Wat ik mij afvraag, wist je dat die Starlet naderde voordat je van rijstrook wisselde? Ik kan uiteraard moeilijk een uitspraak doen gezien ik niet de precieze situatie weet, maar was in dat gat duiken dan echt de enige optie? In ieder geval vind ik de bumperklever de grootste slechterik in dit verhaalquote:Op donderdag 30 maart 2017 19:56 schreef Fer het volgende:
2x klem laten rijden vandaag.
1: Bejaarde Surinamer die bij de overgang invoegstrook/spitsstrook toch twijfelde en pardoes naar links kwam terwijl en links en achter mij snellere zaten. Spitsstrook was gewoon open.
2: Vrachtwagen doemt op en ik besluit naar links te gaan tussen twee auto' die daar netjes 3-4 seconden uit elkaar rijden.
Helemaal links rijdt een Starlet met een dikke bak op zijn achterbumper en duikt naar rechts in het gat tussen diezelfde auto''s waar ik tussen wilde.
71 jaar, die denkt waarschijnlijk niet eens maar doet gewoon.quote:Op zaterdag 1 april 2017 19:50 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Wat DENKT zo iemand vraag ik me af.
Dat je 1 auto heel misschien eens over het hoofd zou kunnen zien kan ik me nog iets bij voorstellen in sommige situaties.
Maar hier rijdt er ook nog eens een busje achter, en gewoon echt vol op de andere rijbaan hè.
Wat een debiel
Ik wist niet eens dat dat verplicht was voor een vrachtwagen? Zijn alle voertuigen niet gewoon verplicht om zoveel mogelijk rechts te rijden?quote:Op zaterdag 1 april 2017 22:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
Is het sinds deze week niet meer verplicht rechts te houden als je met een vrachtwagen rijdt? Nummer 4 en 5 sinds donderdag vandaag tegen gekomen...
Je moet ook rekening houden met elkaar natuurlijk. Iedereen mag vanaf 18 tot weet ik veel hoe oud in en een auto rijden. Zo is het bij wet geregeld.quote:Op zaterdag 1 april 2017 23:49 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
71 jaar, die denkt waarschijnlijk niet eens maar doet gewoon.
Met de neus op het stuur en niet verder dan 1 auto vooruit kijken. Levensgevaarlijk.
Ja, dat zijn van die plek op eisers, rete irritant die menen dat ze die plek verdienen/verwachten te krijgen. Andersom ook, wanneer ik met bestelbus in wil voegen, zie ik een groot gat, anticipeer daarop, maar de auto links van mij wil niet achter een bestelbus rijden en dicht het gat waardoor ik in de remmen moet, want einde invoegstrook heeft geen verloop naar vluchtstrook (a27 bij Oosterhout).quote:Op zaterdag 1 april 2017 20:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vandaag op de snelweg: auto wil invoegen terwijl er een brandweerwagen op de rechter rijstrook rijdt. Voor en achter die wagen is er ruimte zat om in te voegen, en de brandweerwagen kon ook niet naar links. De automobilist blijft eerst een beetje achter de brandweerwagen hangen en stug doorrijden tot hij/zij op de vluchtstrook zit Daarna kan de brandweerwagen naar links zodat er ruimte is voor de idioot op de vluchtstrook om in te voegen.
quote:Op zondag 2 april 2017 08:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja, dat zijn van die plek op eisers, rete irritant die menen dat ze die plek verdienen/verwachten te krijgen. Andersom ook, wanneer ik met bestelbus in wil voegen, zie ik een groot gat, anticipeer daarop, maar de auto links van mij wil niet achter een bestelbus rijden en dicht het gat waardoor ik in de remmen moet, want einde invoegstrook heeft geen verloop naar vluchtstrook (a27 bij Oosterhout).
Sowieso blijft dat echt een terugkerend dingetje, mensen die niet achter een bestelbus willen rijden. Ik kan mij er iets bij voorstellen, maar zo erg is het ook weer niet. Van de week met een spoedje Antwerpen. Op de terugweg is het redelijk rustig op de E19 vóór de grens. Ik rijd op de rechter rijstrook met circa 108km/u op de gps.
De vrachtwagen voor mij is nog enkele honderden meters ver weg, maar het gat sluit zich aardig snel, langzame vrachtwagen. Hierdoor een beetje verrast. Achter mij komt een snel leasetreintje met een A8 op kop. Ik wil naar links maar de Audi rijdt met gemak 150 en ik kan niet naar links. Richting aanwijzer blijft aan maar iedereen op de linker strook negeert mijn signaal en ik zit tot na Hazeldonk achter die trage vrachtwagen.. Inhalen heeft geen zin meer want ik moet naar Utrecht, vrachtwagen gaat gelukkig rechtdoor. Eindelijk, ruimte.. Weer zo'n lease lul die niet achter mij wil rijden en over de punt zijn Mini jakkert en in de remmen moet voor de bocht..
Lekker dan. Daar staat toch ook aangegeven om ruimte te geven, omdat er weinig invoegruimte is?quote:Op zondag 2 april 2017 08:26 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ja, dat zijn van die plek op eisers, rete irritant die menen dat ze die plek verdienen/verwachten te krijgen. Andersom ook, wanneer ik met bestelbus in wil voegen, zie ik een groot gat, anticipeer daarop, maar de auto links van mij wil niet achter een bestelbus rijden en dicht het gat waardoor ik in de remmen moet, want einde invoegstrook heeft geen verloop naar vluchtstrook (a27 bij Oosterhout).
Ik begrijp de tegenstrijdigheid in mijn bericht. Wat ik bedoel is dat er rijders zijn die ergens een lekje op een andere rijstrook zien en hem persé daar willen hebben, kosten wat kost, hij zal daar uitkomen.quote:Op zondag 2 april 2017 10:45 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Bij mij had je ertussen gemogen hoor, maar ik vond het verschil qua perspectief wel grappig.
Volgens mij is dat 1 van de kortste van het land ja, wat snelwegen betreft. Op de N201 bij Vinkeveen is er ook zo'n soort oprit, maar dan kan je geen ruimte geven. Paar weken geleden, 3 pallets in de auto, omaatje in Micra knalt hem zo voor mn neus de weg op... met 50km/uquote:Op zondag 2 april 2017 10:57 schreef Chai het volgende:
[..]
Lekker dan. Daar staat toch ook aangegeven om ruimte te geven, omdat er weinig invoegruimte is?
Invoegstrook daar is volgens mij de kortste die ik ken.
Die oprit is lang genoeg om de 100 te halenquote:Op zondag 2 april 2017 11:42 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat 1 van de kortste van het land ja, wat snelwegen betreft. Op de N201 bij Vinkeveen is er ook zo'n soort oprit, maar dan kan je geen ruimte geven. Paar weken geleden, 3 pallets in de auto, omaatje in Micra knalt hem zo voor mn neus de weg op... met 50km/u
Moet Oma wel 100 durven te rijden.. Vanuit Hilversum zie je de invoegende auto pas laat, daarom ga ik daar automatisch al wat van het gas om te kunnen regaeren op acties als deze. De n445 ken ik niet.. Ga het zo wel bekijken. gMapsquote:Op zondag 2 april 2017 11:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die oprit is lang genoeg om de 100 te halen
Moet je eens de N445 bij Rijpwetering bekijken
Starlet reed met 10-15km verschil tegenover de auto's die hij inhaalde. Ging ervanuit dat hij de volgende ook wel zou inhalen. Mensen moeten zich niet zo laten intimideren.quote:Op zaterdag 1 april 2017 21:52 schreef PleadingTheFifth het volgende:
[..]
Wat ik mij afvraag, wist je dat die Starlet naderde voordat je van rijstrook wisselde? Ik kan uiteraard moeilijk een uitspraak doen gezien ik niet de precieze situatie weet, maar was in dat gat duiken dan echt de enige optie? In ieder geval vind ik de bumperklever de grootste slechterik in dit verhaal
Ik snapte je wel hoor en ik doe het ook zoals jij beschrijft. Mensen die gaten dichtrijden vind ik ook zo'n beetje het kleinzieligste soort weggebruikers...quote:Op zondag 2 april 2017 11:38 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik begrijp de tegenstrijdigheid in mijn bericht. Wat ik bedoel is dat er rijders zijn die ergens een lekje op een andere rijstrook zien en hem persé daar willen hebben, kosten wat kost, hij zal daar uitkomen.
Zelf heb ik echt wel geduld, maar het raakt ook wel op als iedereen achter mij het gat blijft dichtrijden en mij niet de ruimte geeft/gunt de vrachtwagen in te halen. Ik word dan ook gezien als langzame vrachtwagen, terwijl als ik eenmaal links ben en van achter knipperende lampjes heb gekregen, het pedaal intrap en er met 120/125 ook makkelijk voorbij de andere vrachtwagens kom. En dan zijn ze ineens niet zo haastig meer en nemen afstand van mn achter bumper. 'Oh verrek, dat busje rijdt nog behoorlijk door'.
Het is maar net hoe kortzichtig/egoïstisch de rijder achter je is. Heb ik geen probleem mee, ik moet het zelf ook af en toe doen om door te kunnen stromen, maar over algemeen vind ik het zelf relaxter rijden door anderen in het verkeer die ongeveer zelfde snelheid hebben, mee te laten stromen. Dus een hatchback of klein voertuig achter vrachtwagen, even een gaatje laten, wachten, zo niet, jammer dan.
quote:Op zondag 2 april 2017 21:30 schreef PluggieOD het volgende:
Moeder zit bij schoonzus in de auto. En er komt plots een auto
zichzaggend tussen het verkeer door.
Moeder tegen schoonzus: "Sjezus was een lul"
Schoonzus tegen moeder:"Ja dat is je zoon".
Oops.
Totaal niet boeiend, dat gebeurt zo vaak.quote:Op maandag 3 april 2017 08:31 schreef Ridocar het volgende:
Gisterenmiddag, A28 richting Utrecht, ter hoogte van Strand Nulde. 70, afgekruiste linker rijstrook, maar voor men kan ritsen krijg je het ritueel "zo ver mogelijk doorrijden". Op een gegeven moment maak ik ruimte door wat langzamer te gaan rijden. Maar nee, we zijn net voorbij de vooraankondiging en het kruis is pas bij het volgende (tijdelijke) portaal. Dus gaan we niet invoegen voor die vrachtauto die genoeg ruimte heeft voor allemaal. Nee, we gaan allemaal doorrijden en ons ertussen proberen te wringen onder het kruis.
Is dit soms wat we bedoelen met gebruik maken van het beschikbare asfalt?
Ik heb het hele gebeuren op de cam staan, maar dan moet ik ff het SD-kaartje wisselen. Die krijgen jullie dus tegoed.
Totaal niet boeiend, dat gebeurt zo vaak.quote:Op maandag 3 april 2017 08:37 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Vanochtend zo'n dwaas die als een slak links blijft rijden en dan komt er een punt om te ritsen terwijl er rechts een dubbele vrachtwagen rijdt. Ik moest toeteren zodat hij een beetje gas gaf anders was ik daar klemgereden.
Dan is het nog steeds wel ergelijk. Ik heb iedere dag zombies op de snelweg die 90 rijden op de middelste strook, waar je 100 mag. Dat het dagelijks gebeurt maakt het niet minder irritant.quote:Op maandag 3 april 2017 08:37 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Totaal niet boeiend, dat gebeurt zo vaak.
Vanochtend zo'n dwaas die als een slak links blijft rijden en dan komt er een punt om te ritsen terwijl er rechts een dubbele vrachtwagen rijdt. Ik moest toeteren zodat hij een beetje gas gaf anders was ik daar klemgereden.
In dit geval gewoon een woonwijk met enkel gelijkwaardige kruisingen. Waar elke kruising ook verhoogd is zodat normale bestuurders er langzaam oversteken en meer bedacht zijn op voorgangers van rechts...quote:Op maandag 3 april 2017 12:11 schreef Nattekat het volgende:
De voorrang op T-kruisingen is sowieso belachelijk onlogisch geregeld...
In boerengehuchtjes is het soms echt erg. Mensen knallen rechtdoor zonder aandacht te geven of rekening te houden met de afsplitsing. Meerdere malen meegemaakt dat bij het naderen van zo'n t-splitsing de neus van je auto bijna kort gereden word.quote:Op maandag 3 april 2017 13:25 schreef Xaryna het volgende:
[..]
In dit geval gewoon een woonwijk met enkel gelijkwaardige kruisingen. Waar elke kruising ook verhoogd is zodat normale bestuurders er langzaam oversteken en meer bedacht zijn op voorgangers van rechts...
T-kruising is ook gelijkwaardigquote:Op maandag 3 april 2017 13:25 schreef Xaryna het volgende:
[..]
In dit geval gewoon een woonwijk met enkel gelijkwaardige kruisingen. Waar elke kruising ook verhoogd is zodat normale bestuurders er langzaam oversteken en meer bedacht zijn op voorgangers van rechts...
Wat is er dan belachelijk onlogisch aan de voorrang?quote:
Dat afslaand verkeer voorrang kan hebben op rechtdoorgaand verkeer. Het is echt verschrikkelijk om op elk kruispunt te moeten remmen als er weinig overzicht is terwijl de persoon van rechts sowieso al moet remmen voor eventueel verkeer van zijn rechts en om de bocht te kunnen maken.quote:Op maandag 3 april 2017 15:11 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Wat is er dan belachelijk onlogisch aan de voorrang?
Of is dit weer teveel off topic
Hmm daar zit wat in, ja. Ik ben daar sowieso ook extra voorzichtig omdat ik weet dat het slecht te zien is en dat er nauwelijks verkeer uit komt. Maargoed, van links komt daar ook amper verkeer Klein doodlopend woonwijkje.quote:Op maandag 3 april 2017 15:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat afslaand verkeer voorrang kan hebben op rechtdoorgaand verkeer. Het is echt verschrikkelijk om op elk kruispunt te moeten remmen als er weinig overzicht is terwijl de persoon van rechts sowieso al moet remmen voor eventueel verkeer van zijn rechts en om de bocht te kunnen maken.
Dat is juist bevorderlijk voor de verkeersveiligheid.quote:Op maandag 3 april 2017 15:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
. Het is echt verschrikkelijk om op elk kruispunt te moeten remmen als er weinig overzicht is
Er is een verschil tussen de verkeersveiligheid bevorderen en voor elk kruispunt zodanig afremmen dat je binnen een meter stil kan staan. Lekker voor het milieu ook.quote:Op maandag 3 april 2017 15:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is juist bevorderlijk voor de verkeersveiligheid.
In drukke gebieden is dat wel het beste voor de veiligheid ja. Jezelf doodrijden is dan weer het beste voor het milieu dus kies vooral wat je zelf het belangrijkste vind.quote:Op maandag 3 april 2017 15:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen de verkeersveiligheid bevorderen en voor elk kruispunt zodanig afremmen dat je binnen een meter stil kan staan. Lekker voor het milieu ook.
Juist in drukke gebieden wil je dat niet, lekker voor de doorstroming. Vast ook de reden dat dat soort kruisingen gewoon met borden werken.quote:Op maandag 3 april 2017 15:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
In drukke gebieden is dat wel het beste voor de veiligheid ja. Jezelf doodrijden is dan weer het beste voor het milieu dus kies vooral wat je zelf het belangrijkste vind.
Dat milieu argument van je slaat natuurlijk kant noch wal. Ga dan fietsen ofzo.quote:Op maandag 3 april 2017 15:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Juist in drukke gebieden wil je dat niet, lekker voor de doorstroming. Vast ook de reden dat dat soort kruisingen gewoon met borden werken.
Oude oprit A12 bij Zevenhuizen was ook zo'n hoerenoprit. Wanneer ik een haspelwagen bij me had kwam ik met 40km/u de snelweg op. Had ik een vrachtwagen voor mij dan werd dat al snel 20km/u. Lekker invoegen bij auto's die ~100 gaan.quote:Op zondag 2 april 2017 11:42 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Volgens mij is dat 1 van de kortste van het land ja, wat snelwegen betreft. Op de N201 bij Vinkeveen is er ook zo'n soort oprit, maar dan kan je geen ruimte geven. Paar weken geleden, 3 pallets in de auto, omaatje in Micra knalt hem zo voor mn neus de weg op... met 50km/u
Dit.quote:Op maandag 3 april 2017 15:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen de verkeersveiligheid bevorderen en voor elk kruispunt zodanig afremmen dat je binnen een meter stil kan staan. Lekker voor het milieu ook.
Dan ben je toch dom bezig? Allebei ...quote:Op maandag 3 april 2017 18:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik rijd 80 op een 80 km weg. Haastneus vindt het be-lach-e-lijk langzaam gaan en scheurt me voorbij
Voorganger vindt dat haske kinderachtig en gaat versnellen tot over de 100 km/u om er vooral voor te zorgen dat haastneus niet kan terugvoegen en bijna op een wegsplitsing knalt.
Ik ben er nog niet over uit wie dommer was
Precies Ik kan me aan veel ergeren, maar als ik Vmax rijd en iemand meent me in te moeten halen krijgt hij hooguit eenquote:Op maandag 3 april 2017 18:55 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Dan ben je toch dom bezig? Allebei ...
Geen tegenliggers?
quote:Op maandag 3 april 2017 09:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Totaal niet boeiend, dat gebeurt zo vaak.
Ja, daarom ga ik er ook geen dashcam video van uploadenquote:Op maandag 3 april 2017 09:19 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds wel ergelijk. Ik heb iedere dag zombies op de snelweg die 90 rijden op de middelste strook, waar je 100 mag. Dat het dagelijks gebeurt maakt het niet minder irritant.
Wat wil je hiermee zeggen? Serieuze vraag.quote:Op maandag 3 april 2017 20:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Enfin, omdat je niet genoeg hersencellen hebt gekregen bij je geboorte ben je maar vrachtwagenchauffeur geworden.
Wat een afgunst en neerbuigendheid op vrachtwagen chauffeurs zeg..quote:Op maandag 3 april 2017 20:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Enfin, omdat je niet genoeg hersencellen hebt gekregen bij je geboorte ben je maar vrachtwagenchauffeur geworden. Rij je op de N14, mag je 70. Rijd een personenauto op de rechterrijstrook 70. Daar heb je dan blijkbaar last van, dus ruk je je combinatie (zonder gebruik van richtingaanwijzer; de personenauto die er net aankomt moet maar even zijn glazen bol checken) naar de linkerrijstrook. Vervolgens ga je niet inhalen (????), maar blijf je 70 rijden op de linkerrijstrook. De vrachtwagen uit Yerseke, die op de rechterijstrook achter je reed, versnelt een beetje en rijdt het gat dicht waardoor nu de N14 wordt geblokkeerd door 2 vrachtwagens die schuin achter elkaar allebei 70 rijden. De personenauto (je weet wel, die van de glazen bol) had de stille hoop dat hij aan de andere kant van de tunnel de voorsorteerstrook voor rechtsaf zou kunnen selecteren, wat bij normaal gedrag van de omringende verkeersdeelnemers ook geen probleem was geweest, maar die is nu effectief klem gereden door brainless 1 in de vrachtwagen voor hem en brainless 2 in de vrachtwagen rechts naast hem. De redding komt als brainless 1 besluit dat hij toch niet op de linkerrijstrook wil rijden (nota bene: hij heeft niemand ingehaald) en net zo 'soepel' naar rechts gaat als dat hij eerder naar links ging en daarmee bijna het merkembleem van de vrachtwagen op de rechterrijstrook mee naar huis neemt.
Waarom Brainless 1 uberhaupt naar de linkerrijstrook is gegaan, zullen we waarschijnlijk nooit weten.
Ik zou gewoon echt serieus wel eens een dag met een vrachtwagen mee willen rijden gewoon om te zien hoe het is en wat die mensen de hele dag meemaken op de weg. Lijkt me echt een eye opener, in ieder geval voor mij maar misschien wel voor iedereen. Misschien een verplicht onderdeel van rijlessen?quote:Op maandag 3 april 2017 22:24 schreef Meike26 het volgende:
[..]Zij hebben hun baan niet uitgekozen met wat ze kunnen qua iq, maar wat hun eq zei te gaan willen doen. Daar zouden nog heel wat stropdasjes en andere 'carrièretijgers' van kunnen leren.
Misschien heeft die auto gewoon versneld.quote:Op maandag 3 april 2017 20:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Enfin, omdat je niet genoeg hersencellen hebt gekregen bij je geboorte ben je maar vrachtwagenchauffeur geworden. Rij je op de N14, mag je 70. Rijd een personenauto op de rechterrijstrook 70. Daar heb je dan blijkbaar last van, dus ruk je je combinatie (zonder gebruik van richtingaanwijzer; de personenauto die er net aankomt moet maar even zijn glazen bol checken) naar de linkerrijstrook. Vervolgens ga je niet inhalen (????), maar blijf je 70 rijden op de linkerrijstrook. De vrachtwagen uit Yerseke, die op de rechterijstrook achter je reed, versnelt een beetje en rijdt het gat dicht waardoor nu de N14 wordt geblokkeerd door 2 vrachtwagens die schuin achter elkaar allebei 70 rijden. De personenauto (je weet wel, die van de glazen bol) had de stille hoop dat hij aan de andere kant van de tunnel de voorsorteerstrook voor rechtsaf zou kunnen selecteren, wat bij normaal gedrag van de omringende verkeersdeelnemers ook geen probleem was geweest, maar die is nu effectief klem gereden door brainless 1 in de vrachtwagen voor hem en brainless 2 in de vrachtwagen rechts naast hem. De redding komt als brainless 1 besluit dat hij toch niet op de linkerrijstrook wil rijden (nota bene: hij heeft niemand ingehaald) en net zo 'soepel' naar rechts gaat als dat hij eerder naar links ging en daarmee bijna het merkembleem van de vrachtwagen op de rechterrijstrook mee naar huis neemt.
Waarom Brainless 1 uberhaupt naar de linkerrijstrook is gegaan, zullen we waarschijnlijk nooit weten.
Door 25 jaar observaties en ervaringen ben ik helaas tot de conclusie gekomen dat ze niet tot de meest verlichte groep in onze samenleving behoren.quote:Op maandag 3 april 2017 20:49 schreef Ridocar het volgende:
Wat wil je hiermee zeggen? Serieuze vraag.
De glazenbol bestuurder had 5 auto's achter zich.quote:Op maandag 3 april 2017 22:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Misschien heeft die auto gewoon versneld.
En de glazenbol bestuurder zou even gas kunnen inhouden om achter debiel 2 te voegen zodat hij de afslag nog kon halen. Ik begrijp dat het enorm vervelend is als je gehinderd en belemmerd wordt in het rijden van de gewenste snelheid maar soms is het even niet anders.
Sterkte
Ik ga in de file altijd lekker ruim aan de kant als ik het tijdig zie en zuur dat sommige leaserijders dan kijken "motors mogen niet sneller die moet ik blokkeren "quote:Op dinsdag 4 april 2017 11:55 schreef Tunafish het volgende:
Ik weet dat er mensen zijn die het niet kunnen verteren dat motorrijders weinig last hebben van files, en er gewoon langs gaan. Ik weet ook dat ze ertussen zitten die dan even wat extra in de weg gaan zitten, omdat het voor iedereen file is, ofzo. Lekker boeiend, ik kom er toch wel langs, en jij staat nog steeds stil. Wat ik nog niet wist, is dat je die figuren ook op de tegemoetkomende baan hebt als je langs een lange rij auto's rijdt, gewoon op je eigen baan.
Apeldoornseweg in Arnhem, richting centrum, staat iedere ochtend stil. Iedere ochtend ga ik netjes over onze eigen baan langs de auto's die daar staan, mits ik er ruimte voor heb. Vanmorgen kwam er een kuiken aanrijden die letterlijk op de andere strook ging rijden, terwijl ik daar net een paar auto's passeerde. Met moeite nog net tussen twee auto's gekomen terwijl die vent langs kwam denderen, kijkt mij nog een beetje maf aan alsof hij de weg veilig houdt en gaat weer normaal op zijn strook rijden. Mafketel.
Ik ben ook een voorstander van een lesje vrachtauto als beginnend bestuurder (als in, echt beginnend, niet het wettelijke 5-jaar beginnend bestuurder), maar vooroordelen heb je altijd. Het zal dus niet bij iedereen werken. Als je er niet voor open staat heeft het geen zin.quote:Op maandag 3 april 2017 22:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zou gewoon echt serieus wel eens een dag met een vrachtwagen mee willen rijden gewoon om te zien hoe het is en wat die mensen de hele dag meemaken op de weg. Lijkt me echt een eye opener, in ieder geval voor mij maar misschien wel voor iedereen. Misschien een verplicht onderdeel van rijlessen?
Bij mensen die op een smal weggetje op het midden blijven rijden stuur ik ook weer terug naar het midden. Werkt verdomde goed.quote:Op dinsdag 4 april 2017 11:38 schreef OscarMopperkont het volgende:
Mensen die op een smal weggetje niet aan de kant gaan
Daardoor rijd ik met mijn auto langs een heg, boeit mij niet want barrel. Gaat die vent nog lopen toeteren ook.
Dus ik gebaar van wat moet je nou?
Stapt ie helemaal uit.
* OscarMopperkont is lekker op rustig tempo doorgereden. Geen tijd voor dat soort sneue mensen.
Ik ook. En als er eentje schuin voor me het klem gooit, laat ik een gat vallen. Kunnen de motorrijders er nog lekker door.quote:Op dinsdag 4 april 2017 12:40 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Ik ga in de file altijd lekker ruim aan de kant als ik het tijdig zie en zuur dat sommige leaserijders dan kijken "motors mogen niet sneller die moet ik blokkeren "
Aan de andere kant zou het ook werken als er meer chauffeurs zijn die gaan beseffen dat het verkeer behalve, nemen, ook uit geven bestaat. Liever gezegd: vooral uit geven bestaat. Als wij naast elkaar rijden in een file richting een splitsing en jij moet linksaf, kan je 2 dingen doen. 1. Je stuurt naar links, drukt mij er deels af en zet ondertussen je knipper aan. Ik kan weinig kanten op. Op zo'n moment ben ik niet echt meer in de stemming om nog met je mee te gaan werken en kan je mijn rug op.quote:Op dinsdag 4 april 2017 15:58 schreef Ridocar het volgende:
Het is niet zozeer dat het ons chauffeurs heel erg moeilijk wordt gemaakt, maar het zou schelen als alle weggebruikers (van voetganger tot touringcarchauffeur) rekening kunnen houden met de situatie. Ik probeer altijd de meest veilige en logische beslissing te nemen (in die volgorde), en als ik die heb genomen dan is het ook een kwestie van doorzetten*. Soms kan zo'n beslissing in mijn voordeel uitpakken, soms niet. En dan is het maar zo. Af en toe kan het wel eens voorkomen dat de regels afwijken van wat ik beslis (dat wordt ons zelfs tijdens de rijlessen zo geleerd), maar ik kan het wel altijd uitleggen.
Dat maak ik niet op uit het verhaal van Pizza. Volgens mij heeft hij het over onnodig lomp gedrag, in situaties waar dit helemaal niet nodig is.quote:Op dinsdag 4 april 2017 17:05 schreef Meike26 het volgende:
@pizzaBoom en alle andere gehaaste bestuurders, ga eens wat eerder van huis
De beschrijving hierboven van PB komt op mij over als iemand die echt te gehaast en teveel bezig is met zijn eigen rit. Niet lullig of rottig bedoelt, maar dit zijn juist de mensen waarvan ik vaak denk 'kalm aan jongen, die chauffeur moet toch ook wat?' en 'Heb nou even geduld, deze opstopping kost je echt geen half uur, hoogstens 10/20 seconden.
Iets meer anticiperen en begrip/relativatie en je zit veel relaxter achter het stuur. En die 1e groep chauffeurs, om er toch wat meer op in te gaan, die hebben vaker witte platen dan gele, die lezen hier toch niet mee
Er was volgens mij jurisprudentie over. Poging tot doodslag, als ik mij niet vergis.quote:Op maandag 3 april 2017 18:48 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik rijd 80 op een 80 km weg. Haastneus vindt het be-lach-e-lijk langzaam gaan en scheurt me voorbij
Voorganger vindt dat haske kinderachtig en gaat versnellen tot over de 100 km/u om er vooral voor te zorgen dat haastneus niet kan terugvoegen en bijna op een wegsplitsing knalt.
Ik ben er nog niet over uit wie dommer was
Zijn tekst interpreteer ik echt als van iemand die niet heel veel respect/begrip heeft voor chauffeurs + dat hij schrikt van vragtwaggels die opeens naar links duiken en de ervaring met ons deelt dat hij van de weg gedrukt is.quote:Op dinsdag 4 april 2017 17:09 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat maak ik niet op uit het verhaal van Pizza. Volgens mij heeft hij het over onnodig lomp gedrag, in situaties waar dit helemaal niet nodig is.
Iets waar wel meer beroepsrijders zich schuldig aan maken, of ze nu gele, witte, groene of vooral blauwe platen dragen.
Minder erg dan mensen die teller 80 rijden waar je 100 magquote:Op dinsdag 4 april 2017 17:34 schreef Nattekat het volgende:
Mensen die denken dat 80 op de teller ook echt 80 is
Verschrikkelijk, zeker op lange wegen door niemandsland met een inhaalverbod...
Zo een had ik er vorige week op de A15, knooppunt A4. Hij reed bewust 80, meerdere weggebruikers haalden hem in, gloednieuwe Astra, stak zijn middelvinger op naar iedereen. Bij Barendrecht komt hij naast me staan, des duivels dat ie was .. "Ik maak gvd zelf wel uit hoe hard ik rijd". Ik vraag alleen dat het vast niet de eerste keer was dat hij zich zo opgejaagd voelde? Baard Brombeertjequote:Op dinsdag 4 april 2017 17:41 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Minder erg dan mensen die teller 80 rijden waar je 100 mag
Artikeltje 5 had hier best getrokken mogen worden ja.quote:Op dinsdag 4 april 2017 17:32 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Er was volgens mij jurisprudentie over. Poging tot doodslag, als ik mij niet vergis.
Precies echt beginnend, dus gewoon tijdens je rijles of zo. Lijkt mij echt een goede toevoeging, maar inderdaad je moet voor open staan. Veel mensen hebben nu eenmaal in het hoofd dat alle vrachtwagenchauffeurs eikels zijn en dat krijg je er nooit meer uit.quote:Op dinsdag 4 april 2017 15:58 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik ben ook een voorstander van een lesje vrachtauto als beginnend bestuurder (als in, echt beginnend, niet het wettelijke 5-jaar beginnend bestuurder), maar vooroordelen heb je altijd. Het zal dus niet bij iedereen werken. Als je er niet voor open staat heeft het geen zin.
Dan zou ik het nog eens een keer lezen... Ik schrijf bijvoorbeeld dat als je gewoon om een beetje ruimte vraagt (op tijd je knipper aan en niet meteen doorsturen en de rest van het verkeer van de weg af rijden onder het mom van: "Ik ben toch groter en zwaarder"), dat je die van mij ook echt wel krijgt. Alleen als je naast mij staat, je knipper aan zet en meteen verwacht dat ik spontaan verdwenen ben, dan heb je aan mij een slechte en zal ik geen moeite meer voor je doen. Probeer je het maar achter me.quote:Op dinsdag 4 april 2017 17:33 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zijn tekst interpreteer ik echt als van iemand die niet heel veel respect/begrip heeft voor chauffeurs + dat hij schrikt van vragtwaggels die opeens naar links duiken en de ervaring met ons deelt dat hij van de weg gedrukt is.
Projecteer ik die ervaring op mijn eigen weggedrag, dan ervaar ik dit soort situaties alleen als het echt tandjes druk is en/of ik een super spoedje heb. Dan gaan de oogkleppen automatisch en onbewust op en heb ik hoe maf ook, meer last van de vrachtwagens en overig langzaam verkeer.
Meestal zie ik het voorlaten van een vrachtwagen op de snelweg als een pluspunt voor het moment dat de vrachtwagen weer naar rechts gaat, lege lange baan voor me en weer vrij zicht en adem om op de volgende situaties te reageren.. lekker soepel door het andere verkeer te snijden.
Ik heb zo een keer bijna een E-bike oma op m'n motorkap gehad terwijl ik toch echt van rechts kwam. En nog mopperen ook inderdaadquote:Op dinsdag 4 april 2017 22:34 schreef JaapB het volgende:
Fietsers van boven de 70 hebben zo hun eigen set met regels?
Meneer komt uit de tegenovergestelde richting aanfietsen, ik ook op de fiets dus gelijke kansen zeg maar. Gaat hij helemaal naar zijn links, dus mijn weghelft omdat hij schijnbaar linksaf wil op de kruising waar ik toch echt eerder ben dan dat hij daar is.
Dus een meter of 10 na de kruising rijd ik nog keurig uiterst rechts zoals ik hoor te fietsen, en hij uiterst links en dus recht op mij af. En dan mopperen dat ik niet voor hem aan de kant ga ook nog.
Schijnbaar een paar lessen gemist in voorsorteren, voorrang en fatsoen als je het mij vraagt
Ugh, ik hoop dan altijd dat een oud barrel erbovenop knalt. Heeft die ander gelijk een nieuwe auto.quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:54 schreef sneakydesert het volgende:
Net iemand die op de snelweg met 80 km/u pal achter een vrachtwagen reed en zonder richtingaanwijzer naar links gaat om in te halen. De auto die op dat moment aan de linkerkant met 130 km/u aan kwam rijden moest vol in de ankers. Scheelde niet veel of hij had hem aangetikt. Vervolgens reden ze een paar kilometer naast elkaar, en ik denk dat daarbij de nodige middelvingers zijn opgestoken.
Niet dus, want de verzekering keert dan alleen de dagwaarde uit...quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ugh, ik hoop dan altijd dat een oud barrel erbovenop knalt. Heeft die ander gelijk een nieuwe auto.
Plus emotionele schade.quote:Op dinsdag 4 april 2017 23:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Niet dus, want de verzekering keert dan alleen de dagwaarde uit...
Mensen boven de 65 hanteren sowieso een geheel eigen set regels. "Ik ben oud dus ik heb overal voorrang en de rest van de wereld wacht maar op mij" dat soort types.quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:34 schreef JaapB het volgende:
Fietsers van boven de 70 hebben zo hun eigen set met regels?
quote:Op woensdag 5 april 2017 09:21 schreef dick_laurent het volgende:
Irritatie van vanmorgen.... de rijstijl van vrouwlief.
Ze is normaalgesproken al het type 'voorzichtig' achter het stuur... maar in de ochtend als ze nog niet helemaal wakker is, dan is het echt alsof ik naast een gepensioneerde zit (en ze is 29.... )
35 rijden waar je 50 mag..... zo langzaam optrekken dat een vrachtwagen waarschijnlijk het stoplichtsprintje van je zou winnen.... niet goed aansluiten waardoor je het groene licht mist en alsnog drie minuten mag wachten.
Zucht. Bedoel, ze rijdt niet onveilig, ik rijd omdat ik een stuk pittiger rijd waarschijnlijk onveiliger als haar
Maar ik moet me soms echt zo inhouden als het allemaal zo slooooooooooom gaat, trek ik echt heel slecht
Tijdens de rijles gaat 'm niet worden. Althans, niet volgens de geldende regels. Het zou alleen kunnen als je een geldig rijbewijs B hebt.quote:Op dinsdag 4 april 2017 18:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Precies echt beginnend, dus gewoon tijdens je rijles of zo. Lijkt mij echt een goede toevoeging, maar inderdaad je moet voor open staan. Veel mensen hebben nu eenmaal in het hoofd dat alle vrachtwagenchauffeurs eikels zijn en dat krijg je er nooit meer uit.
Omdat je vrouw bent. Mannen en kinderen rijdt hij dood.quote:Op woensdag 5 april 2017 07:56 schreef Fixers het volgende:
Anti-klacht: Golf met grote wielen, booskijkers, tribals op de ruit, verlaagd, bestuurder met petje... zeg maar alle kenmerken die je normaal associeert met asogedrag. Kreeg met een glimlach en vriendelijk gebaar voorrang op een fietsoversteek waar ik eigenlijk geen voorrang heb. Mijn vooroordelen over bestuurders van bepaald soort auto's zo de prullenbak in.
Niet zelf rijden maar mee rijden met een ervaren chauffeur die toelichting kan geven enzo.quote:Op woensdag 5 april 2017 10:51 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Tijdens de rijles gaat 'm niet worden. Althans, niet volgens de geldende regels. Het zou alleen kunnen als je een geldig rijbewijs B hebt.
Bron?quote:Op dinsdag 4 april 2017 18:23 schreef karr-1 het volgende:
Veel mensen hebben nu eenmaal in het hoofd dat alle vrachtwagenchauffeurs eikels
Zie de gemiddelde reacties op vrachtwagenchauffeurs in dit topicquote:
Sorry, maar 35 rijden waar je 50 mag en heel traag optrekken is niet veilig. Dat zorgt ervoor dat andere mensen dingen gaan doen die ze niet moeten doen. Geef d'r alsjeblieft een goede schop onder d'r hol of trap d'r terug naar rijles.quote:Op woensdag 5 april 2017 09:21 schreef dick_laurent het volgende:
Zucht. Bedoel, ze rijdt niet onveilig, ik rijd omdat ik een stuk pittiger rijd waarschijnlijk onveiliger als haar
Als je kijkt naar de gemiddelde reactie in dit topic op iedere andere weggebruiker, dan zit de weg vol met eikels.quote:Op woensdag 5 april 2017 11:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zie de gemiddelde reacties op vrachtwagenchauffeurs in dit topic
Heb de afgelopen twee zomers als bijrijder gewerkt (op routes door zowel het platteland en de stad) en ik denk dat dit goed zou zijn.quote:Op woensdag 5 april 2017 11:02 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niet zelf rijden maar mee rijden met een ervaren chauffeur die toelichting kan geven enzo.
Mensen die voorrang geven aan fietsers die dat niet hebbenquote:Op woensdag 5 april 2017 07:56 schreef Fixers het volgende:
Anti-klacht: Golf met grote wielen, booskijkers, tribals op de ruit, verlaagd, bestuurder met petje... zeg maar alle kenmerken die je normaal associeert met asogedrag. Kreeg met een glimlach en vriendelijk gebaar voorrang op een fietsoversteek waar ik eigenlijk geen voorrang heb. Mijn vooroordelen over bestuurders van bepaald soort auto's zo de prullenbak in.
Dude, geloof mij.... ik heb al opmerkingen gemaakt. Maar dan krijg ik een "JA IK RIJD NU, NIET BEMOEIEN" terugquote:Op woensdag 5 april 2017 12:13 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Sorry, maar 35 rijden waar je 50 mag en heel traag optrekken is niet veilig. Dat zorgt ervoor dat andere mensen dingen gaan doen die ze niet moeten doen. Geef d'r alsjeblieft een goede schop onder d'r hol of trap d'r terug naar rijles.
Dit!quote:Op woensdag 5 april 2017 12:33 schreef Zorro het volgende:
[..]
Mensen die voorrang geven aan fietsers die dat niet hebben
Als je er achter rijdt reken je daar niet op, en vaak blokkeer je daar wat mee, rotondes vooral. Die voorrang is niet voor niks zo.
Zou voor mij een reden zijn om in het vervolg weer lekker zelf te sturen.quote:Op woensdag 5 april 2017 12:37 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dude, geloof mij.... ik heb al opmerkingen gemaakt. Maar dan krijg ik een "JA IK RIJD NU, NIET BEMOEIEN" terug
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |