abonnement Unibet Coolblue
pi_169717784


Welkom!

Jullie kennen vast allemaal Heineken, Bavaria, Jupiler enz. Maar wij drinken echt bier! Speciaalbieren bestaan uit verschillende soorten en smaken, van zoet, zuur, bitter of een combinatie ervan. Van een complexe en volle smaak naar een frisse dorstlesser. Omdat er zoveel verschillende soorten bieren zijn, valt er genoeg over te discussiëren!
  Moderator donderdag 23 maart 2017 @ 10:27:12 #2
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_169717812
Lekker man, deze maandelijks terugkerende discussie.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:27:38 #3
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_169717820
Overigens herken ik me niet in de post van Cyanide. In mijn beleving wordt hier niemand wegge' :') ' vanwege een standaard bockbiertje, of een dubbel. Helemaal niet zelfs, ook beginnende hobbyisten worden hier graag geholpen met tips en tricks. Maar dat is slechts mijn beleving.
NAC Breda
Rèsbaarge
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:28:06 #4
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169717826
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 17:30 schreef Seul het volgende:

[..]

Er zijn veel bieren die ik nooit zal drinken, en waarover ik een duidelijke mening heb... Leffe, Grimbergen, en al dat soort troep... Nee: ik ga de nieuwste Leffe Royale niet proberen, maar ik zal 'm evengoed afzeiken... Het gaat niet over wat iemand lekker vindt, maar er zou een beetje kritischer omgegaan mogen worden met wie wat produceert... Megalomane, beursgenoteerde concerns als Inbev en Heineken hebben mijns inziens niks te maken met (craft)bier... Als een groep die zichzelf als "Beer Geeks" omschrijft dit soort rommel toch consequent aanprijst, heb 'k het wel gehad... Zeker als één van de achterliggende redenen de (lage) prijs is dat men voor dit soort bocht moet neerleggen... Dat soort attitude steunt de commercïele spelers alleen maar.

En die opmerking over jij als 14-jarige trol neem 'k terug... Mijn excuses... :@
Beetje kortzichtig om het bocht te noemen doordat het van een groot bedrijf komt. Koop je ook niks bij Amazon, zoek je niks bij Google en heb je geen facebook/whatsapp? Omdat je dit soort lelijke bedrijven niet wil steunen?

Juist bij die grote brouwerijen weet je dat je technisch een goed product krijgt. Strenge eisen aan het productproces en uitvoerige tests. Kwalitatief stabiel product, wellicht een beetje afgestemd om de smaak van de massa en weinig karakter, maar de kans dat je ziek wordt van een obscure thuisbrouwer is vele malen groter.

Als je jezelf een biergeek wil noemen dan moet je bereid zijn met een blinddoek te proeven en achteraf te zeggen welk bier beter was. Het kan best een sport zijn om de kleine brouwerijen en individuen te steunen en daar een lekker bier te zoeken, met een mooie fles en alle randzaken. Maar het is oneerlijk grimbergen of leffe slecht bier te noemen doordat een grote organisatie erachter zit. Smaak zou toch leidend moeten zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:28:27 #5
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_169717833
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Lekker man, deze maandelijks terugkerende discussie.
Graag een onvervalste bijdrage van jou kant. Die mis ik namelijk nog. :D
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_169717946
quote:
99s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:28 schreef XL het volgende:

[..]

Beetje kortzichtig om het bocht te noemen doordat het van een groot bedrijf komt. Koop je ook niks bij Amazon, zoek je niks bij Google en heb je geen facebook/whatsapp? Omdat je dit soort lelijke bedrijven niet wil steunen?

Juist bij die grote brouwerijen weet je dat je technisch een goed product krijgt. Strenge eisen aan het productproces en uitvoerige tests. Kwalitatief stabiel product, wellicht een beetje afgestemd om de smaak van de massa en weinig karakter, maar de kans dat je ziek wordt van een obscure thuisbrouwer is vele malen groter.

Als je jezelf een biergeek wil noemen dan moet je bereid zijn met een blinddoek te proeven en achteraf te zeggen welk bier beter was. Het kan best een sport zijn om de kleine brouwerijen en individuen te steunen en daar een lekker bier te zoeken, met een mooie fles en alle randzaken. Maar het is oneerlijk grimbergen of leffe slecht bier te noemen doordat een grote organisatie erachter zit. Smaak zou toch leidend moeten zijn.
Ik ben vaker ziek geworden van de grootste industriële brouwers, maar dat had misschien een andere reden. :D

Het productieproces bij de grote brouwers is technisch goed omdat ze er veel extra stofjes aan toe voegen. Alles om massa te creëren. Het is zonder toevoegingen onmogelijk een bier te maken binnen 24 uur dat geschikt is voor consumptie.

Ik heb dan liever een meer ambachtelijk product.
pi_169717971
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:27 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Overigens herken ik me niet in de post van Cyanide. In mijn beleving wordt hier niemand wegge' :') ' vanwege een standaard bockbiertje, of een dubbel. Helemaal niet zelfs, ook beginnende hobbyisten worden hier graag geholpen met tips en tricks. Maar dat is slechts mijn beleving.
Oh nee, het hele 'IPA :') !' gebeuren is niet gebeurt natuurlijk.
pi_169717984
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:37 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Oh nee, het hele 'IPA :') !' gebeuren is niet gebeurt natuurlijk.
Ik drink heel veel IPA's. Heb nog niet gelezen dat IPA's iets negatiefs is hier.
pi_169718022
Ik wissel het graag of, ik kan genieten van een heerlijke stout maar drink net zo graag een Verboden vrucht of Westmalle op zn tijd. Hoe/waar/door wie het gebrouwen wordt boeit me weinig, als het maar lekker is ^O^
pi_169718050
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:37 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ik drink heel veel IPA's. Heb nog niet gelezen dat IPA's iets negatiefs is hier.
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 02:19 schreef TheThirdMark het volgende:
Meeste bierliefhebbers praten dan ook over het bier onder het genot van dat bier.
Untapped is wel erg hipster en die mensen moet je niet serieus nemen (scoren vaak IPA's hoog, terwijl dat homowater juist terug de sloot in moet).
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 08:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Ben het helemaal met je eens over IPA's. Wat een smerig spul is dat.
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 februari 2017 10:01 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het smaakt in elk geval wel naar pis ja, die IPA's :P
pi_169718072
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:41 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

3 mensen die niet van de stijl IPA houden. Dat mogen ze vinden. Ik hou niet zo van porters. Maar prima als je een porter drinkt hoor.
pi_169718122
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:43 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

3 mensen die niet van de stijl IPA houden. Dat mogen ze vinden. Ik hou niet zo van porters. Maar prima als je een porter drinkt hoor.
Nee eens hoor, maar dat was ook niet de eerste keer dat er weer zoiets losbarste, aangezien men toen al liep te mekkeren van 'not this shit again'. Ik snap werkelijk niet hoe moeilijk het is je gewoon minder druk te maken over wat anderen drinken, en áls je dan toch iets wil roepen het constructief te doen, en iemand eens een andere toegankelijk biertje aan te raden als ze niet verder komen dan Leffe en HJ GP.
  Moderator donderdag 23 maart 2017 @ 10:46:42 #13
45833 crew  Fogel
pi_169718137
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:43 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

3 mensen die niet van de stijl IPA houden. Dat mogen ze vinden. Ik hou niet zo van porters. Maar prima als je een porter drinkt hoor.
Ik hou ook niet van IPA, desondanks heb ik level 9 bij untappd 'I believe in ipa'. Heel soms zit er een bij die ik wel kan waarderen, dus ik blijf proberen.
RIS daar hou ik van, maar met mate.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:51:10 #14
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169718211
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:35 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ik ben vaker ziek geworden van de grootste industriële brouwers, maar dat had misschien een andere reden. :D

Het productieproces bij de grote brouwers is technisch goed omdat ze er veel extra stofjes aan toe voegen. Alles om massa te creëren. Het is zonder toevoegingen onmogelijk een bier te maken binnen 24 uur dat geschikt is voor consumptie.

Ik heb dan liever een meer ambachtelijk product.
Wat voor extra stofjes denk je dat ze toevoegen. Kijk eens naar het Duitse Reinheitsgebot, er mag echt heel weinig. Het is niet dat Heineken een chemisch goedje is, hooguit een extreem gekweekte hop en natuurlijk het saaie pasteuriseren. Het is ook niet dat alle bieren geoptimaliseerd worden voor snelle productie. Duvel is wat mij betreft een grote jongen, voor mij ook 1 van de lekkerste bieren überhaupt en het brouwen duurt 90 dagen.

Ja de romantiek is veel mooier bij een kleine exclusieve fles. Ik ben zelfs van plan op het gebied van wijn zo'n topic aan te maken. Daar is de invloed van industrie wel veel groter, door het grote kwaliteit verschil op de druiven. Het afgeven op de smaak van Leffe, omdat het InBev is... dat is niet terecht. Leffe is een uitstekende vlak smakende Blonde dubbel die ik graag drink op een terras in Frankrijk in de zon, waar de kaart geen bijzondere bieren heeft (en ook geen Pelforth).
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Designer donderdag 23 maart 2017 @ 10:51:27 #15
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_169718215
Ik hou niet zo van geuze, maar aan de zure reacties in dit topic te zien zijn er een aantal liefhebbers.
🐙
  Moderator donderdag 23 maart 2017 @ 10:56:08 #16
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_169718302
quote:
99s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:51 schreef XL het volgende:

[..]

Wat voor extra stofjes denk je dat ze toevoegen. Kijk eens naar het Duitse Reinheitsgebot, er mag echt heel weinig. Het is niet dat Heineken een chemisch goedje is, hooguit een extreem gekweekte hop en natuurlijk het saaie pasteuriseren. Het is ook niet dat alle bieren geoptimaliseerd worden voor snelle productie. Duvel is wat mij betreft een grote jongen, voor mij ook 1 van de lekkerste bieren überhaupt en het brouwen duurt 90 dagen.

Ja de romantiek is veel mooier bij een kleine exclusieve fles. Ik ben zelfs van plan op het gebied van wijn zo'n topic aan te maken. Daar is de invloed van industrie wel veel groter, door het grote kwaliteit verschil op de druiven. Het afgeven op de smaak van Leffe, omdat het InBev is... dat is niet terecht. Leffe is een uitstekende vlak smakende Blonde dubbel die ik graag drink op een terras in Frankrijk in de zon, waar de kaart geen bijzondere bieren heeft (en ook geen Pelforth).
Ho, stop. Leffe is natuurlijk niet uitstekend. Dat is een beetje als zeggen dat Erdogan eigenlijk best wel een gezellige kerel is.

Tevens, een blonde dubbel?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_169718341
quote:
10s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:51 schreef DeZwabber het volgende:
Ik hou niet zo van geuze, maar aan de zure reacties in dit topic te zien zijn er een aantal liefhebbers.
Geuze _O_

Maar ik snap dat niet iedereen hier liefhebber van is.
  Designer donderdag 23 maart 2017 @ 11:06:23 #18
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_169718467
Het is mij helaas in ieder geval duidelijk geworden waarom ik hier al een tijd niet meer kwam.
🐙
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:09:35 #19
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169718511
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ho, stop. Leffe is natuurlijk niet uitstekend. Dat is een beetje als zeggen dat Erdogan eigenlijk best wel een gezellige kerel is.

Tevens, een blonde dubbel?
Daar haal ik kort wat door elkaar.

Ik bedoel natuurlijk. Leffe is uitstekend voor een vlak smakende (neutrale) blonde bier. Ook de Leffe Dubbel is uitstekend voor een anonieme dubbel. Op diezelfde manier is Erdogan ook een uitstekende "dictator die zich als 3-jarige gedraagd".

Drink je een Leffe tussen 10 andere exotische blonde bieren, dan ga je bij een blinde tests echt niet in staat zijn die Leffe eruit te halen omdat hij van InBev komt. Die gaat gewoon middenmoot eindigen tussen slechte blondes aan de ene kant en mooie blondes aan de andere kant. Dan is die vlake smaak precies dat waar InBev op mikt... het veilige midden.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_169718540
Leffe is dan weer net niet een goed voorbeeldje dankzij die zoete smaak.
Maar verder eens hoor, dat afkraken van biertjes die meer dan 200 checkins per maand hebben op Untappd vind ik vaak ook wat overdreven.

Om dan te gaan vergelijken met een dictator zegt ook wel iets :D
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Moderator donderdag 23 maart 2017 @ 11:14:54 #21
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_169718603
Ik vind InBev anders best dictatoriaal. Dankzij die klootzakken drinkt iedereen hier die kutzooi van Jupiler en dreigt mijn eigen pils te verdwijnen.

Hoop dat al die lelijke Belgen struikelen over een deurmat.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:17:03 #22
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_169718640
quote:
2s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:37 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Oh nee, het hele 'IPA :') !' gebeuren is niet gebeurt natuurlijk.
Ik heb alleen iemand wegge" :') " die IPA's homowater noemde...
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_169718886
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:17 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Ik heb alleen iemand wegge" :') " die IPA's homowater noemde...
Trots op je.
pi_169719430
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 11:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik vind InBev anders best dictatoriaal. Dankzij die klootzakken drinkt iedereen hier die kutzooi van Jupiler en dreigt mijn eigen pils te verdwijnen.

Hoop dat al die lelijke Belgen struikelen over een deurmat.
Wat is je eigen pils dan?
pi_169719536
quote:
1s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:00 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat is je eigen pils dan?
Dommelsch denk ik
pi_169719826
Lekker:



Nog lekkerder: Ik kan niet wachten op de BA Lorelei (https://www.ratebeer.com/(...)-extra-maple/496247/)

  Moderator donderdag 23 maart 2017 @ 12:23:14 #27
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_169719855
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:05 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Dommelsch denk ik
Correct.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_169720365
quote:
99s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:28 schreef XL het volgende:

[..]

Beetje kortzichtig om het bocht te noemen doordat het van een groot bedrijf komt. Koop je ook niks bij Amazon, zoek je niks bij Google en heb je geen facebook/whatsapp? Omdat je dit soort lelijke bedrijven niet wil steunen?
Ik zag het een beetje in vergelijkingen als "Hollywood producties zijn kut, echte liefhebbers zitten in een obscuur filmhuis" en "top 40 muziek is allemaal kut, het moet zo onbekend mogelijk, want major labels zijn de duivel".

En op die manier redeneren zou een Bourbon County Brand Stout ook smerig kut bier maken aangezien die brouwerij jaren geleden aan AB InBev is verkocht.

quote:
Juist bij die grote brouwerijen weet je dat je technisch een goed product krijgt. Strenge eisen aan het productproces en uitvoerige tests. Kwalitatief stabiel product, wellicht een beetje afgestemd om de smaak van de massa en weinig karakter, maar de kans dat je ziek wordt van een obscure thuisbrouwer is vele malen groter.
Die stabiele consistentie is dan misschien ook wel een prestatie, ook al vind je het niks qua smaak. Het is leuk dat batches van kleine brouwerijen verschillen, maar kan soms lastig zijn voor mensen die op zoek zijn naar dat ene biertje, maar dat dat opeens wat anders smaakt.

En daarnaast werkt het voor de massa, je ziet het wel vaker bij eten en drinken; het spul dat de grote massa bereikt is niet echt spannend. Consistent van smaak en kwaliteit, maar nergens spannend qua smaak of wat dan ook.

quote:
Als je jezelf een biergeek wil noemen dan moet je bereid zijn met een blinddoek te proeven en achteraf te zeggen welk bier beter was. Het kan best een sport zijn om de kleine brouwerijen en individuen te steunen en daar een lekker bier te zoeken, met een mooie fles en alle randzaken. Maar het is oneerlijk grimbergen of leffe slecht bier te noemen doordat een grote organisatie erachter zit. Smaak zou toch leidend moeten zijn.
Mee eens, waar ik aan toe zou voegen dat als je een "slecht" biertje lekker vindt je dat lekker kunt vinden. Net zoals ik bepaalde "slechte" films leuk vind, en sommige "slechte" muziek kan waarderen, en met plezier door "slechte" games kan spelen.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 23 maart 2017 @ 13:02:32 #29
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_169720474
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:05 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Dommelsch denk ik
- oh, laat maar -
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_169721421
Kijk zo blaas je leven in een topic
pi_169722247
quote:
99s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:28 schreef XL het volgende:
Beetje kortzichtig om het bocht te noemen doordat het van een groot bedrijf komt. Koop je ook niks bij Amazon, zoek je niks bij Google en heb je geen facebook/whatsapp? Omdat je dit soort lelijke bedrijven niet wil steunen?
Dit houdt helemaal geen steek. Wie of wat zegt dat ik 100% consequent moet zijn omdat ik vind dat een bedrijf zoals Inbev een gevaar betekent voor craftbier?.. Nogmaals: dat miljoenen mensen hun Leffe met plezier drinken, mooi zo... Maar moet nou bvb. een Goose Island overgenomen worden door hen?.. Boulevevard Brewing door Moortgat?.. Etc etc... Ik druk me misschien verkeerd als ik hun producten als "bocht" omschrijf... Een beter woord is misschien... producten... :) Er komt geen passie bij kijken, er is zeker oog voor een constante kwaliteit (=rendabiliteit), maar geen voor innovatie, verbetering van (dat) bier...

En i.v.m. het prijs/ kwaliteit debat: ik herhaal m'n mening nogmaals... Er zijn zeer veel goeie, goedkope bieren op de markt... DUUR BIER IS NIET PER SE GOED BIER!.. Wat ik uitgeef, of iemand anders uitgeeft aan bier, maakt niks uit... Maar als het de enige leidraad wordt, vooral als beer geek, dat stoort me... Dan ben je al even kortzichtig als ik :+
pi_169722293
Laat ik er ook aan toevoegen dat ik wel degelijk zoveel mogelijk let op mijn ecologische voetafdruk... Vervallen etenswaren verbruiken, zoveel mogelijk tweedehands kopen, geen vlees eten, alles te voet of met de trein, etc etc etc... Ik ben eigenlijk gewoon een fokkin hippie die z'n teveel aan geld verbrast aan bier 8)7
pi_169722416
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 14:37 schreef Seul het volgende:
Laat ik er ook aan toevoegen dat ik wel degelijk zoveel mogelijk let op mijn ecologische voetafdruk... Vervallen etenswaren verbruiken, zoveel mogelijk tweedehands kopen, geen vlees eten, alles te voet of met de trein, etc etc etc... Ik ben eigenlijk gewoon een fokkin hippie die z'n teveel aan geld verbrast aan bier 8)7
Ik ben precies het omgekeerde op het stukje "die z'n teveel aan geld verbrast aan bier" na.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_169724048
Exp date 01/2017. Lekker licht zuur, appeltjes, eik... Te dun qua body en 7.3%?.. Proeft als 4.5%...

Perfecte doordrinker voor in de zomer...

pi_169724123
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 14:34 schreef Seul het volgende:

[..]

Dit houdt helemaal geen steek. Wie of wat zegt dat ik 100% consequent moet zijn omdat ik vind dat een bedrijf zoals Inbev een gevaar betekent voor craftbier?.. Nogmaals: dat miljoenen mensen hun Leffe met plezier drinken, mooi zo... Maar moet nou bvb. een Goose Island overgenomen worden door hen?.. Boulevevard Brewing door Moortgat?.. Etc etc... Ik druk me misschien verkeerd als ik hun producten als "bocht" omschrijf... Een beter woord is misschien... producten... :) Er komt geen passie bij kijken, er is zeker oog voor een constante kwaliteit (=rendabiliteit), maar geen voor innovatie, verbetering van (dat) bier...

En i.v.m. het prijs/ kwaliteit debat: ik herhaal m'n mening nogmaals... Er zijn zeer veel goeie, goedkope bieren op de markt... DUUR BIER IS NIET PER SE GOED BIER!.. Wat ik uitgeef, of iemand anders uitgeeft aan bier, maakt niks uit... Maar als het de enige leidraad wordt, vooral als beer geek, dat stoort me... Dan ben je al even kortzichtig als ik :+
Niks moet, maar zo werkt het nou eenmaal in een commerciele economie. Kan je je heel erg over opwinden, of gewoon niet zeg maar. En prima dat jij zo'n levensstijl er op nahoudt, niks mis mee en zelfs prijzenswaardig. Maar dat hoef je imho niet zo op te dringen aan een ander. Gewoon een beetje leven en laten leven mensen.
  donderdag 23 maart 2017 @ 16:26:06 #36
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169724131
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 14:34 schreef Seul het volgende:

[..]

Dit houdt helemaal geen steek. Wie of wat zegt dat ik 100% consequent moet zijn omdat ik vind dat een bedrijf zoals Inbev een gevaar betekent voor craftbier?.. Nogmaals: dat miljoenen mensen hun Leffe met plezier drinken, mooi zo... Maar moet nou bvb. een Goose Island overgenomen worden door hen?.. Boulevevard Brewing door Moortgat?.. Etc etc... Ik druk me misschien verkeerd als ik hun producten als "bocht" omschrijf... Een beter woord is misschien... producten... :) Er komt geen passie bij kijken, er is zeker oog voor een constante kwaliteit (=rendabiliteit), maar geen voor innovatie, verbetering van (dat) bier...

En i.v.m. het prijs/ kwaliteit debat: ik herhaal m'n mening nogmaals... Er zijn zeer veel goeie, goedkope bieren op de markt... DUUR BIER IS NIET PER SE GOED BIER!.. Wat ik uitgeef, of iemand anders uitgeeft aan bier, maakt niks uit... Maar als het de enige leidraad wordt, vooral als beer geek, dat stoort me... Dan ben je al even kortzichtig als ik :+
Bocht was waarover ik viel. Het product is geen bocht. Het is goed en eerlijk. Het bedrijf misschien niet zo mooi... maar die brouwerijen die door ze worden overgenomen maken natuurlijk dezelfde monetaire beslissingen. Ze geven hun bedrijf graag op voor geld. Misschien stappen ze er snel uit bij InBev en gaan ze weer iets nieuws doen. Dan kan dat interessant zijn.

Vind overigens dat Moortgat vele beslissingen neemt die a-typisch zijn voor echte grote expansie-gerichte brouwerijen. Ik noemde al de lange tijd die ze nodig hebben om Duvel te maken en ook de positionering van Duvel.

Natuurlijk gaan we "craft-beer" explosie zien. Kijk maar eens bij Albert Heijn nu ten opzichte van AH 5 jaar geleden.... en het is nog maar net begonnen... de niche kunnen de grote bedrijven echter niet kapot maken... daarvoor zijn er teveel. Zoveel facings in de supermarkt kunnen Heineken, InBev & Friends niet krijgen. Het is nu al dringen in de bierschappen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_169724453
quote:
99s.gif Op donderdag 23 maart 2017 16:26 schreef XL het volgende:
Zoveel facings in de supermarkt kunnen Heineken, InBev & Friends niet krijgen.
In mijn winkel in ieder geval niet... :+
pi_169724581
Met dit weer vind ik een saison Dupont erg lekker. Weet iemand een zaak in Rotterdam die dat op de tap heeft?
pi_169724782
Saison Dupont en hun Bon Voeux zijn schoolvoorbeelden van fantastisch, spotgoedkoop, integer bier...
pi_169733936
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 09:51 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat mensen dit niet lekker zouden mogen vinden. Ik vind het alleen vreemd om zoiets triomfantelijk te delen in een groep die beer geeks heeft. Ik bedoel je zet er ook geen foto's op van 4 treetjes Schultenbrau, hoe lekker/vies het ook is.
Dat is wat genuanceerder :)

Maar wat Cyanide als LaPo zei kan ik mij in vinden.

Anyway, ik begrijp dat de storm hierover al is gaan liggen :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_169737686
Nieuw bocht!

Anchorage's Tide and the Takers, 18th Street's Imperial Blud, Three Floyds' Molten Mirror, Mikkeller's Monk's Brew Barrel Aged Raspberry, To Øl's Pineapple Express, en weer eens een Mikkeller's Brunch Weasel;

"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 24 maart 2017 @ 14:19:53 #42
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_169744808
Mooie bocht! Althans, degenen die ik ken. :)
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_169745244
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 13:52 schreef mckroket het volgende:
Kijk zo blaas je leven in een topic
Meer leven in de brouwerij dan bij het gelijknamige televisie programma!

Al met al was het wel een beetje een storm in een glas water (of bier?). Als mensen op normale wijze een vraag stellen, zoals in het vorige topic over tripels, worden er ook op normale wijze antwoorden gegeven, en dan is iedereen welkom, beginneling of ogenschijnlijk expert. De hoon ging meer over mensen die zichzelf BeerGeeks noemen en dan van de nieuwe Leffe al in vervoering raken. Dat is een beetje krom.

In 8 van de 10 cafés in Nederland is Leffe het meest exclusieve wat ze hebben als speciaalbier, en als je daar dan toevallig terecht komt ben ik toch blij dat het er is :)

En de term "homowater" is eens door iemand geïntroduceerd als een olifant in de porseleinkast, daarna is deze nog een paar keer herhaald als een soort geuzennaam (geuze naam?), dus ik denk dat Cyanide dat misschien verkeerd heeft geïnterpreteerd. Niks mis met IPA'tjes.
pi_169746695
Vanavond streekbierenfestival in Utrecht;

Deelnemende brouwerijen:
Brouwerij Maximus | Brouwerij De Leckere | Brouwerij Troost | Two Chefs Brewing| Brouwerij Muifel | Brouwerij Hommeles | Walhalla Craft Beer| Rock City Beers | vandeStreek-bier | Brouwerij de Molen | EemBier | Brouwerij Het Licht| BorrelNoot Brouwerij | Oersoep Brouwerij | The Sisters Brewery | Zevenstar| Brouwerij 't IJ | Brouwerij Jopen | Pontus Brewing | Gebrouwen door Vrouwen| De Dikke

Iemand een tip voor een goede Stout?
  Moderator vrijdag 24 maart 2017 @ 16:20:18 #45
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_169746825
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 16:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Vanavond streekbierenfestival in Utrecht;

Deelnemende brouwerijen:
Brouwerij Maximus | Brouwerij De Leckere | Brouwerij Troost | Two Chefs Brewing| Brouwerij Muifel | Brouwerij Hommeles | Walhalla Craft Beer| Rock City Beers | vandeStreek-bier | Brouwerij de Molen | EemBier | Brouwerij Het Licht| BorrelNoot Brouwerij | Oersoep Brouwerij | The Sisters Brewery | Zevenstar| Brouwerij 't IJ | Brouwerij Jopen | Pontus Brewing | Gebrouwen door Vrouwen| De Dikke

Iemand een tip voor een goede Stout?
Voor de goede stouts moet je vooral bij De Molen zijn.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 16:26:37 #46
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_169746935
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 16:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Voor de goede stouts moet je vooral bij De Molen zijn.
Absoluut. Al schijnt die Black Bastard van Muifel ook best aardig te zijn.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_169751391
Jongens: dit is fokkin GEWELDIG... Islay whiskey BA versie. Iets fruitiger en lichter dan Ardbeg, maar wel lekker peated. Vraag me af welke vaten ze gebruikten!..

pi_169751443
BA, is Bruichladdich
  Moderator vrijdag 24 maart 2017 @ 20:14:52 #49
45833 crew  Fogel
pi_169751567
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 12:21 schreef Seul het volgende:
Lekker:

[ afbeelding ]

Nog lekkerder: Ik kan niet wachten op de BA Lorelei (https://www.ratebeer.com/(...)-extra-maple/496247/)

[ afbeelding ]
Coconutception!

