abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 23 maart 2017 @ 12:18:46 #1
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_169719762

Welkom bij Het Hardlooptopic! Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat. Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen!

>>>Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen. Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo

>>> Ben je fervent Strava gebruiker? Join de Fok! Hardlopers club

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: 2017 Challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: PRs bijhouden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Divers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_169719790
http://www.runnersworld.c(...)re-hilarious/slide/7

En nog andere "Why I hate running"-memes waar we het hier uiteraard niet mee eens zijn, maar ze zijn wel grappig ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  donderdag 23 maart 2017 @ 12:20:18 #3
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169719800
MD: jij hebt geen keuze hoe laat je op vrije dagen opstaat?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169719851
Er is weer een petitie voor het afschaffen van de zomer/wintertijd trouwens :o

https://zomertijdafschaffen.petities.nl/
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Redactie Sport donderdag 23 maart 2017 @ 12:38:00 #5
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169720101
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:23 schreef La_Tramposa het volgende:
Er is weer een petitie voor het afschaffen van de zomer/wintertijd trouwens :o

https://zomertijdafschaffen.petities.nl/
Schaf dan de wintertijd af. Ik heb het liever wat langer licht 's avonds.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169720169
quote:
15s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:38 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Schaf dan de wintertijd af. Ik heb het liever wat langer licht 's avonds.
quote:
15s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:38 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Schaf dan de wintertijd af. Ik heb het liever wat langer licht 's avonds.
Dan is het in de winter om 9 uur 's ochtends pas licht. Eigenlijk moeten we voor de échte tijd de klok nog verder achteruit zetten dan hij in de winter al is. Maar ja, de Duitsers hebben het ooit zo voor ons bepaald.
pi_169720229
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:42 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

[..]

Dan is het in de winter om 9 uur 's ochtends pas licht. Eigenlijk moeten we voor de échte tijd de klok nog verder achteruit zetten dan hij in de winter al is. Maar ja, de Duitsers hebben het ooit zo voor ons bepaald.
Befehl ist Befehl
  Redactie Sport donderdag 23 maart 2017 @ 13:05:16 #8
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169720524
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:42 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

[..]

Dan is het in de winter om 9 uur 's ochtends pas licht. Eigenlijk moeten we voor de échte tijd de klok nog verder achteruit zetten dan hij in de winter al is. Maar ja, de Duitsers hebben het ooit zo voor ons bepaald.
Dan mag het van mij zo blijven. Mja, ik merk er dan ook amper wat van eigenlijk. :@
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169721830
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:20 schreef Murmeli het volgende:
MD: jij hebt geen keuze hoe laat je op vrije dagen opstaat?
Geloof me, als je kinderen hebt ben je niet meer vrij in de tijd waarop je op moet/kunt staan.
  donderdag 23 maart 2017 @ 14:38:33 #10
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_169722328
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:20 schreef Murmeli het volgende:
MD: jij hebt geen keuze hoe laat je op vrije dagen opstaat?
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 14:12 schreef McTwente het volgende:

[..]

Geloof me, als je kinderen hebt ben je niet meer vrij in de tijd waarop je op moet/kunt staan.
Dit dus..
En mijn biologische klok is vrij hardnekkig in mijn leven vol regelmaat... Dus als ik een keer afwijk van mijn standaard slaap en opsta tijden, dan ben ik alsnog op normale tijd (6:23 uur) wakker :D
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_169723425
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2017 14:38 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

[..]

En mijn biologische klok is vrij hardnekkig in mijn leven vol regelmaat... Dus als ik een keer afwijk van mijn standaard slaap en opsta tijden, dan ben ik alsnog op normale tijd (6:23 uur) wakker :D
Ik heb dan wel geen kinderen, maar ik ben stiekem Zwitsers, zo goed als mijn biologische klok is.
Elke vrijdag hetzelfde:
"Ah weekend, uitslapen"

Zaterdagochtend 07.00:
Wakker :{

Pas als ik er ongezonde hoeveelheden alcohol injaag raakt de klok van slag
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  donderdag 23 maart 2017 @ 15:32:21 #12
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169723429
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2017 14:38 schreef MaleDuck het volgende:

[..]


[..]

Dit dus..
En mijn biologische klok is vrij hardnekkig in mijn leven vol regelmaat... Dus als ik een keer afwijk van mijn standaard slaap en opsta tijden, dan ben ik alsnog op normale tijd (6:23 uur) wakker :D
Jullie hebben dus wel keuze gehad, maar besloten die om te ruilen voor iets anders :P
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Redactie Sport donderdag 23 maart 2017 @ 15:55:06 #13
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169723741
Ik teken voor deze omstandigheden tijdens de marathon O+

Zon, lekker temperatuurtje, door de wind nooit te warm _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169725379
quote:
17s.gif Op donderdag 23 maart 2017 15:55 schreef DeLuna het volgende:
Ik teken voor deze omstandigheden tijdens de marathon O+

Zon, lekker temperatuurtje, door de wind nooit te warm _O_
In de stad is geen wind, dus dan mag je na 30km rechtdoor de Coolsingel op.
pi_169725832
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 07:53 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Lekker tijdstip :o

Al is het mij deze week ook nog geen dag gelukt om later dan 6-6.30 uur wakker te worden. Verder is het wel leuk hoor, dat het langer licht is :P
Mijn wekker gaat om 5:00. Ik heb zo geen zin in zomertijd, want dan is het veel te lang licht.

Wel in de 300'jes straks. Al zijn m'n benen wel een beetje gaar.

O, en biertjes *O* Als ik écht zou moeten kiezen tussen nooit meer drinken en nooit meer rennen zou ik wel nooit meer drinken kiezen. Maar ik vind (speciaal)biertjes (en wijntjes, en whisky, en pizza) veel te lekker om op te offeren om een paar minuten sneller te worden.
pi_169727042
Ideaal weer! Maar wat een k&@"& loop. Steken in m'n ribben, last van m'n knie. Toch maar uitgelopen.
pi_169728578
Ola! Hoe loopt het hier? Ik kom even melden dat ik hee leuk vond om afgelopen zondag bij de Stevensloop even een paar Fok!kers uit dit topic te zien. En ik heb het er al eerder over gehad, en deze is nu van mij:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_169728745
Ha, leuk stipstreep. Hopelijk is dat een goede vervanging!
pi_169730168
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 20:11 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ola! Hoe loopt het hier? Ik kom even melden dat ik hee leuk vond om afgelopen zondag bij de Stevensloop even een paar Fok!kers uit dit topic te zien. En ik heb het er al eerder over gehad, en deze is nu van mij:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah wow wat gaaf! Ik ben jaloers! Alhoewel het natuurlijk niet leuk is dat je niet kunt lopen.

Ik heb vandaag een nuttige marathon-les opgefrist, namelijk dat je ook als je benen vanaf stap 1 behoorlijk veel pijn doen, je nog best door kunt lopen op de gewenste tempo's. Je moet gewoon je hoofd uitschakelen :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169730297
Citystrides is al dagen kapot trouwens :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169730468
Inschrijving voor de leukste 10 miles van Nederland is geopend:
Jubileum editie 30 van de TTM.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169731662
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 21:01 schreef Guard het volgende:
Inschrijving voor de leukste 10 miles van Nederland is geopend:
Jubileum editie 30 van de TTM.
Ja, die wil ik ook wel weer lopen. Kijken hoe het tijdsgewijs allemaal gaat lukken.

Net na zondag voor het eerst weer gelopen. Kilometer of 12 met drie series 3x3minuten erin. Lekker rustigaan achterin de groep gelopen, maar het was wel relaxed. Wat zware benen, maar prima.

Wel al denken aan voor welke wedstrijd ik nu weer wil trainen. HM's van ROosendaal of AMersfoort ofzo.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  donderdag 23 maart 2017 @ 22:14:30 #23
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169732677
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 17:59 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Mijn wekker gaat om 5:00. Ik heb zo geen zin in zomertijd, want dan is het veel te lang licht.

Wel in de 300'jes straks. Al zijn m'n benen wel een beetje gaar.

O, en biertjes *O* Als ik écht zou moeten kiezen tussen nooit meer drinken en nooit meer rennen zou ik wel nooit meer drinken kiezen. Maar ik vind (speciaal)biertjes (en wijntjes, en whisky, en pizza) veel te lekker om op te offeren om een paar minuten sneller te worden.
Vroeg!! Mijne gaat om 6 uur. Dat vind ik al vroeg. Al weet ik dat dat niet zo heel vroeg is.

Hoe waren de 300'jes?

Mja, niet drinken... Ik heb er een hele erge hekel aan als ik dingen niet mag, dus ik kan daar beter vrijwillig mee stoppen dan ;)
Drink nu dus nauwelijks, maar heb al wel weken zin in lekkere speciaalbieren :9 het komt er gewoon niet van :@ misschien dit weekend weer eens. Het lijkt een redelijk rustig weekend te worden :D
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169733135
Ik dronk de avond voor de Stevensloop een biertje en een glas whisky.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_169733882
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 20:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Citystrides is al dagen kapot trouwens :o
Zo af en toe doet 'ie het. Maar de site heeft capaciteitsproblemen omdat 'ie in de Runnersworld NL heeft gestaan.
pi_169734247
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 22:46 schreef pijll het volgende:

[..]

Zo af en toe doet 'ie het. Maar de site heeft capaciteitsproblemen omdat 'ie in de Runnersworld NL heeft gestaan.
Bij mij heeft hij nu na heel lang weer gesyncd maar bij alle runs staat 0 nieuwe straten :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169736763
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 22:54 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Bij mij heeft hij nu na heel lang weer gesyncd maar bij alle runs staat 0 nieuwe straten :o
Deed ie bij mij ook, maar dat komt vanzelf goed!
  vrijdag 24 maart 2017 @ 04:52:53 #28
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_169738648
morgen een leuke recovery-opgave.
3 uur door en over de duinen (en dan alleen door het zand) en door het mulle zand op het strand om een van mijn hardloop-vriendinnen te helpen tijdens de laatste training voordat ze volgende week in het vliegtuig stapt naar Marokko om deel te nemen aan Marathon de Sables.

Jan is een absolute rockstar, 8 jaar geleden las ze het boek van NZ'se beste ultra runner Lisa Tamati en besloot dat ze dat ook wilde doen.
Een "klein probleempje", Jan woog 125kg, niet ideaal als je ultra-runner bent. Ze begon met hobbelen up and down the road en als resultaat 63kg gewichtsverlies.

Sindsdien heeft ze een marathon op ieder continent gelopen, heeft diverse ultra's gedaan en begint nu aan haar volgende uitdaging.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 24 maart 2017 @ 06:12:54 #29
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169738694
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 04:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
morgen een leuke recovery-opgave.
3 uur door en over de duinen (en dan alleen door het zand) en door het mulle zand op het strand om een van mijn hardloop-vriendinnen te helpen tijdens de laatste training voordat ze volgende week in het vliegtuig stapt naar Marokko om deel te nemen aan Marathon de Sables.

Jan is een absolute rockstar, 8 jaar geleden las ze het boek van NZ'se beste ultra runner Lisa Tamati en besloot dat ze dat ook wilde doen.
Een "klein probleempje", Jan woog 125kg, niet ideaal als je ultra-runner bent. Ze begon met hobbelen up and down the road en als resultaat 63kg gewichtsverlies.

Sindsdien heeft ze een marathon op ieder continent gelopen, heeft diverse ultra's gedaan en begint nu aan haar volgende uitdaging.
_O_
She rocks!!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169738934
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 04:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
morgen een leuke recovery-opgave.
3 uur door en over de duinen (en dan alleen door het zand) en door het mulle zand op het strand om een van mijn hardloop-vriendinnen te helpen tijdens de laatste training voordat ze volgende week in het vliegtuig stapt naar Marokko om deel te nemen aan Marathon de Sables.

Jan is een absolute rockstar, 8 jaar geleden las ze het boek van NZ'se beste ultra runner Lisa Tamati en besloot dat ze dat ook wilde doen.
Een "klein probleempje", Jan woog 125kg, niet ideaal als je ultra-runner bent. Ze begon met hobbelen up and down the road en als resultaat 63kg gewichtsverlies.

Sindsdien heeft ze een marathon op ieder continent gelopen, heeft diverse ultra's gedaan en begint nu aan haar volgende uitdaging.
Altijd mega veel respect voor dit soort mensen! Topper :)
pi_169739173
Wow wat knap, de helft van jezelf verliezen!
Ben je al weer genoeg hersteld om 3 uur te lopen dan RD?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  vrijdag 24 maart 2017 @ 08:16:25 #32
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_169739195
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 08:13 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow wat knap, de helft van jezelf verliezen!
Ben je al weer genoeg hersteld om 3 uur te lopen dan RD?
Ik denk het wel. Het zal een combinatie van powerwalking en heel rustig rennen worden.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_169739231
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 04:52 schreef rechtsedirecte het volgende:
morgen een leuke recovery-opgave.
3 uur door en over de duinen (en dan alleen door het zand) en door het mulle zand op het strand om een van mijn hardloop-vriendinnen te helpen tijdens de laatste training voordat ze volgende week in het vliegtuig stapt naar Marokko om deel te nemen aan Marathon de Sables.

Jan is een absolute rockstar, 8 jaar geleden las ze het boek van NZ'se beste ultra runner Lisa Tamati en besloot dat ze dat ook wilde doen.
Een "klein probleempje", Jan woog 125kg, niet ideaal als je ultra-runner bent. Ze begon met hobbelen up and down the road en als resultaat 63kg gewichtsverlies.

Sindsdien heeft ze een marathon op ieder continent gelopen, heeft diverse ultra's gedaan en begint nu aan haar volgende uitdaging.
Indrukwekkend!
pi_169739240
Bram Som komt een clinic geven bij de lokale dealer (de RW) *G*
Daar ga ik bijzijn!

[ Bericht 0% gewijzigd door Guard op 24-03-2017 08:31:00 ]
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169739269
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 08:22 schreef Guard het volgende:
Bram Son komt een clinic geven bij de lokale dealer (de RW) *G*
Daar ga ik bijzijn!
Leuk! De beste man heet overigens wel Som.
pi_169739297
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 08:25 schreef McTwente het volgende:

[..]

Leuk! De beste man heet overigens wel Som.
De n zit naast de m ;)
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169739325
Na m'n weekje snowboarden even een paar dagen lopen lamballen. Woensdag een klein rondje gelopen, erg benauwd, geen succes. Toch maar m'n antipoes inhalator maar weer gebruiken, dacht dat ik t wel kon afbouwen. Vanmorgen weer een fijn rondje gelopen, met een paar km rond en onder de 4 minuten, ging uitstekend. Antipoes doet z'n werk.

Zondag Zandvoort circuitrun met m'n werk. Streven is om onder de 50 min te lopen, vorig jaar een hoge 50 met een erg zwaar strand. Als het goed is dit jaar een beter strand. Ben benieuwd.

Van de week een keer s ochtends vroeg een 30 km lopen, kijken hoe dat gaat. Als dat ok gaat, ergens een startnummer voor Rotterdam op de kop tikken :)
  vrijdag 24 maart 2017 @ 09:29:21 #38
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_169739895
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 08:36 schreef Tarahumara het volgende:
Na m'n weekje snowboarden even een paar dagen lopen lamballen. Woensdag een klein rondje gelopen, erg benauwd, geen succes. Toch maar m'n antipoes inhalator maar weer gebruiken, dacht dat ik t wel kon afbouwen. Vanmorgen weer een fijn rondje gelopen, met een paar km rond en onder de 4 minuten, ging uitstekend. Antipoes doet z'n werk.

Zondag Zandvoort circuitrun met m'n werk. Streven is om onder de 50 min te lopen, vorig jaar een hoge 50 met een erg zwaar strand. Als het goed is dit jaar een beter strand. Ben benieuwd.

Van de week een keer s ochtends vroeg een 30 km lopen, kijken hoe dat gaat. Als dat ok gaat, ergens een startnummer voor Rotterdam op de kop tikken :)
Die startbewijzen worden zoals gebruikelijk weer in grote aantallen aangeboden, dus dat zal geen probleem worden. Ik zie je wel voorbijschuiven bij de Marathon Expo ^O^
F means you're fucked
pi_169740041
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 08:30 schreef Guard het volgende:

[..]

De n zit naast de m ;)
"Eén verkeerde komma of letter maakt zelfs van Jezus nog een ketter." HF

;)
pi_169743127
Vraagje, hoe gaat iedereen de laatste 2 weken voor de M indelen? Ga zondag nog lekker 2 uurtjes lopen, alleen voor de weken daarna nog geen idee.

Begreep dat je wel de trainingen moet uitvoeren alleen dan minder intensief? Kom nu van de 55-60 km/w af de laatste 1,5 maand.
pi_169743322
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 12:28 schreef DavetheNL het volgende:
Vraagje, hoe gaat iedereen de laatste 2 weken voor de M indelen? Ga zondag nog lekker 2 uurtjes lopen, alleen voor de weken daarna nog geen idee.

Begreep dat je wel de trainingen moet uitvoeren alleen dan minder intensief? Kom nu van de 55-60 km/w af de laatste 1,5 maand.
Bij mij blijven frequentie en intensiteit van de trainingen ongeveer gelijk, maar de totale omvang gaat omlaag. Bij een intervaltraining dus bijvoorbeeld op de gebruikelijke snelheid, maar minder herhalingen. Maar het belangrijkste is uitrusten. Dus wel doortrainen, soms intensief, maar niet al te belastend meer.
En onthouden dat het zware werk erop zit en dat geen enkele training er nu nog voor gaat zorgen dat je beter of slechter gaat lopen tijdens de wedstrijd.
pi_169743763
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 12:42 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Bij mij blijven frequentie en intensiteit van de trainingen ongeveer gelijk, maar de totale omvang gaat omlaag. Bij een intervaltraining dus bijvoorbeeld op de gebruikelijke snelheid, maar minder herhalingen. Maar het belangrijkste is uitrusten. Dus wel doortrainen, soms intensief, maar niet al te belastend meer.
En onthouden dat het zware werk erop zit en dat geen enkele training er nu nog voor gaat zorgen dat je beter of slechter gaat lopen tijdens de wedstrijd.
Oké, dus gewoon de omvang in 2 stappen omlaag maar wel gewoon 4 trainingen per week
  vrijdag 24 maart 2017 @ 14:05:34 #43
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169744583
Wij gaan van 4 naar 3 trainingen per week.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169747774
Dat kan ook. Dan ga je automatisch ook minder lopen natuurlijk.
pi_169751344
Schema voor de komende 16 weken in elkaar gedraaid.
Heerlijk gevarieerd: van clinic in de stad tot hoogtestage in de Alpen, qua wedstrijden een wegmarathon, NK trail (als veldvulling :P ), teamtrail en een vlakke 10k, dagtripjes naar de Eifel en veel training op het fietspad vlak bij huis.
Met als doel mijn 3e 50-er in juli *O*
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 21:16:22 #46
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169753611
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 17:12 schreef DavetheNL het volgende:
Dat kan ook. Dan ga je automatisch ook minder lopen natuurlijk.
Jep!
Woensdag was 14 km, vandaag 12, ik denk dat ik zondag 15 loop. Dus rond de 40 km totaal. We zaten tussen de 55 en 63 meestal.

Volgende week nog iets minder geloof ik.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 24 maart 2017 @ 21:17:06 #47
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169753639
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 20:06 schreef Guard het volgende:
Schema voor de komende 16 weken in elkaar gedraaid.
Heerlijk gevarieerd: van clinic in de stad tot hoogtestage in de Alpen, qua wedstrijden een wegmarathon, NK trail (als veldvulling :P ), teamtrail en een vlakke 10k, dagtripjes naar de Eifel en veel training op het fietspad vlak bij huis.
Met als doel mijn 3e 50-er in juli *O*
Leuke plannen! Welke ga je doen in juli?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169754004
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 20:06 schreef Guard het volgende:
Schema voor de komende 16 weken in elkaar gedraaid.
Heerlijk gevarieerd: van clinic in de stad tot hoogtestage in de Alpen, qua wedstrijden een wegmarathon, NK trail (als veldvulling :P ), teamtrail en een vlakke 10k, dagtripjes naar de Eifel en veel training op het fietspad vlak bij huis.
Met als doel mijn 3e 50-er in juli *O*
Klinkt als een echt plan! En mooie tripjes naar de Alpen en de Eiffel.
pi_169755665
Wie heeft er trouwens ervaring met carboloader icm een marathon? Een collega heeft een pak voor me meegenomen bij het ophalen van gelletjes.

Het idee dat je, zonder veel te hoeven proppen, toch extra koolhydraten (en o.a. magnesium) kunt binnenkrijgen de dagen voor en de ochtend van de marathon klinkt wel ideaal.

Ik zal dit weekend eens testen of ik het spul goed verdraag.

Morgen nog een 45min op tempo, zondag een rustige duurloop van een km of 15 en dan afbouwen. Deze week in totaal 5x lopen, volgende week 4x en de laatste week 3x. En dan tel ik de 15 minuten loslopen op de zaterdag voor de marathon niet mee.
pi_169755994
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 22:07 schreef indepoeier het volgende:
Het idee dat je, zonder veel te hoeven proppen, toch extra koolhydraten (en o.a. magnesium) kunt binnenkrijgen [...]
Waaaat?
Stiekem loop ik marathons alleen maar omdat ik ongegeneerd winegums kan proppen. :+
pi_169756277
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 22:16 schreef wyccie het volgende:

[..]

Waaaat?
Stiekem loop ik marathons alleen maar omdat ik ongegeneerd winegums kan proppen. :+
Winegums O+
pi_169756314
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 22:16 schreef wyccie het volgende:

[..]

Waaaat?
Stiekem loop ik marathons alleen maar omdat ik ongegeneerd winegums kan proppen. :+
Haha, ik hou niet echt heel erg van winegums, dus het zou vooral van pasta's en zo moeten komen.

Ik zou van zo'n zak winegums ook een enorme suikerkick krijgen volgens mij ;)
pi_169756358
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 22:07 schreef indepoeier het volgende:
Wie heeft er trouwens ervaring met carboloader icm een marathon? Een collega heeft een pak voor me meegenomen bij het ophalen van gelletjes.

Het idee dat je, zonder veel te hoeven proppen, toch extra koolhydraten (en o.a. magnesium) kunt binnenkrijgen de dagen voor en de ochtend van de marathon klinkt wel ideaal.

Ik zal dit weekend eens testen of ik het spul goed verdraag.

Morgen nog een 45min op tempo, zondag een rustige duurloop van een km of 15 en dan afbouwen. Deze week in totaal 5x lopen, volgende week 4x en de laatste week 3x. En dan tel ik de 15 minuten loslopen op de zaterdag voor de marathon niet mee.
Je hebt het niet eerder gedaan. Dus ik zou het lekker laten voor wat het is en misschien de volgende keer een keer oefenen in je trainingen.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_169756572
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 22:26 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Je hebt het niet eerder gedaan. Dus ik zou het lekker laten voor wat het is en misschien de volgende keer een keer oefenen in je trainingen.
Goed punt. Ik ga het sowieso nog dit weekend proberen en dan maar zien of het wat is.
pi_169756675
Neem winegums zelfs mee in de wedstrijd. Die gelletjes zijn niet echt mijn ding..
  Redactie Sport vrijdag 24 maart 2017 @ 22:39:26 #56
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169756727
Ik blijk alles te kunnen hebben als ik loop, gelletjes, knijpfruit, winegums... noem maar op.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169757306
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 22:37 schreef DavetheNL het volgende:
Neem winegums zelfs mee in de wedstrijd. Die gelletjes zijn niet echt mijn ding..
Ik nam zoute drop mee, voor in het tweede deel tegen de kramp.
En een blikkie cola (zo'n kleintje) op 35km.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_169757532
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 21:17 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Leuke plannen! Welke ga je doen in juli?
La Chouffe trail :9
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169757687
Mooi programma voor de boeg, Guard!
pi_169758595
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 23:00 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik nam zoute drop mee, voor in het tweede deel tegen de kramp.
En een blikkie cola (zo'n kleintje) op 35km.
werd dat blikje niet een behoorlijke fontein door al dat geschud?
pi_169760489
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 23:54 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

werd dat blikje niet een behoorlijke fontein door al dat geschud?
Nope. Zorgen dat iemand het je aangeeft op dat punt (de ene keer was het Gogo, weer een andere keer Swets)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zaterdag 25 maart 2017 @ 07:53:54 #62
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_169761049
Misschien een treetje kleine blikjes meenemen voor langs de kant.

Straks op het fietsje stappen en lekker trainen. Is er iets beters op zaterdagochtend? Wel rustig aan, want ik wil morgen de 5k (Bertusloop) gaan lopen.

Yur, ging jij vandaag niet een tijd vermorzelen? Succes!
  zaterdag 25 maart 2017 @ 08:04:05 #63
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_169761125
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 07:53 schreef Quoi het volgende:
Misschien een treetje kleine blikjes meenemen voor langs de kant.

Straks op het fietsje stappen en lekker trainen. Is er iets beters op zaterdagochtend? Wel rustig aan, want ik wil morgen de 5k (Bertusloop) gaan lopen.

Yur, ging jij vandaag niet een tijd vermorzelen? Succes!
Nou, vermorzelen....Ik wil in ieder geval op het schema van mijn PR vertrekken en dan zien we van daar wel verder :D Maar thanks!

En jij trainze, het lijkt me super om te lopen vanmorgen ^O^
F means you're fucked
  Forum Admin zaterdag 25 maart 2017 @ 08:08:34 #64
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_169761166
Succes YUR en Quoi (en anderen die op pad gaan om doelen te halen)
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_169761344
Net als YUR ga ik straks een PR vermorzelen, maar dan op de 10 km. Het wordt weer een geweldige dag om te rennen dus veel plezier iedereen!
  Redactie Sport zaterdag 25 maart 2017 @ 08:54:12 #66
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169761530
Ik had een nachtmerrie over de marathon. :')

Eerste 30km gingen heel goed. Maar daarna moesten we in een gebouw drie rondjes lopen (soort hotel ofzo) en daarna hoefde je nog maar een paar km. Alleen we strandden in een van de kamers. Dus toen klommen we uit het raam en gingen we over de duinen op zoek naar een bus die ons terug zou brengen naar het parcours. Daar was opeens een bus maar ik kon niet mee en mijn vriend zat voorin maar die zei ook niet tegen de chauffeur dat ik mee moest. Dus toen ging de bus weg. En toen kwam er een anders busje maar die reed alleen heen en weer tussen de duinen en het hotel. En toen werd ik wakker en toen heb ik de marathon dus niet uitgelopen

:'(
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zaterdag 25 maart 2017 @ 09:01:31 #67
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_169761578
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 08:54 schreef DeLuna het volgende:
Ik had een nachtmerrie over de marathon. :')

Eerste 30km gingen heel goed. Maar daarna moesten we in een gebouw drie rondjes lopen (soort hotel ofzo) en daarna hoefde je nog maar een paar km. Alleen we strandden in een van de kamers. Dus toen klommen we uit het raam en gingen we over de duinen op zoek naar een bus die ons terug zou brengen naar het parcours. Daar was opeens een bus maar ik kon niet mee en mijn vriend zat voorin maar die zei ook niet tegen de chauffeur dat ik mee moest. Dus toen ging de bus weg. En toen kwam er een anders busje maar die reed alleen heen en weer tussen de duinen en het hotel. En toen werd ik wakker en toen heb ik de marathon dus niet uitgelopen

:'(
Nou worries, hoort allemaal bij de voorbereiding ^O^
F means you're fucked
pi_169761757
Prima loopweer! Wel al best warm. Ff lekker een half uurtje kalmpjes gehobbeld ^O^

Wel mooi om te merken dat 6min/km inmiddels echt nog maar heel weinig energie kost.
pi_169761790
Succes met die PR's.

Ik ga zo mijn laatste duurloopje doen. Met nog een klein beetje spierpijn van de bootcamp gisteren, gelukkig vooral in de armen.
En even een lading gels bestellen.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 09:36:37 #70
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_169761947
Duidelijk Deluna, geen gebouwen in lopen, dan komt het goed ^O^

En ook succes voor Baas B!
pi_169761976
quote:
10s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 08:54 schreef DeLuna het volgende:
Ik had een nachtmerrie over de marathon. :')

Eerste 30km gingen heel goed. Maar daarna moesten we in een gebouw drie rondjes lopen (soort hotel ofzo) en daarna hoefde je nog maar een paar km. Alleen we strandden in een van de kamers. Dus toen klommen we uit het raam en gingen we over de duinen op zoek naar een bus die ons terug zou brengen naar het parcours. Daar was opeens een bus maar ik kon niet mee en mijn vriend zat voorin maar die zei ook niet tegen de chauffeur dat ik mee moest. Dus toen ging de bus weg. En toen kwam er een anders busje maar die reed alleen heen en weer tussen de duinen en het hotel. En toen werd ik wakker en toen heb ik de marathon dus niet uitgelopen

:'(
:D

Eigenljik wel herkenbaar. Heb ooit wel eens soortgelijke dromen gehad, de nacht voor een loop
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zaterdag 25 maart 2017 @ 10:00:28 #72
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169762291
Hahahahaha DeLuna!
Vermorzelze YUR en B.

En de rest train ze. Ik heb rustdag. Gisteren 12 km net onder mijn hm tempo gelopen :@ moest wat energie kwijt :P
Morgen weer een stukje, 15 of heel misschien 20 km.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169762361
quote:
99s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 23:00 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik nam zoute drop mee, voor in het tweede deel tegen de kramp.
En een blikkie cola (zo'n kleintje) op 35km.
Dat is ook wel slim ja. Morgen even kijken of ik dat verdraag.
pi_169762410
DeLuna, dat klinkt redelijk eng ja :D

Iedereen die wedstrijdjes loopt, veel plezier! En let op je vochtgehalte ;)
pi_169769087
PR vermorzeld, verpulverd en letterlijk iedereen eraf gelopen: gewoon 1e en ruim een minuut van mijn PR gelopen *G* *G* *G*

33:37 werd het en dat is nog een stuk sneller dan ik van tevoren durfde te dromen. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat er sprake is van vorm :D
  zaterdag 25 maart 2017 @ 17:18:57 #76
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169769202
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:13 schreef Mr.B. het volgende:
PR vermorzeld, verpulverd en letterlijk iedereen eraf gelopen: gewoon 1e en ruim een minuut van mijn PR gelopen *G* *G* *G*

33:37 werd het en dat is nog een stuk sneller dan ik van tevoren durfde te dromen. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat er sprake is van vorm :D
Wow!! Gefeliciteerd!!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169769262
Netjes Mr. B! Feli!

Hier vooral lekker gehobbeld met d'n Wolve O+ heerlijk in het zonnetje 10.5km op zijn elfendertigst met 6.35min/km . Ging energietechnisch niet vanzelf, maar de zon maakte alles goed!
Ja doei.
pi_169769769
Ik heb vandaag een km of 8 voor Jero gelopen op een trail *O* Uiteraard uiteindelijk op gepaste achterstand van hem gefinisht :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169769906
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:13 schreef Mr.B. het volgende:
PR vermorzeld, verpulverd en letterlijk iedereen eraf gelopen: gewoon 1e en ruim een minuut van mijn PR gelopen *G* *G* *G*

33:37 werd het en dat is nog een stuk sneller dan ik van tevoren durfde te dromen. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat er sprake is van vorm :D
mooie tijd
  zaterdag 25 maart 2017 @ 18:30:13 #80
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_169770635
Sjonge...Lang geleden zeg, zo'n PR :D

En B, bizarre verbetering man! Gefeliciteerd!
F means you're fucked
pi_169770673
Gefeliciteerd Mr B! Wat een tijd
_O_
  zaterdag 25 maart 2017 @ 18:40:39 #82
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169770840
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 18:30 schreef YUR het volgende:
Sjonge...Lang geleden zeg, zo'n PR :D

En B, bizarre verbetering man! Gefeliciteerd!
volgens mij vernam ik iets heul snels ja *O* _O_
ik ga het nog even nader onderzoeken, maar alvast gefeliciteerd (obv de update die ik net van zwabber kreeg)

nu gauw naar strava!

edit: wow man! en best vlak gelopen. ik vind het supertop gedaan en heel leuk voor je!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 25 maart 2017 @ 18:48:06 #83
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_169770956
Potverdikkie, mooie tijden!! ^O^

Ik heb vanmorgen errug achteraan gehobbeld. Mijn benen waren een beetje zwaar vandaag :')
  Forum Admin zaterdag 25 maart 2017 @ 18:52:09 #84
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_169771024
Wow Mr.B
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_169771249
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:13 schreef Mr.B. het volgende:
PR vermorzeld, verpulverd en letterlijk iedereen eraf gelopen: gewoon 1e en ruim een minuut van mijn PR gelopen *G* *G* *G*

33:37 werd het en dat is nog een stuk sneller dan ik van tevoren durfde te dromen. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat er sprake is van vorm :D
Wow, wat een tijd! Gefeliciteerd
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169771450
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:13 schreef Mr.B. het volgende:
PR vermorzeld, verpulverd en letterlijk iedereen eraf gelopen: gewoon 1e en ruim een minuut van mijn PR gelopen *G* *G* *G*

33:37 werd het en dat is nog een stuk sneller dan ik van tevoren durfde te dromen. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat er sprake is van vorm :D
Volgens mij ben je blij.
Ei. :P
Gefeliciteerd!

En Yur, dus ook?

Niet echt spierpijn in de beentjes, maar ik merk aan de pezen en gewrichten in de heup wel dat ik gisteren bootcamp heb gedaan. Uiteindelijk rustig 26k gehobbeld. Ook aan de schoenen en de inlegzooltjes gewend. Komt helemaal goed.
Na morgen nog meer in de relaxmodus. 8-)
  zaterdag 25 maart 2017 @ 19:34:39 #87
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_169771838
Ik liep inderdaad ook een PR. Niet zo bizar als Mr.B., maar toch :D

Ik wilde vertrekken op 4.40 min/km, maar al snel kwam een goede bekende langszij. Hij zei letterlijk: Kom Yur, gaan we samen! Toen ik vroeg hoe snel hij wilde gaan lopen, antwoordde hij: 4.30 min/km. En toen dacht ik: OK, de dood of de gladiolen!

En ondanks flinke stukken bikkelen tegen de wind in, ging het eigenlijk best wel goed. Ik moest alleen in de laatste km lossen, want toen waren mijn benen compleet volgelopen.

Maar eind goed, al goed. Een eindtijd van officieel 1.36.35, wat een verbetering van mijn PR betekent van 2 minuten en 25 seconden *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door YUR op 25-03-2017 19:46:46 ]
F means you're fucked
  zaterdag 25 maart 2017 @ 19:46:24 #88
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_169772106
En omdat sommige mensen zo blij worden van vrolijke hardloopfoto's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar de kans is best aanwezig dat er minder vrolijke foto's van me zijn gemaakt vandaag :D
F means you're fucked
pi_169772225
Zo snel lopen en er ook nog eens zo fris en vrolijk uitzien. }:|
En je hebt gewoon ook je PR vermorzeld, joh.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 19:55:12 #90
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_169772296
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 19:52 schreef wyccie het volgende:
Zo snel lopen en er ook nog eens zo fris en vrolijk uitzien. }:|
En je hebt gewoon ook je PR vermorzeld, joh.
Die foto was al na 3 kilometer :P
F means you're fucked
pi_169772803
Wow, echt onwijs mooie tijden!
  Moderator zaterdag 25 maart 2017 @ 20:27:17 #92
155227 crew  Guppy
dus
pi_169773108
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 19:55 schreef YUR het volgende:

[..]

Die foto was al na 3 kilometer :P
Dat moet je niet zeggen :P
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_169773533
Nice YUR!
Ja doei.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 20:58:09 #94
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169774218
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 19:55 schreef YUR het volgende:

[..]

Die foto was al na 3 kilometer :P
Wel een kenmerkende YURpose.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Forum Admin zaterdag 25 maart 2017 @ 21:09:20 #95
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_169774772
Lekker YUR!
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_169775081
MrB en Yur, helden zijn jullie! Prachtige PRs. Jammer dat Naaldwijk niet in mijn schema paste, lijkt me een fijne wedstrijd. Ik heb een feest/vriendinnenweekend in Maastricht gecombineerd met een mooie heuvelduurloop!
Na 5 uur slaap en veel gedanst leek me het blok op marathon-tempo niet zo verstandig, maar in plaats daarvan maar wat extra heuvels opgezocht. Een heel mooie bijkomstigheid was dat het 9km licht heuvelop was en op de terugweg vrijwel alles heuvelaf, mooie oefening voor Boston. Op dezelfde intensiteit de ene km 6.14 lopen en de andere 4.14 haha. Zelfs één km met 51 m hoogteverschil 8)7
Ik wil nu wel heel snel daar terug naar toe met de racefiets, wat was het daar een prachtige dag voor!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 25 maart 2017 @ 21:33:04 #97
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_169775950
Thanks guys O+

En Murmeli: Klopt! *O*
F means you're fucked
pi_169777991
Weer klasse prestaties :)
pi_169780044
Mr. B... sodeju! :D _O_ Dat is echt een supergoede tijd! Petje af!

YUR ook super gelopen, hele mooie verbetering en je ziet er ook weer erg fit uit! ^O^

Ik had vandaag een guard die me ineens voorbij kwam op de trails. :o Ik was gevraagd om voor iemand in te vallen bij de 32km Teamtrail bij La Roche en Ardennes in de buurt, natuurlijk zeg ik dan geen nee. Gewoon een mooie training van gemaakt, afdalen ging bij mijn teammaat niet zo hard, maar klimmen ging nog best pittig, dus was erg top! Natuurlijk superlekker weer vandaag en echt genoten! Weer lekker klimmen/klauteren en door riviertjes baggeren :D. Nog 2 weken voor 100km in de Vogezen. :)
pi_169780563
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:15 schreef La_Tramposa het volgende:
MrB en Yur, helden zijn jullie! Prachtige PRs. Jammer dat Naaldwijk niet in mijn schema paste, lijkt me een fijne wedstrijd. Ik heb een feest/vriendinnenweekend in Maastricht gecombineerd met een mooie heuvelduurloop!
Na 5 uur slaap en veel gedanst leek me het blok op marathon-tempo niet zo verstandig, maar in plaats daarvan maar wat extra heuvels opgezocht. Een heel mooie bijkomstigheid was dat het 9km licht heuvelop was en op de terugweg vrijwel alles heuvelaf, mooie oefening voor Boston. Op dezelfde intensiteit de ene km 6.14 lopen en de andere 4.14 haha. Zelfs één km met 51 m hoogteverschil 8)7
Ik wil nu wel heel snel daar terug naar toe met de racefiets, wat was het daar een prachtige dag voor!
Moet je maar eens wat laten weten. Ik ga de banden van mijn racefiets ook maar eens binnenkort oppompen.

Morgen een training van 21.1km op de planning. Hopelijk gaat dat zonder problemen.
pi_169786290
Mooi weer O+

Q, succes vandaag!

Ik had een tijdje terug mijn Garmin 235 ter reparatie gestuurd, vanwege een slecht werkende optische hartslagsensor, maar wat ik ervoor heb teruggekregen is helemaal waardeloos :( Uit ellende de hartslagmeter maar uitgezet. Dus straks moet ik maar weer 3 weken m'n Garmin missen.
pi_169786502
Ik ga toch ook maar eens een magnesium kuurtje doen, gisteren toch wel duidelijk geworden dat ik dat best kan gebruiken
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Forum Admin zondag 26 maart 2017 @ 11:54:15 #103
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_169787506
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:59 schreef Guard het volgende:
Ik ga toch ook maar eens een magnesium kuurtje doen, gisteren toch wel duidelijk geworden dat ik dat best kan gebruiken
Het levert mij nog geen magische resultaten op. Vanmiddag een testrondje met compressiekousen. Kijken of die me volgende week bij een 10km wedstrijdje helpen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Redactie Sport zondag 26 maart 2017 @ 12:48:20 #104
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169788537
Wat een tijden YUR en Mr.B _O_
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zondag 26 maart 2017 @ 13:32:03 #105
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_169789242
:W
Ben begonnen met lopen vandaag, met de Nike+ Run Club-app. Ze hebben allerlei schema's, dus ik heb gewoon de beginner aangeklikt en ben begonnen. K moest rustig beginnen, dus ik heb vandaag 2,66 km gelopen en dat afgewisseld met wandelen. Dit is hoe t schema er voor de aankomende week uitziet:



Let's gooooo *O*
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  zondag 26 maart 2017 @ 13:36:50 #106
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169789330
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2017 13:32 schreef Faux. het volgende:
:W
Ben begonnen met lopen vandaag, met de Nike+ Run Club-app. Ze hebben allerlei schema's, dus ik heb gewoon de beginner aangeklikt en ben begonnen. K moest rustig beginnen, dus ik heb vandaag 2,66 km gelopen en dat afgewisseld met wandelen. Dit is hoe t schema er voor de aankomende week uitziet:

[ afbeelding ]

Let's gooooo *O*
Goed hoor! Succes en keep us posted. Altijd leuk om te lezen.

Kijk je wel uit met het aantal loopdagen? Lijkt of het er 6 zijn? Of is hersteltraining een stukje fietsen of zwemmen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  ESF Reporter zondag 26 maart 2017 @ 13:50:15 #107
87554 Cee
Welluk?
pi_169789569
quote:
14s.gif Op zondag 26 maart 2017 13:32 schreef Faux. het volgende:
:W
Ben begonnen met lopen vandaag, met de Nike+ Run Club-app. Ze hebben allerlei schema's, dus ik heb gewoon de beginner aangeklikt en ben begonnen. K moest rustig beginnen, dus ik heb vandaag 2,66 km gelopen en dat afgewisseld met wandelen. Dit is hoe t schema er voor de aankomende week uitziet:

[ afbeelding ]

Let's gooooo *O*
:W Welkom en veel succes en vooral plezier met je nieuwe hobby. *O*

Ik ben een tijd afwezig geweest uit dit topic maar wel regelmatig meegelezen, misschien dat ik nog eens wat meer post hier. Spannende tijden voor de Rotterdam-marathonners, het is bijna zover! Ik leef met jullie mee en ben tegelijkertijd wel én niet jaloers. :P Zelf ga ik de kwart marathon doen daar, puur om een stukje van de sfeer als loper (en toeschouwer) mee te pikken, voor de afstand hoef ik het niet te doen. Heb er wel zin in, een paar mensen uit mijn loopgroep gaan hun tweede marathon lopen daar. Misschien dat ik hem volgend jaar doe.

Net heerlijk 11km kriskras door de stadsbossen gelopen en ik ben zo blij met de zomertijd, langere afstanden in de avond. O+
  zondag 26 maart 2017 @ 14:11:11 #108
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_169789990
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:41 schreef hatsaflats het volgende:
Mooi weer O+

Q, succes vandaag!

Ik had een tijdje terug mijn Garmin 235 ter reparatie gestuurd, vanwege een slecht werkende optische hartslagsensor, maar wat ik ervoor heb teruggekregen is helemaal waardeloos :( Uit ellende de hartslagmeter maar uitgezet. Dus straks moet ik maar weer 3 weken m'n Garmin missen.
Wat stom van je horloge.

Ik liep niet vandaag. Twee dagen achter elkaar voelde toch als iets teveel van hee goede. Druk weekend ook, dus rennen en vliegen doe ik toch al :s)
Wel even wezen kijken.

Max heeft wel weer even goed gekeken naar alle lopers en lachte zich suf (toe- of uitlachen, ik weet het niet).

G.R. liep de 10k en kwam moeizaam door na 35 minuten. Niet zien finishen. Hij zag er goed in (zijn gebruikelijke) vorm uit. MrQ gefinished in 48 minuten. Die is ook aan 9 maanden ontzwangeren bezig :X

Welkom Faux! Ik zal je bijstaan in de categorie kortere afstanden.
pi_169790258
Het is zo aanlokkelijk om weer te lopen vandaag, maar idd, nog maar even niet 2 dagen achtereen. En 'gelukkig' moet ik werken, dus dat houdt me ook 'lekker' binnen ;(
Ja doei.
pi_169790335
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 11:54 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Het levert mij nog geen magische resultaten op. Vanmiddag een testrondje met compressiekousen. Kijken of die me volgende week bij een 10km wedstrijdje helpen.
We zullen zien, over een maand weer een lange trail met een bak hoogtemeters. Mooi moment voor een evaluatie of magnesium iets geholpen heeft :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Forum Admin zondag 26 maart 2017 @ 14:59:34 #111
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_169790968
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 14:27 schreef Guard het volgende:

[..]

We zullen zien, over een maand weer een lange trail met een bak hoogtemeters. Mooi moment voor een evaluatie of magnesium iets geholpen heeft :P
Ik heb voor 2 maanden voorraad dus ik slik voorlopig rustig door. Gewoon maar de lange termijn in het vizier houden. Toch heb ik het idee dat alle beetjes wel beginnen te helpen, liep net redelijk soepel 3.5km zonder pijn op hoog tempo.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_169791196
Ik heb vandaag voor het eerst sinds augustus maar eens de stoute schoenen aangetrokken.
Officieel is hardlopen niet meer oké voor mij ivm plantaire fibrose, maar ik heb ook niet het gevoel dat het stoppen met lopen me iets heeft opgeleverd, dus ik dacht met het lekkere weer, gewoon eens gaan.

5km, 30min. Ben wel tevreden ivm half jaar 'out', en wat is het heerlijk om gewoon weer even je hoofd leeg te kunnen maken.

Nu wel redelijk op, aangezien alles natuurlijk stil is blijven staan en achteruit gegaan qua conditie
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  zondag 26 maart 2017 @ 16:22:54 #113
394924 steffelonio
steffelonio
pi_169792456
Vandaag meegedaan met de Drunense Duinenloop, op de HM-afstand. Echt boffen met het weer, wat is het lekker om met deze temperatuur en zonnetje te kunnen lopen. Het doel was om onder de 1:45 te gaan duiken (huidige PR is 1:46:32). Ik heb niet te veel nagedacht, gewoon geprobeerd om elke km onder de 5:00/km te lopen, en om mezelf niet op te blazen. De vorige twee HM's moest ik na een km of 13 wandelpauzes nemen, één keer omdat ik denk ik te snel was vertrokken en de andere keer omdat ik de week ervoor een paar dagen griep had gehad.

Mijn plannetje is prima gelukt. De eerste 19km vrij constant gelopen, en de laatste 2km kon ik nog wat versnellen. Netto tijd volgens mijn horloge is 1:41:49, ruim 4,5 minuut onder mijn PR. Echt heel tevreden mee, ook omdat ik tijdens de race helemaal niet met mijn eindtijd bezig was, alleen maar telkens met de huidige kilometer.

Blijkbaar heb ik toch wat meer inhoud gekregen door de lange duurlopen van de marathonvoorbereiding. Nu even een rustweekje, en dan nog 9 weken knallen tot de marathon van Tilburg. Ik heb er (weer) zin in.
  zondag 26 maart 2017 @ 16:31:13 #114
394924 steffelonio
steffelonio
pi_169792647
O ja, onderweg nog Ellen van Langen ingehaald :)
pi_169792853
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 16:22 schreef steffelonio het volgende:
Vandaag meegedaan met de Drunense Duinenloop, op de HM-afstand. Echt boffen met het weer, wat is het lekker om met deze temperatuur en zonnetje te kunnen lopen. Het doel was om onder de 1:45 te gaan duiken (huidige PR is 1:46:32). Ik heb niet te veel nagedacht, gewoon geprobeerd om elke km onder de 5:00/km te lopen, en om mezelf niet op te blazen. De vorige twee HM's moest ik na een km of 13 wandelpauzes nemen, één keer omdat ik denk ik te snel was vertrokken en de andere keer omdat ik de week ervoor een paar dagen griep had gehad.

Mijn plannetje is prima gelukt. De eerste 19km vrij constant gelopen, en de laatste 2km kon ik nog wat versnellen. Netto tijd volgens mijn horloge is 1:41:49, ruim 4,5 minuut onder mijn PR. Echt heel tevreden mee, ook omdat ik tijdens de race helemaal niet met mijn eindtijd bezig was, alleen maar telkens met de huidige kilometer.

Blijkbaar heb ik toch wat meer inhoud gekregen door de lange duurlopen van de marathonvoorbereiding. Nu even een rustweekje, en dan nog 9 weken knallen tot de marathon van Tilburg. Ik heb er (weer) zin in.
_O_ Hele mooie verbetering, en er zit nog zeker meer in!
Lekker doortrainen naar de M nu ^O^
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 26 maart 2017 @ 16:59:05 #116
394924 steffelonio
steffelonio
pi_169793203
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 16:42 schreef Guard het volgende:

[..]

_O_ Hele mooie verbetering, en er zit nog zeker meer in!
Lekker doortrainen naar de M nu ^O^
Ja, er zit zeker nog meer in. Ooit.

Voor mijn motivatie is zo'n pr ook goed, kan me nu weer fris richten op de m.
  Redactie Sport zondag 26 maart 2017 @ 17:04:51 #117
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169793349
Wauw steffelonio, wat een tijd :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169793475
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:13 schreef Mr.B. het volgende:
PR vermorzeld, verpulverd en letterlijk iedereen eraf gelopen: gewoon 1e en ruim een minuut van mijn PR gelopen *G* *G* *G*

33:37 werd het en dat is nog een stuk sneller dan ik van tevoren durfde te dromen. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat er sprake is van vorm :D
Gefeliciteerd, wat een goede tijd! *O*
pi_169793518
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 19:34 schreef YUR het volgende:
Ik liep inderdaad ook een PR. Niet zo bizar als Mr.B., maar toch :D

Ik wilde vertrekken op 4.40 min/km, maar al snel kwam een goede bekende langszij. Hij zei letterlijk: Kom Yur, gaan we samen! Toen ik vroeg hoe snel hij wilde gaan lopen, antwoordde hij: 4.30 min/km. En toen dacht ik: OK, de dood of de gladiolen!

En ondanks flinke stukken bikkelen tegen de wind in, ging het eigenlijk best wel goed. Ik moest alleen in de laatste km lossen, want toen waren mijn benen compleet volgelopen.

Maar eind goed, al goed. Een eindtijd van officieel 1.36.35, wat een verbetering van mijn PR betekent van 2 minuten en 25 seconden *O*
Jij ook gefeliciteerd! *O*
pi_169793616
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 16:22 schreef steffelonio het volgende:
Vandaag meegedaan met de Drunense Duinenloop, op de HM-afstand. Echt boffen met het weer, wat is het lekker om met deze temperatuur en zonnetje te kunnen lopen. Het doel was om onder de 1:45 te gaan duiken (huidige PR is 1:46:32). Ik heb niet te veel nagedacht, gewoon geprobeerd om elke km onder de 5:00/km te lopen, en om mezelf niet op te blazen. De vorige twee HM's moest ik na een km of 13 wandelpauzes nemen, één keer omdat ik denk ik te snel was vertrokken en de andere keer omdat ik de week ervoor een paar dagen griep had gehad.

Mijn plannetje is prima gelukt. De eerste 19km vrij constant gelopen, en de laatste 2km kon ik nog wat versnellen. Netto tijd volgens mijn horloge is 1:41:49, ruim 4,5 minuut onder mijn PR. Echt heel tevreden mee, ook omdat ik tijdens de race helemaal niet met mijn eindtijd bezig was, alleen maar telkens met de huidige kilometer.

Blijkbaar heb ik toch wat meer inhoud gekregen door de lange duurlopen van de marathonvoorbereiding. Nu even een rustweekje, en dan nog 9 weken knallen tot de marathon van Tilburg. Ik heb er (weer) zin in.
Top gedaan, forse verbetering!
pi_169793744
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 16:22 schreef steffelonio het volgende:
Vandaag meegedaan met de Drunense Duinenloop
Top! Feli met dat PR!
Ja doei.
pi_169793789
Ik heb zelf vandaag 5 mijl gelopen. Er bleek een wedstrijd dichtbij mijn verjaardag van gisteravond te zijn. Dus ter plekke me ingeschreven, het was te mooi weer om niet te lopen.
Ik wist dat ik sowieso onder de 45 minuten moest kunnen blijven, alles eronder was mooi meegenomen. Maar het ging zo lekker dat ik bijna onder de 40 minuten heb gelopen, 40.15 zelf geklokt.

Hoogtepunt 1: van je kinderen een roos krijgen zodra je over de finish bent.
Hoogtepunt 2: voor Bram Som finishen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 26 maart 2017 @ 17:27:39 #123
394924 steffelonio
steffelonio
pi_169793921
Ook goed bezig mctwente. En gefeliciteerd nog!

Al met al een mooi hardloopweekend! Als het zo over 2 weken ook is, dan wordt het een mooi hardloopfeest in Rotterdam :Y
pi_169795029
Lekker die pr's Mr. B, Yur en Steffelonio *O*

Wat een lekker weer dit weekend om te sporten, gisteren gevoetbald en vanmiddag stuk op de racefiets gereden O+
  zondag 26 maart 2017 @ 18:21:24 #125
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_169795248
Wij hebben geen PR gelopen, maar we liepen wel mooi onze eerste Venloop samen O+
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_169795288
Wow Steffelonio, mooie tijd!

Ik heb vandaag 37km gelopen :o En heb het geen moment zwaar gehad eigenlijk! Dus ready as I'll ever be denk ik 8-) Scheelde ook wel dat het een keer niet stormde en dat ik gisteren het tempoblok geskipt heb, maar toch, in mijn eerste 100km+ week vind ik het een hele prestatie!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169795401
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 18:23 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow Steffelonio, mooie tijd!

Ik heb vandaag 37km gelopen :o En heb het geen moment zwaar gehad eigenlijk! Dus ready as I'll ever be denk ik 8-) Scheelde ook wel dat het een keer niet stormde en dat ik gisteren het tempoblok geskipt heb, maar toch, in mijn eerste 100km+ week vind ik het een hele prestatie!
100 km+ week :o
Die heb ik nog nooit gedraaid, dat is een B-achtige trainingsomvang...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  zondag 26 maart 2017 @ 18:42:05 #128
394924 steffelonio
steffelonio
pi_169795629
100+... En dan nog fris en fruitig 37km lopen 8)7

Nog 3 weken tot Boston?
pi_169795664
Gefeliciteerd Steffelonio! Wedstrijden waarin je vlak kan lopen, op het eind kan versnellen en dan ook nog eens een PR lopen, zijn de lekkerste ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 18:23 schreef La_Tramposa het volgende:
Wow Steffelonio, mooie tijd!

Ik heb vandaag 37km gelopen :o En heb het geen moment zwaar gehad eigenlijk! Dus ready as I'll ever be denk ik 8-) Scheelde ook wel dat het een keer niet stormde en dat ik gisteren het tempoblok geskipt heb, maar toch, in mijn eerste 100km+ week vind ik het een hele prestatie!
Jij bent er ook klaar voor zo te lezen. Dat gaat wat worden in Boston!
pi_169796454
Gefeliciteerd met jullie mooie PR's en goede trainingen. De vorm zit er wel in bij jullie! :)

Ik heb vandaag op het zandvoort circuit gerend. Was heerlijk, ging goed en even dacht ik nog mijn PR te kunnen verbreken, maar je moest best vaak klimmen en de bochten goed nemen en de knie begon daardoor toch wat te vervelen dus dat zat er helaas niet in. 34:45 is het geworden. En we kregen echt een supermooie medaille soort wiel met het circuit erop. Ik merk wel eindelijk dat ik weer langer op mijn wedstrijdtempo van vorig jaar kan lopen. Hopelijk zet zich dat mooi door :) Inclusief dit mooie weer O+
  zondag 26 maart 2017 @ 19:33:26 #131
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169796657
Steffelonio _O_

Balen vd knie xmissi :(

LT: wow! Knap :)
Weet je al wat je trainer van plan is qua taperen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169796804
Als het een beetje meezit haal ik deze maand 100km. Voor het eerst sinds begin 2013 :P
pi_169796896
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 19:33 schreef Murmeli het volgende:
Steffelonio _O_

Balen vd knie xmissi :(

LT: wow! Knap :)
Weet je al wat je trainer van plan is qua taperen?
Ik kreeg net een mail met een paar vragen die ik moet beantwoorden, over welke aspecten ik nog twijfel en zo. En dan gaat hij de laatste 3 weken finetunen :) En daar ga ik gewoon op vertrouwen!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169797133
Ik heb ook nu al een nieuw maandtotaal-PR, 348km zit ik op :o Als ik alle kms maak die tot en met donderdag in het schema staan kom ik zelfs dicht bij de 400, maar ik denk dat ik morgen alleen ga krachttrainen en eventueel wat lostrappen op de spinfiets.

Ha en ik heb ook even mijn langste duurloop voor Eindhoven erbij gepakt, toen ging ik gemiddeld 4 sec/km langzamer dan deze en hartslag 1 tik hoger (terwijl mijn hartslagzones nu wat hoger liggen). En toen had ik de dag ervoor geen 19km gelopen. Dus hetzelfde resultaat als Eindhoven zou ín ieder geval mogelijk moeten zijn!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169797183
Goed gelopen, Steffelonio!
Eindelijk eens een goede HM (kan me herinneren dat je bij je eerste een te strakke veter had).
Dat wordt een mooie marathon.

Ik heb ook Zandvoort gedaan. Voel me echt behoorlijk gebroken, en dat is niet door die 12k, want dat ging eigenlijk heel goed.
Twee dagen na de bootcamp is de spierpijn op het hoogtepunt. Alles, behalve hardlopen, gaat moeizaam. Armen omhoog om mijn haar vast te maken, op 1 been staan om mijn broek aan te trekken, in- en uit de auto stappen. Ik voel me een oud wijf.
Zandvoort was echt leuk, met een afwisselend parcours: 3k op het circuit (schuin asfalt zodat je niet uit de bocht vliegt met 12km/h :P ), 3-4k strand (goed te doen, alleen mul bij strandop- en afgang), 4k door het dorp.
Mijn staart is nog steeds nat van het zweet. Maar volgende keer toch een poncho mee tegen het frisse windje. Verder opvallend dat het publiek stom is met zomaar oversteken en zo. Als ik niet zo zwaar en sterk was, was ik omgevallen toen iemand keihard tegen me aanbotste terwijl hij overstak. Ook nog een joch op een mtb die echt tussen de meute door racete.
Maar ook leuke dingen; zoals xMissi zei is de medaille mooi, maar ook het startnummer vind ik leuk (in de vorm van een autoband). En gewoon bijzonder dat je op een circuit loopt.
Leuke dag. Wel ontzettend lang reizen. :z
  zondag 26 maart 2017 @ 20:11:52 #136
394924 steffelonio
steffelonio
pi_169797670
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 19:55 schreef wyccie het volgende:
Goed gelopen, Steffelonio!
Eindelijk eens een goede HM (kan me herinneren dat je bij je eerste een te strakke veter had).
Dat wordt een mooie marathon.

Ik heb ook Zandvoort gedaan. Voel me echt behoorlijk gebroken, en dat is niet door die 12k, want dat ging eigenlijk heel goed.
Twee dagen na de bootcamp is de spierpijn op het hoogtepunt. Alles, behalve hardlopen, gaat moeizaam. Armen omhoog om mijn haar vast te maken, op 1 been staan om mijn broek aan te trekken, in- en uit de auto stappen. Ik voel me een oud wijf.
Zandvoort was echt leuk, met een afwisselend parcours: 3k op het circuit (schuin asfalt zodat je niet uit de bocht vliegt met 12km/h :P ), 3-4k strand (goed te doen, alleen mul bij strandop- en afgang), 4k door het dorp.
Mijn staart is nog steeds nat van het zweet. Maar volgende keer toch een poncho mee tegen het frisse windje. Verder opvallend dat het publiek stom is met zomaar oversteken en zo. Als ik niet zo zwaar en sterk was, was ik omgevallen toen iemand keihard tegen me aanbotste terwijl hij overstak. Ook nog een joch op een mtb die echt tussen de meute door racete.
Maar ook leuke dingen; zoals xMissi zei is de medaille mooi, maar ook het startnummer vind ik leuk (in de vorm van een autoband). En gewoon bijzonder dat je op een circuit loopt.
Leuke dag. Wel ontzettend lang reizen. :z
Bootcampen is denk ik wel heel goed als blessurepreventie en om sterker te worden. Alleen vlak voor een wedstrijdje is niet heel handig misschien (al zal dat bij jou lastig plannen zijn, met die miljoenmiljard wedstrijdjes die je loopt per jaar :P )

En je hebt een goed geheugen wyccie. Bij mijn eerste HM had ik pijnlijke voeten door (achteraf gezien) verkeerde schoenen, daar heb ik bijna een half jaar lang mee geklooid, daarna 2 HM's wel prima gelopen, en daarna waren er weer 2 wat minder gegaan, o.a. door een griepje.
pi_169797671
Schitterend gelopen iedereen. Hele nette PR Steffelonio.

Ook wat minder goed nieuws...
http://www.1limburg.nl/de(...)den?context=topstory
  zondag 26 maart 2017 @ 20:19:15 #138
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169797851
He getsie wat naar :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169797868
Zo zeg, het heeft echt PR's geregend dit weekend!

Steffelonio, toptijd hoor, gezien je vele trainingsarbeid en de tijden/snelheden die je daar liep, verbaast me dit niks. Ik schat dat je de volgende keer zelfs zeker onder de 1:40 moet kunnen.

En gisteren al een wereldprestatie van Mr.B. en een kneiter van een PR voor YUR! En Guard die in de Ardennen Jeronimo uitdaagt...

Kortom, een heerlijk hardloopweekend. Ik heb zelf ook lekker gelopen, gister op tempo, vandaag op mijn gemak. Helaas was de zon vanochtend nog verstopt, maar de lente hangt al wel echt in de lucht!

(Nog 2 weken!)
pi_169798014
Ja idd Wyccie dat reizen, dat was bij mij ook echt heel lang en stampvolle treinen :Z :O Maar ik ga er volgend jaar zeker weerheen, vond het ook goed georganiseerd :)
  Redactie Sport zondag 26 maart 2017 @ 20:27:03 #141
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169798076
Twee weken nog maar :')

Over twee weken is het zelfs allemaal al voorbij :o
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169799025
Over 2 weken beginnen we juist met de voorbereiding voor de volgende!
  zondag 26 maart 2017 @ 20:55:49 #143
394924 steffelonio
steffelonio
pi_169799141
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 20:52 schreef MiG31 het volgende:
Over 2 weken beginnen we juist met de voorbereiding voor de volgende!
Dan heb je niet hard genoeg gelopen... :P
  zondag 26 maart 2017 @ 21:12:48 #144
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169799910
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 20:27 schreef DeLuna het volgende:
Twee weken nog maar :')

Over twee weken is het zelfs allemaal al voorbij :o
Ja :(
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169799988
We gaan het nog missen die pokke-einden.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169800724
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 21:14 schreef La_Tramposa het volgende:
We gaan het nog missen die pokke-einden.
Ik was juist blij dat ik het niet meer hoefde altijd.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  zondag 26 maart 2017 @ 21:32:05 #147
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_169800748
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 21:14 schreef La_Tramposa het volgende:
We gaan het nog missen die pokke-einden.
Hoe ga jij de dagen rondom de marathon invullen eigenlijk? Weekje ervoor erheen en erna nog wat sightseeing?
pi_169800758
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 20:11 schreef MiG31 het volgende:
Schitterend gelopen iedereen. Hele nette PR Steffelonio.

Ook wat minder goed nieuws...
http://www.1limburg.nl/de(...)den?context=topstory
Oef, dat is wel naar. Zijn toch best vaak jonge mannen bij wie dat gebeurt, ben benieuwd of er al een theorie voor is of zo.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169800798
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 21:32 schreef Quoi het volgende:

[..]

Hoe ga jij de dagen rondom de marathon invullen eigenlijk? Weekje ervoor erheen en erna nog wat sightseeing?
3 dagen ervoor en en 3 dagen erna heb ik! Ik ken de omgeving daar natuurlijk al wel een beetje omdat ik in Providence gewoond heb, dus ik heb gelukkig niet de behoefte om alle sightseeing in een paar dagen te proppen en dan met moeie benen aan de start te staan :P We hebben wel een huurauto, gewoon een beetje rondtouren!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 26 maart 2017 @ 21:34:35 #150
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_169800834
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 21:32 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Oef, dat is wel naar. Zijn toch best vaak jonge mannen bij wie dat gebeurt, ben benieuwd of er al een theorie voor is of zo.
Vaak zijn het ook aangeboren afwijkingen die pas aan het licht komen bij uiterste inspanning. Toevallig ben ik bezig met een document over zo'n aandoening.

Maar goed, ik weet niet wat bij deze man de oorzaak was.
  zondag 26 maart 2017 @ 21:35:26 #151
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_169800862
En klinkt relaxed! Al is 3 dagen ervoor en erna nog krap, maar goed, als je de omgeving al kent begrijpelijk :)
pi_169807396
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 20:27 schreef DeLuna het volgende:
Twee weken nog maar :')

Over twee weken is het zelfs allemaal al voorbij :o
Er is leven na een marathon hoor

Namelijk het toeleven/trainen naar de volgende :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 27 maart 2017 @ 08:25:40 #153
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_169807676
Wow, dat is leuk teruglezen zo op maandagochtend! Gefeliciteerd met de overwinning en het PR Mr.B. *G*
En het lijkt dat YUR weer ouderwets tempo lijkt te maken, gefeliciteerd met je PR! ^O^
En Steffelonio, heerlijk gelopen en mooie bekroning zo met je PR! *O*
En McTwente, nice dat je Som bent voorgebleven en zo dichtbij die magische 40 minuten grens bent gekomen! _O_
En verder iedereen die ik vergeten bent en een wedstrijd heeft gelopen dit weekend w/
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  maandag 27 maart 2017 @ 08:29:15 #154
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169807697
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 07:20 schreef Guard het volgende:

[..]

Er is leven na een marathon hoor

Namelijk het toeleven/trainen naar de volgende :P
O+
Jij snapt het O-)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169807710
Nou, ik ben wel blij als ik weer even een periode heb waar ik lekker veel wedstrijdjes kan lopen zonder groot doel, als ik weer eens voel hoe het is om frisse benen te hebben, me niet schuldig hoef te voelen als ik het niet red om 5/6x te trainen, ook weer wat vaker andere sporten te doen :P
Maar als ik dat weer 2-3 maanden gedaan heb gaat het vaak toch wel weer kriebelen om een groot doel te kiezen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169807754
Ik mis juist iets als ik alleen maar "wedstrijdjes" heb en geen groter doel.
Dan kan ik het maar moeilijk opbrengen om trouw te gaan trainen en alles te doen en laten wat een groter doel met zich meebrengt. Dan is het meer vrijheid blijheid....
Vandaag begint gelukkig het schema naar mijn volgende doel, en ik heb afgelopen weekend weer gemerkt dat er nog voldoende werk te verzetten is voor dat doel :P
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  maandag 27 maart 2017 @ 08:43:46 #157
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_169807802
Hier ook een klein zwart gat na mijn HM bij de CPC, omdat ik daar echt een doel had om de HM onder de 1:30 te lopen en op de weg daarnaartoe ook al mijn PR op de 5 en 10 km verbeterd heb... Nog geen direct schema voor de 5 en 10 km wedstrijden, die ik in mijn agenda heb staan. Dus dit weekend geprobeerd weer 10x400tjes op te pakken, maar had geen duidelijke route gepland en kwam dus niet verder dan 6x en totaal 6 km.
Eerst volgende wedstrijd staat op 15 April... en ben tussendoor ook nog een week in Brazilie voor mijn werk, dus ben benieuwd wat er van trainingen terecht gaat komen...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  maandag 27 maart 2017 @ 09:20:58 #158
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_169808050
Steffelonio, wat een mooi nieuw PR heb je gelopen man! Gefeliciteerd!

Tsja, zwart gat...ik heb momenteel een lichtzwart loopgerelateerd gat. Eerst even de oplevering van onze nieuwe huis komende maand afwachten, dan moet dat huis nog helemaal naar ons zin gemaakt worden, dan moeten we verhuizen....en dan is het al zomer :D

Dus nu ga ik maar op zoek naar een mooie 10K en Halve Marathon in het najaar om mijn PR's weer aan te vallen. En tot die tijd: Blijven trainen, zowel binnen als buiten de sportschool ^O^
F means you're fucked
pi_169808753
quote:
2s.gif Op maandag 27 maart 2017 08:25 schreef MaleDuck het volgende:
Wow, dat is leuk teruglezen zo op maandagochtend! Gefeliciteerd met de overwinning en het PR Mr.B. *G*
En het lijkt dat YUR weer ouderwets tempo lijkt te maken, gefeliciteerd met je PR! ^O^
En Steffelonio, heerlijk gelopen en mooie bekroning zo met je PR! *O*
En McTwente, nice dat je Som bent voorgebleven en zo dichtbij die magische 40 minuten grens bent gekomen! _O_
En verder iedereen die ik vergeten bent en een wedstrijd heeft gelopen dit weekend w/
Net onder de 40 was leuk geweest in de huidige vorm, ik moet wel sneller kunnen gezien mijn PR op de 10 km van 47.16. Maar dan moet ik wel in vorm zijn. Nu had ik de dag ervoor nog (rustig) 13 km getraind.
pi_169808823
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:13 schreef Mr.B. het volgende:
PR vermorzeld, verpulverd en letterlijk iedereen eraf gelopen: gewoon 1e en ruim een minuut van mijn PR gelopen *G* *G* *G*

33:37 werd het en dat is nog een stuk sneller dan ik van tevoren durfde te dromen. Ik denk dat ik wel kan zeggen dat er sprake is van vorm :D
*G* *G* *G*
Ben je niet geflitst?

quote:
14s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 17:21 schreef motorbloempje het volgende:
Netjes Mr. B! Feli!

Hier vooral lekker gehobbeld met d'n Wolve O+ heerlijk in het zonnetje 10.5km op zijn elfendertigst met 6.35min/km . Ging energietechnisch niet vanzelf, maar de zon maakte alles goed!
Nu is de zon nog lekker O+

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 18:30 schreef YUR het volgende:
Sjonge...Lang geleden zeg, zo'n PR :D

En B, bizarre verbetering man! Gefeliciteerd!
Bizar vooral dat jullie het allebei al aankondigden. Indrukwekkend. Mooi dat mensen weer durven te presteren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 18:48 schreef Quoi het volgende:
Potverdikkie, mooie tijden!! ^O^

Ik heb vanmorgen errug achteraan gehobbeld. Mijn benen waren een beetje zwaar vandaag :')
Maar toch weer een wedstrijdje in de pocket. Nu nog verschrikkelijk onder dat PR van je zus duiken, al had je dat voor de vermenigvuldiging al gedaan dacht ik.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 19:46 schreef YUR het volgende:
En omdat sommige mensen zo blij worden van vrolijke hardloopfoto's:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar de kans is best aanwezig dat er minder vrolijke foto's van me zijn gemaakt vandaag :D
Ik dacht eerst dat dit een oude foto was :@
Je ziet er goed uit!

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 23:02 schreef Jero_nimo het volgende:
Ik had vandaag een guard die me ineens voorbij kwam op de trails. geren :D.
Hier wil ik meer over horen.

quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:59 schreef Guard het volgende:
Ik ga toch ook maar eens een magnesium kuurtje doen, gisteren toch wel duidelijk geworden dat ik dat best kan gebruiken
Als in "ik heb mijn magnesiumwaardes in mijn bloed laten meten", of "ik kreeg kramp en misschien ligt het aan magnesium"? Ik slik het ook wel eens bij, omdat ik me ook dingen laat aanpraten op het internet, maar of het echt wat doet...

quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 16:22 schreef steffelonio het volgende:
1:41:49
Wow, lekker man! Op naar de sub1:40.

quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 19:53 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb ook nu al een nieuw maandtotaal-PR, 348km zit ik op :o Als ik alle kms maak die tot en met donderdag in het schema staan kom ik zelfs dicht bij de 400
8)7
Als ik 400 km loop in een maand moet ik stoppen met slapen en werken, anders red ik dat met mijn tempo niet.
pi_169809003
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 10:17 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

*G* *G* *G*
Ben je niet geflitst?

[..]

Nu is de zon nog lekker O+

[..]

Bizar vooral dat jullie het allebei al aankondigden. Indrukwekkend. Mooi dat mensen weer durven te presteren.

[..]

Maar toch weer een wedstrijdje in de pocket. Nu nog verschrikkelijk onder dat PR van je zus duiken, al had je dat voor de vermenigvuldiging al gedaan dacht ik.

[..]

Ik dacht eerst dat dit een oude foto was :@
Je ziet er goed uit!

[..]

Hier wil ik meer over horen.

[..]

Als in "ik heb mijn magnesiumwaardes in mijn bloed laten meten", of "ik kreeg kramp en misschien ligt het aan magnesium"? Ik slik het ook wel eens bij, omdat ik me ook dingen laat aanpraten op het internet, maar of het echt wat doet...

[..]

Wow, lekker man! Op naar de sub1:40.

[..]

8)7
Als ik 400 km loop in een maand moet ik stoppen met slapen en werken, anders red ik dat met mijn tempo niet.
Iets meer dan een uurtje per dag, ook in jouw tempo. Slapen deed je toch al niet zoveel toch? ;)
Ik merk alleen dat de trainingstijd niet zozeer het probleem is, je kan altijd wel een uurtje eerder opstaan om te gaan lopen of zo. Alleen zoveel lopen betekent eigenlijk dat je ook meer tijd nodig hebt om te herstellen dan die is er niet altijd/maak ik niet altijd.

heb je al magnesiumthee geprobeerd?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169809036
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 10:27 schreef La_Tramposa het volgende:

Slapen deed je toch al niet zoveel toch? ;)
Nee, al zit ik nu in een vrij goede periode qua slaap.

quote:
heb je al magnesiumthee geprobeerd?
Nee, maar goed dat je eraan herinnert!
  maandag 27 maart 2017 @ 10:38:33 #163
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_169809146
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 10:17 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Bizar vooral dat jullie het allebei al aankondigden. Indrukwekkend. Mooi dat mensen weer durven te presteren.

[..]

Ik dacht eerst dat dit een oude foto was :@
Je ziet er goed uit!

Ik heb met het aankondigen wel wat druk op mezelf gelegd. Ik was me een partij nerveus :D

En die foto was gewoon van afgelopen zaterdag...ik ben sinds ik ben begonnen met hardlopen nog niet zo fit geweest als nu. Zelfs niet bij mijn eerste 2 (serieus aangepakte) marathons :s)
F means you're fucked
pi_169809190
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 10:38 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik heb met het aankondigen wel wat druk op mezelf gelegd. Ik was me een partij nerveus :D
Dan kan ik niet achterblijven. Ik ga ook voor een PR in Rotterdam!

quote:
En die foto was gewoon van afgelopen zaterdag...ik ben sinds ik ben begonnen met hardlopen nog niet zo fit geweest als nu. Zelfs niet bij mijn eerste 2 (serieus aangepakte) marathons :s)
^O^
Goed om te horen!
Ik merk zelf dat trainen voor kortere afstanden dan de marathon ook wel beter is voor mijn lichaam. Ik snap dat het voor de L_T's, Mr B's en Guards van deze wereld anders werkt, maar ik voel me niet fitter dan voor de marathoncyclus.
pi_169809906
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 10:41 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dan kan ik niet achterblijven. Ik ga ook voor een PR in Rotterdam!

[..]

^O^
Goed om te horen!
Ik merk zelf dat trainen voor kortere afstanden dan de marathon ook wel beter is voor mijn lichaam. Ik snap dat het voor de L_T's, Mr B's en Guards van deze wereld anders werkt, maar ik voel me niet fitter dan voor de marathoncyclus.
Ik voelde me de afgelopen weken ook niet fitter dan anders, ik had zelfs meer last van wat kleine pijntjes en stramme benen. Bijvoorbeeld moeite om tempo te maken tijdens de korte versnellingen van 30 seconden die in mijn easy loopjes zitten.
Maar dan vallen alle puzzelstukjes toch op het goede moment samen tijdens zo'n wedstrijdje.

Oftewel: beetje vertrouwen hebben in je marathonvoorbereiding, en dan knallen de 9e!
pi_169809945
Gisteren de Zandvoort Circuitrun gelopen. Daarbij tot de volgende inzichten gekomen:
- Dat je om onder de 50 minuten te lopen sneller dan 4:10'km moet lopen, 4:11/km is net niet genoeg...
- Dat het strand een stuk beter loopt als het hard is en niet mul zand en/of windkracht 7 tegen, zoals voorgaande jaren
- Dat ik toch behoorlijk kapot kan gaan op de standopgang, waardoor ik net niet genoeg over heb voor het laatste stuk, zie ook punt 1.
- Dat ik hardlopen erg leuk vind, maar steeds meer hekel krijg aan die massale evenementen. 2 uur bezig geweest om Zandvoort uit te komen gisteren...
- Dat ik nu wel even klaar ben met wedstrijden en m'n tijd liever besteed aan daadwerkelijk lopen dan aan wachten en reizen. Rotterdam Marathon sla ik daarom toch maar over, misschien een najaars marathon. Verder gewoon lekker trainen en misschien een klein wedstrijdje in de buurt :)
pi_169810401
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 10:17 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Als in "ik heb mijn magnesiumwaardes in mijn bloed laten meten", of "ik kreeg kramp en misschien ligt het aan magnesium"? Ik slik het ook wel eens bij, omdat ik me ook dingen laat aanpraten op het internet, maar of het echt wat doet...
Als in: "godver, kramp, misschien moet ik daar wat aan doen" en vervolgens "magnesium, dat zou wel eens kunnen werken, baat het niet dan schaadt het (hopelijk) ook niet" :P
Ik ga niet naar de dokter / ziekenhuis om allerlei preventieve onderzoeken te laten doen. Dan vinden ze toch wel wat en dat wil ik eigenlijk niet weten :@
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  Redactie Sport maandag 27 maart 2017 @ 13:10:42 #168
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169811738
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 07:20 schreef Guard het volgende:

[..]

Er is leven na een marathon hoor

Namelijk het toeleven/trainen naar de volgende :P
Nah ik ben straks wel even blij als het over is. Even tijd voor andere leuke dingen :P
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169812344
Voor de cijfertjesfetishisten onder ons:
De geheimen van de Marathon Rotterdam onthuld
Ik ben het niet zo eens met zijn conclusie voor de optimale race strategie, maar die statistieken zijn wel grappig om te zien
pi_169812436
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:10 schreef DeLuna het volgende:
Even tijd voor andere leuke dingen :P
Helemaal mee eens! Niet alleen de trainingen kosten veel tijd, maar ook het herstel. Waardoor je soms toch wel vrij weinig doet in een weekend, behalve hardlopen en bankhangen.

Dat klinkt ongetwijfeld allemaal weer heel negatief, maar het is juist heel positief bedoeld in de zin dat het leven zoveel leuks te bieden heeft. En nee, dat neemt ook niet weg dat hardlopen gewoon geweldig is en het leven kleur geeft.
  maandag 27 maart 2017 @ 13:54:45 #171
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169812643
Ik vraag me wel af eigenlijk of ik blij ga zijn met de vrije tijd, of dat ik in een gat ga vallen :@

Zeker in de zomer is buiten zijn het fijnste en als ik buiten ben ga ik het liefste rennen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Forum Admin maandag 27 maart 2017 @ 13:55:16 #172
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_169812651
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:39 schreef Mr.B. het volgende:
Voor de cijfertjesfetishisten onder ons:
De geheimen van de Marathon Rotterdam onthuld
Ik ben het niet zo eens met zijn conclusie voor de optimale race strategie, maar die statistieken zijn wel grappig om te zien
Grappig dat bij de elite er ook een duidelijk punt op 30-35 zit qua verval.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_169812966
Ik kom mij ook weer eens melden, want over vier weken heb ik ook iets met 42 kilometer en een beetje lopen :') . Het is nog een groot vraagteken of ik echt ga starten. De laatste keer dat ik gelopen heb, is 12 februari. Het is niet zo dat ik helemaal stil heb gezeten maar een goede voorbereiding is anders.
pi_169815355
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 14:08 schreef Devv het volgende:
Ik kom mij ook weer eens melden, want over vier weken heb ik ook iets met 42 kilometer en een beetje lopen :') . Het is nog een groot vraagteken of ik echt ga starten. De laatste keer dat ik gelopen heb, is 12 februari. Het is niet zo dat ik helemaal stil heb gezeten maar een goede voorbereiding is anders.
de gebruikelijke voorbereiding dus... :P

Nog last van een blessure?
pi_169815362
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:54 schreef Murmeli het volgende:
Ik vraag me wel af eigenlijk of ik blij ga zijn met de vrije tijd, of dat ik in een gat ga vallen :@

Zeker in de zomer is buiten zijn het fijnste en als ik buiten ben ga ik het liefste rennen.
Dat wordt dus een najaarsmarathon...
pi_169816597
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 11:32 schreef Tarahumara het volgende:
Gisteren de Zandvoort Circuitrun gelopen. Daarbij tot de volgende inzichten gekomen:
- Dat je om onder de 50 minuten te lopen sneller dan 4:10'km moet lopen, 4:11/km is net niet genoeg...
- Dat het strand een stuk beter loopt als het hard is en niet mul zand en/of windkracht 7 tegen, zoals voorgaande jaren
- Dat ik toch behoorlijk kapot kan gaan op de standopgang, waardoor ik net niet genoeg over heb voor het laatste stuk, zie ook punt 1.
- Dat ik hardlopen erg leuk vind, maar steeds meer hekel krijg aan die massale evenementen. 2 uur bezig geweest om Zandvoort uit te komen gisteren...
- Dat ik nu wel even klaar ben met wedstrijden en m'n tijd liever besteed aan daadwerkelijk lopen dan aan wachten en reizen. Rotterdam Marathon sla ik daarom toch maar over, misschien een najaars marathon. Verder gewoon lekker trainen en misschien een klein wedstrijdje in de buurt :)
Een marathon is wel de beste verhouding qua loop/reistijd :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169816811
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 13:55 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Grappig dat bij de elite er ook een duidelijk punt op 30-35 zit qua verval.
Het lijkt ook wel een beetje aan het parcours te liggen als ik het zo zie.

"Nagenoeg alle toploper lopen een neutrale wedstrijd met weinig verval. In de afgelopen 7 jaar hebben slechts 318 lopers een negatieve split gelopen – dit is minder dan 0,5%!"

Dat vind ik wel extreem weinig, als er toch zoveel bewijs is dat een negative split de beste eindtijd oplevert.

En rekenen kunnen ze ook niet:

"Stel je wilt de Rotterdam Marathon binnen de 4 uur lopen. Hiervoor moet je gemiddelde tempo 5:10 minuten per kilometer zijn. De eerste 15 kilometer loop je dan bijna 4% sneller dan deze gemiddelde snelheid om daarna iets toe te geven."
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169817247
Dat is wel weinig, maar het parcours lijkt me toch niet echt moeilijk, bruggetje hier en daar, maar dat zijn nu ook weer geen lange slopende steile hellingen.
En het parcours is een compacte dubbele lus als het ware, dus wind lijkt me ook niet echt een factor die alleen maar kan tegenwerken.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169818759
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 17:14 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Een marathon is wel de beste verhouding qua loop/reistijd :P
Ja dat dan weer wel. Die verhouding was gisteren behoorlijk mank. 5 uur in de auto voor 50 minuten lopen...
pi_169819164
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:06 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Ja dat dan weer wel. Die verhouding was gisteren behoorlijk mank. 5 uur in de auto voor 50 minuten lopen...
Kon je beter zaterdag mee naar de ardennen, ik was 6.5 uur kwijt in de auto voor 3 uur en 20 minuten hardlopen. :)
pi_169819238
Minder lang in de auto, en langer op het parcours *)
Maar nog geen 1:1 verhouding....
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169819517
Begin juni de Rozendaalse veldloop. 5 min reistijd, te voet, voor 50 minuten lopen. :7 8-)

En dat voor maar 5 euro. Komt allen! Ook de moeite voor iets meer reistijd.
  maandag 27 maart 2017 @ 19:51:46 #183
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_169819814
Hey leu! :W
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  maandag 27 maart 2017 @ 19:55:54 #184
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169819925
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 17:45 schreef Guard het volgende:
Dat is wel weinig, maar het parcours lijkt me toch niet echt moeilijk, bruggetje hier en daar, maar dat zijn nu ook weer geen lange slopende steile hellingen.
En het parcours is een compacte dubbele lus als het ware, dus wind lijkt me ook niet echt een factor die alleen maar kan tegenwerken.
Het parcours is volgens mij gewoon deprimerend. Althans het bos. Maar ik ga daar gewoon een beetje een feestje bouwen ofzo :P

Trouwens, tapershit is getting real. Nog maar 4 trainingen tot de marathon. En ze hebben de stad ook al volgehangen met vlaggen, om het nog wat dichterbij te laten voelen.

