abonnement Unibet Coolblue
pi_169984066
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Enfin, omdat je niet genoeg hersencellen hebt gekregen bij je geboorte ben je maar vrachtwagenchauffeur geworden. Rij je op de N14, mag je 70. Rijd een personenauto op de rechterrijstrook 70. Daar heb je dan blijkbaar last van, dus ruk je je combinatie (zonder gebruik van richtingaanwijzer; de personenauto die er net aankomt moet maar even zijn glazen bol checken) naar de linkerrijstrook. Vervolgens ga je niet inhalen (????), maar blijf je 70 rijden op de linkerrijstrook. De vrachtwagen uit Yerseke, die op de rechterijstrook achter je reed, versnelt een beetje en rijdt het gat dicht waardoor nu de N14 wordt geblokkeerd door 2 vrachtwagens die schuin achter elkaar allebei 70 rijden. De personenauto (je weet wel, die van de glazen bol) had de stille hoop dat hij aan de andere kant van de tunnel de voorsorteerstrook voor rechtsaf zou kunnen selecteren, wat bij normaal gedrag van de omringende verkeersdeelnemers ook geen probleem was geweest, maar die is nu effectief klem gereden door brainless 1 in de vrachtwagen voor hem en brainless 2 in de vrachtwagen rechts naast hem. De redding komt als brainless 1 besluit dat hij toch niet op de linkerrijstrook wil rijden (nota bene: hij heeft niemand ingehaald) en net zo 'soepel' naar rechts gaat als dat hij eerder naar links ging en daarmee bijna het merkembleem van de vrachtwagen op de rechterrijstrook mee naar huis neemt.

Waarom Brainless 1 uberhaupt naar de linkerrijstrook is gegaan, zullen we waarschijnlijk nooit weten.
Wat een afgunst en neerbuigendheid op vrachtwagen chauffeurs zeg.. :N :{

Dat er soms chauffeurs zijn die het niet zo nauw nemen met het inhaal verbod. Kan ik mee inkomen. Dat er soms rare kapriolen worden uitgehaald door chauufeurs, ja dat kan ik ook niet ontkennen. Maar dat je het hele gilde over 1 kam scheert als onnozele zwakbegaafden gaat echt te ver. De meesten hebben juist passie en liefde voor hun vak, stappen elke dag met een smile hun cabine in en zijn gewoon trots op hun vak. Dat zegt niets over hun iq/intelligentie.

Sterker nog, ik durf te beweren dat de gemiddelde algemene kennis van chauffeurs onder de vele beroepsgroepen één van de best scorende groepen is. Door actualiteit, radiospelletjes en muziektrivia zal de gemiddelde vrachtwagen chauffeur je je onder de tafel spelen met een kennis quiz. Zij hebben hun baan niet uitgekozen met wat ze kunnen qua iq, maar wat hun eq zei te gaan willen doen. Daar zouden nog heel wat stropdasjes en andere 'carrièretijgers' van kunnen leren. ;) ^O^
  maandag 3 april 2017 @ 22:35:47 #152
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169984419
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 22:24 schreef Meike26 het volgende:

[..]Zij hebben hun baan niet uitgekozen met wat ze kunnen qua iq, maar wat hun eq zei te gaan willen doen. Daar zouden nog heel wat stropdasjes en andere 'carrièretijgers' van kunnen leren. ;) ^O^
_O_ Ik zou gewoon echt serieus wel eens een dag met een vrachtwagen mee willen rijden gewoon om te zien hoe het is en wat die mensen de hele dag meemaken op de weg. Lijkt me echt een eye opener, in ieder geval voor mij maar misschien wel voor iedereen. Misschien een verplicht onderdeel van rijlessen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_169984806
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Enfin, omdat je niet genoeg hersencellen hebt gekregen bij je geboorte ben je maar vrachtwagenchauffeur geworden. Rij je op de N14, mag je 70. Rijd een personenauto op de rechterrijstrook 70. Daar heb je dan blijkbaar last van, dus ruk je je combinatie (zonder gebruik van richtingaanwijzer; de personenauto die er net aankomt moet maar even zijn glazen bol checken) naar de linkerrijstrook. Vervolgens ga je niet inhalen (????), maar blijf je 70 rijden op de linkerrijstrook. De vrachtwagen uit Yerseke, die op de rechterijstrook achter je reed, versnelt een beetje en rijdt het gat dicht waardoor nu de N14 wordt geblokkeerd door 2 vrachtwagens die schuin achter elkaar allebei 70 rijden. De personenauto (je weet wel, die van de glazen bol) had de stille hoop dat hij aan de andere kant van de tunnel de voorsorteerstrook voor rechtsaf zou kunnen selecteren, wat bij normaal gedrag van de omringende verkeersdeelnemers ook geen probleem was geweest, maar die is nu effectief klem gereden door brainless 1 in de vrachtwagen voor hem en brainless 2 in de vrachtwagen rechts naast hem. De redding komt als brainless 1 besluit dat hij toch niet op de linkerrijstrook wil rijden (nota bene: hij heeft niemand ingehaald) en net zo 'soepel' naar rechts gaat als dat hij eerder naar links ging en daarmee bijna het merkembleem van de vrachtwagen op de rechterrijstrook mee naar huis neemt.

Waarom Brainless 1 uberhaupt naar de linkerrijstrook is gegaan, zullen we waarschijnlijk nooit weten.
Misschien heeft die auto gewoon versneld.

En de glazenbol bestuurder zou even gas kunnen inhouden om achter debiel 2 te voegen zodat hij de afslag nog kon halen. Ik begrijp dat het enorm vervelend is als je gehinderd en belemmerd wordt in het rijden van de gewenste snelheid maar soms is het even niet anders.

Sterkte
pi_169991818
Mensen die op een smal weggetje niet aan de kant gaan :')
Daardoor rijd ik met mijn auto langs een heg, boeit mij niet want barrel. Gaat die vent nog lopen toeteren ook.
:')
Dus ik gebaar van wat moet je nou?
Stapt ie helemaal uit. :')

* OscarMopperkont is lekker op rustig tempo doorgereden. Geen tijd voor dat soort sneue mensen. :W
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  dinsdag 4 april 2017 @ 11:55:53 #155
177940 Tunafish
met staart
pi_169992116
Ik weet dat er mensen zijn die het niet kunnen verteren dat motorrijders weinig last hebben van files, en er gewoon langs gaan. Ik weet ook dat ze ertussen zitten die dan even wat extra in de weg gaan zitten, omdat het voor iedereen file is, ofzo. Lekker boeiend, ik kom er toch wel langs, en jij staat nog steeds stil. Wat ik nog niet wist, is dat je die figuren ook op de tegemoetkomende baan hebt als je langs een lange rij auto's rijdt, gewoon op je eigen baan.

Apeldoornseweg in Arnhem, richting centrum, staat iedere ochtend stil. Iedere ochtend ga ik netjes over onze eigen baan langs de auto's die daar staan, mits ik er ruimte voor heb. Vanmorgen kwam er een kuiken aanrijden die letterlijk op de andere strook ging rijden, terwijl ik daar net een paar auto's passeerde. Met moeite nog net tussen twee auto's gekomen terwijl die vent langs kwam denderen, kijkt mij nog een beetje maf aan alsof hij de weg veilig houdt en gaat weer normaal op zijn strook rijden. Mafketel.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:31:19 #156
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169992733
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 20:49 schreef Ridocar het volgende:

Wat wil je hiermee zeggen? Serieuze vraag.
Door 25 jaar observaties en ervaringen ben ik helaas tot de conclusie gekomen dat ze niet tot de meest verlichte groep in onze samenleving behoren.

In elke groep verkeersdeelnemers zijn idioten aanwezig. In sommige groepen lijken ze oververtegenwoordigd. Mijn persoonlijke mening (en niet meer dan dat) is dat als je je beroep maakt van dagelijks deelnemen aan het verkeer, en dan ook nog eens met een moordwapen van 30 ton, dat je harder afgerekend mag worden dan de simpele ziel die elke dag naar zijn werk sukkelt.

De situatie in het filmpje dat onlangs geplaatst is, waar een chauffeur iemand van de weg probeert te rijden, heb ik als jonge motorrijder bijna exact zo meegemaakt. Nou weet ik dat jij vindt dat het dan waarschijnlijk mijn eigen schuld was, maar ik heb nul tolerantie voor dat soort gedrag. Ongeacht in welk voertuig je je verplaatst. Maar als je beroepschauffeur bent, weegt het zwaarder.

En vrachtwagenchauffeurs hebben de cijfers tegen zich. Het percentage dodelijke slachtoffers door vrachtwagens in het verkeer is veel groter dan het percentage vrachtwagens op de weg. Dus ook in die statistieken zijn ze oververtegenwoordigd. En niet op de goeie manier.

Heb de regel die je quote weggehaald. Hij was over het randje van het toelaatbare.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:33:01 #157
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169992748
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 22:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Misschien heeft die auto gewoon versneld.

En de glazenbol bestuurder zou even gas kunnen inhouden om achter debiel 2 te voegen zodat hij de afslag nog kon halen. Ik begrijp dat het enorm vervelend is als je gehinderd en belemmerd wordt in het rijden van de gewenste snelheid maar soms is het even niet anders.

Sterkte
De glazenbol bestuurder had 5 auto's achter zich.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:40:27 #158
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_169992833
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:55 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet dat er mensen zijn die het niet kunnen verteren dat motorrijders weinig last hebben van files, en er gewoon langs gaan. Ik weet ook dat ze ertussen zitten die dan even wat extra in de weg gaan zitten, omdat het voor iedereen file is, ofzo. Lekker boeiend, ik kom er toch wel langs, en jij staat nog steeds stil. Wat ik nog niet wist, is dat je die figuren ook op de tegemoetkomende baan hebt als je langs een lange rij auto's rijdt, gewoon op je eigen baan.

Apeldoornseweg in Arnhem, richting centrum, staat iedere ochtend stil. Iedere ochtend ga ik netjes over onze eigen baan langs de auto's die daar staan, mits ik er ruimte voor heb. Vanmorgen kwam er een kuiken aanrijden die letterlijk op de andere strook ging rijden, terwijl ik daar net een paar auto's passeerde. Met moeite nog net tussen twee auto's gekomen terwijl die vent langs kwam denderen, kijkt mij nog een beetje maf aan alsof hij de weg veilig houdt en gaat weer normaal op zijn strook rijden. Mafketel.
Ik ga in de file altijd lekker ruim aan de kant als ik het tijdig zie O+ en zuur dat sommige leaserijders dan kijken "motors mogen niet sneller :( die moet ik blokkeren :("
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_169996583
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 22:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

_O_ Ik zou gewoon echt serieus wel eens een dag met een vrachtwagen mee willen rijden gewoon om te zien hoe het is en wat die mensen de hele dag meemaken op de weg. Lijkt me echt een eye opener, in ieder geval voor mij maar misschien wel voor iedereen. Misschien een verplicht onderdeel van rijlessen?
Ik ben ook een voorstander van een lesje vrachtauto als beginnend bestuurder (als in, echt beginnend, niet het wettelijke 5-jaar beginnend bestuurder), maar vooroordelen heb je altijd. Het zal dus niet bij iedereen werken. Als je er niet voor open staat heeft het geen zin.

Het is niet zozeer dat het ons chauffeurs heel erg moeilijk wordt gemaakt, maar het zou schelen als alle weggebruikers (van voetganger tot touringcarchauffeur) rekening kunnen houden met de situatie. Ik probeer altijd de meest veilige en logische beslissing te nemen (in die volgorde), en als ik die heb genomen dan is het ook een kwestie van doorzetten*. Soms kan zo'n beslissing in mijn voordeel uitpakken, soms niet. En dan is het maar zo. Af en toe kan het wel eens voorkomen dat de regels afwijken van wat ik beslis (dat wordt ons zelfs tijdens de rijlessen zo geleerd), maar ik kan het wel altijd uitleggen.

* Voorbeeld: een rotonde waar ik niet kan zien wat eraan komt zal ik toch een keer op moeten rijden, als er dan iemand an komt zetten en ik rij in de weg, dan is dat heel erg vervelend, maar niet te vermijden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 april 2017 @ 16:18:21 #160
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_169997336
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:38 schreef OscarMopperkont het volgende:
Mensen die op een smal weggetje niet aan de kant gaan :')
Daardoor rijd ik met mijn auto langs een heg, boeit mij niet want barrel. Gaat die vent nog lopen toeteren ook.
:')
Dus ik gebaar van wat moet je nou?
Stapt ie helemaal uit. :')

* OscarMopperkont is lekker op rustig tempo doorgereden. Geen tijd voor dat soort sneue mensen. :W
Bij mensen die op een smal weggetje op het midden blijven rijden stuur ik ook weer terug naar het midden. Werkt verdomde goed.
* Pizza_Boom heeft een keer schade gehad doordat hij uit week voor zo'n grapjas en doet dat sindsdien niet meer

quote:
17s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:40 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik ga in de file altijd lekker ruim aan de kant als ik het tijdig zie O+ en zuur dat sommige leaserijders dan kijken "motors mogen niet sneller :( die moet ik blokkeren :("
Ik ook. En als er eentje schuin voor me het klem gooit, laat ik een gat vallen. Kunnen de motorrijders er nog lekker door.
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 15:58 schreef Ridocar het volgende:
Het is niet zozeer dat het ons chauffeurs heel erg moeilijk wordt gemaakt, maar het zou schelen als alle weggebruikers (van voetganger tot touringcarchauffeur) rekening kunnen houden met de situatie. Ik probeer altijd de meest veilige en logische beslissing te nemen (in die volgorde), en als ik die heb genomen dan is het ook een kwestie van doorzetten*. Soms kan zo'n beslissing in mijn voordeel uitpakken, soms niet. En dan is het maar zo. Af en toe kan het wel eens voorkomen dat de regels afwijken van wat ik beslis (dat wordt ons zelfs tijdens de rijlessen zo geleerd), maar ik kan het wel altijd uitleggen.
Aan de andere kant zou het ook werken als er meer chauffeurs zijn die gaan beseffen dat het verkeer behalve, nemen, ook uit geven bestaat. Liever gezegd: vooral uit geven bestaat. Als wij naast elkaar rijden in een file richting een splitsing en jij moet linksaf, kan je 2 dingen doen. 1. Je stuurt naar links, drukt mij er deels af en zet ondertussen je knipper aan. Ik kan weinig kanten op. Op zo'n moment ben ik niet echt meer in de stemming om nog met je mee te gaan werken en kan je mijn rug op.
2. Je zet je knipper op tijd aan en wacht op ruimte. In een langzaam rijdende file krijg je die ruimte echt wel. Die geef ik namelijk al aan je, en met mij velen anderen, ik laat een gat vallen en zal je een seintje geven als je me geheel voorbij bent.
Ik kom echter groep 1 nog steeds vaker tegen dan groep 2. En ik heb het gevoel dat groep 1 de laatste jaren groter aan het worden is.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_169998936
@pizzaBoom en alle andere gehaaste bestuurders, ga eens wat eerder van huis ;)

De beschrijving hierboven van PB komt op mij over als iemand die echt te gehaast en teveel bezig is met zijn eigen rit. Niet lullig of rottig bedoelt, maar dit zijn juist de mensen waarvan ik vaak denk 'kalm aan jongen, die chauffeur moet toch ook wat?' en 'Heb nou even geduld, deze opstopping kost je echt geen half uur, hoogstens 10/20 seconden.

Iets meer anticiperen en begrip/relativatie en je zit veel relaxter achter het stuur. En die 1e groep chauffeurs, om er toch wat meer op in te gaan, die hebben vaker witte platen dan gele, die lezen hier toch niet mee ;)
pi_169999067
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 17:05 schreef Meike26 het volgende:
@pizzaBoom en alle andere gehaaste bestuurders, ga eens wat eerder van huis ;)

De beschrijving hierboven van PB komt op mij over als iemand die echt te gehaast en teveel bezig is met zijn eigen rit. Niet lullig of rottig bedoelt, maar dit zijn juist de mensen waarvan ik vaak denk 'kalm aan jongen, die chauffeur moet toch ook wat?' en 'Heb nou even geduld, deze opstopping kost je echt geen half uur, hoogstens 10/20 seconden.

Iets meer anticiperen en begrip/relativatie en je zit veel relaxter achter het stuur. En die 1e groep chauffeurs, om er toch wat meer op in te gaan, die hebben vaker witte platen dan gele, die lezen hier toch niet mee ;)
Dat maak ik niet op uit het verhaal van Pizza. Volgens mij heeft hij het over onnodig lomp gedrag, in situaties waar dit helemaal niet nodig is.

Iets waar wel meer beroepsrijders zich schuldig aan maken, of ze nu gele, witte, groene of vooral blauwe platen dragen.
.
pi_169999664
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 18:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik rijd 80 op een 80 km weg. Haastneus vindt het be-lach-e-lijk langzaam gaan en scheurt me voorbij :')
Voorganger vindt dat haske kinderachtig :( en gaat versnellen tot over de 100 km/u om er vooral voor te zorgen dat haastneus niet kan terugvoegen en bijna op een wegsplitsing knalt.

Ik ben er nog niet over uit wie dommer was :')
Er was volgens mij jurisprudentie over. Poging tot doodslag, als ik mij niet vergis.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_169999689
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 17:09 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat maak ik niet op uit het verhaal van Pizza. Volgens mij heeft hij het over onnodig lomp gedrag, in situaties waar dit helemaal niet nodig is.

Iets waar wel meer beroepsrijders zich schuldig aan maken, of ze nu gele, witte, groene of vooral blauwe platen dragen.
Zijn tekst interpreteer ik echt als van iemand die niet heel veel respect/begrip heeft voor chauffeurs + dat hij schrikt van vragtwaggels die opeens naar links duiken en de ervaring met ons deelt dat hij van de weg gedrukt is.
Projecteer ik die ervaring op mijn eigen weggedrag, dan ervaar ik dit soort situaties alleen als het echt tandjes druk is en/of ik een super spoedje heb. Dan gaan de oogkleppen automatisch en onbewust op en heb ik hoe maf ook, meer last van de vrachtwagens en overig langzaam verkeer.

Meestal zie ik het voorlaten van een vrachtwagen op de snelweg als een pluspunt voor het moment dat de vrachtwagen weer naar rechts gaat, lege lange baan voor me en weer vrij zicht en adem om op de volgende situaties te reageren.. lekker soepel door het andere verkeer te snijden.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 april 2017 @ 17:34:01 #165
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169999696
Mensen die denken dat 80 op de teller ook echt 80 is :')

Verschrikkelijk, zeker op lange wegen door niemandsland met een inhaalverbod...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169999893
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 17:34 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die denken dat 80 op de teller ook echt 80 is :')

Verschrikkelijk, zeker op lange wegen door niemandsland met een inhaalverbod...
Minder erg dan mensen die teller 80 rijden waar je 100 mag :X
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_170000256
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 17:41 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Minder erg dan mensen die teller 80 rijden waar je 100 mag :X
Zo een had ik er vorige week op de A15, knooppunt A4. Hij reed bewust 80, meerdere weggebruikers haalden hem in, gloednieuwe Astra, stak zijn middelvinger op naar iedereen. Bij Barendrecht komt hij naast me staan, des duivels dat ie was :D.. "Ik maak gvd zelf wel uit hoe hard ik rijd". Ik vraag alleen dat het vast niet de eerste keer was dat hij zich zo opgejaagd voelde? Baard Brombeertje :')
  dinsdag 4 april 2017 @ 18:01:53 #168
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_170000449
Ik rij op een vrij smalle dorpsweg, auto's voor mij rechts geparkeerd en 50 meter verderop een soort chicane in de weg door een losse parkeerplaats links. Ik zie dat een touringcar tegemoetkomt dus ga rechts half in een leeg parkeervak staan om ruimte te maken en achter mij doen een paar lui hetzelfde. En toch weer iemand die het voor elkaar krijgt om niet verder dan z'n neus te kijken die ons allemaal inhaalt en zichzelf en die bus volledig klemrijdt. :') :')
Flesje bier
pi_170000514
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 17:32 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Er was volgens mij jurisprudentie over. Poging tot doodslag, als ik mij niet vergis.
Artikeltje 5 had hier best getrokken mogen worden ja.
Al denk ik dat mijn voorganger precies wist tot hoe ver hij hem kon doortrekken voordat de ander zich doodreed. Maar het is zo onnozel en onnodig :N
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 4 april 2017 @ 18:23:56 #170
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170000858
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 15:58 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik ben ook een voorstander van een lesje vrachtauto als beginnend bestuurder (als in, echt beginnend, niet het wettelijke 5-jaar beginnend bestuurder), maar vooroordelen heb je altijd. Het zal dus niet bij iedereen werken. Als je er niet voor open staat heeft het geen zin.
Precies echt beginnend, dus gewoon tijdens je rijles of zo. Lijkt mij echt een goede toevoeging, maar inderdaad je moet voor open staan. Veel mensen hebben nu eenmaal in het hoofd dat alle vrachtwagenchauffeurs eikels zijn en dat krijg je er nooit meer uit.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 4 april 2017 @ 18:49:49 #171
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_170001554
Vanochtend was het retedruk in de spits, het ging tussen de 80 en 90 max, dus toen er tot twee keer toe een vrachtwaggel tussen wilde, liet ik natuurlijk even ruimte. Je doet het samen etc. Kreeg nog een vriendelijk dankjewel geknipperd dus alles is lekker relaxed

Is er zo'n leaselul die dan even wil laten merken aan mij dat hij zich ergerde dat ik de snelheid liet zakken van 90 tot 85. :') Die ging dus met allerlei rukken aan het stuur zigzaggen achter me en heel hard inhalen uiteindelijk toen ik naar rechts ging, alleen had ie gemist dat alles verderop stilstond links. Hij stond maar net op tijd stil :X

Die tweede vrachtwagen toeterde trouwens nog vrolijk even toen hij erlangs ging. >:)
  FOK!fotograaf dinsdag 4 april 2017 @ 19:29:03 #172
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170002415
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 17:33 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Zijn tekst interpreteer ik echt als van iemand die niet heel veel respect/begrip heeft voor chauffeurs + dat hij schrikt van vragtwaggels die opeens naar links duiken en de ervaring met ons deelt dat hij van de weg gedrukt is.
Projecteer ik die ervaring op mijn eigen weggedrag, dan ervaar ik dit soort situaties alleen als het echt tandjes druk is en/of ik een super spoedje heb. Dan gaan de oogkleppen automatisch en onbewust op en heb ik hoe maf ook, meer last van de vrachtwagens en overig langzaam verkeer.

Meestal zie ik het voorlaten van een vrachtwagen op de snelweg als een pluspunt voor het moment dat de vrachtwagen weer naar rechts gaat, lege lange baan voor me en weer vrij zicht en adem om op de volgende situaties te reageren.. lekker soepel door het andere verkeer te snijden.
Dan zou ik het nog eens een keer lezen... Ik schrijf bijvoorbeeld dat als je gewoon om een beetje ruimte vraagt (op tijd je knipper aan en niet meteen doorsturen en de rest van het verkeer van de weg af rijden onder het mom van: "Ik ben toch groter en zwaarder"), dat je die van mij ook echt wel krijgt. Alleen als je naast mij staat, je knipper aan zet en meteen verwacht dat ik spontaan verdwenen ben, dan heb je aan mij een slechte en zal ik geen moeite meer voor je doen. Probeer je het maar achter me.

En dat is gedrag dat steeds vaker voor komt. Of gewoon knipper aan en gaan in een rijtje dat 130 rijdt... Nee, ik vind het niet leuk om van 130 naar 80 terug te moeten remmen en daarbij de ABS moet aanspreken. Dat inhaalverbod ligt er niet voor niets. En nee, dat is niet haasten, je mag gewoon 130 op dat soort momenten.

Zelfde zie je in de stad ook veel gebeuren met bussen. Ja, de bus die weg rijdt van zijn halte heeft voorrang, alleen moet je weggebruikers wel de mogelijkheid geven jou voorrang te geven, iemand die al bij je voorwielen zit als je je knipper aan zet kan nooit meer remmen en jou de ruimte geven. Dus niet gas intrappen, insturen en bij het voorbij gaan van je hand langs de RAW pook hem een tik geven, wat je veel ziet.

EDIT: En waarom ik het alleen over beroepschauffeurs heb? Omdat het daarover ging.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pizza_Boom op 04-04-2017 19:35:11 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170002969
Zat zojuist naast iemand die net haar rijbewijs heeft gehaald en in een voor haar nieuwe auto rijdt. Laat ze op een parkeerplaats (waar ze stapvoets reed) de auto stilvallen. Kan gebeuren, geen ramp. De automobilist achter haar ging direct toeteren en met groot licht schijnen. Beetje overtrokken reactie.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 april 2017 @ 19:59:35 #174
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170003160
Oh, bussen :')

Ben ook een keer bijna de andere weghelft opgedrukt door zo'n klapmongool die dacht dat ie zo zijn plekje kon opeisen. Dat ik er al praktisch naast reed maakt dan natuurlijk niet uit, ik heb maar vol in de ankers te gaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 4 april 2017 @ 22:34:22 #175
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_170008252
Fietsers van boven de 70 hebben zo hun eigen set met regels?
Meneer komt uit de tegenovergestelde richting aanfietsen, ik ook op de fiets dus gelijke kansen zeg maar. Gaat hij helemaal naar zijn links, dus mijn weghelft omdat hij schijnbaar linksaf wil op de kruising waar ik toch echt eerder ben dan dat hij daar is.

Dus een meter of 10 na de kruising rijd ik nog keurig uiterst rechts zoals ik hoor te fietsen, en hij uiterst links en dus recht op mij af. En dan mopperen dat ik niet voor hem aan de kant ga ook nog.

Schijnbaar een paar lessen gemist in voorsorteren, voorrang en fatsoen als je het mij vraagt :7
Waar zouden we zijn zonder de "on"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')