abonnement Unibet Coolblue
pi_169703643
Hoi allen,

Ik ben voor mijn werk op zoek naar een multifunctionele zwart-wit/kleuren laserprinter.
Budget is ongeveer 5 a 600 euro. Als het kan A3 maar na een beetje zoeken is dit niet echt haalbaar dus dan gewoon A4. Daarnaast wil ik graag de volgende functies:

Kopieren (Ook kleur), scannen, moet een beetje snel zijn.

Ik weet werkelijk niet waar ik moet beginnen dus zijn hier mensen die me op weg kunnen helpen?

Bedankt alvast! :D
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
pi_169703781
Ik zou op Pricewatch van tweakers beginnen en daar filteren wat je wel/niet wilt hebben kwa functies.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_169705110
aangezien het zakelijk gebruik is: wat is het verwachte printvolume? (maw hoeveel kantjes denk je per maand te printen?)
pi_169705145
Heb je kleur echt nodig? Voor dat geld kun je echt hele goede zwart-wit printers krijgen, maar moet je het doen met vele mindere kleurenprinters.
  woensdag 22 maart 2017 @ 19:02:53 #5
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_169705202
Zoeken op all-in-one printers. In de range kleuren, laser, A3 en jouw budget is er niet een heel brede keus.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_169705264
Hoeveel gaan jullie printen en scannen per dag? En hoeveel medewerkers zijn er op het kantoor?
  woensdag 22 maart 2017 @ 19:13:14 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169705407
Kijk vooral naar de kosten van de toners. Dan kan je nog beter een iets duurdere printer kopen als de toner tientallen euro's goedkoper zijn. Volgens mij is Brother wel een merk die je niet naait op toners.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_169705528
Zonder aantal afdrukken per maand valt hier niets zinnigs over te zeggen.

Je zou kunnen kijken naar de HP OfficeJet Pro X576dw.
Dit is een inkjet printer maar dan met een inktkop ter breedte van het papier en dus erg rap.
Daarnaast gaan er grote inkt-tanks in waarmee je in zwart zo'n 9200 pagina's kan afdrukken.
  woensdag 22 maart 2017 @ 19:22:09 #9
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_169705640
quote:
14s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:13 schreef jogy het volgende:
Kijk vooral naar de kosten van de toners. Dan kan je nog beter een iets duurdere printer kopen als de toner tientallen euro's goedkoper zijn. Volgens mij is Brother wel een merk die je niet naait op toners.
Nee, maar kwaliteit is wel bagger. In ieder geval van de inktjetprinters. Laser zal niet ineens superkwaliteit zijn.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_169705682
Bij 123inkt kijken wat een toner ervoor kost en hoevel afdrukjes ermee gemaakt kunnen worden. Sommige merken hebben losse drums, die moet je ook rekenen.

Persoonlijk zou ik een Lexmark, HP of Samsung nemen, goede software en kosten ongeveer 2ct per pagina.

[ Bericht 27% gewijzigd door Fer op 22-03-2017 19:38:39 ]
.
pi_169705772
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:23 schreef Fer het volgende:
Bij 123inkt kijken wat een toner ervoor kost en hoevel afdrukjes ermee gemaakt kunnen worden. Sommige merken hebben losse drums, die moet je ook rekenen.
Wel uitkijken met die goedkope refills, heb helaas al heel wat dure inkjets en lasers zien stranden omdat de toner/inkt er in was leeggelopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheFreshPrince op 22-03-2017 19:45:02 ]
  woensdag 22 maart 2017 @ 19:34:58 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169706051
Bij printers, is de aanschaf heel goedkoop voor wat je krijgt aan features dan wordt je zeer waarschijnlijk keihard genaaid met de toners.
Een feature wat heel veel op printkosten bespaard is dat als je iets naar de printer stuurt deze pas gaat printen als je bij de printer staat en je pasje er bij houd.
Prijtkosten zitten, tenzij je maar heel weinig print, niet in de aanschaf van de printer maar in de toner en onderhoud.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_169706185
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:26 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Wel uitkijken met die goedkope refils, heb helaas al heel wat dure inkjets en lasers zien stranden omdat de toner/inkt er in was leeggelopen.
Ik check altijd de prijs van orginele cartrdges, refill toner is troep.
.
pi_169706429
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:39 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik check altijd de prijs van orginele cartrdges, refill toner is troep.
Gaat bij ons anders al jaren goed met het huismerk van 123inkt. En daar gaat per week ongeveer een toner per printer doorheen. En wij hebben er 8 (Kyocera) staan die al 5+ jaar meegaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door TwenteFC op 22-03-2017 20:02:45 ]
pi_169706572
quote:
15s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:22 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Nee, maar kwaliteit is wel bagger. In ieder geval van de inktjetprinters. Laser zal niet ineens superkwaliteit zijn.
apart, hier juist alleen positieve ervaringen met brother laserprinters..
  woensdag 22 maart 2017 @ 20:02:29 #16
76108 bluuf
Powershell fan
pi_169706800
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:18 schreef MaGNeT het volgende:
Zonder aantal afdrukken per maand valt hier niets zinnigs over te zeggen.

Je zou kunnen kijken naar de HP OfficeJet Pro X576dw.
Dit is een inkjet printer maar dan met een inktkop ter breedte van het papier en dus erg rap.
Daarnaast gaan er grote inkt-tanks in waarmee je in zwart zo'n 9200 pagina's kan afdrukken.
Mijn ervaringen met de HP Officejets (met name dan de 476 modellen) zijn zeer slecht. Qua kwaliteit van de prints etc hoor je mij niet klagen : vage driver problemen kwam ik bij mijn vorige werkgever (ICT dienstverlening) echt ontzettend vaak tegen. Ook kwam het regelmatig voor dat deze printers ineens niet meer zichtbaar waren als printer binnen het netwerk. Ik heb uiteindelijk ook geroepen dat de volgende persoon van sales die zo'n printer verkocht zelf de ondersteuning mocht doen.

Met de Imagerunners van Canon of de Bizhubs van Konica hadden wij deze problemen niet (maar dan praat je uiteraard over een totaal andere prijsklasse)
pi_169712623
quote:
15s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:22 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Nee, maar kwaliteit is wel bagger. In ieder geval van de inktjetprinters. Laser zal niet ineens superkwaliteit zijn.
Ehhh Brother is een heel goed merk qua printers. Qua laserprinters maakt het niet zo heel erg veel uit, meeste printers gaan wel aardig lang mee. De prijs van de toners is wat het verschil maakt.
pi_169713033
quote:
19s.gif Op woensdag 22 maart 2017 19:48 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Gaat bij ons anders al jaren goed met het huismerk van 123inkt. En daar gaat per week ongeveer een toner per printer doorheen. En wij hebben er 8 (Kyocera) staan die al 5+ jaar meegaan.
Ja, dat soort verhalen hou je natuurlijk. Bij sommige printers zijn de toners erg simpel en kan zelfs 123inkt er niets aan verknallen.

Maar ik heb HP, Oki en Brother printers gezien waar het van binnen een regenboog aan toner was vanwege toner cartridges die nogal riant rondstrooiden. Zo'n printer ga ik niet meer schoonmaken, jammer dan.

En met inktpatronen idem, mensen die met een leeggelopen patroon komen. Helaas zit het dan natuurlijk in de printer en is het doorgelekt op het witte kastje wat eronder stond.

Garantie? Tsja... succes... Printerfabrikant zegt "komt door niet originele toner en/of inktpatroon" en bij 123inkt krijg je de dagprijs van je printer, na wat wat aandringen.

Maar ieder voor zich natuurlijk, ik hou het bij de originele.
pi_169713075
quote:
1s.gif Op woensdag 22 maart 2017 20:02 schreef bluuf het volgende:

[..]

Mijn ervaringen met de HP Officejets (met name dan de 476 modellen) zijn zeer slecht. Qua kwaliteit van de prints etc hoor je mij niet klagen : vage driver problemen kwam ik bij mijn vorige werkgever (ICT dienstverlening) echt ontzettend vaak tegen. Ook kwam het regelmatig voor dat deze printers ineens niet meer zichtbaar waren als printer binnen het netwerk. Ik heb uiteindelijk ook geroepen dat de volgende persoon van sales die zo'n printer verkocht zelf de ondersteuning mocht doen.

Met de Imagerunners van Canon of de Bizhubs van Konica hadden wij deze problemen niet (maar dan praat je uiteraard over een totaal andere prijsklasse)
Minolta Bizhubs zijn qua afdruk inderdaad een wereld apart, die kwaliteit daar kan momenteel niemand aan tippen bij de laserjets. Je zet ze neer en ze gaan.
  donderdag 23 maart 2017 @ 10:51:54 #20
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_169718227
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 22:55 schreef oheng het volgende:

[..]

Ehhh Brother is een heel goed merk qua printers. Qua laserprinters maakt het niet zo heel erg veel uit, meeste printers gaan wel aardig lang mee. De prijs van de toners is wat het verschil maakt.
Mijn ervaring is duidelijk anders. Ik heb tegen adviezen in een brother gekocht en precies de problemen gekregen die voorspeld waren. Namelijk scheve papierinvoer. Alle prints waren net niet recht. Erg lullig wanneer je presentaties moet printen.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:00:25 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_169718389
Ik geloof niet zo in goede merken en slechte merken, veel meer dat printerfabrikanten goedkope modellen en prof modellen hebben met de kwaliteit die daarbij hoort. HP bijvoorbeeld heeft prima zakelijke/corporate printers, maar ook prutmodellen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 23 maart 2017 @ 11:24:32 #22
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_169718780
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 18:59 schreef mschol het volgende:
aangezien het zakelijk gebruik is: wat is het verwachte printvolume? (maw hoeveel kantjes denk je per maand te printen?)
Precies. Een printer kan maar een bepaald aantal printjes aan. Ga je daar overheen dan kan onderhoud een dure grap gaan worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_169720196
quote:
13s.gif Op donderdag 23 maart 2017 10:51 schreef goed_volk het volgende:

[..]

Mijn ervaring is duidelijk anders. Ik heb tegen adviezen in een brother gekocht en precies de problemen gekregen die voorspeld waren. Namelijk scheve papierinvoer. Alle prints waren net niet recht. Erg lullig wanneer je presentaties moet printen.
Je moet het schuifje om het papier vast te zetten echt heel erg goed straks tegen het papier aan doen.
pi_169720458
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 17:45 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:

Budget is ongeveer 5 a 600 euro.
Een goeie zakelijke MFP voor 600 euro? Dat is niet echt haalbaar.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
  donderdag 23 maart 2017 @ 13:01:58 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_169720468
quote:
0s.gif Op donderdag 23 maart 2017 13:01 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

--nevermind--
_O-. ff een nulletje te veel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')