Eens. Maar als je die bijvoorbeeld 700euro per maand opmaakt aan een 2e hands auto is je voordeel compleet weg. En dan rijd je een 2e hands auto met alle risico's van dien.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 07:54 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Bovendien hangt de rekensom nogal af welk deel van het maandelijks leasebudget wordt omgezet in extra salaris en/of mobiliteitsvergoeding wanneer je kiest voor eigen vervoer.
Alleen de bijtelling kun je amper een 15 jaar oud barrel van rijden. Maar als je werkgever de 500-600 euro die de Passat per maand minimaal kost doorgeeft aan de werknemer, deels belastingvrij, er geen 22% bijtelling betaald hoeft te worden (netto ruim 300 euro per maand voor de werknemer) dan heb je als werknemer onderaan de streep een stijging van je maandelijks budget van 700 euro of meer.
Daar kun je echt wel een leuke jonge tweedehands auto van rijden.
Dat is maar de vraag. In accountmanager achtige functies is een leaseauto vaak verplicht. Zelfs als je deze niet privé rijdt kost deze de werkgever geld.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:42 schreef kaasplankje het volgende:
Enne als je geen auto vd zaak hebt is je bruto inkomen een stuk hoger
Bij de meesten van mijn kennissen worden er echt wel restricties aan het leasebudget gehangen door hun werkgever. Dus die komen allemaal niet verder dan een of ander dertien-in-een-dozijn doorsnee hok. Da's niks voor mij.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:05 schreef leolinedance het volgende:
Je kunt het ook omdraaien, lease een auto uit de klasse die je ook privé zou kunnen kopen. Dan ben je nagenoeg altijd goedkoper uit, of je werkgever moet een hele hoge eigen bijdrage vragen.
Nogmaals, geld is maar 1 van de factoren.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 08:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Eens. Maar als je die bijvoorbeeld 700euro per maand opmaakt aan een 2e hands auto is je voordeel compleet weg. En dan rijd je een 2e hands auto met alle risico's van dien.
Zoals eerder gezegd, het is allemaal mogelijk maar waarom zou je het doen? Als je besluit niet te gaan leasen om daarmee geld te besparen moet je een goedkoop barrel gaan rijden (als je werkgever dat toestaat), anders heeft het geen zin.
Veel leaserijders gebruiken de auto hoofdzakelijk voor hun werk. Daarom krijgen ze ook een auto van de zaak. Werkgevers accepteren het lang niet altijd niet als je al je zakelijke ritjes met je prive auto gaat declareren terwijl je een leaseauto had kunnen hebben.quote:Op zondag 26 maart 2017 10:41 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Nogmaals, geld is maar 1 van de factoren.
Als je geen ruk om auto's geeft en graag een moderne auto rijdt met weinig risico, ga dan vooral leasen. Of als je wel wat om auto's geeft en toevallig een werkgever hebt waar je vrije keuze hebt mbt de auto.
Maar meestal is de keuze niet zo groot. Bijvoorbeeld verplicht een A-label eco hok, terwijl je wel graag met je gezin met caravan elk jaar de Alpen of Pyreneeën over wil of een dochter met een paard hebt is geen aanrader.
Je rijdt erin rond voor je werkgever. Ik vind het niet meer dan normaal dat er een bepaalde norm wordt gesteld door de werkgever. Zie jij een accountmanager al in een oude gepimpte Golf GTI klanten bezoekenquote:Of gewoon iets lekker sportiefs willen rijden wat niet past in het zogenaamd groene imago wat de werkgever wenst.
Dan koop je die toch gewoon privè erbij?quote:Of voor je hobby / hobby van je kinderen een enorme laadruimte willen. Of een 7-zitter wensen (die buiten je leasebudget valt) omdat je samengestelde gezin om het weekend 5 kinderen telt.
Ik zou lekker leasen zonder bijtelling en die sportauto/zeecontainer/whatever prive erbij kopen.quote:En zo kan ik nog 1001 redenen bedenken, los van de kosten onderaan de streep, om geen lease te kiezen.
Ik snap absoluut wat je bedoelt, maar eigenlijk is het te krom voor woorden. Je smaak in auto's zegt toch niets over hoe goed je je werk doet?quote:Op zondag 26 maart 2017 22:35 schreef leolinedance het volgende:
Je rijdt erin rond voor je werkgever. Ik vind het niet meer dan normaal dat er een bepaalde norm wordt gesteld door de werkgever. Zie jij een accountmanager al in een oude gepimpte Golf GTI klanten bezoeken
Klopt maar het zegt wel iets over de uitstraling van het bedrijf. Wij reden vroeger ook met de prive auto stad en land af. Een collega van mij reed in een 20 jaar oude Corsa met 300k op de tellerquote:Op maandag 27 maart 2017 07:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ik snap absoluut wat je bedoelt, maar eigenlijk is het te krom voor woorden. Je smaak in auto's zegt toch niets over hoe goed je je werk doet?
Ik heb eigenlijk bijna nooit dat een klant mijn leaseauto ziet. Je staat vaak toch ergens op een parkeerterrein tussen tig auto's en ontmoet je klant pas binnen. Denk dat het qua representativiteit niet heel veel boeit wat voor auto je rijdt.quote:Op zondag 26 maart 2017 22:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je rijdt erin rond voor je werkgever. Ik vind het niet meer dan normaal dat er een bepaalde norm wordt gesteld door de werkgever. Zie jij een accountmanager al in een oude gepimpte Golf GTI klanten bezoeken
Ook dat hoeft niet per se iets te zeggen. Het zou me geen ruk interesseren of iemand in een oude Corsa aankomt of een nieuwe BMW. Ik vind het veel belangrijker hoe ie z'n werk doet. Hoewel ik ook wel snap dat een beetje representativiteit wel prettig is. Maar daar zegt rijstijl soms meer over dan de auto. Iemand die z'n Polo slowmotion compleet aftrapt op kosten van de baas scoort bij mij meer minpunten die iemand met een 530d die netjes rijdt.quote:Op maandag 27 maart 2017 09:31 schreef leolinedance het volgende:
Klopt maar het zegt wel iets over de uitstraling van het bedrijf. Wij reden vroeger ook met de prive auto stad en land af. Een collega van mij reed in een 20 jaar oude Corsa met 300k op de teller
Als het voor jou belangrijk is om nieuw te rijden wel. Vind je het totaal oninteressant in wat voor auto je rijdt als je maar van A naar B komt kan het een prima afweging zijn om privé de auto te kopen.Ook wanneer je amper privé rijdt.quote:Op woensdag 22 maart 2017 14:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Daar doe je dus exact wat ik zeg. Je vergelijkt appels met peren.
zeker, al zou ik het geld hebben dan nog zou ik kiezen voor een audi A3 tov een bmw 2quote:Op vrijdag 31 maart 2017 17:40 schreef Fer het volgende:
Je begrijpt wel dat het prijsverschil in de lease tussen een 214 en eentje die in 6s naar 100 sprint wel flink zal zijn.
Als het verschil bijna 10k is ga je dat ook wel merken in de bijtelling. Zou mij niet verbazen als die A3 je bijna 100 euro extra kost per maand. Al zou ik van dit rijtje ook altijd voor de Audi A3 gaan.quote:Op vrijdag 31 maart 2017 22:52 schreef Onnoman het volgende:
[..]
zeker, al zou ik het geld hebben dan nog zou ik kiezen voor een audi A3 tov een bmw 2
al moet ik zeggen.. mocht het niet om een lease gaan, dan vind ik die ford focus wel enorm aantrekkelijk.. scheelt bijna 10k met een audi a3
denk dat de Audi wel wat comfortabeler is afgeveerd?quote:Op zaterdag 1 april 2017 09:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Met zo'n 220i hoef je je ook niet te schamen hoor. Hoe dan ook, je moet zelf de keuze maken. Ik zou me vooral afvragen óf ik wel een leaseauto wil, in jouw geval. Je doet er weinig mee dus het is een leuke secundaire arbeidsvoorwaarde, maar daar betaal je wel elke maand voor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |