abonnement Unibet Coolblue
pi_169713313
heyy

Momenteel zit ik in de 4e klas HAVO. Ik ben vorig jaar doorgestroomd. Ik heb het profiel cm zonder wiskunde, echt eigenlijk de makkelijkste vakken.
Hier heb ik echt heel erg spijt van, ik weet namelijk niet wat ik later wil doen, dus eigenlijk had ik mijn profiel zo breed mogelijk moeten houden.

Ik heb helemaal geen basiskennis van biologie, scheikunde en Natuurkunde, maar ik wilde deze vakken eigenlijk toch proberen zodat ik na de havo ook de 'science' richting op kan gaan want momenteel kan ik eigenlijk alleen maar 2e graads lerarenopleidingen gaan volgen die overbodig zijn tegenwoordig.
Ik dwong mezelf altijd te geloven dat ik niet goed was in bio, schei- en natuurkunde maar de waarheid is dat ik het nooit heb geprobeerd. Nu denk ik eraan om richting de gezondheidszorg te gaan na mijn diploma.
Voor de meeste opleidingen heb je tenminste biologie en of wiskunde a nodig in je pakket. Ik heb eraan gedacht om deelcertificaten te halen voor deze vakken via de VAVO. Dit is wel op eigen kosten, dat gaat moeilijk want ik kom van een best below average household.

Ook wil ik later graag in het buitenland werken, dus ik zoek eigenlijk een opleiding die:
- te gebruiken is buiten Nederland
- het liefst een zo groot mogelijke kans heeft waarbij ik kan doorstromen naar de universiteit
- binnen mijn profiel valt ( zo niet, dan is de VAVO nog ter overweging)
- waar een baan mee te vinden is tegenwoordig
- op hoog niveau is, maar wat natuurlijk niet te hoog gegrepen is.

Ik zou het zoooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo erg waarderen als iemand mij hiermee kan helpen, ik verdrink in de stress.

kusjes en knuffeltjes,

Smartwannabe

[ Bericht 1% gewijzigd door Smartwannabe op 22-03-2017 23:42:50 ]
pi_169714212
Kun je niet gewoon een afspraak maken met de decaan op school?

Zou niet te veel stressen. Er zijn altijd nog opties en tweede en derde kansen. Maar beter als je nu al initiatief neemt, natuurlijk.
pi_169715666
Even over de vavo; als je ouders niet genoeg verdienen word je lesgeld gedekt bij een voltijd opleiding. Daarnaast krijg je altijd scholierentoeslag en als je deeltijd doet tegemoetkoming deeltijder. Dus financieel gezien zou de vavo geen obstakel moeten zijn. Lijkt me trouwens sowieso wel het beste idee als je die andere vakken idd wilt halen, want dan heb je al de zekerheid van een havo diploma en kun je qua studie daarna alle kanten op.
pi_169725653
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 23:20 schreef Smartwannabe het volgende:
momenteel kan ik eigenlijk alleen maar 2e graads lerarenopleidingen gaan volgen die overbodig zijn tegenwoordig.
Uhm, nee.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 23:20 schreef Smartwannabe het volgende:
kusjes en knuffeltjes
Doe eens even normaal zeg, we zijn je vriendinnetjes op de basisschool niet...

Ook met je huidige profiel heb je best veel mogelijkheden. Ik doe een paramedische hbo-studie op het moment, waarvoor geen eisen aan je vakkenpakket worden gesteld. Voor veel economische studies of semi-economische (HRM etc) is dat ook het geval. Dus kijk eerst eens naar wat je echt wilt gaan doen voordat je vakken via vavo gaat volgen. Daarnaast: waarom wil je zo graag naar de universiteit, terwijl je nog helemaal niet weet wat je wilt worden?

Je klinkt te jong om al gerichte keuzes over je toekomst te kunnen maken.
pi_169731983
Als ik jou was, zou ik mij eerst heel goed focussen op je interesses en je sterke/zwakke kanten bij het maken van een studiekeuze. Nu heb ik het gevoel dat je zomaar een paar bètavakken erbij wilt doen zonder een concreet plan. Bekeken naar de hoeveelheid motivatie die je moet hebben en inzet om het vol te houden, is een paar vakken erbij doen erg lastig.

Conclusie: Kijk goed naar wat je überhaupt wilt gaan studeren. Met een beetje mazzel heb je geeneens extra vakken nodig ;)
pi_169733757
Ga idd eerst een studie kiezen en dan je vakken uitzoeken. Heb je veel meer aan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')