abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
  zaterdag 25 maart 2017 @ 08:21:23 #76
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_169761290
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 07:54 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Bovendien hangt de rekensom nogal af welk deel van het maandelijks leasebudget wordt omgezet in extra salaris en/of mobiliteitsvergoeding wanneer je kiest voor eigen vervoer.

Alleen de bijtelling kun je amper een 15 jaar oud barrel van rijden. Maar als je werkgever de 500-600 euro die de Passat per maand minimaal kost doorgeeft aan de werknemer, deels belastingvrij, er geen 22% bijtelling betaald hoeft te worden (netto ruim 300 euro per maand voor de werknemer) dan heb je als werknemer onderaan de streep een stijging van je maandelijks budget van 700 euro of meer.

Daar kun je echt wel een leuke jonge tweedehands auto van rijden.
Eens. Maar als je die bijvoorbeeld 700euro per maand opmaakt aan een 2e hands auto is je voordeel compleet weg. En dan rijd je een 2e hands auto met alle risico's van dien.

Zoals eerder gezegd, het is allemaal mogelijk maar waarom zou je het doen? Als je besluit niet te gaan leasen om daarmee geld te besparen moet je een goedkoop barrel gaan rijden (als je werkgever dat toestaat), anders heeft het geen zin.
  zaterdag 25 maart 2017 @ 08:34:23 #77
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169761414
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 maart 2017 14:07 schreef DieselTank het volgende:
Lease _O_

En nee, ik heb geen leasewagen ;(
Gelukkig niet
  zaterdag 25 maart 2017 @ 08:42:14 #78
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169761446
Ik zou ook de lease auto pakken. Geeft je toch heel veel vrijheid voor die paar 100.-
Enne als je geen auto vd zaak hebt is je bruto inkomen een stuk hoger betaal je dan daarover niet meer inkomstenbelasting ook? M.a.w. je moet dan je privé auto van je belaste inkomen betalen?
  zaterdag 25 maart 2017 @ 09:10:16 #79
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_169761654
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 08:42 schreef kaasplankje het volgende:
Enne als je geen auto vd zaak hebt is je bruto inkomen een stuk hoger
Dat is maar de vraag. In accountmanager achtige functies is een leaseauto vaak verplicht. Zelfs als je deze niet privé rijdt kost deze de werkgever geld.

Als ik alle kosten van mijn leaseauto voor de zaak als loon kon krijgen ging ie er vandaag nog uit. Dan zou mijn loon 1500 euro stijgen ofzo :D
pi_169783586
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 08:05 schreef leolinedance het volgende:

Je kunt het ook omdraaien, lease een auto uit de klasse die je ook privé zou kunnen kopen. Dan ben je nagenoeg altijd goedkoper uit, of je werkgever moet een hele hoge eigen bijdrage vragen.
Bij de meesten van mijn kennissen worden er echt wel restricties aan het leasebudget gehangen door hun werkgever. Dus die komen allemaal niet verder dan een of ander dertien-in-een-dozijn doorsnee hok. Da's niks voor mij.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_169786294
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 maart 2017 08:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Eens. Maar als je die bijvoorbeeld 700euro per maand opmaakt aan een 2e hands auto is je voordeel compleet weg. En dan rijd je een 2e hands auto met alle risico's van dien.

Zoals eerder gezegd, het is allemaal mogelijk maar waarom zou je het doen? Als je besluit niet te gaan leasen om daarmee geld te besparen moet je een goedkoop barrel gaan rijden (als je werkgever dat toestaat), anders heeft het geen zin.
Nogmaals, geld is maar 1 van de factoren.

Als je geen ruk om auto's geeft en graag een moderne auto rijdt met weinig risico, ga dan vooral leasen. Of als je wel wat om auto's geeft en toevallig een werkgever hebt waar je vrije keuze hebt mbt de auto.