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_169751608
Thanx. Van waar heb je die info trouwens?.. Even snel gezocht, maar niks gevonden...

Fogel: *O*
  Moderator vrijdag 24 maart 2017 @ 20:19:58 #51
45833 crew  Fogel
pi_169751704
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 20:08 schreef Seul het volgende:
Jongens: dit is fokkin GEWELDIG... Islay whiskey BA versie. Iets fruitiger en lichter dan Ardbeg, maar wel lekker peated. Vraag me af welke vaten ze gebruikten!..

[ afbeelding ]
De weasel die ik onlangs had was op Ardbegvaten gerijpt. Heb toen voor de vorm daarna ook maar een glas Ardbeg gepakt.
Verbazingwekkend hoe ze zoveel smaak in bier kunnen krijgen, al haalde het natuulijk niet bij de single malt qua smaak.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_169751783
BA is afkorting voor de Bruichladdich​ distilleerderij.
Maar ze maken een unpeated en peated versie. De peated heet Port Charlotte vergelijkbaar met Ardbeg en Laphroaig.

Ik heb zelf van de Molen een paar BA s gehad en ook Clynelish van het Uiltje.
  Moderator vrijdag 24 maart 2017 @ 20:26:36 #53
45833 crew  Fogel
pi_169751895
BA is een afkorting voor Barrel Aged...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_169751907
Ja en van Bruichladdich
pi_169751985
Als ik zie Islay BA versie dan denk ik aan bruichladdich, Islay versie lijkt mij logisch dat het barrel aged is.
pi_169752014
Kan me vergissen maar dan slaat de BA aanduiding nergens op.
pi_169752135
Op het flesje staat "Aged in Islay whiskey barrels"... Vandaar mijn afkorting BA (barrel aged)...

Fogel: hoe wist jij dat de jouwe op Ardbeg gerijpt was?..
pi_169752194
Oké barrels , dan zouden het ook meerdere distilleerderijen kunnen zijn. Misschien wel 3 barrels van bijvoorbeeld Ardbeg, Laphroaig en Bruichladdich.
pi_169752243
Ja, dacht ik ook, aangezien ze geen specifieke naam opgaven...
pi_169752330
Ledaig, beetje de nieuwe Ardbeg heeft ook veel barrels afgestaan aan de bierbrouwerij, erg lekker.
pi_169772042
Ben nu best vaak in DeCaigny in Essen geweest en ook een keer in het Bierparadijs in Meer, maar is er nog een andere bierwinkel in België die de moeite waard is?

Diversiteit in biersoorten, groot assortiment en betaalbaarheid zijn dingen die belangrijk zijn.
  Moderator zaterdag 25 maart 2017 @ 20:11:27 #62
45833 crew  Fogel
pi_169772690
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 20:34 schreef Seul het volgende:
Op het flesje staat "Aged in Islay whiskey barrels"... Vandaar mijn afkorting BA (barrel aged)...

Fogel: hoe wist jij dat de jouwe op Ardbeg gerijpt was?..
Er zijn een paar details verdwenen die avond.... Maar dronk samen met mijn buurman (een whiskynerd) en zijn daarna Ardbeg gaan drinken omdat A) die daar het meest op leek of B) het ergens op de fles stond. We hebben voor de zekerheid ook wat andere Islays getest, vandaar zie eerste deel van mijn post :P
Ik kan de lege fles niet vinden helaas, dus kan geen zeker uitsluitsel bieden.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 25 maart 2017 @ 20:20:21 #63
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_169772916
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 19:43 schreef racerdkb het volgende:
Ben nu best vaak in DeCaigny in Essen geweest en ook een keer in het Bierparadijs in Meer, maar is er nog een andere bierwinkel in België die de moeite waard is?

Diversiteit in biersoorten, groot assortiment en betaalbaarheid zijn dingen die belangrijk zijn.
DeCaigny is in de grensstreek wel mijn favoriet. In Poppel (onder Tilburg) zit ook wat aardigs geloof ik. En voor het grove geweld zou je ook naar Gent (Hopduvel, Geers), Vichte (Deconinck) of de regio Brussel kunnen rijden.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_169782201
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 20:20 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

DeCaigny is in de grensstreek wel mijn favoriet. In Poppel (onder Tilburg) zit ook wat aardigs geloof ik. En voor het grove geweld zou je ook naar Gent (Hopduvel, Geers), Vichte (Deconinck) of de regio Brussel kunnen rijden.
Dankjewel. Die Bierhalle Deconinck staat nog wel op het lijstje maar komt helaas morgen niet uit qua openingstijden :P Dan wordt het gewoon DeCaigny. Sinds de verbouwing is het wel fijn vanbinnen.
pi_169796423
Prairie Vous Français. 3.9%. Niet slecht, niet goed.



Loon '16. Fenomenaal.



Buxton Double Axe... Armagnac BA... Barleywine-achtig... Zeer lekker...



[ Bericht 15% gewijzigd door Seul op 26-03-2017 19:40:52 ]
pi_169809065
https://drive.google.com/file/d/0B6lx4-aw4Jy1U3RNeGtLa3BCd2M/view

12 nieuwe Black Damnations op komst... Favorieten?.. Voor mij Talisman (Talisker) en Hollow (Lagavulin)... 25¤/ fles. Wie het hele rijtje wil, is flink gezien :)
  maandag 27 maart 2017 @ 11:07:52 #67
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_169809580
Ik heb nog nooit zo'n fles BD in het echt gezien.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_169810452
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 10:32 schreef Seul het volgende:
https://drive.google.com/file/d/0B6lx4-aw4Jy1U3RNeGtLa3BCd2M/view

12 nieuwe Black Damnations op komst... Favorieten?.. Voor mij Talisman (Talisker) en Hollow (Lagavulin)... 25¤/ fles. Wie het hele rijtje wil, is flink gezien :)
De Clynelish en Havana rum versie ben ik wel benieuwd naar.
¤ 25 zal de Belgisch prijs wel zijn, eerder richting ¤ 30-35 in Nederland.
Stop rockin' the boat.
pi_169810493
quote:
7s.gif Op maandag 27 maart 2017 11:07 schreef Tism het volgende:
Ik heb nog nooit zo'n fles BD in het echt gezien.. :)
Ik heb die met perzik laatst op, was verrassend goed eigenlijk

Maar al die stouts op Schotse whiskies vind ik niet zo'n succes
pi_169811432
Heb zelf bvb de eerste Black Mes nooit gedronken... Alleen Mocha Bomb en Nuptiale... En Coffee Club (denk 'k), maar die was volledig ge-infecteerd...

Calvados versie zal ook wel lekker zijn... Te veel keuze!..
pi_169812867
Heb de Kracht van de Nacht van Grutte Pier die vermengd is met Beerenburger. Orgineel vond ik al erg goed, dus ben wel benieuwd.
Van alles is weer waardeloos.
  maandag 27 maart 2017 @ 15:26:54 #72
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_169814563
quote:
7s.gif Op maandag 27 maart 2017 11:07 schreef Tism het volgende:
Ik heb nog nooit zo'n fles BD in het echt gezien.. :)
Ik ook niet. Veel over gehoord, nooit gezien (laat staan geproefd). Mocht ik er eentje tegenkomen, neem ik hem gegarandeerd mee. Bij voorkeur de Calvados, denk ik. :)
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_169815203
Kwam laatst Double Black nog tegen voor ¤110 :')
pi_169818096
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 16:03 schreef Saind het volgende:
Kwam laatst Double Black nog tegen voor ¤110 :')
haha heb er nog een paar. kopen?
ik heb ook nog een fles 2 en 4 staan, die schijnen geïnfecteerd te zijn. jippie..
pi_169818215
ik ga vandaag eens een speciaaltje opentrekken denk ik. ik zit te denken aan mogli of mogli bourbon.
pi_169818899
Alexander '16. Te zoet, maar vakkundig gemaakt. Gewoon lekker.



Chimay Tripel '13. Buitengewoon lekker, en mooiste schuimlaag sinds lang...

pi_169822450
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 18:34 schreef mckroket het volgende:

[..]

haha heb er nog een paar. kopen?
ik heb ook nog een fles 2 en 4 staan, die schijnen geïnfecteerd te zijn. jippie..
Geïnfecteerde kun je altijd ruilen bij de Struise.
Stop rockin' the boat.
pi_169824613
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 21:13 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Geïnfecteerde kun je altijd ruilen bij de Struise.
is gelukkig maar 2 uur heen en 2 uur terug :')
maar wist ik niet trouwens
ergens info over batches?
pi_169824651
die caldera mogli bourbon heb ik trouwens opengetrokken, prima bier, veel bourbon, maar niet echt super geweldig hoor.
pi_169824807
Hoi
pi_169824834
De blauwe (en rode) Gouden Carolus is deze week in de aanbieding bij Mitra, 5,24 euro per fles. Is die rode nog wat?
  maandag 27 maart 2017 @ 22:30:45 #82
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_169825177
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:21 schreef MCH het volgende:
De blauwe (en rode) Gouden Carolus is deze week in de aanbieding bij Mitra, 5,24 euro per fles. Is die rode nog wat?
Aardig, maar haalt het niet bij de blauwe.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_169825202
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 18:34 schreef mckroket het volgende:

[..]

haha heb er nog een paar. kopen?
ik heb ook nog een fles 2 en 4 staan, die schijnen geïnfecteerd te zijn. jippie..
Neh maar als je nog mooie lambiek hebt hou ik me aanbevolen ;)
pi_169825570
die rooie cuvee van de keizer vind ik echt een geniaal bier. ik houd helemaal niet meer van belgisch bier door al het geweld met de 'nieuwe' stijlen, maar heb me zo verbaasd over die rooie van 2 jaar oud. echt fantastisch.
pi_169825574
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:31 schreef Saind het volgende:

[..]

Neh maar als je nog mooie lambiek hebt hou ik me aanbevolen ;)
ik doe niet aan zuur :p
pi_169829452
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 22:21 schreef MCH het volgende:
Is die rode nog wat?
Zoals mckroket zei: jaartje of twee bewaren... Eén van de beste Belgische blonde bieren...
pi_169838628
Niet echt m'n ding...

pi_169844112
Nu een Jolly Roger van Gulpener en het Uiltje. Een dubbele IPA met Rode peper. Ik proef de peper wel maar er had iets meer pit in gemogen. Ik stem voor een versie met Carolina Reapers er in. Maar een lekker drinkbaar biertje voor in de zon.
pi_169848847
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:46 schreef hofferin het volgende:
Nu een Jolly Roger van Gulpener en het Uiltje. Een dubbele IPA met Rode peper. Ik proef de peper wel maar er had iets meer pit in gemogen. Ik stem voor een versie met Carolina Reapers er in. Maar een lekker drinkbaar biertje voor in de zon.
Raven Bone Hill's Jolly Roger uit de chili peper infused tap is inderdaad vele malen beter.
Van alles is weer waardeloos.
pi_169854557
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:46 schreef hofferin het volgende:
Nu een Jolly Roger van Gulpener en het Uiltje. Een dubbele IPA met Rode peper. Ik proef de peper wel maar er had iets meer pit in gemogen. Ik stem voor een versie met Carolina Reapers er in. Maar een lekker drinkbaar biertje voor in de zon.
ik was juist wel blij dat ze het redelijk beschaafd gehouden hadden.
Had eerder eens de pepperspray porter van het uiltje gehad, die was gewoon niet meer lekker door de peper. de jolly rogers is inderdaad gewoon lekker drinkbaar.
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  Moderator woensdag 29 maart 2017 @ 07:52:46 #91
45833 crew  Fogel
pi_169854618
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 maart 2017 20:46 schreef hofferin het volgende:
Nu een Jolly Roger van Gulpener en het Uiltje. Een dubbele IPA met Rode peper. Ik proef de peper wel maar er had iets meer pit in gemogen. Ik stem voor een versie met Carolina Reapers er in. Maar een lekker drinkbaar biertje voor in de zon.
Ik weet niet die in Nederland verkrijgbaar is, maar ik vond de midtfyns chili klaus ghost goed te drinken. Lekkerder dan de normale chili triple die ze maken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_169858579


Erg lekker.



niet voor herhaling vatbaar.
pi_169863825
Nieuwe To Ol (Nutcracker), Anagram, BA Bible Belt, Paradise, en wat MT.

pi_169865651
Lekker...

  woensdag 29 maart 2017 @ 17:57:43 #95
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_169865801
Ik heb 4 flesjes Aardnon 2009.. :)

Op een schaal van 1 t/m 10, hoe zuur is dat spul?.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_169867495
Drie.
  woensdag 29 maart 2017 @ 19:46:32 #97
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_169868373
3 is goed.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
  woensdag 29 maart 2017 @ 21:14:21 #98
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_169871178
Vlaams Oud Bruin is nooit zo verschrikkelijk zuur, toch? :)
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_169878447
Tenzij het door Crooked Stave gemaakt wordt... :o
pi_169878604
Ik heb weer eens bijgelezen ^^,

Even rete druk gehad met bottelen, labelen en meer van die dingen voor een evenement over een tijdje.
Vandaag de eerste proeverij (in BoZ) voor onze kleine brouwerij. Ik lig er wakker van :') (vandaar ook het kunnen bijlezen)
Niet van spanning of zo, maar van enthousiasme :D
Maar daar ook nog een boel voorbereiding voor gedaan. Met toch wel toppunt tekstschrijven voor de mannen en met manlief alle 6 de bieren nog eens testen :P en afsluiten met een caramelbiertje van kees (meem ik te hebben onthouden). Flink brak geweest, want normaliter drink ik niet zoveel door en na elkaar :')

Maar ik ga weer pogen het beter bijhouden hier.

BG vind ik zelf wel grappig om zo nu en dan bij te lezen. De swaps vond ik dan, persoonlijk, irritant om non stop voorbij te zien komen. Maar snap wel dat je dat daar ook post :)
En zo ook de makkelijk verkrijgbare biertjes posts.

Mijn smaak is door de jaren heen ook veranderd. Waar ik vroeger graag HJ of jupiler in de kroeg dronk zoek ik nu ook stevigere bieren die ik toendertijd echt niet te nassen zou hebben gevonden.
Maakt allemaal geen drol uit wat een ander ervan vindt zolang je er maar zelf plezier aan beleefd ;)
Schudden voor gebruik
pi_169880624
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 07:15 schreef Stippelrientje het volgende:
Ik heb weer eens bijgelezen ^^,

Even rete druk gehad met bottelen, labelen en meer van die dingen voor een evenement over een tijdje.
Vandaag de eerste proeverij (in BoZ) voor onze kleine brouwerij. Ik lig er wakker van :') (vandaar ook het kunnen bijlezen)
Niet van spanning of zo, maar van enthousiasme :D
Maar daar ook nog een boel voorbereiding voor gedaan. Met toch wel toppunt tekstschrijven voor de mannen en met manlief alle 6 de bieren nog eens testen :P en afsluiten met een caramelbiertje van kees (meem ik te hebben onthouden). Flink brak geweest, want normaliter drink ik niet zoveel door en na elkaar :')

Wat voor bieren brouwen jullie en waar zijn ze te proeven?
Stop rockin' the boat.
pi_169882698
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:29 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Wat voor bieren brouwen jullie en waar zijn ze te proeven?
Voor nu een makkelijk en toegankelijke tarweblond. 6,6% EBC 11 EBU 16
Beetje setting denken aan bbqen, met maten in de zon op een terras.. fijne wegdrinker. Hopen die op het vat te krijgen :)
Zachte dubbel met eigen smaak daar komt ook een speciale editie van op eikenhout gerijpt. Maar we zijn nog niet uit aan hoeveel dagen rijping. 7,3%, 22 EBC, 23 EBU
Twee trippels8,6% 7 EBC 22 EBU en 8,3 % 7 EBC, 23 EBU
Barley wine 11,1% 110 EBC, 46 EBU
En een ipa. 6,7%, 25 EBC, 55 EBU


We zijn nog een recept aan het fine tunen voor een porter en een bier speciaal voor de trouwerij van een maat O+

We zijn bijna in het schap te vinden. Dat zal eerst in gemeente moerdijk zijn en hopelijk ook snel afspraken te maken in de bierwinkel van BoZ. Zitten op de laatste stempels van de gemeente te wachten daarvoor.

Maar vanavond dus bij Streek eet en drinklokaal in Bergen op Zoom. :)

[ Bericht 6% gewijzigd door Stippelrientje op 30-03-2017 13:37:14 ]
Schudden voor gebruik
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:52:15 #103
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169885483
Wat is een goede lentebok die ook nog makkelijk te verkrijgen is?
UI Made bij VanilleKwark.
pi_169885504
quote:
14s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:52 schreef RingBewoner het volgende:
Wat is een goede lentebok die ook nog makkelijk te verkrijgen is?
Persoonlijk vind ik die van Gulpener en Emelisse wel lekker doordrinkbaar.
Weet niet waar je vandaan komt? Zulke biertjes zijn bij lokale brouwerijen altijd wel populair, heb altijd wat uit Leiden liggen van Brouwerij Pronck.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 30 maart 2017 @ 14:56:47 #105
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169885545
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:54 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik die van Gulpener en Emelisse wel lekker doordrinkbaar.
Weet niet waar je vandaan komt? Zulke biertjes zijn bij lokale brouwerijen altijd wel populair, heb altijd wat uit Leiden liggen van Brouwerij Pronck.
Groningen. Gulpener hoor ik meer over.

Overigens weet ik het al, de bok van Bax schijnt goed te zijn.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_169885597
quote:
14s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:52 schreef RingBewoner het volgende:
Wat is een goede lentebok die ook nog makkelijk te verkrijgen is?
Jopen is de enige goede.
pi_169887690
Van t IJ de Paasij. Verschillende keren al tegengekomen dus moet te doen zijn. Voor mij met afstand t beste.

Nog niet genoemd en ook oke: Texels Springtij.
pi_169888542
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 17:04 schreef Nighthawk88 het volgende:
Van t IJ de Paasij. Verschillende keren al tegengekomen dus moet te doen zijn. Voor mij met afstand t beste.

Nog niet genoemd en ook oke: Texels Springtij.
Texels, mwoah.

Natte gijt heeft wel een goeie
pi_169889625
Zuurtjes zuurtjes zuurtjes...

  donderdag 30 maart 2017 @ 18:46:08 #110
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_169889828
Ook nog niet benoemd hier: Tommie Sjef op Borefts. _O_
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_169890092
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:46 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Ook nog niet benoemd hier: Tommie Sjef op Borefts. _O_
Vind ik leuk
pi_169890302
En over lentebok nog, boskeun
pi_169890410
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 19:14 schreef Saind het volgende:
En over lentebok nog, boskeun
Die zijn wel erg lekker.
Stop rockin' the boat.
  Moderator donderdag 30 maart 2017 @ 19:21:58 #114
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_169890425
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 19:14 schreef Saind het volgende:
En over lentebok nog, boskeun
Is dat een lentebok?
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  donderdag 30 maart 2017 @ 19:25:38 #115
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_169890508
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 19:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Is dat een lentebok?
Wist ik ook niet. If so, absolutely the best.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_169890722
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 17:45 schreef Saind het volgende:

[..]

Texels, mwoah.

Natte gijt heeft wel een goeie
Gijtebok is inderdaad lekker. Wel dermate hoppig dat ik t niet echt meer op een lentebok vind lijken.
pi_169891025
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 19:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Is dat een lentebok?
Dunno paasbier iig
pi_169892383
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 19:14 schreef Saind het volgende:
En over lentebok nog, boskeun
Goed verkrijgbaar was de vraag :)
pi_169892442
Is Zythos Leuven leuk?
pi_169899289
Bier proeverij was tof. Leuke afspraken bij kunnen maken.
Binnenkort (binnen een maand) daar en in de buurt verkrijgbaar ^^,

Ook zijn we gevraagd om op een bierfestival te komen staan O+
Ik zal morgen eens wat fotootjes plaatsen als dat gewaardeerd word.

Fijne nacht allen.
Schudden voor gebruik
  vrijdag 31 maart 2017 @ 03:18:26 #121
438851 Oldground
El Poderoso
pi_169899358
quote:
14s.gif Op donderdag 30 maart 2017 14:52 schreef RingBewoner het volgende:
Wat is een goede lentebok die ook nog makkelijk te verkrijgen is?
Dead Guy Ale van Rogue vond ik ook goed. Just in Beer heeft die staan.
Van alles is weer waardeloos.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 06:52:30 #122
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_169899520
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 02:28 schreef Stippelrientje het volgende:
Bier proeverij was tof. Leuke afspraken bij kunnen maken.
Binnenkort (binnen een maand) daar en in de buurt verkrijgbaar ^^,

Ook zijn we gevraagd om op een bierfestival te komen staan O+
Ik zal morgen eens wat fotootjes plaatsen als dat gewaardeerd word.

Fijne nacht allen.
Leuk om te horen dat het zo geslaagd is! Foto's altijd goed. :)
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_169900077
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 20:43 schreef MCH het volgende:
Is Zythos Leuven leuk?
Vorig jaar geweest met wat vrienden. Vond het met name druk. Wel veel bier te proeven waaronder ook enkele goede, wel enkel Belgisch dacht ik. Vond ook de loods waar het in is niet veel sfeer uitstralen. Resumé, leuk voor een keer maar er zijn gezelligere / leukere festivals naar mijn mening....
  vrijdag 31 maart 2017 @ 11:19:37 #124
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_169902345
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 03:18 schreef Oldground het volgende:

[..]

Dead Guy Ale van Rogue vond ik ook goed. Just in Beer heeft die staan.
Die winkel kende ik nog niet. Goede tip, dankje.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_169904079
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 08:29 schreef Rvhkd het volgende:

[..]

Vorig jaar geweest met wat vrienden. Vond het met name druk. Wel veel bier te proeven waaronder ook enkele goede, wel enkel Belgisch dacht ik. Vond ook de loods waar het in is niet veel sfeer uitstralen. Resumé, leuk voor een keer maar er zijn gezelligere / leukere festivals naar mijn mening....
Zo'n indruk kreeg ik al toen ik de website opende. Wel goedkoop festival, vooral als je muntjes groot inslaat.
pi_169904318
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 12:18 schreef Stippelrientje het volgende:
Streek eet en drinklokaal
ik werk 100 meter van die tent. grappig.
pi_169905635
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 20:43 schreef MCH het volgende:
Is Zythos Leuven leuk?
Voor die bierlijst moet je alvast niet gaan, niet veel bijzonders... Zou eigenlijk alleen van Boon de oude en jonge lambiek willen proeven...
  vrijdag 31 maart 2017 @ 15:42:49 #128
438851 Oldground
El Poderoso
pi_169906749
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 11:19 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Die winkel kende ik nog niet. Goede tip, dankje.
Ook pas net open. Kwam er dankzij iemand in dit forum achter. ;)
Van alles is weer waardeloos.
pi_169907325
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 18:46 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Ook nog niet benoemd hier: Tommie Sjef op Borefts. _O_
Goede zaak; ik ben hem al op het Oersoep festival tegengekomen (2x); dat was mijn eerste kennismaking met zijn bieren. Dat hij voor Borefts wordt gevraagd is wel een soort van erkenning.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 17:41:07 #130
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_169908692
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 16:14 schreef drexciya het volgende:

[..]

Goede zaak; ik ben hem al op het Oersoep festival tegengekomen (2x); dat was mijn eerste kennismaking met zijn bieren. Dat hij voor Borefts wordt gevraagd is wel een soort van erkenning.
Die erkenning had hij wat mij betreft al (veel aandacht van landelijke media, bieren steeds in no-time uitverkocht), maar absoluut een mooie zaak. :)
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_169909582
BA Bible Belt. Of zoals Blackadder het zou zeggen: I believe the term I'm looking for rhymes with clucking bell...

pi_169919710
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 06:52 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Leuk om te horen dat het zo geslaagd is! Foto's altijd goed. :)
nog niet aan toegekomen. Morgen even voor zitten :)
Schudden voor gebruik
pi_169919732
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 13:22 schreef mckroket het volgende:

[..]

ik werk 100 meter van die tent. grappig.
ik had al eens boz aan jou gelinkt (weet even niet meer waarom :@ )

Maar grappig idd! Bierwinkel in de gaten houden daar ;)
Schudden voor gebruik
pi_169920052
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_169927929
Lekker!..

pi_169930593
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 02:01 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

ik had al eens boz aan jou gelinkt (weet even niet meer waarom :@ )

Maar grappig idd! Bierwinkel in de gaten houden daar ;)
DÉ bierwinkel of de vinotake?

weet er overigens niets meer van :$
pi_169932817
Weihenstephaner Kristal Weizenbock, Erg lekker. Zeer fris en iets wat zoet. Lijkt wat op een Blond bier qua smaak.
  zaterdag 1 april 2017 @ 21:39:00 #138
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_169934219
Lekker dit. Veel framboos en dus erg fruitig, maar tegelijkertijd ook goed gehopt en daarmee best wel aangenaam.

NAC Breda
Rèsbaarge
  zaterdag 1 april 2017 @ 22:14:30 #139
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_169935226
Later op de avond, ook erg goed. :)

NAC Breda
Rèsbaarge
pi_169936505
Eens naar een andere winkel gegaan en het volgende gevonden;

Prairie's Funky Gold Citra, Kees' East India-Style Porter, Dieu du Ciel's Disco Soleil, voor de vrouw Original Sin's Cherry Tree en Apricot cider, Crispin's Bourbon Char;



To Øl's Jule Mælk, Boys Don't Cry Over Spilled Milk, Fuck Art - The Heathens Are Coming, en Dangerously Close to Stupid, Mikkeller's Hallo Ich Bin Ein Berliner Weisse Passion Fruit, Evil Twin's Sanguinem Aurantiaco, en 2x To Øl's Sur Citra om Seul na te doen.



[ Bericht 0% gewijzigd door OMG op 01-04-2017 23:23:19 ]
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 2 april 2017 @ 13:19:08 #141
438851 Oldground
El Poderoso
pi_169944065
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 16:35 schreef Seul het volgende:
Lekker!..

[ afbeelding ]
Vet glas! ^O^
Van alles is weer waardeloos.
pi_169976555
JJ IV saison. Heerlijk.



Dulle Teve. Tsja... Dolle Brouwers fanboy dussssss...

pi_169992272
Gaan er nog mensen naar Lammetjesdag in Haarlem 16 april?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_170001499
Batch 12/2016. Heerlijk!..

pi_170013398
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 18:52 schreef mckroket het volgende:

[..]

DÉ bierwinkel of de vinotake?

weet er overigens niets meer van :$
halsterweg is dat volgens mij (uit mijn hoofd)
Schudden voor gebruik
pi_170015619
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 09:15 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

halsterweg is dat volgens mij (uit mijn hoofd)
ja die heet de bierwinkel idd.
pi_170015980
Bij de vinotake kan je nu via de mail de 13 nieuwe black damnations reserveren voor 300 euro. Hele scherpe prijs moet ik zeggen. ik heb er over na gedacht, en ik sla toch maar over. Als ik bedenk dat ik 300 euro meeneem naar de caigny, dan kan ik veeel meer (bewezen) geweldige stouts kopen. Nu is dat nog maar de vraag met al die telleurstellingen van de afgelopen tijd.
Overigens, klopt het dat deze bd series enkel op vaten zijn gerijpt, waar de eerste serie nog wel eens andere toevoegingen en mengelingen waren?
pi_170016176
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 11:44 schreef mckroket het volgende:
Bij de vinotake kan je nu via de mail de 13 nieuwe black damnations reserveren voor 300 euro. Hele scherpe prijs moet ik zeggen. ik heb er over na gedacht, en ik sla toch maar over. Als ik bedenk dat ik 300 euro meeneem naar de caigny, dan kan ik veeel meer (bewezen) geweldige stouts kopen. Nu is dat nog maar de vraag met al die telleurstellingen van de afgelopen tijd.
Overigens, klopt het dat deze bd series enkel op vaten zijn gerijpt, waar de eerste serie nog wel eens andere toevoegingen en mengelingen waren?
Jep. Een hele lading vaten, vooral whisky, en dan nog twee op rum en een calvados.
pi_170017357
ik had gisteren zo`n liquid confidence op, geniaal biertje blijft dat.
ook zo`n prairie bomb!. die blijft echt een van mn favorieten. zo veel smaak, zo veel dimensies. beter dan het beste struise bier imo. had eergister weer eens een cuvee delphinetje op, heerlijk spul, maar die bomb! sloopt hem.
maar het is net waarvan je houd, ben erachter gekomen dat peated niet helemaal mijn dingetje is. ook als vat niet. het overheerst te vaak. ik heb liever iets van koffie/vanille/chocolade of rum of bourbon. en dan een stevige koffie bitterheid. damn, ik krijg er dorst van.
ff een biertje klaarzetten voor vanavond.. ik denk een liquid confidential.. (rhum barrel aged!)
pi_170017803
Liquid Confidence!.. Prairie Bomb!.. Koffiebommen!.. mckroket: dat je niet van zuur en geturfd bier houdt, vergeef ik je :)

Ik doe binnenkort deze open, denk dat ie wel iets voor jou zal zijn: https://www.ratebeer.com/(...)-of-the-dead/312152/

Deze trouwens onderweg naar me, yippie: https://www.ratebeer.com/(...)edy--kochere/499995/
pi_170017916
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 13:26 schreef Seul het volgende:
Liquid Confidence!.. Prairie Bomb!.. Koffiebommen!.. mckroket: dat je niet van zuur en geturfd bier houdt, vergeef ik je :)

Ik doe binnenkort deze open, denk dat ie wel iets voor jou zal zijn: https://www.ratebeer.com/(...)-of-the-dead/312152/

Deze trouwens onderweg naar me, yippie: https://www.ratebeer.com/(...)edy--kochere/499995/
Heb nog nooit een stout of porter op van HF eigenlijk, maar hun saisons :9~ Vooral Arthur is goddelijk
  Moderator woensdag 5 april 2017 @ 13:42:03 #152
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_170018133
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 13:03 schreef mckroket het volgende:
ik had gisteren zo`n liquid confidence op, geniaal biertje blijft dat.
ook zo`n prairie bomb!. die blijft echt een van mn favorieten. zo veel smaak, zo veel dimensies. beter dan het beste struise bier imo. had eergister weer eens een cuvee delphinetje op, heerlijk spul, maar die bomb! sloopt hem.
maar het is net waarvan je houd, ben erachter gekomen dat peated niet helemaal mijn dingetje is. ook als vat niet. het overheerst te vaak. ik heb liever iets van koffie/vanille/chocolade of rum of bourbon. en dan een stevige koffie bitterheid. damn, ik krijg er dorst van.
ff een biertje klaarzetten voor vanavond.. ik denk een liquid confidential.. (rhum barrel aged!)
Prairie Bomb ^O^

Heb eigenlijk wel dezelfde ervaring m.b.t. peated. Overheerst inderdaad nogal, op een storende manier. Hoewel ik toch nog een paar peated stouts in huis heb, om te kijken of ik het misschien toch nog beter ga leren waarderen. Maar doe mij voorlopig inderdaad ook maar liever wat koffie en vanille. Bourbon barrel aged, bijna altijd goed.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_170018441
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 13:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Prairie Bomb ^O^

Heb eigenlijk wel dezelfde ervaring m.b.t. peated. Overheerst inderdaad nogal, op een storende manier. Hoewel ik toch nog een paar peated stouts in huis heb, om te kijken of ik het misschien toch nog beter ga leren waarderen. Maar doe mij voorlopig inderdaad ook maar liever wat koffie en vanille. Bourbon barrel aged, bijna altijd goed.
Bourbon is ook eigenlijk altijd lekkerder dan Schotse whisky imo. Waar die die liefde voor Calvados vaten vandaan komt is me ook niet helemaal duidelijk. Zie je toch wel vaker maar kan me toch niet voorstellen dat mensen daar echt warm van worden

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2017 13:56:56 ]
pi_170018851
Bedoel je op bourbon gerijpt bier dat lekkerder is, of dat bourbon lekkerder is?.. Geef mij maar een goed geturfd biertje!..

Op calvados gerijpt bier is toch geniaal man!.. Apple Brandy Noir, bijvoorbeeld!.. Of de La Buteuse Brassin Spéciale!.. Mmmmmm...

Deze moet trouwens ook binnenkort open (mijn fles is wel 9.5%):

https://www.ratebeer.com/(...)-barrel-aged/347456/
pi_170018973
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 14:18 schreef Seul het volgende:
Bedoel je op bourbon gerijpt bier dat lekkerder is, of dat bourbon lekkerder is?.. Geef mij maar een goed geturfd biertje!..

Op calvados gerijpt bier is toch geniaal man!.. Apple Brandy Noir, bijvoorbeeld!.. Of de La Buteuse Brassin Spéciale!.. Mmmmmm...

Deze moet trouwens ook binnenkort open (mijn fles is wel 9.5%):

https://www.ratebeer.com/(...)-barrel-aged/347456/
Dat op bourbon gerijpt altijd beter is

Zo drinken is Whisky wel beter imo
pi_170019116
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 13:42 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Prairie Bomb ^O^

Heb eigenlijk wel dezelfde ervaring m.b.t. peated. Overheerst inderdaad nogal, op een storende manier. Hoewel ik toch nog een paar peated stouts in huis heb, om te kijken of ik het misschien toch nog beter ga leren waarderen. Maar doe mij voorlopig inderdaad ook maar liever wat koffie en vanille. Bourbon barrel aged, bijna altijd goed.
ik drink het ook wel hoor. vind het ook niet vies, gewoon minder lekker. als whisky zelf vind ik het wel wat hebben,maar dan sip je het maar he. nu drink je 33cc van dat spul weg. iemand nog een goede imperial stout die goed verkrijgbaar is aan te bevelen?
pi_170019138
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 14:18 schreef Seul het volgende:
Bedoel je op bourbon gerijpt bier dat lekkerder is, of dat bourbon lekkerder is?.. Geef mij maar een goed geturfd biertje!..

Op calvados gerijpt bier is toch geniaal man!.. Apple Brandy Noir, bijvoorbeeld!.. Of de La Buteuse Brassin Spéciale!.. Mmmmmm...

Deze moet trouwens ook binnenkort open (mijn fles is wel 9.5%):

https://www.ratebeer.com/(...)-barrel-aged/347456/
klinkt aardig gek
  woensdag 5 april 2017 @ 14:53:02 #158
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_170019523
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 14:31 schreef mckroket het volgende:

[..]

ik drink het ook wel hoor. vind het ook niet vies, gewoon minder lekker. als whisky zelf vind ik het wel wat hebben,maar dan sip je het maar he. nu drink je 33cc van dat spul weg. iemand nog een goede imperial stout die goed verkrijgbaar is aan te bevelen?
Laugar - Braskadi
Ghost Brewing - Midnight Oil
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_170022848
Die Midnight Oil overtuigde mij toch geen 100%...

Als ik er één moet aanraden die wel nog te vinden is (alhoewel waarschijnlijk vooral online), is het de Single Barrel Rain Shadow...
  woensdag 5 april 2017 @ 17:56:52 #160
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_170023174
Eindelijk eens een paar flessen Fantome Ghost kunnen bemachtigen. Erg benieuwd naar. :)
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_170024010
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 17:35 schreef Seul het volgende:
Die Midnight Oil overtuigde mij toch geen 100%...

Als ik er één moet aanraden die wel nog te vinden is (alhoewel waarschijnlijk vooral online), is het de Single Barrel Rain Shadow...
Die heb ik klaar staan voor een dezer dagen. Zeer benieuwd.
pi_170024072
Ik heb Fantôme saison (geb 02/'17), Magic Ghost (01/'17), en Dark White (12/'16) gekocht, 2 flessen elk, de nieuwste batches... Ook zeer benieuwd... Dark White was alvast zeer lekker...
  Moderator woensdag 5 april 2017 @ 18:40:44 #163
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_170024106
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 17:35 schreef Seul het volgende:
Die Midnight Oil overtuigde mij toch geen 100%...

Als ik er één moet aanraden die wel nog te vinden is (alhoewel waarschijnlijk vooral online), is het de Single Barrel Rain Shadow...
Die Single Barrel Rain Shadow probeerde ik laatst te kopen, maar toen kreeg ik de normale Rain Shadow thuis. :{

Zwaar leven.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 5 april 2017 @ 18:45:58 #164
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_170024223
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 18:39 schreef Seul het volgende:
Ik heb Fantôme saison (geb 02/'17), Magic Ghost (01/'17), en Dark White (12/'16) gekocht, 2 flessen elk, de nieuwste batches... Ook zeer benieuwd... Dark White was alvast zeer lekker...
Die andere blijven ook goed, maar MG had ik nog nooit op. :@
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_170024317
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 18:40 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Die Single Barrel Rain Shadow probeerde ik laatst te kopen, maar toen kreeg ik de normale Rain Shadow thuis. :{

Zwaar leven.
Ik heb 'tzelfde meegemaakt... Waar heb je ze besteld???
  Moderator woensdag 5 april 2017 @ 18:56:13 #166
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_170024471
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 18:50 schreef Seul het volgende:

[..]

Ik heb 'tzelfde meegemaakt... Waar heb je ze besteld???
Etre Gourmet.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_170024759
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 18:45 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Die andere blijven ook goed, maar MG had ik nog nooit op. :@
MG is echt godenbier
pi_170025094
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 18:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Etre Gourmet.
Dat is zo bizar!!! Ik was een uur geleden op EG aan het kijken, en zag dat ze de BA Rain Shadow foutief hadden omschreven als 10% zijnde... Zelfde fout als de (Nederlandse) winkel waar ik ze kocht...
pi_170025150
Ok, ik heb het hen trouwens even gemeld... Had jij hen ook al gecontacteerd, R_R?..
  Moderator woensdag 5 april 2017 @ 19:35:56 #170
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_170025517
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 19:22 schreef Seul het volgende:
Ok, ik heb het hen trouwens even gemeld... Had jij hen ook al gecontacteerd, R_R?..
Nee, nog niet gedaan. Wist niet echt of ik er nou echt moeilijk over moest gaan doen, aangezien ik de fout ook wel weer kon begrijpen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_170026172
Tsja... Als je dan nog de Rain Shadow van 2015 zou krijgen, die 12% is en 30% beter dan de 2016 versie van 10%... :{w
pi_170028582
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 19:58 schreef Seul het volgende:
Tsja... Als je dan nog de Rain Shadow van 2015 zou krijgen, die 12% is en 30% beter dan de 2016 versie van 10%... :{w
dat zijn een heleboel procenten zeg
pi_170034151
ik heb een black baal opengetrokken. wat een raar bier :S black triple ipa met koffie van 14%. maar wel lekker. en zo door drinkbaar..
pi_170034224
Klinkt goor.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_170034260
het is iets aparts
vies niet. kan het eigenlijk niet beschrijven. maar ik voel hem wel :P
pi_170034280
IPAs met koffie vind ik weinig aan, en van black IPAs heb ik soms het idee dat een brouwerij een smerige grap aan het uithalen is, dus vandaar. :P. Heb er maar een paar op die ik lekker vond.

Zie trouwens net op untappd dat er een stel core badges bij zijn gekomen, waarvan 1 voor black IPAs. Die zal dus enorm langzaam gaan.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_170034287
die ongein zegt me allemaal niks :p
pi_170034653
Houd er wel van, een lekkere Black IPA. Zeker Imperial Black IPAs. Met name In The Dark We Live van Tempest kon me erg bekoren.
Black Malts & Body Salts van To Øl was ook genieten. Buxton Imperial Black is ook erg lekker.

Naparbier Back in Black of Brewdog Black Hammer gaat er ook wel in. Black IPAs komen er nog wel in!
pi_170035082
Black Malts & Body Salts van To Øl => de reden waarom ik hun Black Baal toch gekocht heb... En omdat ik toen net seizoen 2 van Ash vs Evil aan het kijken was... :@
pi_170035275
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 02:34 schreef OMG het volgende:

Zie trouwens net op untappd dat er een stel core badges bij zijn gekomen, waarvan 1 voor black IPAs. Die zal dus enorm langzaam gaan.
Haha 2 badges voor Dark IPA's zelfs. Beetje raar, helemaal omdat ze niet retro active zijn.
Naja.

Meer zuipen dus. Dit weekend maar een Sooty Otter opentrekken.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_170035579
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 19:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Nee, nog niet gedaan. Wist niet echt of ik er nou echt moeilijk over moest gaan doen, aangezien ik de fout ook wel weer kon begrijpen.
quote:
Hi Eli,

Thank you for the note about the ABV, it has been corrected.
I am sorry to hear about the error on your friend's order. Please ask him to
get in contact woth us so we can fix this.

Cheers,
Jonathan
  donderdag 6 april 2017 @ 11:09:22 #182
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_170037563
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 07:13 schreef Nighthawk88 het volgende:
Houd er wel van, een lekkere Black IPA. Zeker Imperial Black IPAs. Met name In The Dark We Live van Tempest kon me erg bekoren.
Black Malts & Body Salts van To Øl was ook genieten. Buxton Imperial Black is ook erg lekker.

Naparbier Back in Black of Brewdog Black Hammer gaat er ook wel in. Black IPAs komen er nog wel in!


.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_170043137
Had anderhalve week geleden de Magic Ghost naast een St. Lamvinus, maatje geloofde niet dat er groen bier was :-)

Magic Ghost was lekker, St. Lamvinus fenomenaal....

  donderdag 6 april 2017 @ 16:40:13 #184
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_170044168
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 15:50 schreef Rvhkd het volgende:
Had anderhalve week geleden de Magic Ghost naast een St. Lamvinus, maatje geloofde niet dat er groen bier was :-)

Magic Ghost was lekker, St. Lamvinus fenomenaal....

[ afbeelding ]
:D

Overigens houd ik ook wel van een Black IPA op zijn tijd. Zoals ik bijna alle biersoorten wel kan waarderen. Oke, op radlers, mierzoete fruitbieren en ciders na dan.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_170048601
Droge ciders trek 'k wel... Maar die zijn moeilijk te vinden...
pi_170057064
vandaag is de liquid confidential rhum barrel aan de beurt. minder spice dan het origineel, dat is wel jammer, die was namelijk perfect. sterker nog, ik denk niet dat ik hem blind zou waarnemen. wel een goede toevoeging van de rum. al met al blijft to ol misschien wel mijn favoriete merk.
pi_170058237
quote:
1s.gif Op donderdag 6 april 2017 16:40 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

:D

Overigens houd ik ook wel van een Black IPA op zijn tijd. Zoals ik bijna alle biersoorten wel kan waarderen. Oke, op radlers, mierzoete fruitbieren en ciders na dan.
Als je een keer bij de Kaapse Brouwers/Fenix Food Factory bent, proef eens wat goede ciders (niet die zoete meuk) bij de buurman http://www.cidercider.nl/ Je kunt altijd een klein beetje voorproeven daar.

Ik kan goede ciders zeker waarderen, zeker als het straks richting de zomer gaat.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 20:00 schreef Seul het volgende:
Droge ciders trek 'k wel... Maar die zijn moeilijk te vinden...
http://www.cidercider.nl/winkel/
Stop rockin' the boat.
pi_170058901
^Bedankt voor de link man!.. Deze zou ook top moeten zijn:

https://www.calvados-boutique.com/en/5-cider
pi_170059440
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 09:38 schreef Seul het volgende:
^Bedankt voor de link man!.. Deze zou ook top moeten zijn:

https://www.calvados-boutique.com/en/5-cider
Die zal ik eens in de gaten houden als ik ze tegenkom.
Stop rockin' the boat.
  Moderator vrijdag 7 april 2017 @ 13:20:03 #190
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_170062673
quote:
0s.gif Op donderdag 6 april 2017 09:29 schreef Seul het volgende:

[..]

[..]

^O^

Heb een bericht gestuurd.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 7 april 2017 @ 14:39:37 #191
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_170064270
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 08:47 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Als je een keer bij de Kaapse Brouwers/Fenix Food Factory bent, proef eens wat goede ciders (niet die zoete meuk) bij de buurman http://www.cidercider.nl/ Je kunt altijd een klein beetje voorproeven daar.

Ik kan goede ciders zeker waarderen, zeker als het straks richting de zomer gaat.

[..]

http://www.cidercider.nl/winkel/

Thanks voor de tip, misschien toch eens doen. :)
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_170066847
Re-stock Oerbier Special Reserva. 18x 2013, 18x 2012.

pi_170067659
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 16:44 schreef Seul het volgende:
Re-stock Oerbier Special Reserva. 18x 2013, 18x 2012.

[ afbeelding ]
:{
pi_170067921
Geruild met een Nederlander. Dus: w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/ w/
pi_170069193
Niet de beste Prairie maar hey: zeker niet slecht!..

  Moderator / Redactie Sport zaterdag 8 april 2017 @ 09:58:20 #196
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_170082293
Dutch Beer Challenge de winnaars
quote:
Alle winnaars van 2017:
Categorie Blond: Pils
Gold Chateau Neubourg (Netherlands) Brewed by Gulpener Bierbrouwerij
Silver Brouwers Pilsener (Netherlands) Owned by Albert Heijn
Bronze Alfa Edel Pils (Netherlands) Brewed by Alfa Brouwerij.

Categorie Blond: Saison
Silver Datisandere Koekoek (Netherlands) Owned by Bird Brewery
Bronze Hoop Waterwolf (Netherlands) Brewed by Brouwerij Hoop
Bronze Thierry Sauvage (Netherlands) Brewed by Kompaan

Categorie Blond: Licht blond
Gold Noordtsingle (Netherlands) Brewed by Brouwerij Noordt
Silver Lamme Goedzak (Netherlands) Brewed by Scheldebrouwerij
Bronze Bondgenoot (Netherlands) Brewed by Kompaan

Categorie Blond: Blond-/Meibock
Gold Jopen Lentebier (Netherlands) Brewed by Jopenkerk B.V.
Silver ReuZ Lentebock (Netherlands) Owned by Reuzenbieren BV
Silver Toewijding (Netherlands) Owned by Van Moll Eindhoven BV

Categorie Blond: Zwaar blond
Gold Thai Thai (Netherlands) Brewed by Oedipus Brewing
Silver Pinksterdrie (Netherlands) Owned by Brouwerij 1573
Bronze DAVO Tripel (Netherlands) Owned by DAVO Bieren

Categorie Amber Ale: Pale ale/Speciale Belge
Gold Texels Skuumkoppe (Netherlands) Brewed by texelse Bierbrouwerij BV
Silver Hop & Liefde (Netherlands) Brewed by Brouwerij De Molen
Bronze Flink (Netherlands) Brewed by Brouwerij ‘t IJ

Categorie Amber Ale: IPA
Silver De Rumoerige Roodborst (Netherlands) Owned by Bird Brewery
Silver Jopen Hop Zij Met Ons (Netherlands) Brewed by Jopenkerk BV
Bronze Hop met de Gijt (Netherlands) Owned by Brouwerij de Natte Gijt
Bronze Joey Greenhorn (Netherlands) Brewed by Kompaan

Categorie Amber Ale: Double/Imperial IPA
Gold Ciel Bleu Double IPA (Netherlands) Brewed by Brouwerij ‘t IJ
Bronze Big fat double 5 IPA (Netherlands) Brewed by Uiltje Brewing Company

Categorie Donker: Licht Donker
Gold Gouverneur Dubbel (Netherlands) Brewed by Lindeboom Bierbrouwerij BV
Gold Het Dubbel Bier Vandeoirsprong (Netherlands) Brewed by Brouwerij Vandeoirsprong
Bronze Hertog Jan Dubbel (Netherlands) Brewed by Hertog Jan

Categorie Donker: Bock/Dubbelbock
Gold Jopen 4 Granen Bokbier (Netherlands) Brewed by Jopenkerk BV
Silver St. Christoffel Bock (Netherlands) Owned by Speciaalbierbrouwerij St. Christoffel
Bronze Brand Dubbel Bock (Netherlands) Brewed by Brand Bierbrouwerij BV

Categorie Donker: Dark/Black IPA
Bronze Sir Turnaround (Netherlands) Brewed by Uiltje Brewing Company

Categorie Donker: Stout/Porter
Gold Bloedbroeder (Netherlands) Brewed by Kompaan
Silver Duits & Lauret Winterstout (Netherlands) Brewed by Brouwerij Duits & Lauret
Silver Vrijbuiter (Netherlands) Brewed by Kompaan
Bronze All Black (Netherlands) Owned by Stanislaus Brewskovitch Craft Beer

Categorie Donker: Zwaar donker
Gold Sgt. Nightvision (Netherlands) Brewed by Uiltje Brewing Company
Silver ReuZ Winterbier (Netherlands) Owned by Reuzenbieren BV
Bronze 150 Watt (Netherlands) Brewed by Stadsbrouwerij Eindhoven BV

Categorie Donker: Gerstewijn (Barley Wine)
Gold Bronckhorster HOP into WINTER (Netherlands) Brewed by Bronckhorster Brewing Company
Silver Zware Hufter (Netherlands) Brewed by Brouwerij Dampegheest
Bronze Zuster Agatha (Netherlands) Owned by Muifelbrouwerij

Categorie Tarwe-/Granenbier: Kuit/Koyt/Kuyt
Bronze Elser (Netherlands) Brewed by De Naeckte Brouwers

Categorie Tarwe-/Granenbier: Witbier
Gold Jopen Adriaan (Netherlands) Brewed by Jopenkerk BV
Silver Lowlander White Ale (Netherlands) Owned by Lowlander Beer Co
Bronze IJwit (Netherlands) Owned by Brouwerij ‘t IJ

Categorie Tarwe-/Granenbier: Weizen
Bronze Witte Maas (Netherlands) Owned by District 010

Categorie Innovatie/speciaa : Fruit
Bronze Lindeboom Kersen Radler (Netherlands) Brewed by Lindeboom Bierbrouwerij BV

Categorie Innovatie/speciaal: Houtgelagerd
Gold Krachthout (Netherlands) Brewed by Brouwerij Breugem
Silver Jopen Zwarte Ziel (Netherlands) Brewed by Jopenkerk BV
Bronze Pelgrim Armada Mortlach B.A. (Netherlands) Brewed by Brouwerij De Pelgrim

Categorie Innovatie/speciaal: Rook
Gold Duits & Lauret Houtgerijpte Rook Dubbelbock (Netherlands) Brewed by Brouwerij Duits&Lauret
Silver Othmar Rauch (Netherlands) Brewed by Ootmarsummer Bierbrouwerij Heupink & Co
Bronze Jopen Onheilsprofeet (Netherlands) Brewed by Jopenkerk BV

Categorie Innovatie/speciaal: Speciaal
Gold Crystal Meth Sour Brewed by Brouwerij Maximus BV
Gold De Vagebond Vienna (Netherlands) Brewed by Bierbrouwerij Maallust BV
Bronze Datsmaaktnaar Meerkoet (Netherlands) Brewed by Bird Brewery
http://www.missethoreca.n(...)18A01EFE68CE91063YI4
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_170083724
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 09:58 schreef borisz het volgende:
Dutch Beer Challenge de winnaars

Kan dit soort verkiezingen altijd moeilijk serieus nemen. Bloedbroeder beste stout/porter van het land :')
  Moderator zaterdag 8 april 2017 @ 12:00:18 #198
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_170083973
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 11:38 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Kan dit soort verkiezingen altijd moeilijk serieus nemen. Bloedbroeder beste stout/porter van het land :')
Ik heb bij dit soort verkiezingen altijd het idee dat er eerst een comité samenkomt om alle goede bieren van deelname uit te sluiten. Vervolgens gorgelt men een half uur lang spiritus en wordt alles wat niet zeer zeker niet goed is aan een test onderworpen en krijg je dus dit soort uitslagen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_170084047
Zulke verkiezingen zeggen niets. Smaak is zo persoonlijk...
Schip ahoy!
pi_170085074





Hey bier! Dolle uit '96
pi_170085438
Welke Dolle zijn uit '96?.. Heel de zwik?.. Oeral heb 'k ook staan - maar ga er vanuit dat 't niet meer te zuipen is...

Waarom kom je niet effe naar Belgie om die oude Stille Nacht te delen met me B:)B
pi_170085596
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 13:58 schreef Seul het volgende:
Welke Dolle zijn uit '96?.. Heel de zwik?.. Oeral heb 'k ook staan - maar ga er vanuit dat 't niet meer te zuipen is...

Waarom kom je niet effe naar Belgie om die oude Stille Nacht te delen met me B:)B
Misschien wel '94 eigenlijk, stille nacht is vijf jaar houdbaar toch?


pi_170085622
OG 1200 lijkt me stug trouwens, zou het 30% alcohol moeten zijn :D
pi_170086026
Geen idee hoe lang ze rekenden voor Stille Nacht... Kan je hen wel eens vragen (dedollebrouwers.com)... Maar bvb: op hun website staat dat ze de THT voor Oerbier rekenen op één jaar ("aangezien dat zo wettelijk bepaald is")... Ik heb hier wel flesjes waarop zowel botteldatum (09/2014) als vervaldatum (09/2016) staan... :{

8%?.. Ook interessant... Oerbier was ook minder straf vroeger...
pi_170086032
Dubbel post :|W

Edit: en ik las net ergens dat SN van 8% donker is... Benieuwd hoe dat is w/

Trouwens, ik denk dat het twee jaar is: https://untappd.com/user/Fuckithaveabucket/checkin/157538998

[ Bericht 56% gewijzigd door Seul op 08-04-2017 15:01:33 ]
pi_170086438
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 14:47 schreef Seul het volgende:
Dubbel post :|W

Edit: en ik las net ergens dat SN van 8% donker is... Benieuwd hoe dat is w/

Trouwens, ik denk dat het twee jaar is: https://untappd.com/user/Fuckithaveabucket/checkin/157538998

De nieuwe is wel vijf jaar houdbaar

Maar het zou kunnen dat ie dus vroeger donkerder en minder zwaar was en dus minder lang houdbaar?
Nouja zal het binnenkort eens uitproberen
pi_170086536
De foto op Untappd toont een Stille Nacht van '96, 8%, waarop de markering in het jaar '98 te zien is... Dus ik dacht twee jaar...

In ieder geval maakt het niet veel uit: ik ben stikjaloers en gooi mezelf zometeen van m'n balkon... :+
pi_170086602
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 15:36 schreef Seul het volgende:
De foto op Untappd toont een Stille Nacht van '96, 8%, waarop de markering in het jaar '98 te zien is... Dus ik dacht twee jaar...

In ieder geval maakt het niet veel uit: ik ben stikjaloers en gooi mezelf zometeen van m'n balkon... :+
Heb Kris gemaild, ga het horen.
Was maar ¤4 trouwens :+

En ik ben stikjaloers op al die reserva dus we staan quitte
pi_170086635
Van al die Reserva schieten en er nog 12x 2012, en 6x 2013 over me... "Spread the love", zoals ik altijd zeg... B:)B
pi_170089214
To Ol Surt Til met Hibiscus (meh) en Cranberry and Schlenkerla OA Doppelbock 2010 (geweldig).





pi_170092495
Nieuw bier;

Upland + Prairie collab Cursed Kettles, To Øl's By Udder Means en Liquid Confidential, Dolle Brouwers' Arabier, Dieu du Ciel's Solstice d'Eté, Omnipollo's Bianca;


Ballast Point's Nitro Red Velvet, Mikkeller's Hallo Ich Bin Berliner Weisse Passion Fruit en Raspberry, Abita's Creole Cream Ale, 2x Stillwater's On Fleek, en Stillwater's Nu-Tropic;
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_170102644
Ik had beloofd van de Bier en spijzen een linkje of foto weg te zetten.
bij deze

Gisteren op een caravanbeurs gestaan met onze IPA. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo tof om je product aan de man te gaan brengen O+
Schudden voor gebruik
pi_170102708
Zelf gisteren weer genoten van een lekkere Elvis juice ^^,

Die vind ik toch echt lekker voor zo nu en dan. Lekker fris, niet te zwaar. Mooie afwisseling op de porters en BA die wij drinken :D
Schudden voor gebruik
pi_170104128
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 20:58 schreef OMG het volgende:
Dieu du Ciel's Solstice d'Eté
B:)B
pi_170104275
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 13:02 schreef Seul het volgende:

[..]

B:)B
Mail van Kris;

als het voor 2000 is, is Stille Nacht met Rodenbachgist.
Het aroma is zeer fruitig, misschien een ietje zuur,zeer fijn en aangenaam.
De smaak is zoet-zuur, ook heel fijn, niet te vergelijken met bier maar met muscat wijn.
De nasmaak is zoet.De kleur is oranjebruin, door d ouderdom.De bi.tterheid is nagenoeg verdwenen.
De CO2 zal normaal zijn.Alcl % 8%
De beer geeks zouden er een heel spel van maken.
gezondheid!
als er geen schuim op komt is het dat de capsule is gelost.Dan nog is het bier niet slecht;
pi_170104477
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 april 2017 14:10 schreef Saind het volgende:
OG 1200 lijkt me stug trouwens, zou het 30% alcohol moeten zijn :D
nee, het is gewoon fking zoet :p
pi_170105135
Weten we dus nog het belangrijkste niet: van welk jaar is het nou... -O-
pi_170105416
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 14:09 schreef Seul het volgende:
Weten we dus nog het belangrijkste niet: van welk jaar is het nou... -O-
Hetgeen oprecht zo'n beetje m'n enige vraag was _O-
pi_170105606
Hahaha inderdaad! :')

Och ja - we hebben deze lijn dan toch helemaal voor niks: "De beer geeks zouden er een heel spel van maken."
  zondag 9 april 2017 @ 15:56:03 #220
104871 remlof
Europees federalist
pi_170107648


La Chouffe Soleil, vanaf morgen bij de AH.

Wie kent dit en wat vind je ervan?
pi_170109614
quote:
7s.gif Op zondag 9 april 2017 15:56 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]

La Chouffe Soleil, vanaf morgen bij de AH.

Wie kent dit en wat vind je ervan?
In de bonus nog wel maar kun je laten staan, haalt het niet bij de gewone
  zondag 9 april 2017 @ 17:11:39 #222
104871 remlof
Europees federalist
pi_170109686
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 17:08 schreef MCH het volgende:

[..]

In de bonus nog wel maar kun je laten staan, haalt het niet bij de gewone
Hmm, toch maar eentje proberen..
pi_170109724
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 17:08 schreef MCH het volgende:

[..]

In de bonus nog wel maar kun je laten staan, haalt het niet bij de gewone
de gewone is ook bagger
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_170110453
#ShakeDatGlasswear

  zondag 9 april 2017 @ 17:52:06 #225
104871 remlof
Europees federalist
pi_170110536
quote:
1s.gif Op zondag 9 april 2017 17:13 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

de gewone is ook bagger
De gewne Chouffe vind ik een prima blond.
pi_170110893
quote:
17s.gif Op zondag 9 april 2017 17:52 schreef remlof het volgende:

[..]

De gewne Chouffe vind ik een prima blond.
ja ik weet meestal ook niet echt wat ik hier doe want ik vind het meeste bier best kut, maar ik drink het toch.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  zondag 9 april 2017 @ 18:22:55 #227
104871 remlof
Europees federalist
pi_170111157
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2017 18:09 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

ja ik weet meestal ook niet echt wat ik hier doe want ik vind het meeste bier best kut, maar ik drink het toch.
Ik vind alleen de meeste IPA's echt kut.
pi_170111232
Zo gister ff tochtje gedaan langs Oedipus, Prael en Troost. Best geinig!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_170111555
quote:
7s.gif Op zondag 9 april 2017 18:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik vind alleen de meeste IPA's echt kut.
Heb je Jopen Jacobus wel eens geprobeerd?
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  zondag 9 april 2017 @ 19:50:02 #230
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_170113128
Heerlijk weer voor wat zuurs vanmiddag.

NAC Breda
Rèsbaarge
pi_170119035
quote:
7s.gif Op zondag 9 april 2017 15:56 schreef remlof het volgende:
[ afbeelding ]

La Chouffe Soleil, vanaf morgen bij de AH.

Wie kent dit en wat vind je ervan?
lekker bier. :D maar dan echt lekker zomers weer.
al meerdere malen gehaald en gedronken. Ook daar in de brouwerij :D

Ik vind houblon de lekkerste overigens.
Schudden voor gebruik
pi_170119154
Je had vroeger van Chouffe nog Biere de Malmedy, dat was wel goed spul

Maar dat kan ook in mijn herinnering fout gegaan zijn dat het wel smerig was
pi_170121421
quote:
Ja hoor. Ik ben weer gestart met eisbocken.

750 ml Val Dieu Grand Cru
Met
60ml chateau montifaud VSOP
30ml krohn 10yr old tawny
en een snufje koriander
Die 90 ml ingekookt tot 60ml

60ml x 40%abv = 24ml alc.
30ml x 20%abv = 6 ml alc.
90ml startvloeistof, 60 restvloeistof, vermoedelijk eerst de alcohol verdampt, dus ben ik vermoedelijk 30ml alcohol kwijt. Precies alles wat er in zat 😭
Máár. Ik heb eerst de cognac ingekookt en halverwege pas de port bijgevoegd, dus misschien zit er nog wat in.

Berekening: 750ml val dieu gc (10,5%abv) + 60ml infusion = 810ml.
810/3= 270ml eisbock uiteindelijk, met hopelijk ongeveer 20%abv

Ben ook bezig om een zuurstofdichtere opstelling te creëren. Ga met plastic flessen werken. Een 1,5 liter fles en een 0,5 liter fles. Daarvan lijm ik de schroefdoppen op elkaar en knijp de lucht uit de 0,5liter fles voordat ik deze erop schroef. Hopen dat ik deze keer een klein beetje koolzuur overhoud.

Ik houd jullie weer op de hoogte. Foto's volgen.
LOL
pi_170121468
:') :') :')
pi_170123092
Ik begrijp daar helemaal niks van :D

waarom zou je dat doen?
Ach ieder zijn ding :P
Schudden voor gebruik
pi_170123469
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 03:27 schreef mckroket het volgende:

[..]

LOL
possetje?
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_170123586
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 10:39 schreef gianni61 het volgende:

[..]

possetje?
?
quote:
A posset (also spelled poshote, poshotte) was a British hot drink of milk curdled with wine or ale, often spiced, which was popular from medieval times to the 19th century. The word is mainly used nowadays for a related dessert similar to syllabub. In the Middle Ages, it was used as a cold and flu remedy and was more of a drink than a mousse
pi_170123607
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 10:50 schreef mckroket het volgende:

[..]

?

[..]

ik vond het gequote verhaal typisch iets dat possetje zou verkondigen in 1 van zijn hersenscheet topics :@
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  maandag 10 april 2017 @ 11:21:48 #239
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_170124058
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 10:52 schreef gianni61 het volgende:

[..]

ik vond het gequote verhaal typisch iets dat possetje zou verkondigen in 1 van zijn hersenscheet topics :@
Ik snap er niks van.. :{

Ik ga nu ff mijn moestuintjes cultiveren.. :)
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_170124232


Nog nooit een black ipa gehad maar dat is best lekker :)
pi_170130629
Oesterstout... Echt best lekker...

  maandag 10 april 2017 @ 17:59:57 #242
104871 remlof
Europees federalist
pi_170130726
De Coop verkoopt nu Maisel's Weisse. In mijn ogen het lekkerste Duitse Weissbier.



Veel goedkoper dan Paulaner en Erdinger ook, ¤1,29 ipv ¤1,79 per halve liter.
pi_170130835
quote:
14s.gif Op maandag 10 april 2017 17:59 schreef remlof het volgende:
De Coop verkoopt nu Maisel's Weisse. In mijn ogen het lekkerste Duitse Weissbier.

[ afbeelding ]

Veel goedkoper dan Paulaner en Erdinger ook, ¤1,29 ipv ¤1,79 per halve liter.
is nog steeds duur
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  maandag 10 april 2017 @ 18:08:37 #244
104871 remlof
Europees federalist
pi_170130873
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 18:06 schreef MrSalazar het volgende:

[..]

is nog steeds duur
Scheelt toch behoorlijk.

Maar het goedkoopste blijft zelf in Duitsland halen bij www.trinkgut.de, dan betaal je zo'n ¤0,80 per halve liter.
pi_170130922
quote:
7s.gif Op maandag 10 april 2017 18:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Scheelt toch behoorlijk.

Maar het goedkoopste blijft zelf in Duitsland halen bij www.trinkgut.de, dan betaal je zo'n ¤0,80 per halve liter.
trinkgut is helaas ook niet goedkoop, maar hebben wel veel.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_170148607
Beetje koken, beetje drinken...

pi_170214741
Britse vrienden hebben = best leuk...

  Moderator vrijdag 14 april 2017 @ 14:33:39 #248
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_170214772
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 14:31 schreef Seul het volgende:
Britse vrienden hebben = best leuk...

[ afbeelding ]
:o
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_170219275
Kan je veel over Mikkeller zeggen, maar hun lekker bier is ECHT WEL HEEL LEKKER...

Bourbon barrel aged Beer Geek Brunch Weasel.

  vrijdag 14 april 2017 @ 19:23:43 #250
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_170220689
Inkopen. :)







NAC Breda
Rèsbaarge
pi_170224851
Lekker allemaal hoor. Ik moet eigenlijk ook weer eens naar de winkel
pi_170234249
Lokale slijter ^O^ Verkoopt Westvleteren 12 voor 8 euro per fles, krijg de 2e voor de helft van de prijs incl gratis Westvleteren glas.
pi_170234430


Beste biertje van 2017 so far. Beter dan West Ashley gek genoeg
pi_170235181
Wat is de naam van dat bier, Saind?.. Kan het etiket niet goed lezen...
  zaterdag 15 april 2017 @ 12:28:36 #255
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_170235328
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 12:22 schreef Seul het volgende:
Wat is de naam van dat bier, Saind?.. Kan het etiket niet goed lezen...
Southern Sunrise.
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_170235525
Southern Sunrise van SARA. West Ashley maar met perzik ipv abrikoos
pi_170235902
Klinkt goed :)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 15 april 2017 @ 13:19:49 #258
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_170236323
De AH had plotseling weer een hoop nieuwe dingen. Zat wel een hoop bocht bij. Zo'n Du­ca­to Ca­li­for­nia Sun Com­mon bijvoorbeeld. Niet echt veel soeps. :s)
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_170236400
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:19 schreef borisz het volgende:
De AH had plotseling weer een hoop nieuwe dingen. Zat wel een hoop bocht bij. Zo'n Du­ca­to Ca­li­for­nia Sun Com­mon bijvoorbeeld. Niet echt veel soeps. :s)
Jup, en het is nog in de aanbieding ook. Maar het is niet heel bijzonder, alleen die Tree Hugging Mother Nature Loving IPA vond ik wel prima.
pi_170239159
Kerstmisbiertje van 2014... Lekker gekruid!.. Perfecte body voor een 8.1% biertje!..

pi_170241460
Ik vond die Tree Hugging IPA echt tof. Ga meer van die gast halen, mooie kerel is het wel.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  zaterdag 15 april 2017 @ 20:45:01 #262
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_170246133
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik vond die Tree Hugging IPA echt tof. Ga meer van die gast halen, mooie kerel is het wel.
Ik had al 4-5 andere bieren van die brouwerij gedronken, allemaal prima spul.
NAC Breda
Rèsbaarge
  Moderator zaterdag 15 april 2017 @ 22:10:47 #263
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_170248476
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 17:36 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ik vond die Tree Hugging IPA echt tof. Ga meer van die gast halen, mooie kerel is het wel.
Ik heb deze net een ingeschonken en het is echt een prima biertje. Smaakt erg vol ondanks toch een relatief laag alcoholpercentage
pi_170249914
Van de nieuwe lichting ah biertjes vind ik tot nu toe eigenlijk de oersoep blanco het lekkerste..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  Moderator zaterdag 15 april 2017 @ 23:15:55 #265
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_170250201
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 23:05 schreef gianni61 het volgende:
Van de nieuwe lichting ah biertjes vind ik tot nu toe eigenlijk de oersoep blanco het lekkerste..
Hebben ze die overal? Ik zag hem hier ook staan, maar dacht dat dat kwam omdat het een AH in Nijmegen was ;)

Ik moet hem nog proberen, ben wel benieuwd
pi_170250470
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 23:15 schreef noodgang het volgende:

[..]

