Balanceren met goudquote:
Hoppa, toch weer 45 euro bespaard.quote:Op woensdag 19 april 2017 14:40 schreef whY... het volgende:
Eentje doet 17,50 per band! Dat is waar ik ook mijn motor gekocht heb
KMS Motoren in Poeldijk misschien?quote:Op dinsdag 18 april 2017 21:12 schreef whY... het volgende:
Ik woon nu het Westland, iemand een adresje? Heb de banden toch nog niet binnen (in DE rijden geen vrachtwagens blijkbaar met Pasen).
Waarom zou je een grote beurt doen? Gewoon olie vervangen (of bijvullen?) en gas erop.quote:Op zondag 16 april 2017 13:33 schreef Geelman het volgende:
Niet mooi, maar wel vet gedaan! De toekomst van het motorrijden.
Wat zou een grote beurt voor een Bandit 600 ongeveer kosten? Hij moet nodig nieuwe olie e.d. hebben...
Ik heb het bij AMT Motoren gedaan vanmorgen, staan wisselende reviews op internet echter ben ik altijd goed geholpen twee motoren gekocht en een oude ingeruild. De werkplaats is eigenlijk niet op de juiste tijden open voor mij in combinatie met werk, ben ze daarom uit het oog verloren. Nu dus weer even klant geweest en 45 euro in mijn zak gehoudenquote:Op vrijdag 21 april 2017 11:15 schreef Elegy het volgende:
[..]
KMS Motoren in Poeldijk misschien?
http://kmsmotoren.nl/
Ben er wel eens langsgereden maar toen waren ze net dicht helaas. Daarna emt de ANWB weer thuisgekomen maar dat is een heel ander verhaal
Hoe kom je erachter dat dat nodig is? Heb ik nog nooit gedaanquote:Op maandag 17 april 2017 19:16 schreef Geelman het volgende:
[..]
Kleppen moeten ook nog wel gesteld worden, evenals de carburateurs.
Onderhoudsschema.quote:Op vrijdag 21 april 2017 11:24 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Hoe kom je erachter dat dat nodig is? Heb ik nog nooit gedaan
Dank. Gevondenquote:
Die van mij mag voor de 12/18k inspectie...quote:Op vrijdag 21 april 2017 11:34 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dank. Gevonden
[ afbeelding ]
Toch maar eens een keer doorlopen. Ik heb alleen ketting vervangen en keer Voorvorkrubbers + olie.
Alleen omdat ik het merkte tijdens het rijden dat er iets mis was.
Inderdaad een valide afweging. Mijne was 1400. Weinig zin in onderhoud van 800 euro. Dan kan ik hem net zo goed afrijden tot het een keer klaar is.quote:Op vrijdag 21 april 2017 11:39 schreef Geelman het volgende:
[..]
Die van mij mag voor de 12/18k inspectie...
Aan de andere kant: het is een hok van 1.100 euro. Kan ook gewoon de olie verversen en de ketting stellen en kijken waar het schip strandt.
Eens. Het blijft een Bandit 600 / twintig jaar oud hok. Maar ik vind het verder wel een fijne motor.quote:Op vrijdag 21 april 2017 11:41 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Inderdaad een valide afweging. Mijne was 1400. Weinig zin in onderhoud van 800 euro. Dan kan ik hem net zo goed afrijden tot het een keer klaar is.
Kan inderdaad, maar niet zonder de juiste gereedschappen, werkplek, kennis, enz.quote:Op vrijdag 21 april 2017 11:45 schreef Sarasi het volgende:
Je kunt het ook zelf doen. Leer je ook nog eens wat van.
Ha. Ik heb zelfs nog nooit iets anders gedaan dan een IKEA kast in elkaar zetten en toch heb ik inmiddels al best veel aan m'n motor gedaan. Wel de eerste keer met hulp, maar die kun jij vast ook wel hier of op motor-forum vinden voor bier en pizza. Het enige wat je verder nodig hebt is wat action gereedschap en een momentsleutel. Elke garage (van je ouders bijvoorbeeld) is prima.quote:Op vrijdag 21 april 2017 11:49 schreef Geelman het volgende:
[..]
Eens. Het blijft een Bandit 600 / twintig jaar oud hok. Maar ik vind het verder wel een fijne motor.
[..]
Kan inderdaad, maar niet zonder de juiste gereedschappen, werkplek, kennis, enz.
Heb heel wat geprutst aan m'n scootertjes en m'n vorige auto. Soms is dat leuk, maar meestal niet. Moeren / bouten die niet loskomen, spullen die net niet goed passen, gereedschap dat net niet goed is, en er beroerd voorliggen omdat je geen brug hebt. Dat is gewoon klote.quote:Op vrijdag 21 april 2017 12:04 schreef Sarasi het volgende:
[..]
Ha. Ik heb zelfs nog nooit iets anders gedaan dan een IKEA kast in elkaar zetten en toch heb ik inmiddels al best veel aan m'n motor gedaan. Wel de eerste keer met hulp, maar die kun jij vast ook wel hier of op motor-forum vinden voor bier en pizza. Het enige wat je verder nodig hebt is wat action gereedschap en een momentsleutel. Elke garage (van je ouders bijvoorbeeld) is prima.
Ik zou persoonlijk niet al het onderhoud kunnen laten liggen en er daarna nog met een gerust hart de snelweg mee op kunnen knallen. Maar dat ben ik.
Arme banditjes. Ik zou ze graag adopteren.quote:Op vrijdag 21 april 2017 11:19 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Waarom zou je een grote beurt doen? Gewoon olie vervangen (of bijvullen?) en gas erop.
Bandits gaan toch niet stuk!quote:Op vrijdag 21 april 2017 12:14 schreef mjan het volgende:
[..]
Arme banditjes. Ik zou ze graag adopteren.
Ik heb gewoon niet de kennis en tijd om er goed werk van te maken.quote:Op vrijdag 21 april 2017 12:14 schreef mjan het volgende:
[..]
Arme banditjes. Ik zou ze graag adopteren.
In principe mag je het aanschafbedrag natuurlijk niet meenemen in je afweging. Als deze motor voor 800 euro weer helemaal tiptop is, ben je spekkoper. Als je toch al iets anders wilde of je motor in de basis slecht is, kan je je geld beter anders besteden.quote:Op vrijdag 21 april 2017 12:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb gewoon niet de kennis en tijd om er goed werk van te maken.
Twijfel ook voor een beurt, maar weinig zin in 800 euro kosten op een motor van 1400.
Maar ik zal het onderhoudsschema binnenkort eens nalopen om te kijken hoe erg het allemaal is.
Ik heb ook 600 euro in de twin gestopt, motor van '95 maar is het mij waard omdat als ik nu iets anders zou halen heb ik weer een 2e hands misschien en kan ik er dus naast aanschaf ook wel weer een beurt tegenaan gooien.quote:Op vrijdag 21 april 2017 12:17 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik heb gewoon niet de kennis en tijd om er goed werk van te maken.
Twijfel ook voor een beurt, maar weinig zin in 800 euro kosten op een motor van 1400.
Maar ik zal het onderhoudsschema binnenkort eens nalopen om te kijken hoe erg het allemaal is.
Zelfde met de VFR, heb er nu een spanningsregelaar met mosfets inquote:Op vrijdag 21 april 2017 14:59 schreef KneusTeun het volgende:
XRV750 issue is warm worden van spanningsregelaar.
Oplossing:
[ afbeelding ]
Ja die ga ik ook nog ff bestellen.quote:Op vrijdag 21 april 2017 15:55 schreef Maegrim het volgende:
de VFR, heb er nu een spanningsregelaar met mosfets in
heb je een MF sticker?quote:Op zaterdag 22 april 2017 15:55 schreef Nero22 het volgende:
Hi,zegt de naam Lola Taxi jullie iets? Beste meneer begon te toeteren als een malle toen ik hem voorbij reed bij Vianen en ik ben wel benieuwd naar zijn verhaal. Hij nam ook een foto van me.
Kenteken HK-331-S
Telefoon iets met 078...
Eikel
Misschien wilde hij alleen zeggen dat hij me gespot had?quote:
Binnen of buiten de bebouwde kom? Want binnen zijn ze dacht ik behoorlijk hoog. Terecht trouwens.quote:Op zondag 23 april 2017 14:04 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Net een boete binnen uit Duitsland. 9 na correctie te hard. 10 euro.
