ja zou haar niet laten rijdenquote:Op woensdag 5 april 2017 12:49 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Zou voor mij een reden zijn om in het vervolg weer lekker zelf te sturen.
Haha, kans zit er in jaquote:Op woensdag 5 april 2017 13:03 schreef Nattekat het volgende:
Slecht voor de doorstroming =/= braaf. Ze komt ook over als iemand die het op een rotonde nog van een vrachtwagen zou verliezen.
Ach, iig goed voor de doorstroming. In principe kan het ook weinig kwaad als mensen maar opletten. Liever dan een heel rijtje auto's achter een bejaarde op een weg waar je niet mag inhalen.quote:Op woensdag 5 april 2017 13:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha, kans zit er in ja
Maar goed, anderzijds, ik ben wat pittiger kwa rijstijl, maar ook ik verbaas me soms hoeveel te hard er gereden wordt hoor. Haalde laatst waar het 120 was een rijtje vrachtwagens in met ruim 135/140...en alsnóg mensen die zaten te duwen achter me. Tsja.... het kan sommigen ook nooit hard genoeg gaan...
Grappig dat het niet andersom lijkt te werken. Vrachtwagenchauffeurs rijden ook personenauto's, maar veel begrip lijkt er niet te zijn.quote:Op woensdag 5 april 2017 12:32 schreef Eejit het volgende:
[..]
Heb de afgelopen twee zomers als bijrijder gewerkt (op routes door zowel het platteland en de stad) en ik denk dat dit goed zou zijn.
ja, dan zit je de hele tijd achter rouwstoeten die overal maar 40 rijden.quote:Op donderdag 6 april 2017 02:06 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Grappig dat het niet andersom lijkt te werken. Vrachtwagenchauffeurs rijden ook personenauto's, maar veel begrip lijkt er niet te zijn.
M.i. moet iedereen op zijn 18de beginnen met 2 jaar motor voordat je auto mag gaan rijden. Dat gaat pas een verandering in het verkeer te weeg brengen.
soms wel lekker om vooraan te kunnen staan om ff lekker hard op te kunnen trekkenquote:Op donderdag 6 april 2017 08:41 schreef karr-1 het volgende:
Hoeveel frustratie moet je hebben als je me perse in de laatste 100 meter voor een stoplicht nog even in moet halen met brullende motor om uiteindelijk gewoon voor me staan bij het rode licht. Doe eens normaal zeg.....
Hard optrekken in de bebouwde kom? En nee dit was ook niet persoonlijk, dit was gewoon een gefrustreerd petje in de auto van papa die even wilde showen hoe goed hij wel niet kon rijden.....quote:Op donderdag 6 april 2017 09:04 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
soms wel lekker om vooraan te kunnen staan om ff lekker hard op te kunnen trekken
is niet altijd iets persoonlijks
Jij bent er zeker zo eentje die even wat extra gas bijgeeft voor een oversteekplaatsom een gat dicht te rijden zodat de fietser net niet genoeg ruimte heeft om over te steken. Of blind achter de lichten van je voorganger aan rijdt met je smartphone in de hand om op oversteekplaatsen stil te vallen in de file?quote:Op woensdag 5 april 2017 12:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
Mensen die voorrang geven aan fietsers die dat niet hebben
Als je er achter rijdt reken je daar niet op, en vaak blokkeer je daar wat mee, rotondes vooral. Die voorrang is niet voor niks zo.
tja, die heb je er ook tussen zittenquote:Op donderdag 6 april 2017 09:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Hard optrekken in de bebouwde kom? En nee dit was ook niet persoonlijk, dit was gewoon een gefrustreerd petje in de auto van papa die even wilde showen hoe goed hij wel niet kon rijden.....
Ik heb het niet over zebra's, ik heb het over fietsers met haaientanden voor zich, mevrouw aangebrand.quote:Op donderdag 6 april 2017 10:09 schreef Fixers het volgende:
[..]
