abonnement Unibet Coolblue
pi_169717948
‘EasyJet geïnteresseerd in elektrisch vliegen’

Over tien jaar moet het mogelijk zijn om de eerste lijndienstvluchten uit te voeren met elektrische vliegtuigen, zo verwacht ontwikkelaar Wright Electric. EasyJet heeft al interesse getoond, meldt de BBC.

Het bedrijf is begonnen met de ontwikkeling van een vliegtuig voor ongeveer 150 passagiers, geschikt om 300 mijl te overbruggen. Doordat er geen kerosine nodig is kunnen de prijzen naar verwachting ver omlaag, wat gunstig is voor luchtvaartmaatschappijen.

EasyJet
Prijsvechter easyJet heeft al interesse getoond. “EasyJet heeft gesprekken met Wright Electric gehad en is actief op het verstrekken van het perspectief van een luchtvaartmaatschappij op de ontwikkeling van deze opwindende technologie”, aldus easyJet.

Wright One
Het vliegtuig wordt ontwikkeld onder de naam Wright One. Voordat het de lucht in gaat moeten er nog grote hindernissen worden overwonnen. Het bedrijf gaat ervan uit dat de innovatie in batterijtechnologie in het huidige tempo doorzet, want er zijn op dit moment nog geen batterijen die voldoen aan de eisen voor het vliegtuig. Batterijen van nu bieden te weinig vermogen om het vliegtuig zo’n lange afstand te laten afleggen.

Short-haul
Wright heeft tijdens een presentatie tegenover investeerders de ambitie uitgesproken om over 20 jaar alle short-haul vluchten elektrisch uit te voeren. Dit zou betekenen dat 30 procent van alle commerciële vliegtuigen wereldwijd op elektriciteit vliegt.

Airbus
Wright is niet de enige die elektrische vliegtuig ontwikkeld. Airbus werkt sinds aan de E-Fan geschikt voor het vervoer van twee personen. Ook heeft het bedrijf plannen voor een short-haul toestel met 70 tot 90 zitplaatsen.




Bron: https://www.upinthesky.nl/2017/03/22/easyjet-geinteresseerd-elektrisch-vliegen/

Ik hoorde hier net al op de radio hierover, klinkt goed! Vraag me alleen af of het wel haalbaar is ivm regeltjes enzo..
pi_169718106
Opslag van energie kost een hoop gewicht. Vraag me af of dat haalbaar is.

Met dit soort berichten heb ik ook altijd in mijn achterhoofd dat over anderhalve week een nieuwe maand begint.
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:51:51 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_169718226
Klinkt goed, maar ik vraag me af hoe ze dat voor elkaar willen krijgen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_169718455
Ik had ook gelezen dat ze de batterijen tussen landen en opstijgen als los module willen vervangen om zo tijd en kosten te minderen. Waarom doen ze dat dan nu ook niet met elektrische auto's?
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:15:34 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_169718615
Oud nieuws natuurlijk...

And so is the past
pi_169718645
Wordt nog leuk met zelfontbrandende batterijen. Zelfladende vracht gaat hier testpiloot spelen in een nog groter volume dan bij de introductie van de "de Havilland Comet". Ik betaal wel wat meer voor kerosine voorlopig.
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:59:35 #7
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_169719405
quote:
6s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:15 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Oud nieuws natuurlijk...

[ afbeelding ]
Ik dacht aan een soort micro drones :+
pi_169720483
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:05 schreef Watashiwa het volgende:
Ik had ook gelezen dat ze de batterijen tussen landen en opstijgen als los module willen vervangen om zo tijd en kosten te minderen. Waarom doen ze dat dan nu ook niet met elektrische auto's?
Dus zodat elk tankstation alle soorten accu's van elektrische auto's op voorraad moet hebben? Want de accu's worden zo ontworpen dat ze er zoveel mogelijk in een bepaald type kunnen plaatsen. Bovendien zijn die dingen behoorlijk groot en duur. Een snellader laadt een auto al behoorlijk snel op. Tesla bijv. 80% in 40 min.
pi_169724132
Er zijn al proeven met zoiets gedaan voor auto's:

pi_169725278
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 16:26 schreef matig het volgende:
Er zijn al proeven met zoiets gedaan voor auto's:

Misschien als ze een standaard accumaat gaan maken? Maar dan nog, een S-klasse kan bijv. een grotere auto dan een MINI. Of misschien dat je dan 2 modules kan nemen ipv 1. Maar het laden gaat steeds sneller, lijkt mij straks overbodig om de accu te wisselen (zolang 'ie goed is natuurlijk :P).
pi_169733046
Omdat een auto persoonlijk is vaak nogal wat uurtjes stilstaan, zelfs een taxi functioneert gewoon met opladen. Maar een vliegtuig moet na twee uurtjes weer door met vliegen. Tevens wil je niet weten hoeveel amperes er nodig zijn omdat zo'n vliegaccu te snelladen.
.
pi_169738537
Probleem is met elektrische auto's is dat ze nu veel parkeerplaatsen innemen ivm oplaadpunten ( zo merk ik dat al op mijn werk), waarom zou het niet beter zijn om universele accu's voor auto's te ontwikkelen? Scheelt weer tijd, ergernissen etc.

Je zou een accu's kunnen ontwikkelen met keuze zoals super 2017, ultra super, power to go, supergo of zo via accustations. Zo kan de accustations ook nog wat verdienen en de staat ook nog met accijns ;) .
pi_169738700
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 03:41 schreef Watashiwa het volgende:
Probleem is met elektrische auto's is dat ze nu veel parkeerplaatsen innemen ivm oplaadpunten ( zo merk ik dat al op mijn werk), waarom zou het niet beter zijn om universele accu's voor auto's te ontwikkelen? Scheelt weer tijd, ergernissen etc.

Je zou een accu's kunnen ontwikkelen met keuze zoals super 2017, ultra super, power to go, supergo of zo via accustations. Zo kan de accustations ook nog wat verdienen en de staat ook nog met accijns ;) .
Los van de compatibiliteit van zulke systemen: Dan kom je met je spiksplinternieuwe auto en accu aan en wordt 'ie gewisseld voor een exemplaar van zes jaar oud met halve capaciteit. Hoe ga je zoiets oplossen? (compensatie kosten en actieradius)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_169740528
Dus 30 % minder geluidsoverlast rondom vliegvelden *O*

* Grond koopt bij luchthavens om stinkend rijk te worden indien ineens de normen voor woningbouw gehaald worden :7 :7 :7 :7
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  Moderator vrijdag 24 maart 2017 @ 22:28:18 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169756415
Volgens mij overschrijd je de MTOW met al die accu's al zonder dat er passagier of een gram baggage in zo'n vliegtuig zit.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169757312
Goh is het al weer bijna het einde van de maand maart? Wat komt er daarna ook alweer?
Jesus saves but death prevails.
  Moderator vrijdag 24 maart 2017 @ 23:04:34 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169757392
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 23:01 schreef Shivo het volgende:
Goh is het al weer bijna het einde van de maand maart? Wat komt er daarna ook alweer?
Kikker in je bil.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 24 maart 2017 @ 23:19:04 #18
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169757768
Autorijden op stroom is extreem slecht voor het milieu op dit moment. Totaal lachen die oplaadpunten die milieuvervuiling qua grondstoffen. Extreem vervuilende Koltan Accu's ook. En Hybrides is helemaal het toppunt van totale milieuvervuiling.

Daarom is het ook zo kansloos en is het alleen in de Lease bijtelling heel kort iets geweest.

Echt geen mafkees die ooit gaat verzinnen voorlopige jaren dat we gaan vliegen op milieuvervuilende accu's en gewicht. Uitgerekend gewicht is... vrij belangrijk.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')