abonnement Unibet Coolblue
pi_169970734
quote:
14s.gif Op maandag 3 april 2017 14:08 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16181

Naam: Aankoop beleggingspand Utrecht
Leendoel: Woning
Bedrag: 150.000 euro
Rente: 5,0%
Looptijd: 84 maanden
Classificatie: 1

5%, zonder hypotheek, laat staan een 1e hypotheek, stapel financiering en meneer is ook nog advocaat dus als er problemen zijn blijft hij procederen tot het einde. Ik denk er niet over, hoeveel vermogen hij misschien ook heeft.

Ik ga zo eens bij SiG kijken of die inmiddels de boel wat meer op orde hebben.
Precies. Heel begrijpelijk dat hij een hypotheek regelt bij een bank, stukken goedkoper. Maar gezien er nu een hoop meer risico is, zou je wel wat meer mogen verwachten dan een schamele 5%.

Project staat nu weer offline ook
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_169970736
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ze hebben hem er al weer af gehaald denk ik. Link werkt niet en als ik er gewoon naar toe ga staat hij er ook niet bij.
Ze waren vast de 1e hypotheek als zekerheid vergeten te vermelden :P
pi_169970737
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:10 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nog niet, ze houden ons in spanning

Ik zie het GvE project trouwens niet terug. Nu al teruggetrokken?

Wel 11k tegen 4%
https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=16267
Ik vind 4% bruto toch wel heel mager.
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_169970738
quote:
14s.gif Op maandag 3 april 2017 14:13 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Dan blijft ook SiG voor mij een dikke nee en blijven de centjes netjes bij Horsemen op de rekening.
Het is nog niet het einde van de dag... Ze gaven aan dat de betalingen op 3 april zouden plaatsvinden, dus ik blijf de rest van de middag ook nog even in spanning afwachten. Ik hoop toch echt dat de beloofde verbeteringen worden doorgevoerd.

Want inderdaad, met 5% zonder zekerheid en 84 maanden, ben je al een behoorlijk bedrag kwijt aan alleen al de fee...
pi_169970777
4% minus kosten van GVE = 3,4% per jaar rendement... Niet het rendement dat ik met CF beoog te behalen
pi_169970793
Als FNC hier niet inbindt, ga ik zéker een mail naar AFM sturen.
Met name de rechtvaardiging die FNC hiervoor aanvoert is te gek voor woorden.

In onderhavig geval kan er maar één conclusie zijn: NIET plaatsen.
Uiteraard zouden ze daaraan voorafgaand wat moeite mogen doen om betreffende cijfers wél boven water te krijgen danwel een verbetering af te dwingen.

volgens FNC is onderstaand genoeg reden om de investeerders met een kluitje in het riet te sturen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169971454
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:16 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ze hebben hem er al weer af gehaald denk ik. Link werkt niet en als ik er gewoon naar toe ga staat hij er ook niet bij.
Pagina niet gevonden - (Error 404)
Hij staat er weer op.
pi_169971591
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:20 schreef bleyenburg het volgende:
Als FNC hier niet inbindt, ga ik zéker een mail naar AFM sturen.
Met name de rechtvaardiging die FNC hiervoor aanvoert is te gek voor woorden.

In onderhavig geval kan er maar één conclusie zijn: NIET plaatsen.
Uiteraard zouden ze daaraan voorafgaand wat moeite mogen doen om betreffende cijfers wél boven water te krijgen danwel een verbetering af te dwingen.

volgens FNC is onderstaand genoeg reden om de investeerders met een kluitje in het riet te sturen:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eerlijk gezegd zijn de cijfers bij GvE nog summierder dan bij FnC. Het bevalt me bij FnC nog steeds wel dat er kort en bondig cijfers staan, info zou idd vollediger kunnen, maar in ieder geval geen wollige lappen tekst. En als investeerder kan je natuurlijk prima zelf beslissen om bij het ontbreken van cijfers niet te investeren.
pi_169971624
Kan zijn, maar GVE acquireert iig niet zo agressief als FNC en met name die combi is m.i. een giftige cocktail
pi_169971685
quote:
14s.gif Op maandag 3 april 2017 14:49 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Hij staat er weer op.
Valt me op dat meneer de advocaat (https://www.linkedin.com/in/sanderaskamp/) de termen persoonlijke aansprakelijkheid en hoofdelijke aansprakelijkheid niet juist gebruikt. Het zijn toch 2 verschillende zaken.

Bovendien als het pand niet het een 2e hypotheek kan worden belast, kan dan niet 1 van zijn andere 6 panden met een hypotheek worden belast? Waarschijnlijk niet, want zitten die ook allemaal bij de NIBC als zekerheid.
pi_169971831
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:57 schreef bleyenburg het volgende:
Kan zijn, maar GVE acquireert iig niet zo agressief als FNC en met name die combi is m.i. een giftige cocktail
Aggressieve acquisitie is inderdaad vragen om aantrekken van probleem projecten
pi_169972065
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 15:05 schreef ETphonehome het volgende:

[..]

Aggressieve acquisitie is inderdaad vragen om aantrekken van probleem projecten
Het is ook een manier om bedrijven te attenderen op de mogelijkheden van CF. En volgens mij zijn banken niet minder aggressief, kijk bijvoorbeeld naar het dossier rentederivaten...
pi_169972176
Billie: het gaat om de combi.
Heb jij zelf al eens zo'n wervingsbrief van FNC onder ogen gehad?

Ik wel en ik kan je verzekeren dat geen enkele bank iets dergelijks, of zelfs maar bij benadering, doet.
pi_169972286
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:59 schreef djh77 het volgende:

[..]

Valt me op dat meneer de advocaat (https://www.linkedin.com/in/sanderaskamp/) de termen persoonlijke aansprakelijkheid en hoofdelijke aansprakelijkheid niet juist gebruikt. Het zijn toch 2 verschillende zaken.
Als er slechts één debiteur is (zoals hier), dan overlappen deze begrippen elkaar toch?

Ondanks de terechte opmerkingen over de stapeling en het ontbreken van hypotheek, heb ik bij deze man niet bepaald het gevoel dat ons geld niet terug zal komen.........toch? Hij lijkt zijn zaakjes aardig voor elkaar te hebben qua overwaarden en cashflow.

Hij heeft nogal wat te verliezen; als hij failliet zou gaan dan is hij tevens zijn inschrijving als advocaat kwijt dus hij zal toch wel redelijk zeker van zijn zaak zijn lijkt me.
Pecunia non olet
pi_169972772
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 15:23 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als er slechts één debiteur is (zoals hier), dan overlappen deze begrippen elkaar toch?
Persoonlijke aansprakelijkheid heeft te maken met bestuurders van een bv of stichting. Deze zijn in principe niet aansprakelijk voor de bedrijfsverliezen, behalve bij het niet behoorlijk vervullen van de taak als bestuurder. Toch wel wat anders dan hoofdelijk aansprakelijkheid.
pi_169972829
Daar komen de eerste bankafschriften van FNC langs:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Projectfinanciering onderhoudsbedrijf ¤ 20.000 2 jaar 16.59 % E Risicoklasse.

Op zich nog niet eens zo'n hele slechte, de balans van 2016 zou verbeterd moeten zijn.
En je zou oa. wel willen weten of de goede man een AOV heeft of zo.
pi_169972928
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 15:18 schreef bleyenburg het volgende:
Billie: het gaat om de combi.
Heb jij zelf al eens zo'n wervingsbrief van FNC onder ogen gehad?

Ik wel en ik kan je verzekeren dat geen enkele bank iets dergelijks, of zelfs maar bij benadering, doet.
Ben zelf geen ondernemer dus heb zo'n brief niet onder ogen gehad, maar was net als Dyna wel benieuwd naar de inhoud ervan.

Dat die combi kan zorgen voor perverse prikkels, ben ik met je eens.

Als investeerder zie ik altijd maar één kant en dat is de pitch. Ik heb geen idee hoe de ondernemer bij het platform is gekomen, door aggresieve acquisitie/via via/uit eigener beweging. Ik kan alleen afgaan op wat ik in de pitch zie staan en wat ik online kan vinden. Samen met de input van de forumleden neem ik dan een beslissing. In veruit de meeste gevallen is dat voor mij een nee.
pi_169973530
gezien zijn dippie in 2015 wegens "privé omstandigheden" hou ik het erop dat ie geen AOV heeft.
(ik realiseer me dat dit gerust wel het geval kan zijn)
pi_169973852
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 15:42 schreef marathon2000 het volgende:
Daar komen de eerste bankafschriften van FNC langs:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab1

Projectfinanciering onderhoudsbedrijf ¤ 20.000 2 jaar 16.59 % E Risicoklasse.

Op zich nog niet eens zo'n hele slechte, de balans van 2016 zou verbeterd moeten zijn.
En je zou oa. wel willen weten of de goede man een AOV heeft of zo.
Ik vraag me af waarom er bij tussentijdse cijfers alleen een V&W-rekening wordt gepubliceerd. Een simpele verdichte balans maken zoals die bij FNC gepresenteerd wordt is daarna toch maar 5 minuten extra werk en je haalt er enorm veel informatie uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Certeco op 03-04-2017 16:33:34 ]
pi_169974001
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 16:28 schreef Certeco het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom er bij tussentijdse cijfers alleen een W&V-rekening wordt gepubliceerd. Een simpele verdichte balans maken zoals die bij FNC gepresenteerd wordt is daarna toch maar 5 minuten extra werk en je haalt er enorm veel informatie uit.
Zonder balans 2016 ga ik 'm niet bekijken.
pi_169975738
Het begon positief toen FnC aankondigde om weer wat grotere leningen te gaan doen, maar nu gooien ze hun eigen glazen in. Zonder recente cijfers zal ik een stuk minder snel investeren. Misschien helemaal niet meer. Ik ben tot nu toe een zeer regelmatige investeerder met tientallen projecten (en niet voor het minimum). Echt heel jammer. Moet ik weer wat anders zoeken.
pi_169976927
Nieuw op funding Circle: Een drukkerij met behoorlijk groot negatief eigen vermogen en een eigen zakelijk pand in de verkoop, zonder balansoverzicht 2016.
Maar ja het is een VOF en dan heb je geen boekhouder nodig. :)

(" Zodra het pand verkocht is, wordt deze lening afgelost en verhuist de onderneming naar een kleiner en goedkoper huurpand op een industrieterrein."...........JaJa als.............uit de balans 2015.Langlopende schulden 372K vaste activa 211K . Wat blijft er over als het pand verkocht is?Zou me niets verbazen als dit eigen pand behoorlijk onder water staat.

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab2

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 03-04-2017 19:15:03 ]
  maandag 3 april 2017 @ 19:03:56 #298
132191 -jos-
Money=Power
pi_169977080
Hoi, heb dit topic al een tijdje niet meer gevolgd. Was een beetje gefrustreerd door die berichten van GVE dat ze projecten steeds laten stoppen met uitbetalen...

Heb afgelopen jaar ook maar in 3 projecten geïnvesteerd. Volgens mijn dashboard heb ik nu 58 lopende projecten, 6 incassobureau en 3 uitbetaald.

Rendement:

Jaarlijks rendement van uw portefeuille Peildatum 1-1-2017
Bruto rendement 8,54%
Bruto rendement na aftrek fee 7,97%
Netto rendement (na aftrek fee en achterstand) 7,16%

Valt me nog best wel mee eigenlijk maar ben blij dat ik meer geld in indexfondsen heb gestopt dan in crowdfunding, dat heeft veel meer opgeleverd :)
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
pi_169977342
Deze op HCN ging heel rap. Binnen 8min: http://us3.campaign-archi(...)d595b0&id=a0751becd8
pi_169977469
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 19:16 schreef djh77 het volgende:
Deze op HCN ging heel rap. Binnen 8min: http://us3.campaign-archi(...)d595b0&id=a0751becd8
Jammer, mooi project, nette rente.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')