abonnement Unibet Coolblue
pi_169707482
Ben ten einde raad, heb nu tweemaal alle verlichting en de spanningsregelaar op m'n A35 vervangen, maar het blijft maar doorbranden, voor en achter.

Wat moet ik hiermee?
geen tijd voor 4 regels aan onzin.
  Forum Admin woensdag 22 maart 2017 @ 20:33:01 #2
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_169707696
Controleren met een multimeter of de bruine massa draad nog werkt. Dus weerstand meten. De ene kant je bruine massadraad en de andere kant een blank (zonder lak dus) metalen deel van je frame. Meet je heel veel weerstand of is er zelfs geen contact dan zit daar je probleem.
pi_169707831
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:33 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Controleren met een multimeter of de bruine massa draad nog werkt. Dus weerstand meten. De ene kant je bruine massadraad en de andere kant een blank (zonder lak dus) metalen deel van je frame. Meet je heel veel weerstand of is er zelfs geen contact dan zit daar je probleem.
Gaan we dat even doen,

Alvast bedankt en ik laat het resultaat even weten :)
geen tijd voor 4 regels aan onzin.
pi_169707865
Vermogensweerstand ertussen zetten.
Echte elektriciėns gebruiken geen jokari.
pi_169708072
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:38 schreef Ridocar het volgende:
Vermogensweerstand ertussen zetten.
Hoeft toch in principe alleen bij led zonder ingebouwd weerstandje? Kan me vergissen, ooit eens opgepikt toen de buurjongen ledlicht in z'n scooter bouwde. V
AMG heten en dan een Volvo rijden...
  Forum Admin woensdag 22 maart 2017 @ 20:50:20 #6
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_169708356
Met een werkende spanningsregelaar zou een weerstand niet nodig moeten zijn. De spanningsregelaar zorgt er juist voor dat de boel niet door kan branden.
Er zijn twee types spanningsregelaars trouwens. Met drie en vier aansluitingen. Drie aansluitingen is voor de wat oudere brommer modellen met wisselspanning. Die met vier aansluitingen is voor de wat nieuwere modellen met accu en electrische start etc. Gelijkspanning dus. Je moet wel de goede hebben voor het model brommer dat je hebt.
  woensdag 22 maart 2017 @ 23:46:05 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169713781
quote:
7s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:50 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Met een werkende spanningsregelaar zou een weerstand niet nodig moeten zijn. De spanningsregelaar zorgt er juist voor dat de boel niet door kan branden.
Er zijn twee types spanningsregelaars trouwens. Met drie en vier aansluitingen. Drie aansluitingen is voor de wat oudere brommer modellen met wisselspanning. Die met vier aansluitingen is voor de wat nieuwere modellen met accu en electrische start etc. Gelijkspanning dus. Je moet wel de goede hebben voor het model brommer dat je hebt.
Vaak zit er geen spanningsregelaar op, en heb je met een opgevoerde brommert of snor dat gelazer omdat hij meer toeren maakt.. weerstandje ertussen zetten en je bent van het gelazer af.

Sim-pol.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Forum Admin donderdag 23 maart 2017 @ 00:02:57 #8
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_169714045
quote:
14s.gif Op woensdag 22 maart 2017 23:46 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Vaak zit er geen spanningsregelaar op, en heb je met een opgevoerde brommert of snor dat gelazer omdat hij meer toeren maakt.. weerstandje ertussen zetten en je bent van het gelazer af.

Sim-pol.
Ik werd dan altijd aangehouden bij een stoplicht omdat mijn lichten pas een beetje gingen branden boven de 60 :P
Deze TS heeft blijkbaar wel een spanningsregelaar op zijn brommer zitten overigens.
  donderdag 23 maart 2017 @ 00:10:19 #9
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_169714127
quote:
7s.gif Op donderdag 23 maart 2017 00:02 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:

[..]

Ik werd dan altijd aangehouden bij een stoplicht omdat mijn lichten pas een beetje gingen branden boven de 60 :P
Deze TS heeft blijkbaar wel een spanningsregelaar op zijn brommer zitten overigens.
Ik zette er een 24v lampie in :7

Als er wel zo'n ding op zit moet hij hem effe nameten.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_169715751
De verlichting doet het wonderbaarlijk genoeg weer, alleen de logica is nog steeds ver te zoeken. Had zoals hier besproken de spanningsregelaar vervangen, origineel had ik een 3-potige maar bij de scooterzaak waar ik hem had gekocht zeiden ze dat een 4-potige het ook zou doen mits je hem juist aansluit. ( 3-potige zijn 3 keer zo duur namelijk ) Dus aangesloten en stukje gereden en hij was gelijk volledig doorgebrand. Oude spanningsregelaae er weer in en alle lampen nogmaals vervangen, alles doet het nu weer en het is na een stukje rijden nog niet doorgebrand.
geen tijd voor 4 regels aan onzin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')