abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 23 maart 2017 @ 18:09:46 #1
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_169725982



Wat is Roamler?

Roamler is een app voor je telefoon waarbij het er om draait dat je opdrachten uitvoert voor de opdrachtgever. Hetzij voor geld hetzij voor de xp die je kan verdienen, waardoor je in een hoger lvl komt.

De bedragen die je per opdracht krijgt zijn zeer verschillend. In theorie variëren de bedragen van 2 tot 50 euro maar in de praktijk is 25 euro toch wel de max. Maar opdrachten van een euro of 2 a 3 zijn meer gangbaar, De prijzen lopen wel op maar het heeft er erg mee te maken wat voor opdracht het is. Is het een onderzoek naar een weekaanbieding en er wordt niet bij vermeld dat de inzending sluit als er genoeg opdrachten binnen zijn kan je er van uitgaan dat hij zaterdagmiddag meer waard is dan maandagochtend. Of je er op wilt wachten is aan jou, en houd er daarbij rekening mee dat zolang jij de opdracht niet reserveert, anderen hem kunnen claimen en hij dus weg is. Probeer voor jezelf te beredeneren wie de opdrachtgever is en welk gewin ze halen uit de gegevens va de opdracht en je kan beter inschatten hoe je een opdracht moet doen en of de beloning zal oplopen.

Er zijn verschillende soorten opdrachten,

*opdrachten die je thuis kan uitvoeren door iets creatief te doen. Voor deze opdrachten krijg je alleen xp's en geen geld
*opdrachten die je op straat kunt doen: een voorbeeld is fotografeer een skatespot, op deze manier brengen ze alle skatespots in kaart. Voor dit soort opdrachten krijg je ook geen geld maar wel xp's
*en als laatste de opdrachten voor geld en xp. Dit is natuurlijk waar het allemaal omdraait. Uiteindelijk kan iedereen wel wat geld gebruiken
Uitleg over de opdrachten voor geld
Een opdrachtgever kan heel veel verschillende opdrachten geven.

Wekelijks keert de ''babymelk check'' terug. Dit is een vrij simpele opdracht die ongeveer 3 minuten kost. Je maakt een foto van het schap en beantwoord de vragen die je op je scherm krijgt en telt de producten die aanwezig zijn.
Er zijn ook babymelk check + opdrachten, iets meer werk en iets meer beloning. Je begint net de babymelkcheck en als je klaar bent vraag je naar de voorraad bij de servicesbalie of het magazijn.

Nog een voorbeeld van een opdracht is, 'de kaascheck'. Vanmiddag was dit bijvoorbeeld een opdracht, het was de bedoeling om een foto te maken van een actiekoeling in de opgegeven AH en die naar Roamler te sturen.

Een ander voorbeeld zijn de terraschecks. Hier is het de bedoeling dat je om een drankje vraagt in de opgegeven locatie. Je moet dan een foto maken van de kaart en van het drankje. Zo controleren ze of een drankje wel in het juiste glas wordt geschonken. Je beloning is dan xp's geld en de vergoeding wat je voor het drankje kwijt was.
Voor sommige opdrachten heb je een toestemmingsbrief in je app voor andere opdrachten ben je anoniem.


Waarom doen bedrijven dit?

Bedrijven gebruiken liever Roamler-gebruikers als 'misteryshopper' dan dat ze een professioneel persoon moeten gaan inhuren. Op deze manieren zien ze op het hoofdkantoor heel gemakkelijk en snel hoe er in een vestiging wordt omgegaan met bepaalde producten.
Hoe word ik een Roamler?
Een Roamler kun je op 2 manieren worden.
1.Probeer een account aan te maken op een locatie waar nog maar weinig andere Roamlers zijn.
2. Een invite krijgen van een andere Roamler.
Dit lijkt heel simpel, je vraagt even aan een Roamler of hij/zij je even wilt inviten, maar zo gemakkelijk gaat dat niet. Als je lvl 3 bent op Roamler kun pas je iemand anders inviten. Maar je stuurt niet zomaar naar een willekeurig iemand een invite.

Waarom niet? Omdat met elke opdracht die de Roamler-gebruiker uitvoert diegene die de invite heeft verstuurd ook namelijk 2% van zijn inkomsten binnenkrijgt van Roamler zelf. Plus 2 euro wanneer deze persoon level 2 bereikt. Daarom is het belangrijk dat diegene die een invite weg kan geven zeker weet dat jij er echt gebruik van gaat maken omdat het anders zonde zou zijn. Invites weggeven in je eigen gebied is niet handig!

Invites
Je kunt een DM/PM sturen naar 1 van de volgende users als je een invite zou willen en er ook echt voor in wilt zetten om een actieve Roamler te zijn.

Wie hebben er momenteel een invite te vergeven?
- Tinos85
- loezzzje
- pl4kkie
- dekkered
- liesje1979
- eenjongen...
- IJsbeertje21
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit zijn de medewerkers van Roamler waar wij vaak mee in de clinch liggen:


SPOILER: screenshots
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 23 maart 2017 @ 18:12:13 #2
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_169726013
ter info, ben het met dj eens, klagen is prima maar het is de toon die de muziek maakt.
Je kan ook gewoon op een normale manier verwoorden en samen met ze naar een oplossing zoeken ipv deze bewoording en ook nog het dreigement van ik gooi het bij de afvalscheiding.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_169726252
Na maanden zoeken naar een invite heb ik eindelijk een Roamler _O_
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_169726607
De OP is wel heel oud.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  donderdag 23 maart 2017 @ 18:47:32 #5
464660 Spottertje73
Roamler , smartspotter
pi_169726635
Ik zeg je eerlijk dat ik ook een soortgelijke mail wilde versturen maar van binnen een beetje bang was dat ik me PRO status erdoor zou kwijtraken en ik eerst maar op forum hier verhaal ging halen .....
Het is inderdaad jammer dat je als spotter maar dingen moet slikken want anders gaan ze dreigen zoals ik bij roamler heb meegemaakt over een opdracht met chocolade check waar een "toestemmingsbrief " van Mars bij zat maar dat die toestemmingsbrief helemaal niet bekent was bij winkels waardoor ik meerdere opdrachten dacht te kunnen doen ik weggestuurd werd . En ik uit frustratie het nummer belde op de brief van Mars waar roamler mij meteen op het matje riep en ik een "officiele" waarschuwing kreeg ... Dus ik nog bozer en ik hun uitgelegd dat ik mij openbaar maakte bij winkels omdat ik er vanuit ging dat die toestemmingsbrief erbij zat . Want of ik die brief had getypt of mars dat had niks uitgemaakt want de winkels wisten nergens van . Was dat vrouwtje nog pissiger en ik erbij gezegd dat er op forums een hoop geklaagd wordt over dit soort opdrachten . En dat had ik niet mogen zeggen en heb ik maar het gesprek beeindigt voor het echt uit de hand liep .

Maar om ff aan te geven dat ze daar bij roamler / smartspotter een soort van macht over je hebben en het hun (schijnbaar) niks uitmaakt wie opdrachten voor hun doet want er is toch wel altijd een gek die het doet ....

Dat feestkabouter misschien wat netter had mogen zijn ,misschien wel , misschien niet .... Hij is wel meteen duidelijk en schijnbaar was ik niet de enige die er boos over was want ik heb best lopen schelden na het telefoongesprek over het retourneren .


Ooh en door het akkefietje van toen met roamler kan ik nog eens solliciteren voor roamler works wel vergeten... Dat heb vandaag gevraagd en kreeg als antwoord dat er maar 1 interview wordt gedaan en erna nooit meer....maar dat geloof ik niet echt haha...
pi_169730756
Vraagje wie van de IOS gebruikers kunnen alle opdrachten zoals categorieëncheck in de app van Roamler zien? Ik zie al een paar dagen maar 1 of 2 betaalde opdrachten namelijk. Nu zijn er maar weinig checks, maar ik baal ervan dat ik niet alles kan zien...
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 23 maart 2017 @ 21:28:56 #7
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_169731189
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:09 schreef Miek95 het volgende:
Vraagje wie van de IOS gebruikers kunnen alle opdrachten zoals categorieëncheck in de app van Roamler zien? Ik zie al een paar dagen maar 1 of 2 betaalde opdrachten namelijk. Nu zijn er maar weinig checks, maar ik baal ervan dat ik niet alles kan zien...
stuur een dreigmail zou ik zeggen ;)

Maar nee, sorry heb geen iOS, je zou even een berichtje kunnen sturen in de app, toen ik een beetje blond wat berichten had verwijderd die ik niet wilde zien en me later toch bedacht hebben ze ook de dingen even goed bekeken. Wie weet is er wel een instellinkje verkeerd.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_169731426
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:09 schreef Miek95 het volgende:
Vraagje wie van de IOS gebruikers kunnen alle opdrachten zoals categorieëncheck in de app van Roamler zien? Ik zie al een paar dagen maar 1 of 2 betaalde opdrachten namelijk. Nu zijn er maar weinig checks, maar ik baal ervan dat ik niet alles kan zien...
Even de Roamler-app updaten via de AppStore (naar versie 3.7.1) en je bent weer good to go met alle oude vertrouwde opdrachten.. ;)
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 23 maart 2017 @ 21:41:18 #9
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_169731573
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:37 schreef Martijntj het volgende:

[..]

Even de Roamler-app updaten via de AppStore (naar versie 3.7.1) en je bent weer good to go met alle oude vertrouwde opdrachten.. ;)
nog makkelijkerder, ik maar denken dat iedereen zijn apple apps op tijd update ;)
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  † In Memoriam † donderdag 23 maart 2017 @ 23:01:28 #10
21636 Feestkabouter
pi_169734521
ik ben sowieso heel erg direct van mezelf in mijn communicatie. ook prive. dat matcht niet met iedereen, maar met genoeg mensen gelukkig wel. directheid staat voor mij gelijk aan duidelijkheid.
als er nuance van toepassing is dan zul je dat ook absoluut van me horen, maar als iets gewoon helemaal dit of dat is naar mijn mening (en dat was nu van toepassing), dan laat ik dat ook heel duidelijk merken.
ik vind het zelf ook fijn als anderen direct zijn tegen mij, dan weet ik waar ik aan toe ben. en dan zeker op het werk/zakelijke vlak: duidelijkheid graag, dat krijg je van mij ook.

mijn email is ook geschreven vrij kort nadat ik de email had gelezen, de emotie was dus duidelijk aanwezig. dat is mijn mijn tekst ook duidelijk te merken natuurlijk.
maar is de eerlijkheid van die emotie nou zo erg?
is het zo erg om te laten merken wat het met mij deed, dat ik er boos van werd?
ik vloek niet, ik zeg alleen dat het onbeschoft is en een naaistreek. zo voelde ik het, dus het is een eerlijke weergave.
een stukje zelfkritiek daarbij wel: netter was het geweest als ik geschreven had dat ik het onbeschoft VIND en dat het voor mij als een naaistreek VOELT (dus bij mezelf houden), ipv dat het onbeschoft IS en een naaistreek IS.

ander punt: ik had gisteren (dus voor de emails van gisteren en het telefoongesprek van vanmorgen) al een paar locaties bezocht en nog nergens de pallets kunnen plaatsen! op dat moment had ik dus een sterke verwachting dat ik een flink deel van het spul zou moeten terugsturen.
en het zijn ook geen kleine doosjes of zo, nee ik had 7 flinke verhuisdozen vol pallets staan. dan is het echt geen leuk bericht als ik ineens lees dat ik een flink (nog onbekend) deel daarvan met een koerier of pakketdienst mag gaan versturen op mijn kosten! mijn eerste gedachten gingen richting 30 a 40 a 50 euro, terwijl het is voor iets waarvan ik vind dat ik absoluut niet degene ben die het zou moeten betalen!

dreigement? nee ik bedoelde dat niet als dreigement (ook al snap ik dat het technisch zo zou kunnen worden opgevat), ik bedoelde: 'op deze manier heb ik er geen zin in en werk ik er verder niet aan mee en ga ik dus ook de opdrachten niet doen en ik ga ook die spullen niet op mijn kosten terugsturen.... en mijn woonkamer wordt er niet mooier van dus ik ga het ook niet bewaren, dus ik ga het weggooien.'
verbeterpunt: ik had kunnen zeggen dat ze het zouden kunnen komen ophalen bij me.

hoe dan ook: Smartspotter heeft aan mij vanmorgen wel erkend dat ze er slecht over hebben gecommuniceerd, en ergens zijn ze het blijkbaar toch ook wel een aardig stuk met mijn argumenten eens, anders zouden ze niet vanmorgen om 10 uur al meteen tegen mij zeggen dat niet alleen ik maar alle Spotters die dozen moeten terugsturen voor 1 doos de verzendkosten vergoed krijgen.

terug naar mijn directheid: Smartspotter toont natuurlijk in hun email ook een portie directheid en brutaliteit van heb ik jou daar. het is derhalve ook een beetje logisch dat dat eenzelfde directheid en brutaliteit als reactie oproept.
wat ik bedoel: nadat zij en ik al een afspraak hebben gemaakt over de klus en de vergoeding, gaan zij ineens EENZIJDIG bepaalde nieuwe regels introduceren die in mijn nadeel zijn en die als een voldongen feit aan mij en de anderen communiceren. en dan ook nog met een toon van 'wij vinden dat je genoeg verdient met die opdracht om er ook die eventuele verzendkosten nog vanaf te kunnen trekken, en ongeacht wat jij daarvan vindt is onze mening daarover gewoon bepalend'. zo kwam de toon in elk geval op mij over.
en dat is misschien nog wel wat mij het meeste dwarszat: dat zij voor mij denken te kunnen bepalen wat IK acceptabel vind. als ze eerder hadden verteld dat ik dat verzenden moet betalen had ik eerst flink aan de bel getrokken en om veel meer informatie gevraagd voordat ik ook maar een opdracht zou accepteren.

en nog meer over de term 'dreigement': Smartspotter heeft zelf in de opdracht eerder al heel duidelijk 'gedreigd' dat als je na acceptatie van deze opdrachten (wat vorige week al gebeurd is) nu nog een opdracht gaat annuleren, dat consequenties voor je Pro-status gaat hebben.
is dat een manier van communiceren die uitnodigt tot 'genuanceerde' reacties?

quote:
99s.gif Op donderdag 23 maart 2017 18:12 schreef Nizno het volgende:
ter info, ben het met dj eens, klagen is prima maar het is de toon die de muziek maakt.
Je kan ook gewoon op een normale manier verwoorden en samen met ze naar een oplossing zoeken ipv deze bewoording en ook nog het dreigement van ik gooi het bij de afvalscheiding.
tonen zij manieren van communiceren die de indruk geven dat als je er anders over denkt er ruimte is om samen naar een oplossing te zoeken?
zo voelt het voor mij niet, en dat roept bij de reactie mij op dat ik er tegenaan wil beuken om die ruimte te creeren.

stel nou eens dat zij gisterenavond zoiets hadden geschreven:
'wij realiseren ons ineens dat we helaas niet duidelijk over de kosten van de verzending hebben gecommuniceerd; het is de bedoeling dat jullie die zelf betalen, dat zal ongeveer zoveel a zoveel euro kosten afhankelijk van het aantal opdrachten dat je hebt geaccepteerd, we hopen dat jullie hieraan willen meewerken en ons dit foutje in het eerste echte Pro-project willen vergeven; indien de verhouding tussen de opbrengst van je opdrachten en de verzendkosten erg krom wordt kunnen we er altijd nog even over overleggen'
dan had het ineens al een heeeeeeeeeel ander verhaal geweest.

naaistreek: is het misschien (deels) een beetje een naaistreek of is het echt een 100% onschuldige fout dat ze niet vooraf duidelijk zijn geweest over de verzendkosten?
de dame heeft me verteld dat het echt vooraf al zo bedoeld was dat wij zelf die verzendkosten zouden betalen. ik stelde haar de vraag: 'stel dat je zonder enige informatie over de hoogte van de verzendkosten en ook zonder enige informatie over de kans dat je de pallets niet kunt plaatsen wel vooraf had genoemd dat de verzendkosten voor onze rekening is.... denk je dat dan veel spotters de opdrachten zouden gaan accepteren?'
twijfelend kwam er een 'ja', maar die klonk niet overtuigend.

en er zijn meer redenen te bedenken waarom ze er mogelijk voor hebben gekozen om deze discussie tot NA de acceptatie te bewaren: er was een grote tijdsdruk, de locaties moesten geaccepteerd worden omdat de pakketten op tijd moesten worden verstuurd, dus enige vertraging door een discussie over de verzendkosten zou het project echt in de soep laten lopen.
ik weet dus niet in hoeverre het echt helemaal per ongeluk was, ik behoud mijn twijfels, maar als het toch echt zo was dan vind ik het wel echt een heel erg slordige beginnersfout.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 13:30 schreef loezzzje het volgende:
SS zal echt niet warm of koud worden van zo'n mail hoor. Hun maken nog steeds de beslissingen over de opdrachten en de vergoedingen.
zo eenzijdig is het allemaal niet.
nou ja: het kan zo eenzijdig zijn als je dat toestaat, maar ik sta dat als het om mij gaat niet toe.
zij beslissen wat ze aanbieden, ik beslis welk aanbod ik accepteer. en ik accepteer het niet als nadien hun aanbod (=hun deel van de afspraak) nog in mijn nadeel wijzigt.
is dat zo raar?

en hoe dan ook: blijkbaar zijn ze er wel warm of koud van geworden (of allebei), want ze gaan ons nu dus toch tegemoetkomen.
overigens wel bijzonder weer van ze dat ze vandaag nog niets hebben rondgemaild over hun beslissing om de verzendkosten voor 1 doos te vergoeden. ik ga er toch een beetje (positief) vanuit dat ze die belofte uit eigen initiatief waarmaken, en niet alleen bij die Pro-Spotters die over de kosten gaan klagen.

iedereen moet doen waar die zich prettig bij voelt, en als iemand het accepteert als het kaas van z'n brood wordt gegeten omdat ie conflicten graag uit de weg gaat kan ie daarmee misschien heel gelukkig zijn. maar ik niet, er is mij teveel tekortgedaan in mijn leven en ik heb geleerd voor mezelf (en anderen) op te komen.

als je zo blijft denken zou je misschien ook kunnen denken: 'de KLM ligt ook niet wakker van een paar stewardessen die klagen over hun werkuren of salaris', maar dan is er een vakbond die voor ze opkomt.... moet die vakbond zichzelf dan ook maar opheffen?
en wij hebben geen vakbond, dus moeten we voor onszelf opkomen.

al met al: ja er zijn een paar woorden die ik wat anders had kunnen brengen, al jullie opmerkingen daarover zijn terecht. mijn menselijkheid is weer bewezen.

en dank aan de mensen die begrip hebben voor mijn al dan niet te ongenuanceerde actie.

[ Bericht 4% gewijzigd door Feestkabouter op 23-03-2017 23:17:12 ]
  † In Memoriam † donderdag 23 maart 2017 @ 23:09:51 #11
21636 Feestkabouter
pi_169734843
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:43 schreef bamibij het volgende:

[..]

Nuance :')

We zijn allemaal anonieme lopende geldfabriekjes voor Smartspotter he. Als niemand zo'n mail stuurt wordt het gekker en gekker.
dat geldt natuurlijk eigenlijk voor elke werknemer of elke ingehuurde ZZP-er of wat dan ook.
dus dat betekent dat er qua inhoudelijke en financiele afspraken altijd een gebied is waarbinnen het voor beide partijen prettig en acceptabel is, en dat er een grens is waar de ene partij het niet meer leuk vindt, en aan de andere kant een grens waar de andere partij het niet meer leuk vindt.
en zolang je gewoon alles altijd maar over je heen laat komen en niet een keer een signaal geeft dat het allemaal een beetje redelijk moet blijven en dat je het langzaamaan steeds minder leuk gaat vinden, zal het bij veel bedrijven zo zijn dat ze het evenwicht graag tegen de ondergrens aan duwen.... en liefst verleggen ze die ondergrens dan ook subtiel nog een beetje.

heel lullig gezegd: dat is zakendoen, dat is onderhandelen.
  † In Memoriam † donderdag 23 maart 2017 @ 23:11:16 #12
21636 Feestkabouter
pi_169734900
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 18:28 schreef SecretPret het volgende:
Na maanden zoeken naar een invite heb ik eindelijk een Roamler _O_
bedoel je dat jij nu eindelijk ook een Roamler-account hebt? of dat je iemand een invite hebt kunnen geven?
  † In Memoriam † donderdag 23 maart 2017 @ 23:14:41 #13
21636 Feestkabouter
pi_169735070
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 18:47 schreef Spottertje73 het volgende:
Ik zeg je eerlijk dat ik ook een soortgelijke mail wilde versturen maar van binnen een beetje bang was dat ik me PRO status erdoor zou kwijtraken en ik eerst maar op forum hier verhaal ging halen .....
Het is inderdaad jammer dat je als spotter maar dingen moet slikken want anders gaan ze dreigen zoals ik bij roamler heb meegemaakt over een opdracht met chocolade check waar een "toestemmingsbrief " van Mars bij zat maar dat die toestemmingsbrief helemaal niet bekent was bij winkels waardoor ik meerdere opdrachten dacht te kunnen doen ik weggestuurd werd . En ik uit frustratie het nummer belde op de brief van Mars waar roamler mij meteen op het matje riep en ik een "officiele" waarschuwing kreeg ... Dus ik nog bozer en ik hun uitgelegd dat ik mij openbaar maakte bij winkels omdat ik er vanuit ging dat die toestemmingsbrief erbij zat . Want of ik die brief had getypt of mars dat had niks uitgemaakt want de winkels wisten nergens van . Was dat vrouwtje nog pissiger en ik erbij gezegd dat er op forums een hoop geklaagd wordt over dit soort opdrachten . En dat had ik niet mogen zeggen en heb ik maar het gesprek beeindigt voor het echt uit de hand liep .

Maar om ff aan te geven dat ze daar bij roamler / smartspotter een soort van macht over je hebben en het hun (schijnbaar) niks uitmaakt wie opdrachten voor hun doet want er is toch wel altijd een gek die het doet ....

Dat feestkabouter misschien wat netter had mogen zijn ,misschien wel , misschien niet .... Hij is wel meteen duidelijk en schijnbaar was ik niet de enige die er boos over was want ik heb best lopen schelden na het telefoongesprek over het retourneren .

Ooh en door het akkefietje van toen met roamler kan ik nog eens solliciteren voor roamler works wel vergeten... Dat heb vandaag gevraagd en kreeg als antwoord dat er maar 1 interview wordt gedaan en erna nooit meer....maar dat geloof ik niet echt haha...
dat Mars verhaal..... daar kan ik geen chocola van maken eerlijkgezegd.

maar over het retourneren, bedoel je dat jij de afgelopen dagen ook contact met Smartspotter hebt gehad over het terugsturen van de pallets?
  † In Memoriam † donderdag 23 maart 2017 @ 23:22:34 #14
21636 Feestkabouter
pi_169735454
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:23 schreef loezzzje het volgende:
En dit is precies waarom ik die pro opdrachten niet doe. Veel te veel gedoe.
het is nu wel gedoe ja, en dat heb ik met Roamler ook wel een aantal keer gehad (ook met gewone opdrachten trouwens).
maar nu bij Smartspotter is het ook het eerste Pro-project, dat gaat volgende keren vast steeds beter. bij Roamler gaat het ook echt steeds beter, dus het gedoe levert me uiteindelijk wel een hoop opdrachten op die flink lekkerder verdienen dan de gewone opdrachten.
vandaag weer dik 270 euro verdiend (minus benzine voor een kleine 150 km, laat dat 30 euro zijn).
  † In Memoriam † donderdag 23 maart 2017 @ 23:24:55 #15
21636 Feestkabouter
pi_169735564
maar over gedoe gesproken: zodra er een keer iemand bij een Works- of Pro-opdracht in een supermarkt een paar flessen wijn of bier uit zijn handen laat vallen is het natuurlijk wel echt doffe ellende.
voor wiens rekening gaat dat zijn?
daar zeggen Roamler en Smartspotter ook niks over, en als ik ze ernaar vraag hebben ze ook geen antwoord.
pi_169738869
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 23:11 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

bedoel je dat jij nu eindelijk ook een Roamler-account hebt? of dat je iemand een invite hebt kunnen geven?
Een account.
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
  vrijdag 24 maart 2017 @ 07:42:45 #17
464660 Spottertje73
Roamler , smartspotter
pi_169738956
Ja ik heb meteen gebeld en aangegeven dat ik niet blij was dat ik ervoor moest betalen om die doos terug te sturen omdat ik extra moeite moet doen wat mij ook nog eens geld kost en kreeg ik als antwoord punt 5 ....dat de beloning hoog genoeg is en zeker als je meerdere spots doet ....ik zeg elke spot is een ander verhaal en ik trek spots niet samen dus deze spot kost mij 4euro en ineens was de verbinding weg en werd er opgehangen ...
Maar we krijgen verzendkosten dus vergoed?

Dat mars verhaal ....kwam erop neer dat ik maar moest slikken wat hun zeiden en ik geen gelijk kreeg ... Terwijl dit wel zo was ... Waardoor ik roamler works nu kan vergeten .
pi_169739051
Ik snap niet zo goed dat mensen zo makkelijk over zich heen laten lopen. Zelf de verzendkosten betalen omdat je een opdracht niet uit kunt voeren is natuurlijk complete waanzin en vind ik haast uitbuiterij. Het woord 'naaierij' vind ik nog een understatement.

En dan het argument dat je genoeg verdient om de verzendkosten te betalen, wat is dat voor bullshit argument dan??? Al met al zal het voor mij genoeg reden zijn geen opdrachten meer te doen.
  † In Memoriam † vrijdag 24 maart 2017 @ 08:41:35 #19
21636 Feestkabouter
pi_169739377
Nieuwe update van de Roamler app...... Waarom heeft die app in hemelsnaam toegang nodig tot mijn contacten???

Laat ze eerst de belangrijke dingen fixen zoals de waardeloze groepering op de kaart en de sortering van de opdrachten!
  vrijdag 24 maart 2017 @ 09:11:09 #20
464660 Spottertje73
Roamler , smartspotter
pi_169739706
Ik ben benieuwd of die bug eruit is van foto's uploaden....want dat is echt irritant
Soms moet ik de app 3x opnieuw opstarten.... En dan heb je ios9.3 ....wat schijnvaar al oud is volgens roamler ....
pi_169739719
Is die update voor Android? Ik zie 'm niet staan
  vrijdag 24 maart 2017 @ 12:15:51 #22
464660 Spottertje73
Roamler , smartspotter
pi_169742940
Voor mensen met ios.... Let op dat de update de oude gegevens opslaat waardoor sommige opdrachten die afgekeurd waren gezien worden als zijnde dat ze nog ingezonden kunnen worden ....deze opdrachten kun je dan wel doen maar zal hij nooit verzenden...het beste is dat je of de cache eerst leeghaalt of de app eraf haalt en opnieuw installeert.....

Dit is mij nameljk gebeurt met categorien opdracht ....
Gelukkig kon ik die emailen :)
  † In Memoriam † vrijdag 24 maart 2017 @ 16:41:03 #23
21636 Feestkabouter
pi_169747199
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 09:12 schreef Skittles het volgende:
Is die update voor Android? Ik zie 'm niet staan
misschien zijn er verschillende versies voor verschillende android versies.
ik heb android 5 geloof ik
  † In Memoriam † vrijdag 24 maart 2017 @ 16:42:17 #24
21636 Feestkabouter
pi_169747233
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 12:15 schreef Spottertje73 het volgende:
Voor mensen met ios.... Let op dat de update de oude gegevens opslaat waardoor sommige opdrachten die afgekeurd waren gezien worden als zijnde dat ze nog ingezonden kunnen worden ....deze opdrachten kun je dan wel doen maar zal hij nooit verzenden...het beste is dat je of de cache eerst leeghaalt of de app eraf haalt en opnieuw installeert.....

Dit is mij nameljk gebeurt met categorien opdracht ....
Gelukkig kon ik die emailen :)
ikke nie snapnie
je categorieen opdracht was al afgekeurd, wat maakt het uit wat je er daarna nog mee doet?
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 24 maart 2017 @ 16:45:21 #25
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_169747310
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 07:57 schreef GS-Raw het volgende:
Ik snap niet zo goed dat mensen zo makkelijk over zich heen laten lopen. Zelf de verzendkosten betalen omdat je een opdracht niet uit kunt voeren is natuurlijk complete waanzin en vind ik haast uitbuiterij. Het woord 'naaierij' vind ik nog een understatement.

ik zeg nergens dat je over je heen moet lopen, klagen over het feit dat je de verzendkosten van je winst af moet halen vind ik niet meer dan terecht, de manier waarop staat mij enorm tegen. Maar goed dat is ook het verschil denk ik tussen het voor de leuk doen en er een dagtaak van maken.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  † In Memoriam † vrijdag 24 maart 2017 @ 16:46:39 #26
21636 Feestkabouter
pi_169747342
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 23:01 schreef Feestkabouter het volgende:
....
overigens wel bijzonder weer van ze dat ze vandaag nog niets hebben rondgemaild over hun beslissing om de verzendkosten voor 1 doos te vergoeden. ik ga er toch een beetje (positief) vanuit dat ze die belofte uit eigen initiatief waarmaken, en niet alleen bij die Pro-Spotters die over de kosten gaan klagen.
....
positief dus.
dit schreven ze vandaag:

'Naar aanleiding van meerdere reacties over verzendkosten sturen we graag nog een extra mail uit.

Vanaf het begin van de opdracht hebben we aangegeven dat je 10 euro verdient met de opdracht om de onderzetters te plaatsen en dat als dit echt niet lukt de onderzetters terug te sturen. Doordat de beloning hoog is, zou je dan alleen voor de paar onderzetters die je terug moet sturen de kosten voor eigen rekening nemen en nog een mooi bedrag overhouden voor deze opdracht.

Echter we begrijpen dat dit niet duidelijk genoeg is gecommuniceerd dat de verzendkosten niet extra vergoed worden. Vandaar dat we jullie als PRO Spotter graag tegemoet komen en per PRO Spotter één verzending vergoeden. Op deze manier hoef je bijna geen kosten te maken en kun je in totaal een mooi bedrag verdienen met de opdracht. We kunnen deze verzending natuurlijk alleen belonen als we een goede foto van de bon hebben. Dit kun je in je laatste inzending doen. Heb je de laatste opdracht al ingestuurd? Zorg dan dat je de foto mailt.

Dit zijn voor ons ook zeker leerpunten die we mee zullen nemen in volgende opdrachten!'
  Moderator vrijdag 24 maart 2017 @ 16:53:26 #27
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_169747455
Maar als je iets overhoudt moét het dan terug of mag je het ook ergens in een container gooien? :P

7 euro verzenden (of een eind omrijden en 4 euro verzenden) vind ik wel veel voor een opdracht van 10 euro.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  † In Memoriam † vrijdag 24 maart 2017 @ 17:12:23 #28
21636 Feestkabouter
pi_169747766
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 16:53 schreef djkoelkast het volgende:
Maar als je iets overhoudt moét het dan terug of mag je het ook ergens in een container gooien? :P

7 euro verzenden (of een eind omrijden en 4 euro verzenden) vind ik wel veel voor een opdracht van 10 euro.
over de hoogte van de kosten hebben ze het dan helaas weer niet nee.
en ook het feit dat het dus een loterij is: verdien ik 10 euro aan de opdracht of kost de opdracht me extra moeite en houd ik er maar 4/5/6 euro aan over?

ik doe niet aan loterijen, dus bij een volgend Pro-project zal ik absoluut weer eerst duidelijke afspraken maken over eventuele verzendkosten als er spul moet worden teruggestuurd.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 08:28:03 #29
464660 Spottertje73
Roamler , smartspotter
pi_169761353
Ik wilde de opdracht nog een keer doen feestkabouter.... De opdracht was een week geleden afgekeurd ....toem kwam update ....na update opdracht opnieuw geaccepteerd en de opdracht begon bij 99%...
Alsof ik de opdracht al gedaan had alleen de foto's moest ik opnieuw maken , de rest was al ingevuld van de vorige keer .... Hopelijk nu wat duidelijker :)
  † In Memoriam † maandag 27 maart 2017 @ 13:50:30 #30
21636 Feestkabouter
pi_169812560
Goeie deal: zojuist 80 euro bonus afgesproken met Streetspotr voor 10 opdrachten van 6 euro :D
pi_169812598
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:50 schreef Feestkabouter het volgende:
Goeie deal: zojuist 80 euro bonus afgesproken met Streetspotr voor 10 opdrachten van 6 euro :D
Is die 80 euro niet een totaal, dus 20 euro bonus?
  † In Memoriam † maandag 27 maart 2017 @ 13:59:43 #32
21636 Feestkabouter
pi_169812767
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:52 schreef SnoepTomaatje het volgende:

[..]

Is die 80 euro niet een totaal, dus 20 euro bonus?
nope
pi_169821000
ik gooi dat mobeye er ook maar af. staat al maanden niks in.
  Moderator dinsdag 28 maart 2017 @ 10:41:35 #34
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_169831759
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:50 schreef Feestkabouter het volgende:
Goeie deal: zojuist 80 euro bonus afgesproken met Streetspotr voor 10 opdrachten van 6 euro :D
Heb je ze gewoon gecontact? Ik heb er hier ook nog een paar open staan.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  † In Memoriam † dinsdag 28 maart 2017 @ 16:58:18 #35
21636 Feestkabouter
pi_169838494
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 10:41 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Heb je ze gewoon gecontact? Ik heb er hier ook nog een paar open staan.
ik heb eerder een leuke bonus afgesproken met ze voor bijna 50 locaties en dat is helemaal netjes afgerond.
nu zag ik dat er in Zeeland nog steeds 10 locaties open stond en dat de vergoeding nog steeds op slechts 6 euro stond (heel vreemd aangezien de opdracht eind maart afloopt)... ik heb ze maandag gewoon gemaild dat ik dinsdag voor 140 euro die locaties wel wilde doen, en daar antwoordden ze direct positief op. spijt dat ik geen 150 heb gezegd ;)
ik had wel vooraf even de openingstijden opgezocht, want ik wilde niet het risico lopen dat ik een grote bonus zou mislopen doordat 1 van de locaties gesloten blijkt.
  † In Memoriam † dinsdag 28 maart 2017 @ 18:03:07 #36
21636 Feestkabouter
pi_169839768
gezien de eerdere discussie over al dan niet aan het minimumloon komen met het uitvoeren van wat opdrachten:

Wettelijk minimumloon voor postbezorgers

[artikel]
Postbezorgers en andere mensen die op basis van een overeenkomst van opdracht werken (OVO), krijgen voortaan minstens het wettelijk minimumloon. De Eerste Kamer stemde dinsdag in met het wetsvoorstel van minister Lodewijk Asscher (Sociale Zaken en Werkgelegenheid).

Asscher ziet de wet als een belangrijke stap in het verbeteren van de positie van zo'n 50.000 OVO-werkenden, die dus geen arbeidsovereenkomst hebben. Door het verplichte minimumloon wil Asscher misbruik van deze opdrachtnemers voorkomen.

Het wetsvoorstel was nodig om een probleem op te lossen met de huidige regeling. Want nu geldt het verplichte wettelijk minimumloon al wel voor iemand die werkt op basis van een OVO als hij zich niet mag laten vervangen door een ander. Dit criterium blijkt in de praktijk gemakkelijk te omzeilen, waardoor de opdrachtgever geen wettelijk minimumloon hoeft te betalen.
[/artikel]

Op basis hiervan zouden we Roamler en Smartspotter bij sommige opdrachten kunnen aanspreken op een te lage basisvergoeding. Kijk bijvoorbeeld naar de lege schappen opdracht: het kan voorkomen dat als je de opdracht vlot en efficient uitvoert je er door een flink aantal lege schappen toch dermate lang mee bezig bent dat je niet aan het minimum uurloon komt.
pi_169851746
Die kaas en zuivel opdracht :') zoveel foto's etc kan nooit onopgemerkt.
pi_169853112
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 23:26 schreef bamibij het volgende:
Die kaas en zuivel opdracht :') zoveel foto's etc kan nooit onopgemerkt.
Ik vond het nog meevallen. Heb er 3 gedaan. Hopen dat ze ook worden goed gekeurd. Heb die spaghetti ook gelijk mee gepakt.
  woensdag 29 maart 2017 @ 09:23:04 #39
464660 Spottertje73
Roamler , smartspotter
pi_169855360
Ik ben klaar met roamler.....3x categorien check gedaan en 2x afgekeurd omdat 1 foto niet duidelijk was ( met producten waar niks over gevraagd werd) en gisteren de 3e x gedaan , vergeet ik 1 foto .... Vraag ik of ik die mag doormailen komen ze met een lulverhaal dat de fotos een moment opname moeten zijn en dat ze foto's die later gemaakt zijn niet erbij kunnen....ik zeg dat is onzin want wat maakt het uit als ik de foto om 7uur maak of om 9uur .... Zegt ze dan kunnen de producten op zijn . Dus ik zeg : ik hoef niks te tellen , alleen te kijken of het er is of niet .en dat zie ik aan het prijskaartje niet aan de hoeveelheid ... Is ze ff stil en krijg ik weer hetzelfde robotverhaal over momentopname .... Vrijdag doe ik de laatste x melkchecks en dan heb ik 21euro en die betaal ik uit en doei doei Roamler ... Wat een kutbedrijf !! Ooh een voor Roamler Works kon ik toch al nooit meer sollciteren dat is ook een reden om ermee te stoppen .....als ik geen doorgroei mogelijkheden heb dat is ook niet echt motiverend .


Maar feestkabouter dat verhaal over wettelijk minimum ....
Wat kunnen wij daarmee als mysteryshopper .....
pi_169855816
Ik vind het ook echt jammer dat roamler blijkbaar zijn werkwijze heeft veranderd. Eerst zaten er nog wel leuke opdrachten tussen. Paar producten op de foto zetten, max 5 of 6 foto's maken en 2 euro verdiend. Nou hang ik gemiddeld een kwartier in de supermarkt rond en als ik geluk heb krijg ik dan 2 euro. Het is gewoon niet meer wat het eerst was (zo'n 1,5 tot 2 jaar geleden).
  † In Memoriam † woensdag 29 maart 2017 @ 10:11:08 #41
21636 Feestkabouter
pi_169856138
mensen, pas op dat je niet teveel gaat klagen over Roamler want dat wordt hier in het topic niet gewaardeerd, zo weet ik uit ervaring :P
  † In Memoriam † woensdag 29 maart 2017 @ 10:13:13 #42
21636 Feestkabouter
pi_169856186
quote:
Maar feestkabouter dat verhaal over wettelijk minimum ....
Wat kunnen wij daarmee als mysteryshopper .....
zoals ik al schreef:

quote:
Op basis hiervan zouden we Roamler en Smartspotter bij sommige opdrachten kunnen aanspreken op een te lage basisvergoeding. Kijk bijvoorbeeld naar de lege schappen opdracht: het kan voorkomen dat als je de opdracht vlot en efficient uitvoert je er door een flink aantal lege schappen toch dermate lang mee bezig bent dat je niet aan het minimum uurloon komt.
aangeven dat de vergoeding van sommige opdrachten te laag is volgens de wet.
is op zich interessant om te proberen, toch?
  † In Memoriam † woensdag 29 maart 2017 @ 10:14:36 #43
21636 Feestkabouter
pi_169856215
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:23 schreef Spottertje73 het volgende:
Ik ben klaar met roamler.....3x categorien check gedaan en 2x afgekeurd omdat 1 foto niet duidelijk was ( met producten waar niks over gevraagd werd) en gisteren de 3e x gedaan , vergeet ik 1 foto .... Vraag ik of ik die mag doormailen komen ze met een lulverhaal dat de fotos een moment opname moeten zijn en dat ze foto's die later gemaakt zijn niet erbij kunnen....ik zeg dat is onzin want wat maakt het uit als ik de foto om 7uur maak of om 9uur .... Zegt ze dan kunnen de producten op zijn . Dus ik zeg : ik hoef niks te tellen , alleen te kijken of het er is of niet .en dat zie ik aan het prijskaartje niet aan de hoeveelheid ... Is ze ff stil en krijg ik weer hetzelfde robotverhaal over momentopname .... Vrijdag doe ik de laatste x melkchecks en dan heb ik 21euro en die betaal ik uit en doei doei Roamler ... Wat een kutbedrijf !! Ooh een voor Roamler Works kon ik toch al nooit meer sollciteren dat is ook een reden om ermee te stoppen .....als ik geen doorgroei mogelijkheden heb dat is ook niet echt motiverend .
ik denk sowieso dat je dit 'werk' niet moet zien als iets met doorgroeimogelijkheden, maar als een extraatje dat je kunt meepikken, dat ten eerste.
ten tweede: de reactie/uitleg van Roamler laat in dit geval (en wat mij betreft in meer gevallen) te wensen over.

maar wat er ook al een aantal keer door mijn gedachten is gegaan bij het lezen van jouw posts: hoe oud ben je? kan het zijn dat je een vrij chaotisch type bent, of schat ik dat geheel verkeerd in? die indruk krijg ik uit je formuleringen, je bent absoluut niet de helderste communicator in mijn ogen. ik vraag me af of dit 'werk' wel geschikt is voor je. of anders, ik vraag me af of jij wel geschikt bent voor dit 'werk'. ik zie het in mijn eigen kring ook: meer mensen hebben het geprobeerd, maar het is nou eenmaal niet iets voor iedereen, je moet er een beetje het juiste type voor zijn denk ik.

en het is ook zo: fout is fout, en dan kun je gaan proberen om erover te gaan onderhandelen, en heel soms is er wel wat mogelijk, maar als dat niet kan dan zul je daarmee moeten dealen.
na een paar duizend opdrachten overkomt mij dat ook nog steeds heel af en toe.

[ Bericht 14% gewijzigd door Feestkabouter op 29-03-2017 10:21:05 ]
  woensdag 29 maart 2017 @ 10:33:42 #44
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169856537
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 10:13 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

zoals ik al schreef:

[..]

aangeven dat de vergoeding van sommige opdrachten te laag is volgens de wet.
is op zich interessant om te proberen, toch?
En maar roepen dat er veel binnen geharkt wordt met Roamler en Smartspotter. Ik heb een half jaar geleden al aangegeven dat de opdrachten tegenwoordig zo lang zijn en de vergoedingen omlaag zijn gegaan dat onder het wettelijke minimumloon ligt. Daarnaast bestaat ook nog de kans dat een opdracht afgekeurd wordt waardoor je dus helemaal voor niets je werk hebt gedaan.

Daarom ben ik ook gestopt.
pi_169856910
Je bent niet in dienst bij roamler dus ze zijn je niks verplicht. Hun denkwijze is nog steeds; doe jij de opdracht niet das prima dan doet een ander het wel.

Zo'n artikel veranderd daar niks aan.
pi_169857963
Die dierenvoeding dan. 196 vragen.

Hebben ze zeker te vroeg erin gezet. Moest 1 april zijn. Wat een grap.
  woensdag 29 maart 2017 @ 12:06:40 #47
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169858192
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 10:59 schreef loezzzje het volgende:
Je bent niet in dienst bij roamler dus ze zijn je niks verplicht. Hun denkwijze is nog steeds; doe jij de opdracht niet das prima dan doet een ander het wel.

Zo'n artikel veranderd daar niks aan.
Daarom snap ik af en toe niet waarom er mensen zijn die van die zwaar onbetaalde opdrachten doen. Met normaal werk verdien je meer en bouw je sociale zekerheid op.
  woensdag 29 maart 2017 @ 12:07:34 #48
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169858214
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 11:56 schreef Prh01 het volgende:
Die dierenvoeding dan. 196 vragen.

Hebben ze zeker te vroeg erin gezet. Moest 1 april zijn. Wat een grap.
:D
  woensdag 29 maart 2017 @ 13:45:10 #49
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_169860385
Wat krijgen we nou dan. Bij Roamler krijg ik het pushbericht dat ik de buurt ben van een Emte. Daar kan ik de "Zacht Fruit Check" doen. Hoe weten ze dit? Ik heb GPS voor dit programma uitstaan als ik het niet gebruik.

Daarnaast ben ik helemaal niet in de buur van een Emte.
  † In Memoriam † woensdag 29 maart 2017 @ 16:01:05 #50
21636 Feestkabouter
pi_169863606
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 10:33 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

En maar roepen dat er veel binnen geharkt wordt met Roamler en Smartspotter. Ik heb een half jaar geleden al aangegeven dat de opdrachten tegenwoordig zo lang zijn en de vergoedingen omlaag zijn gegaan dat onder het wettelijke minimumloon ligt. Daarnaast bestaat ook nog de kans dat een opdracht afgekeurd wordt waardoor je dus helemaal voor niets je werk hebt gedaan.

Daarom ben ik ook gestopt.
ik word er niet rijk van, maar ik denk dat ik op mijn manier zeker een leuk uurloontje binnenhark ja. punt is alleen dat dat uurloon niet altijd beschikbaar is. maar het is een leuke extra.

qua minimumloon: ja als je het naar uurloon gaat bekijken zijn sommige opdrachten inderdaad altijd al onderbetaald, maar ze mochten ze wel zo aanbieden en profiteren van de 'sukkels' die ze voor dat weinige geld toch uitvoerden.

nu is de situatie echter gewijzigd: ze mogen nu in feite niet eens meer opdrachten aanbieden voor minder dan het minimum uurloon!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')