Jij bent er zeker zo eentje die even wat extra gas bijgeeft voor een oversteekplaatsom een gat dicht te rijden zodat de fietser net niet genoeg ruimte heeft om over te steken. Of blind achter de lichten van je voorganger aan rijdt met je smartphone in de hand om op oversteekplaatsen stil te vallen in de file?
Ik steek die weg dagelijks 2 keer over en ben altijd blij als er eentje even van het gas gaat om ruimte te geven. Want het overgrote deel gunt het de fietsers niet om ook even het asfalt aan te mogen raken. Met als resultaat dat daar veel fietsers afstappen, en lopend de zebra nemen om zo auto's tot stoppen te dwingen.
Ook gruwelijk irritant als je daar woont en om de haverklap een of andere idioot claxonnerend door de straat komt cruisen om zijn gelijk te halenquote:Op donderdag 6 april 2017 11:40 schreef DrMarten het volgende:
Niu ben ik iemand die met de hand op de claxon wel door rijdt en die lui aan de kant jaagt, maar wel geuwelijk irritant als je achter een rijdt die dan ook dom gaat staan wachten tot iedereen van de andere kant voorbij is
Hoezo, is toch standaard hier in da west.quote:Op donderdag 6 april 2017 13:06 schreef Pizza_Boom het volgende:
Als je bij me loopt te drukken en ik ga naar rechts, is het wel de bedoeling dat je me inhaalt. En niet in mijn dode hoek blijft hangen totdat ik weer naar links moet, om dan het gat dicht te willen trappen. Helaas voor jou gaf ik ook gas bij en druk ik hem er wel tussen. Kan je boos doen, had je zelf maar beter moeten anticiperen.
Nou lekker pittig hoor, met 140 inhalenquote:Op woensdag 5 april 2017 13:17 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haha, kans zit er in ja
Maar goed, anderzijds, ik ben wat pittiger kwa rijstijl, maar ook ik verbaas me soms hoeveel te hard er gereden wordt hoor. Haalde laatst waar het 120 was een rijtje vrachtwagens in met ruim 135/140...en alsnóg mensen die zaten te duwen achter me. Tsja.... het kan sommigen ook nooit hard genoeg gaan...
Dat slaat natuurlijk nergens op. Natuurlijk moet je kijken als je naar links gaat en moet er voldoende ruimte is. Je mag niet hinderen immers. Maar er is geen enkele reden om 160 te gaan rijden op de snelweg om je achterligger, die nog niet eens in de buurt was toen je begon met inhalen te pleasen. Ik heb zelf ook een gruwelijke hekel aan die types die 90 rijden op de snelweg, maar je hoeft geen verkeersregels te breken voor je bumperklevende vrienden...quote:Op donderdag 6 april 2017 18:31 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nou lekker pittig hoor, met 140 inhalen
Als ik merk dat achterliggers harder willen tijdens zo'n inhaalactie dan geef ik gewoon flink gas bij zodat ik zo snel mogelijk naar rechts kan om ze door te laten omdat ik weet hoe irritant het is als je achter langzaam verkeer zit. Al komt het niet vaak voor dat ik op zo'n sukkeldrafje rechts blijf rijden, eigenlijk alleen als ik veel te vroeg ben voor een afspraak ofzo en daardoor wat langzamer ga rijden. Als je anderen in de remmen dwingt door je rijgedrag dan ben je altijd fout imo.
quote:Op donderdag 6 april 2017 07:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ja, dan zit je de hele tijd achter rouwstoeten die overal maar 40 rijden.
Hoeft niet. Heb van mijn 19de tot mijn 31ste gemiddeld 12k kilometers per jaar motor gereden en nooit een krasje opgelopen.quote:Op donderdag 6 april 2017 07:36 schreef Sounddragon het volgende:
ja, dan zit je de hele tijd achter rouwstoeten die overal maar 40 rijden.