Hebben ze die overal? Ik zag hem hier ook staan, maar dacht dat dat kwam omdat het een AH in Nijmegen was ;)

Ik moet hem nog proberen, ben wel benieuwd
overal weet ik niet. Ik was bij een ah xl. Die hebben misschien wel wat meer de normale.
Heb er in ieder geval genoeg gehaald om de paasdagen door te komen
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
  zondag 16 april 2017 @ 03:32:27 #267
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_170253107
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_170253485
Ik moet nog 144 tot de 1000.

Aanwinsten van vanavond;

Dieu du Ciel's Grande Noirceur en Solstice d'hiver, Stillwater's Readymade: Vacuum, To Øl's Velvets Are Blue, Snowball Saison (Aged in White Wine Barrels) en Sans Frontière (Aged in White Wine Barrels), 18th Street's Toxic Words;


Jaws' Maui Porter, Flying Monkey's Smashbomb Atomic IPA, Abita's Andygator, The Devil's Trumpet's My Ghetto, Stillwater's Extra Dry, en Two Roads + Evil Twin's Pachamama;
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  zondag 16 april 2017 @ 10:41:17 #269
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_170254816
Dat is dan weer een stap in de goede richting van de 1000. :)
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_170323536
... en weer 8 die me dichterbij de 1000 unieke biertjes brengen;

2x Founders' KBS 2017, Prairie's Pe-Kan, Bell's Mars;


En een stel Crooked Stave; St. Bretta, Progenitor, Surette Provision Saison, Colorado Wild Sage, en HopSavant;
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_170323980
Mmmm Progenitor...
pi_170327796
Voor de mensen in de omgeving van Groningen: het is een aanrader om nu naar Café de Koffer te gaan voor een Prairie Barrel Aged Bible Belt van de tap :9~
pi_170327932
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 23:05 schreef gianni61 het volgende:
Van de nieuwe lichting ah biertjes vind ik tot nu toe eigenlijk de oersoep blanco het lekkerste..
Zag toevallig Oersoep ipa staan net bij Coop, maar was bijna 3 euro, dus niet gekocht.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
  woensdag 19 april 2017 @ 14:59:29 #274
438851 Oldground
El Poderoso
pi_170331083
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 12:15 schreef johannes_vermeer het volgende:
Voor de mensen in de omgeving van Groningen: het is een aanrader om nu naar Café de Koffer te gaan voor een Prairie Barrel Aged Bible Belt van de tap :9~
Bedankt voor de tip!
Van alles is weer waardeloos.
pi_170333869
Chimay Bleue 2010. Lekker.


AleSmith Reforged XX. Fantastisch.



Pohjala Coffee Porter. Zoet, maar ik vind 't lekker... Melkstout met koffie...

pi_170335505
Niet slecht, niet memorabel...

pi_170336362
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 18:36 schreef Seul het volgende:
Niet slecht, niet memorabel...

[ afbeelding ]
Had die ook eens meegenomen bij DeCaigny. Inderdaad niet heel memorabel, ben ik met je eens.
pi_170348721
Na tijden meelezen toch ook maar eens (speciaal voor dit topic) een account aangemaakt. Voor wie me op Untappd toe wilt voegen: RemiAnthonise.

Aankomend weekend verblijf ik een weekend in Brussel. Nou meen ik me te herinneren dat er hier wel eens een aantal tips stonden m.b.t. Brussel. Mijn hotel zit rond de Grote Markt, dus de Brewdog Bar en het Delirium Café zitten in de buurt. Beerproject lijkt me interessant en misschien nog even langs Moeder Lambic of Cantillon. Ik zoek alleen nog een leuk tentje om wat te eten. Ik zoek zoiets als Billie's Bierkafetaria in Antwerpen, voor wie daar mee bekend is.
Ook een goede bierwinkel met parkeergelegenheid, zoiets als de Caigny, zou nog fijn zijn.
Voor wie tips heeft, graag! Thanks.
pi_170349442
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:10 schreef Welten het volgende:
Na tijden meelezen toch ook maar eens (speciaal voor dit topic) een account aangemaakt. Voor wie me op Untappd toe wilt voegen: RemiAnthonise.

Aankomend weekend verblijf ik een weekend in Brussel. Nou meen ik me te herinneren dat er hier wel eens een aantal tips stonden m.b.t. Brussel. Mijn hotel zit rond de Grote Markt, dus de Brewdog Bar en het Delirium Café zitten in de buurt. Beerproject lijkt me interessant en misschien nog even langs Moeder Lambic of Cantillon. Ik zoek alleen nog een leuk tentje om wat te eten. Ik zoek zoiets als Billie's Bierkafetaria in Antwerpen, voor wie daar mee bekend is.
Ook een goede bierwinkel met parkeergelegenheid, zoiets als de Caigny, zou nog fijn zijn.
Voor wie tips heeft, graag! Thanks.
De bierschuur in Dilbeek, gelijk aan de snelweg (rand Brussel).
pi_170350044
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:10 schreef Welten het volgende:
Na tijden meelezen toch ook maar eens (speciaal voor dit topic) een account aangemaakt. Voor wie me op Untappd toe wilt voegen: RemiAnthonise.

Aankomend weekend verblijf ik een weekend in Brussel. Nou meen ik me te herinneren dat er hier wel eens een aantal tips stonden m.b.t. Brussel. Mijn hotel zit rond de Grote Markt, dus de Brewdog Bar en het Delirium Café zitten in de buurt. Beerproject lijkt me interessant en misschien nog even langs Moeder Lambic of Cantillon. Ik zoek alleen nog een leuk tentje om wat te eten. Ik zoek zoiets als Billie's Bierkafetaria in Antwerpen, voor wie daar mee bekend is.
Ook een goede bierwinkel met parkeergelegenheid, zoiets als de Caigny, zou nog fijn zijn.
Voor wie tips heeft, graag! Thanks.
Ik zou andere prioriteiten stellen. Skip Delirium (veel keuze maar duur, toeristisch en niet boeiende taplijst), Brewdog Bar zou ik alleen doen als je echt heel groot fan bent van Brewdog. Beerproject is een leuke plek, maar ben niet kapot van hun eigen bieren dus je moet hopen op leuke gasten op tap. Moeder Lambic is de plek om naar toe te gaan, best bierbar van de Benelux. Cantillon is fantastisch als je houdt van zure bieren en een rondleiding daar is sowieso de moeite waard.

Eten moet je doen bij Nuetnigenoegh of bij la Tana (Italiaans met veel Italiaanse craftbieren)
pi_170353194
Nice Opperkleurder, thanks. Dat zijn tips waar ik wat aan heb! :-)
Had zelf al wel mijn twijfels over Delirium. Het is meer de 'marketing' en naam wat het 'm doet (en de vermelding in het Guinness Book of Records, haha).

Ik zal eens kijken of mijn wederhelft het ziet zitten om naar La Tana te gaan. Haar kennende is ze meer van de Vlaamse keuken i.c.m. voor haar 'leuke' bieren. Ik denk dat voor haar Nuetnigenough leuker is. Ziet er ook tof uit.
Mocht iemand nog tips hebben, graag!
pi_170354124
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:55 schreef Welten het volgende:
Nice Opperkleurder, thanks. Dat zijn tips waar ik wat aan heb! :-)
Had zelf al wel mijn twijfels over Delirium. Het is meer de 'marketing' en naam wat het 'm doet (en de vermelding in het Guinness Book of Records, haha).

Ik zal eens kijken of mijn wederhelft het ziet zitten om naar La Tana te gaan. Haar kennende is ze meer van de Vlaamse keuken i.c.m. voor haar 'leuke' bieren. Ik denk dat voor haar Nuetnigenough leuker is. Ziet er ook tof uit.
Mocht iemand nog tips hebben, graag!
Inderdaad onder geen beding naar Delirium.
Gewoon niet doen.

Ik vind Het Goudblommeke in papier ook een hele toffe kroeg
En voor de lunch La Brocante op het vossenplein of nie opper
pi_170355029
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:39 schreef Saind het volgende:

[..]

Inderdaad onder geen beding naar Delirium.
Gewoon niet doen.
Is die in Brussel net zo 'gezellig' als in Amsterdam? Daar ben ik een keer verzeild geraakt.
Stop rockin' the boat.
pi_170356293
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:24 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Is die in Brussel net zo 'gezellig' als in Amsterdam? Daar ben ik een keer verzeild geraakt.
In Amsterdam nog nooit geweest, nooit de behoefte gehad.
pi_170375333
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:27 schreef Saind het volgende:

[..]

In Amsterdam nog nooit geweest, nooit de behoefte gehad.
Dat snap ik maar al te goed.
Stop rockin' the boat.
pi_170376746
Geen speciaal groot Hertog Jan Grand Prestige fan, maar toch nieuwsgierig geworden.

Heb die van Goose en de bourbon dan maar besteld.

https://www.hertogjan.nl/vatgerijpt/
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:43:50 #288
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_170377375
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:12 schreef pipster het volgende:
Geen speciaal groot Hertog Jan Grand Prestige fan, maar toch nieuwsgierig geworden.

Heb die van Goose en de bourbon dan maar besteld.

https://www.hertogjan.nl/vatgerijpt/
Best wel (te) duur
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_170377459
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:43 schreef hmmmz het volgende:

[..]

Best wel (te) duur
Heb je het al geproefd?
Stop rockin' the boat.
pi_170377488
Ja goedkoop is het zeker niet, maar ach een mens moet af en toe ook eens wat proberen.
Well, what possible harm could one insane, mutant tentacle do?
  vrijdag 21 april 2017 @ 10:54:31 #291
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_170377541
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 10:49 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Heb je het al geproefd?
nee
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_170378614
2012 Aventinus Tap 6. Yum-yumz.



Indulgence. Mwah, verkies toch de originele versie denk 'k.



Enkele zomerbiertjes ingetrokken: Rosé de Gambrinus, Tilquin (Geuze)², Ranke Vieille Provision, 3F Cuvée Gaston & Armand. Ook De Ranke Simplex, hun nieuwe pils. Best benieuwd naar!..

  vrijdag 21 april 2017 @ 11:54:09 #293
438851 Oldground
El Poderoso
pi_170378669
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:24 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Is die in Brussel net zo 'gezellig' als in Amsterdam? Daar ben ik een keer verzeild geraakt.
Ik ben alleen in Brussel geweest. Heb er geen biertje besteld en ben misschien 5 minuten binnen geweest.
Van alles is weer waardeloos.
  vrijdag 21 april 2017 @ 11:54:31 #294
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_170378681
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:51 schreef Seul het volgende:
2012 Aventinus Tap 6. Yum-yumz.

[ afbeelding ]

Indulgence. Mwah, verkies toch de originele versie denk 'k.

[ afbeelding ]

Enkele zomerbiertjes ingetrokken: Rosé de Gambrinus, Tilquin (Geuze)², Ranke Vieille Provision, 3F Cuvée Gaston & Armand. Ook De Ranke Simplex, hun nieuwe pils. Best benieuwd naar!..

[ afbeelding ]
Die Indulgence wordt vast opgenomen in het assortiment van Brouwerij het Anker als Cuvee van de Keizer Whiskey Infused. Eind deze maand beschikbaar. Ik ben er blij mee, erg lekker bier!
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_170378783
Yep - ook gelezen. Daarom eentje opengetrokken... :) Denk dat 'k me bij het rijpen van de orignele blauwe hou...
pi_170385623
3 flesjes kneiterverse New England IPA van de Natte Gijt (Brave Gijt) ingeslagen. Zeer benieuwd.
pi_170385765
Had deze laatst bij de Jumbo gehaald. Vond het niet lekker -O-



Wel gewonnen met Kolonisten dus dat maakte de avond weer goed *O*
pi_170386370
Begint er op te trekken...

pi_170387249
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 14:39 schreef Saind het volgende:

[..]

Inderdaad onder geen beding naar Delirium.
Gewoon niet doen.

Ik vind Het Goudblommeke in papier ook een hele toffe kroeg
En voor de lunch La Brocante op het vossenplein of nie opper
La Brocante is altijd goed. Dynamo schijnt ook een goede nieuwe kroeg te zijn, maar zit wel in Sint Gilles.
pi_170387342
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 15:24 schreef bassieVL het volgende:

[..]

Is die in Brussel net zo 'gezellig' als in Amsterdam? Daar ben ik een keer verzeild geraakt.
In Amsterdam ben ik er 2x hard voorbij gelopen. Wat een kille locatie is dat zeg. Snap niet dat iemand daar gaat zitten.

Delirium in Brussel is wel sfeervoller dan Amsterdam, maar nog steeds een no-go voor de echte liefhebber.
pi_170387384
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:55 schreef Welten het volgende:
Nice Opperkleurder, thanks. Dat zijn tips waar ik wat aan heb! :-)
Had zelf al wel mijn twijfels over Delirium. Het is meer de 'marketing' en naam wat het 'm doet (en de vermelding in het Guinness Book of Records, haha).

Ik zal eens kijken of mijn wederhelft het ziet zitten om naar La Tana te gaan. Haar kennende is ze meer van de Vlaamse keuken i.c.m. voor haar 'leuke' bieren. Ik denk dat voor haar Nuetnigenough leuker is. Ziet er ook tof uit.
Mocht iemand nog tips hebben, graag!
Nuetnigenough is vaak vol, dus kom vroeg of wees bereid te wachten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')