Hiep hoi hiep hoi.

Er werd op mijn Facebook al geklaagd dat ik rustig moet doen _O-
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Redactie Sport maandag 27 maart 2017 @ 20:00:17 #185
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169820048
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:55 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Het parcours is volgens mij gewoon deprimerend. Althans het bos. Maar ik ga daar gewoon een beetje een feestje bouwen ofzo :P

Trouwens, tapershit is getting real. Nog maar 4 trainingen tot de marathon. En ze hebben de stad ook al volgehangen met vlaggen, om het nog wat dichterbij te laten voelen.

Hiep hoi hiep hoi.

Er werd op mijn Facebook al geklaagd dat ik rustig moet doen _O-
Vier trainingen???

Oh wacht, ik ook :o dat klinkt echt erg :o
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  maandag 27 maart 2017 @ 20:15:19 #186
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169820500
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 20:00 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Vier trainingen???

Oh wacht, ik ook :o dat klinkt echt erg :o
_O-
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Forum Admin maandag 27 maart 2017 @ 20:16:03 #187
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_169820522
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 17:25 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het lijkt ook wel een beetje aan het parcours te liggen als ik het zo zie.

"Nagenoeg alle toploper lopen een neutrale wedstrijd met weinig verval. In de afgelopen 7 jaar hebben slechts 318 lopers een negatieve split gelopen – dit is minder dan 0,5%!"

Dat vind ik wel extreem weinig, als er toch zoveel bewijs is dat een negative split de beste eindtijd oplevert.

En rekenen kunnen ze ook niet:

"Stel je wilt de Rotterdam Marathon binnen de 4 uur lopen. Hiervoor moet je gemiddelde tempo 5:10 minuten per kilometer zijn. De eerste 15 kilometer loop je dan bijna 4% sneller dan deze gemiddelde snelheid om daarna iets toe te geven."
Daar bedoelt hij zo te zien 5:41 ipv 5:10.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_169820857
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:55 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Het parcours is volgens mij gewoon deprimerend. Althans het bos. Maar ik ga daar gewoon een beetje een feestje bouwen ofzo :P

Trouwens, tapershit is getting real. Nog maar 4 trainingen tot de marathon. En ze hebben de stad ook al volgehangen met vlaggen, om het nog wat dichterbij te laten voelen.

Hiep hoi hiep hoi.

Er werd op mijn Facebook al geklaagd dat ik rustig moet doen _O-
Hier nog 5, morgen, donderdag, zaterdag/zondag en dan weer dinsdag en donderdag.

Ben benieuwd naar de vlaggen, voor het werk 7 dagen in Rotterdam aan de slag, vandaag Zuid en zo in de loop van de week richting het centrum :)
  maandag 27 maart 2017 @ 20:35:45 #189
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169821106
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 20:28 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Hier nog 5, morgen, donderdag, zaterdag/zondag en dan weer dinsdag en donderdag.

Ben benieuwd naar de vlaggen, voor het werk 7 dagen in Rotterdam aan de slag, vandaag Zuid en zo in de loop van de week richting het centrum :)
Ook niet veel meer :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169821583
Ik moet nog 6 trainingen voor mijn grote doel in de Vogezen (75 en 25km), zelfde weekend als de MR17 :). Wel jammer dat ik jullie niet kan volgen, ben heel benieuwd wat er allemaal voor mooie dingen uitkomen!

Ik ben nog steeds verliefd op de ardennen, kijken of het in de Vogezen net zo mooi is ;).

pi_169822034
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 20:00 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Vier trainingen???

Oh wacht, ik ook :o dat klinkt echt erg :o
Ik dacht even dat ik me in de datum vergist had en dat het komende zondag al was. :D

Voor mij nog het gewone aantal trainingen, maar die van vandaag doorgeschoven naar morgen.
  Redactie Sport maandag 27 maart 2017 @ 21:05:17 #192
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169822190
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 21:01 schreef wyccie het volgende:

[..]

Ik dacht even dat ik me in de datum vergist had en dat het komende zondag al was. :D

Voor mij nog het gewone aantal trainingen, maar die van vandaag doorgeschoven naar morgen.
Komende zondag, maak het nog erger :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169822299
Ik heb zondag een 5km-loopje op 12 minuten fietsen. Hopelijk kan ik iig wel iets harder dan m'n vorige loopje, maar het parcours is nogal windgevoelig (en saai!), en mijn trainingen voelen de laatste week nogal zwaar :')
pi_169822440
quote:
10s.gif Op maandag 27 maart 2017 21:05 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Komende zondag, maak het nog erger :D
Tikkie stresskip? :P
pi_169822722
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 19:38 schreef Tarahumara het volgende:
Begin juni de Rozendaalse veldloop. 5 min reistijd, te voet, voor 50 minuten lopen. :7 8-)

En dat voor maar 5 euro. Komt allen! Ook de moeite voor iets meer reistijd.
Even opgezocht, maar je bedoelt de Bedriegertjesloop. Die is woensdagavond 7 juni. De Veldloop is in september.

Mijn beste reistijd-loopverhouding: de Stevensloop.
Twee minuten reistijd te voet (inclusief 5 trappen) en bijna 1 uur 50 lopen.
pi_169822846
http://www.sportvoedingwe(...)lopers-p-p-3495.html

Mijns inziens een beetje laat dat ze nu met deze aanbieding komen, maar wie weet voor iemand hier nog een mooie deal (marathon-voedingspakket).
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator maandag 27 maart 2017 @ 21:25:18 #197
155227 crew  Guppy
dus
pi_169822864
Voor mij is het de Bridge to Bridge denk ik. Nu de Huissensestratenloop niet meer bestaat
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 27 maart 2017 @ 21:32:15 #198
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_169823098
Zondag een hele lange trail lopen..! Wel 8km.. Trailen voor een goed doel ^O^
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  Redactie Sport maandag 27 maart 2017 @ 21:42:27 #199
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169823547
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 21:12 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Tikkie stresskip? :P
Nee hoor, ik heb er gewoon zin in :D
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169823713
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 21:42 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb er gewoon zin in :D
Ghehe mooi, ik ook! Mijn vriendin wordt er alleen wel een beetje simpel van :P
  maandag 27 maart 2017 @ 22:22:54 #201
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169824892
De beste reistijd-looptijdverhouding wordt de marathon :)
Al ga ik met het ov, en dan is het 2X een minuut of 8 lopen en 5 min metro. Redelijk inefficiënt.
Op de fiets kán het in een minuut of 10-12.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169825614
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 21:20 schreef wyccie het volgende:

[..]

Even opgezocht, maar je bedoelt de Bedriegertjesloop. Die is woensdagavond 7 juni. De Veldloop is in september.

Mijn beste reistijd-loopverhouding: de Stevensloop.
Twee minuten reistijd te voet (inclusief 5 trappen) en bijna 1 uur 50 lopen.
Ja die bedoel ik, haal ik altijd door de verkeerde war :P
pi_169825643
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:22 schreef Murmeli het volgende:
De beste reistijd-looptijdverhouding wordt de marathon :)
Al ga ik met het ov, en dan is het 2X een minuut of 8 lopen en 5 min metro. Redelijk inefficiënt.
Op de fiets kán het in een minuut of 10-12.
Als ik jou was zou ik de metro nemen, aangezien als je met de fiets gaat het nog maar afwachten is of je dan ongeschonden de start bereikt. :P
  dinsdag 28 maart 2017 @ 02:43:16 #204
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_169829230
komend weekend weer een van mijn favoriete evenementen.... Lap the Lake,
Kneuterig klein maar voor een goed doel, en zo lang ik op de website sta als poster boy ben ik het natuurlijk aan mijn stand verplicht om ten tonele te verschijnen :D
Ik denk dat ik me gewoon maar weer inschrijf voor de 6 uur en al hobbelend kijken waar het schip strandt.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  dinsdag 28 maart 2017 @ 06:25:39 #205
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169829493
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:45 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik de metro nemen, aangezien als je met de fiets gaat het nog maar afwachten is of je dan ongeschonden de start bereikt. :P
Haha ja dat was ik ook zeker van plan. Er zou maar een wielrenner op het fietspad fietsen :o
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 28 maart 2017 @ 06:26:42 #206
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169829502
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 02:43 schreef rechtsedirecte het volgende:
komend weekend weer een van mijn favoriete evenementen.... Lap the Lake,
Kneuterig klein maar voor een goed doel, en zo lang ik op de website sta als poster boy ben ik het natuurlijk aan mijn stand verplicht om ten tonele te verschijnen :D
Ik denk dat ik me gewoon maar weer inschrijf voor de 6 uur en al hobbelend kijken waar het schip strandt.
Gewoon op je ouwe dag nog fotomodel geworden!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169830041
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:45 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik de metro nemen, aangezien als je met de fiets gaat het nog maar afwachten is of je dan ongeschonden de start bereikt. :P
Dat is/wordt net zo'n klassieker als de 50 meter sprintentheorie. _O-
pi_169832800
Haha Murmeli gaat met een helm op naar de start van haar marathon!

Pff er staan vanavond 20 tweehonderdjes op het programma in 42-44 seconden :o Alsof ik nog enige snelle spiervezels overheb na de afgelopen weken :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  dinsdag 28 maart 2017 @ 13:18:46 #209
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169834448
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:44 schreef La_Tramposa het volgende:
Haha Murmeli gaat met een helm op naar de start van haar marathon!

Pff er staan vanavond 20 tweehonderdjes op het programma in 42-44 seconden :o Alsof ik nog enige snelle spiervezels overheb na de afgelopen weken :o
Ja, en in een marsmannetjespak :P

Vanavond is een oefening voor je eindsprint in Boston ^O^
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169834575
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:44 schreef La_Tramposa het volgende:
Haha Murmeli gaat met een helm op naar de start van haar marathon!

Pff er staan vanavond 20 tweehonderdjes op het programma in 42-44 seconden :o Alsof ik nog enige snelle spiervezels overheb na de afgelopen weken :o
Is het nou zo dat de trainingsmethodieken van Haag en Phoenix best veel verschillen?
pi_169835204
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 11:44 schreef La_Tramposa het volgende:
Haha Murmeli gaat met een helm op naar de start van haar marathon!

Pff er staan vanavond 20 tweehonderdjes op het programma in 42-44 seconden :o Alsof ik nog enige snelle spiervezels overheb na de afgelopen weken :o
Ruilen? Ik moet 1200 meters ofzo :(
  dinsdag 28 maart 2017 @ 14:30:24 #212
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_169835671
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:04 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ruilen? Ik moet 1200 meters ofzo :(
1200 meter is ook 4 keer 300
F means you're fucked
pi_169836033
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:04 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ruilen? Ik moet 1200 meters ofzo :(
Hehe graag! Maar een beetje op snelheid blijven trainen is wel goed, vooral voor de efficiëntie en dat neem je weer mee naar de lange afstanden. Donderdag mag ik weer 3000-2000-1000.

@zwabber ja op zich wel, bij Phoenix heb je natuurlijk de drie standaardtrainingen die je afwisselt, bij haag meer variatie. En wat hardere tempo's en minder omvang in de baantrainingen, die omvang pak je in de duurlopen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169836054
Ik ga morgen pas weer lopen. Met de huidige staat van mijn kater is nu toch gaan lopen géén goed idee 8-)
Ja doei.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 15:22:58 #215
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169836657
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:54 schreef motorbloempje het volgende:
Ik ga morgen pas weer lopen. Met de huidige staat van mijn kater is nu toch gaan lopen géén goed idee 8-)
_O-
Ach, het is voor een goede reden ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169836794
Een kater op dinsdag, doe je goed 😜
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169836824
Ben ook niets meer gewend ;(

Vroeger was alles beter ;(
Ja doei.
pi_169838810
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 14:30 schreef YUR het volgende:

[..]

1200 meter is ook 4 keer 300
Of 6x2. Maar zonder rust red ik dat niet op dat tempo ;)
pi_169840234
-edit-

[ Bericht 95% gewijzigd door GotC op 28-03-2017 18:38:19 ]
pi_169840322
- weg -

[ Bericht 95% gewijzigd door hatsaflats op 28-03-2017 18:40:32 ]
pi_169841297
Maar, ik kan nu iig wel mijn spinnninginstructeurskwalificatie gaan halen om ook een Spin Doctor te worden 8-)
Ja doei.
pi_169842581
Voor de (debuterende) Rotterdam-M'ers: hebben jullie al een racestrategie bedacht? Bijvoorbeeld op welk tempo je weg wilt gaan (of dat je juist geen vast tempo wilt aanhouden), en hoe je het qua gels e.d. gaat doen? Ik wil geen onnodige stress veroorzaken ( :P ) maar ben gewoon benieuwd.

Ik sta over 2 maanden voor dezelfde keuzes, en ik vind het hartstikke lastig om mijn tactiek te gaan bepalen. Ik durf het niet aan om klakkeloos het tempo aan te houden die uit een calculator rolt op basis van mijn HM-tijd, maar ik wil ook niet de marathon op een duurlooptempo uitlopen, daar heb ik dan net even wat teveel trainingsvoorbereiding ingestoken vind ik dan. Maar ik wil mezelf ook niet te vroeg opblazen. Dus... ben benieuwd.
pi_169842597
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 19:15 schreef motorbloempje het volgende:
Maar, ik kan nu iig wel mijn spinnninginstructeurskwalificatie gaan halen om ook een Spin Doctor te worden 8-)
spinnen met een kater lijkt me ook geen pretje.
  dinsdag 28 maart 2017 @ 20:17:38 #224
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169843052
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:00 schreef steffelonio het volgende:
Voor de (debuterende) Rotterdam-M'ers: hebben jullie al een racestrategie bedacht? Bijvoorbeeld op welk tempo je weg wilt gaan (of dat je juist geen vast tempo wilt aanhouden), en hoe je het qua gels e.d. gaat doen? Ik wil geen onnodige stress veroorzaken ( :P ) maar ben gewoon benieuwd.

Ik sta over 2 maanden voor dezelfde keuzes, en ik vind het hartstikke lastig om mijn tactiek te gaan bepalen. Ik durf het niet aan om klakkeloos het tempo aan te houden die uit een calculator rolt op basis van mijn HM-tijd, maar ik wil ook niet de marathon op een duurlooptempo uitlopen, daar heb ik dan net even wat teveel trainingsvoorbereiding ingestoken vind ik dan. Maar ik wil mezelf ook niet te vroeg opblazen. Dus... ben benieuwd.
Ik wil de eerste 2 kms op duurlooptempo proberen te lopen (6.30). De rest rond de 6.15, zolang dat lukt.
HM tempo is ongeveer 5.30 (1.55). Geen idee wat voor M tijd daarbij hoort.
Dus net iets sneller dan duurlooptempo.

Qua gels/eten: ongeveer elke 5 a 7 km. En water drinken.
En ik probeer tussen 15 en 20 km nog iets vasts naar binnen te werken omdat mijn maag zo snel gaat knorren.
En ik neem wat dropjes mee ivm zout.

Dat is het wel zo'n beetje.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  Redactie Sport dinsdag 28 maart 2017 @ 20:26:49 #225
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169843326
Ik wil eigenlijk op een tempo 6:10 gaan lopen en daar niet meer van afwijken. Ik neem om en om gels en knijpfruitachtig iets van de Decathlon op 7, 14, 21, 28, 35km en daartussen drink ik van de posts en mijn eigengemaakte sportdrank van appelsap, water en zout.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169843348
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:17 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik wil de eerste 2 kms op duurlooptempo proberen te lopen (6.30). De rest rond de 6.15, zolang dat lukt.
HM tempo is ongeveer 5.30 (1.55). Geen idee wat voor M tijd daarbij hoort.
Dus net iets sneller dan duurlooptempo.

Qua gels/eten: ongeveer elke 5 a 7 km. En water drinken.
En ik probeer tussen 15 en 20 km nog iets vasts naar binnen te werken omdat mijn maag zo snel gaat knorren.
En ik neem wat dropjes mee ivm zout.

Dat is het wel zo'n beetje.
Thanx! Bij een HM van 1.55 "hoort" trouwens (volgens corniel.nl/runs) een tempo van 5:41/km.
pi_169845559
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:00 schreef steffelonio het volgende:
Voor de (debuterende) Rotterdam-M'ers: hebben jullie al een racestrategie bedacht? Bijvoorbeeld op welk tempo je weg wilt gaan (of dat je juist geen vast tempo wilt aanhouden), en hoe je het qua gels e.d. gaat doen? Ik wil geen onnodige stress veroorzaken ( :P ) maar ben gewoon benieuwd.

Ik sta over 2 maanden voor dezelfde keuzes, en ik vind het hartstikke lastig om mijn tactiek te gaan bepalen. Ik durf het niet aan om klakkeloos het tempo aan te houden die uit een calculator rolt op basis van mijn HM-tijd, maar ik wil ook niet de marathon op een duurlooptempo uitlopen, daar heb ik dan net even wat teveel trainingsvoorbereiding ingestoken vind ik dan. Maar ik wil mezelf ook niet te vroeg opblazen. Dus... ben benieuwd.
Wat ik zeker niet zou doen is je constant druk maken over je tempo, en iedere km je horloge laten piepen met een km tijd. Kijk eens op 5 en op 10 kilometer wat je tijden zijn en of dat een beetje past bij je eindtijd die je in gedachten hebt. Is dat veel sneller dan zou ik of wat gas terug nemen of een helm opzetten voor het moment dat de man met de hamer komt.
Past het bij je eindtijd? Prima ga zo door. Kom je boven je eindtijd uit? Effe kijken hoe je er halfweg voor staat, misschien dan eens gaan denken over versnellen.

Gels een beetje timen met drankposten als je zelf geen water meeneemt. Ik vind het altijd wel fijn om die meuk een beetje weg te spoelen (en je handen wat te spoelen als je er een plekzooi van gemaakt hebt :P )
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_169845708
Ik heb wel 20x200 gedaan maar ik heb ze een heel stuk langzamer gedaan, was meer een wisselduurloop zo. Conditioneel heb ik nauwelijks het gevoel dat ik iets gedaan heb, maar in dit stadium van de marathontraining heeft de vermoeidheid zich gewoon opgestapeld in mijn spieren, en dat herstelt niet met één dag rust.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169846024
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:01 schreef steffelonio het volgende:

[..]

spinnen met een kater lijkt me ook geen pretje.
Het was een zeer verkapte 'ik heb gisteren mijn PhD gehaald'-post :P
Ja doei.
pi_169846557
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het was een zeer verkapte 'ik heb gisteren mijn PhD gehaald'-post :P
*O* Gefeliciteerd dr. Moblo!
pi_169846616
Gefeliciteerd MoBlo, super!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Forum Admin dinsdag 28 maart 2017 @ 21:56:43 #232
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_169847340
Petje af dr.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_169849881
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:15 schreef Guard het volgende:

[..]
Ik vind het altijd wel fijn om die meuk een beetje weg te spoelen (en je handen wat te spoelen als je er een plekzooi van gemaakt hebt :P )
Vooral daarom neem ik water mee. En omdat ik niet afhankelijk wil zijn van de posten neem ik ook zelf sportdrank mee. Ik start met gels bij 5k, daarna elke 7k.

Verder werkt voor mij vaak de strategie 'niet op je horloge kijken' ook best goed, maar ik geloof dat ik daar een van de weinigen in ben.

Ik denk dat ik nu de eerste kilometer rustig aan begin op een tempo 15sec/km langzamer dan het tempo waarvan ik denk dat ik het 42k vol zou moeten houden (op basis van de vorige keer en de loopjes van de laatste 2 maanden). Na die kilometer dus versnellen en dat vol blijven houden.
Maar ja, als het te warm en zonnig wordt, ga ik gewoon 42k duurlopen. :')
  dinsdag 28 maart 2017 @ 22:52:04 #234
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169850033
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:27 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Thanx! Bij een HM van 1.55 "hoort" trouwens (volgens corniel.nl/runs) een tempo van 5:41/km.
Haha, ja, dat zou mijn M-tempo kunnen zijn als ik net zoveel M's heb gedaan als halve.
Dus ik ga het nu niet proberen. Ooit zou ik t misschien wel tof vinden om rond de 4 uur te lopen, trouwens.

Maar ik weet het, 6.15/km is niet heel ambitieus. Die ambitie zit hem in het algehele feit dat 42 km best ver is :P

@DeLuna: leuk doel! Hopelijk ga je het gewoon fiksen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  dinsdag 28 maart 2017 @ 22:54:30 #235
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169850120
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:47 schreef wyccie het volgende:

[..]

Vooral daarom neem ik water mee. En omdat ik niet afhankelijk wil zijn van de posten neem ik ook zelf sportdrank mee. Ik start met gels bij 5k, daarna elke 7k.

Verder werkt voor mij vaak de strategie 'niet op je horloge kijken' ook best goed, maar ik geloof dat ik daar een van de weinigen in ben.

Ik denk dat ik nu de eerste kilometer rustig aan begin op een tempo 15sec/km langzamer dan het tempo waarvan ik denk dat ik het 42k vol zou moeten houden (op basis van de vorige keer en de loopjes van de laatste 2 maanden). Na die kilometer dus versnellen en dat vol blijven houden.
Maar ja, als het te warm en zonnig wordt, ga ik gewoon 42k duurlopen. :')
Temperatuur is zeker een belangrijke factor! dat gaat mijn tempodoel ook nog misschien veranderen. Als het 20 graden is met zon ga ik misschien ook gewoon duurlopen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169850323
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:00 schreef steffelonio het volgende:
Voor de (debuterende) Rotterdam-M'ers: hebben jullie al een racestrategie bedacht? Bijvoorbeeld op welk tempo je weg wilt gaan (of dat je juist geen vast tempo wilt aanhouden), en hoe je het qua gels e.d. gaat doen? Ik wil geen onnodige stress veroorzaken ( :P ) maar ben gewoon benieuwd.

Ik sta over 2 maanden voor dezelfde keuzes, en ik vind het hartstikke lastig om mijn tactiek te gaan bepalen. Ik durf het niet aan om klakkeloos het tempo aan te houden die uit een calculator rolt op basis van mijn HM-tijd, maar ik wil ook niet de marathon op een duurlooptempo uitlopen, daar heb ik dan net even wat teveel trainingsvoorbereiding ingestoken vind ik dan. Maar ik wil mezelf ook niet te vroeg opblazen. Dus... ben benieuwd.
Nee, al die rekentools obv je HM-tijden vind ik ook net iets te uitdagend​ voor mjn debuut. Ik wil eerst maar eens gewoon uitlopen op een uitdagend, maar niet risicovol tempo. En ik loop tegen dezelfde vragen aan. Een HM loop ik onder de 4:30 pace, en ik had tot voor kort het idee om rond 5:00 te gaan lopen. Maar ik heb dat iets bijgesteld.

De eerste km's worden sowieso bewust rustig, 5:30 of iets daarboven. Daarna ga ik denk ik proberen 5:15 of zo vast te houden en maar zien of dat lekker voelt. Alles afhankelijk van de omstandigheden en de vorm van de dag. Maar goed, dat is allemaal theorie. Nu de praktische uitvoering nog.

Gelletjes had ik gerekend op 4 geldrinks en 1 "eindsprintgel". Dus om de 7 km. Misschien neem ik er nog 1 extra op reserve mee. En vooral alle drinkposten goed benutten
pi_169851630
Wat is een eindsprintgel?
pi_169851892
Deze heb ik, al is het maar voor een placebo-effect:
www.sportvoedingwebshop.c(...)ana-shot-p-3254.html

Maar er zijn vast ook andere. Hypersupermega-gel ;-)
pi_169852490
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 23:29 schreef indepoeier het volgende:
Deze heb ik, al is het maar voor een placebo-effect:
www.sportvoedingwebshop.c(...)ana-shot-p-3254.html

Maar er zijn vast ook andere. Hypersupermega-gel ;-)

Deze heb ik ook gebruikt in de hm van zondag, op km 19. Ik vond het beetje vies spul, maar de laatste 2km heb ik wel kunnen versnellen. (Maar ja, misschien zonder deze eindsprintgel ook wel)
  Redactie Sport woensdag 29 maart 2017 @ 07:21:40 #240
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169854504
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 22:52 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Haha, ja, dat zou mijn M-tempo kunnen zijn als ik net zoveel M's heb gedaan als halve.
Dus ik ga het nu niet proberen. Ooit zou ik t misschien wel tof vinden om rond de 4 uur te lopen, trouwens.

Maar ik weet het, 6.15/km is niet heel ambitieus. Die ambitie zit hem in het algehele feit dat 42 km best ver is :P

@DeLuna: leuk doel! Hopelijk ga je het gewoon fiksen.
Maar als het te warm is wijk ik af. Het is geen onomstotelijk doel en als ik het niet haal is mijn marathon ook niet verpest. Maar ik moet gewoon een beetje een richttijd hebben, dat voorkomt ook dat ik wegga op 5:45 ofzo. :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169854510
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 23:47 schreef steffelonio het volgende:

[..]

Deze heb ik ook gebruikt in de hm van zondag, op km 19. Ik vond het beetje vies spul, maar de laatste 2km heb ik wel kunnen versnellen. (Maar ja, misschien zonder deze eindsprintgel ook wel)
Het duurt ook even voordat de koolhydraten in je bloed worden opgenomen hč. Als je hem op 19km neemt heb je er in ieder geval vanuit dat oogpunt niet veel meer aan. Misschien dat het toch iets helpt omdat je hersenen het signaal "suiker!" krijgen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169854610
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 07:23 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Het duurt ook even voordat de koolhydraten in je bloed worden opgenomen hč. Als je hem op 19km neemt heb je er in ieder geval vanuit dat oogpunt niet veel meer aan. Misschien dat het toch iets helpt omdat je hersenen het signaal "suiker!" krijgen.
bij die gel zal het, op dat moment, vooral gaan om de cafeďne. Dat kan nog best een oppepper geven
pi_169854671
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 07:50 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

bij die gel zal het, op dat moment, vooral gaan om de cafeďne. Dat kan nog best een oppepper geven
Maar ook dat duurt volgens mij een minuut of 15 voordat het in je bloed zit. Wil niet zeggen dat je er niet direct een (mentale) oppepper van kan krijgen hoor :P
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 29 maart 2017 @ 08:13:16 #244
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_169854739
Tenzij je ambtenaar bent, dan ben je waarschijnlijk al jaren immuun voor dat spul
F means you're fucked
pi_169854749
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 08:13 schreef YUR het volgende:
Tenzij je ambtenaar bent, dan ben je waarschijnlijk al jaren immuun voor dat spul
_O-

Ik lees net trouwens dat de hoogste concentratie inderdaad 15-20 minuten na inname in je bloed zit, maar dat na 4 minuten al de helft is opgenomen. Het kan dus nog wel helpen, maar voor optimaal effect kan je het beter 2km eerder nemen.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169854824
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 08:02 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Maar ook dat duurt volgens mij een minuut of 15 voordat het in je bloed zit. Wil niet zeggen dat je er niet direct een (mentale) oppepper van kan krijgen hoor :P
Klopt, maar volgens mij heb je fysiek gezien sowieso geen extra koolhydraten nodig bij een halve. Het kan wel mentaal werken. Daar zou je die gel (of iets anders) zelfs niet hoeven door te slikken, maar alleen even in de mond te houden en daarna uit te spugen
pi_169854879
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 08:25 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Klopt, maar volgens mij heb je fysiek gezien sowieso geen extra koolhydraten nodig bij een halve. Het kan wel mentaal werken. Daar zou je die gel (of iets anders) zelfs niet hoeven door te slikken, maar alleen even in de mond te houden en daarna uit te spugen
In jouw tempo misschien net niet, maar als je op wedstrijdintensiteit loopt zijn je koolhydraten na ongeveer 75-90 minuten op.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 29 maart 2017 @ 08:54:01 #248
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169855084
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 07:21 schreef DeLuna het volgende:

[..]

Maar als het te warm is wijk ik af. Het is geen onomstotelijk doel en als ik het niet haal is mijn marathon ook niet verpest. Maar ik moet gewoon een beetje een richttijd hebben, dat voorkomt ook dat ik wegga op 5:45 ofzo. :')
Verstandig, en ook precies hoe ik mijn richttempo zie. Al lijkt het me nog best lastig om niet op 6.00 te gaan lopen. Dat tempo voelt vaak lekkerder.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169855149
Ik verbruik ongeveer net zoveel energie als iemand die de halve in twee uur loopt (en even zwaar is als ik). Het verbruik is afhankelijk van gewicht en afstand, niet van de tijd die je erover doet

Maar goed dat is theorie, het zal in de praktijk wellicht wat genuanceerder liggen

[ Bericht 19% gewijzigd door Mr.B. op 29-03-2017 09:14:47 ]
pi_169855314
Wat leuk, een hardlooptopic.

Ik ben sinds kort ook begonnen met hardlopen en wil trainen voor de halve marathon van Amsterdam. Gisteren een training gehad, waarin ik 13 minuten moest hardlopen op een tempo van 4:50 per km. Dan een minuutje joggen en dan weer 13 minuten á 4:50. Ging boven verwachting goed. Morgen een rondje van 45 minuten op een rustig tempo.
pi_169855315
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:35 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

*O* Gefeliciteerd dr. Moblo!
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:36 schreef La_Tramposa het volgende:
Gefeliciteerd MoBlo, super!
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:56 schreef Pharkus het volgende:
Petje af dr.
Dank :P Vandaag de allerlaatste wintertraining, heuveltraining. Daarna gaan we weer terug naar gewone club runs want het is langer licht, en we kunnen weer O+ de trails op O+
Ja doei.
  woensdag 29 maart 2017 @ 09:23:03 #252
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_169855359
Heuj, ik had ff ergens overheen gelezen geloof ik :@

Gefeliciteerd moblo! _O_ *O*
F means you're fucked
pi_169855391
Ja dan ga ik ook nog: gefeliciteerd dr.Blo!
pi_169855460
Het voelt zo anticlimactic :D en nu Dr voor je naam mogen zetten is raar. Dat ziet er heel raar uit _O- had LT dat ook? :@
Ja doei.
pi_169855532
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:00 schreef Mr.B. het volgende:
Ik verbruik ongeveer net zoveel energie als iemand die de halve in twee uur loopt (en even zwaar is als ik). Het verbruik is afhankelijk van gewicht en afstand, niet van de tijd die je erover doet

Maar goed dat is theorie, het zal in de praktijk wellicht wat genuanceerder liggen
Maar het gaat er volgens mij om wanneer je overschakelt op vetverbranding. Je hebt altijd nog wel wat koolhydraten in je lichaam maar op een gegeven moment is dat niet meer efficient te gebruiken. Volgens mij is dat juist weer na een circa vast aantal minuten, ongeacht van lichaamsbouw (en wel weer afhankelijk van intensiteit natuurlijk).

Anyway, een gelletje voor de mentale oppepper kan ook nooit kwaad, als je er goed tegenkan ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169855550
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:31 schreef motorbloempje het volgende:
Het voelt zo anticlimactic :D en nu Dr voor je naam mogen zetten is raar. Dat ziet er heel raar uit _O- had LT dat ook? :@
Haha ik heb het wel in mijn email handtekening staan maar het voelt nog steeds wel ongemakkelijk ja. Maar hee, waar gebruik je die titel anders voor?
En ik denk dat het bij mij wel iets meer een climax was omdat je die hele ceremoniële dag hebt en een groot diner en feest, was dat bij jou ook?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169855564
quote:
7s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:19 schreef AMCA het volgende:
Wat leuk, een hardlooptopic.

Ik ben sinds kort ook begonnen met hardlopen en wil trainen voor de halve marathon van Amsterdam. Gisteren een training gehad, waarin ik 13 minuten moest hardlopen op een tempo van 4:50 per km. Dan een minuutje joggen en dan weer 13 minuten á 4:50. Ging boven verwachting goed. Morgen een rondje van 45 minuten op een rustig tempo.
Mooi op tijd begonnen met de voorbereiding!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169855650
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:36 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Haha ik heb het wel in mijn email handtekening staan maar het voelt nog steeds wel ongemakkelijk ja. Maar hee, waar gebruik je die titel anders voor?
En ik denk dat het bij mij wel iets meer een climax was omdat je die hele ceremoniële dag hebt en een groot diner en feest, was dat bij jou ook?
Ja, die email sig is echt vreemd.

En nee, het was zeer low-key, omdat je hier niet openbaar verdedigt :P niemand wist er ook van, omdat ik het geheim wilde houden (op wat vrienden die biertjes kwamen drinken, Wolve en de mensen die er moesten zijn na). Heb ook eerst even familie gebeld (en mn facebook op privé gezet dat niemand wat kon posten, of nou ja, dat alleen ik dat zou zien) en genoten, en ergens pas 's avonds om 10 uur het openbaar gemaakt. Al had op twitter m'n external examiner me al wel gefeliciteerd :D :P dus daar was het al een beetje ontploft, maar twitter gebruik ik voornamelijk voor werkdoeleinden. Was maar goed ook dat ik m'n facebook op privé had gezet, want m'n moeder had het er alsnog gewoon op gezet :X :@

De echte ceremonie is pas in juli met zo'n outfit en dit dat alles, en dan borrel met het gehele department en andere mensen die dan afstuderen.
Ja doei.
pi_169856284
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 16:11 schreef steffelonio het volgende:

[..]

de gebruikelijke voorbereiding dus... :P

Nog last van een blessure?
Ja, nog steeds de blessure waar ik sinds begin februari last van heb. Ik kan wel fietsen en zwemmen maar nog niet hardlopen. Het enige wat ik kan doen zijn alternatieve duurtrainingen en hopen dat ik over vier weken volledig pijnvrij ben. Het heeft nu geen zin meer om hardlopen op te gaan pakken. Het gaat dus weer een mooi avontuur worden.
  woensdag 29 maart 2017 @ 10:52:22 #260
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_169856807
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, die email sig is echt vreemd.

En nee, het was zeer low-key, omdat je hier niet openbaar verdedigt :P niemand wist er ook van, omdat ik het geheim wilde houden (op wat vrienden die biertjes kwamen drinken, Wolve en de mensen die er moesten zijn na). Heb ook eerst even familie gebeld (en mn facebook op privé gezet dat niemand wat kon posten, of nou ja, dat alleen ik dat zou zien) en genoten, en ergens pas 's avonds om 10 uur het openbaar gemaakt. Al had op twitter m'n external examiner me al wel gefeliciteerd :D :P dus daar was het al een beetje ontploft, maar twitter gebruik ik voornamelijk voor werkdoeleinden. Was maar goed ook dat ik m'n facebook op privé had gezet, want m'n moeder had het er alsnog gewoon op gezet :X :@

De echte ceremonie is pas in juli met zo'n outfit en dit dat alles, en dan borrel met het gehele department en andere mensen die dan afstuderen.
Erhm..... je hebt je titel binnen en schreeuwt het niet van de daken? You should! Je hebt er hard voor gewerkt. Van harte w/
pi_169856867
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Mooi op tijd begonnen met de voorbereiding!
Het wordt mijn eerste wedstrijd ooit, dus geen idee hoe ik dat het beste aan kan pakken :)
pi_169856898
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 10:56 schreef AMCA het volgende:

[..]

Het wordt mijn eerste wedstrijd ooit, dus geen idee hoe ik dat het beste aan kan pakken :)
Ik zou voor die tijd nog wel een 10km of 15km wedstrijd plannen! Als er dan wat 'misgaat' kun je die ervaring meenemen naar je halve marathon. Heb je al wel lange afstanden gelopen in training tot nu toe?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169856917
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 10:58 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Ik zou voor die tijd nog wel een 10km of 15km wedstrijd plannen! Als er dan wat 'misgaat' kun je die ervaring meenemen naar je halve marathon. Heb je al wel lange afstanden gelopen in training tot nu toe?
Ja misschien dat ik dat nog wel doe :)

Heb wel een keer Mudmasters 18km gelopen, maar dat is natuurlijk niet te vergelijken.

Het langste dat ik gelopen heb is 50 minuten á 5,40 per kilometer. Ik heb zo'n schema gekregen, dat loopt tot week 15. Dan krijg ik als het goed is een nieuw schema. Zal het dan wel posten hier.
pi_169857038
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 10:52 schreef Quoi het volgende:

[..]

Erhm..... je hebt je titel binnen en schreeuwt het niet van de daken? You should! Je hebt er hard voor gewerkt. Van harte w/
Ja, nou, omdat het hier nog niet zeker was of ik het zou halen maandag hield ik dat lekker stil :@ :P Maar dank je! :*
Ja doei.
pi_169858341
Ik had me dus één week vergist in wanneer ik mag gaan taperen :P Ik vind net dit terug in het nog niet helemaal ingevulde schema wat mijn trainer me aan het begin stuurde (schema wordt per kalendermaand ingevuld dus stond er voor dit weekend nog niks);

Za Duurloop 90' incl. 12km M-pace
Zo Duurloop 170'

Wordt dus nog één keer feest dit weekend :P Nouja goed slapen en dan overleef ik dat ook wel weer. Dan hoef ik me met vier 30+ lopen in vijf weken ieder geval geen zorgen te maken om de inhoud :o
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169859067
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 11:00 schreef AMCA het volgende:

[..]

Ja misschien dat ik dat nog wel doe :)

Heb wel een keer Mudmasters 18km gelopen, maar dat is natuurlijk niet te vergelijken.

Het langste dat ik gelopen heb is 50 minuten á 5,40 per kilometer. Ik heb zo'n schema gekregen, dat loopt tot week 15. Dan krijg ik als het goed is een nieuw schema. Zal het dan wel posten hier.
Het kan wel, ik heb 2 jaar geleden na de mudmasters 18 een half jaar later ook gelijk de halve gedaan. Ik raad je alleen aan om de tip van LT serieus te nemen. Anders kan het een heel naar tochtje worden. Wel mooi dat je gelijk serieus volgens schema's werkt :)
pi_169859118
Dr. Moblo, gefeliciteerd!

LT, dat zijn heftige weken zeg.. Als jij nu niet gaat knallen.. :P

Wat betreft Marathon tempo, ik heb er 3 in mijn hoofd, voor elk stapeldoel één. Op de dag zelf bepaal ik wel welke kan.
  woensdag 29 maart 2017 @ 13:01:38 #268
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169859425
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 11:00 schreef AMCA het volgende:

[..]

Ja misschien dat ik dat nog wel doe :)

Heb wel een keer Mudmasters 18km gelopen, maar dat is natuurlijk niet te vergelijken.

Het langste dat ik gelopen heb is 50 minuten á 5,40 per kilometer. Ik heb zo'n schema gekregen, dat loopt tot week 15. Dan krijg ik als het goed is een nieuw schema. Zal het dan wel posten hier.
Hey, welkom!
Lekker serieus bezig zo te zien ^O^
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169859676
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 12:49 schreef DavetheNL het volgende:
Dr. Moblo, gefeliciteerd!

LT, dat zijn heftige weken zeg.. Als jij nu niet gaat knallen.. :P

Wat betreft Marathon tempo, ik heb er 3 in mijn hoofd, voor elk stapeldoel één. Op de dag zelf bepaal ik wel welke kan.
Dat had ik de vorige twee keer ook, een heel fijne strategie! Moet ik nu eigenlijk ook nog even uitkristalliseren.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 29 maart 2017 @ 13:46:09 #270
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_169860404
Mijn trainer wist me vrolijk te vertellen dat ik met mijn nieuwe PR op de Halve Marathon gewoon een ruim half uur van mijn marathon PR af moet halen.

No pressure :D
F means you're fucked
pi_169860654
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 13:46 schreef YUR het volgende:
Mijn trainer wist me vrolijk te vertellen dat ik met mijn nieuwe PR op de Halve Marathon gewoon een ruim half uur van mijn marathon PR af moet halen.

No pressure :D
Geen pressure, gewoon vertrouwen in jou! En je marathon PR is ook degene die het minst scherp staat, objectief gezien ;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  woensdag 29 maart 2017 @ 13:59:13 #272
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_169860692
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 13:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Geen pressure, gewoon vertrouwen in jou! En je marathon PR is ook degene die het minst scherp staat, objectief gezien ;)
Dat is wel duidelijk ja :D Nouja, nog iets om een jaar keihard voor te werken. Wie weet waar het me gaat brengen
F means you're fucked
pi_169860819
*G* Doctor Mo *G*

Ja, marathonstrategieën... Ik wil rustig beginnen, na een paar kilometer iets versnellen. Bij iedere drankpost stevig doorwandelen om de drank netjes in het daarvoor bestemde gat te gieten. Ik ga niet echt weg op een tijd, uitlopen is het doel. Al zou het wel teleurstellend zijn als het eerste cijfer een 5 wordt.
  woensdag 29 maart 2017 @ 14:19:29 #274
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169861158
Hmmm 3 verschillende tempo's.
Hoe zit dat precies?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169861254
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 14:19 schreef Murmeli het volgende:
Hmmm 3 verschillende tempo's.
Hoe zit dat precies?
Scenario A = een realistisch doel, waar je voor getraind hebt, wat je in normale omstandigheden gewoon kunt.
Scenario B = een minder ambitieus doel waar je naar kunt bijstellen als er iets verkeerd gaat
Scenario C = een supermooi bijna absurd doel waar je voor gaat als alles lekker gaat en je nog energie hebt om te versnellen

Bij mij was bij mijn vorige marathon scenario A een pace van 4.40, dus een tijd van 3.17-3.18. Scenario B was rond de 3.20 en scenario C was 3.15. Uiteindelijk verbaasde ik mezelf en liep ik zelfs nog sneller dan dat. Maar het is fijn als je meerdere uitkomsten hebt waar je tevreden mee kunt zijn achteraf, dan heb je niet onderweg al het idee 'oh het lukt niet dus nu is alles verloren'.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169861325
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 13:01 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hey, welkom!
Lekker serieus bezig zo te zien ^O^
Dankjewel :)

Ik kreeg commentaar dat ik een hele rare loop had, vooral met voetbal als ik ging sprinten viel dat op. Dan zwiepten mijn benen alle kanten op. Ik loop wel hard, maar het ziet er blijkbaar niet uit. Daarbij klap ik bij elke stap een beetje naar binnen. Daardoor dus al een keer de binnenkant van mijn enkelbanden afgescheurd. Komt zelden voor, 99% klapt naar buiten.

Dus daardoor bij een hardloopcoach een proeflesje gevolgd. Daardoor ben ik het zo leuk gaan vinden, dat ik graag een serieus doel wilde hebben. Een hele marathon is nog veel te ver weg, maar 21 km in oktober moet te doen zijn met een serieus schema :)

Ik ga er in ieder geval vol voor.
pi_169861359
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 12:47 schreef DavetheNL het volgende:

[..]

Het kan wel, ik heb 2 jaar geleden na de mudmasters 18 een half jaar later ook gelijk de halve gedaan. Ik raad je alleen aan om de tip van LT serieus te nemen. Anders kan het een heel naar tochtje worden. Wel mooi dat je gelijk serieus volgens schema's werkt :)
Ik neem de tip zeker serieus. Ik ben maar een beginner vergeleken met jullie, ik heb me al even aardig ingelezen hier, dus alle tips zijn welkom. Wat zou een goede datum zijn voor een 15 km? Begin september?
pi_169861472
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 14:27 schreef AMCA het volgende:

Ik kreeg commentaar dat ik een hele rare loop had, vooral met voetbal als ik ging sprinten viel dat op. Dan zwiepten mijn benen alle kanten op. Ik loop wel hard, maar het ziet er blijkbaar niet uit.
Ja, daar heb ik ook last van. Maar zo lopen wij nu eenmaal en we moeten het er maar mee doen.
pi_169861535
quote:
7s.gif Op woensdag 29 maart 2017 14:29 schreef AMCA het volgende:

[..]

Ik neem de tip zeker serieus. Ik ben maar een beginner vergeleken met jullie, ik heb me al even aardig ingelezen hier, dus alle tips zijn welkom. Wat zou een goede datum zijn voor een 15 km? Begin september?
Je gaat de HM op 15 oktober lopen? Dan is begin september een mooie datum voor een 15 km, als je dan al zover bent volgens je schema. Een 10 km kan ook, en dat zou dan al iets eerder kunnen.

Er zijn voldoende leuke loopjes. Zie bijvoorbeeld https://hardloopkalender.nl/. En als je aangeeft in welke regio je zoekt, dan hebben wij vast ook nog wel wat tips voor je.
pi_169861604
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 14:38 schreef pijll het volgende:

[..]

Je gaat de HM op 15 oktober lopen? Dan is begin september een mooie datum voor een 15 km, als je dan al zover bent volgens je schema. Een 10 km kan ook, en dat zou dan al iets eerder kunnen.

Er zijn voldoende leuke loopjes. Zie bijvoorbeeld https://hardloopkalender.nl/. En als je aangeeft in welke regio je zoekt, dan hebben wij vast ook nog wel wat tips voor je.
Top, ik zal het ook even met mijn trainer overleggen. Volgende week donderdag staat er weer een afspraak. Regio Amsterdam / Utrecht :)
pi_169861618
Welkom AMCA! :W
Ja doei.
pi_169861804
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 14:42 schreef AMCA het volgende:

[..]

Top, ik zal het ook even met mijn trainer overleggen. Volgende week donderdag staat er weer een afspraak. Regio Amsterdam / Utrecht :)
De 15km (en een beetje) wedstrijd in Amsterdam is natuurlijk de Dam-tot-Dam. Maar dat is al wel een hele grote wedstrijd; dat is niet echt "klein beginnen" meer :)

Je kan ook overwegen om halverwege al een 5km-wedstrijd te doen natuurlijk, over een maand of 3, zeg maar begin juli. En nu ik het daar toch over heb:

We hebben een Ekiden-team compleet! w/
Op zaterdag 1 juli gaat er een Fok!-team medoen in Rotterdam. Maar we willen natuurlijk nog veel meer teams. Dus wie doet er nog meer mee? Graag even een pm/dm aan mij als je zin hebt! Op dit moment heb ik genoteerd: Bos81, TMan, MaleDuck, Murmeli, McTwente en SiIk.
pi_169861866
quote:
10s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 21:24 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Het was een zeer verkapte 'ik heb gisteren mijn PhD gehaald'-post :P
Gefeliciteerd! *O*

Hoeveel doctoren hebben we nu hier? 4?

[ Bericht 0% gewijzigd door McTwente op 29-03-2017 15:03:21 ]
  woensdag 29 maart 2017 @ 14:54:44 #284
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_169861885
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 14:51 schreef pijll het volgende:

[..]

De 15km (en een beetje) wedstrijd in Amsterdam is natuurlijk de Dam-tot-Dam. Maar dat is al wel een hele grote wedstrijd; dat is niet echt "klein beginnen" meer :)

Je kan ook overwegen om halverwege al een 5km-wedstrijd te doen natuurlijk, over een maand of 3, zeg maar begin juli. En nu ik het daar toch over heb:

We hebben een Ekiden-team compleet! w/
Op zaterdag 1 juli gaat er een Fok!-team medoen in Rotterdam. Maar we willen natuurlijk nog veel meer teams. Dus wie doet er nog meer mee? Graag even een pm/dm aan mij als je zin hebt! Op dit moment heb ik genoteerd: Bos81, TMan, MaleDuck, Murmeli, McTwente en SiIk.
*O*
:o hebben Jero, Mr.B., Mig31, LT en vele anderen zich nog niet opgegeven?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_169861960
Even een tijdje niet gelopen. Druk met andere dingen bezig geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_169861981
Wat leuk!

Gefeliciteerd :)
pi_169862023
Feli!
Ja doei.
  woensdag 29 maart 2017 @ 15:02:32 #288
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_169862068
Gefeliciteerd!!!

Een mini Mosselgo! *O*
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
  Redactie Sport woensdag 29 maart 2017 @ 15:02:56 #289
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169862082
Ik wil wel graag naar de naar de Ekiden maar 1juli klinkt alsof ik al wat te doen heb :')
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Redactie Sport woensdag 29 maart 2017 @ 15:03:18 #290
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169862087
Gefeliciteerd mossel *O*
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169863005
Gefeliciteerd Mossel, ziet er snel uit!
  woensdag 29 maart 2017 @ 16:08:18 #292
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_169863774
Feli Mosselgogo!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_169864339
quote:
2s.gif Op woensdag 29 maart 2017 14:54 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

*O*
:o hebben Jero, Mr.B., Mig31, LT en vele anderen zich nog niet opgegeven?
Ik geef me nergens voor op voor na de marathon, voorlopig ;)

En welkom aan Timo!!! Moge hij maar net zo sportief en humoristisch worden als zijn ouders!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_169864921
quote:
99s.gif Op woensdag 29 maart 2017 14:58 schreef mosselmossel het volgende:
Even een tijdje niet gelopen. Druk met andere dingen bezig geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gefeliciteerd!
  woensdag 29 maart 2017 @ 17:15:16 #295
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_169865026
quote:
99s.gif Op woensdag 29 maart 2017 14:58 schreef mosselmossel het volgende:
Even een tijdje niet gelopen. Druk met andere dingen bezig geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mossel, van harte! Prachtig ventje! Ik hoop dat jullie er net zo van genieten als wij deden/doen.
  Redactie Sport woensdag 29 maart 2017 @ 17:36:09 #296
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_169865382
Ik weet dat niets zo veranderlijk is als het weer, maar voor nu staat er een voorspelling van 21 graden voor 9 april :')

Ik zie ergens anders 11 graden staan, doe dat maar _O-
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
pi_169865658
Gefeliciteeerd Dr. Moblo.
En gefeliciteerd mossel en gogo met jullie zoontje. Geniet ervan O+
pi_169865805
Mossel en gogo gefeliciteerd! Klein baasje zo te zien :)
pi_169867345
Gefeliciteerd mossel en gogo! Heel bijzonder, zo'n kleintje. Geniet ervan!

En dr Moblo: gefeliciteerd! Volgens mij had ik dat nog niet gedaan. Mooie prestatie!
pi_169867455
Gefeliciteerd, doctor, en kersverse vader en moeder!

quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 14:24 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]
Bij mij was bij mijn vorige marathon scenario A een pace van 4.40, dus een tijd van 3.17-3.18. Scenario B was rond de 3.20 en scenario C was 3.15.
Wel grappig, dat vind ik echt nauwelijks drie verschillende scenario's. :') Op een afstand van ruim 42k zou ik die 2 minuten niet eens verval noemen. Ik zou echt blij zijn als ik met zo weinig marge stabiel kan lopen!
Maar ja, mijn tijd is natuurlijk ook van een heel andere orde.

Ik heb het gevoel dat mijn conditie heel slecht is. Beetje hooikoortsweer en ik ga al kapot. :(
pi_169870348
Amca, er is ook nog de Tilburg Ten Miles begin september. Ook een mooie test voor je HM.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')