140 is boven de snelheidslimiet. Als jij graag altijd 200 wil knallen is dat jouw probleem en ga je maar in Deutschland wonenquote:Op donderdag 6 april 2017 18:31 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Nou lekker pittig hoor, met 140 inhalen
Als ik merk dat achterliggers harder willen tijdens zo'n inhaalactie dan geef ik gewoon flink gas bij zodat ik zo snel mogelijk naar rechts kan om ze door te laten omdat ik weet hoe irritant het is als je achter langzaam verkeer zit. Al komt het niet vaak voor dat ik op zo'n sukkeldrafje rechts blijf rijden, eigenlijk alleen als ik veel te vroeg ben voor een afspraak ofzo en daardoor wat langzamer ga rijden. Als je anderen in de remmen dwingt door je rijgedrag dan ben je altijd fout imo.
Zo werd ik in Den Bosch centrum nog ingehaald door iemand (over een dubbele doorgetrokken streep, tijdens der spits). Ja doei, 53 cruise control is prima als je 50 mag .quote:Op donderdag 6 april 2017 22:57 schreef waterloosunset het volgende:
[..]
Dat slaat natuurlijk nergens op. Natuurlijk moet je kijken als je naar links gaat en moet er voldoende ruimte is. Je mag niet hinderen immers. Maar er is geen enkele reden om 160 te gaan rijden op de snelweg om je achterligger, die nog niet eens in de buurt was toen je begon met inhalen te pleasen. Ik heb zelf ook een gruwelijke hekel aan die types die 90 rijden op de snelweg, maar je hoeft geen verkeersregels te breken voor je bumperklevende vrienden...
Zelfde in de stad, mag je ergens 50, rijd je dat al ruim en toch willen ze in je kofferbak mee. Waarom zou je dat in godsnaam belonen door nog harder te gaan rijden?
Ik rij regelmatig 90 op de snelweg in m'n luxe wagen. Als ik een vrachtauto inhaal trap ik eventjes op het gas en daarna weer naar rechts. Zo'n probleem is dat niet.quote:Op donderdag 6 april 2017 22:57 schreef waterloosunset het volgende:
[..]
Dat slaat natuurlijk nergens op. Natuurlijk moet je kijken als je naar links gaat en moet er voldoende ruimte is. Je mag niet hinderen immers. Maar er is geen enkele reden om 160 te gaan rijden op de snelweg om je achterligger, die nog niet eens in de buurt was toen je begon met inhalen te pleasen. Ik heb zelf ook een gruwelijke hekel aan die types die 90 rijden op de snelweg, maar je hoeft geen verkeersregels te breken voor je bumperklevende vrienden...
Zelfde in de stad, mag je ergens 50, rijd je dat al ruim en toch willen ze in je kofferbak mee. Waarom zou je dat in godsnaam belonen door nog harder te gaan rijden?
Nee dat ben ik, denk ikquote:Op donderdag 6 april 2017 10:09 schreef Fixers het volgende:
[..]
Jij bent er zeker zo eentje die even wat extra gas bijgeeft voor een oversteekplaatsom een gat dicht te rijden zodat de fietser net niet genoeg ruimte heeft om over te steken.
Ook in een minder luxe wagen is het mogelijk om op snelheid naar links te gaan. Evt. even terugschakelen en wat eerder beginnen met versnellen.quote:Op vrijdag 7 april 2017 17:10 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik rij regelmatig 90 op de snelweg in m'n luxe wagen. Als ik een vrachtauto inhaal trap ik eventjes op het gas en daarna weer naar rechts. Zo'n probleem is dat niet.
Maar dan moet je afstand houden, dat is probleem 1.quote:Op vrijdag 7 april 2017 17:40 schreef Chai het volgende:
[..]
Ook in een minder luxe wagen is het mogelijk om op snelheid naar links te gaan. Evt. even terugschakelen en wat eerder beginnen met versnellen.
Luxe wagen slaat eigenlijk op alles dat geen bedrijfsauto is. Ik heb een babyblauwe Skoda Roomster 1.4 op gas. Niet veel luxe, maar wel mijn luxe wagen. M'n werkauto heeft meer luxe (zoals een 12-bak volautomaat, restwarmtekachel, volledig verstelbare stoel en stuur, een bed, een alarmsysteem, ASR en sperdifferentieel)quote:Op vrijdag 7 april 2017 17:40 schreef Chai het volgende:
[..]
Ook in een minder luxe wagen is het mogelijk om op snelheid naar links te gaan. Evt. even terugschakelen en wat eerder beginnen met versnellen.
Je zult er net staan met pech.quote:Op vrijdag 7 april 2017 18:36 schreef sneakydesert het volgende:
Vandaag een vrachtwagen die op de snelweg slingerde en op een gegeven moment niet goed met de bocht meeging. Hierdoor reed ie gewoon op de vluchtstrook. Meneer was te druk met zijn telefoon bezig
Wat mij betreft pakken ze van dat soort idioten direct het rijbewijs af...levensgevaarlijk man.quote:Op vrijdag 7 april 2017 20:03 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Je zult er net staan met pech.
Van de week ook een eind achter iemand gereden die telkens met twee wielen de buurstrook op ging.
Op een gegeven moment kon ik ook zien dat de telefoon van oor werd gewisseld.
Omdat een groot deel van het jaar de spitstroken open zijn. Dan mag je vanaf het tankstation 130 en bij oprit Limmen Uitgeest weer terug naar 100.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:45 schreef S95Sedan het volgende:
A9 richting Alkmaar, ter hoogte van Heemskerk, wat een kut stuk weg is dat.
130 aangegeven en dan mensen die hem met 90-95 ervoor gooien omdat ze zo nodig in moeten halen. Of onnodig 95 in een treintje links blijven plakken terwijl rechs alle ruimte is
En dan niet 1 keer maar een stuk of 5-10 in een ritje.
Niet om 1uur in de middag.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:49 schreef Fer het volgende:
[..]
Omdat een groot deel van het jaar de spitstroken open zijn. Dan mag je vanaf het tankstation 130 en bij oprit Limmen Uitgeest weer terug naar 100.
Mwah, meestal trappen drukkertjes wel door. Dit was een zeldzaam gevalletje.quote:
Ik rijd daar zeer regelmatig (meermaals per week) en heb dat eigenlijk nooit. Op het stuk met 2 rijstroken wel, maar op het 3 strooks stuk eigenlijk niet.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:45 schreef S95Sedan het volgende:
A9 richting Alkmaar, ter hoogte van Heemskerk, wat een kut stuk weg is dat.
130 aangegeven en dan mensen die hem met 90-95 ervoor gooien omdat ze zo nodig in moeten halen. Of onnodig 95 in een treintje links blijven plakken terwijl rechs alle ruimte is
En dan niet 1 keer maar een stuk of 5-10 in een ritje.
Ik heb het ook nog nooit meegemaakt op dat stuk. Wel laatst toen ik terugreed uit Amsterdam net voor de Wijkertunnel een aantal mensen die vrachtwagens in wilden halen en dan maximaal 90 rijden, misschien nog even wennen dat de borden eindelijk weg zijn.quote:Op zaterdag 8 april 2017 02:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
Ik rijd daar zeer regelmatig (meermaals per week) en heb dat eigenlijk nooit. Op het stuk met 2 rijstroken wel, maar op het 3 strooks stuk eigenlijk niet.
Kon je geen oudere foto vinden?quote:Op zaterdag 8 april 2017 14:01 schreef PluggieOD het volgende:
Irritant dit soort brommerrijders:
[ afbeelding ]
Zag er pas 2 rijden in het wit/oranje op afrit Vlaardingen.. wel op een gele brommer, dat dan weer wel.quote:
Vanuit de vrachtauto kun je prima in de auto kijken, hoeveel mensen er niet aan het facebooken of appen zijn hou je niet voor mogelijk. Als ik een schatting moet maken hoeveel mensen bestuurders daadwerkelijk met hun telefoon zit te prullen zou ik met 10% aardig in de richting zitten. En dat wordt veel meer bij files en zo.quote:Op dinsdag 11 april 2017 09:40 schreef Pizzahut het volgende:
Iedere dag zie ik weer hetzelfde.. een slingerende auto die uit het niets remt en dan weer vol gas geeft. Kijk ik naar binnen zie ik weer dat hoofdje naar beneden kijken..
10% zou wel schrikbarend hoog zijnquote:Op dinsdag 11 april 2017 09:57 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Vanuit de vrachtauto kun je prima in de auto kijken, hoeveel mensen er niet aan het facebooken of appen zijn hou je niet voor mogelijk. Als ik een schatting moet maken hoeveel mensen bestuurders daadwerkelijk met hun telefoon zit te prullen zou ik met 10% aardig in de richting zitten. En dat wordt veel meer bij files en zo.
De keren dat ik als passagier in een busje meerij dan denk ik dat die 10% best in de buurt komt van de waarheid. En ja, daar hebben ze nog geen digitale collectebus voor uitgevonden.quote:Op dinsdag 11 april 2017 10:03 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
10% zou wel schrikbarend hoog zijn
Ik ga ff kijken of ik er een Gopro op kan zetten.quote:Op dinsdag 11 april 2017 10:03 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
10% zou wel schrikbarend hoog zijn
Hij constatéért dat dus op die manier, en ik denk dat hij best redelijk in de buurt zit met die 10%. Heel. veel mensen hebben hun foon op hun been liggen, ziet oom agent heel slecht, maar vanuit een vrachtwagen kijk je onder een andere hoek naar binnen, en de meesten zijn ook niet slim genoeg om het scherm te dimmen, je ziet die dingen echt superduidelijk liggen. Motorrijdend zie je ook veel meer, en geloof me, het zijn er schunnig veel..quote:Op woensdag 12 april 2017 02:51 schreef NewHorizon het volgende:
10% slaat nergens op, en dat kan je makkelijk zelf controleren door gewoon bij anderen naar binnen te kijken tijdens inhalen. Het overgrote deel zit gewoon netjes met twee handen aan het stuur vooruit te kijken.
Herkenbaar, kom dit dagelijks tegen bij de afslag Geleen op de A76. Belgische truckers die zich verrijden, de afslag nemen en daar dus links-links moeten om weer de snelweg op te gaan. Maar dus wel rechts voorsorteren om vervolgens over 3 stroken heen te moeten snijden, waarbij ze 2 van die 3 stroken vaak nog blokkeren ook vanwege een rood verkeerslicht na die eerste links.quote:Op woensdag 12 april 2017 09:15 schreef Tunafish het volgende:
Andere klacht: mensen die weten dat ze na een verkeerslicht rechts moeten bij een splitsing, maar tóch helemaal links rijden en dan op het laatste moment naar rechts willen. Die kan dan natuurlijk geen gaatje vinden, gaat langzamer rijden (want dan vallen er ineens wel gaten in de andere strook? ) waardoor de linkerstrook steeds langzamer gaat en uiteindelijk stil komt te staan. Dankjewel, lapzwans. Ga dan toch gewoon rechts staan, want terwijl je op de linkerstrook reed heb je welgeteld één andere auto ingehaald.
Of ik snap het verband niet, of je hebt een verkeerd tabblad ge-c/p'dquote:Op donderdag 13 april 2017 07:37 schreef Randy_S het volgende:
http://www.nu.nl/gadgets/(...)ters-in-plafond.html
Onnodig naar links gaan voor invoegend verkeer
Volgende keer maar veilig de trein pakken danquote:Op donderdag 13 april 2017 09:57 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik zat gisteren bij iemand in de auto die de weg niet precies wist.
