abonnement Unibet Coolblue
pi_169934625
quote:
1s.gif Op donderdag 30 maart 2017 19:56 schreef Fer het volgende:
2x klem laten rijden vandaag.

1: Bejaarde Surinamer die bij de overgang invoegstrook/spitsstrook toch twijfelde en pardoes naar links kwam terwijl en links en achter mij snellere zaten. Spitsstrook was gewoon open.

2: Vrachtwagen doemt op en ik besluit naar links te gaan tussen twee auto' die daar netjes 3-4 seconden uit elkaar rijden.

Helemaal links rijdt een Starlet met een dikke bak op zijn achterbumper en duikt naar rechts in het gat tussen diezelfde auto''s waar ik tussen wilde.
Wat ik mij afvraag, wist je dat die Starlet naderde voordat je van rijstrook wisselde? Ik kan uiteraard moeilijk een uitspraak doen gezien ik niet de precieze situatie weet, maar was in dat gat duiken dan echt de enige optie? In ieder geval vind ik de bumperklever de grootste slechterik in dit verhaal :(
  FOK!fotograaf zaterdag 1 april 2017 @ 22:29:31 #102
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_169935561
Is het sinds deze week niet meer verplicht rechts te houden als je met een vrachtwagen rijdt? Nummer 4 en 5 sinds donderdag vandaag tegen gekomen...

En we klagen altijd over kijkersfiles... Waarom zet RWS dan de matrixborden kilometers vooraf al naar 90, terwijl er niets op onze rijstrook aan de hand is? Antiklacht: daarna privérijstrook, want stel je voor dat je de spitsstrook zou gebruiken... Of überhaupt gas gaat geven (1500 meter na het einde 50 nog steeds links rijden met 70 ofzo :') )
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_169937221
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 19:50 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Wat DENKT zo iemand vraag ik me af.

Dat je 1 auto heel misschien eens over het hoofd zou kunnen zien kan ik me nog iets bij voorstellen in sommige situaties.

Maar hier rijdt er ook nog eens een busje achter, en gewoon echt vol op de andere rijbaan hè.
Wat een debiel 8)7
71 jaar, die denkt waarschijnlijk niet eens maar doet gewoon.
Met de neus op het stuur en niet verder dan 1 auto vooruit kijken. Levensgevaarlijk.
  zaterdag 1 april 2017 @ 23:56:35 #104
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169937379
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 22:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
Is het sinds deze week niet meer verplicht rechts te houden als je met een vrachtwagen rijdt? Nummer 4 en 5 sinds donderdag vandaag tegen gekomen...
Ik wist niet eens dat dat verplicht was voor een vrachtwagen? Zijn alle voertuigen niet gewoon verplicht om zoveel mogelijk rechts te rijden?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_169937461
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 23:49 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

71 jaar, die denkt waarschijnlijk niet eens maar doet gewoon.
Met de neus op het stuur en niet verder dan 1 auto vooruit kijken. Levensgevaarlijk.
Je moet ook rekening houden met elkaar natuurlijk. Iedereen mag vanaf 18 tot weet ik veel hoe oud in en een auto rijden. Zo is het bij wet geregeld.
pi_169938655
Iemand een idee waar de lijnen tussen de rijbanen op de snelweg voor dienen? Deze Belg dacht dacht je die strepen ongeveer midden onder de auto moest hebben. Zonder richting aan te geven kwam deze flierefluiter half de middelste baan op. Daar reed ik. Met alle 4 de banden. En dan krijg je bij het inhalen ook nog een schijnbeweging naar links voor de kiezen en groot licht. Alsof je niet al genoeg aan het klooien bent. Wellicht gezopen? Kwam me bij de Drechttunnel al voorbij en had toen ook al niet genoeg aan een baan. Na de Moerdijk reed ik hem voorbij. Zoals wel meer mensen: lekkker overal 120 rijden. Dan heb je het vast ergens een keer goed. Klopt ook wel. Tussen Dordrecht en Moerdijk. Daarvoor rijd je te hard en daarna te langzaam. Prima allemaal maar dan wel in één baan. En anders pak je maar de motor. Dan kun je in ieder geval met al je banden in een baan rijden.
pi_169940239
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 20:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vandaag op de snelweg: auto wil invoegen terwijl er een brandweerwagen op de rechter rijstrook rijdt. Voor en achter die wagen is er ruimte zat om in te voegen, en de brandweerwagen kon ook niet naar links. De automobilist blijft eerst een beetje achter de brandweerwagen hangen en stug doorrijden tot hij/zij op de vluchtstrook zit 8)7 Daarna kan de brandweerwagen naar links zodat er ruimte is voor de idioot op de vluchtstrook om in te voegen.
Ja, dat zijn van die plek op eisers, rete irritant die menen dat ze die plek verdienen/verwachten te krijgen. Andersom ook, wanneer ik met bestelbus in wil voegen, zie ik een groot gat, anticipeer daarop, maar de auto links van mij wil niet achter een bestelbus rijden en dicht het gat waardoor ik in de remmen moet, want einde invoegstrook heeft geen verloop naar vluchtstrook (a27 bij Oosterhout).

Sowieso blijft dat echt een terugkerend dingetje, mensen die niet achter een bestelbus willen rijden. Ik kan mij er iets bij voorstellen, maar zo erg is het ook weer niet. Van de week met een spoedje Antwerpen. Op de terugweg is het redelijk rustig op de E19 vóór de grens. Ik rijd op de rechter rijstrook met circa 108km/u op de gps.
De vrachtwagen voor mij is nog enkele honderden meters ver weg, maar het gat sluit zich aardig snel, langzame vrachtwagen. Hierdoor een beetje verrast. Achter mij komt een snel leasetreintje met een A8 op kop. Ik wil naar links maar de Audi rijdt met gemak 150 en ik kan niet naar links. Richting aanwijzer blijft aan maar iedereen op de linker strook negeert mijn signaal en ik zit tot na Hazeldonk achter die trage vrachtwagen.. Inhalen heeft geen zin meer want ik moet naar Utrecht, vrachtwagen gaat gelukkig rechtdoor. Eindelijk, ruimte.. Weer zo'n lease lul die niet achter mij wil rijden en over de punt zijn Mini jakkert en in de remmen moet voor de bocht.. :|W
  zondag 2 april 2017 @ 10:45:01 #108
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_169941420
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 08:26 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ja, dat zijn van die plek op eisers, rete irritant die menen dat ze die plek verdienen/verwachten te krijgen. Andersom ook, wanneer ik met bestelbus in wil voegen, zie ik een groot gat, anticipeer daarop, maar de auto links van mij wil niet achter een bestelbus rijden en dicht het gat waardoor ik in de remmen moet, want einde invoegstrook heeft geen verloop naar vluchtstrook (a27 bij Oosterhout).

Sowieso blijft dat echt een terugkerend dingetje, mensen die niet achter een bestelbus willen rijden. Ik kan mij er iets bij voorstellen, maar zo erg is het ook weer niet. Van de week met een spoedje Antwerpen. Op de terugweg is het redelijk rustig op de E19 vóór de grens. Ik rijd op de rechter rijstrook met circa 108km/u op de gps.
De vrachtwagen voor mij is nog enkele honderden meters ver weg, maar het gat sluit zich aardig snel, langzame vrachtwagen. Hierdoor een beetje verrast. Achter mij komt een snel leasetreintje met een A8 op kop. Ik wil naar links maar de Audi rijdt met gemak 150 en ik kan niet naar links. Richting aanwijzer blijft aan maar iedereen op de linker strook negeert mijn signaal en ik zit tot na Hazeldonk achter die trage vrachtwagen.. Inhalen heeft geen zin meer want ik moet naar Utrecht, vrachtwagen gaat gelukkig rechtdoor. Eindelijk, ruimte.. Weer zo'n lease lul die niet achter mij wil rijden en over de punt zijn Mini jakkert en in de remmen moet voor de bocht.. :|W
;)

Bij mij had je ertussen gemogen hoor, maar ik vond het verschil qua perspectief wel grappig.
pi_169941610
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 08:26 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ja, dat zijn van die plek op eisers, rete irritant die menen dat ze die plek verdienen/verwachten te krijgen. Andersom ook, wanneer ik met bestelbus in wil voegen, zie ik een groot gat, anticipeer daarop, maar de auto links van mij wil niet achter een bestelbus rijden en dicht het gat waardoor ik in de remmen moet, want einde invoegstrook heeft geen verloop naar vluchtstrook (a27 bij Oosterhout).
Lekker dan. Daar staat toch ook aangegeven om ruimte te geven, omdat er weinig invoegruimte is?

Invoegstrook daar is volgens mij de kortste die ik ken. :P
pi_169942290
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 10:45 schreef Qarrad het volgende:

[..]

;)

Bij mij had je ertussen gemogen hoor, maar ik vond het verschil qua perspectief wel grappig.
Ik begrijp de tegenstrijdigheid in mijn bericht. Wat ik bedoel is dat er rijders zijn die ergens een lekje op een andere rijstrook zien en hem persé daar willen hebben, kosten wat kost, hij zal daar uitkomen.

Zelf heb ik echt wel geduld, maar het raakt ook wel op als iedereen achter mij het gat blijft dichtrijden en mij niet de ruimte geeft/gunt de vrachtwagen in te halen. Ik word dan ook gezien als langzame vrachtwagen, terwijl als ik eenmaal links ben en van achter knipperende lampjes heb gekregen, het pedaal intrap en er met 120/125 ook makkelijk voorbij de andere vrachtwagens kom. En dan zijn ze ineens niet zo haastig meer en nemen afstand van mn achter bumper. 'Oh verrek, dat busje rijdt nog behoorlijk door'.

Het is maar net hoe kortzichtig/egoïstisch de rijder achter je is. Heb ik geen probleem mee, ik moet het zelf ook af en toe doen om door te kunnen stromen, maar over algemeen vind ik het zelf relaxter rijden door anderen in het verkeer die ongeveer zelfde snelheid hebben, mee te laten stromen. Dus een hatchback of klein voertuig achter vrachtwagen, even een gaatje laten, wachten, zo niet, jammer dan.
pi_169942378
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 10:57 schreef Chai het volgende:

[..]

Lekker dan. Daar staat toch ook aangegeven om ruimte te geven, omdat er weinig invoegruimte is?

Invoegstrook daar is volgens mij de kortste die ik ken. :P
Volgens mij is dat 1 van de kortste van het land ja, wat snelwegen betreft. Op de N201 bij Vinkeveen is er ook zo'n soort oprit, maar dan kan je geen ruimte geven. Paar weken geleden, 3 pallets in de auto, omaatje in Micra knalt hem zo voor mn neus de weg op... met 50km/u :{ _O-
  Moderator / Redactie Sport zondag 2 april 2017 @ 11:48:37 #112
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169942499
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 11:42 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat 1 van de kortste van het land ja, wat snelwegen betreft. Op de N201 bij Vinkeveen is er ook zo'n soort oprit, maar dan kan je geen ruimte geven. Paar weken geleden, 3 pallets in de auto, omaatje in Micra knalt hem zo voor mn neus de weg op... met 50km/u :{ _O-
Die oprit is lang genoeg om de 100 te halen :?

Moet je eens de N445 bij Rijpwetering bekijken ;)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169942660
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 11:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Die oprit is lang genoeg om de 100 te halen :?

Moet je eens de N445 bij Rijpwetering bekijken ;)
Moet Oma wel 100 durven te rijden.. ;) Vanuit Hilversum zie je de invoegende auto pas laat, daarom ga ik daar automatisch al wat van het gas om te kunnen regaeren op acties als deze. De n445 ken ik niet.. Ga het zo wel bekijken. gMaps ;)
pi_169942863
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 april 2017 21:52 schreef PleadingTheFifth het volgende:

[..]

Wat ik mij afvraag, wist je dat die Starlet naderde voordat je van rijstrook wisselde? Ik kan uiteraard moeilijk een uitspraak doen gezien ik niet de precieze situatie weet, maar was in dat gat duiken dan echt de enige optie? In ieder geval vind ik de bumperklever de grootste slechterik in dit verhaal :(
Starlet reed met 10-15km verschil tegenover de auto's die hij inhaalde. Ging ervanuit dat hij de volgende ook wel zou inhalen. Mensen moeten zich niet zo laten intimideren.
.
  zondag 2 april 2017 @ 14:46:58 #115
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_169946249
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 11:38 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ik begrijp de tegenstrijdigheid in mijn bericht. Wat ik bedoel is dat er rijders zijn die ergens een lekje op een andere rijstrook zien en hem persé daar willen hebben, kosten wat kost, hij zal daar uitkomen.

Zelf heb ik echt wel geduld, maar het raakt ook wel op als iedereen achter mij het gat blijft dichtrijden en mij niet de ruimte geeft/gunt de vrachtwagen in te halen. Ik word dan ook gezien als langzame vrachtwagen, terwijl als ik eenmaal links ben en van achter knipperende lampjes heb gekregen, het pedaal intrap en er met 120/125 ook makkelijk voorbij de andere vrachtwagens kom. En dan zijn ze ineens niet zo haastig meer en nemen afstand van mn achter bumper. 'Oh verrek, dat busje rijdt nog behoorlijk door'.

Het is maar net hoe kortzichtig/egoïstisch de rijder achter je is. Heb ik geen probleem mee, ik moet het zelf ook af en toe doen om door te kunnen stromen, maar over algemeen vind ik het zelf relaxter rijden door anderen in het verkeer die ongeveer zelfde snelheid hebben, mee te laten stromen. Dus een hatchback of klein voertuig achter vrachtwagen, even een gaatje laten, wachten, zo niet, jammer dan.
Ik snapte je wel hoor en ik doe het ook zoals jij beschrijft. Mensen die gaten dichtrijden vind ik ook zo'n beetje het kleinzieligste soort weggebruikers...
  zondag 2 april 2017 @ 17:44:53 #116
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169951738
Twee auto's naast elkaar bij een verkeerslicht op een 70km/h N-weg. Acceleren samen op naar 70 km/h. De sufkut op de linkerrrijstrook blijft vervolgens 3 km lang exact naast de andere auto rijden.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 2 april 2017 @ 18:13:59 #117
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_169952353
Ik kan me voorstellen dat je niet altijd weet waar je precies moet zijn en dus even moet zoeken, maar 20 gaan rijden waar je 50 mag... Nee. :') Maar goed, het is zondag natuurlijk.
  zondag 2 april 2017 @ 20:40:28 #118
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_169956490
Gisteren: Ford Focus staat links naast mij. Bij groen trekt hij zo langzaam op, dat meerdere mensen van achter hem hem maar rechts voorbij gaan uit irritatie. En even ter illustratie: ik heb een erg traag optrekkende Fabia dus als ik drie keer zo snel optrek, dan gaat die ander echt hééél traag.

Enfin, bij het volgende stoplicht staat hij dus achter mij, trekt weer op als een kreupele bejaarde, maar we zijn alleen over op deze weg inmiddels, dus daar heeft niemand last van. Tja, totdat ik hem na zijn langzame start op zie doemen achter me na een paar kilometer en hij begint te kleven niet normaal. Ik rij op dat punt trouwens net iets meer dan vmax, dus dat kan het probleem niet geweest zijn.

Na een kilometer of wat is hij het zat en gaat -vlak voor een bocht op een helling 8)7 - inhalen over twee doorgetrokken strepen. Gaat allemaal goed, en hij verdwijnt uit het zicht. No problemo, liever kwijt dan rijk.

Maar nee, bij het stoplicht daarna staat hij dus links vooraan, trekt weer op als opoe zodat de hele rechterbaan inclusief ik voor hem uitkomen. Zat ie wéér achter me te kleven en doen, maar kon nu niet inhalen omdat er van alles voor me reed.

Zou zo iemand nou echt niet iets opmerken aan zijn rijstijl op een gegeven moment?
  zondag 2 april 2017 @ 21:30:50 #119
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_169958855
Moeder zit bij schoonzus in de auto. En er komt plots een auto
zichzaggend tussen het verkeer door.

Moeder tegen schoonzus: "Sjezus was een lul"
Schoonzus tegen moeder:"Ja dat is je zoon".

Oops.
  Moderator zondag 2 april 2017 @ 22:24:26 #120
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_169960834
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2017 21:30 schreef PluggieOD het volgende:
Moeder zit bij schoonzus in de auto. En er komt plots een auto
zichzaggend tussen het verkeer door.

Moeder tegen schoonzus: "Sjezus was een lul"
Schoonzus tegen moeder:"Ja dat is je zoon".

Oops.
_O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_169964209
Gisterenmiddag, A28 richting Utrecht, ter hoogte van Strand Nulde. 70, afgekruiste linker rijstrook, maar voor men kan ritsen krijg je het ritueel "zo ver mogelijk doorrijden". Op een gegeven moment maak ik ruimte door wat langzamer te gaan rijden. Maar nee, we zijn net voorbij de vooraankondiging en het kruis is pas bij het volgende (tijdelijke) portaal. Dus gaan we niet invoegen voor die vrachtauto die genoeg ruimte heeft voor allemaal. Nee, we gaan allemaal doorrijden en ons ertussen proberen te wringen onder het kruis.

Is dit soms wat we bedoelen met gebruik maken van het beschikbare asfalt?

Ik heb het hele gebeuren op de cam staan, maar dan moet ik ff het SD-kaartje wisselen. Die krijgen jullie dus tegoed.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_169964258
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 08:31 schreef Ridocar het volgende:
Gisterenmiddag, A28 richting Utrecht, ter hoogte van Strand Nulde. 70, afgekruiste linker rijstrook, maar voor men kan ritsen krijg je het ritueel "zo ver mogelijk doorrijden". Op een gegeven moment maak ik ruimte door wat langzamer te gaan rijden. Maar nee, we zijn net voorbij de vooraankondiging en het kruis is pas bij het volgende (tijdelijke) portaal. Dus gaan we niet invoegen voor die vrachtauto die genoeg ruimte heeft voor allemaal. Nee, we gaan allemaal doorrijden en ons ertussen proberen te wringen onder het kruis.

Is dit soms wat we bedoelen met gebruik maken van het beschikbare asfalt?

Ik heb het hele gebeuren op de cam staan, maar dan moet ik ff het SD-kaartje wisselen. Die krijgen jullie dus tegoed.
Totaal niet boeiend, dat gebeurt zo vaak.

Vanochtend zo'n dwaas die als een slak links blijft rijden en dan komt er een punt om te ritsen terwijl er rechts een dubbele vrachtwagen rijdt. Ik moest toeteren zodat hij een beetje gas gaf anders was ik daar klemgereden.
Facts don't care about your feelings
  maandag 3 april 2017 @ 08:42:13 #123
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169964302
Het weer wordt weer wat beter dus pletteren we de auto overal en nergens in het bos neer omdat we precies daar willen gaan wandelen/fietsen, terwijl 100 meter verderop een parkeerplaats is. En uiteraard nemen we onze rotzooi niet mee, die laten we lekker naast de auto liggen als we weg rijden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 3 april 2017 @ 09:13:13 #124
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_169964500
Stomme doos die ineens VOL in de ankers gaat tijdens het afslaan bij een groen stoplicht, want wie weet gaat die fietser die rood heeft wel ineens oversteken!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  maandag 3 april 2017 @ 09:15:36 #125
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_169964531
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 08:37 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]


Vanochtend zo'n dwaas die als een slak links blijft rijden en dan komt er een punt om te ritsen terwijl er rechts een dubbele vrachtwagen rijdt. Ik moest toeteren zodat hij een beetje gas gaf anders was ik daar klemgereden.
Totaal niet boeiend, dat gebeurt zo vaak.
  maandag 3 april 2017 @ 09:19:43 #126
177940 Tunafish
met staart
pi_169964581
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 08:37 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Totaal niet boeiend, dat gebeurt zo vaak.

Vanochtend zo'n dwaas die als een slak links blijft rijden en dan komt er een punt om te ritsen terwijl er rechts een dubbele vrachtwagen rijdt. Ik moest toeteren zodat hij een beetje gas gaf anders was ik daar klemgereden.
Dan is het nog steeds wel ergelijk. Ik heb iedere dag zombies op de snelweg die 90 rijden op de middelste strook, waar je 100 mag. Dat het dagelijks gebeurt maakt het niet minder irritant.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_169966170
Kugh !

NWS / Baby Boomers HOOFDOORZAAK avondfiles

Files door ouwe knarren! daar erger ik me aan!
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
  maandag 3 april 2017 @ 12:05:50 #128
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_169968203
Mensen die keihard doorrijden bij wegen van rechts want daar 'komt toch bijna nooit iemand uit'. Nou, ik vandaag wel dus, en kon gelijk de noodstop oefenen omdat er van links iemand met 50 doorscheurde waar je 30 mocht, zonder op te letten. De zijstraat verderop, waar iets vaker wat van rechts komt, keurde ze ook geen blik waardig.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 april 2017 @ 12:11:29 #129
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169968365
De voorrang op T-kruisingen is sowieso belachelijk onlogisch geregeld...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 3 april 2017 @ 13:25:41 #130
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_169969806
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 12:11 schreef Nattekat het volgende:
De voorrang op T-kruisingen is sowieso belachelijk onlogisch geregeld...
In dit geval gewoon een woonwijk met enkel gelijkwaardige kruisingen. Waar elke kruising ook verhoogd is zodat normale bestuurders er langzaam oversteken en meer bedacht zijn op voorgangers van rechts... 8)7
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_169970377
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:25 schreef Xaryna het volgende:

[..]

In dit geval gewoon een woonwijk met enkel gelijkwaardige kruisingen. Waar elke kruising ook verhoogd is zodat normale bestuurders er langzaam oversteken en meer bedacht zijn op voorgangers van rechts... 8)7
In boerengehuchtjes is het soms echt erg. Mensen knallen rechtdoor zonder aandacht te geven of rekening te houden met de afsplitsing. Meerdere malen meegemaakt dat bij het naderen van zo'n t-splitsing de neus van je auto bijna kort gereden word.
  maandag 3 april 2017 @ 13:58:16 #132
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169970404
Van het weekend even naar Noord Frankrijk gereden behalve de files op de ring van Antwerpen op de heenweg heb ik mij nergens aan geërgerd. Kwestie van mindset imo.
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 april 2017 @ 14:03:40 #133
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169970476
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 13:25 schreef Xaryna het volgende:

[..]

In dit geval gewoon een woonwijk met enkel gelijkwaardige kruisingen. Waar elke kruising ook verhoogd is zodat normale bestuurders er langzaam oversteken en meer bedacht zijn op voorgangers van rechts... 8)7
T-kruising is ook gelijkwaardig :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 3 april 2017 @ 15:11:37 #134
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_169971997
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 14:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

T-kruising is ook gelijkwaardig :P
Wat is er dan belachelijk onlogisch aan de voorrang?

Of is dit weer teveel off topic
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 april 2017 @ 15:15:21 #135
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169972093
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 15:11 schreef Xaryna het volgende:

[..]

Wat is er dan belachelijk onlogisch aan de voorrang?

Of is dit weer teveel off topic
Dat afslaand verkeer voorrang kan hebben op rechtdoorgaand verkeer. Het is echt verschrikkelijk om op elk kruispunt te moeten remmen als er weinig overzicht is terwijl de persoon van rechts sowieso al moet remmen voor eventueel verkeer van zijn rechts en om de bocht te kunnen maken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 3 april 2017 @ 15:18:40 #136
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_169972179
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 15:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat afslaand verkeer voorrang kan hebben op rechtdoorgaand verkeer. Het is echt verschrikkelijk om op elk kruispunt te moeten remmen als er weinig overzicht is terwijl de persoon van rechts sowieso al moet remmen voor eventueel verkeer van zijn rechts en om de bocht te kunnen maken.
Hmm daar zit wat in, ja. Ik ben daar sowieso ook extra voorzichtig omdat ik weet dat het slecht te zien is en dat er nauwelijks verkeer uit komt. Maargoed, van links komt daar ook amper verkeer _O- Klein doodlopend woonwijkje.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  maandag 3 april 2017 @ 15:19:34 #137
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169972204
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 15:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]

. Het is echt verschrikkelijk om op elk kruispunt te moeten remmen als er weinig overzicht is
Dat is juist bevorderlijk voor de verkeersveiligheid.
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 april 2017 @ 15:21:35 #138
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169972246
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 15:19 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Dat is juist bevorderlijk voor de verkeersveiligheid.
Er is een verschil tussen de verkeersveiligheid bevorderen en voor elk kruispunt zodanig afremmen dat je binnen een meter stil kan staan. Lekker voor het milieu ook.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 3 april 2017 @ 15:27:57 #139
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169972388
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 15:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen de verkeersveiligheid bevorderen en voor elk kruispunt zodanig afremmen dat je binnen een meter stil kan staan. Lekker voor het milieu ook.
In drukke gebieden is dat wel het beste voor de veiligheid ja. Jezelf doodrijden is dan weer het beste voor het milieu dus kies vooral wat je zelf het belangrijkste vind.
  Moderator / Redactie Sport maandag 3 april 2017 @ 15:30:06 #140
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169972441
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 15:27 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

In drukke gebieden is dat wel het beste voor de veiligheid ja. Jezelf doodrijden is dan weer het beste voor het milieu dus kies vooral wat je zelf het belangrijkste vind.
Juist in drukke gebieden wil je dat niet, lekker voor de doorstroming. Vast ook de reden dat dat soort kruisingen gewoon met borden werken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 3 april 2017 @ 15:30:52 #141
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169972462
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 15:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Juist in drukke gebieden wil je dat niet, lekker voor de doorstroming. Vast ook de reden dat dat soort kruisingen gewoon met borden werken.
Dat milieu argument van je slaat natuurlijk kant noch wal. Ga dan fietsen ofzo.
  maandag 3 april 2017 @ 15:58:40 #142
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_169973224
quote:
1s.gif Op zondag 2 april 2017 11:42 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Volgens mij is dat 1 van de kortste van het land ja, wat snelwegen betreft. Op de N201 bij Vinkeveen is er ook zo'n soort oprit, maar dan kan je geen ruimte geven. Paar weken geleden, 3 pallets in de auto, omaatje in Micra knalt hem zo voor mn neus de weg op... met 50km/u :{ _O-
Oude oprit A12 bij Zevenhuizen was ook zo'n hoerenoprit. Wanneer ik een haspelwagen bij me had kwam ik met 40km/u de snelweg op. Had ik een vrachtwagen voor mij dan werd dat al snel 20km/u. Lekker invoegen bij auto's die ~100 gaan.
pi_169976529
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 15:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen de verkeersveiligheid bevorderen en voor elk kruispunt zodanig afremmen dat je binnen een meter stil kan staan. Lekker voor het milieu ook.
Dit.

Hier op een randweg dat niet zo lang geleden is aangelegd om het dorp te ontlasten liggen een stuk of wat rotondes. Leuk als je met de vrachtwagen bent. Dan probeer je ook zo zuinig mogelijk te rijden, maar met dat hele tijd optrekken en afremmen komt daar natuurlijk helemaal niets van terecht. Dus rij ik tussen de rotondes zo'n 60. Daar heeft het achteropkomende verkeer last van (want inhaalverbod), maar ik zie niet in waarom ik volgas moet optrekken tot 80 om daarna meteen weer af te remmen.

En dat natuurlijk omdat sommige koekwauzen er niet mee om kunnen gaan (nu ook niet, want tussen de rotondes gaan sommigen gewoon 100+)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_169976688
Ik rijd 80 op een 80 km weg. Haastneus vindt het be-lach-e-lijk langzaam gaan en scheurt me voorbij :')
Voorganger vindt dat haske kinderachtig :( en gaat versnellen tot over de 100 km/u om er vooral voor te zorgen dat haastneus niet kan terugvoegen en bijna op een wegsplitsing knalt.

Ik ben er nog niet over uit wie dommer was :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 3 april 2017 @ 18:55:40 #145
268341 Xaryna
Ecchi yaoi
pi_169976869
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 18:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik rijd 80 op een 80 km weg. Haastneus vindt het be-lach-e-lijk langzaam gaan en scheurt me voorbij :')
Voorganger vindt dat haske kinderachtig :( en gaat versnellen tot over de 100 km/u om er vooral voor te zorgen dat haastneus niet kan terugvoegen en bijna op een wegsplitsing knalt.

Ik ben er nog niet over uit wie dommer was :')
:o Dan ben je toch dom bezig? Allebei ...

Geen tegenliggers?
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  maandag 3 april 2017 @ 19:02:37 #146
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169977052
Een of ander oud vrouwtje dat letterlijk midden op een kruispunt gaat stil staan en totaal niet meer weet waar ze naar toe gaat of waar ze vandaan komt. En iedereen scheurt er links en rechts voorbij want ja haast haast haast.

Het was gewoon zielig om te zien hoe dat mensje verschrikt in de auto zat, maar net toen ik wilde stoppen kwam er een politieauto aangereden die haar ging helpen....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_169977196
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 18:55 schreef Xaryna het volgende:

[..]

:o Dan ben je toch dom bezig? Allebei ...

Geen tegenliggers?
Precies :X Ik kan me aan veel ergeren, maar als ik Vmax rijd en iemand meent me in te moeten halen krijgt hij hooguit een :')

Gelukig pas een tegenligger na het verkeersbord (middenberm) waar hij bijna opknalde.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_169977320
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 09:15 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Totaal niet boeiend, dat gebeurt zo vaak.
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 09:19 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Dan is het nog steeds wel ergelijk. Ik heb iedere dag zombies op de snelweg die 90 rijden op de middelste strook, waar je 100 mag. Dat het dagelijks gebeurt maakt het niet minder irritant.
Ja, daarom ga ik er ook geen dashcam video van uploaden :')
Facts don't care about your feelings
  maandag 3 april 2017 @ 20:04:30 #149
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169978535
Rij je op de N14, mag je 70. Rijd een personenauto op de rechterrijstrook 70. Daar heb je dan blijkbaar last van, dus ruk je je combinatie (zonder gebruik van richtingaanwijzer; de personenauto die er net aankomt moet maar even zijn glazen bol checken) naar de linkerrijstrook. Vervolgens ga je niet inhalen (????), maar blijf je 70 rijden op de linkerrijstrook. De vrachtwagen uit Yerseke, die op de rechterijstrook achter je reed, versnelt een beetje en rijdt het gat dicht waardoor nu de N14 wordt geblokkeerd door 2 vrachtwagens die schuin achter elkaar allebei 70 rijden. De personenauto (je weet wel, die van de glazen bol) had de stille hoop dat hij aan de andere kant van de tunnel de voorsorteerstrook voor rechtsaf zou kunnen selecteren, wat bij normaal gedrag van de omringende verkeersdeelnemers ook geen probleem was geweest, maar die is nu effectief klem gereden door brainless 1 in de vrachtwagen voor hem en brainless 2 in de vrachtwagen rechts naast hem. De redding komt als brainless 1 besluit dat hij toch niet op de linkerrijstrook wil rijden (nota bene: hij heeft niemand ingehaald) en net zo 'soepel' naar rechts gaat als dat hij eerder naar links ging en daarmee bijna het merkembleem van de vrachtwagen op de rechterrijstrook mee naar huis neemt.

Waarom Brainless 1 uberhaupt naar de linkerrijstrook is gegaan, zullen we waarschijnlijk nooit weten.

[ Bericht 3% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 04-04-2017 12:33:42 ]
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_169979900
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Enfin, omdat je niet genoeg hersencellen hebt gekregen bij je geboorte ben je maar vrachtwagenchauffeur geworden.
Wat wil je hiermee zeggen? Serieuze vraag.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_169984066
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Enfin, omdat je niet genoeg hersencellen hebt gekregen bij je geboorte ben je maar vrachtwagenchauffeur geworden. Rij je op de N14, mag je 70. Rijd een personenauto op de rechterrijstrook 70. Daar heb je dan blijkbaar last van, dus ruk je je combinatie (zonder gebruik van richtingaanwijzer; de personenauto die er net aankomt moet maar even zijn glazen bol checken) naar de linkerrijstrook. Vervolgens ga je niet inhalen (????), maar blijf je 70 rijden op de linkerrijstrook. De vrachtwagen uit Yerseke, die op de rechterijstrook achter je reed, versnelt een beetje en rijdt het gat dicht waardoor nu de N14 wordt geblokkeerd door 2 vrachtwagens die schuin achter elkaar allebei 70 rijden. De personenauto (je weet wel, die van de glazen bol) had de stille hoop dat hij aan de andere kant van de tunnel de voorsorteerstrook voor rechtsaf zou kunnen selecteren, wat bij normaal gedrag van de omringende verkeersdeelnemers ook geen probleem was geweest, maar die is nu effectief klem gereden door brainless 1 in de vrachtwagen voor hem en brainless 2 in de vrachtwagen rechts naast hem. De redding komt als brainless 1 besluit dat hij toch niet op de linkerrijstrook wil rijden (nota bene: hij heeft niemand ingehaald) en net zo 'soepel' naar rechts gaat als dat hij eerder naar links ging en daarmee bijna het merkembleem van de vrachtwagen op de rechterrijstrook mee naar huis neemt.

Waarom Brainless 1 uberhaupt naar de linkerrijstrook is gegaan, zullen we waarschijnlijk nooit weten.
Wat een afgunst en neerbuigendheid op vrachtwagen chauffeurs zeg.. :N :{

Dat er soms chauffeurs zijn die het niet zo nauw nemen met het inhaal verbod. Kan ik mee inkomen. Dat er soms rare kapriolen worden uitgehaald door chauufeurs, ja dat kan ik ook niet ontkennen. Maar dat je het hele gilde over 1 kam scheert als onnozele zwakbegaafden gaat echt te ver. De meesten hebben juist passie en liefde voor hun vak, stappen elke dag met een smile hun cabine in en zijn gewoon trots op hun vak. Dat zegt niets over hun iq/intelligentie.

Sterker nog, ik durf te beweren dat de gemiddelde algemene kennis van chauffeurs onder de vele beroepsgroepen één van de best scorende groepen is. Door actualiteit, radiospelletjes en muziektrivia zal de gemiddelde vrachtwagen chauffeur je je onder de tafel spelen met een kennis quiz. Zij hebben hun baan niet uitgekozen met wat ze kunnen qua iq, maar wat hun eq zei te gaan willen doen. Daar zouden nog heel wat stropdasjes en andere 'carrièretijgers' van kunnen leren. ;) ^O^
  maandag 3 april 2017 @ 22:35:47 #152
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_169984419
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 22:24 schreef Meike26 het volgende:

[..]Zij hebben hun baan niet uitgekozen met wat ze kunnen qua iq, maar wat hun eq zei te gaan willen doen. Daar zouden nog heel wat stropdasjes en andere 'carrièretijgers' van kunnen leren. ;) ^O^
_O_ Ik zou gewoon echt serieus wel eens een dag met een vrachtwagen mee willen rijden gewoon om te zien hoe het is en wat die mensen de hele dag meemaken op de weg. Lijkt me echt een eye opener, in ieder geval voor mij maar misschien wel voor iedereen. Misschien een verplicht onderdeel van rijlessen?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_169984806
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 20:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Enfin, omdat je niet genoeg hersencellen hebt gekregen bij je geboorte ben je maar vrachtwagenchauffeur geworden. Rij je op de N14, mag je 70. Rijd een personenauto op de rechterrijstrook 70. Daar heb je dan blijkbaar last van, dus ruk je je combinatie (zonder gebruik van richtingaanwijzer; de personenauto die er net aankomt moet maar even zijn glazen bol checken) naar de linkerrijstrook. Vervolgens ga je niet inhalen (????), maar blijf je 70 rijden op de linkerrijstrook. De vrachtwagen uit Yerseke, die op de rechterijstrook achter je reed, versnelt een beetje en rijdt het gat dicht waardoor nu de N14 wordt geblokkeerd door 2 vrachtwagens die schuin achter elkaar allebei 70 rijden. De personenauto (je weet wel, die van de glazen bol) had de stille hoop dat hij aan de andere kant van de tunnel de voorsorteerstrook voor rechtsaf zou kunnen selecteren, wat bij normaal gedrag van de omringende verkeersdeelnemers ook geen probleem was geweest, maar die is nu effectief klem gereden door brainless 1 in de vrachtwagen voor hem en brainless 2 in de vrachtwagen rechts naast hem. De redding komt als brainless 1 besluit dat hij toch niet op de linkerrijstrook wil rijden (nota bene: hij heeft niemand ingehaald) en net zo 'soepel' naar rechts gaat als dat hij eerder naar links ging en daarmee bijna het merkembleem van de vrachtwagen op de rechterrijstrook mee naar huis neemt.

Waarom Brainless 1 uberhaupt naar de linkerrijstrook is gegaan, zullen we waarschijnlijk nooit weten.
Misschien heeft die auto gewoon versneld.

En de glazenbol bestuurder zou even gas kunnen inhouden om achter debiel 2 te voegen zodat hij de afslag nog kon halen. Ik begrijp dat het enorm vervelend is als je gehinderd en belemmerd wordt in het rijden van de gewenste snelheid maar soms is het even niet anders.

Sterkte
pi_169991818
Mensen die op een smal weggetje niet aan de kant gaan :')
Daardoor rijd ik met mijn auto langs een heg, boeit mij niet want barrel. Gaat die vent nog lopen toeteren ook.
:')
Dus ik gebaar van wat moet je nou?
Stapt ie helemaal uit. :')

* OscarMopperkont is lekker op rustig tempo doorgereden. Geen tijd voor dat soort sneue mensen. :W
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  dinsdag 4 april 2017 @ 11:55:53 #155
177940 Tunafish
met staart
pi_169992116
Ik weet dat er mensen zijn die het niet kunnen verteren dat motorrijders weinig last hebben van files, en er gewoon langs gaan. Ik weet ook dat ze ertussen zitten die dan even wat extra in de weg gaan zitten, omdat het voor iedereen file is, ofzo. Lekker boeiend, ik kom er toch wel langs, en jij staat nog steeds stil. Wat ik nog niet wist, is dat je die figuren ook op de tegemoetkomende baan hebt als je langs een lange rij auto's rijdt, gewoon op je eigen baan.

Apeldoornseweg in Arnhem, richting centrum, staat iedere ochtend stil. Iedere ochtend ga ik netjes over onze eigen baan langs de auto's die daar staan, mits ik er ruimte voor heb. Vanmorgen kwam er een kuiken aanrijden die letterlijk op de andere strook ging rijden, terwijl ik daar net een paar auto's passeerde. Met moeite nog net tussen twee auto's gekomen terwijl die vent langs kwam denderen, kijkt mij nog een beetje maf aan alsof hij de weg veilig houdt en gaat weer normaal op zijn strook rijden. Mafketel.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:31:19 #156
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169992733
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 20:49 schreef Ridocar het volgende:

Wat wil je hiermee zeggen? Serieuze vraag.
Door 25 jaar observaties en ervaringen ben ik helaas tot de conclusie gekomen dat ze niet tot de meest verlichte groep in onze samenleving behoren.

In elke groep verkeersdeelnemers zijn idioten aanwezig. In sommige groepen lijken ze oververtegenwoordigd. Mijn persoonlijke mening (en niet meer dan dat) is dat als je je beroep maakt van dagelijks deelnemen aan het verkeer, en dan ook nog eens met een moordwapen van 30 ton, dat je harder afgerekend mag worden dan de simpele ziel die elke dag naar zijn werk sukkelt.

De situatie in het filmpje dat onlangs geplaatst is, waar een chauffeur iemand van de weg probeert te rijden, heb ik als jonge motorrijder bijna exact zo meegemaakt. Nou weet ik dat jij vindt dat het dan waarschijnlijk mijn eigen schuld was, maar ik heb nul tolerantie voor dat soort gedrag. Ongeacht in welk voertuig je je verplaatst. Maar als je beroepschauffeur bent, weegt het zwaarder.

En vrachtwagenchauffeurs hebben de cijfers tegen zich. Het percentage dodelijke slachtoffers door vrachtwagens in het verkeer is veel groter dan het percentage vrachtwagens op de weg. Dus ook in die statistieken zijn ze oververtegenwoordigd. En niet op de goeie manier.

Heb de regel die je quote weggehaald. Hij was over het randje van het toelaatbare.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:33:01 #157
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_169992748
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 22:47 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Misschien heeft die auto gewoon versneld.

En de glazenbol bestuurder zou even gas kunnen inhouden om achter debiel 2 te voegen zodat hij de afslag nog kon halen. Ik begrijp dat het enorm vervelend is als je gehinderd en belemmerd wordt in het rijden van de gewenste snelheid maar soms is het even niet anders.

Sterkte
De glazenbol bestuurder had 5 auto's achter zich.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 4 april 2017 @ 12:40:27 #158
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_169992833
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:55 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet dat er mensen zijn die het niet kunnen verteren dat motorrijders weinig last hebben van files, en er gewoon langs gaan. Ik weet ook dat ze ertussen zitten die dan even wat extra in de weg gaan zitten, omdat het voor iedereen file is, ofzo. Lekker boeiend, ik kom er toch wel langs, en jij staat nog steeds stil. Wat ik nog niet wist, is dat je die figuren ook op de tegemoetkomende baan hebt als je langs een lange rij auto's rijdt, gewoon op je eigen baan.

Apeldoornseweg in Arnhem, richting centrum, staat iedere ochtend stil. Iedere ochtend ga ik netjes over onze eigen baan langs de auto's die daar staan, mits ik er ruimte voor heb. Vanmorgen kwam er een kuiken aanrijden die letterlijk op de andere strook ging rijden, terwijl ik daar net een paar auto's passeerde. Met moeite nog net tussen twee auto's gekomen terwijl die vent langs kwam denderen, kijkt mij nog een beetje maf aan alsof hij de weg veilig houdt en gaat weer normaal op zijn strook rijden. Mafketel.
Ik ga in de file altijd lekker ruim aan de kant als ik het tijdig zie O+ en zuur dat sommige leaserijders dan kijken "motors mogen niet sneller :( die moet ik blokkeren :("
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_169996583
quote:
0s.gif Op maandag 3 april 2017 22:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

_O_ Ik zou gewoon echt serieus wel eens een dag met een vrachtwagen mee willen rijden gewoon om te zien hoe het is en wat die mensen de hele dag meemaken op de weg. Lijkt me echt een eye opener, in ieder geval voor mij maar misschien wel voor iedereen. Misschien een verplicht onderdeel van rijlessen?
Ik ben ook een voorstander van een lesje vrachtauto als beginnend bestuurder (als in, echt beginnend, niet het wettelijke 5-jaar beginnend bestuurder), maar vooroordelen heb je altijd. Het zal dus niet bij iedereen werken. Als je er niet voor open staat heeft het geen zin.

Het is niet zozeer dat het ons chauffeurs heel erg moeilijk wordt gemaakt, maar het zou schelen als alle weggebruikers (van voetganger tot touringcarchauffeur) rekening kunnen houden met de situatie. Ik probeer altijd de meest veilige en logische beslissing te nemen (in die volgorde), en als ik die heb genomen dan is het ook een kwestie van doorzetten*. Soms kan zo'n beslissing in mijn voordeel uitpakken, soms niet. En dan is het maar zo. Af en toe kan het wel eens voorkomen dat de regels afwijken van wat ik beslis (dat wordt ons zelfs tijdens de rijlessen zo geleerd), maar ik kan het wel altijd uitleggen.

* Voorbeeld: een rotonde waar ik niet kan zien wat eraan komt zal ik toch een keer op moeten rijden, als er dan iemand an komt zetten en ik rij in de weg, dan is dat heel erg vervelend, maar niet te vermijden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  FOK!fotograaf dinsdag 4 april 2017 @ 16:18:21 #160
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_169997336
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:38 schreef OscarMopperkont het volgende:
Mensen die op een smal weggetje niet aan de kant gaan :')
Daardoor rijd ik met mijn auto langs een heg, boeit mij niet want barrel. Gaat die vent nog lopen toeteren ook.
:')
Dus ik gebaar van wat moet je nou?
Stapt ie helemaal uit. :')

* OscarMopperkont is lekker op rustig tempo doorgereden. Geen tijd voor dat soort sneue mensen. :W
Bij mensen die op een smal weggetje op het midden blijven rijden stuur ik ook weer terug naar het midden. Werkt verdomde goed.
* Pizza_Boom heeft een keer schade gehad doordat hij uit week voor zo'n grapjas en doet dat sindsdien niet meer

quote:
17s.gif Op dinsdag 4 april 2017 12:40 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik ga in de file altijd lekker ruim aan de kant als ik het tijdig zie O+ en zuur dat sommige leaserijders dan kijken "motors mogen niet sneller :( die moet ik blokkeren :("
Ik ook. En als er eentje schuin voor me het klem gooit, laat ik een gat vallen. Kunnen de motorrijders er nog lekker door.
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 15:58 schreef Ridocar het volgende:
Het is niet zozeer dat het ons chauffeurs heel erg moeilijk wordt gemaakt, maar het zou schelen als alle weggebruikers (van voetganger tot touringcarchauffeur) rekening kunnen houden met de situatie. Ik probeer altijd de meest veilige en logische beslissing te nemen (in die volgorde), en als ik die heb genomen dan is het ook een kwestie van doorzetten*. Soms kan zo'n beslissing in mijn voordeel uitpakken, soms niet. En dan is het maar zo. Af en toe kan het wel eens voorkomen dat de regels afwijken van wat ik beslis (dat wordt ons zelfs tijdens de rijlessen zo geleerd), maar ik kan het wel altijd uitleggen.
Aan de andere kant zou het ook werken als er meer chauffeurs zijn die gaan beseffen dat het verkeer behalve, nemen, ook uit geven bestaat. Liever gezegd: vooral uit geven bestaat. Als wij naast elkaar rijden in een file richting een splitsing en jij moet linksaf, kan je 2 dingen doen. 1. Je stuurt naar links, drukt mij er deels af en zet ondertussen je knipper aan. Ik kan weinig kanten op. Op zo'n moment ben ik niet echt meer in de stemming om nog met je mee te gaan werken en kan je mijn rug op.
2. Je zet je knipper op tijd aan en wacht op ruimte. In een langzaam rijdende file krijg je die ruimte echt wel. Die geef ik namelijk al aan je, en met mij velen anderen, ik laat een gat vallen en zal je een seintje geven als je me geheel voorbij bent.
Ik kom echter groep 1 nog steeds vaker tegen dan groep 2. En ik heb het gevoel dat groep 1 de laatste jaren groter aan het worden is.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_169998936
@pizzaBoom en alle andere gehaaste bestuurders, ga eens wat eerder van huis ;)

De beschrijving hierboven van PB komt op mij over als iemand die echt te gehaast en teveel bezig is met zijn eigen rit. Niet lullig of rottig bedoelt, maar dit zijn juist de mensen waarvan ik vaak denk 'kalm aan jongen, die chauffeur moet toch ook wat?' en 'Heb nou even geduld, deze opstopping kost je echt geen half uur, hoogstens 10/20 seconden.

Iets meer anticiperen en begrip/relativatie en je zit veel relaxter achter het stuur. En die 1e groep chauffeurs, om er toch wat meer op in te gaan, die hebben vaker witte platen dan gele, die lezen hier toch niet mee ;)
pi_169999067
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 17:05 schreef Meike26 het volgende:
@pizzaBoom en alle andere gehaaste bestuurders, ga eens wat eerder van huis ;)

De beschrijving hierboven van PB komt op mij over als iemand die echt te gehaast en teveel bezig is met zijn eigen rit. Niet lullig of rottig bedoelt, maar dit zijn juist de mensen waarvan ik vaak denk 'kalm aan jongen, die chauffeur moet toch ook wat?' en 'Heb nou even geduld, deze opstopping kost je echt geen half uur, hoogstens 10/20 seconden.

Iets meer anticiperen en begrip/relativatie en je zit veel relaxter achter het stuur. En die 1e groep chauffeurs, om er toch wat meer op in te gaan, die hebben vaker witte platen dan gele, die lezen hier toch niet mee ;)
Dat maak ik niet op uit het verhaal van Pizza. Volgens mij heeft hij het over onnodig lomp gedrag, in situaties waar dit helemaal niet nodig is.

Iets waar wel meer beroepsrijders zich schuldig aan maken, of ze nu gele, witte, groene of vooral blauwe platen dragen.
.
pi_169999664
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 18:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik rijd 80 op een 80 km weg. Haastneus vindt het be-lach-e-lijk langzaam gaan en scheurt me voorbij :')
Voorganger vindt dat haske kinderachtig :( en gaat versnellen tot over de 100 km/u om er vooral voor te zorgen dat haastneus niet kan terugvoegen en bijna op een wegsplitsing knalt.

Ik ben er nog niet over uit wie dommer was :')
Er was volgens mij jurisprudentie over. Poging tot doodslag, als ik mij niet vergis.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_169999689
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 17:09 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat maak ik niet op uit het verhaal van Pizza. Volgens mij heeft hij het over onnodig lomp gedrag, in situaties waar dit helemaal niet nodig is.

Iets waar wel meer beroepsrijders zich schuldig aan maken, of ze nu gele, witte, groene of vooral blauwe platen dragen.
Zijn tekst interpreteer ik echt als van iemand die niet heel veel respect/begrip heeft voor chauffeurs + dat hij schrikt van vragtwaggels die opeens naar links duiken en de ervaring met ons deelt dat hij van de weg gedrukt is.
Projecteer ik die ervaring op mijn eigen weggedrag, dan ervaar ik dit soort situaties alleen als het echt tandjes druk is en/of ik een super spoedje heb. Dan gaan de oogkleppen automatisch en onbewust op en heb ik hoe maf ook, meer last van de vrachtwagens en overig langzaam verkeer.

Meestal zie ik het voorlaten van een vrachtwagen op de snelweg als een pluspunt voor het moment dat de vrachtwagen weer naar rechts gaat, lege lange baan voor me en weer vrij zicht en adem om op de volgende situaties te reageren.. lekker soepel door het andere verkeer te snijden.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 april 2017 @ 17:34:01 #165
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_169999696
Mensen die denken dat 80 op de teller ook echt 80 is :')

Verschrikkelijk, zeker op lange wegen door niemandsland met een inhaalverbod...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_169999893
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 17:34 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die denken dat 80 op de teller ook echt 80 is :')

Verschrikkelijk, zeker op lange wegen door niemandsland met een inhaalverbod...
Minder erg dan mensen die teller 80 rijden waar je 100 mag :X
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_170000256
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 17:41 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Minder erg dan mensen die teller 80 rijden waar je 100 mag :X
Zo een had ik er vorige week op de A15, knooppunt A4. Hij reed bewust 80, meerdere weggebruikers haalden hem in, gloednieuwe Astra, stak zijn middelvinger op naar iedereen. Bij Barendrecht komt hij naast me staan, des duivels dat ie was :D.. "Ik maak gvd zelf wel uit hoe hard ik rijd". Ik vraag alleen dat het vast niet de eerste keer was dat hij zich zo opgejaagd voelde? Baard Brombeertje :')
  dinsdag 4 april 2017 @ 18:01:53 #168
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_170000449
Ik rij op een vrij smalle dorpsweg, auto's voor mij rechts geparkeerd en 50 meter verderop een soort chicane in de weg door een losse parkeerplaats links. Ik zie dat een touringcar tegemoetkomt dus ga rechts half in een leeg parkeervak staan om ruimte te maken en achter mij doen een paar lui hetzelfde. En toch weer iemand die het voor elkaar krijgt om niet verder dan z'n neus te kijken die ons allemaal inhaalt en zichzelf en die bus volledig klemrijdt. :') :')
Flesje bier
pi_170000514
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 17:32 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Er was volgens mij jurisprudentie over. Poging tot doodslag, als ik mij niet vergis.
Artikeltje 5 had hier best getrokken mogen worden ja.
Al denk ik dat mijn voorganger precies wist tot hoe ver hij hem kon doortrekken voordat de ander zich doodreed. Maar het is zo onnozel en onnodig :N
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 4 april 2017 @ 18:23:56 #170
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170000858
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 15:58 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik ben ook een voorstander van een lesje vrachtauto als beginnend bestuurder (als in, echt beginnend, niet het wettelijke 5-jaar beginnend bestuurder), maar vooroordelen heb je altijd. Het zal dus niet bij iedereen werken. Als je er niet voor open staat heeft het geen zin.
Precies echt beginnend, dus gewoon tijdens je rijles of zo. Lijkt mij echt een goede toevoeging, maar inderdaad je moet voor open staan. Veel mensen hebben nu eenmaal in het hoofd dat alle vrachtwagenchauffeurs eikels zijn en dat krijg je er nooit meer uit.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 4 april 2017 @ 18:49:49 #171
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_170001554
Vanochtend was het retedruk in de spits, het ging tussen de 80 en 90 max, dus toen er tot twee keer toe een vrachtwaggel tussen wilde, liet ik natuurlijk even ruimte. Je doet het samen etc. Kreeg nog een vriendelijk dankjewel geknipperd dus alles is lekker relaxed

Is er zo'n leaselul die dan even wil laten merken aan mij dat hij zich ergerde dat ik de snelheid liet zakken van 90 tot 85. :') Die ging dus met allerlei rukken aan het stuur zigzaggen achter me en heel hard inhalen uiteindelijk toen ik naar rechts ging, alleen had ie gemist dat alles verderop stilstond links. Hij stond maar net op tijd stil :X

Die tweede vrachtwagen toeterde trouwens nog vrolijk even toen hij erlangs ging. >:)
  FOK!fotograaf dinsdag 4 april 2017 @ 19:29:03 #172
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170002415
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 17:33 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Zijn tekst interpreteer ik echt als van iemand die niet heel veel respect/begrip heeft voor chauffeurs + dat hij schrikt van vragtwaggels die opeens naar links duiken en de ervaring met ons deelt dat hij van de weg gedrukt is.
Projecteer ik die ervaring op mijn eigen weggedrag, dan ervaar ik dit soort situaties alleen als het echt tandjes druk is en/of ik een super spoedje heb. Dan gaan de oogkleppen automatisch en onbewust op en heb ik hoe maf ook, meer last van de vrachtwagens en overig langzaam verkeer.

Meestal zie ik het voorlaten van een vrachtwagen op de snelweg als een pluspunt voor het moment dat de vrachtwagen weer naar rechts gaat, lege lange baan voor me en weer vrij zicht en adem om op de volgende situaties te reageren.. lekker soepel door het andere verkeer te snijden.
Dan zou ik het nog eens een keer lezen... Ik schrijf bijvoorbeeld dat als je gewoon om een beetje ruimte vraagt (op tijd je knipper aan en niet meteen doorsturen en de rest van het verkeer van de weg af rijden onder het mom van: "Ik ben toch groter en zwaarder"), dat je die van mij ook echt wel krijgt. Alleen als je naast mij staat, je knipper aan zet en meteen verwacht dat ik spontaan verdwenen ben, dan heb je aan mij een slechte en zal ik geen moeite meer voor je doen. Probeer je het maar achter me.

En dat is gedrag dat steeds vaker voor komt. Of gewoon knipper aan en gaan in een rijtje dat 130 rijdt... Nee, ik vind het niet leuk om van 130 naar 80 terug te moeten remmen en daarbij de ABS moet aanspreken. Dat inhaalverbod ligt er niet voor niets. En nee, dat is niet haasten, je mag gewoon 130 op dat soort momenten.

Zelfde zie je in de stad ook veel gebeuren met bussen. Ja, de bus die weg rijdt van zijn halte heeft voorrang, alleen moet je weggebruikers wel de mogelijkheid geven jou voorrang te geven, iemand die al bij je voorwielen zit als je je knipper aan zet kan nooit meer remmen en jou de ruimte geven. Dus niet gas intrappen, insturen en bij het voorbij gaan van je hand langs de RAW pook hem een tik geven, wat je veel ziet.

EDIT: En waarom ik het alleen over beroepschauffeurs heb? Omdat het daarover ging.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pizza_Boom op 04-04-2017 19:35:11 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170002969
Zat zojuist naast iemand die net haar rijbewijs heeft gehaald en in een voor haar nieuwe auto rijdt. Laat ze op een parkeerplaats (waar ze stapvoets reed) de auto stilvallen. Kan gebeuren, geen ramp. De automobilist achter haar ging direct toeteren en met groot licht schijnen. Beetje overtrokken reactie.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 april 2017 @ 19:59:35 #174
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170003160
Oh, bussen :')

Ben ook een keer bijna de andere weghelft opgedrukt door zo'n klapmongool die dacht dat ie zo zijn plekje kon opeisen. Dat ik er al praktisch naast reed maakt dan natuurlijk niet uit, ik heb maar vol in de ankers te gaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 4 april 2017 @ 22:34:22 #175
54121 JaapB
°Heel nozel??°
pi_170008252
Fietsers van boven de 70 hebben zo hun eigen set met regels?
Meneer komt uit de tegenovergestelde richting aanfietsen, ik ook op de fiets dus gelijke kansen zeg maar. Gaat hij helemaal naar zijn links, dus mijn weghelft omdat hij schijnbaar linksaf wil op de kruising waar ik toch echt eerder ben dan dat hij daar is.

Dus een meter of 10 na de kruising rijd ik nog keurig uiterst rechts zoals ik hoor te fietsen, en hij uiterst links en dus recht op mij af. En dan mopperen dat ik niet voor hem aan de kant ga ook nog.

Schijnbaar een paar lessen gemist in voorsorteren, voorrang en fatsoen als je het mij vraagt :7
Waar zouden we zijn zonder de "on"
  dinsdag 4 april 2017 @ 22:36:17 #176
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_170008314
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 april 2017 22:34 schreef JaapB het volgende:
Fietsers van boven de 70 hebben zo hun eigen set met regels?
Meneer komt uit de tegenovergestelde richting aanfietsen, ik ook op de fiets dus gelijke kansen zeg maar. Gaat hij helemaal naar zijn links, dus mijn weghelft omdat hij schijnbaar linksaf wil op de kruising waar ik toch echt eerder ben dan dat hij daar is.

Dus een meter of 10 na de kruising rijd ik nog keurig uiterst rechts zoals ik hoor te fietsen, en hij uiterst links en dus recht op mij af. En dan mopperen dat ik niet voor hem aan de kant ga ook nog.

Schijnbaar een paar lessen gemist in voorsorteren, voorrang en fatsoen als je het mij vraagt :7
Ik heb zo een keer bijna een E-bike oma op m'n motorkap gehad terwijl ik toch echt van rechts kwam. En nog mopperen ook inderdaad _O-
Flesje bier
pi_170008920
Net iemand die op de snelweg met 80 km/u pal achter een vrachtwagen reed en zonder richtingaanwijzer naar links gaat om in te halen. De auto die op dat moment aan de linkerkant met 130 km/u aan kwam rijden moest vol in de ankers. Scheelde niet veel of hij had hem aangetikt. Vervolgens reden ze een paar kilometer naast elkaar, en ik denk dat daarbij de nodige middelvingers zijn opgestoken.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 april 2017 @ 22:56:55 #178
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170008986
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 22:54 schreef sneakydesert het volgende:
Net iemand die op de snelweg met 80 km/u pal achter een vrachtwagen reed en zonder richtingaanwijzer naar links gaat om in te halen. De auto die op dat moment aan de linkerkant met 130 km/u aan kwam rijden moest vol in de ankers. Scheelde niet veel of hij had hem aangetikt. Vervolgens reden ze een paar kilometer naast elkaar, en ik denk dat daarbij de nodige middelvingers zijn opgestoken.
Ugh, ik hoop dan altijd dat een oud barrel erbovenop knalt. Heeft die ander gelijk een nieuwe auto.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170009139
De score van vandaag:

- Peuk uit het raam die vakkundig al rijdend uit het raam wordt gemieterd en die vervolgens mijn kant op wappert
- Meerdere auto's zonder verlichting in de Drechttunnel (niet bijzonder te noemen helaas)
- 3 bestuurders die op 130 weg de auto naar links gooien met 80; vrachtwagen (zelfs zonder richting), caravan en gewone auto terwijl er iemand vervolgens vol in de ankers moet
- Belg nummer zoveel die de compleet lege rechter strook vermijdt en kilometers lang in het midden blijft hangen. Kunnen we geen tol gaan heffen op Belgen? En dan de rechter strook gratis maken.

Wat heerlijk dat ik voor woon-werk de snelweg kan negeren. Kom je af en toe ook wel gekke dingen tegen maar toch een stuk minder. Zo als laatst bijv een trekker die niet is schoongemaakt. Je zal er achter rijden met je motor. De hompen klei vlogen je om de oren. Weg volledig bezaaid. Maar ok in de auto heeft dat nog zo zijn charme.

[ Bericht 10% gewijzigd door alpeko op 04-04-2017 23:08:21 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 4 april 2017 @ 23:27:32 #180
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170009890
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 april 2017 22:56 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ugh, ik hoop dan altijd dat een oud barrel erbovenop knalt. Heeft die ander gelijk een nieuwe auto.
Niet dus, want de verzekering keert dan alleen de dagwaarde uit...
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 4 april 2017 @ 23:38:23 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170010226
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 23:27 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Niet dus, want de verzekering keert dan alleen de dagwaarde uit...
Plus emotionele schade.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_170012740
Anti-klacht: Golf met grote wielen, booskijkers, tribals op de ruit, verlaagd, bestuurder met petje... zeg maar alle kenmerken die je normaal associeert met asogedrag. Kreeg met een glimlach en vriendelijk gebaar voorrang op een fietsoversteek waar ik eigenlijk geen voorrang heb. Mijn vooroordelen over bestuurders van bepaald soort auto's zo de prullenbak in. :D
  woensdag 5 april 2017 @ 08:23:43 #183
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170012954
quote:
17s.gif Op dinsdag 4 april 2017 22:34 schreef JaapB het volgende:
Fietsers van boven de 70 hebben zo hun eigen set met regels?

Mensen boven de 65 hanteren sowieso een geheel eigen set regels. "Ik ben oud dus ik heb overal voorrang en de rest van de wereld wacht maar op mij" dat soort types.

Ik heb thuis al gezegd als ik ooit zo ga rijden dan lever ik vrijwillig mijn rijbewijs in en ga ik wel met de bus.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Moderator woensdag 5 april 2017 @ 09:21:20 #184
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_170013464
Irritatie van vanmorgen.... de rijstijl van vrouwlief.

Ze is normaalgesproken al het type 'voorzichtig' achter het stuur... maar in de ochtend als ze nog niet helemaal wakker is, dan is het echt alsof ik naast een gepensioneerde zit (en ze is 29.... )

35 rijden waar je 50 mag..... zo langzaam optrekken dat een vrachtwagen waarschijnlijk het stoplichtsprintje van je zou winnen.... niet goed aansluiten waardoor je het groene licht mist en alsnog drie minuten mag wachten.

Zucht. Bedoel, ze rijdt niet onveilig, ik rijd omdat ik een stuk pittiger rijd waarschijnlijk onveiliger als haar :@
Maar ik moet me soms echt zo inhouden als het allemaal zo slooooooooooom gaat, trek ik echt heel slecht :P
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 april 2017 @ 09:22:59 #185
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_170013492
Dat is juist niet veilig.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  woensdag 5 april 2017 @ 09:23:07 #186
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170013493
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 09:21 schreef dick_laurent het volgende:
Irritatie van vanmorgen.... de rijstijl van vrouwlief.

Ze is normaalgesproken al het type 'voorzichtig' achter het stuur... maar in de ochtend als ze nog niet helemaal wakker is, dan is het echt alsof ik naast een gepensioneerde zit (en ze is 29.... )

35 rijden waar je 50 mag..... zo langzaam optrekken dat een vrachtwagen waarschijnlijk het stoplichtsprintje van je zou winnen.... niet goed aansluiten waardoor je het groene licht mist en alsnog drie minuten mag wachten.

Zucht. Bedoel, ze rijdt niet onveilig, ik rijd omdat ik een stuk pittiger rijd waarschijnlijk onveiliger als haar :@
Maar ik moet me soms echt zo inhouden als het allemaal zo slooooooooooom gaat, trek ik echt heel slecht :P
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Moderator woensdag 5 april 2017 @ 09:25:56 #187
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
  woensdag 5 april 2017 @ 09:33:00 #188
177940 Tunafish
met staart
pi_170013623
Niet zozeer een irritatie, maar wel een wtf-momentje: vrachtwagen die een hele rits auto's inhaalt op een brug. Men mag daar 50, rijdt 60, en dan zie je in je linkerspiegel zo'n vrachtwagen met 80 aankomen :D Denk dat hij wilde aansluiten bij een collega ofzo, een paar honderd meter voor me reed eenzelfde vrachtwagen, maar dan met een normale snelheid :P
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
pi_170014718
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 18:23 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Precies echt beginnend, dus gewoon tijdens je rijles of zo. Lijkt mij echt een goede toevoeging, maar inderdaad je moet voor open staan. Veel mensen hebben nu eenmaal in het hoofd dat alle vrachtwagenchauffeurs eikels zijn en dat krijg je er nooit meer uit.
Tijdens de rijles gaat 'm niet worden. Althans, niet volgens de geldende regels. Het zou alleen kunnen als je een geldig rijbewijs B hebt.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  woensdag 5 april 2017 @ 10:53:23 #190
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_170014759
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 07:56 schreef Fixers het volgende:
Anti-klacht: Golf met grote wielen, booskijkers, tribals op de ruit, verlaagd, bestuurder met petje... zeg maar alle kenmerken die je normaal associeert met asogedrag. Kreeg met een glimlach en vriendelijk gebaar voorrang op een fietsoversteek waar ik eigenlijk geen voorrang heb. Mijn vooroordelen over bestuurders van bepaald soort auto's zo de prullenbak in. :D
Omdat je vrouw bent. Mannen en kinderen rijdt hij dood.
  woensdag 5 april 2017 @ 11:02:33 #191
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170014938
quote:
1s.gif Op woensdag 5 april 2017 10:51 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Tijdens de rijles gaat 'm niet worden. Althans, niet volgens de geldende regels. Het zou alleen kunnen als je een geldig rijbewijs B hebt.
Niet zelf rijden maar mee rijden met een ervaren chauffeur die toelichting kan geven enzo.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 5 april 2017 @ 11:03:52 #192
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_170014965
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 18:23 schreef karr-1 het volgende:
Veel mensen hebben nu eenmaal in het hoofd dat alle vrachtwagenchauffeurs eikels
Bron?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  woensdag 5 april 2017 @ 11:04:30 #193
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170014978
quote:
7s.gif Op woensdag 5 april 2017 11:03 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Bron?
Zie de gemiddelde reacties op vrachtwagenchauffeurs in dit topic
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  FOK!fotograaf woensdag 5 april 2017 @ 12:13:30 #194
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170016469
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 09:21 schreef dick_laurent het volgende:
Zucht. Bedoel, ze rijdt niet onveilig, ik rijd omdat ik een stuk pittiger rijd waarschijnlijk onveiliger als haar :@
Sorry, maar 35 rijden waar je 50 mag en heel traag optrekken is niet veilig. Dat zorgt ervoor dat andere mensen dingen gaan doen die ze niet moeten doen. Geef d'r alsjeblieft een goede schop onder d'r hol of trap d'r terug naar rijles.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf woensdag 5 april 2017 @ 12:14:12 #195
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170016475
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 11:04 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zie de gemiddelde reacties op vrachtwagenchauffeurs in dit topic
Als je kijkt naar de gemiddelde reactie in dit topic op iedere andere weggebruiker, dan zit de weg vol met eikels. :P
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  woensdag 5 april 2017 @ 12:32:56 #196
444149 Eejit
What's the craic?
pi_170016791
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 11:02 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Niet zelf rijden maar mee rijden met een ervaren chauffeur die toelichting kan geven enzo.
Heb de afgelopen twee zomers als bijrijder gewerkt (op routes door zowel het platteland en de stad) en ik denk dat dit goed zou zijn.
Tiocfaidh ár lá!
We are the pride of the North!
  FOK!fotograaf woensdag 5 april 2017 @ 12:33:05 #197
842 Zorro
Z
pi_170016795
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 07:56 schreef Fixers het volgende:
Anti-klacht: Golf met grote wielen, booskijkers, tribals op de ruit, verlaagd, bestuurder met petje... zeg maar alle kenmerken die je normaal associeert met asogedrag. Kreeg met een glimlach en vriendelijk gebaar voorrang op een fietsoversteek waar ik eigenlijk geen voorrang heb. Mijn vooroordelen over bestuurders van bepaald soort auto's zo de prullenbak in. :D
Mensen die voorrang geven aan fietsers die dat niet hebben :r
Als je er achter rijdt reken je daar niet op, en vaak blokkeer je daar wat mee, rotondes vooral. Die voorrang is niet voor niks zo.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Moderator woensdag 5 april 2017 @ 12:37:50 #198
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_170016895
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 12:13 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Sorry, maar 35 rijden waar je 50 mag en heel traag optrekken is niet veilig. Dat zorgt ervoor dat andere mensen dingen gaan doen die ze niet moeten doen. Geef d'r alsjeblieft een goede schop onder d'r hol of trap d'r terug naar rijles.
Dude, geloof mij.... ik heb al opmerkingen gemaakt. Maar dan krijg ik een "JA IK RIJD NU, NIET BEMOEIEN" terug }:|
  Moderator woensdag 5 april 2017 @ 12:41:31 #199
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_170016948
quote:
6s.gif Op woensdag 5 april 2017 12:33 schreef Zorro het volgende:

[..]

Mensen die voorrang geven aan fietsers die dat niet hebben :r
Als je er achter rijdt reken je daar niet op, en vaak blokkeer je daar wat mee, rotondes vooral. Die voorrang is niet voor niks zo.
Dit!
Ik vind dat als fietser ook irritant, die voorrangsregels zijn er niet voor niks en het wordt hartstikke onduidelijk als mensen dat maar anders gaan interpreteren.
  FOK!fotograaf woensdag 5 april 2017 @ 12:49:41 #200
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170017104
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 12:37 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Dude, geloof mij.... ik heb al opmerkingen gemaakt. Maar dan krijg ik een "JA IK RIJD NU, NIET BEMOEIEN" terug }:|
Zou voor mij een reden zijn om in het vervolg weer lekker zelf te sturen.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')