71 jaar, die denkt waarschijnlijk niet eens maar doet gewoon.quote:Op zaterdag 1 april 2017 19:50 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Wat DENKT zo iemand vraag ik me af.
Dat je 1 auto heel misschien eens over het hoofd zou kunnen zien kan ik me nog iets bij voorstellen in sommige situaties.
Maar hier rijdt er ook nog eens een busje achter, en gewoon echt vol op de andere rijbaan hè.
Wat een debiel
Ik wist niet eens dat dat verplicht was voor een vrachtwagen? Zijn alle voertuigen niet gewoon verplicht om zoveel mogelijk rechts te rijden?quote:Op zaterdag 1 april 2017 22:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
Is het sinds deze week niet meer verplicht rechts te houden als je met een vrachtwagen rijdt? Nummer 4 en 5 sinds donderdag vandaag tegen gekomen...
Je moet ook rekening houden met elkaar natuurlijk. Iedereen mag vanaf 18 tot weet ik veel hoe oud in en een auto rijden. Zo is het bij wet geregeld.quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:49 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
71 jaar, die denkt waarschijnlijk niet eens maar doet gewoon.
Met de neus op het stuur en niet verder dan 1 auto vooruit kijken. Levensgevaarlijk.
Ja, dat zijn van die plek op eisers, rete irritant die menen dat ze die plek verdienen/verwachten te krijgen. Andersom ook, wanneer ik met bestelbus in wil voegen, zie ik een groot gat, anticipeer daarop, maar de auto links van mij wil niet achter een bestelbus rijden en dicht het gat waardoor ik in de remmen moet, want einde invoegstrook heeft geen verloop naar vluchtstrook (a27 bij Oosterhout).quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vandaag op de snelweg: auto wil invoegen terwijl er een brandweerwagen op de rechter rijstrook rijdt. Voor en achter die wagen is er ruimte zat om in te voegen, en de brandweerwagen kon ook niet naar links. De automobilist blijft eerst een beetje achter de brandweerwagen hangen en stug doorrijden tot hij/zij op de vluchtstrook zit Daarna kan de brandweerwagen naar links zodat er ruimte is voor de idioot op de vluchtstrook om in te voegen.
quote:Op zondag 2 april 2017 08:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja, dat zijn van die plek op eisers, rete irritant die menen dat ze die plek verdienen/verwachten te krijgen. Andersom ook, wanneer ik met bestelbus in wil voegen, zie ik een groot gat, anticipeer daarop, maar de auto links van mij wil niet achter een bestelbus rijden en dicht het gat waardoor ik in de remmen moet, want einde invoegstrook heeft geen verloop naar vluchtstrook (a27 bij Oosterhout).
Sowieso blijft dat echt een terugkerend dingetje, mensen die niet achter een bestelbus willen rijden. Ik kan mij er iets bij voorstellen, maar zo erg is het ook weer niet. Van de week met een spoedje Antwerpen. Op de terugweg is het redelijk rustig op de E19 vóór de grens. Ik rijd op de rechter rijstrook met circa 108km/u op de gps.
De vrachtwagen voor mij is nog enkele honderden meters ver weg, maar het gat sluit zich aardig snel, langzame vrachtwagen. Hierdoor een beetje verrast. Achter mij komt een snel leasetreintje met een A8 op kop. Ik wil naar links maar de Audi rijdt met gemak 150 en ik kan niet naar links. Richting aanwijzer blijft aan maar iedereen op de linker strook negeert mijn signaal en ik zit tot na Hazeldonk achter die trage vrachtwagen.. Inhalen heeft geen zin meer want ik moet naar Utrecht, vrachtwagen gaat gelukkig rechtdoor. Eindelijk, ruimte.. Weer zo'n lease lul die niet achter mij wil rijden en over de punt zijn Mini jakkert en in de remmen moet voor de bocht..
Lekker dan. Daar staat toch ook aangegeven om ruimte te geven, omdat er weinig invoegruimte is?quote:Op zondag 2 april 2017 08:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja, dat zijn van die plek op eisers, rete irritant die menen dat ze die plek verdienen/verwachten te krijgen. Andersom ook, wanneer ik met bestelbus in wil voegen, zie ik een groot gat, anticipeer daarop, maar de auto links van mij wil niet achter een bestelbus rijden en dicht het gat waardoor ik in de remmen moet, want einde invoegstrook heeft geen verloop naar vluchtstrook (a27 bij Oosterhout).
Ik begrijp de tegenstrijdigheid in mijn bericht. Wat ik bedoel is dat er rijders zijn die ergens een lekje op een andere rijstrook zien en hem persé daar willen hebben, kosten wat kost, hij zal daar uitkomen.quote:Op zondag 2 april 2017 10:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Bij mij had je ertussen gemogen hoor, maar ik vond het verschil qua perspectief wel grappig.
Volgens mij is dat 1 van de kortste van het land ja, wat snelwegen betreft. Op de N201 bij Vinkeveen is er ook zo'n soort oprit, maar dan kan je geen ruimte geven. Paar weken geleden, 3 pallets in de auto, omaatje in Micra knalt hem zo voor mn neus de weg op... met 50km/uquote:Op zondag 2 april 2017 10:57 schreef Chai het volgende:
[..]
Lekker dan. Daar staat toch ook aangegeven om ruimte te geven, omdat er weinig invoegruimte is?
Invoegstrook daar is volgens mij de kortste die ik ken.
Die oprit is lang genoeg om de 100 te halenquote:Op zondag 2 april 2017 11:42 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat 1 van de kortste van het land ja, wat snelwegen betreft. Op de N201 bij Vinkeveen is er ook zo'n soort oprit, maar dan kan je geen ruimte geven. Paar weken geleden, 3 pallets in de auto, omaatje in Micra knalt hem zo voor mn neus de weg op... met 50km/u
Moet Oma wel 100 durven te rijden.. Vanuit Hilversum zie je de invoegende auto pas laat, daarom ga ik daar automatisch al wat van het gas om te kunnen regaeren op acties als deze. De n445 ken ik niet.. Ga het zo wel bekijken. gMapsquote:Op zondag 2 april 2017 11:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die oprit is lang genoeg om de 100 te halen
Moet je eens de N445 bij Rijpwetering bekijken
Starlet reed met 10-15km verschil tegenover de auto's die hij inhaalde. Ging ervanuit dat hij de volgende ook wel zou inhalen. Mensen moeten zich niet zo laten intimideren.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:52 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Wat ik mij afvraag, wist je dat die Starlet naderde voordat je van rijstrook wisselde? Ik kan uiteraard moeilijk een uitspraak doen gezien ik niet de precieze situatie weet, maar was in dat gat duiken dan echt de enige optie? In ieder geval vind ik de bumperklever de grootste slechterik in dit verhaal
Ik snapte je wel hoor en ik doe het ook zoals jij beschrijft. Mensen die gaten dichtrijden vind ik ook zo'n beetje het kleinzieligste soort weggebruikers...quote:Op zondag 2 april 2017 11:38 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik begrijp de tegenstrijdigheid in mijn bericht. Wat ik bedoel is dat er rijders zijn die ergens een lekje op een andere rijstrook zien en hem persé daar willen hebben, kosten wat kost, hij zal daar uitkomen.
Zelf heb ik echt wel geduld, maar het raakt ook wel op als iedereen achter mij het gat blijft dichtrijden en mij niet de ruimte geeft/gunt de vrachtwagen in te halen. Ik word dan ook gezien als langzame vrachtwagen, terwijl als ik eenmaal links ben en van achter knipperende lampjes heb gekregen, het pedaal intrap en er met 120/125 ook makkelijk voorbij de andere vrachtwagens kom. En dan zijn ze ineens niet zo haastig meer en nemen afstand van mn achter bumper. 'Oh verrek, dat busje rijdt nog behoorlijk door'.
Het is maar net hoe kortzichtig/egoïstisch de rijder achter je is. Heb ik geen probleem mee, ik moet het zelf ook af en toe doen om door te kunnen stromen, maar over algemeen vind ik het zelf relaxter rijden door anderen in het verkeer die ongeveer zelfde snelheid hebben, mee te laten stromen. Dus een hatchback of klein voertuig achter vrachtwagen, even een gaatje laten, wachten, zo niet, jammer dan.
quote:Op zondag 2 april 2017 21:30 schreef PluggieOD het volgende:
Moeder zit bij schoonzus in de auto. En er komt plots een auto
zichzaggend tussen het verkeer door.
Moeder tegen schoonzus: "Sjezus was een lul"
Schoonzus tegen moeder:"Ja dat is je zoon".
Oops.
Totaal niet boeiend, dat gebeurt zo vaak.quote:Op maandag 3 april 2017 08:31 schreef Ridocar het volgende:
Gisterenmiddag, A28 richting Utrecht, ter hoogte van Strand Nulde. 70, afgekruiste linker rijstrook, maar voor men kan ritsen krijg je het ritueel "zo ver mogelijk doorrijden". Op een gegeven moment maak ik ruimte door wat langzamer te gaan rijden. Maar nee, we zijn net voorbij de vooraankondiging en het kruis is pas bij het volgende (tijdelijke) portaal. Dus gaan we niet invoegen voor die vrachtauto die genoeg ruimte heeft voor allemaal. Nee, we gaan allemaal doorrijden en ons ertussen proberen te wringen onder het kruis.
Is dit soms wat we bedoelen met gebruik maken van het beschikbare asfalt?
Ik heb het hele gebeuren op de cam staan, maar dan moet ik ff het SD-kaartje wisselen. Die krijgen jullie dus tegoed.
Totaal niet boeiend, dat gebeurt zo vaak.quote:Op maandag 3 april 2017 08:37 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Vanochtend zo'n dwaas die als een slak links blijft rijden en dan komt er een punt om te ritsen terwijl er rechts een dubbele vrachtwagen rijdt. Ik moest toeteren zodat hij een beetje gas gaf anders was ik daar klemgereden.
Dan is het nog steeds wel ergelijk. Ik heb iedere dag zombies op de snelweg die 90 rijden op de middelste strook, waar je 100 mag. Dat het dagelijks gebeurt maakt het niet minder irritant.quote:Op maandag 3 april 2017 08:37 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Totaal niet boeiend, dat gebeurt zo vaak.
Vanochtend zo'n dwaas die als een slak links blijft rijden en dan komt er een punt om te ritsen terwijl er rechts een dubbele vrachtwagen rijdt. Ik moest toeteren zodat hij een beetje gas gaf anders was ik daar klemgereden.
In dit geval gewoon een woonwijk met enkel gelijkwaardige kruisingen. Waar elke kruising ook verhoogd is zodat normale bestuurders er langzaam oversteken en meer bedacht zijn op voorgangers van rechts...quote:Op maandag 3 april 2017 12:11 schreef Nattekat het volgende:
De voorrang op T-kruisingen is sowieso belachelijk onlogisch geregeld...
In boerengehuchtjes is het soms echt erg. Mensen knallen rechtdoor zonder aandacht te geven of rekening te houden met de afsplitsing. Meerdere malen meegemaakt dat bij het naderen van zo'n t-splitsing de neus van je auto bijna kort gereden word.quote:Op maandag 3 april 2017 13:25 schreef Xaryna het volgende:
[..]
In dit geval gewoon een woonwijk met enkel gelijkwaardige kruisingen. Waar elke kruising ook verhoogd is zodat normale bestuurders er langzaam oversteken en meer bedacht zijn op voorgangers van rechts...
T-kruising is ook gelijkwaardigquote:Op maandag 3 april 2017 13:25 schreef Xaryna het volgende:
[..]
In dit geval gewoon een woonwijk met enkel gelijkwaardige kruisingen. Waar elke kruising ook verhoogd is zodat normale bestuurders er langzaam oversteken en meer bedacht zijn op voorgangers van rechts...
Wat is er dan belachelijk onlogisch aan de voorrang?quote:
Dat afslaand verkeer voorrang kan hebben op rechtdoorgaand verkeer. Het is echt verschrikkelijk om op elk kruispunt te moeten remmen als er weinig overzicht is terwijl de persoon van rechts sowieso al moet remmen voor eventueel verkeer van zijn rechts en om de bocht te kunnen maken.quote:Op maandag 3 april 2017 15:11 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Wat is er dan belachelijk onlogisch aan de voorrang?
Of is dit weer teveel off topic
Hmm daar zit wat in, ja. Ik ben daar sowieso ook extra voorzichtig omdat ik weet dat het slecht te zien is en dat er nauwelijks verkeer uit komt. Maargoed, van links komt daar ook amper verkeer Klein doodlopend woonwijkje.quote:Op maandag 3 april 2017 15:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat afslaand verkeer voorrang kan hebben op rechtdoorgaand verkeer. Het is echt verschrikkelijk om op elk kruispunt te moeten remmen als er weinig overzicht is terwijl de persoon van rechts sowieso al moet remmen voor eventueel verkeer van zijn rechts en om de bocht te kunnen maken.
Dat is juist bevorderlijk voor de verkeersveiligheid.quote:Op maandag 3 april 2017 15:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
. Het is echt verschrikkelijk om op elk kruispunt te moeten remmen als er weinig overzicht is
Er is een verschil tussen de verkeersveiligheid bevorderen en voor elk kruispunt zodanig afremmen dat je binnen een meter stil kan staan. Lekker voor het milieu ook.quote:Op maandag 3 april 2017 15:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is juist bevorderlijk voor de verkeersveiligheid.
In drukke gebieden is dat wel het beste voor de veiligheid ja. Jezelf doodrijden is dan weer het beste voor het milieu dus kies vooral wat je zelf het belangrijkste vind.quote:Op maandag 3 april 2017 15:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen de verkeersveiligheid bevorderen en voor elk kruispunt zodanig afremmen dat je binnen een meter stil kan staan. Lekker voor het milieu ook.
Juist in drukke gebieden wil je dat niet, lekker voor de doorstroming. Vast ook de reden dat dat soort kruisingen gewoon met borden werken.quote:Op maandag 3 april 2017 15:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
In drukke gebieden is dat wel het beste voor de veiligheid ja. Jezelf doodrijden is dan weer het beste voor het milieu dus kies vooral wat je zelf het belangrijkste vind.
Dat milieu argument van je slaat natuurlijk kant noch wal. Ga dan fietsen ofzo.quote:Op maandag 3 april 2017 15:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Juist in drukke gebieden wil je dat niet, lekker voor de doorstroming. Vast ook de reden dat dat soort kruisingen gewoon met borden werken.
Oude oprit A12 bij Zevenhuizen was ook zo'n hoerenoprit. Wanneer ik een haspelwagen bij me had kwam ik met 40km/u de snelweg op. Had ik een vrachtwagen voor mij dan werd dat al snel 20km/u. Lekker invoegen bij auto's die ~100 gaan.quote:Op zondag 2 april 2017 11:42 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat 1 van de kortste van het land ja, wat snelwegen betreft. Op de N201 bij Vinkeveen is er ook zo'n soort oprit, maar dan kan je geen ruimte geven. Paar weken geleden, 3 pallets in de auto, omaatje in Micra knalt hem zo voor mn neus de weg op... met 50km/u
Dit.quote:Op maandag 3 april 2017 15:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen de verkeersveiligheid bevorderen en voor elk kruispunt zodanig afremmen dat je binnen een meter stil kan staan. Lekker voor het milieu ook.
Dan ben je toch dom bezig? Allebei ...quote:Op maandag 3 april 2017 18:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik rijd 80 op een 80 km weg. Haastneus vindt het be-lach-e-lijk langzaam gaan en scheurt me voorbij
Voorganger vindt dat haske kinderachtig en gaat versnellen tot over de 100 km/u om er vooral voor te zorgen dat haastneus niet kan terugvoegen en bijna op een wegsplitsing knalt.
Ik ben er nog niet over uit wie dommer was
Precies Ik kan me aan veel ergeren, maar als ik Vmax rijd en iemand meent me in te moeten halen krijgt hij hooguit eenquote:Op maandag 3 april 2017 18:55 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Dan ben je toch dom bezig? Allebei ...
Geen tegenliggers?
quote:Op maandag 3 april 2017 09:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Totaal niet boeiend, dat gebeurt zo vaak.
Ja, daarom ga ik er ook geen dashcam video van uploadenquote:Op maandag 3 april 2017 09:19 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds wel ergelijk. Ik heb iedere dag zombies op de snelweg die 90 rijden op de middelste strook, waar je 100 mag. Dat het dagelijks gebeurt maakt het niet minder irritant.
Wat wil je hiermee zeggen? Serieuze vraag.quote:Op maandag 3 april 2017 20:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Enfin, omdat je niet genoeg hersencellen hebt gekregen bij je geboorte ben je maar vrachtwagenchauffeur geworden.
Wat een afgunst en neerbuigendheid op vrachtwagen chauffeurs zeg..quote:Op maandag 3 april 2017 20:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Enfin, omdat je niet genoeg hersencellen hebt gekregen bij je geboorte ben je maar vrachtwagenchauffeur geworden. Rij je op de N14, mag je 70. Rijd een personenauto op de rechterrijstrook 70. Daar heb je dan blijkbaar last van, dus ruk je je combinatie (zonder gebruik van richtingaanwijzer; de personenauto die er net aankomt moet maar even zijn glazen bol checken) naar de linkerrijstrook. Vervolgens ga je niet inhalen (????), maar blijf je 70 rijden op de linkerrijstrook. De vrachtwagen uit Yerseke, die op de rechterijstrook achter je reed, versnelt een beetje en rijdt het gat dicht waardoor nu de N14 wordt geblokkeerd door 2 vrachtwagens die schuin achter elkaar allebei 70 rijden. De personenauto (je weet wel, die van de glazen bol) had de stille hoop dat hij aan de andere kant van de tunnel de voorsorteerstrook voor rechtsaf zou kunnen selecteren, wat bij normaal gedrag van de omringende verkeersdeelnemers ook geen probleem was geweest, maar die is nu effectief klem gereden door brainless 1 in de vrachtwagen voor hem en brainless 2 in de vrachtwagen rechts naast hem. De redding komt als brainless 1 besluit dat hij toch niet op de linkerrijstrook wil rijden (nota bene: hij heeft niemand ingehaald) en net zo 'soepel' naar rechts gaat als dat hij eerder naar links ging en daarmee bijna het merkembleem van de vrachtwagen op de rechterrijstrook mee naar huis neemt.
Waarom Brainless 1 uberhaupt naar de linkerrijstrook is gegaan, zullen we waarschijnlijk nooit weten.
Ik zou gewoon echt serieus wel eens een dag met een vrachtwagen mee willen rijden gewoon om te zien hoe het is en wat die mensen de hele dag meemaken op de weg. Lijkt me echt een eye opener, in ieder geval voor mij maar misschien wel voor iedereen. Misschien een verplicht onderdeel van rijlessen?quote:Op maandag 3 april 2017 22:24 schreef Meike26 het volgende:
[..]Zij hebben hun baan niet uitgekozen met wat ze kunnen qua iq, maar wat hun eq zei te gaan willen doen. Daar zouden nog heel wat stropdasjes en andere 'carrièretijgers' van kunnen leren.
Misschien heeft die auto gewoon versneld.quote:Op maandag 3 april 2017 20:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Enfin, omdat je niet genoeg hersencellen hebt gekregen bij je geboorte ben je maar vrachtwagenchauffeur geworden. Rij je op de N14, mag je 70. Rijd een personenauto op de rechterrijstrook 70. Daar heb je dan blijkbaar last van, dus ruk je je combinatie (zonder gebruik van richtingaanwijzer; de personenauto die er net aankomt moet maar even zijn glazen bol checken) naar de linkerrijstrook. Vervolgens ga je niet inhalen (????), maar blijf je 70 rijden op de linkerrijstrook. De vrachtwagen uit Yerseke, die op de rechterijstrook achter je reed, versnelt een beetje en rijdt het gat dicht waardoor nu de N14 wordt geblokkeerd door 2 vrachtwagens die schuin achter elkaar allebei 70 rijden. De personenauto (je weet wel, die van de glazen bol) had de stille hoop dat hij aan de andere kant van de tunnel de voorsorteerstrook voor rechtsaf zou kunnen selecteren, wat bij normaal gedrag van de omringende verkeersdeelnemers ook geen probleem was geweest, maar die is nu effectief klem gereden door brainless 1 in de vrachtwagen voor hem en brainless 2 in de vrachtwagen rechts naast hem. De redding komt als brainless 1 besluit dat hij toch niet op de linkerrijstrook wil rijden (nota bene: hij heeft niemand ingehaald) en net zo 'soepel' naar rechts gaat als dat hij eerder naar links ging en daarmee bijna het merkembleem van de vrachtwagen op de rechterrijstrook mee naar huis neemt.
Waarom Brainless 1 uberhaupt naar de linkerrijstrook is gegaan, zullen we waarschijnlijk nooit weten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |