abonnement Unibet Coolblue
pi_169754546
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 21:36 schreef Pandarus het volgende:
Het artikel stelt ook dat Nederland het volgens die indicatoren beter doet vanwege private investeringen. Dus het is ook nog eens geen verdienste van de overheid.
Waar heb ik gezegd dat het de verdienste is van de overheid?

Het is juist goed dat het om private investeringen gaat.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 21:41:38 #77
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169754574
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 21:11 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nederland doet het gewoon goed. En het is nu zaak om lonen te blijven matigen en ook hervormingen door te voeren, bijvoorbeeld belastinghervormingen waarbij het tijd wordt om te denivelleren en de belastingdruk van arbeid te laten schuiven naar inkomsten uit vermogen.
De ongelijkheid rijst de pan uit en kost volgens OESO en IMF economische groei.

Loonmatiging is al tijden een gevaarlijk recept gebleven en maakt Nederland wel degelijk extra gevoelig voor schokken. Het stelt, net als de flexibilisering van de arbeidsmarkt, ook scholing en investeringen uit.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 24 maart 2017 @ 21:44:08 #78
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169754670
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 21:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

https://www.rijksoverheid(...)groeit-krachtig-door

Ik wil jou verder best uitleggen waarom loonmatiging belangrijk is en hervormingen nodig zijn, maar in het verleden is gebleken dat jij het helemaal niet wil horen.

Een beetje zoals Geertje die klaagt dat hij niet mee mag regeren terwijl hij dat helemaal niet wil.
Duitsland deed vijf jaar aan ingrijpende hervormingen en maakte toen pas op de plaats.

Nederland is inmiddels al 15 jaar permanent aan het hervormen (m.u.v. de periode 2007-2009). Wat de facto vaak neer komt op lagelonenland beleid en afbraak. Een beetje zoals Oost Europa, dat geen eigen industrie heeft (en alle bedrijven opgekocht zag worden).

edit: ik zie jou nu al drie keer naar de rijksoverheid website verwijzen - "wij van wc eend", dat doen die persvoorlichters maar lekker wmb
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169754814
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 21:41 schreef Klopkoek het volgende:

De ongelijkheid rijst de pan uit en kost volgens OESO en IMF economische groei.

Loonmatiging is al tijden een gevaarlijk recept gebleven en maakt Nederland wel degelijk extra gevoelig voor schokken. Het stelt, net als de flexibilisering van de arbeidsmarkt, ook scholing en investeringen uit.
Er zijn maar weinig landen waar er zo weinig ongelijkheid is als nederland en het probleem wat we hebben is dat we arbeid te zwaar belasten en vermogen te laag (vandaar ook dat ik voorstelde daar wat aan te doen).

Flexibilisering is ook een goede zaak. En het minimumloon mag wel eens wat naar beneden. Kunnen de uitkeringen die wat idioot hoog geworden zijn ook naar beneden bijgesteld worden.
pi_169754914
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 21:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Duitsland deed vijf jaar aan ingrijpende hervormingen en maakte toen pas op de plaats.

Nederland is inmiddels al 15 jaar permanent aan het hervormen (m.u.v. de periode 2007-2009). Wat de facto vaak neer komt op lagelonenland beleid en afbraak. Een beetje zoals Oost Europa, dat geen eigen industrie heeft (en alle bedrijven opgekocht zag worden).

edit: ik zie jou nu al drie keer naar de rijksoverheid website verwijzen - "wij van wc eend", dat doen die persvoorlichters maar lekker wmb
Duitsland nam ingrijpende maatregelen waar Nederland steeds een beetje aan het vooruit schuiven van problemen deed.

Weet jij wel waar jij over praat?
  vrijdag 24 maart 2017 @ 21:57:50 #81
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169755266
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 21:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Weet jij wel waar jij over praat?
:')

En nee, de uitkeringen zijn niet omhoog gegaan. Niet tov de jaren 80 en niet ten opzichte van 2010. De bijstand is onlangs nog 2000 euro omlaag gegaan.

Ongelijkheid lijkt in Nederland klein omdat itt andere landen veel typen van inkomen niet door het CBS wordt geregistreerd. Die worden in de VS, Duitsland en UK wel geregistreerd en daardoor lijkt de ongelijkheid daar veel groter.

Flexibilisering heeft een aantal grote nadelen, zoals ook onderkend door de DNB, WRR en CPB. Één daarvan is de conjunctuurgevoeligheid, een andere is de gebrekkige diepte investeringen en kennisuitbouw. DNB heeft letterlijk gezegd dat werkenden er armer door zijn geworden, door dat beleid.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)aar-iets-in-a1406805
http://nos.nl/artikel/215(...)le-arbeidsmarkt.html
POL / Neoliberalisme, wat houdt het in? #10

Overigens ligt een deel van het probleem niet in de flexbilisering an sich, maar dat ZZPers en flexwerkers via de belastingen enorm worden gesubsidieerd. Dit maakt tevens het sociale stelsel onbetaalbaar.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_169755455
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 21:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

:')

En nee, de uitkeringen zijn niet omhoog gegaan. Niet tov de jaren 80 en niet ten opzichte van 2010. De bijstand is onlangs nog 2000 euro omlaag gegaan.

Ongelijkheid lijkt in Nederland klein omdat itt andere landen veel typen van inkomen niet door het CBS wordt geregistreerd. Die worden in de VS, Duitsland en UK wel geregistreerd en daardoor lijkt de ongelijkheid daar veel groter.

Flexibilisering heeft een aantal grote nadelen, zoals ook onderkend door de DNB, WRR en CPB. Één daarvan is de conjunctuurgevoeligheid, een andere is de gebrekkige diepte investeringen en kennisuitbouw. DNB heeft letterlijk gezegd dat werkenden er armer door zijn geworden, door dat beleid.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)aar-iets-in-a1406805

Overigens ligt een deel van het probleem niet in de flexbilisering an sich, maar dat ZZPers en flexwerkers via de belastingen enorm worden gesubsidieerd. Dit maakt tevens het sociale stelsel onbetaalbaar.
Waar lees jij dat ik iets gezegd hebt over de ontwikkeling van uitkeringen? Ik heb alleen iets gezegd over de toekomst.

Mensen verplicht aan het werk houden als er geen werk te doen is, is te dom voor woorden. Daarom: flexibiliseren.

Subsidie en belasten zijn twee grootheden die je niet van vereenzelvigen.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 22:07:43 #83
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_169755659
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 22:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Waar lees jij dat ik iets gezegd hebt over de ontwikkeling van uitkeringen? Ik heb alleen iets gezegd over de toekomst.

Mensen verplicht aan het werk houden als er geen werk te doen is, is te dom voor woorden. Daarom: flexibiliseren.

Subsidie en belasten zijn twee grootheden die je niet van vereenzelvigen.
Huichelachtig, zéker na mij zo de maat te nemen;

"Kunnen de uitkeringen die wat idioot hoog geworden zijn ook naar beneden bijgesteld worden."

Afrika, Mexico en Azië hebben een heel flexibele arbeidsmarkt: wat zijn ze daar rijk zeg. En wat een kenniseconomie. Heilloze weg.

Maar weet je, veel plezier met je onoprechte discussie en kretologie zonder argumentatie afdraaien, en de Pravda berichtgeving van de rijksoverheid plempen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 24 maart 2017 @ 22:11:44 #84
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169755820
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 21:47 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Er zijn maar weinig landen waar er zo weinig ongelijkheid is als nederland en het probleem wat we hebben is dat we arbeid te zwaar belasten en vermogen te laag (vandaar ook dat ik voorstelde daar wat aan te doen).

Flexibilisering is ook een goede zaak. En het minimumloon mag wel eens wat naar beneden. Kunnen de uitkeringen die wat idioot hoog geworden zijn ook naar beneden bijgesteld worden.
En je dan afvragen waarom steeds meer mensen PVV stemmen. Dat zal met met je voorgestelde maatregel alleen maar toenemen.

Arbeid minder belasten. Op een laag loon zal dat veel uitmaken. Tenminste als het minimunloon ook nog omlaag moet en nog meer flexibiliteit.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_169755864
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 22:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Huichelachtig, zéker na mij zo de maat te nemen;

"Kunnen de uitkeringen die wat idioot hoog geworden zijn ook naar beneden bijgesteld worden."

Afrika, Mexico en Azië hebben een heel flexibele arbeidsmarkt: wat zijn ze daar rijk zeg. En wat een kenniseconomie. Heilloze weg.

Maar weet je, veel plezier met je onoprechte discussie en kretologie zonder argumentatie afdraaien, en de Pravda berichtgeving van de rijksoverheid plempen.
Daar staat dus niet 'alle uitkeringen', maar 'de uitkeringen die wat idioot hoog geworden zijn'. Een specifiek deel dus. Nederlands wat te moeilijk voor je?

Jouw vergelijk met Afrika, enz is gewoon dom geleuter.
pi_169755955
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 22:11 schreef Cherna het volgende:

En je dan afvragen waarom steeds meer mensen PVV stemmen. Dat zal met met je voorgestelde maatregel alleen maar toenemen.

Arbeid minder belasten. Op een laag loon zal dat veel uitmaken. Tenminste als het minimunloon ook nog omlaag moet en nog meer flexibiliteit.
Mensen die PVV stemmen doen dat vooral omdat ze xenofoob zijn.

Ik zie sowieso niet in waarom we geld uit moeten delen aan mensen met een laag inkomen 'omdat ze anders mogelijk PVV gaan stemmen'.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 22:20:37 #87
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169756150
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 22:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mensen die PVV stemmen doen dat vooral omdat ze xenofoob zijn.

Ik zie sowieso niet in waarom we geld uit moeten delen aan mensen met een laag inkomen 'omdat ze anders mogelijk PVV gaan stemmen'.
http://nos.nl/artikel/216(...)iaal-democraten.html

Meer hoef ik niet toe te voegen
Ik wil wat doen tegen het populisme. Na Brexit is inmiddels wel duidelijk waar het om draait.

Man man xenofoob
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_169756356
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 22:20 schreef Cherna het volgende:

[..]

http://nos.nl/artikel/216(...)iaal-democraten.html

Meer hoef ik niet toe te voegen
Ik wil wat doen tegen het populisme. Na Brexit is inmiddels wel duidelijk waar het om draait.

Man man xenofoob
Geef meer geld aan het gepeupel en ze zijn net zo ontevreden als eerst, alleen dan hebben ze wat meer geld.

Maar als jij jouw eigen geld weg wil geven ga je gang. Met andermans geld mag je wel wat voorzichtiger omgaan.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 22:46:13 #89
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169756908
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 22:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Geef meer geld aan het gepeupel en ze zijn net zo ontevreden als eerst, alleen dan hebben ze wat meer geld.

Maar als jij jouw eigen geld weg wil geven ga je gang. Met andermans geld mag je wel wat voorzichtiger omgaan.
Welk andermans geld. Heb je het artikel wel gelezen. Als de massa(arbeider)hun baan kwijt geraakt zonder altenatieven aan te bieden en of onder slechte arbeidsvoorwaarden moet werken met flexcontracten die veel onzekerheid bieden is een zondebok snel gezocht.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_169757324
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 22:46 schreef Cherna het volgende:

[..]

Welk andermans geld. Heb je het artikel wel gelezen. Als de massa(arbeider)hun baan kwijt geraakt zonder altenatieven aan te bieden en of onder slechte arbeidsvoorwaarden moet werken met flexcontracten die veel onzekerheid bieden is een zondebok snel gezocht.
Als je een goed werknemer bent is er geen enkele reden om jou op straat te zetten.

Dit soort zekerheden zijn vooral interessant voor kneusjes en lamlullen.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 23:03:22 #91
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169757359
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 23:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als je een goed werknemer bent is er geen enkele reden om jou op straat te zetten.

Dit soort zekerheden zijn vooral interessant voor kneusjes en lamlullen.
Goed om te horen dat ik een kneus of lamlul ben.

En dan noem je anderen xenofoob. 😁
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_169757722
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 23:03 schreef Cherna het volgende:

[..]

Goed om te horen dat ik een kneus of lamlul ben.

En dan noem je anderen xenofoob. 😁

Als jij jezelf een kneus of lamlul wil noemen, ga je gang.

Dat gelul over minder Marokkanen had te maken met dat Marokkanen erom bekend staan alle banen in te nemen (toch gek, ik hoor altijd dat ze ofwel een uitkering hebben, ofwel crimineel zijn, of beiden).
  vrijdag 24 maart 2017 @ 23:48:23 #93
321876 Cherna
Fuck the System
pi_169758465
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 23:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als jij jezelf een kneus of lamlul wil noemen, ga je gang.

Dat gelul over minder Marokkanen had te maken met dat Marokkanen erom bekend staan alle banen in te nemen (toch gek, ik hoor altijd dat ze ofwel een uitkering hebben, ofwel crimineel zijn, of beiden).
Je moet eerst eens kijken hoe het nu mogelijk is dat populisme nu zo de kop op steekt.

En dan zeg ik dat de maatregelingen die je bedenkt dit nog meer in de hand gaan werken.

Maar als jij blijft hangen in xenofobie, Marokkanen en moslims dat het de enige reden zou zijn dat men PVV stemt dan zullen we er niet uitkomen.

Sowieso mensen die zich verheven voelen boven anderen omdat ze hoger zijn opgeleid en daarom anderen een kneus noemen die meer zekerheid wenst heb ik niet zoveel mee.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_169758693
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 23:48 schreef Cherna het volgende:

[..]

Je moet eerst eens kijken hoe het nu mogelijk is dat populisme nu zo de kop op steekt.

En dan zeg ik dat de maatregelingen die je bedenkt dit nog meer in de hand gaan werken.

Maar als jij blijft hangen in xenofobie, Marokkanen en moslims dat het de enige reden zou zijn dat men PVV stemt dan zullen we er niet uitkomen.

Sowieso mensen die zich verheven voelen boven anderen omdat ze hoger zijn opgeleid en daarom anderen een kneus noemen die meer zekerheid wenst heb ik niet zoveel mee.
Dat laatste verzin je dan ook zelf.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 02:22:39 #95
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169760232
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 13:23 schreef Klopkoek het volgende:

Ten tweede wil Groenlinks ze niet verhogen.

Als Groenlinks ze niet wil verhogen, hoe gaan ze deze belofte dan nakomen?

"En gaan mensen die afhankelijk zijn van een uitkering er flink op vooruit."
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 25 maart 2017 @ 03:30:17 #96
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_169760419
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 11:06 schreef TheJanitor het volgende:
Kunnen we wat schulden afbetalen.
Mooi, ik krijg nog 1000 euro van ze.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 04:12:52 #97
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169760450
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 10:50 schreef Braindead2000 het volgende:

De verkiezingen zijn weer voorbij, de buit is binnen. Wekenlang bestookte het Centraal Propaganda Bureau ons met rooskleurige cijfers, de ene nog mooier dan de ander, en opeens komen ze weer met het "eerlijke" verhaal. :')
Ik begrijp niet zo goed wat je wil zeggen. Eerst wordt er maandenlang geroepen dat wat het CPB roept (bv verkiezingsprogramma's) onbetrouwbaar is en nu geloof je ze blind?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169760466
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 04:12 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Ik begrijp niet zo goed wat je wil zeggen. Eerst wordt er maandenlang geroepen dat wat het CPB roept (bv verkiezingsprogramma's) onbetrouwbaar is en nu geloof je ze blind?
Ik geloof mezelf blind. Zelfs als jij van mening bent dat het retegoed gaat met Nederland, we met ze allen stinkend rijk gaan worden, dan nog moet je toegeven dat je de toon van dit artikel op zijn minst voorzichtig mag noemen. Vergelijk dat eens met al die andere artikelen van de laatste weken het Centraal Propaganda Bureau en zijn broertje het Centraal Bureau voor het Stemmersbedrog.

Google er maar eens op. Ik zal je helpen:
-CBS: Aantal misdrijven in Nederland blijft dalen
-CBS: respectloos gedrag vermindert gestaag
-CBS: Bijna 90 procent zegt zich gelukkig te voelen

Het is een bekend verschijnsel dat die instanties vlak voor de verkiezingen met goed nieuws komen om de gevestigde partijen een steuntje in de rug te geven.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 04:55:32 #99
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169760480
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 04:42 schreef Braindead2000 het volgende:

Ik geloof mezelf blind.
Er zijn hier wel meer mensen die hetzelfde probleem hebben. :)

quote:
Zelfs als jij van mening bent dat het retegoed gaat met Nederland, we met ze allen stinkend rijk gaan worden, dan nog moet je toegeven dat je de toon van dit artikel op zijn minst voorzichtig mag noemen.
Nou, ik zie ze toch aardig met miljarden smijten. Wat je voorzichtig noemt.

quote:
Google er maar eens op. Ik zal je helpen:
-CBS: Aantal misdrijven in Nederland blijft dalen
-CBS: respectloos gedrag vermindert gestaag
-CBS: Bijna 90 procent zegt zich gelukkig te voelen

Het is een bekend verschijnsel dat die instanties vlak voor de verkiezingen met goed nieuws komen om de gevestigde partijen een steuntje in de rug te geven.
Google? Dat gebruik ik niet. Het is alom bekend dat je bij Google alleen maar vindt wat Google wil dat je vindt.

Anyway, het CBS zegt positieve dingen en het CPB zegt positieve dingen. Zie er niets vreemds aan.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169761592
Mooizo. Kan er wat minder genivelleerd worden. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')