En mooie foto's erbij. Duitsland.
Inderdaad buiten de bebouwde kom. Je mocht er 50.quote:Op zondag 23 april 2017 16:17 schreef Elegy het volgende:
[..]
Binnen of buiten de bebouwde kom? Want binnen zijn ze dacht ik behoorlijk hoog. Terecht trouwens.
Zo is dat me ooit door iemand uitgelegd maar geen idee of dat nog zo is.
Ah, nuja, een tientje is nog te overzienquote:Op zondag 23 april 2017 17:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Inderdaad buiten de bebouwde kom. Je mocht er 50.
Daarom helmcameraquote:Op zaterdag 22 april 2017 15:55 schreef Nero22 het volgende:
Hi,zegt de naam Lola Taxi jullie iets? Beste meneer begon te toeteren als een malle toen ik hem voorbij reed bij Vianen en ik ben wel benieuwd naar zijn verhaal. Hij nam ook een foto van me.
Kenteken HK-331-S
Telefoon iets met 078...
Eikel
Komen op de blauwe plaatjes nog heatsinks?quote:Op vrijdag 21 april 2017 14:59 schreef KneusTeun het volgende:
XRV750 issue is warm worden van spanningsregelaar.
Oplossing:
[ afbeelding ]
Ik wacht even af of ik dan in NL ben en of m'n lader het eindelijk doet.quote:Op zondag 30 april 2017 18:57 schreef Salatrel het volgende:
sjop sjop mensen doe eens even opgeven
PTA / De 20e Motorrijders New/Oldbierit! Aanmelden! #35
Die blauwe plaatjes zijn de fan. Dus daar kan ik niks opzetten.quote:Op zondag 30 april 2017 16:40 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Daarom helmcamera
[..]
Komen op de blauwe plaatjes nog heatsinks?
dat vergeten is onmogelijk bij een duc. Dan start ie in z'n geheel nietquote:Op maandag 1 mei 2017 10:52 schreef Vinniiee het volgende:
Ben je niet vergeten je standaard in te klappen?
Dat wist ik niet. Springt hij naar voren als je hem in de versnelling zet? Anders denk ik eerder dat het een vervuilde sensor is.quote:Op maandag 1 mei 2017 11:03 schreef stinkie het volgende:
[..]
dat vergeten is onmogelijk bij een duc. Dan start ie in z'n geheel niet
ja. En met koppeling ingeknepen kan ik ook niet wegrollen, daarom vermoed ik ook plakkende platen. 2 weken geleden ook nog zonder problemen gereden. Open koppelingshuis trekt vuil en meuk aan waar je bij staatquote:Op maandag 1 mei 2017 11:14 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dat wist ik niet. Springt hij naar voren als je hem in de versnelling zet? Anders denk ik eerder dat het een vervuilde sensor is.
Top die spacerts zijn irritant, inderdaad.quote:Op zondag 30 april 2017 12:58 schreef Salatrel het volgende:
Na 19k km doorrijden werd het weer eens tijd voor een verse kettingset. (ik heb wel geleerd van de vorige keer toen die van het achtertandwiel afgelopen is )
Vorige keer nog met behulp van medeglobetrotter Dekatria vanwege het niet hebben van de juiste tool en het toch altijd makkelijker is om te leren van iemand die het zelf al eens gedaan heeft
Paar keer vloeken en tieren en zat het achterwiel weer op zijn plek (tyfus spacers)
Geniet van deze foto zo schoon zie je de ketting niet weer
[ afbeelding ]
Dat klinkt inderdaad als plakkende platen. Wel een voordeel dat het een droge koppeling isquote:Op maandag 1 mei 2017 11:17 schreef stinkie het volgende:
[..]
ja. En met koppeling ingeknepen kan ik ook niet wegrollen, daarom vermoed ik ook plakkende platen. 2 weken geleden ook nog zonder problemen gereden. Open koppelingshuis trekt vuil en meuk aan waar je bij staat
chaintool uiteindelijk 2 weken terug besteldquote:Op maandag 1 mei 2017 11:18 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Top die spacerts zijn irritant, inderdaad.
Ik ben een GS500 rijder! Maar ik heb geen behoefte aan een velg helaas.quote:Op maandag 1 mei 2017 20:29 schreef wd200 het volgende:
Rijdt er hier iemand een oude gs500 ?
Ik heb nog een achterwiel over welke ik graag weg doe ipv weg gooi.
Gewoon een vieze velg met een uitgedroogde achterband zonder tandwiel.
daar zijn toch van die RAM mount ballen voor?quote:Op woensdag 3 mei 2017 13:53 schreef Amoeba het volgende:
Ik ga morgen ook even de Duc klaarmaken voor een tripje naar de Vogezen. Gaskabels doorsmeren, nieuwe olie, olifilter en bougies.
Verder nog telefoonhouder erop zetten voor navi. Iemand een goed idee om dat op je kroonplaat te maken? En dat asje van mijn mechanische RPM meter is ingesleten..
quote:
Hoe werkt dat? ben je dan met je mascara bezig en dan pak je ineens een steeksleutel 10?quote:Beide tegen gekomen tijdens het opmaken, wellicht kan ik er nog iemand blij mee maken ?
Watvoor banden ga je eronder hangen?quote:
k60'squote:Op donderdag 4 mei 2017 15:01 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Watvoor banden ga je eronder hangen?
nu je hier toch bent vul gelijk ff de datumprikkert in.quote:
Ja heb ik even naar zitten kijken. Voordeel is dat ze wat doen aan de vibraties van die V2 maar ze hebben geen (dichte) case voor een S7 edge dus iets compleets kopen zit er niet bij denk ik.quote:Op woensdag 3 mei 2017 13:54 schreef Salatrel het volgende:
[..]
daar zijn toch van die RAM mount ballen voor?
Presentquote:Op vrijdag 5 mei 2017 08:30 schreef Tankiej het volgende:
Komende zondag 7 mei is de KTM Orange day bij Premium Motors in Apeldoorn. Zijn er nog mensen van hier die daarheen gaan?
Ik ga sowieso, eens kijken of ik een proefritje kan doen op een 1090 of 1290 adventure
Ik heb de 690 gedaan omdat ik hoopte dat er dan geen drukte zou zijn want iedereen kiest de 1290 natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 08:30 schreef Tankiej het volgende:
Komende zondag 7 mei is de KTM Orange day bij Premium Motors in Apeldoorn. Zijn er nog mensen van hier die daarheen gaan?
Ik ga sowieso, eens kijken of ik een proefritje kan doen op een 1090 of 1290 adventure
Op tijd aanwezig?quote:
Als het net zo is als vorig jaar dan rijd je gewoon in groepjes met een voor en achterrijder een vaste route. Dan kan je dus niet in je eentje met een medewerker even een uur gaan rijden..quote:Op vrijdag 5 mei 2017 12:47 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Ik heb de 690 gedaan omdat ik hoopte dat er dan geen drukte zou zijn want iedereen kiest de 1290 natuurlijk.
En dat bleek een goede keuze, want ik was de enigste dus heb ik met een medewerker van KTM gewoon een uur (ipv 30 min) gereden (lees scheuren).
Wat een lol was dat, gewoon wegrijden en meteen voorwiel de lucht in, en die kerel zag dat als MAKAN JAGEN! en die ging me daar een partij lomp hard en plat waardoor ik echt als een bezetene achter hem aan heb mogen knallen!!!
Heb me echt goed vermaakt met 690, ding weegt geen kont en heeft heerlijke koppel. Sturen was wel even wennen omdat hij echt de bochten invalt, maar dan pas vanaf een bepaald punt. Weet niet helemaal hoe ik dat uit moet leggen.
ik heb gopro bevestiging op mijn kroonplaat geplakquote:Op woensdag 3 mei 2017 13:53 schreef Amoeba het volgende:
Ik ga morgen ook even de Duc klaarmaken voor een tripje naar de Vogezen. Gaskabels doorsmeren, nieuwe olie, olifilter en bougies.
Verder nog telefoonhouder erop zetten voor navi. Iemand een goed idee om dat op je kroonplaat te maken? En dat asje van mijn mechanische RPM meter is ingesleten..
Dit was dezelfde dag, alleen hier in de buurt.....quote:Op vrijdag 5 mei 2017 23:15 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Op tijd aanwezig?
