abonnement Unibet Coolblue
pi_169736677
Hoi, ik heb even jullie advies nodig.
Ik studeerde namelijk rechten aan de Erasmus Uni maar ik ben deze maand gestopt want ik vind er geen bal aan. Wilde namelijk al altijd Bouwkunde studeren maar mijn ouders hebben me nu pas toestemming gegeven. Op de middelbare school had ik een E&M profiel dus dit betekent dat ik wiskunde B en natuurkunde moet leren en in juni een toets moet afleggen. Hiervoor heb ik 2 maanden te tijd. Daarnaast doe ik helemaal niks dus ik heb alle tijd om te leren en heb een LOI cursus gekocht. Vinden jullie dit haalbaar? Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er tips?
Comment below!

Thanks! :) :) :)

- streskip
pi_169736793
quote:
5s.gif Op donderdag 23 maart 2017 23:56 schreef Yuejin2 het volgende:
Wilde namelijk al altijd Bouwkunde studeren maar mijn ouders hebben me nu pas toestemming gegeven.
Wat?
pi_169736826
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 00:00 schreef racerdkb het volgende:

[..]

Wat?
Om het te studeren, sorry!
pi_169736828
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 00:00 schreef racerdkb het volgende:

[..]

Wat?
ZIJN OUDERS HEBBEN HEM NU PAS TOESTEMMING GEGEVEN!!!!!!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_169736864
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 00:01 schreef Yuejin2 het volgende:

[..]

Om het te studeren, sorry!
Waarom moeten je ouders daar toestemming voor geven? Zij hebben je tegen jouw wil op WO rechten gezet?

Tijd om te gaan werken aan financiële zelfstandigheid en het huis uit te gaan zou ik zeggen.
pi_169736928
Je hebt dus wiskunde A gevolgd en je laatste les natuurkunde was vier of vijf jaar geleden.

Lijkt wel té ambitieus om dan in twee maanden die vakken volledig op te pikken maar het ligt er ook aan hoe technisch je bent en je mate van inzicht. Waarom heb je voor E&M gekozen?

Was dit het advies omdat het niet zo goed liep met scheikunde, natuurkunde en wiskunde?
pi_169738980
Lijkt mij te ambitieus, maar verbaas ons :P
-
pi_169739017
Examenblad.nl
Filmpjes op youtube over stukken die je niet begrijpt.
Bij uitgevers/oude school boeken bestellen en lenen
Examentrainingen volgen

En vooral veel tijd erin steken!
pi_169752934
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 07:49 schreef Haushofer het volgende:
Lijkt mij te ambitieus, maar verbaas ons :P
Anders heb ik voor niets 6 jaar vwo NG/NT gedaan. Als hij het haalt, had ik dus in één jaar mijn examen kunnen halen. :(
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_169754494
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 20:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Anders heb ik voor niets 6 jaar vwo NG/NT gedaan. Als hij het haalt, had ik dus in één jaar mijn examen kunnen halen. :(
Hoezo? Je zou best iemand van de onderbouw kunnen nemen, deze specifiek klaar kunnen stomen voor een Wi en Na examen, en deze persoon dan in het eerste jaar van een beta-opleiding op de uni neer kunnen zetten.

Dat doen we niet. We hebben juist een leerplicht. Denk daar maar eens over na.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pandarus op 24-03-2017 22:18:16 ]
  zaterdag 25 maart 2017 @ 02:07:07 #11
451005 Grems
Clown World
pi_169760139
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 00:00 schreef racerdkb het volgende:

[..]

Wat?
TS is Aziaat.
pi_169782395
Ik zou in iedergeval direct uitloggen op fok! en de komende 2 maanden niet meer terug komen. Dit is mijn advies en zo zit het.
pi_169782431
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 21:39 schreef Pandarus het volgende:
Dat doen we niet. We hebben juist een leerplicht. Denk daar maar eens over na.
Dus moet iedereen maar minstens evenveel tijd spenderen. Als iemand het sneller kan moet hij maar lekker wachten. Bezigheid i.p.v. kennisoverdracht - de motor achter de kenniseconomie.
pi_169808092
2 maanden? Dat gaat je ws. niet lukken. Kun je er een jaar voor reserveren?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_169810217
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 21:39 schreef Pandarus het volgende:

[..]

Hoezo? Je zou best iemand van de onderbouw kunnen nemen, deze specifiek klaar kunnen stomen voor een Wi en Na examen, en deze persoon dan in het eerste jaar van een beta-opleiding op de uni neer kunnen zetten.

Dat doen we niet. We hebben juist een leerplicht. Denk daar maar eens over na.
Ik kreeg vier uur wiskunde in de week, geloof ik. Drie lang maakt dat 40 * 3 * 4 = 480 uur. In twee maanden zou dat dus betekenen dat je 480 / 8 = 60 uur wiskunde per week zou moeten volgen. En dan heb ik het alleen nog maar over de klassikale lessen.

Er valt best wat af te dingen op deze berekenmethode, maar de bottom line is dat twee maanden simpelweg te kort is om één vak volledig te halen zonder gedegen kennis van zaken. Als het nou Wiskunde A geweest was... :P
(laat staan twee bèta-vakken)
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zondag 16 april 2017 @ 12:04:34 #16
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_170255894
Het is heel goed mogelijk hoor. Ik had zelf NG wel met natuurkunde maar dus geen wiskunde B, ik wilde ook een technische studie doen. Toen in de 6de (vanaf het begin) bezig geweest samen met een bijles leraar. Het begon met 2 uur per week, dus helemaal niet veel. Uiteindelijk een 8.5 gehaald voor het eindexamen ^O^ . Het is echt prima te doen als je er maar vol voor gaat en als je natuurlijk wel een beetje inzicht hebt.
leef de leven
pi_170256369
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 12:04 schreef RRuben het volgende:
Het is heel goed mogelijk hoor. Ik had zelf NG wel met natuurkunde maar dus geen wiskunde B, ik wilde ook een technische studie doen. Toen in de 6de (vanaf het begin) bezig geweest samen met een bijles leraar. Het begon met 2 uur per week, dus helemaal niet veel. Uiteindelijk een 8.5 gehaald voor het eindexamen ^O^ . Het is echt prima te doen als je er maar vol voor gaat en als je natuurlijk wel een beetje inzicht hebt.
Ook in 2 maanden? Lijkt me sterk.

Oh en je ouders die toestemming moeten geven? Ga eens gauw weg zeg. Tijd om op jezelf te gaan.
pi_170286878
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 12:04 schreef RRuben het volgende:
Het is heel goed mogelijk hoor. Ik had zelf NG wel met natuurkunde maar dus geen wiskunde B, ik wilde ook een technische studie doen. Toen in de 6de (vanaf het begin) bezig geweest samen met een bijles leraar. Het begon met 2 uur per week, dus helemaal niet veel. Uiteindelijk een 8.5 gehaald voor het eindexamen ^O^ . Het is echt prima te doen als je er maar vol voor gaat en als je natuurlijk wel een beetje inzicht hebt.
Het verschil tussen een NG-profiel zonder WisB is natuurlijk wat anders dan het verschil tussen een EM-profiel en WisB (én natuurkunde).
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  dinsdag 18 april 2017 @ 12:40:22 #19
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_170304164
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 12:42 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ook in 2 maanden? Lijkt me sterk.

Oh en je ouders die toestemming moeten geven? Ga eens gauw weg zeg. Tijd om op jezelf te gaan.
Nee maar elke week 2 uur. Dit is dan ook in twee maanden met meer uur per week te doen lijkt mij
leef de leven
  dinsdag 18 april 2017 @ 12:40:54 #20
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_170304182
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:42 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Het verschil tussen een NG-profiel zonder WisB is natuurlijk wat anders dan het verschil tussen een EM-profiel en WisB (én natuurkunde).
Ja dat is waar, maar als ik hem was zou ik het gewoon proberen, anders ga je echt spijt krijgen
leef de leven
  † In Memoriam † dinsdag 18 april 2017 @ 13:33:38 #21
460494 naoomx
pi_170305459
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 12:04 schreef RRuben het volgende:
Het is heel goed mogelijk hoor. Ik had zelf NG wel met natuurkunde maar dus geen wiskunde B, ik wilde ook een technische studie doen. Toen in de 6de (vanaf het begin) bezig geweest samen met een bijles leraar. Het begon met 2 uur per week, dus helemaal niet veel. Uiteindelijk een 8.5 gehaald voor het eindexamen ^O^ . Het is echt prima te doen als je er maar vol voor gaat en als je natuurlijk wel een beetje inzicht hebt.
Ik denk dat jij dan wel veel inzicht en/of later in het jaar veel tijd aan wiskunde B besteed moet hebben. Voor de gemiddelde VWO-leerling is dit iig zeker niet haalbaar (net als het plan van TS).

[ Bericht 0% gewijzigd door naoomx op 18-04-2017 14:24:48 ]
  dinsdag 18 april 2017 @ 13:39:54 #22
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_170305554
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 20:57 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Anders heb ik voor niets 6 jaar vwo NG/NT gedaan. Als hij het haalt, had ik dus in één jaar mijn examen kunnen halen. :(
Ik heb ooit Sk12 en Wb12 gedaan door in januari te starten en de centraal examens mee te doen op de VAVO. Sorry pik.
pi_170310765
Het moet kunnen, alleen moet je gigantisch veel moeite erin stoppen. Ik zou dan ook meteen voor hoge cijfers gaan en niet voor slechts een zesje, omdat de voorkennis van die 2 vakken dus vereist zijn en omdat de uni flink moeilijker is dan het vwo (in ieder geval met wiskundige studies). Als je de voorkennis goed beheerst, dan gaat het meteen beter op de uni. Ik zag het bij een aantal studiegenoten dat zij moeite hadden met de stof van wiskunde B. Voor hen werd het vanaf het begin al meteen veel moeilijker. Wellicht gaat dit gek klinken, maar probeer er een full time job te maken van het inhalen van deze 2 vakken. 30-40 uur per week (met 1 mentale rustdag) en het moet lukken. Het plannen is cruciaal, dus zorg voor een goede planning en houd je eraan. Veel succes :)!
  vrijdag 21 april 2017 @ 00:21:56 #24
410413 RRuben
Kwaliteitsuser
pi_170372523
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 april 2017 13:33 schreef naoomx het volgende:

[..]

Ik denk dat jij dan wel veel inzicht en/of later in het jaar veel tijd aan wiskunde B besteed moet hebben. Voor de gemiddelde VWO-leerling is dit iig zeker niet haalbaar (net als het plan van TS).
Waar baseer jij het op dat dit onmogelijk is? Ooit geprobeerd? Ik dacht er precies hetzelfde over als jij, en achteraf gezien stelt wiskunde B heel erg weinig voor. Het zijn maar 4 (dacht ik) onderwerpen die na een beetje oefenen prima te snappen zijn. Op het vwo doen ze er veel te uitgebreid over, waardoor je er 3 jaar mee bezig bent.
leef de leven
  † In Memoriam † vrijdag 21 april 2017 @ 22:30:53 #25
460494 naoomx
pi_170392807
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 00:21 schreef RRuben het volgende:

[..]

Waar baseer jij het op dat dit onmogelijk is? Ooit geprobeerd? Ik dacht er precies hetzelfde over als jij, en achteraf gezien stelt wiskunde B heel erg weinig voor. Het zijn maar 4 (dacht ik) onderwerpen die na een beetje oefenen prima te snappen zijn. Op het vwo doen ze er veel te uitgebreid over, waardoor je er 3 jaar mee bezig bent.
Ik stel niet dat het onmogellijk is voor iedereen. Ik zeg dat je, als je dit gelukt is, (bijzonder) veel inzicht in wiskunde B moet hebben en/of je later in het jaar veel meer tijd dan die twee uur per week aan wiskunde B besteed moet hebben.

Ik heb zelf wiskunde B gedaan en ik merkte bij mezelf en klasgenoten dat er best veel tijd ingestoken werd.

En er is idd teveel stof behandeld op de bovenbouw voor het eindexamen, maar alsnog lijkt het me sterk dat jouw plan haalbaar is voor de gemiddelde VWO-leerling, tenzij je later in het jaar véél meer ging doen dan die twee uur per week.
pi_170395916
quote:
10s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 00:03 schreef racerdkb het volgende:

[..]

Waarom moeten je ouders daar toestemming voor geven? Zij hebben je tegen jouw wil op WO rechten gezet?

Tijd om te gaan werken aan financiële zelfstandigheid en het huis uit te gaan zou ik zeggen.
Dit gebeurt vaker dan je denkt. Sommige ouders willen het leven van hun kinderen blijven regisseren zolang ze dat nog kunnen. En financieel afhankelijk worden op je 18e is makkelijker gezegd dan gedaan.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')