abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 april 2017 @ 09:34:58 #176
104871 remlof
Europees federalist
pi_170122553
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 09:24 schreef Elzies het volgende:

[..]

Vergelijk het met een kikker in kokend water die niet doorheeft dat die straks in het kokende water explodeert.
1) kikkers exploderen niet in kokend water
2) de kikker blijft niet in de pan zitten tot het water kookt
  maandag 10 april 2017 @ 09:38:08 #177
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170122582
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170122589
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 09:32 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

In een sweatshop items in mekaar zetten voor westerse bedrijven voor een paar dollar, een baan noemen. Ja ze staan te popelen die Chinezen. De bedrijven staan te popelen om goedkope arbeid te misbruiken bedoel je. Daar kun je best maatregelen tegen treffen. Zoiets als Trump zegt te gaan doen maar dan tegen zijn eigen handel.
Je hebt zeker een punt. China kan wel wat vrijheid gebruiken. Denk aan vakbonden, maar ook aan het afschaffen van dwangarbeid en het stelen van organen van politieke tegenstanders.

Maar als we de Chinezen vergeten, dan heb je nog veel meer landen in Azie met hoger opgeleid personeel, die prima in staat zijn om Nederlandse banen over te nemen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_170122590
quote:
7s.gif Op maandag 10 april 2017 09:34 schreef remlof het volgende:

[..]

1) kikkers exploderen niet in kokend water
2) de kikker blijft niet in de pan zitten tot het water kookt
Dan wordt het weer even tijd om mijn oude biologieboekjes eens na te lezen.

Maar goed, de vergelijking is duidelijk.

Een schuldenaar die geld blijft lenen en daarmee zijn schulden tijdelijk verdoezeld krijgt vroeg of laat toch de rekening gepresenteerd. (verwijzing naar de ECB)

Bovendien is export-welvaart relatief met een Brexit op komst binnen een zeer instabiele wereld.
  maandag 10 april 2017 @ 09:42:57 #180
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_170122642
Zulke artikelen zijn helaas teveel tekst wat een neo-liberaal of Gutmenschende wegkijker nooit zal lezen. Het is heel simpel. De agenda voor nationalistische afbraak wordt al decennia doorgewerkt. De Bilderberg Club krijgt haar zin. We slaan nog geen deuk in een pakje boter zoveel invloed hebben zij.
  maandag 10 april 2017 @ 09:49:35 #181
403394 Tamabralski
forum hoppen
pi_170122715
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 09:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je hebt zeker een punt. China kan wel wat vrijheid gebruiken. Denk aan vakbonden, maar ook aan het afschaffen van dwangarbeid en het stelen van organen van politieke tegenstanders.

Maar als we de Chinezen vergeten, dan heb je nog veel meer landen in Azie met hoger opgeleid personeel, die prima in staat zijn om Nederlandse banen over te nemen.
Die banen zullen dan naar hen toe moeten gaan. Want omgekeerd zie ik dit niet gebeuren. Buitenlanders struikelen namelijk al over de Nederlandse taal. Ik vraag mij dan af welke banen de rest van Azie 'prima' kunnen overnemen.
pi_170122762
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 09:49 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Die banen zullen dan naar hen toe moeten gaan. Want omgekeerd zie ik dit niet gebeuren. Buitenlanders struikelen namelijk al over de Nederlandse taal. Ik vraag mij dan af welke banen de rest van Azie 'prima' kunnen overnemen.
R&D, technologie, productie. Maar denk ook aan het uitlezen van medische data door artsen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 10 april 2017 @ 17:25:16 #183
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170130210
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 09:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je hebt zeker een punt. China kan wel wat vrijheid gebruiken. Denk aan vakbonden, maar ook aan het afschaffen van dwangarbeid en het stelen van organen van politieke tegenstanders.

Maar als we de Chinezen vergeten, dan heb je nog veel meer landen in Azie met hoger opgeleid personeel, die prima in staat zijn om Nederlandse banen over te nemen.
Dan moet je dat blokkeren. Werkgelegenheid boven alles, zo denken ze zelf ook.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_170141231
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 17:25 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Dan moet je dat blokkeren. Werkgelegenheid boven alles, zo denken ze zelf ook.
Zoals je misschien weet, ben ik een uber-kapitalist. Dit moet wel gepaard gaan met een bepaalde CDA/SGP-achtige moraal, maar voor de rest moet je het geld zo weinig mogelijk in de weg zitten.

Denk aan de textielindustrie. Een Chinese collega vertelde me eens hoe veel Chinezen in de textiel zitten, maar de omzet van die industrie valt in het niet bij wat een paar honderd Amerikanen aan vliegtuigen produceren. En dan hebben we het nog niet eens over de winst.

Of Nederlanders: ASML verdient bakken met geld met hun wafersteppers. Ik zie liever van dat soort high-tech industrie, dan 18e eeuwse handenarbeid in de textielindustrie. Verder zou ik het risico niet willen lopen dat een robot die handenarbeid binnen nu en tien jaar over gaat nemen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:16:23 #185
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170141669
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 04:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Zoals je misschien weet, ben ik een uber-kapitalist. Dit moet wel gepaard gaan met een bepaalde CDA/SGP-achtige moraal, maar voor de rest moet je het geld zo weinig mogelijk in de weg zitten.

Denk aan de textielindustrie. Een Chinese collega vertelde me eens hoe veel Chinezen in de textiel zitten, maar de omzet van die industrie valt in het niet bij wat een paar honderd Amerikanen aan vliegtuigen produceren. En dan hebben we het nog niet eens over de winst.

Of Nederlanders: ASML verdient bakken met geld met hun wafersteppers. Ik zie liever van dat soort high-tech industrie, dan 18e eeuwse handenarbeid in de textielindustrie. Verder zou ik het risico niet willen lopen dat een robot die handenarbeid binnen nu en tien jaar over gaat nemen.
Eens met het prefereren van een high tech economie. Maar dan kun je dus niet geld 'zo weinig mogelijk in de weg zitten'. Kapitaal is rusteloos en zo over de grenzen verdwenen, je hebt geduldig kapitaal nodig ter investering. Het mag enkel vrijheid krijgen om nationale/strategische doeleinden zo veel mogelijk te dienen. En dat kan op allerlei manieren gestimuleerd worden vanuit de overheid, zoals landen als Japan al decennia doen, en zoals Westerse landen ook doen maar het graag niet aan de grote klok hangen omdat het tegen de heersende mening van 'economen' ingaat.

Dat lijkt nu echter wel iets te veranderen gezien de reactie van Kamp op overnamegeruchten.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:18:23 #186
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170141675
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 04:23 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Zoals je misschien weet, ben ik een uber-kapitalist. Dit moet wel gepaard gaan met een bepaalde CDA/SGP-achtige moraal, maar voor de rest moet je het geld zo weinig mogelijk in de weg zitten.

Denk aan de textielindustrie. Een Chinese collega vertelde me eens hoe veel Chinezen in de textiel zitten, maar de omzet van die industrie valt in het niet bij wat een paar honderd Amerikanen aan vliegtuigen produceren. En dan hebben we het nog niet eens over de winst.

Of Nederlanders: ASML verdient bakken met geld met hun wafersteppers. Ik zie liever van dat soort high-tech industrie, dan 18e eeuwse handenarbeid in de textielindustrie. Verder zou ik het risico niet willen lopen dat een robot die handenarbeid binnen nu en tien jaar over gaat nemen.
Veel mensen hun begrip van werk is een soort DDR achtig iets, je hebt een baan. Of dat meerwaarde produceert en er geld verdient wordt gaat aan ze voorbij
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:23:45 #187
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170141702
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Veel mensen hun begrip van werk is een soort DDR achtig iets, je hebt een baan. Of dat meerwaarde produceert en er geld verdient wordt gaat aan ze voorbij
Daar gaat het totaal niet over. Het gaat om maximale vooruitgang, oftewel communisme valt direct al af.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_170141711
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:16 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Eens met het prefereren van een high tech economie. Maar dan kun je dus niet geld 'zo weinig mogelijk in de weg zitten'. Kapitaal is rusteloos en zo over de grenzen verdwenen, je hebt geduldig kapitaal nodig ter investering. Het mag enkel vrijheid krijgen om nationale/strategische doeleinden zo veel mogelijk te dienen. En dat kan op allerlei manieren gestimuleerd worden vanuit de overheid, zoals landen als Japan al decennia doen, en zoals Westerse landen ook doen maar het graag niet aan de grote klok hangen omdat het tegen de heersende mening van 'economen' ingaat.

Dat lijkt nu echter wel iets te veranderen gezien de reactie van Kamp op overnamegeruchten.
Ik werk in Japan, en zie hoe Japan aan industriepolitiek doet.

Een van de resultaten van die industriepolitiek is dat men hier nog steeds doet alsof het 1980 is. Alsof de bomen tot in de hemel groeien. Dat, terwijl Nikon en Canon enorm op hun donder van ASML hebben gehad. Of denk aan Samsung en Apple, die Sony, Sharp en Panasonic het nakijken hebben gegeven.

Als het over economie gaat, dan is de overheid ws. de laatste om er iets over te zeggen. Vergeet niet dat de Japanners een staatsschuld hebben die meer dan 200% van het BNP is. En ze blijven maar "stimuleren".
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:27:40 #189
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170141720
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 09:39 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je hebt zeker een punt. China kan wel wat vrijheid gebruiken. Denk aan vakbonden, maar ook aan het afschaffen van dwangarbeid en het stelen van organen van politieke tegenstanders.

Maar als we de Chinezen vergeten, dan heb je nog veel meer landen in Azie met hoger opgeleid personeel, die prima in staat zijn om Nederlandse banen over te nemen.
Het Westen is ook echt in de positie om het hoogste woord over vakbonden gaan voeren, sinds het hier wordt neergeknuppeld door het neo-fascisme van Thatcher en Reagan. Inclusief big brother staat, neuromarketeers en al.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_170141731
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het Westen is ook echt in de positie om het hoogste woord over vakbonden gaan voeren, sinds het hier wordt neergeknuppeld door het neo-fascisme van Thatcher en Reagan. Inclusief big brother staat, neuromarketeers en al.
Ik heb een bloedhekel aan vakbonden. We leven niet meer in de jaren 30. Maar ik heb een nog grotere hekel aan overheden, en al helemaal aan overheden die mensen in gulags stoppen. In landen als China en India hebben vakbonden wel degelijk een meerwaarde.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:37:53 #191
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170141771
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:25 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Als het over economie gaat, dan is de overheid ws. de laatste om er iets over te zeggen.
Ten opzichte van een willekeurig hedge fund of andere investeerder betwijfel ik dat ten zeerste. Zij hebben geen magische kwaliteit om de winnaars van de verliezers te onderscheiden. Dat hangt uiteraard af van de capaciteiten van de mensen die dit doen en hun beweegredenen.

Het gaat ook niet enkel om staatsschuld, maar om het geheel aan investeringen, import/export, overheidsbeleid, en dergelijke. Je kan niet alles vrij laten omdat een of andere econoom dweept met 'globalisering' of 'liberalisering', want een land heeft uiteindelijk enkel verantwoording af te leggen aan eigen burgers en dient derhalve eigen doelen boven alles te stellen. In de praktijk wil je harde, eerlijke concurrentie binnen eigen grenzen en de overheid moet binnenlandse kwaliteiten benadrukken, maximaal benuttend wat het buitenland te bieden heeft. Daar hoort ook bij om bepaalde handel te beperken om eigen economie te beschermen.

Dat het uiteindelijke resultaat minder efficiënt is voor de consument doet er niet toe, want efficiëntie is niet het hoogste goed.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:39:13 #192
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_170141778
quote:
Swiebertje ging pas gebukt onder de elite
Jan Kuitenbrouwer

Het afgeven op ‘elites’ heeft inmiddels zo’n hoge vlucht genomen dat Thierry Baudet van Forum voor Democratie waarschijnlijk dacht: ik moet mij onderscheiden met een andere term. Dat werd ‘kartel’. FvD bindt de strijd aan met ‘het partijkartel’. Het eerste concrete voorstel dat hij deed, na de verkiezingen, was om met eminente persoonlijkheden uit wetenschap, politiek en economie een zakenkabinet te vormen. Een soort superkartel, zeg maar. Want je bent antikartel. (Je weet toch.) Waarom zou de term ‘elite’ zo in zwang zijn? In welke behoefte voorziet hij? Die vermeende tegenstelling tussen ‘gewone mensen’ en de ‘elite’, waar staat die voor? Geniet de elite voorrechten die de elitebestrijders voor zichzelf ambiëren? Willen zij de macht vanwege de bijbehorende privileges of omdat er dringend een misstand moet worden rechtgezet?

Baudet straalt in alles uit dat hij er graag bij wil horen, tot en met zijn onmiddellijke onderwerping aan de Binnenhofse kledingcode. De kans om zijn profiel als iconoclast te markeren met een Mexicaanse poncho of cowboyhoed heeft hij in elk geval niet benut. De conformerende kracht van het ‘kartel’ is legendarisch. In de jaren negentig liep iedereen op het Binnenhof in krijtstreep, de klederdracht der bankiers, inclusief Jan Marijnissen. Die haat voor elites van de rechts-nationalisten laat zich ook moeilijk rijmen met hun nostalgie naar het Nederland van ooit. Toen er geen kartels en elites waren? Baudet deed niet anders dan Trump: met anti-eliteretoriek je plek veroveren en vervolgens het rijkste kabinet uit de geschiedenis samenstellen, inclusief grootindustriëlen.

Alle ‘populisten’ verwijzen naar een voorbije tijd, meestal de tweede helft vorige eeuw, toen zij klein en alles nog goed was. Een tijd dat elites niet mínder macht hadden, maar méér. „Kiezers hebben helemaal niets tegen elites, zo lang zij zich maar houden aan de voorwaarden van hun positie”, schreef FT- columnist Janan Ganesh onlangs. „Dat zij hun macht gebruiken voor de verbetering van de positie van gewone mensen. Het probleem ontstaat als elites zich niet meer als elites gedragen, maar hun handen heffen en een beroep doen op overmacht.”

Wat ‘2016’ volgens Ganesh vooral blootlegde is een grote, niet vervulde behoefte aan ‘paternalistisch bestuur’. Heimwee naar een tijd dat elites de wereld bestuurden, maar ook hun verantwoordelijkheid namen. Niet naar de elite van Davos, waar economische grootmachten als Google en Facebook zich voordoen als ex-start-ups van jongelui in T-shirts en sneakers en hun imperiale macht verhullen met termen als ‘netwerk’, en gekozen politici zich bibberend onderwerpen aan de ontembare krachten der globalisering, maar naar de elite van Bretton Woods, die met durf en visie orde schiep in de naoorlogse chaos. Ganesh: „De boze kiezers zien moderne elites als slappe ouders, die decennialang passief toekeken terwijl hun banen weg werden geconcurreerd en sociale veranderingen over elkaar heen tuimelden. Zij willen helemaal geen staatsgreep tegen de elite. Als zij iets willen, is het juist hun herstel. Zij willen de ordelijke wereld uit hun jeugd, toen hun werk en wijk beschermd werden door stevig, centraal bestuur. Zij eisen ‘echte’ elites, die macht gebruiken.”

In een interview biechtte Geert Wilders ooit een heimelijk genoegen op: oude afleveringen van Swiebertje kijken. Op grond van zijn idioom – ‘het zal mij worst zijn, de minister is geen knip voor de neus waard en moet vandaag nog zijn biezen pakken’ – heb ik altijd al zoiets vermoed.

De nieuwrechtse kiezer is een soort Swiebertje: een half-redzame dromer. Hij is een beetje opstandig, maar uiteindelijk wil hij niets liever dan dat Saar, Bromsnor en de Burgemeester het voor hem in orde maken.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ite-8008206-a1553918
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:44:02 #193
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170141806
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:37 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]
. Daar hoort ook bij om bepaalde handel te beperken om eigen economie te beschermen.

Wat weer willekeurig gaat zijn omdat men de sterkste lobbygroepen beloont. Dit volgende zou je in Europa geen iphone hebben kunnen kopen omdat Nokia beschermd moest worden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:47:54 #194
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170141830
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:23 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Daar gaat het totaal niet over. Het gaat om maximale vooruitgang, oftewel communisme valt direct al af.
Daar gaat het wel over. Met honderd mensen in een vliegtuigfabriek wordt meer verdient dat met tienduizenden in de textiel.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:48:56 #195
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170141841
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat weer willekeurig gaat zijn omdat men de sterkste lobbygroepen beloont. Dit volgende zou je in Europa geen iphone hebben kunnen kopen omdat Nokia beschermd moest worden.
Nee, dat zou het niet direct betekenen omdat de afweging veel meer andere zaken omvat.

Maar je punt over lobbygroepen is wel terecht. De falende overheidsdienaren die luisteren naar achterbakse lobbygroepen zijn uiteraard een probleem. Dat is een kwestie van cultuur binnen bepaalde overheidsonderdelen.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:49:28 #196
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170141848
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Daar gaat het wel over. Met honderd mensen in een vliegtuigfabriek wordt meer verdient dat met tienduizenden in de textiel.
Ja leuk, nogmaals: het omvat meer dan enkel wat specifieke dingen die jij kan bedenken.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:49:52 #197
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170141854
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het Westen is ook echt in de positie om het hoogste woord over vakbonden gaan voeren, sinds het hier wordt neergeknuppeld door het neo-fascisme van Thatcher en Reagan. Inclusief big brother staat, neuromarketeers en al.
Vakbonden in de UK waren uit op een machtsovername ipv hun leden te dienen. Geen wonder dat ze buiten spel werden gezet, ze waren een bedreiging voor de democratie.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:53:52 #198
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170141890
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:48 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Nee, dat zou het niet direct betekenen omdat de afweging veel meer andere zaken omvat.

Maar je punt over lobbygroepen is wel terecht. De falende overheidsdienaren die luisteren naar achterbakse lobbygroepen zijn uiteraard een probleem. Dat is een kwestie van cultuur binnen bepaalde overheidsonderdelen.
Zo ging het wel toen Europa dit soort zaken nog beschermde. Je betaalde je scheel voor een video camcorder met veel minder functies van Europees fabrikaat omdat de import van veel betere Japanse aan banden was gelegd.
MBT Lobbygroepen, Overheden functioneren nu eenmaal zo. Lees " Parliament of Whores" van PJ O'Rourke voor een scherp inzicht over hoe overheden rollen. Het zijn trouwens niet alleen lobbys van de industrie, maar net zo hard van vakbonden, consumentenorganisaties of milieugroepen, etc etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:56:19 #199
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_170141911
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:49 schreef Verfassungsschutz het volgende:

[..]

Ja leuk, nogmaals: het omvat meer dan enkel wat specifieke dingen die jij kan bedenken.
Ik reageerde op een post van Lyrebird waar dit in gesteld werd, waar ik zei wat voor een beperkt begrip veel mensen hebben over het idee van werk.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 11 april 2017 @ 08:57:33 #200
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170141922
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 08:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo ging het wel toen Europa dit soort zaken nog beschermde. Je betaalde je scheel voor een video camcorder met veel minder functies van Europees fabrikaat omdat de import van veel betere Japanse aan banden was gelegd.
Overheden functioneren nu eenmaal zo. Lees " Parliament of Whores" van PJ O'Rourke voor een scherp inzicht over hoe overheden rollen.
Niet alle overheden werken zo, en als die camcorder echt zoveel beter is in Japan dan richt Europa zich op wat anders, het betekent, wederom, niet dat je de grenzen wagenwijd open moet zetten voor alles uit het buitenland. Je maakt afwegingen.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')