abonnementen ibood.com bol.com
pi_169775675
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:20 schreef tombolafan het volgende:
Heb je wel ook voor jezelf crme? Dat gaat niet op recept maar moet je gewoon zelf kopen... En ik kreeg van de lactatiekundige t advies om ipv 4x daags een ml te geven, na elke voeding een beetje te geven (en dan 4ml delen door het aantal voedingen per dag, dan weet je hoeveel je moet geven).
Nee, heb ik nog niet. Ik dacht dat de assistente dat ook klaar zou laten leggen bij de apotheek, maar man kwam zonder thuis. Ik wilde morgen weer even de ha bellen daarover, maar goed om te weten dat het vrij verkrijgbaar is. ^O^ Miconazol is dat denk ik he?
pi_169775755
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:28 schreef Selvaria het volgende:

[..]

Nee, heb ik nog niet. Ik dacht dat de assistente dat ook klaar zou laten leggen bij de apotheek, maar man kwam zonder thuis. Ik wilde morgen weer even de ha bellen daarover, maar goed om te weten dat het vrij verkrijgbaar is. ^O^ Miconazol is dat denk ik he?
ja :Y kan ook bij drogist gehaald worden :)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_169776937
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 20:16 schreef Sam1993 het volgende:
gisteren is jason geboren. meteen aangelegd na een uur huid op huid contact en dat ging meteen goed. nu zijn we een dag verder en doen mijn beide tepels de hele dag zo enorm veel pijn. en als hij aanhapt dan zak ik door de grond net als bij elke teug die hij doet. het is al wel goed opgang en moet ook echt al wegslikken. de kraam heefg vandaag de optie spruw bekeken en besproken maar dat is het niet. ook aanhappen doet hij vrijwel foutloos. is er iets wat ik kan foen aan dat gevoel? heb nu medela tepelcreme om de huid zachter te maken maar dat is natuurlijk niet iets wat op korte termijn werkt..
Als je echt zeker weet dat ie goed aanhapt dan zal 't wennen zijn, bij twijfel lk. En hier verlichtte de lanoline wel vrij snel :Y, voor en na elke voeding smeren, en elke keer zoogcompres vervangen, al bleef 't net als bij jagartrut paar weken pijnlijk.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 21:57:06 #29
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_169776987
Gelpads :) van Rite aid :Y
http://www.gewoonborstvoeding.nl/rite-aids-hydropads.html
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_169777423
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:12 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

hoe is je productie?

Heb je overproductie?

Hoe ziet de poep eruit van kleur. Schuimt het? Is het groen groen? Of gewone gelige normale borstboedingsbabypoep?
gewoon normaal: geel en vloeibaar met witte fliebers ;)
Ik heb voor mijn gevoel geen overproductie, zelden stuwingsgevoel en hij drinkt de borst goed leeg.
Ik zal eens kijken of ik met melkproducten nog wat winst kan behalen want ik eet dus wel vla en kaas bedenk ik me :)
Telt geitenkaas ook?
disclaimer
Noud
  zaterdag 25 maart 2017 @ 22:22:58 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169778223
quote:
Dit :).
Bij mij was het ook weer even wennen dit keer. De kraam maande me steeds de pijn weg te zuchten, net als een wee. Denk je daar van af te zijn... ;). De pijn hoort wel tijdens de voeding weg te ebben.
KuikenGuppy
pi_169778246
A reageert op geitenkaas net zo heftig als koemelk. Dat is echter niet altijd zo.

Sam, wat rot dat het zo pijnlijk is. Je zegt dat hij goed aanhapt, maar is er ook goed gekeken naar zijn lipbandje en tongriempje? Misschien dat de hap wel goed is, maar je tepel net niet ver genoeg komt in zijn mond. Dat kan echt flink pijnlijk zijn!
Venus in pocketformaat
loveli
pi_169779357
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 22:22 schreef Burdie het volgende:
De kraam maande me steeds de pijn weg te zuchten, net als een wee.
Hier ook, achteraf gezien was die pijn juist het eerste teken dat het niet goed zat. Ik gaf geen kik tijdens de bevalling (staat ook in het verslag 8-) ) en dan wel tegen het plafond zitten vanwege het aanhappen. :X
quote:
De pijn hoort wel tijdens de voeding weg te ebben.
Ook niet goed (genoeg) aanhappen is het pijnlijkste aan het begin van de voeding (kwam ik achteraf achter), dus het wegebben maakt niet het onderscheid met de normale gevoeligheid van de tepels bij het wennen aan de borstvoeding.

Sam, vanuit mijn ervaring zou ik willen zeggen: luister naar je gevoel. Denk je dat er iets niet helemaal klopt, schakel dan zo snel mogelijk een lactatiekundige in.
pi_169779395
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 22:23 schreef Phaidra het volgende:
A reageert op geitenkaas net zo heftig als koemelk. Dat is echter niet altijd zo.

Sam, wat rot dat het zo pijnlijk is. Je zegt dat hij goed aanhapt, maar is er ook goed gekeken naar zijn lipbandje en tongriempje? Misschien dat de hap wel goed is, maar je tepel net niet ver genoeg komt in zijn mond. Dat kan echt flink pijnlijk zijn!
nee daar is niet naar gekeken! goede tip morgenochtend meteen even bespreken.

de gelpads had ik nog niet van gehoord ga ik ook even naar kijken.

bedankt :)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  zondag 26 maart 2017 @ 09:32:28 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_169785637
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 22:45 schreef ViviRAWRS het volgende:
Denk je dat er iets niet helemaal klopt, schakel dan zo snel mogelijk een lactatiekundige in.
Dit is sowieso altijd het beste advies :)
KuikenGuppy
pi_169786820
Hopelijk met alle tips en LK input snel verbetering Sam! Voeden met pijn is echt naar :*. Dankzij omgooien dagritme hier nu ook een verschuiving in de voedingen. Meneer drinkt voor zijn slaapje overdag en dat viel eerst rond 13:00 en nu om 11:00 (gister 10:00 dus). Ik had verwacht dat er dan wel een late middagvoeding bij zou komen maar nee dus. Gewoon pas weer drinken voor het slapen gaan savonds :D
pi_169795900
vandaag viel mij toch een witte waas op in zijn gehemelte en werden mijn tepels glazig. moet nu op advies van kraam en verloskundige miconazol smeren na de voedingen.

tongriempje enzo zijn bekeken die zien er goed uit. wel blijkt hij met zijn kaken te klemmen waardoor mijn tepel scheef/plat word en ik daardoor blaasjes krijg. we gaan nog beter kijken naar het aanhappen.

stuwing is vandaag wel op komen dagen met als resultaat dat het ventje zich verslikt en spuugt.

pluspuntje is dat het dus wel goed op gang komt.
pi_169796609
Heeft er wel een lactatiekundige meegekeken? En dan niet die van de kraamzorg. Ik zou dat echt aanbevelen, zo jammer als je gaat smeren terwijl er een andere oorzaak is.
pi_169801719
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 18:55 schreef Sam1993 het volgende:
tongriempje enzo zijn bekeken die zien er goed uit. wel blijkt hij met zijn kaken te klemmen waardoor mijn tepel scheef/plat word en ik daardoor blaasjes krijg. we gaan nog beter kijken naar het aanhappen.
Als je tepel plat is na de voeding, komt die niet ver genoeg in het mondje van je zoon. En bedoel je melkblaren? Ook die zijn een teken dat je tepel ergens tegenaan schuurt: het harde gehemelte voor in het mondje, want achterin zit het zachte gehemelte. Hopelijk lukt het om het aanhappen verder te verbeteren! :*
pi_169806343
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 22:06 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

gewoon normaal: geel en vloeibaar met witte fliebers ;)
Ik heb voor mijn gevoel geen overproductie, zelden stuwingsgevoel en hij drinkt de borst goed leeg.
Ik zal eens kijken of ik met melkproducten nog wat winst kan behalen want ik eet dus wel vla en kaas bedenk ik me :)
Telt geitenkaas ook?
Overproductie kan ook voor darmkrampjes zorgen, maar zoals je het beschrijft lijkt het dat niet te zijn.

Melk zit in echt veel producten. Soms reageerd een kindje idd op geitenmelk/paardenmelk naast koemelk. Maar ook soja kan problemen geven.
Schudden voor gebruik
pi_169807940
Sq, hier ook een baby met krampjes. Niks vergeleken bij m'n oudste, heel veel vergeleken bij peuter. Krampjes zijn normaal, hoort bij de darmrijping. Per kind verschilt het hoeveel last ze ervan hebben. Als er geen andere problemen zijn, zoals inderdaad overproductie of vermoeden op allergie is het kut, maar niks aan te doen. Met zes weken is het hoogtepunt, wij tellen ook af...
pi_169808098
Vervelend van de krampjes, dames :* hier ging het na een week of 6 inderdaad een stuk beter. Merk wel invloed van knoflook, dat mijd ik wel nog steeds.

Sam, hopelijk gaat het wat beter nu. Lastige start!

Handkolf bevalt goed! Ik kolf makkelijker dan met de elektrische, tenminste wel voor even snel wat tussendoor. Deze voor thuis, en de elektrische voor op werk, prima :Y
pi_169808295
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:06 schreef WupWup het volgende:
Sq, hier ook een baby met krampjes. Niks vergeleken bij m'n oudste, heel veel vergeleken bij peuter. Krampjes zijn normaal, hoort bij de darmrijping. Per kind verschilt het hoeveel last ze ervan hebben. Als er geen andere problemen zijn, zoals inderdaad overproductie of vermoeden op allergie is het kut, maar niks aan te doen. Met zes weken is het hoogtepunt, wij tellen ook af...
ik vind dit stiekem het meest geruststellende antwoord :@ :') ik denk diep in m'n hart ook dat hij er gewoon overheen moet groeien eigenlijk. Thanks O+
De rest ook bedankt voor de antwoorden hoor! Het is zo gek, je denkt alles te weten bij een tweede en dan doet ie ineens heel andere dingen dan je eerste :')
disclaimer
Noud
pi_169808928
I had ook vrij veel last van krampjes. Goed boeren na een voeding is wel belangrijk daarvoor. Lijkt een open deur, maar zij boerde niet zo gemakkelijk dus soms was ik wel drie kwartier bezig voor er een boer kwam. Dus dat is dan tip van flip. *) . Veel sterkte ermee, het is gewoon rot.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169809026
Hier ook krampjes, meer dan bij oudste. Geprobeerd door geen cafene te gebruiken, maar dat hielp niet :+
Boeren duurt hier ook lang, goede tip om er genoeg tijd aan te besteden ja! En anders nog 1,5 week dus? Mooi :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_169809894
Oh ja, dat boeren schiet er wel eens bij in :@
disclaimer
Noud
pi_169815616
hier zijn de krampjes ook begonnen. vandaag nog eens gekeken naar het lipbandje en die is toch wel erg kort. morgen kan ik al bij de kaakchirurg terecht om te kijken of die het erg genoeg vind om het te klieven.
pi_169834211
Laten boeren: behoefte daaraan is erg kind-afhankelijk geloof ik. Ik deed vaak niet heel lang mijn best maar: https://www.google.nl/amp(...)ten-grote-onzin/amp/

:+
pi_169836116
Ja, maar als je kind krampjes heeft, ben je geneigd om ook bij eventueel niet helemaal bewezen dingen te denken: ik probeer het toch maar. :+ . Ik had wel het idee dat het regelmatig dwars zat bij I.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_169836148
Nou ik ook hoor Franny. Hij ligt dan soms ineens te slikken en te hikken en dan hoor ik de lucht door z'n lijfje gaan :')
disclaimer
Noud
abonnementen ibood.com bol.com
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')