En voor ik het in de gaten had, was ze te laat om op een snelwegsplitsing nog in te voegen, dus ging ze in de ankers om te eindigen op de witte verdrijfstrook tussen de twee snelwegen in
Er werd op ons getoeterd
En ik heb haar maar heel snel snelheid laten maken op de vluchtstrook om de (voor ons verkeerde) snelweg te volgen tot de volgende afslag.
Wat een paniek en slechte keuzes om niks
Zelf rijden.quote:Op donderdag 13 april 2017 10:07 schreef Woelwater het volgende:
[..]
Volgende keer maar veilig de trein pakken dan
woops, aangepast. Gaat om deze: http://www.nu.nl/gadgets/(...)1-in-overijssel.htmlquote:Op donderdag 13 april 2017 07:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Of ik snap het verband niet, of je hebt een verkeerd tabblad ge-c/p'd
Die dachten, je ziet toch wel aankomen dat het gaat gebeuren.quote:Op donderdag 13 april 2017 15:38 schreef Tunafish het volgende:
Vanmorgen in Arnhem bij het Gelredome de A325 opgereden. Je hebt daar drie stroken liggen, waarbij doorgetrokken strepen liggen van de rechter- en middelste strook naar links. Ik reed op de middelste strook, een paar meter rechts voor me reden een politiebusje, een Audi en een vrachtwagentje. Die Audi ging voor de ogen van dat politiebusje over de doorgetrokken streep en komt 5 meter voor mij uit. Ik moest voor hem in de remmen, steek nog mijn hand op in een gefrustreerd gebaar van 'Wat doe je ', kijk om naar het busje, geen reactie. Die agenten moeten het gezien hebben het gebeurt voor hun neus, ze zagen dat ik moest remmen en naar hem gebaarde, maar niks. Waakzaam en dienstbaar, uh-hu
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
Ik rij voor de ochtendspits uit naar m'n werk en dat gaat meestal ook met een redelijk vaartje. Maar zie werkelijk nooit iemand seinen. Had je niet gewoon een kapotte lamp?quote:Op donderdag 13 april 2017 20:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Net even naar huis 160 waar je 130 mag. Het was rustig op de weg... toch 4 mensen die nog seinen
Vraag me altijd af wat voor types dat zijn. Soms rem ik nog weleens eens om te kijken wie er de moeite neemt om te seinen (sommige zelfs op de rechterbaan).
Nope. Wel LED koplampen, misschien bij hobbeltjes ofzo lijkt het net alsof ik ook aan het seinen ben ofzo?quote:Op donderdag 13 april 2017 21:43 schreef JDude het volgende:
[..]
Ik rij voor de ochtendspits uit naar m'n werk en dat gaat meestal ook met een redelijk vaartje. Maar zie werkelijk nooit iemand seinen. Had je niet gewoon een kapotte lamp?
Kapotte lamp? Te hoog afgestelde lampen zodat het net lijkt alsof je je groot-licht vergeten bent uit te zetten?quote:Op donderdag 13 april 2017 20:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Net even naar huis 160 waar je 130 mag. Het was rustig op de weg... toch 4 mensen die nog seinen
Vraag me altijd af wat voor types dat zijn. Soms rem ik nog weleens eens om te kijken wie er de moeite neemt om te seinen (sommige zelfs op de rechterbaan).
Lijkt me sterk, maar volgens mij komt daar door de LED koplampen. Ik heb dat ook weleens bij auto's achter me gezien, het kleurt dan helemaal van wit naar blauw als ze een beetje omhoog gaan, waardoor het misschien soms lijkt alsof ze seinen? Ik zal het bij de volgende onderhoudsbeurt wel even aangeven maar het lijkt me niet dat ze slecht afgesteld zijn, de auto is ook vrij nieuw.quote:Op vrijdag 14 april 2017 09:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Kapotte lamp? Te hoog afgestelde lampen zodat het net lijkt alsof je je groot-licht vergeten bent uit te zetten?
Allebei zou ik wel voor seinen als ik dat tegenkom.
Chauffeur is idd een zak hooi, want ongezien naar links gaan is gewoon gevaarlijk.quote:Op donderdag 13 april 2017 14:58 schreef Randy_S het volgende:
[..]
woops, aangepast. Gaat om deze: http://www.nu.nl/gadgets/(...)1-in-overijssel.html
Dat hij nieuw is zegt helemaal niets. Maar waarom wachten tot een beurt? Verlichting die verblindend is lijkt me wel een prioriteit. En je kunt zelf toch zien tijdens het rijden hoe hoog je verlichting staat? Als je achter iemand rijdt en je lichtstraal valt ruim boven de nummerplaat bij een normale auto (geen bussen, suv's of crossover's of wat er dan ook allemaal voor gekke namen worden verzonnen) dan staat je verlichting zo goed als zeker verblindend.quote:Op vrijdag 14 april 2017 10:04 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik zal het bij de volgende onderhoudsbeurt wel even aangeven maar het lijkt me niet dat ze slecht afgesteld zijn, de auto is ook vrij nieuw.
Zeker als het vochtig is. Die dingen drogen niet op, dus strooilicht aan alle kanten met een beetje dauw op de koplamp.quote:Op vrijdag 14 april 2017 20:12 schreef switchboy het volgende:
Zelfs goed afgesteld LED licht is echt een kriem om achter je te hebben. De krengen zijn echt veel te fel.
Die witplaten dwingen mij helemaal de meest linker baan te pakken, terwijl ik gewoon 99 wil cruisen.quote:Op vrijdag 14 april 2017 20:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
De Oosterburen zijn er weer... 30@60, 50@80, lekker op de middenbaan of links plakken (wat nou NL: Nur Links? Kijk naar jezelf)... En nog boos worden ook als je ze inhaalt.
Nee die staat gewoon goed als ik achter iemand rijd.quote:Op vrijdag 14 april 2017 19:06 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Dat hij nieuw is zegt helemaal niets. Maar waarom wachten tot een beurt? Verlichting die verblindend is lijkt me wel een prioriteit. En je kunt zelf toch zien tijdens het rijden hoe hoog je verlichting staat? Als je achter iemand rijdt en je lichtstraal valt ruim boven de nummerplaat bij een normale auto (geen bussen, suv's of crossover's of wat er dan ook allemaal voor gekke namen worden verzonnen) dan staat je verlichting zo goed als zeker verblindend.
Dan richten ze te veel omhoog naar rechts. De auto's die flitsten, heb je die eerst allemaal ingehaald?quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:26 schreef YoshiBignose het volgende:
Nee die staat gewoon goed als ik achter iemand rijd.
Tweebaans rotondes kennen ze daar volgens mij ook niet. Auto voor mij werd vanmiddag bijna van de rotonde gereden door een verwarde Duitser die gewoon op allebei de banen tegelijk reedquote:Op vrijdag 14 april 2017 20:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
De Oosterburen zijn er weer... 30@60, 50@80, lekker op de middenbaan of links plakken (wat nou NL: Nur Links? Kijk naar jezelf)... En nog boos worden ook als je ze inhaalt.
Die oosterburen zijn meestal vrij vriendelijk in het verkeer.quote:Op vrijdag 14 april 2017 20:33 schreef Pizza_Boom het volgende:
De Oosterburen zijn er weer... 30@60, 50@80, lekker op de middenbaan of links plakken (wat nou NL: Nur Links? Kijk naar jezelf)... En nog boos worden ook als je ze inhaalt.
[..]
Zeker als het vochtig is. Die dingen drogen niet op, dus strooilicht aan alle kanten met een beetje dauw op de koplamp.
Seinen mag niet en toeteren mag ook niet in dit geval.quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:48 schreef sneakydesert het volgende:
Net op een 80-weg iemand voor me die 40km/u reed. Seinen hielp niet, en inhalen mocht niet. In de bebouwde kom reed ie ook nog eens stapvoets over rotondes. Toen was ik het zat en ging ik toeteren, gelukkig ging ie een een rondje om de rotonde zodat ik (en een paar auto's achter mij) er langs konden.
Na een kwartier op een slakkengang te hebben gereden was mijn geduld even op. Inhalen was misschien idd een betere optie geweest.quote:Op zaterdag 15 april 2017 01:41 schreef vannelle het volgende:
[..]
Seinen mag niet en toeteren mag ook niet in dit geval.
Ondanks het inhaalverbod en als het veilig zou kunnen zou ik em gewoon ingehaald hebben.
Als je gesnapt wordt is dat altijd nog goedkoper dan onnodig seinen en toeteren.
En als je alleen maar toetert en seint loopt je stresslevel ook nog eens enorm op waardoor je wellicht beslissingen maakt die achteraf niet zo verstandig zijn.
Volgende keer gewoon er voorbij gaan dus, laat je achterligger zich maar aan hem ergeren.
quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:36 schreef Fer het volgende:
Het is je autosteer die teveel naar rechts trekt, icm met de brede voorkant, die veel wind opzij drukt. Waardoor als jij voorbij komt hun auto's opzij geduwt worden.
Nou, dat klinkt niet zo heel vreemd eigenlijk (de tweede quote dan ) want het viel me wel een keer op dat als ik iemand inhaal 's avonds, dat je die persoon helemaal kan zien zitten achter het stuur (hij wordt verlicht). Of is dit normaal?quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:59 schreef Tango5Romeo het volgende:
[..]
Dan richten ze te veel omhoog naar rechts. De auto's die flitsten, heb je die eerst allemaal ingehaald?
Inhaalverbod kijk ik ook nooit naar. Je kan zelf bepalen of de weg veilig of onveilig is om in te halen. Sommige wegen met een inhaalverbod zijn ontzettend overzichtelijk en kun je makkelijk inhalen als het rustig is. Heeft me wel een keer ¤227 gekost maar so be it, ik ga niet 10 km, midden in de nacht achter een dwaas rijden die 70 gaat waar je 80 mag (en 100 kan).quote:Op vrijdag 14 april 2017 21:48 schreef sneakydesert het volgende:
Net op een 80-weg iemand voor me die 40km/u reed. Seinen hielp niet, en inhalen mocht niet. In de bebouwde kom reed ie ook nog eens stapvoets over rotondes. Toen was ik het zat en ging ik toeteren, gelukkig ging ie een een rondje om de rotonde zodat ik (en een paar auto's achter mij) er langs konden.
En dat nog met een vrachtwagen... sommige chauffeurs zijn echt prutsers die ze hun rijbewijs af moeten nemen.quote:Op donderdag 13 april 2017 07:37 schreef Randy_S het volgende:
http://www.nu.nl/gadgets/(...)1-in-overijssel.html
Onnodig naar links gaan voor invoegend verkeer
Dijk Enkhuizen Lelystad rijden ook vaak van die langzame zolen.quote:Op zaterdag 15 april 2017 09:12 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
[..]
Nou, dat klinkt niet zo heel vreemd eigenlijk (de tweede quote dan ) want het viel me wel een keer op dat als ik iemand inhaal 's avonds, dat je die persoon helemaal kan zien zitten achter het stuur (hij wordt verlicht). Of is dit normaal?
Uiteraard heb ik ze eerst ingehaald anders kan ik ze ook niet zien seinen.
[..]
Inhaalverbod kijk ik ook nooit naar. Je kan zelf bepalen of de weg veilig of onveilig is om in te halen. Sommige wegen met een inhaalverbod zijn ontzettend overzichtelijk en kun je makkelijk inhalen als het rustig is. Heeft me wel een keer ¤227 gekost maar so be it, ik ga niet 10 km, midden in de nacht achter een dwaas rijden die 70 gaat waar je 80 mag (en 100 kan).
Als iemand 40 gaat lijkt het me eerder dat hij een probleem met z'n auto heeft ofzo, want dat slaat echt nergens op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |