quote:Op donderdag 23 maart 2017 14:57 schreef fietsie het volgende:
[..]
We vergeten 1 ding he; het basisinkomen.
Al die mensen zijn dom bezig: ze werken! De gekheid!
Die spitsheffing is dus niet van toepassing op mensen die buiten de spits werken.quote:Op donderdag 23 maart 2017 14:43 schreef fietsie het volgende:
[..]
Nee joh. By magic worden in de krimpgebieden in NL ineens *ploef* iedere 10 minuten rijdende bussen, dag en nacht, wel rendabel.
Ach stom natuurlijk! In die mensen werken alleen maar mensen die tussen 9:00 en 17:00 werken in keurig omlijnde banen met vaste werktijden, vaste activiteiten en weken vooruit te plannen reisbehoeften. Die kunnen allemaal prima met die eens per uur rijdende bus die na 21:00 niet meer komt. Echt.
En woeeeee de fact-checkers ontdekken dat er buslijnen bestaan in die gebieden die na 21:00 rijden, dus alle voorgenoemde tekst is daarmee larie. Echt.
Of gewoon dokken voor de vervuiling die ze veroorzaken. Niks mis mee toch?quote:Op donderdag 23 maart 2017 14:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Dus moet iedereen dat doen wat jij doet? Bijzonder wel
Nee zeker niet, maar aan bepaalde beslissingen zijn consequenties verbonden. Buiten wonen is inherent aan slechter OV en da's een giga probleem als je geen auto hebt.quote:Op donderdag 23 maart 2017 14:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Dus moet iedereen dat doen wat jij doet? Bijzonder wel
Dat kinderen/jongvolwassenen niet meer kunnen sporten met andere is geen probleem?quote:Op donderdag 23 maart 2017 14:57 schreef minilot het volgende:
Natuurlijk zijn hogere kosten voor autogebruik kut voor sommige mensen. We kunnen net gaan doen alsof dat niet zo is, maar uiteraard is het wel degelijk hartstikke vervelend.
Ik vind alleen wél dat de effecten van minder autogebruik op de natuur uiteindelijk belangrijker zijn dan de hinder die een deel van de bevolking daarvan ondervindt. Een kwestie van prioriteiten. Dat die prioriteiten bij de één ergens anders liggen dan bij de ander liggen is logisch en ik ben ontzettend van individuele vrijheid, behalve als die vrijheid een meetbaar kwalijke invloed heeft op, bijvoorbeeld, de natuur.
Precies. Ik ga ook in een hoekje huilen als rekeningrijden zou worden ingevoerd, maar het zou volkomen terecht zijn.quote:Op donderdag 23 maart 2017 15:00 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Of gewoon dokken voor de vervuiling die ze veroorzaken. Niks mis mee toch?
Dan zal er eerst gezorgd moeten worden dat er buiten de spits om gewerkt kan worden.quote:Op donderdag 23 maart 2017 14:59 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Die spitsheffing is dus niet van toepassing op mensen die buiten de spits werken.
Nou, @ sporten: die ritjes vinden gewoonlijk buiten de spits plaats. En juist de partijen die flink willen strijden tegen vervuiling zijn gewoonlijk óók de partijen die wel degelijk groot voorstander zijn van hulpinitiatieven om kinderen aan het sporten te krijgen of anderzijds te laten deelnemen aan verenigingen. Het soort hulp dat doorgaans maar al te rap wordt wegbezuinigd door juist het soort partijen dat autobezit- en gebruik absoluut niet aan banden zou willen leggen.quote:Op donderdag 23 maart 2017 15:02 schreef z80 het volgende:
[..]
Dat kinderen/jongvolwassenen niet meer kunnen sporten met andere is geen probleem?
Dat alle veel duurder word geen probleem? Of denk je dat een monteur of vervoerder de extra kosten niet door belast.
Doen alsof de auto de schuld is aan het milieuprobleem is natuurlijk onzin. In Noord Holland zijn bv Datacenters voor bijna de helft van het stroomverbruik verantwoordelijk. Het scheepvaartverkeer is milieubelastender dan het autoverkeer. Enorme tweetakt dieselmotoren, die efficient zijn, maar ook erg smerig. De autoindustrie is hard bezig aan de elektrificering. Het ageren van GL tegen de auto is net zo achterhaald als hun legbatterijcampagne.quote:Op donderdag 23 maart 2017 14:57 schreef minilot het volgende:
Natuurlijk zijn hogere kosten voor autogebruik kut voor sommige mensen. We kunnen net gaan doen alsof dat niet zo is, maar uiteraard is het wel degelijk hartstikke vervelend.
Ik vind alleen wél dat de effecten van minder autogebruik op de natuur uiteindelijk belangrijker zijn dan de hinder die een deel van de bevolking daarvan ondervindt. Een kwestie van prioriteiten. Dat die prioriteiten bij de één ergens anders liggen dan bij de ander liggen is logisch en ik ben ontzettend van individuele vrijheid, behalve als die vrijheid een meetbaar kwalijke invloed heeft op, bijvoorbeeld, de natuur.
Moeilijk doen over euthanasie stuit me zeer tegen de borst, ik vind dat elke vorm van trouwen voor iedereen mogelijk moet zijn, ik vind het volkomen idioot dat ik niet zelf zou mogen weten welke genotsmiddelen ik in mijn lijf stop - maar dat zijn dat zijn dingen die echt alleen mezelf betreffen. In je eentje met de auto over de snelweg scheuren, en vooral dat met heel veel mensen tegelijk doen, heeft nou eenmaal ook effect op de wereld om je heen.
Is dit niet een beeeeeeeeeeeetje kort door de bocht? En minder uitgeven aan andere dingen? Zoals wat?quote:Op donderdag 23 maart 2017 15:08 schreef fietsie het volgende:
En de kosten, teruglopende accijnsinkomsten, dat neem je dan voor lief want je hebt goede dingen gedaan voor het milieu. Kwestie van minder uitgeven aan andere dingen.
De ene maatregel hoeft de andere niet uit te sluiten.quote:Op donderdag 23 maart 2017 15:08 schreef fietsie het volgende:
Als het werkelijk zou draaien om schoner, schrap dan alle accijnzen op de benzine & LPG prijs en geef particulieren een opkoopregeling voor dieselauto's.
Minder roet, minder fijne stofdeeltjes en schoner rijdende auto's. Auto's die ook eerder half hybride worden en betaalbaar zijn ook voor mensen met een doorsnee inkomen.
En de kosten, teruglopende accijnsinkomsten, dat neem je dan voor lief want je hebt goede dingen gedaan voor het milieu. Kwestie van minder uitgeven aan andere dingen.
sja ik had een prima LPG auto (schoner dan diesel of benzine), maar mocht niet meer belasting technische gezien....quote:Op donderdag 23 maart 2017 15:08 schreef fietsie het volgende:
Als het werkelijk zou draaien om schoner, schrap dan alle accijnzen op de benzine & LPG prijs en geef particulieren een opkoopregeling voor dieselauto's.
Minder roet, minder fijne stofdeeltjes en schoner rijdende auto's. Auto's die ook eerder half hybride worden en betaalbaar zijn ook voor mensen met een doorsnee inkomen.
En de kosten, teruglopende accijnsinkomsten, dat neem je dan voor lief want je hebt goede dingen gedaan voor het milieu. Kwestie van minder uitgeven aan andere dingen.
Zullen we dan ook maar een kinderbelasting invoeren, als er iets vervuilend is zijn het wel meer mensenquote:Op donderdag 23 maart 2017 15:00 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Of gewoon dokken voor de vervuiling die ze veroorzaken. Niks mis mee toch?
Niet eens een heel bar en boos idee.quote:Op donderdag 23 maart 2017 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zullen we dan ook maar een kinderbelasting invoeren, als er iets vervuilend is zijn het wel meer mensen
ik weet zeker dat je "voetafdruk" op deze aarde dan echt wel kleiner is jaquote:Op donderdag 23 maart 2017 15:11 schreef minilot het volgende:
[..]
Niet eens een heel bar en boos idee.
En ik vind dat als je voetafdruk groter is, je ook best meer mag betalen.quote:Op donderdag 23 maart 2017 15:12 schreef liedetector het volgende:
[..]
ik weet zeker dat je "voetafdruk" op deze aarde dan echt wel kleiner is ja
Antieke diesels komen Rotterdam al even niet meer in.quote:Op donderdag 23 maart 2017 15:08 schreef fietsie het volgende:
Als het werkelijk zou draaien om schoner, schrap dan alle accijnzen op de benzine & LPG prijs en geef particulieren een opkoopregeling voor dieselauto's.
Minder roet, minder fijne stofdeeltjes en schoner rijdende auto's. Auto's die ook eerder half hybride worden en betaalbaar zijn ook voor mensen met een doorsnee inkomen.
En de kosten, teruglopende accijnsinkomsten, dat neem je dan voor lief want je hebt goede dingen gedaan voor het milieu. Kwestie van minder uitgeven aan andere dingen.
Zelfde hier met Arno bonte. lokaal dus ook geen gl.quote:Op donderdag 23 maart 2017 15:12 schreef liedetector het volgende:
sja groenlinks en utrecht qua autos, nu sta je dus overal een kwartier stationair te draiien...geloof nooit dat dat lucht schiner maakt dan verkeer wat door stroomt.... die lot hooijdonk snap ik dan ook echt NIET
3 cent de KM extra. Gaat toch hard. En als je meerdere kinderen hebt gaat het nog harder.quote:Op donderdag 23 maart 2017 15:09 schreef minilot het volgende:
[..]
Nou, @ sporten: die ritjes vinden gewoonlijk buiten de spits plaats. En juist de partijen die flink willen strijden tegen vervuiling zijn gewoonlijk óók de partijen die wel degelijk groot voorstander zijn van hulpinitiatieven om kinderen aan het sporten te krijgen of anderzijds te laten deelnemen aan verenigingen. Het soort hulp dat doorgaans maar al te rap wordt wegbezuinigd door juist het soort partijen dat autobezit- en gebruik absoluut niet aan banden zou willen leggen.
En dat alles duurder wordt? Als het milieu er danig van opknapt vind ik dat de moeite waard. Maar goed, dat is een principeverschil. Het is je goed recht om het comfort van het individu uiteindelijk belangrijker te vinden dan, zeg, luchtvervuiling. Ik snap dat heus wel. Maar het zorgt wel dat we het er vermoedelijk niet over eens gaan worden.
zoals meer steden zonder duidelijke regels en wetgeving, middeleeus toch en de bebording klopt ook niet...dat zou dan landelijk geregelt moeten worden en niet dat mensen na een maand ineens een boete krijgen waar ze zelf niks van snappen.....en controle op vrachtwagens die allerlei eisen omzeilen en audi/vw/skoda en wie nog meer? testen vervalsen, das pas krom.....lijkt me verstandig dat eerst eens aan te pakken....quote:Op donderdag 23 maart 2017 15:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Antieke diesels komen Rotterdam al even niet meer in.
dan moet je op de fiets ergens heen weg over gewichtquote:Op donderdag 23 maart 2017 15:17 schreef z80 het volgende:
[..]
3 cent de KM extra. Gaat toch hard. En als je meerdere kinderen hebt gaat het nog harder.
Puur de kilometer prijs omhoog brengen gaat er enkel voor zorgen dat de rijken nog aan vrijetijdsbesteding verder van huis kunnen doen. Het werkvolk moet maar zien.
En over een paar jaar klagen dat het overgewicht massaal is toe genomen omdat niemand meer de deur uit gaat na het werk.
Enkel in een grote stad zal het werken, maar Nederland is meer dan dat.
Volgens mij krijgen die wel een boete (waarvan ik met 1% al blij zou worden), maar ik zou wel eens willen weten wat men met die boete doet?quote:Op donderdag 23 maart 2017 15:18 schreef liedetector het volgende:
n controle op vrachtwagens die allerlei eisen omzeilen en audi/vw/skoda en wie nog meer? testen vervalsen, das pas krom.....lijkt me verstandig dat eerst eens aan te pakken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |