Gaan we dat even doen,quote:Op woensdag 22 maart 2017 20:33 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Controleren met een multimeter of de bruine massa draad nog werkt. Dus weerstand meten. De ene kant je bruine massadraad en de andere kant een blank (zonder lak dus) metalen deel van je frame. Meet je heel veel weerstand of is er zelfs geen contact dan zit daar je probleem.
Hoeft toch in principe alleen bij led zonder ingebouwd weerstandje? Kan me vergissen, ooit eens opgepikt toen de buurjongen ledlicht in z'n scooter bouwde. Vquote:
Vaak zit er geen spanningsregelaar op, en heb je met een opgevoerde brommert of snor dat gelazer omdat hij meer toeren maakt.. weerstandje ertussen zetten en je bent van het gelazer af.quote:Op woensdag 22 maart 2017 20:50 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Met een werkende spanningsregelaar zou een weerstand niet nodig moeten zijn. De spanningsregelaar zorgt er juist voor dat de boel niet door kan branden.
Er zijn twee types spanningsregelaars trouwens. Met drie en vier aansluitingen. Drie aansluitingen is voor de wat oudere brommer modellen met wisselspanning. Die met vier aansluitingen is voor de wat nieuwere modellen met accu en electrische start etc. Gelijkspanning dus. Je moet wel de goede hebben voor het model brommer dat je hebt.
Ik werd dan altijd aangehouden bij een stoplicht omdat mijn lichten pas een beetje gingen branden boven de 60quote:Op woensdag 22 maart 2017 23:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vaak zit er geen spanningsregelaar op, en heb je met een opgevoerde brommert of snor dat gelazer omdat hij meer toeren maakt.. weerstandje ertussen zetten en je bent van het gelazer af.
Sim-pol.
Ik zette er een 24v lampie inquote:Op donderdag 23 maart 2017 00:02 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ik werd dan altijd aangehouden bij een stoplicht omdat mijn lichten pas een beetje gingen branden boven de 60
Deze TS heeft blijkbaar wel een spanningsregelaar op zijn brommer zitten overigens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |