abonnement Unibet Coolblue
pi_169750701
Ik heb veel theorieën gehoord over het universum. De ene zegt dat er meerdere universa zijn, de andere zegt dat er parallele universa zijn. Maar 1 ding hebben ze met elkaar gemeen. Het is nooit bewezen.

In welke theorie geloven jullie het meest als het gaat om universa?

TS begint:
Ik geloof het meest in parrallelle universa omdat ik denk dat de innerlijke leven van een mens nooit eindigt (de ziel). Ik denk dat ik na m'n dood terecht kom in een nieuwe universum zonder enige herinneringen van vroeger.
Want zeg nou zelf, onze hersenen besturen ons. Het is zegmaar onze eigen uitvoerende macht. Maar welke deel is de willende macht. Mijn hersenen komen echt niet zomaar met het idee "hé, laat ik jouw arm bewegen". Anders waren wij letterlijk robots. Er is iets nodig om de hersenen en onszelf bewust dingen te laten doen. Dat is de reden dat ik geloof in een ziel en daarom ook indirect in het parallelle universa.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  vrijdag 24 maart 2017 @ 19:51:21 #2
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_169750877
Maar dan heb je een beginuniversum van waaruit je doorstroomt naar steeds een ander universum, en dat dan met de hele wereldbevolking. Of gaat dat kriskras door elkaar of hoe zie je dat concreter voor je?
  vrijdag 24 maart 2017 @ 20:16:39 #3
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_169751617
stel je voor dat de multiverse een simulatie is
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_169751792
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 19:51 schreef hugecooll het volgende:
Maar dan heb je een beginuniversum van waaruit je doorstroomt naar steeds een ander universum, en dat dan met de hele wereldbevolking. Of gaat dat kriskras door elkaar of hoe zie je dat concreter voor je?
Ik denk dat die eindeloos gecreërd worden. Dus het is niet eindeloos, maar er worden wel non-stop parallele universa gecreërd net zoals onze universum non-stop groeit. (Ook een theorie.)
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  vrijdag 24 maart 2017 @ 20:25:59 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_169751875
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 20:23 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Ik denk dat die eindeloos gecreërd worden. Dus het is niet eindeloos, maar er worden wel non-stop parallele universa gecreërd net zoals onze universum non-stop groeit. (Ook een theorie.)
Maar als 'jij' je ziel bent, dan kan die ziel toch maar op 1 plaats en dus 1 universum tegelijk zijn? Of worden er nonstop nieuwe Secretpretjes gemaakt en bestaat 'jij' dus eigenlijk niet?
pi_169752731
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 20:25 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Maar als 'jij' je ziel bent, dan kan die ziel toch maar op 1 plaats en dus 1 universum tegelijk zijn? Of worden er nonstop nieuwe Secretpretjes gemaakt en bestaat 'jij' dus eigenlijk niet?
Mijn lichaam is alleen een plek waar m'n ziel gebruik van kan maken. Zonder ziel geen leven. Pas als je dood bent zoekt je ziel iemand anders en is de lichaam van secretpret zo goed als onbruikbaar.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_169760351
Met andere woorden, een oneindig aantal universa klinkt meer plausibel in combinatie met het bewustzijn (of je ziel, zoals je wil) dan dat onze hersenen er verantwoordelijk voor zijn?
pi_169830047
Het is mij niet helemaal duidelijk wat filosofie van de geest en de multiversumtheorie met elkaar te maken hebben.

Het komt over als een nieuwe poging tot substantiedualisme.
Niet meer aanwezig in dit forum.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')