abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 woensdag 22 maart 2017 @ 20:00:42 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_169706742
Patrick Laureij (33) is een frisse wind door het land van cabaret. Een boomlange Rotterdammer met een staart. Gevoelige jongen van de straat, of zoals hij het zelf zegt: van de stoep. Theo Maassen noemt hem een extreme combinatie van gevoeligheid en stoerheid in één persoon. Tegelijk macho en ontwapenend, maar vooral grappig.



Sinds oktober ’16 speelt Patrick de herneming van zijn eerste avondvullende programma Dekking Hoog (première vond plaats in mei 2016).

Dekking Hoog is een voorstelling met rauwe en beeldende stand-up verhalen. Over zijn broer, zijn buurt, muffins en het kickboksen; het komt allemaal terug in Dekking Hoog.

Patrick Laureij: “Toen ik ermee begon, op mijn zestiende, was ik meteen heel fanatiek. Ik zat best wel veel in mijn hoofd en kon heel melancholisch zijn. Nog steeds. Kickboksen was écht. Het was lichamelijk, tastbaar, concreet.” (Volkskrant Magazine mei 2016)

“Opnieuw werd ik gegrepen door zijn vlijmscherpe ontleding van zijn leven, van óns leven, en door de unieke stijl waarin hij het brengt: soms ontwapenend, soms brutaal en laconiek, soms kwetsbaar.” Henk van Straten / VK Magazine

Patrick in de Ziggo Dome!
Op 24,27 en 31 mei speelt Patrick Laureij in het voorprogramma van Anouk in de Ziggo Dome.


Volkskrant
“Hier staat een fijnbesnaarde stand-upcomedian met originele invalshoeken. Deze gozer heeft de lach aan zijn Rotterdamse kont hangen. Hij veroorzaakt hilariteit met verhalen over afkoelen in de HEMA, blozen in de klas en een roos kopen voor je vriendin. Het contrast tussen stoer en gevoelig wordt gretig uitgespeeld. (…) Het is geraffineerde comedy en ontroering ineen.”

Parool
“Dit debuutprogramma is een mozaïek van waarnemingen en gedachten zoals je het niet vaak ziet. Heel geestig is de scène waarin zijn vriendin thee en muffins koopt als ze naar de film gaan. Hij voelt zich direct ontmand. Laureij is een stoere gozer die zijn ongemakkelijke verhouding tot zachtheid en gevoelens graag uitbuit.”

NRC
“Laureij weet zijn verhalen schilderachtig op te dissen, met komische hyperbolen en de logica van iemand die op straat heeft geleerd te overleven. De onderdrukte agressie die daar doorheen schemert, schept spanning. Maar hij is ook bedreven in een iets onschuldiger soort kolder. Over de kranten die elke dag een nieuw nummer vol nieuwe lesstof bij hun abonnees laten bezorgen: ‘Niet te doen, man!’ (…) Dit is een programma als kennismaking met een nieuw talent. “



Telegraaf
“Aandoenlijk is Laureij wanneer hij vertelt hoe ongemakkelijk hij zich op school voelde als hij erop betrapt werd weer eens niet op te letten. Hij laveert voortdurend tussen harde en zijn meer kwetsbare kant. Deze comedian is een ruwe diamant waar je zeker niet teveel de scherpe randjes van moet wegslijpen. Want Laureij moet vooral zijn authentieke zelf blijven en zijn verfrissende geluid laten horen.”

_O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')