abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_169774846
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 20:54 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat kansrekening in heel veel gevallen iets is dat zorgt voor een andere behandeling van mensen met bepaald uiterlijk. Er zijn zoveel marokkanen crimineel, dat het geen vooroordeel meer is, je hebt meer kans dat een marokkaanse jongen van 19 crimineel is dan niet...
Dat zal best en het is op zich logisch dat dat effect heeft op je visies. Besef je alleen wel dat wanneer jij iemand van dezelfde afkomst daar op afrekent, je iemand benadeelt die jou niks heeft gedaan. Misschien is de kans wel groter dat hij iemand anders wat heeft gedaan of jou op een later tijdstip wat zou doen, als je hem niet op zijn afkomst had afgerekend, maar je benadeelt hem voor iets wat hij niet heeft gedaan. Dus valt er geen hand in eigen boezem te steken. Het blijft discriminatie. Iets wat verscheidene autochtonen die zich er schuldig aan maken heel moeilijk kunnen erkennen, dus in hoeverre autochtonen nou vaker de hand in eigen boezem steken dan allochtonen durf ik te betwijfelen.

quote:
En ja. Voor mij maakt het accepteren (niet overnemen!) van de wetten, regels en gebruiken van ons land jou tot Nederlander. Daar heeft uiterlijk niets mee te maken. Helaas heeft afkomst en cultuur er wel mee te maken. Er zijn flinke groepen mensen die vertikken een aantal van onze kernwaarden te accepteren rondom gelijkwaardigheid van vrouwen bijvoorbeeld, homo's, of het stellen van een religieuze wet boven die van het land
Betekent dat dat een Klaas Bruinsma minder Nederlands is dan een Halbe Zijlstra? Is een homohater uit Urk minder Nederlands dan een liberale gay pride bezoeker uit Amsterdam?

Het probleem met wenselijke eigenschappen als "meer Nederlands" schetsen is dat je een archetype van de Nederlander creëert die niet strookt met hoe de Nederlander is, maar vooral met je persoonlijke visie op hoe je de Nederlander graag wil zien. Nederlanders zijn divers en velen daarvan hangen normen en waarden aan waar jij niks mee hebt.

Daarnaast zijn er ook verscheidene normen en waarden die zo breed geaccepteerd zijn dat ze weinig zeggen over het volk waartoe je behoort. Diefstal is overal illegaal. Dus als iemand van Marokkanse afkomst steelt is dat niet omdat hij meer Marokkaans dan Nederlands is.
  zondag 26 maart 2017 @ 05:38:39 #102
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_169784018
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 09:14 schreef Elzies het volgende:

[..]

Ja, dat was inderdaad een geniepige game-changer. Zeker omdat Rutte in zijn rol als premier de PVV kon passeren en tegelijkertijd PVV beleid kon uitvoeren. Een tweede geen cent naar Griekenland dus wat evenwel een PVV standpunt was en waarmee Rutte uiteindelijk kabinet Rutte 2 won. Het kan soms wrang lopen, maar het is niet anders.

Mij lijkt het verbreken van alle politieke banden met Turkije een pre zolang deze idioot met een gediagnosticeerde vorm van ernstige hoogmoedswaanzin daar nog aan de teugels trekt.

Je kunt geen vriendschapsband behouden als je als regeringsleider jouw eigen partner voor nazituig blijft uitschelden en zelfs dreigt met geweld en heilige oorlogen in Europa.

-Dat betekent concreet dat de toetredingsgesprekken vanuit de EU met Turkije nu definitief van tafel zijn.

-Nederland zegt het verdrag op met Turkije waarmee het voor Turkije niet meer mogelijk wordt geboren Nederlanders met een Turkse etniciteit automatisch de Turkse nationaliteit te geven. Je bent óf Turk óf Nederlander met ofwel een Turks paspoort ofwel een Nederlands paspoort, daaraan gekoppeld de wettelijke rechten en plichten voor verblijf hier in Nederland.

De huidige impasse bewijst dat het hebben van een dubbele nationaliteit kan leiden tot dit soort buitenlandse bemoeienissen in eigen land. Dat moeten we niet willen. Pak dat probleem nu voor eens en altijd bij de wortels aan en verander de wet hieromtrent.
Ik geniet van elke provocatie van Erdogan omdat het alleen een symptoom is van een ziekte die je lang van tevoren aan kon zien komen. Ik geniet zelfs van rellende Turken in Rotterdam omdat het slechts een symptoom is van een ziekte die iedereen 30 jaar geleden al had kunnen vaststellen. Ik geniet van teleurgestelde en verontwaardigde progressiefjes die jarenlang EU-lidmaatschap van Turkije verdedigd hebben, die visumvrij reizen voor de Turken verdedigd hebben en die altijd beweerden dat Turken zo goed geïntegreerd waren en nu pas door beginnen te hebben dat ze jarenlang weggekeken hebben. En nu ze zich beledigd voelen door ome Erdogan is het opeens boeh, boeh. :'(
Ik heb wel eens discussies gehad op Fok waarin ik stelde dat Turken helemaal niet zo goed geïntegreerd waren. Ik kreeg natuurlijk te horen dat ik dat helemaal fout zag, waarschijnlijk van iemand hier in POL want die zijn vaak het arrogantst en het naïefst. Zo'n Jan-Dirk had dan een broer die een vriendin had waarvan de neef een Turk was en heel goed geïntegreerd was daarom was volgens hem elke Turk goed geïntegreerd. En ik, die in de jaren '80 Turken in vodden in groepjes voorbij zag trekken, besjes vretend uit struiken, die in mijn buurt getuige was van hele flatgebouwen met op Turkije gerichte schotels, die zag dat Turken na tien jaar nog steeds Turks met elkaar praten en zag dat autochtone Nederlanders en Turken langs elkaar leefden had natuurlijk ongelijk. :')
pi_169785076
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 05:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik geniet van elke provocatie van Erdogan omdat het alleen een symptoom is van een ziekte die je lang van tevoren aan kon zien komen. Ik geniet zelfs van rellende Turken in Rotterdam omdat het slechts een symptoom is van een ziekte die iedereen 30 jaar geleden al had kunnen vaststellen. Ik geniet van teleurgestelde en verontwaardigde progressiefjes die jarenlang EU-lidmaatschap van Turkije verdedigd hebben, die visumvrij reizen voor de Turken verdedigd hebben en die altijd beweerden dat Turken zo goed geïntegreerd waren en nu pas door beginnen te hebben dat ze jarenlang weggekeken hebben. En nu ze zich beledigd voelen door ome Erdogan is het opeens boeh, boeh. :'(
Ik heb wel eens discussies gehad op Fok waarin ik stelde dat Turken helemaal niet zo goed geïntegreerd waren. Ik kreeg natuurlijk te horen dat ik dat helemaal fout zag, waarschijnlijk van iemand hier in POL want die zijn vaak het arrogantst en het naïefst. Zo'n Jan-Dirk had dan een broer die een vriendin had waarvan de neef een Turk was en heel goed geïntegreerd was daarom was volgens hem elke Turk goed geïntegreerd. En ik, die in de jaren '80 Turken in vodden in groepjes voorbij zag trekken, besjes vretend uit struiken, die in mijn buurt getuige was van hele flatgebouwen met op Turkije gerichte schotels, die zag dat Turken na tien jaar nog steeds Turks met elkaar praten en zag dat autochtone Nederlanders en Turken langs elkaar leefden had natuurlijk ongelijk. :')
Prima van het leedvermaak hoor, dat gun ik je best, maar ik moet wel een kanttekening maken. Over het algemeem waren het de relatief rechtse mensen die riepen hoe goed Turken wel niet geïntegreerd zijn. Net zoals ze riepen/roepen dat Chinezen zo goed geïntereerd zijn.

Dat is namelijk precies dat nemen van wenselijke eigenschappen en aan de hand daarvan iemand geïntegreed noemen. Turken zijn relatief minder crimineel en veroorzaken niet zoveel overlast op straat, dus zijn ze geïntegreerd. Het commentaar dat in werkelijkheid Marokkanen doorgaans beter geïntegreerd zijn kwam vaker uit de progressief-linkse hoek. Niet dat die het allemaal zagen. Het is namelijk sowieso wel een Nederlands dingetje om te redeneren dat een migrantengroep waar je geen last van hebt geïntegreerd is.
pi_169786332
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 21:10 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Dat zal best en het is op zich logisch dat dat effect heeft op je visies. Besef je alleen wel dat wanneer jij iemand van dezelfde afkomst daar op afrekent, je iemand benadeelt die jou niks heeft gedaan. Misschien is de kans wel groter dat hij iemand anders wat heeft gedaan of jou op een later tijdstip wat zou doen, als je hem niet op zijn afkomst had afgerekend, maar je benadeelt hem voor iets wat hij niet heeft gedaan. Dus valt er geen hand in eigen boezem te steken. Het blijft discriminatie. Iets wat verscheidene autochtonen die zich er schuldig aan maken heel moeilijk kunnen erkennen, dus in hoeverre autochtonen nou vaker de hand in eigen boezem steken dan allochtonen durf ik te betwijfelen.

[..]

Betekent dat dat een Klaas Bruinsma minder Nederlands is dan een Halbe Zijlstra? Is een homohater uit Urk minder Nederlands dan een liberale gay pride bezoeker uit Amsterdam?

Het probleem met wenselijke eigenschappen als "meer Nederlands" schetsen is dat je een archetype van de Nederlander creëert die niet strookt met hoe de Nederlander is, maar vooral met je persoonlijke visie op hoe je de Nederlander graag wil zien. Nederlanders zijn divers en velen daarvan hangen normen en waarden aan waar jij niks mee hebt.

Daarnaast zijn er ook verscheidene normen en waarden die zo breed geaccepteerd zijn dat ze weinig zeggen over het volk waartoe je behoort. Diefstal is overal illegaal. Dus als iemand van Marokkanse afkomst steelt is dat niet omdat hij meer Marokkaans dan Nederlands is.
Jij illustreert prachtig de linkse theorie. En de praktijk is weerbarstiger. Uiteindelijk ben je deel van een land als je door de grote meerderheid volledig wordt geaccepteerd. Daar hoort bepaald gedrag bij. Dat dat volk zelf ook langzaam verandert doet daar niets aan af. IS staat ver van ons af door hoe zij met mensen om gaan. Niet omdat ze er anders uitzien. Die baard is alleen maar een uiterlijk kenmerk.

Overigens vind ik halve zijlstra meer. Nederlander dan klaas bruinsma ja.
Whatever...
pi_169786463
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 05:38 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik geniet van elke provocatie van Erdogan omdat het alleen een symptoom is van een ziekte die je lang van tevoren aan kon zien komen. Ik geniet zelfs van rellende Turken in Rotterdam omdat het slechts een symptoom is van een ziekte die iedereen 30 jaar geleden al had kunnen vaststellen. Ik geniet van teleurgestelde en verontwaardigde progressiefjes die jarenlang EU-lidmaatschap van Turkije verdedigd hebben, die visumvrij reizen voor de Turken verdedigd hebben en die altijd beweerden dat Turken zo goed geïntegreerd waren en nu pas door beginnen te hebben dat ze jarenlang weggekeken hebben. En nu ze zich beledigd voelen door ome Erdogan is het opeens boeh, boeh. :'(
Ik heb wel eens discussies gehad op Fok waarin ik stelde dat Turken helemaal niet zo goed geïntegreerd waren. Ik kreeg natuurlijk te horen dat ik dat helemaal fout zag, waarschijnlijk van iemand hier in POL want die zijn vaak het arrogantst en het naïefst. Zo'n Jan-Dirk had dan een broer die een vriendin had waarvan de neef een Turk was en heel goed geïntegreerd was daarom was volgens hem elke Turk goed geïntegreerd. En ik, die in de jaren '80 Turken in vodden in groepjes voorbij zag trekken, besjes vretend uit struiken, die in mijn buurt getuige was van hele flatgebouwen met op Turkije gerichte schotels, die zag dat Turken na tien jaar nog steeds Turks met elkaar praten en zag dat autochtone Nederlanders en Turken langs elkaar leefden had natuurlijk ongelijk. :')
Er zijn genoeg goed geïntegreerde Turken in Nederland. Ik zal ze heus niet allemaal over een kam scheren.

Maar hier komt nu duidelijk naar voren welke consequenties het automatisch aanmeten van een dubbele nationaliteit kan hebben.

Genieten is misschien niet het juiste woord aangezien daarvoor de situatie te serieus is. Maar men kan nu onmogelijk meer als vanzelf de PVV standpunten hieromtrent negeren. Wilders heeft bij deze casus opnieuw zijn gelijk aangetoond.

Ik denk dat de toetredingsgesprekken met de EU nu wel van de baan zijn. Erdogan wil hier zelfs een tweede referendum voor voorleggen.

Bovendien zijn de politieke verhoudingen te ernstig verstoord. Qua handel moeten de bedrijven het maar zelf zien te beslechten, maar een sterk geïsoleerd Turkije ligt nu in het vooruitzicht. Ik denk niet dat alle Turken hier blij mee zullen zijn.
  woensdag 29 maart 2017 @ 09:08:34 #106
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_169855209
http://www.telegraaf.nl/d(...)nties_Turkije__.html

Het gaat nu hard bergafwaarts met Turkije
is straks een derde wereldland als venezuelea of zimbabawe
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 29 maart 2017 @ 09:43:26 #107
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_169855662
Ik was vorige week 7 dagen in Antalya op vakantie, en vrijwel alle Turken (en Turkse Nederlanders) die ik sprak in de stad hadden weinig op met Erdogan. Ze noemen hem vaak ''de schreeuwerd'' die weinig voor hen doet maar wel het land internationaal voor gek zet.

Ik zie hier op Fok! veel gejuich en ''net goed'' bij berichten dat de toerismeindustrie zo langzamerhand echt instort, maar dat is misplaatst. Veel van de mensen in die hotels werken 6 dagen per week tegen een mager loontje en moeten het echt hebben van de fooien. Wat moeten ze als hun inkomen nog verder wegvalt? Deze Turken hebben niets misdaan en waren alleen maar super hartelijk en verdienen het niet om gestraft te worden voor Erdogan's dwaasheid.

Echt, ik heb niet een keer een nare blik of vijandige opmerking ervaren, je bent als Nederlander 100% veilig daar.
  woensdag 29 maart 2017 @ 09:44:42 #108
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_169855677
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:43 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik was vorige week 7 dagen in Antalya op vakantie, en vrijwel alle Turken (en Turkse Nederlanders) die ik sprak in de stad hadden weinig op met Erdogan. Ze noemen hem vaak ''de schreeuwerd'' die weinig voor hen doet maar wel het land internationaal voor gek zet.

Ik zie hier op Fok! veel gejuich en ''net goed'' bij berichten dat de toerismeindustrie zo langzamerhand echt instort, maar dat is misplaatst. Veel van de mensen in die hotels werken 6 dagen per week tegen een mager loontje en moeten het echt hebben van de fooien. Wat moeten ze als hun inkomen nog verder wegvalt? Deze Turken hebben niets misdaan en waren alleen maar super hartelijk en verdienen het niet om gestraft te worden voor Erdogan's dwaasheid.
Ze hebben hem gekozen en jarenlang zijn gang laten gaan. Inmiddels is de situatie al veel te ver doorgeschoten idd. Nog steeds eigen schuld, dikke bult.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_169855855
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:45 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Jij illustreert prachtig de linkse theorie. En de praktijk is weerbarstiger. Uiteindelijk ben je deel van een land als je door de grote meerderheid volledig wordt geaccepteerd. Daar hoort bepaald gedrag bij. Dat dat volk zelf ook langzaam verandert doet daar niets aan af. IS staat ver van ons af door hoe zij met mensen om gaan. Niet omdat ze er anders uitzien. Die baard is alleen maar een uiterlijk kenmerk.

Overigens vind ik halve zijlstra meer. Nederlander dan klaas bruinsma ja.
Het probleem daarmee is dat die acceptatie zeer veranderlijk is, omdat deze onderhevig is aan de waan van de dag.

Vijf jaar geleden werden Turken vaak als relatief goed geïntegreerd en onderdeel van onze maatschappij gezien. Nu met de Erdogan kwestie is de gemiddelde Nederlander veel kritischer.

Hetzelfde geldt voor een Surinamer, die het ene moment dient als voorbeeld voor integratie, omdat die de Nederlandse taal goed spreekt. Blijkt deze echter met een "zwarte piet is racisme"-shirt bij de intocht te staan, is deze juist niet geïntegreerd.

Wanneer je op deze wijze integratie bepaalt, verandert de mate waarop een persoon geïntegreerd is voortdurend. Daarbij is er een sterke bias, die positieve eigenschappen, ongeacht hoe typisch Nederlands ze zijn, als voorbeeld van integratie stelt.
  Redactie Frontpage woensdag 29 maart 2017 @ 10:02:43 #110
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_169855999
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 12:19 schreef WodanIsGroot het volgende:
Tsja, ik zeg het nogmaals. Neem een Nederlandse naam aan,zoals ook de Nederlanders en andere Europeanen in de VS gedaan hebben.
Euh... in de VS wonen nog honderdduizenden mensen met een Nederlandstalige achternaam.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_169856082
quote:
0s.gif Op woensdag 29 maart 2017 10:02 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Euh... in de VS wonen nog honderdduizenden mensen met een Nederlandstalige achternaam.
Maar niet met een Nederlandse voornaam eventueel icm een NL opvoeding. Zij hebben over het algemeen zich geprofileerd als Amerikanen, Canadezen omdat ze daar hun toekomst zagen liggen.

Ze hebben zich naar de autochtonen willen profileren op een wijze waaruit blijkt dat ze graag deel uit wilden maken van hun samenleving.

Ik bedoelde het ook niet lullig, maar wanneer je je kinderen een lokale naam geeft laat je zien dat je hun en jouw toekomst in het nieuwe land ziet.
pi_169880915
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 09:54 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Het probleem daarmee is dat die acceptatie zeer veranderlijk is, omdat deze onderhevig is aan de waan van de dag.

Vijf jaar geleden werden Turken vaak als relatief goed geïntegreerd en onderdeel van onze maatschappij gezien. Nu met de Erdogan kwestie is de gemiddelde Nederlander veel kritischer.

Hetzelfde geldt voor een Surinamer, die het ene moment dient als voorbeeld voor integratie, omdat die de Nederlandse taal goed spreekt. Blijkt deze echter met een "zwarte piet is racisme"-shirt bij de intocht te staan, is deze juist niet geïntegreerd.

Wanneer je op deze wijze integratie bepaalt, verandert de mate waarop een persoon geïntegreerd is voortdurend. Daarbij is er een sterke bias, die positieve eigenschappen, ongeacht hoe typisch Nederlands ze zijn, als voorbeeld van integratie stelt.
Geloof jij echt dat dit sort hypes de echte acceptatie weerspiegelen?

Het gaat over het accepteren van onze basiswaarden. Nederlandse waarden zoals vrijheid, vrijheid van meningsuiting. Heel veel mensen vinden het prima dat er mensen tegen zwarte piet protesteren. De manier waarop, waarbij ze het feest voor kinderen verknallen, dat word tniet geaccepteerd. Het is ook een nederlandse waarde om zelf iets te mogen vinden, maar anderen wel hun ding te laten doen. Daar gaat het mis. Als mensen anderen hun vrijheid willen inperken, dan worden ze boos en vinden ze je niet goe dgeintegreerd.

En igv zwarte piet gaat dat slechts om het handjevol radicale social justice warriors. En bij de turken: het turks nationalisme wordt al jarenwel gezien en benoemd, maar het is natuurlijk wel zo dat zodra zoiets als nu aan de oppervlakte komt, de publieke opinie daardoor verandert of wordt aangescherpt. Je kunt duidelijk zien dat een goed deel van de turken geen Nederlandse waarden aanhangt en dan diskwalificeren mensen ze. En als het er te veel zijn, dan diskwalififceren ze de hele groep. Iets met kansrekening, ggeneralisatie en de manier waarop ons brein omgaat met statistiek a priori. (ga maar lezen). Maar ook hier gaat het niet om het feit dat turken een sterke band met hun moederland hebben, maar dat ze onvrijheid steunen door erdogan.
Whatever...
pi_169880991
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 10:40 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Geloof jij echt dat dit sort hypes de echte acceptatie weerspiegelen?

Het gaat over het accepteren van onze basiswaarden. Nederlandse waarden zoals vrijheid, vrijheid van meningsuiting. Heel veel mensen vinden het prima dat er mensen tegen zwarte piet protesteren. De manier waarop, waarbij ze het feest voor kinderen verknallen, dat word tniet geaccepteerd. Het is ook een nederlandse waarde om zelf iets te mogen vinden, maar anderen wel hun ding te laten doen. Daar gaat het mis. Als mensen anderen hun vrijheid willen inperken, dan worden ze boos en vinden ze je niet goe dgeintegreerd.

En igv zwarte piet gaat dat slechts om het handjevol radicale social justice warriors. En bij de turken: het turks nationalisme wordt al jarenwel gezien en benoemd, maar het is natuurlijk wel zo dat zodra zoiets als nu aan de oppervlakte komt, de publieke opinie daardoor verandert of wordt aangescherpt. Je kunt duidelijk zien dat een goed deel van de turken geen Nederlandse waarden aanhangt en dan diskwalificeren mensen ze. En als het er te veel zijn, dan diskwalififceren ze de hele groep. Iets met kansrekening, ggeneralisatie en de manier waarop ons brein omgaat met statistiek a priori. (ga maar lezen). Maar ook hier gaat het niet om het feit dat turken een sterke band met hun moederland hebben, maar dat ze onvrijheid steunen door erdogan.
Dat denk ik zeer zeker ja en zie ik ook constant bevestigd worden. Hoe vaak ik wel niet zie dat mensen op basis van zeer triviale zaken concluderen dat iemand "wel een goeie" of juist niet is en "lekker naar het eigen land moet oprotten". Terwijl ze niet beseffen dat de twee eigenschappen die deze compleet uit elkaar lopende emoties oproepen elkaar niet uitsluiten en dus in verscheidene personen samenkomen.

Overigens zie ik in jouw post ook weer allerlei wensdenken over de Nederlandse volksaard die ik totaal niet onderschrijf.
pi_169881324
quote:
1s.gif Op woensdag 29 maart 2017 10:07 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Maar niet met een Nederlandse voornaam eventueel icm een NL opvoeding. Zij hebben over het algemeen zich geprofileerd als Amerikanen, Canadezen omdat ze daar hun toekomst zagen liggen.

Ze hebben zich naar de autochtonen willen profileren op een wijze waaruit blijkt dat ze graag deel uit wilden maken van hun samenleving.

Ik bedoelde het ook niet lullig, maar wanneer je je kinderen een lokale naam geeft laat je zien dat je hun en jouw toekomst in het nieuwe land ziet.
Volgens mij zijn er heeeeel weinig ex-Nederlanders die in de VS hun kinderen een autochtone voornaam geven.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 30 maart 2017 @ 11:03:21 #115
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_169881334
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 17:38 schreef polderturk het volgende:
Ik heb het echt heel erg moeilijk met deze Erdogan kwestie.
Het lijkt elke dag erger te worden.
De angst zit er goed in bij mij en vele anderen.
Ik krijg soms zelfs depressieve buien door deze hele kwestie, terwijl ik nooit depressief ben.
Ik merk dat het mijn gezondheid beïnvloedt. Ik kom vaak heel moe thuis van het werk, terwijl ik dat ook nooit heb.
Ik kan het heel goed vinden met mijn collega's en ik krijg alle steun.
Erdogan maakt het heel moeilijk voor Turkse Nederlanders. Hij blijft de situatie op de spits drijven en ik hoop dat hij ermee stopt. Hij zet moslims en zichzelf totaal voor schut. Ik ben een Nederlander. Ik heb het ontzettend naar mijn zin in Nederland en ik wil hier de rest van mijn leven blijven.
En Erdogan brengt dat in gevaar.
Het wordt tijd dat hij wat meer vreedzame woorden in de mond gaat nemen. Doe een handreiking.

Ik hoop dat hij het referendum verliest en 3 jaar later weggestemd wordt.
Depressief worden is nergens voor nodig, je hebt immers niks om je voor te schamen. Je bent eerder een voorbeeld voor andere Nederlanders met een Turkse achtergrond :) .
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_169881397
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:03 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Depressief worden is nergens voor nodig, je hebt immers niks om je voor te schamen. Je bent eerder een voorbeeld voor andere Nederlanders met een Turkse achtergrond :) .
Erdogan zet zichzelf en daarmee iedereen die zich met Turkije associeert wel flink voor lul natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat je daar schaamte voor voelt.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  donderdag 30 maart 2017 @ 11:12:35 #117
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_169881462
Ik vind het erg verfrissend dat de ware aard van veel mensen nadrukkelijk naar boven is gekomen de laatste maanden. Ik kijk ook erg uit naar de resultaten van het referendum. Wordt het vanuit Nederland wederom douze points? Ongetwijfeld.
pi_169881644
quote:
0s.gif Op donderdag 30 maart 2017 11:02 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Volgens mij zijn er heeeeel weinig ex-Nederlanders die in de VS hun kinderen een autochtone voornaam geven.
Bij mijn familie in Canada is dat niet het geval maarrrr ik bedenk me dat de term Yankee komt van een samentrekking van: Jan en Kees, twee populaire Nederlandse namen.

En ja dat onkracht mijn bewering behoorlijk :p
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')