Ik ga proberen er gelijk om half 11 te zijn als de inschrijving open gaat. Vorig jaar was ik er rond 12 uur en was bijna alles voor de rest van de dag al vol
[..]
Als het net zo is als vorig jaar dan rijd je gewoon in groepjes met een voor en achterrijder een vaste route. Dan kan je dus niet in je eentje met een medewerker even een uur gaan rijden..
Bij een gewone proefrit kan dat wel natuurlijk, in je eentje een uur rijden, maar bij deze dag wordt dat lastig.
Al ingeschreven, dat begon stiekem al om 10 uurquote:Op vrijdag 5 mei 2017 23:15 schreef Tankiej het volgende:
[..]
Op tijd aanwezig?
Ik ga proberen er gelijk om half 11 te zijn als de inschrijving open gaat. Vorig jaar was ik er rond 12 uur en was bijna alles voor de rest van de dag al vol
heeft ktm ook motorscooters?quote:Op zondag 7 mei 2017 10:15 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Al ingeschreven, dat begon stiekem al om 10 uur
Wat een eikelsquote:Op zondag 7 mei 2017 10:15 schreef Maegrim het volgende:
[..]
Al ingeschreven, dat begon stiekem al om 10 uur
Is niet zo heel gek ook. het is namelijk geen 4 cilinder, dus daar zit het grootste verschil al.quote:Op zondag 7 mei 2017 11:22 schreef Maegrim het volgende:
Die 1290 superduke gt trekt nog harder dan m'n CB
Een paarquote:
Deze vent ligt inmiddels in het ziekenhuis omdat hij als een mongool rijdt op de openbare weg .quote:
en toch is het alsof je algemeen sectie van MF zit te lezenquote:Op zondag 7 mei 2017 21:39 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Deze vent ligt inmiddels in het ziekenhuis omdat hij als een mongool rijdt op de openbare weg .
Kansloze vent.
14+ is toch niet perse te hoog?! bij de AT moet ie ook tussen de 14 en 14,7 zijn. Of verschilt dit gigantisch per fiets?quote:Op dinsdag 9 mei 2017 21:20 schreef Sounddragon het volgende:
Wat is de spanning als hij loopt?
Als de spanningsregelaar kapot is, is hij veel te hoog (14+) en gaat alles wat elektrisch is kapot..
Accupolen goed vast? heb je de dikke stekker onder de hoofdzekering gecheckt? die smelten nogal eens bij Honda.. al 2 keer gehad..
Normaal gesproken niet, een accu is minimaal 12V, op zijn best zo rond de 13 V. Om op te laden heb je een hogere spanning nodig om de stroom naar de accu te doen vloeien; 13,8 V is een standaard waarde voor opgewekte spanning volgens mij.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 22:54 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
14+ is toch niet perse te hoog?! bij de AT moet ie ook tussen de 14 en 14,7 zijn. Of verschilt dit gigantisch per fiets?
haynes geeft aan tussen 14 en 15 volt. Neem aan dat dit klopt.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 23:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Normaal gesproken niet, een accu is minimaal 12V, op zijn best zo rond de 13 V. Om op te laden heb je een hogere spanning nodig om de stroom naar de accu te doen vloeien; 13,8 V is een standaard waarde voor opgewekte spanning volgens mij.
Dat is prima idd.quote:Op dinsdag 9 mei 2017 23:24 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
haynes geeft aan tussen 14 en 15 volt. Neem aan dat dit klopt.
Ik heb een voltmeter direct op de accu en die geeft met de nieuwe regelaar mooi 14.1 en stationair 14.2 aan.
leuke fiets idd heb er ook een keer een rondje op gereden toen ik moest wachten bij de motorzaakquote:Op woensdag 10 mei 2017 16:17 schreef Maegrim het volgende:
2 uur op een Tracer 900 rondgekacheld, goed bevallen
te laat, ik ga morgen al tm maandagquote:Op woensdag 10 mei 2017 22:26 schreef Salatrel het volgende:
Beetje last minute misschien maar iemand interesse in een paar dagen Eifel? Ik dacht zelf aan zaterdagmiddag heen, zondag en maandag toeren en dinsdag na het ontbijt terug
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |