abonnement Unibet Coolblue
pi_169706967
Goedenavond allemaal,

Ik ben recentelijk met mijn familie naar het Verenigd Koninkrijk gegaan en doe daar op dit moment het equivalent van vwo-5 (A-Levels) in o.a. geschiedenis en aardrijkskunde.

Vanwege de absurde prijzen van universiteiten daar ga ik weer terug na Nederland om daar geschiedenis te gaan studeren. Mijn probleem is dat wanneer ik nog in Nederland woonde ik vmbo-tl deed. Het probleem voor mij zit het niet in het niveau van mijn werk, want ik doe het verassend genoeg uitstekend daar ondanks de taalbarrière. Waar ik nou wel bang voor ben is dat mijn Nederlandse taalvaardigheid niet op goed genoeg niveau zou zitten voor een universitaire studie. Het is al nooit vlekkeloos geweest op lagere niveaus.

Mijn vraag was op dit een probleem zou kunnen zijn en wat ze voor een niveau verwachten qua taalvaardigheid. En zouden er goede manieren zijn om het te verbeteren?
pi_169707148
Maak je niet zo zorgen. Anders doe je gewoon een engelstalige opleiding. Maar zijn 2 A-levels wel überhaupt genoeg voor een Nederlandse uni?
pi_169707217
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:13 schreef JTLC het volgende:
Maak je niet zo zorgen. Anders doe je gewoon een engelstalige opleiding. Maar zijn 2 A-levels wel überhaupt genoeg voor een Nederlandse uni?
Ik doe er vier: Engelse Taal & Literatuur, geschiedenis, politiek en aardrijkskunde. Excuses voor dat het niet duidelijk was.
pi_169707222
Welke diploma's heb je?
pi_169707249
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:15 schreef Vliegendevis. het volgende:

[..]

Ik doe er vier: Engelse Taal & Literatuur, geschiedenis, politiek en aardrijkskunde. Excuses voor dat het niet duidelijk was.
Oh geloof me een taal verleer je niet zo maar. Maar voor je thesis zou het wel enorm lastig worden met "niet hoog nederlands". Maar dat beheers ik ook nog lange na niet :') Wordt daarop nu al op mijn vingers getikt door mijn Nederlands leraar.
pi_169707294
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:15 schreef 6star6lord6 het volgende:
Welke diploma's heb je?
Vmbo-tl. Ik weet daardoor al dat mijn Nederlands niet goed genoeg is voor een wetenschappelijk rapport of thesis.
pi_169707324
Engelstalige Master doen. Simpel.

Oh wacht. Studie. Engelstalige bachelors zijn er ook wel, al zijn het er minder. Ik weet wel dat op bepaalde universiteiten het niet zo'n ramp is als je Nederlands niet meekomt. Als ik zag wat de Duitsers aan de universiteit van Twente soms schreven :') Klopte bijna geen zin.
pi_169707333
Fout in topictitel, moet zijn "niveaux" !

Tsssss, en dat wil naar de Uni?
pi_169707353
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:19 schreef possetje het volgende:
Fout in topictitel, moet zijn "niveaux" !

Tsssss, en dat wil naar de Uni?
:')
  woensdag 22 maart 2017 @ 20:21:44 #10
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_169707370
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:18 schreef Vliegendevis. het volgende:

[..]

Vmbo-tl. Ik weet daardoor al dat mijn Nederlands niet goed genoeg is voor een wetenschappelijk rapport of thesis.
Dat hoeft natuurlijk niet. Zo hoog is het niveau nu ook weer niet
pi_169707386
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:07 schreef Vliegendevis. het volgende:
Goedenavond allemaal,

Ik ben recentelijk met mijn familie naar het Verenigd Koninkrijk gegaan en doe daar op dit moment het equivalent van vwo-5 (A-Levels) in o.a. geschiedenis en aardrijkskunde.

Vanwege de absurde prijzen van universiteiten daar ga ik weer terug na Nederland om daar geschiedenis te gaan studeren. Mijn probleem is dat wanneer ik nog in Nederland woonde ik vmbo-tl deed. Het probleem voor mij zit het niet in het niveau van mijn werk, want ik doe het verassend genoeg uitstekend daar ondanks de taalbarrière. Waar ik nou wel bang voor ben is dat mijn Nederlandse taalvaardigheid niet op goed genoeg niveau zou zitten voor een universitaire studie. Het is al nooit vlekkeloos geweest op lagere niveaus.

Mijn vraag was op dit een probleem zou kunnen zijn en wat ze voor een niveau verwachten qua taalvaardigheid. En zouden er goede manieren zijn om het te verbeteren?
Je kan ook extra aandacht genereren voor het Nederlands terwijl je in Engeland bent..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169707412
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:18 schreef Vliegendevis. het volgende:

[..]

Vmbo-tl. Ik weet daardoor al dat mijn Nederlands niet goed genoeg is voor een wetenschappelijk rapport of thesis.

Maar mag je überhaupt wel naar de uni? Je moet een HBO of vwo diploma hebben.

Als je ouder bent dan 21, dan heb je geluk. Dan kan je de 21+ test doen.
pi_169707424
Veel universiteiten geven ook les in het Engels, natuurlijk wel afhankelijk van je studie. Bij mij was alleen het eerste jaar volledig in het Nederlands; daarna overgeschakeld naar Engels.

Ik heb er zelfs voor gekozen om mn thesis in het Engels te doen (mocht kiezen), en dat gaat ook prima. Ik denk dat TO's Nederlands veel beter is dan mijn Engels, dus stel hij moet zijn thesis in het Nederlands doen, denk ik wel dat die het makkelijk gaat redden.
pi_169707428
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:23 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Maar mag je überhaupt wel naar de uni? Je moet een HBO of vwo diploma hebben.

Als je ouder bent dan 21, dan heb je geluk. Dan kan je de 21+ test doen.
Je hebt bepaalde testen waardoor je met lagere eisen toch aangenomen wordt op een Uni.
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:23 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Maar mag je überhaupt wel naar de uni? Je moet een HBO of vwo diploma hebben.

Als je ouder bent dan 21, dan heb je geluk. Dan kan je de 21+ test doen.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169707435
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:23 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Maar mag je überhaupt wel naar de uni? Je moet een HBO of vwo diploma hebben.

Als je ouder bent dan 21, dan heb je geluk. Dan kan je de 21+ test doen.
In mijn openingspost had ik al aangegeven dat ik het gelijkwaardige van vwo-5 op dit moment doe in Engeland.
pi_169707448
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:19 schreef -Strawberry- het volgende:
Engelstalige Master doen. Simpel.

Oh wacht. Studie. Engelstalige bachelors zijn er ook wel, al zijn het er minder. Ik weet wel dat op bepaalde universiteiten het niet zo'n ramp is als je Nederlands niet meekomt. Als ik zag wat de Duitsers aan de universiteit van Twente soms schreven :') Klopte bijna geen zin.
Volgensmij is twente vanaf aankomend schooljaar volledig overgestapt op engels talige bachelors.
pi_169707453
ik deed iets fout..
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169707461
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:24 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Je hebt bepaalde testen waardoor je met lagere eisen toch aangenomen wordt op een Uni.

[..]

Ja dat zeg ik, de 21+ test.
pi_169707466
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:24 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Volgensmij is twente vanaf aankomend schooljaar volledig overgestapt op engels talige bachelors.
Ah oké, zou kunnen. Ben er nu 2 jaar af bijna.
pi_169707491
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:24 schreef Vliegendevis. het volgende:

[..]

In mijn openingspost had ik al aangegeven dat ik het gelijkwaardige van vwo-5 op dit moment doe in Engeland.
Hoe heet deze opleiding dan?
pi_169707501
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:25 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ja dat zeg ik, de 21+ test.
Goede uitvinding.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169707511
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:26 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Hoe heet deze opleiding dan?
A-Levels, wat ook in de beginpost staat. Wordt door elke universiteit geaccepteerd.
pi_169707535
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:26 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Hoe heet deze opleiding dan?
A-Levels is gewoon het Britse VWO
pi_169707542
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:26 schreef Vliegendevis. het volgende:

[..]

A-Levels, wat ook in de beginpost staat. Wordt door elke universiteit geaccepteerd.
Oh sorry verkeerd begrepen. Ik denk dat je dan geen problemen ondervindt op de uni.
pi_169707544
Als Nederlander hoor je de Nederlandse taal wel te beheersen, dat is een soort etiquette. Voor anderen is het behoorlijk moeilijk.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169707592
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:27 schreef DoubleUU het volgende:
Als Nederlander hoor je de Nederlandse taal wel te beheersen, dat is een soort etiquette. Voor anderen is het behoorlijk moeilijk.
bul haha, nederlandse taal beheersen is cool enzo als het in je aard en iq ligt, maar er zijn een zilion freaky nerds met akelige gewoontes, die netjes abn spreken hey! Nee geef mij dan soms liever maar een halfbespraakte!

Pffff haha ettiquette! lachen!
pi_169707623
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:27 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Oh sorry verkeerd begrepen. Ik denk dat je dan geen problemen ondervindt op de uni.
Geen probleem. Iig bedankt voor de hulp. Ik ga gewoon een aantal uni's contacteren en wat meer informatie bij hen vandaan halen.
pi_169707629
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:29 schreef possetje het volgende:

[..]

bul haha, nederlandse taal beheersen is cool enzo als het in je aard en iq ligt, maar er zijn een zilion freaky nerds met akelige gewoontes, die netjes abn spreken hey! Nee geef mij dan soms liever maar een halfbespraakte!

Pffff haha ettiquette! lachen!
Dat is juist wat ik mis, de jaren 80 waren wat dat betreft geweldig.
Als het niet in je aard ligt en je iq is er niet naar, wat dan?
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169707738
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:30 schreef Vliegendevis. het volgende:

[..]

Geen probleem. Iig bedankt voor de hulp. Ik ga gewoon een aantal uni's contacteren en wat meer informatie bij hen vandaan halen.
Ik heb nog een vraag, zou je met een btec Business diploma ook aangenomen worden op een Engelse universiteit?
pi_169707760
etiquette zorgt voor veralgemenisering. Dat is de oplossing waar jij je aan irriteert.
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_169708075
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:34 schreef 6star6lord6 het volgende:

[..]

Ik heb nog een vraag, zou je met een btec Business diploma ook aangenomen worden op een Engelse universiteit?
Er van uitgaande dat hij/zij het hoogste niveau doet, dan ja. Maar de hoogste uni's zijn wrs sws uitgesloten omdat die het meer academische A-Levels willen. Maar omdat Engeland zo'n 100 universiteiten heeft en dat hbo en wo hier geen onderscheid heeft, kan ik weinig advies geven als ik niet weet welke studie hij/zij wilt en welke 'predicted grade' ze hebben.
  woensdag 22 maart 2017 @ 22:16:31 #32
309378 HeavensAxe
vochtige gnoe
pi_169711526
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:19 schreef -Strawberry- het volgende:
Engelstalige Master doen. Simpel.

Oh wacht. Studie. Engelstalige bachelors zijn er ook wel, al zijn het er minder. Ik weet wel dat op bepaalde universiteiten het niet zo'n ramp is als je Nederlands niet meekomt. Als ik zag wat de Duitsers aan de universiteit van Twente soms schreven :') Klopte bijna geen zin.
Welke studie deed je? :)
sup
pi_169723606
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:35 schreef DoubleUU het volgende:
etiquette zorgt voor veralgemenisering. Dat is de oplossing waar jij je aan irriteert.
Hopelijk was deze bewust.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_169723792
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:26 schreef Vliegendevis. het volgende:

[..]

A-Levels, wat ook in de beginpost staat. Wordt door elke universiteit geaccepteerd.
Accepteert elke Nederlandse universiteit ook elke combinatie van A-levels en uitslag? In Engeland hebben ze hbo en wo samengevoegd, maar de universiteiten die daar wo aanbieden stellen hoge eisen aan de uitslagen van je A-levels. Alleen je A-levels halen is dan niet genoeg. Ik kan me voorstellen dat Nederlandse universiteiten dat ook doen. (Naast dat er voor veel studies bepaalde vwo-vakken, of equivalenten, verplicht zijn.)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')