiger, maar Heerhugowaaard - Den helder moet nog wel te doen zijn toch ?quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:46 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik heb niet landelijk mis Heerhugowaard - den helder en zuid Limburg nog...
Nouja missen is een beetje overdreven misschien...wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.donderdag 30 maart 2017 @ 00:16:17 #281Salatrel
Salatrelis allebei wel te doen hoor Zuid-Limburg komen we sporadisch ook wel vanuit rotterdam geloof ik maar mijn roosterserie sowieso niet. Den Helder zit ook niet in mijn rooster dus heeft ook niet zo heel veel zin.quote:Op woensdag 29 maart 2017 23:44 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Zuid-Limburg is wat lastiger, maar Heerhugowaaard - Den helder moet nog wel te doen zijn toch ?donderdag 30 maart 2017 @ 00:38:26 #282Prins_Pils
Lekkere pauper.Er zitten wel rangeerders voor het aftrappen en voorrijden, of staan ze op papier eigenlijk op Zutphen ingedeeld?quote:Op woensdag 29 maart 2017 12:01 schreef Salatrel het volgende:
Deventer is geen standplaats voor zover ik weet.doeidonderdag 30 maart 2017 @ 07:33:33 #283Salatrel
Salatrelgeen idee waar ze vandaan komen maar Zutphen lijkt me meest logisch jaquote:Op donderdag 30 maart 2017 00:38 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Er zitten wel rangeerders voor het aftrappen en voorrijden, of staan ze op papier eigenlijk op Zutphen ingedeeld?donderdag 30 maart 2017 @ 13:41:59 #285bork
Schaffner ohne ZwangzugTripje met de Hochbahn in Hamburg https://www.ndr.de/fernse(...)t,wiegehtdas266.htmlI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...donderdag 30 maart 2017 @ 20:15:39 #286James1988
SchommelbotenloverEen piepklein kijkje in de Coradia Liner V160, de nieuwe Intercity van SNCF:
dennistd
FOK!sport *O*Vallen in jouw huis de stenen ook omlaag James?
http://nos.nl/artikel/216(...)rst-een-helm-op.htmlPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevendonderdag 30 maart 2017 @ 21:12:58 #288Hr-Flip
flipperderflapIk heb wel gesolliciteerd, volgende week contract tekenen en de CAO van Syntus is zo slecht nog niet, NS'ers zijn gewoon verwend. Maar als hun vinden dat elke dag Zwolle Enschede saai is, wens ik ze veel succes met het stuk Enschede - Deventer wat ze elke dag mogen rijden/passagieren..quote:Op woensdag 29 maart 2017 21:08 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is alleen maar trein (dus geen combi met de bus) en ook alleen maar Enschede-Zwolle en Zwolle-Kampen (dus niet gecombineerd met Oldenzaal-Zutphen). Ik heb er wel over nagedacht, maar met dit in het gedachten lijkt het mij na een tijdje toch wel heel erg eentonig te worden. Ik heb dan ook niet gesolliciteerd voor de trein.
Wat me straks wel mooi lijkt, is de knop in Hengelo, nu nog met NS materieel er tussen. Maar straks volledig met Syntus treinen en bussen.donderdag 30 maart 2017 @ 21:26:14 #289James1988
SchommelbotenloverGelukkig nietquote:Op donderdag 30 maart 2017 21:01 schreef dennistd het volgende:
Vallen in jouw huis de stenen ook omlaag James?
http://nos.nl/artikel/216(...)rst-een-helm-op.htmldonderdag 30 maart 2017 @ 23:01:50 #291ReisT
FahrtreppenbenutzungshinweiseZe zeggen 2,2 miljoen stenen, dat waren er vorig jaar nog 2,3 miljoen. Lijkt misschien een klein detail, maar 100.000 gevallen stenen is toch best een hoop...Peterselieman
Maffe FriesDe eerste SNG is inmiddels in Tsjechië gearriveerd
De maker van deze foto heeft nog wat meer plaatjes van het stel op zijn Flickr pagina staanAltijd onderweg naar het avontuurvrijdag 31 maart 2017 @ 00:03:56 #293James1988
SchommelbotenloverMooi stelletje, stoere kop
Dat NS-logo op de zijkant zit behoorlijk ingeklemd tussen het geel en blauw.Wat maakt Tsjechië daarvoor eigenlijk geschikter ipv n ander land?quote:Op donderdag 30 maart 2017 23:51 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste SNG is inmiddels in Tsjechië gearriveerd
[ afbeelding ]
De maker van deze foto heeft nog wat meer plaatjes van het stel op zijn Flickr pagina staandennistd
FOK!sport *O*Alvast gefeliciteerd met je nieuwe baan dan, bijna-collegaquote:Op donderdag 30 maart 2017 21:12 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Ik heb wel gesolliciteerd, volgende week contract tekenen en de CAO van Syntus is zo slecht nog niet, NS'ers zijn gewoon verwend. Maar als hun vinden dat elke dag Zwolle Enschede saai is, wens ik ze veel succes met het stuk Enschede - Deventer wat ze elke dag mogen rijden/passagieren..
Wat me straks wel mooi lijkt, is de knop in Hengelo, nu nog met NS materieel er tussen. Maar straks volledig met Syntus treinen en bussen.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevendennistd
FOK!sport *O*Ik zie het trouwens al voor me, dat je in je eigen huis met een helm op rond moet lopenquote:PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevendennistd
FOK!sport *O*In Tsjechië ligt de ring van Velim, een ovalen testcircuit voor treinen. De enige andere locatie daarvoor is net over de grens in Wildenrath, maar die is eigendom van Siemens dus daar gaat CAF zijn treinen niet laten testen natuurlijk. Die in Tsjechië is volgens mij gewoon van CD (de Tsjechische spoorwegen).quote:Op vrijdag 31 maart 2017 01:39 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Wat maakt Tsjechië daarvoor eigenlijk geschikter ipv n ander land?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevendennistd
FOK!sport *O*Dit is trouwens nog in Duitsland, in Bad Schandau om precies te zijn.quote:Op donderdag 30 maart 2017 23:51 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste SNG is inmiddels in Tsjechië gearriveerd
[ afbeelding ]
De maker van deze foto heeft nog wat meer plaatjes van het stel op zijn Flickr pagina staanPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegevendennistd
FOK!sport *O*Wat ook in Bad Schandau is, is de Kirnitzschtalbahn, een 7,9km lange enkelsporige tramlijn die aan de kant van de weg rijdt. In één richting rijdt ie dus eigenlijk tegen het verkeer in. Een foto in de openingspost van het volgende topic!PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Forum Opties Forumhop: Hop naar: