abonnement Unibet Coolblue
pi_169772682
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 19:59 schreef Loohcs het volgende:
Is dat typo in OP? Ondersteuning houdt op 11 april as al op volgens mij.
Is uitgesteld tot september.
pi_169772724
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:27 schreef oheng het volgende:

[..]

Je moet Windows 7 installeren, met deze tool kun je de juiste DVD downloaden:
https://www.heidoc.net/jo(...)ce-iso-download-tool

Ik begrijp deze site niet.
pi_169772736
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 20:11 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Is uitgesteld tot september.
OK, dat had ik dus nog niet meegekregen.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_169775507
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 20:11 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Is uitgesteld tot september.
heb je daar een bron voor?

alle support lifecycle documenten geven 11 april aan:
https://support.microsoft.com/en-us/help/22882
pi_169775847
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:24 schreef mschol het volgende:

[..]

heb je daar een bron voor?

alle support lifecycle documenten geven 11 april aan:
https://support.microsoft.com/en-us/help/22882
Firefox ondersteunt tot september 2017
http://www.nu.nl/internet(...)-september-2017.html
pi_169776100
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:30 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Firefox ondersteunt tot september 2017
http://www.nu.nl/internet(...)-september-2017.html
maar vanaf april heb je dus geen support meer, wat een derde partij doet maakt niet uit..
iets met appels en peren
als er een zero day exploit voor Windows komt dan gaat firefox er niks aan kunnen doen..
pi_169776411
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:36 schreef mschol het volgende:

[..]

maar vanaf april heb je dus geen support meer, wat een derde partij doet maakt niet uit..
iets met appels en peren
als er een zero day exploit voor Windows komt dan gaat firefox er niks aan kunnen doen..

Het gaat er mij om of ik wel of niet veilig kan surfen.
pi_169776625
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:43 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het gaat er mij om of ik wel of niet veilig kan surfen.
na 11 april kan dat niet meer
pi_169779114
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 20:12 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ik begrijp deze site niet.
Je moet een programma downloaden waarmee je .iso bestanden kunt downloaden. Dit programma spoort de officiele Microsoft .iso bestanden voor je op.

Edit: zie pm...

[ Bericht 2% gewijzigd door oheng op 25-03-2017 22:56:34 ]
pi_169784886
Misschien is Linux Mint een optie voor die laptop? Er is als het goed is een live image die je op een usb stick kan zetten.
pi_169784938
Ik gebruik de laptop ook zakelijk dus ik ga gewoon voor een Windows-versie.
Wat is tegenwoordig de handigste manier om bestanden en mappen over te zetten?
pi_169787500
Je kan ipv een nieuwe licence te kopen ook een gebruikte W7 laptop kopen die al gratis naar W10 is geupgrade.
.
pi_169797576
Is het noodzakelijk om windows 7 te updaten naar windows 10?

[ Bericht 36% gewijzigd door Loekie1 op 26-03-2017 20:46:49 ]
pi_169802139
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 20:08 schreef Loekie1 het volgende:
Is het noodzakelijk om windows 7 te updaten naar windows 10?
Windows 7 krijgt updates tot 11 januari 2020 IIRC. Windows 10 draait soepeler, maar Windows 10 heeft als nadeel de extreem grote updates iedere paar maanden waarbij Windows 10 opnieuw geinstalleerd wordt. Met een beetje pech ben je dan een dagdeel verder, en iedere keer is het weer afwachten wat niet meer functineert. Met name systeemherstel wordt bijna altijd uitgezet ( :') )

Eigenlijk is er niets mis met Windows 7. Ik zou wel een schone installatie doen. En een backup maken van al je oude bestanden en controleren of de backup ook gemaakt is. En dan tijdens de installatie van Windows 7 alle partities verwijderen en opnieuw beginnen.

Hoe je een backup maakt? Ik doe het het liefst handmatig, loop ik even alle mappen en programma's langs. Met name emails en adresboeken/contactpersonen zijn even lastig over te zetten. Voor Firefox zou ik een Firefox account aanmaken en alles laten synchroniseren.
pi_169807511
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 22:19 schreef oheng het volgende:

[..]

Windows 7 krijgt updates tot 11 januari 2020 IIRC. Windows 10 draait soepeler, maar Windows 10 heeft als nadeel de extreem grote updates iedere paar maanden waarbij Windows 10 opnieuw geinstalleerd wordt. Met een beetje pech ben je dan een dagdeel verder, en iedere keer is het weer afwachten wat niet meer functineert. Met name systeemherstel wordt bijna altijd uitgezet ( :') )

Eigenlijk is er niets mis met Windows 7. Ik zou wel een schone installatie doen. En een backup maken van al je oude bestanden en controleren of de backup ook gemaakt is. En dan tijdens de installatie van Windows 7 alle partities verwijderen en opnieuw beginnen.

Hoe je een backup maakt? Ik doe het het liefst handmatig, loop ik even alle mappen en programma's langs. Met name emails en adresboeken/contactpersonen zijn even lastig over te zetten. Voor Firefox zou ik een Firefox account aanmaken en alles laten synchroniseren.
In feite mag alles er wel af want ik heb een andere computer waar al het waardevols opstaat. Dit is een oudje voor erbij.
Waarom zou ik dan en back-up maken?

Windows 10 heb ik op andere computer, inderdaad hele grote updaterondes. Dan ga ik liever voor windows 7 en zie wel weer in 2020.
pi_169812931
quote:
12s.gif Op maandag 27 maart 2017 07:56 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

In feite mag alles er wel af want ik heb een andere computer waar al het waardevols opstaat. Dit is een oudje voor erbij.
Waarom zou ik dan en back-up maken?

Windows 10 heb ik op andere computer, inderdaad hele grote updaterondes. Dan ga ik liever voor windows 7 en zie wel weer in 2020.
Groot gelijk, doe lekker Windows 7. Windows 10 is eigenlijk alleen een voordeel met moderne apparatuur (betere ondersteuning voor SSD's, langere ondersteuning).
pi_169817416
Probeer eens Linux Mint. Dat werkt super eenvoudig, lijkt veel op Windows en kost niets.

Linux Mint is ook nog eens veel sneller op oude hardware dan Windows 7 en helemaal Windows 10. De bekende programma's als Chrome, Firefox en Steam zitten ook allemaal in Mint. Het is echt appeltje-eitje.

https://sites.google.com/site/linuxtipsportal/

pi_169817444
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 17:54 schreef tudorme het volgende:
Probeer eens Linux Mint.
:') NetBSD _O_ _O_ _O_
pi_169843536
Kan gewoon.
Ik heb een oude Dell laptop uit 2009 met "Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU P8600 @ 2.40GHz"

En ik heb win10pro gedownload en een licentie via marktplaats gekocht voor 12 euro. En dan dualboot met Linux Mint KDE.
Werkt perfect.
pi_169854282
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 08:06 schreef Loekie1 het volgende:
Ik gebruik de laptop ook zakelijk dus ik ga gewoon voor een Windows-versie.
Wat is tegenwoordig de handigste manier om bestanden en mappen over te zetten?
Kan je wat preciezer zijn over "zakelijk"? Het feit dat je hem gebruikt voor zakelijke activiteiten, wil nog niet zeggen dat een Linux distributie totaal geen optie is om die laptop nog een paar jaartjes extra leven te gunnen.

Zijn er misschien specifieke applicaties die je gebruikt? Ben je bezorgd over mogelijk verlies van data? Of ben je misschien bang dat je verzand in eindeloos onderhoud van het systeem? Denk je dat je te maken krijgt met eindeloze problemen?

Ik wees in mijn vorige post in deze thread niet voor niets op de mogelijkheid om het OS op een usb stick te zetten. Het feit dat het op een usb stick staat, wil nog niet zeggen dat jouw laptop gewiped wordt of dat er schade optreedt als je ervan af opstart.
pi_169874200
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 03:05 schreef Telefoonvork het volgende:

[..]

Kan je wat preciezer zijn over "zakelijk"? Het feit dat je hem gebruikt voor zakelijke activiteiten, wil nog niet zeggen dat een Linux distributie totaal geen optie is om die laptop nog een paar jaartjes extra leven te gunnen.

Inderdaad. Sommige mensen denken nog dat Linux alleen voor de spielerij op de zolderkamer is en dat je deze niet zakelijk kunt inzetten. Terwijl er zoveel zakelijke toepassingen of alternatieven zijn.
Neem bijvoorbeeld Office 365 of bedrijven die over zijn gegaan naar G Suite / Google for Work. https://gsuite.google.nl/

Werkt allemaal met Linux.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')