abonnement Unibet Coolblue
pi_169731984
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 15:40 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zie de constructie CDA-GroenLinks nog een groter probleem worden dan VVD-GroenLinks. De VVD heeft al bewezen dat ze kunnen inbinden op linkse thema's; zie hun samenwerking met de PvdA.

Ik hoor Buma consequent hameren op integratie en immigratie (en terecht, trouwens). Ik zie dat nog een heel lastig verhaal worden, gezien het compleet wereldvreemde verhaal van GroenLinks, dat kort gezegd neerkomt op: haal iedereen hier maar naartoe.

Verder uit elkaar kan bijna niet. Zowel Buma als Klaver kan zich op dit onderwerp geen gezichtsverlies permitteren.
Klopt ja, als je hebt over nationalistisch én ethisch vlak is CDA-GroenLinks en nog groter probleem. Te meer omdat het CDA op die vlakken toch wel wat conservatiever is dan de VVD.
Over immigratie vinden zowel VVD als CDA GroenLinks allebei niks, maar op ethisch gebied is de VVD wel wat progressiever dan CDA (hoewel niet zo progressief dan de meeste linkse partijen want officieel zijn ze bv. nog niet voor de wietwet).
De enige die hier nog wel een beetje enthousiast over is, is Pechtold. Die politiek-correct is als de pest net zoals Klaver, nog steeds uitgesproken pro-Europa is en ook in ieder geval voor een milder immigratiebeleid is.
Dan het CDA liever de CU verkiest is bijna logisch, maar de seculiere en progressieve D66 vind die christelijke overheersing dan niet zo leuk.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_169732344
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 15:40 schreef Elfletterig het volgende:
Ik zie de constructie CDA-GroenLinks nog een groter probleem worden dan VVD-GroenLinks. De VVD heeft al bewezen dat ze kunnen inbinden op linkse thema's; zie hun samenwerking met de PvdA.

Ik hoor Buma consequent hameren op integratie en immigratie (en terecht, trouwens). Ik zie dat nog een heel lastig verhaal worden, gezien het compleet wereldvreemde verhaal van GroenLinks, dat kort gezegd neerkomt op: haal iedereen hier maar naartoe.

Verder uit elkaar kan bijna niet. Zowel Buma als Klaver kan zich op dit onderwerp geen gezichtsverlies permitteren.
Als je het stemgedrag op moties bekijkt, zijn beide niet echt ideaal voor GroenLinks. Wat betreft milieu en klimaatdoelen verwacht ik wel dat ze het eens kunnen worden, maar thema's migratie en sociale zekerheid..

pi_169762613
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 15:27 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Door dat voorstel 4 jaar in de ijskast te plaatsen zodat ze hierover geen conflict te hoeven krijgen
Nee meestal is het gebruikelijk om bij dit soort plannen niks af te spreken in het regeerakkoord, het kabinet neemt dan een zuivere neutrale rol aan en de tweede kamer beslist uiteindelijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')