Maar meestal is de keuze niet zo groot. Bijvoorbeeld verplicht een A-label eco hok, terwijl je wel graag met je gezin met caravan elk jaar de Alpen of Pyreneeën over wil of een dochter met een paard hebt is geen aanrader.

Of gewoon iets lekker sportiefs willen rijden wat niet past in het zogenaamd groene imago wat de werkgever wenst.

Of voor je hobby / hobby van je kinderen een enorme laadruimte willen. Of een 7-zitter wensen (die buiten je leasebudget valt) omdat je samengestelde gezin om het weekend 5 kinderen telt.

En zo kan ik nog 1001 redenen bedenken, los van de kosten onderaan de streep, om geen lease te kiezen.
  zondag 26 maart 2017 @ 22:35:56 #82
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_169802776
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op zondag 26 maart 2017 10:41 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Nogmaals, geld is maar 1 van de factoren.

Als je geen ruk om auto's geeft en graag een moderne auto rijdt met weinig risico, ga dan vooral leasen. Of als je wel wat om auto's geeft en toevallig een werkgever hebt waar je vrije keuze hebt mbt de auto.

Maar meestal is de keuze niet zo groot. Bijvoorbeeld verplicht een A-label eco hok, terwijl je wel graag met je gezin met caravan elk jaar de Alpen of Pyreneeën over wil of een dochter met een paard hebt is geen aanrader.
Veel leaserijders gebruiken de auto hoofdzakelijk voor hun werk. Daarom krijgen ze ook een auto van de zaak. Werkgevers accepteren het lang niet altijd niet als je al je zakelijke ritjes met je prive auto gaat declareren terwijl je een leaseauto had kunnen hebben.

quote:
Of gewoon iets lekker sportiefs willen rijden wat niet past in het zogenaamd groene imago wat de werkgever wenst.
Je rijdt erin rond voor je werkgever. Ik vind het niet meer dan normaal dat er een bepaalde norm wordt gesteld door de werkgever. Zie jij een accountmanager al in een oude gepimpte Golf GTI klanten bezoeken _O-

quote:
Of voor je hobby / hobby van je kinderen een enorme laadruimte willen. Of een 7-zitter wensen (die buiten je leasebudget valt) omdat je samengestelde gezin om het weekend 5 kinderen telt.
Dan koop je die toch gewoon privè erbij?

quote:
En zo kan ik nog 1001 redenen bedenken, los van de kosten onderaan de streep, om geen lease te kiezen.
Ik zou lekker leasen zonder bijtelling en die sportauto/zeecontainer/whatever prive erbij kopen.

Of je moet heel weinig zakelijke kilometers maken, privé autowensen hebben die matchen met het bedrijfsbeleid en de werkgever is bereid alle (of in ieder geval een groot deel) van de leasekosten als salaris uit te keren.
pi_169807487
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 22:35 schreef leolinedance het volgende:
Je rijdt erin rond voor je werkgever. Ik vind het niet meer dan normaal dat er een bepaalde norm wordt gesteld door de werkgever. Zie jij een accountmanager al in een oude gepimpte Golf GTI klanten bezoeken _O-
Ik snap absoluut wat je bedoelt, maar eigenlijk is het te krom voor woorden. Je smaak in auto's zegt toch niets over hoe goed je je werk doet?
Schip ahoy!
  maandag 27 maart 2017 @ 09:31:06 #84
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_169808161
quote:
0s.gif Op maandag 27 maart 2017 07:49 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik snap absoluut wat je bedoelt, maar eigenlijk is het te krom voor woorden. Je smaak in auto's zegt toch niets over hoe goed je je werk doet?
Klopt maar het zegt wel iets over de uitstraling van het bedrijf. Wij reden vroeger ook met de prive auto stad en land af. Een collega van mij reed in een 20 jaar oude Corsa met 300k op de teller :')
pi_169812464
quote:
0s.gif Op zondag 26 maart 2017 22:35 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je rijdt erin rond voor je werkgever. Ik vind het niet meer dan normaal dat er een bepaalde norm wordt gesteld door de werkgever. Zie jij een accountmanager al in een oude gepimpte Golf GTI klanten bezoeken _O-
Ik heb eigenlijk bijna nooit dat een klant mijn leaseauto ziet. Je staat vaak toch ergens op een parkeerterrein tussen tig auto's en ontmoet je klant pas binnen. Denk dat het qua representativiteit niet heel veel boeit wat voor auto je rijdt.
pi_169812788
Toen ik zelf mocht gaan leasen heb ik overigens ook wel even het rekensommetje gemaakt. Ik had nl. zelf een mooie prive-auto die ik wel zou willen houden. Uiteindelijk heb ik die toch maar weggedaan, omdat een nieuwe auto met onbeperkte tankpas ook wel erg aantrekkelijk is. En met 14% bijtelling kon het ook makkelijk uit.

Alternatief was om de leaseauto alleen zakelijk te rijden. Echter moet je dan constant je kilometerstanden bijhouden voor de belastingdienst. Lijkt me erg omslachtig. En ik vind het ook wel bezwaarlijk dat je dan ook nooit even via een omweg naar huis kan (even langs familie of een winkel oid), omdat je dan al snel over je maximale prive-kilometers gaat.

Waar ik toen nog even aan zat te denken is om een goedkope leaseauto te nemen die ik ook prive gebruik (Polo oid) en mijn prive-auto dan ook te houden voor de fun. Echter ben je dan dief van je eigen portemonnee als je daarmee gaat rijden, omdat je dan zelf de benzine betaalt en met de leaseauto niet. In de praktijk zou mijn prive-auto dan alleen maar voor de deur staan :') Nadeel van een goedkope leaseauto is ook nog eens dat je veel kilometers maakt in een kleine/slechtzittende stoel van een Polo en met weinig vermogen. Daar wordt het autorijden ook niet leuker op.

Kortom, gekozen voor een fatsoenlijke leaseauto met prive-gebruik. En ik benut de tankpas ook optimaal, Laatste jaren nooit meer met de trein geweest ;)
pi_169822832
Ik reed in een 4 jaar oude Audi A3, 35000km woon-werk en 20000km privé. Wegenbelasting en verzekering samen was al 250 euro, onderhoud zo'n 130 euro gemiddeld. Per maand dus zo'n 4600km, kost ook 290 liter diesel á 1,15 de liter gemiddeld destijds. Dat is dus nog eens 350 euro per maand. Die samen was dus 710 euro per maand kosten. Dan kreeg ik 19ct/km, bij rond 2900 km dus zo'n 550 euro. De afschrijving kostte me achteraf zo'n 8ct/km, dus nog eens 370 euro. Ik had dus 1080 per maand aan kosten en 550 euro kilometergeld. Je snapt wel dat ik me nu kapot lach om de 290 euro bijtelling die ik nu heb hè? 340 euro netto extra, en qua vervoermiddel ben ik er zeer zeker niet op achteruit gegaan, ook al was die A3 ook bepaald geen kale uitvoering. Alleen wat pk's in moeten leveren, maar die gebruikte ik toch al amper.
Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_169822964
quote:
1s.gif Op maandag 27 maart 2017 09:31 schreef leolinedance het volgende:
Klopt maar het zegt wel iets over de uitstraling van het bedrijf. Wij reden vroeger ook met de prive auto stad en land af. Een collega van mij reed in een 20 jaar oude Corsa met 300k op de teller :')
Ook dat hoeft niet per se iets te zeggen. Het zou me geen ruk interesseren of iemand in een oude Corsa aankomt of een nieuwe BMW. Ik vind het veel belangrijker hoe ie z'n werk doet. Hoewel ik ook wel snap dat een beetje representativiteit wel prettig is. Maar daar zegt rijstijl soms meer over dan de auto. Iemand die z'n Polo slowmotion compleet aftrapt op kosten van de baas scoort bij mij meer minpunten die iemand met een 530d die netjes rijdt.
Schip ahoy!
  vrijdag 31 maart 2017 @ 16:58:26 #89
242879 Onnoman
himmelhoch jauchzend
pi_169907996
Zo, afgelopen week een proefritje gemaakt in de volgende auto's

• Audi A1 en Audi A3
• Ford Fiesta en Ford Focus
• Volvo V40
• BMW 2

de winnaar is duidelijk de audi A3.. wat een fijne auto is dat zeg
als tweede vind ik de Vovlo V40 daarna toch wel het fijnste i.c.m. Ford Focus
BMW 2 is zeker geen onaangename auto om in te rijden.. die is in 6 seconden op de 100

Ford Fiesta en Audi A1 zijn ook heel fijn eigenlijk..

maar die A3 dat was wel echt een koning op de weg hoor.. jeetje
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
pi_169908681
Je begrijpt wel dat het prijsverschil in de lease tussen een 214 en eentje die in 6s naar 100 sprint wel flink zal zijn.
.
pi_169913476
quote:
0s.gif Op woensdag 22 maart 2017 14:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daar doe je dus exact wat ik zeg. Je vergelijkt appels met peren.
Als het voor jou belangrijk is om nieuw te rijden wel. Vind je het totaal oninteressant in wat voor auto je rijdt als je maar van A naar B komt kan het een prima afweging zijn om privé de auto te kopen.Ook wanneer je amper privé rijdt.
4 jaar bijtelling over cataloguswaarde betalen terwijl auto's je niet interesseren is ook zonde van het geld.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 22:52:20 #92
242879 Onnoman
himmelhoch jauchzend
pi_169915988
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 17:40 schreef Fer het volgende:
Je begrijpt wel dat het prijsverschil in de lease tussen een 214 en eentje die in 6s naar 100 sprint wel flink zal zijn.
zeker, al zou ik het geld hebben dan nog zou ik kiezen voor een audi A3 tov een bmw 2

al moet ik zeggen.. mocht het niet om een lease gaan, dan vind ik die ford focus wel enorm aantrekkelijk.. scheelt bijna 10k met een audi a3
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
  vrijdag 31 maart 2017 @ 23:40:28 #93
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_169917386
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 22:52 schreef Onnoman het volgende:

[..]

zeker, al zou ik het geld hebben dan nog zou ik kiezen voor een audi A3 tov een bmw 2

al moet ik zeggen.. mocht het niet om een lease gaan, dan vind ik die ford focus wel enorm aantrekkelijk.. scheelt bijna 10k met een audi a3
Als het verschil bijna 10k is ga je dat ook wel merken in de bijtelling. Zou mij niet verbazen als die A3 je bijna 100 euro extra kost per maand. Al zou ik van dit rijtje ook altijd voor de Audi A3 gaan.
pi_169920614
Met zo'n 220i hoef je je ook niet te schamen hoor. Hoe dan ook, je moet zelf de keuze maken. Ik zou me vooral afvragen óf ik wel een leaseauto wil, in jouw geval. Je doet er weinig mee dus het is een leuke secundaire arbeidsvoorwaarde, maar daar betaal je wel elke maand voor.
Schip ahoy!
pi_169926953
Ik zou niet gaan leasen, simpelweg omdat er geen nieuwe auto´s zijn die ik dagelijks zou willen gebruiken. Tenzij je een Citroën C6 zou kunnen leasen :P
  zaterdag 1 april 2017 @ 17:09:46 #96
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_169928867
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 09:29 schreef Piet__Piraat het volgende:
Met zo'n 220i hoef je je ook niet te schamen hoor. Hoe dan ook, je moet zelf de keuze maken. Ik zou me vooral afvragen óf ik wel een leaseauto wil, in jouw geval. Je doet er weinig mee dus het is een leuke secundaire arbeidsvoorwaarde, maar daar betaal je wel elke maand voor.
denk dat de Audi wel wat comfortabeler is afgeveerd?
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')